Noel Gunler

+58
Lule00
Pontaking
NilsOskar
tibet
Sundance Kid
Loop
Hellcop
kokostrollet
Norrlandstoken
ezz
farre
Dilox
amarule
Hedanders
Redbear
ski3r
Snikne Ville
Metheuz
Diktatorn
Lehto
Dentos
Jonsey78
Jokerman
Hostak straffar
icemask
LubosC
Lukrarn
GustenA
Sportchefen #2
NallePhu
Mange
Lulefan
rasbiologen
Wolfhunter
Bamsefar
MickkeJ
Blinders
Lasse Proppmätt
RSD555
Kapten Haddock
Micke80
Rikky
Lars158
Dustin
Urken
Hankburger
CKa
Pajala
farsan
Donowitz
Puckad
LHF96
Ferros
Tigerman
Old Brooklyn
Jonken
Tony Moore
pingu
62 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Urken mån 09 nov 2020, 00:59

Utveckla gärna.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Wolfhunter mån 09 nov 2020, 05:40

bearjew skrev:
Hankburger skrev:
Jokerman skrev:Har haft förmånen att se Noel spela, gillat att se han live och sett han utvecklas, speciellt den här säsongen och det som nu hänt är som att få en FET käftsmäll.

Vill LHF utveckla spelare? Nej, eller ja, vissa spelare och när det är bekvämt.
LHF:
Slött, slappt och likgiltigt.
Noel:
Lycka till!!!

Nu tycker jag att du överdriver något enormt. Det är inte Luleå som valt att sända iväg spelaren utan det är Noel som tagit initiativet. Du får det att låta som Luleå inte ens tagit upp honom i a-laget. Sedan är det väl inte så konstigt att man tar upp juniorer när det är "bekvämt"? Det finns inte ett lag i professionell ishockey som inte gör just detta.

Pajala skrev:Luleå har inte gjort något fel alls, det är Gunler som väjer att frivilligt lämna och har nu skrivit kontrakt med Brynäs.

Det fungerar så i riktiga livet också, folk byter jobb.

Håller med dig.

bearjew skrev:
Jokerman skrev:Har haft förmånen att se Noel spela, gillat att se han live och sett han utvecklas, speciellt den här säsongen och det som nu hänt är som att få en FET käftsmäll.

Vill LHF utveckla spelare? Nej, eller ja, vissa spelare och när det är bekvämt.
LHF:
Slött, slappt och likgiltigt.
Noel:
Lycka till!!!

Lustigt att du lyfter just ordet käftsmäll och Gunler i en och samma mening.

Absolut. Framförallt när Noel verkar gått bakom ryggen på Luleå och skrivit ett kontrakt över nästa säsong med Brynäs.

Tänkte snarare på en situation i omklädningsrummet med J-20.
Berätta gärna vad du vet för en som inte gör det Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Lasse Proppmätt likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av icemask mån 09 nov 2020, 07:56

Tror ni det blir mer speltid i Brynäs om han åker runt och undviker närkamper och petar in lite med klubban i sargdueller mm, tror ni att Peter Andersson accepterar detta?
Brynäs såg chansen att kapa åt sig honom billigt och tog den
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av CKa mån 09 nov 2020, 14:44

Wolfhunter skrev:
bearjew skrev:
Hankburger skrev:
Jokerman skrev:Har haft förmånen att se Noel spela, gillat att se han live och sett han utvecklas, speciellt den här säsongen och det som nu hänt är som att få en FET käftsmäll.

Vill LHF utveckla spelare? Nej, eller ja, vissa spelare och när det är bekvämt.
LHF:
Slött, slappt och likgiltigt.
Noel:
Lycka till!!!

Nu tycker jag att du överdriver något enormt. Det är inte Luleå som valt att sända iväg spelaren utan det är Noel som tagit initiativet. Du får det att låta som Luleå inte ens tagit upp honom i a-laget. Sedan är det väl inte så konstigt att man tar upp juniorer när det är "bekvämt"? Det finns inte ett lag i professionell ishockey som inte gör just detta.

Pajala skrev:Luleå har inte gjort något fel alls, det är Gunler som väjer att frivilligt lämna och har nu skrivit kontrakt med Brynäs.

Det fungerar så i riktiga livet också, folk byter jobb.

Håller med dig.

bearjew skrev:
Jokerman skrev:Har haft förmånen att se Noel spela, gillat att se han live och sett han utvecklas, speciellt den här säsongen och det som nu hänt är som att få en FET käftsmäll.

Vill LHF utveckla spelare? Nej, eller ja, vissa spelare och när det är bekvämt.
LHF:
Slött, slappt och likgiltigt.
Noel:
Lycka till!!!

Lustigt att du lyfter just ordet käftsmäll och Gunler i en och samma mening.

Absolut. Framförallt när Noel verkar gått bakom ryggen på Luleå och skrivit ett kontrakt över nästa säsong med Brynäs.

Tänkte snarare på en situation i omklädningsrummet med J-20.
Berätta gärna vad du vet för en som inte gör det Smile

Basher

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Snikne Ville tor 12 nov 2020, 23:01

Ser att Gunler ställdes upp mad Oskar Kvist o Tomi Sallinen o fick ihop drygt 11 min.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 14 nov 2020, 11:38

Wolfhunter skrev:
bearjew skrev:
Hankburger skrev:
Jokerman skrev:Har haft förmånen att se Noel spela, gillat att se han live och sett han utvecklas, speciellt den här säsongen och det som nu hänt är som att få en FET käftsmäll.

Vill LHF utveckla spelare? Nej, eller ja, vissa spelare och när det är bekvämt.
LHF:
Slött, slappt och likgiltigt.
Noel:
Lycka till!!!

Nu tycker jag att du överdriver något enormt. Det är inte Luleå som valt att sända iväg spelaren utan det är Noel som tagit initiativet. Du får det att låta som Luleå inte ens tagit upp honom i a-laget. Sedan är det väl inte så konstigt att man tar upp juniorer när det är "bekvämt"? Det finns inte ett lag i professionell ishockey som inte gör just detta.

Pajala skrev:Luleå har inte gjort något fel alls, det är Gunler som väjer att frivilligt lämna och har nu skrivit kontrakt med Brynäs.

Det fungerar så i riktiga livet också, folk byter jobb.

Håller med dig.

bearjew skrev:
Jokerman skrev:Har haft förmånen att se Noel spela, gillat att se han live och sett han utvecklas, speciellt den här säsongen och det som nu hänt är som att få en FET käftsmäll.

Vill LHF utveckla spelare? Nej, eller ja, vissa spelare och när det är bekvämt.
LHF:
Slött, slappt och likgiltigt.
Noel:
Lycka till!!!

Lustigt att du lyfter just ordet käftsmäll och Gunler i en och samma mening.

Absolut. Framförallt när Noel verkar gått bakom ryggen på Luleå och skrivit ett kontrakt över nästa säsong med Brynäs.

Tänkte snarare på en situation i omklädningsrummet med J-20.
Berätta gärna vad du vet för en som inte gör det Smile
+1 på den jag har hört lite flyktigt om nåt som hände men väldigt kryptisk information
Så har du berättat A får du berätta B också

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jokerman lör 14 nov 2020, 12:08

Lortletare
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 18 nov 2020, 10:46

Jokerman skrev:Lortletare
Nja snarare att sanningen ska fram du vill väl inte höra den antar jag.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Wolfhunter ons 18 nov 2020, 17:09

Jokerman skrev:Lortletare
Nej, snarare att jag ville veta om vad som hänt för att inte behöva värdera rykten som sprids här om att "Noel är si eller sån" som ibland uuttryckts lite allmännt i förtalsliknande ordalag.
Jag tänker som så att om han har betett sig illa emoot lagkompisar och att man från tränarhåll jobbat med attityden i en lagsport, förutom allt annat man förrmodligen har bearbetat vidd övergången, får jag en annan bild av hans flytt. Om det skulle vara så att han själv har utsatts fysiskt av nån annan, så kan det ju occkså vara en förklaring.
Visst. Jag gissar att laget mår bra av att gå vidare och ha fokus på de som är kvar. Jag har inte heller lust att lägga för mycket fokus på Noel längre. Har hoppats länge att han sku blomma och letat efter tecken på hans förmodade talang i nåt år utan tt se alltför mycket av den. Nu letar brynäsfansen. Får se hur länge det dröjer innan han får sitt genombrott där alterrnativt deras fans drar med Noel i den allmänna "sparka alla - nu"-aanda som råder på derass forum.
Nåväl.
Hoppas att laget kaan komma ur coronan och svackan lite starkare resten av säsongen nu Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jokerman tor 19 nov 2020, 09:03

Hoppa få se Noel i Luleå Hockeys tröja igen. Han är ganska nyss fyllda 19 år. Så jävla ung! Gör många saker bra redan nu och kommer fortsätta utvecklas - garanterat.

Det finns ingen anledning att vi ska börja leta efter vad spelare (speciellt unga spelare!) gjort och inte gjort i omklädningrummen om de inte själva vill berätta om det. Det är en fri zon och måste få vara det.

Man får fan tugga i sig att visa saker ska man skita i. Comprende? Sen är det bara tänka tillbaka till när man själv var ung - mmmm..

Säger som i pistvakt:
Rot in’t nå mer i det där nu!!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av NilsOskar fre 20 nov 2020, 12:41

Att han väljer att uttala sig som han gör i NSD idag som utlånad av LHF känns underligt. Kanske en fingervisning om vad grundproblemet egentligen är.

NilsOskar

Antal inlägg : 438
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Lule00 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av GustenA fre 20 nov 2020, 12:44

NilsOskar skrev:Att han väljer att uttala sig som han gör i NSD idag som utlånad av LHF känns underligt. Kanske en fingervisning om vad grundproblemet egentligen är.

Vad sägs?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av NilsOskar fre 20 nov 2020, 12:49

fan, gör jag ett fel så får jag inte spela något mer. var det så att om jag tappade en puck, vart som helst på isen egentligen, visste jag att det var knappt så att jag skulle få spela något mer.
– Här är det ett litet annat tänk. Vi ska spela mer med puck och hålla den inom laget.

NilsOskar

Antal inlägg : 438
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Pontaking fre 20 nov 2020, 14:06

Det var så som en viss rutinerad tränare sa, ”jobbar man hårdast har man sällan problem med tränaren”. Tänk på den Noel.

Pontaking

Antal inlägg : 1154
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lule00 fre 20 nov 2020, 14:14

NilsOskar skrev:Att han väljer att uttala sig som han gör i NSD idag som utlånad av LHF känns underligt. Kanske en fingervisning om vad grundproblemet egentligen är.

Han har ju skrivit på för Brunäs inför nästa säsong så han har ju praktiskt taget lämnat oss.

Lule00

Antal inlägg : 7
Join date : 19-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av kokostrollet fre 20 nov 2020, 14:42

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lulefan fre 20 nov 2020, 14:42

Låter som en kille som sprider dålig stämning och gnäller över hårda krav.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av ezz fre 20 nov 2020, 14:45

Vad ska man säga... Beror väl på hur man hanterar att man gjort ett misstag, försöker man reparera, lära sig osv... Det är ju inte som att andra juniorer som Nisse eller Mattsson varit utan misstag men de har uppenbarligen haft en annan inställning till vad man då ska göra för att ta nästa steg i utvecklingen.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Pajala fre 20 nov 2020, 14:46

Snart är han på bänken i Brynäs, vad ska han då komma med för bortförklaringar?

Jobba hårdare än dom andra, ge aldrig upp, då kommer resultaten också.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger fre 20 nov 2020, 15:51


Är väl upp till Noel att visa att han ska få förtroende att få spela som han vill och inte tvärt om? Den mentaliteten han har just nu kommer inte ta honom långt i NHL där man kan få vänta flera år i en fjärdelina innan man får börja ta mer framträdande roller.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Snikne Ville fre 20 nov 2020, 16:09

Man får väl reservera sig lite då man inte vet hur man valt att vinkla artikeln. Men Bulan har ju bestämda åsikter om hur spelarna skall agera inom systemet. Att man är "bra" räcker inte alltid, Lex Rubin & Kovacs.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Dilox fre 20 nov 2020, 16:24

Jag måste säga att jag är rätt trött på Noels gnäll. Han har gnällt att han inte får spela JVM, han har gnällt att han inte får spela i A-laget och nu får han inte spela tillräckligt i A-laget.

Han kanske har sina poänger i att hans spel inte funkar med spelsystemet. Men jag kommer inte köpa det ändå. Bulan har gjort Luleå till en maskin. Att då som junior komma och gnälla kommer aldrig ge han rätt. En tränare som förvandlat en hel klubb från halvdan till toppkandidat, mot en junior som bevisligen haft dålig attityd tidigare.

Han måste rannsaka sig själv och inse att det här är elitnivå. Han vill till världstoppen. Du kommer inte dit på att gnälla eller få allt serverat på silverfat. Du måste göra jobbet själv och bevisa det - gång på gång. Ibland med sämre förutsättningar en vad en gammal avdankad veteran har.

Bit ihop och kör. Funkar det inte så gör det inte, och då får man mer än gärna se sig om efter en annan omgivning. Men du gnäller inte. För du får inte rätt för det.

Killen har alldeles för skev självinsikt. Om hans alla uttalanden om mer istid, framträdande roller och PP hade stämt skulle han redan nu smällt in 3+3 i Brynäs, men det gör han inte.

Det är inte Luleås eller Bulans fel. Inte Brynäs heller för den delen. Det är bara hos Noel själv det ligger. Hade jag varit i Luleå hade jag släppt Noel. Han har bränt sina broar och han själv är den som kommer ta mest skada av det.

Han kommer gnälla på Brynäs med den dagen han tröttnat där. Han har inte det mentala med sig. Det har gått för lätt för han på vägen hit.

Tyvärr.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Högljudd and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Sundance Kid fre 20 nov 2020, 17:36

Skulle gissa att det handlade om Gunlers arbetsinsats utan puck som var problemet.

Tycker att Isac Brännström ofta höll i pucken för länge förra året och blev av med den i fel lägen men han har alltid jobbat hårt i varje byte så han har alltid fått speltid även när det gått tungt spelmässigt. Sedan i år så har Brännström i princip slipat bort detta problem och varit suverän i inledningen.

Hur som helst blir det spännande att följa Brynäs och Gunlers utveckling framöver.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger lör 21 nov 2020, 10:13

[quote="Dilox"]Jag måste säga att jag är rätt trött på Noels gnäll. Han har gnällt att han inte får spela JVM, han har gnällt att han inte får spela i A-laget och nu får han inte spela tillräckligt i A-laget.

Han kanske har sina poänger i att hans spel inte funkar med spelsystemet. Men jag kommer inte köpa det ändå. Bulan har gjort Luleå till en maskin. Att då som junior komma och gnälla kommer aldrig ge han rätt. En tränare som förvandlat en hel klubb från halvdan till toppkandidat, mot en junior som bevisligen haft dålig attityd tidigare.

Han måste rannsaka sig själv och inse att det här är elitnivå. Han vill till världstoppen. Du kommer inte dit på att gnälla eller få allt serverat på silverfat. Du måste göra jobbet själv och bevisa det - gång på gång. Ibland med sämre förutsättningar en vad en gammal avdankad veteran har.

Bit ihop och kör. Funkar det inte så gör det inte, och då får man mer än gärna se sig om efter en annan omgivning. Men du gnäller inte. För du får inte rätt för det.

Sundance Kid skrev:Skulle gissa att det handlade om Gunlers arbetsinsats utan puck som var problemet.

Tycker att Isac Brännström ofta höll i pucken för länge förra året och blev av med den i fel lägen men han har alltid jobbat hårt i varje byte så han har alltid fått speltid även när det gått tungt spelmässigt. Sedan i år så har Brännström i princip slipat bort detta problem och varit suverän i inledningen.

Hur som helst blir det spännande att följa Brynäs och Gunlers utveckling framöver.

Mycket låga odds för att du har rätt. Vilket din jämförelse med Brännström även pekar mot.

Gunler är en offensiv talang men detta tar dig bara så långt eftersom A-lagshockey är extremt mycket mer taktisk och fysisk än vad juniorhockeyn är och det är ju därför spelare som briljerat på juniornivå (Får mig att tänka framförallt på Fagerudd, Nässén, Toolanen etc) inte riktigt klarar av övergången till SHL. Det handlar om att konstant utvecklas genom hårt slit. Gunler däremot verkar snarare vilja förlita sig på sin talang enbart och det är inte bara Bulan som insett detta utan det är antagligen en av orsakerna varför han inte blivit uttagen i juniorlandslaget i omgångar också.

Killen har alldeles för skev självinsikt. Om hans alla uttalanden om mer istid, framträdande roller och PP hade stämt skulle han redan nu smällt in 3+3 i Brynäs, men det gör han inte.

Det är inte Luleås eller Bulans fel. Inte Brynäs heller för den delen. Det är bara hos Noel själv det ligger. Hade jag varit i Luleå hade jag släppt Noel. Han har bränt sina broar och han själv är den som kommer ta mest skada av det.

Han kommer gnälla på Brynäs med den dagen han tröttnat där. Han har inte det mentala med sig. Det har gått för lätt för han på vägen hit.

Tyvärr.

Det ryktas om att Luleå tvingats "Släppa" Gunler eftersom han skrivit på för Brynäs inför nästa säsong.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 21 nov 2020, 12:15

Utan att veta 100a: Noel är en offensiv pjäs ungefär som skyttekungen A.Rödin i BIF som tillhörde Sveriges bästa J20 kedja 08/09 tillsammans med J.Silfverberg och C.Järnkrok. Medan dom 2 sistnämnda lyckades direkt som seniorer i BIF trasslade det för skyttekungen Rödin. Hoppas Noel lyckas vända detta till något bra, vi har sett alltför många supertalanger misslyckas med sista steget. Stenhårt pannben nu Noel - pannben!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av NallePhu lör 21 nov 2020, 14:13

Allt handlar om Gunler själv inget annat han har hela sin tid satt jaget före laget och inget annat och då vet alla för Bulan är det laget före jaget, Bulan har försökt komma till sans med han men det har inte lyckats iom allt ska vara om han i PP och annat och där någonstans gav Bulan upp!

Finns rykten om att hans farsa kutat på kansliet och skällt ut dem för att inte Gunler får mer speltid och annat skit och om det stämmer är man snett ute, Ska pojken lyckas i NHL vilket han inte kommer med det psyke han besitter så måste han ändra beteende mönster radikalt och lyssna på vad tränaren säger men gissningsvis lär Peter Andersson ha samma problem som Bulan hade!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Högljudd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av kokostrollet lör 21 nov 2020, 15:18

Hankburger skrev:
Det ryktas om att Luleå tvingats "Släppa" Gunler eftersom han skrivit på för Brynäs inför nästa säsong.

Precis så jag hoppas LHF hanterar Fabian Lysell om FHC fortsätter att sätta käppar i hjulet och kräver övergångssummor. Gör som BIF, signa upp honom över nästa säsong så får vi se vad som händer.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 21 nov 2020, 16:19

NallePhu skrev:
Finns rykten om att hans farsa kutat på kansliet och skällt ut dem för att inte Gunler får mer speltid och annat skit och om det stämmer är man snett ute, Ska pojken lyckas i NHL vilket han inte kommer med det psyke han besitter så måste han ändra beteende mönster radikalt och lyssna på vad tränaren säger men gissningsvis lär Peter Andersson ha samma problem som Bulan hade!
"Farsan" https://www.eliteprospects.com/player/989/jakob-gunler känner jag inte så väl, men sitter bara en bit ifrån honom i Delfinen och snackat var och varannan match om Noel. Det jag kan säga om "farsan" är att det är en ödmjuk kille som helt vet vad sonen Noel behöver förbättra, inga skygglappar där inte, eller försök till undanflykter och hålla Noel om ryggen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av icemask lör 21 nov 2020, 17:41

Trodde det var Joakim som var farsan
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 21 nov 2020, 18:02

icemask skrev:Trodde det var Joakim som var farsan
Fel länk Wink https://www.eliteprospects.com/player/1364/joakim-gunler
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore tis 12 jan 2021, 20:18

Noel gillar DIF, 2 ggr om dessutom Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Loop tor 11 feb 2021, 19:39

Nu verkar Gunler vara petad i Brynäs enligt deras forum, trots att Scott och Rödin är skadade. Tufft läge för han...
Loop
Loop

Antal inlägg : 46
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tor 11 feb 2021, 19:57

Loop skrev:Nu verkar Gunler vara petad i Brynäs enligt deras forum, trots att Scott och Rödin är skadade. Tufft läge för han...
Något måste vara galet hos Gunler om det stämmer för jag ser få orsaker, rent sportsligt varför han skulle bänkas i BIF. Vilket skulle innebära att det nu är två tränare som inte håller honom högt i sinne.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Puckad tor 11 feb 2021, 20:07

Hankburger skrev:
Loop skrev:Nu verkar Gunler vara petad i Brynäs enligt deras forum, trots att Scott och Rödin är skadade. Tufft läge för han...
Något måste vara galet hos Gunler om det stämmer för jag ser få orsaker, rent sportsligt varför han skulle bänkas i BIF. Vilket skulle innebära att det nu är två tränare som inte håller honom högt i sinne.
Två tränarteam.
Det kan vara dags för Noel att fråga "Vad behöver jag ändra på för att få speltid?"
Och verkligen lyssna på svaret. Annars tar nog karriären slut här.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Pajala tor 11 feb 2021, 20:52

Dags att växa upp, lyssna på vad tränarna vill och jobba 100% i alla lägen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tor 11 feb 2021, 21:00

Puckad skrev:
Hankburger skrev:
Loop skrev:Nu verkar Gunler vara petad i Brynäs enligt deras forum, trots att Scott och Rödin är skadade. Tufft läge för han...
Något måste vara galet hos Gunler om det stämmer för jag ser få orsaker, rent sportsligt varför han skulle bänkas i BIF. Vilket skulle innebära att det nu är två tränare som inte håller honom högt i sinne.
Två tränarteam.
Det kan vara dags för Noel att fråga "Vad behöver jag ändra på för att få speltid?"
Och verkligen lyssna på svaret.  Annars tar nog karriären slut här.

Ja. Man kan ju inte säga att han inte fått chansen eller att det beror på någon annan. Attitydproblem? Problem med att visa framfötterna (vilket är väsentligt när man är ny i truppen och så pass ung)? Man kan ju spekulera men allt pekar på att problemen ligger hos Gunler och inte hos tränarteamet. Man skall ju också minnas att han blivit ratad från diverse juniorlag TROTS att han kanske varit en av de mest lovande offensiva talangerna inom svensk juniorhockey.

Pajala skrev:Dags att växa upp, lyssna på vad tränarna vill och jobba 100% i alla lägen.


Har ryktats ett bra tag att Noel haft problem med attityden. Både mot tränare men framförallt mot andra i juniorlagen han representerat.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Snikne Ville tis 13 apr 2021, 21:32

Noterade att Noel inte var ombytt igår innebärande att det nu är 3 tränare denna säsong dom ställt honom åt sidan. Kanske inte så mycket att orda om då han är en ung spelare. Men faktum kvarstår.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders tis 13 apr 2021, 21:34

Snikne Ville skrev:Noterade att Noel inte var ombytt igår innebärande att det nu är 3 tränare denna säsong dom ställt honom åt sidan. Kanske inte så mycket att orda om då han är en ung spelare. Men faktum kvarstår.
Han är avstängd efter sin crosscheck i match 1.

Blinders

Antal inlägg : 5171
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Snikne Ville tis 13 apr 2021, 21:43

Blinders88 skrev:
Snikne Ville skrev:Noterade att Noel inte var ombytt igår innebärande att det nu är 3 tränare denna säsong dom ställt honom åt sidan. Kanske inte så mycket att orda om då han är en ung spelare. Men faktum kvarstår.
Han är avstängd efter sin crosscheck i match 1.
Visst fan! My bad.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av JohanO tis 07 feb 2023, 09:55

Panikvärvning skrev:
JohanO skrev:
Panikvärvning skrev:

Du vill alltså ha spelare som spöar på sina egna lagkamrater utanför isen?

Nej, men jag vill däremot ha källa på det påståendet?

Du kan väl fråga valfri spelare/förälder i juniorlaget han spelade i?


Nej, jag frågar dig, som kom med påståendet?
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av JohanO tor 09 feb 2023, 14:55

Jag puttrar vidare då:


En redovisning av poäng per spelade minuter vid 5v5 bland 18/19-åringar i SHL senaste åren (gruppspel). 20-åringar har jag exkluderat för att de känns mer som rookies, och backar har jag exkluderat p.g.a. tid. (Jag har självklart exkluderat PP-minuterna från övrig istid.)


Under säsongen 19/20 så spelade Gunler 32 minuter per poäng.
Jämfört med en salig blandning av namnkunniga 18 & 19-åringar senaste 8 åren så står det sig som följande:

Kasper 50+
S. Robertsson 50+
E. Söderblom 50
Niederbach 44
Vejdemo 43
Hållander 43
Raymond 41
A. Kempe 40
L. Carlsson 38
Bokk 38
Höglander 37
Fagemo 36
O. Lindblom 35
Holtz 34
Sundsvik 33

Gunler 32

Faktum är, att så långt bak som de 8 senaste åren (antagligen längre om jag skulle orka mer) så är det bara 3 andra 18-åringar med bättre poäng per spelad minut än Gunler.

Fagemo 22 (utmärkande. Men man kan inte helt bortse från kedjekamraterna här: Lasch och Hjalmarsson)
William Eklund 30
Jakub Vrana 30



Jag kikade också på 19-åringar med bättre statistik i 5v5 än Gunlers säsong som 18-åring, och fick fram lite fler namn:

Grundström 31
Berggren 29
Elvenes 29
Bemström 24
Markus Davidsson 24
W. Nylander 21
Elias Pettersson 20

Tyvärr har vi inte jättemycket att jämföra med mot Gunler som 19-åring, då han bara fick 10 matcher i LHF innan han hamnade i skärselden Brynäs, men på det halvdåliga urvalet landar han ändå på fina 23 minuter per poäng i LHF.

Sett till det stora hela så poängsnittade han på absoluta elitnivå för sin ålder. Visst, statistik är inte allt, och ovan betyder per automatik inte att Gunler hade producerat som en NHL-forward om han hade stannat två säsonger till i LHF. Men att vi tappar honom precis fyllda 19 år, får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders tor 09 feb 2023, 15:00

JohanO skrev:Jag puttrar vidare då:


En redovisning av poäng per spelade minuter vid 5v5 bland 18/19-åringar i SHL senaste åren (gruppspel). 20-åringar har jag exkluderat för att de känns mer som rookies, och backar har jag exkluderat p.g.a. tid. (Jag har självklart exkluderat PP-minuterna från övrig istid.)


Under säsongen 19/20 så spelade Gunler 32 minuter per poäng.
Jämfört med en salig blandning av namnkunniga 18 & 19-åringar senaste 8 åren så står det sig som följande:

Kasper 50+
S. Robertsson 50+
E. Söderblom 50
Niederbach 44
Vejdemo 43
Hållander 43
Raymond 41
A. Kempe 40
L. Carlsson 38
Bokk 38
Höglander 37
Fagemo 36
O. Lindblom 35
Holtz 34
Sundsvik 33

Gunler 32

Faktum är, att så långt bak som de 8 senaste åren (antagligen längre om jag skulle orka mer) så är det bara 3 andra 18-åringar med bättre poäng per spelad minut än Gunler.

Fagemo 22 (utmärkande. Men man kan inte helt bortse från kedjekamraterna här: Lasch och Hjalmarsson)
William Eklund 30
Jakub Vrana 30



Jag kikade också på 19-åringar med bättre statistik i 5v5 än Gunlers säsong som 18-åring, och fick fram lite fler namn:

Grundström 31
Berggren 29
Elvenes 29
Bemström 24
Markus Davidsson 24
W. Nylander 21
Elias Pettersson 20

Tyvärr har vi inte jättemycket att jämföra med mot Gunler som 19-åring, då han bara fick 10 matcher i LHF innan han hamnade i skärselden Brynäs, men på det halvdåliga urvalet landar han ändå på fina 23 minuter per poäng i LHF.

Sett till det stora hela så poängsnittade han på absoluta elitnivå för sin ålder. Visst, statistik är inte allt, och ovan betyder per automatik inte att Gunler hade producerat som en NHL-forward om han hade stannat två säsonger till i LHF. Men att vi tappar honom precis fyllda 19 år, får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.
Ingen ide att du fortsätter, blev själv nästan halshuggen när jag framförde liknande fakta för tre år sedan här på forumet.

Blinders

Antal inlägg : 5171
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Björnkäften tor 09 feb 2023, 15:21

Men snälla, vart ska Gunler få plats i nästa års lagbygge om vi nu ska få in mer spets? Ska han ta 1 av 4 ytterforwards positioner?

Möjligen att han kunde få plats i en tredje formation om man inte varit så jävla kåta på att förlänga med Einar i 5 år. Bryt det avtalet så visst men inte annars.

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders tor 09 feb 2023, 15:27

Björnkäften skrev:Men snälla, vart ska Gunler få plats i nästa års lagbygge om vi nu ska få in mer spets? Ska han ta 1 av 4 ytterforwards positioner?

Möjligen att han kunde få plats i en tredje formation om man inte varit så jävla kåta på att förlänga med Einar i 5 år. Bryt det avtalet så visst men inte annars.
Gunler har kontrakt i Nordamerika så han kommer nog inte tillbaka till Europa på några år i alla fall.

Blinders

Antal inlägg : 5171
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av JohanO tor 09 feb 2023, 15:52

Ja, Gunler lär inte komma hem nästa år, betyder inte att man inte kan diskutera spelaren.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Pajala tor 09 feb 2023, 16:11

JohanO skrev:Ja, Gunler lär inte komma hem nästa år, betyder inte att man inte kan diskutera spelaren.

Gunler fick väl kicken pga attitydproblem, man måste följa Bulans spelsystem till 100% och Gunler fuskade hela tiden, hängde inte med i tempot och drog hakningsutvisningar när han inte jobbade klart situationen.

En talang som kunde göra mål men han måste utvecklas, kan bli en riktigt bra spelare men då måste han jobba för det också, att leva på talang fungerar i J20 där han öste in mål.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tor 09 feb 2023, 16:15

JohanO skrev:Ja, Gunler lär inte komma hem nästa år, betyder inte att man inte kan diskutera spelaren.

Korrekt men det gäller även att man inser när en spelare inte kommer att platsa i ett lag som Luleå som har en tränare som Bulan. Det handlar i slutändan inte om talang utan om inställning och attitydproblem. Och då spelar det betydligt mindre roll att han gör poäng om sänder.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tor 09 feb 2023, 16:17

Blinders skrev:
JohanO skrev:Jag puttrar vidare då:


En redovisning av poäng per spelade minuter vid 5v5 bland 18/19-åringar i SHL senaste åren (gruppspel). 20-åringar har jag exkluderat för att de känns mer som rookies, och backar har jag exkluderat p.g.a. tid. (Jag har självklart exkluderat PP-minuterna från övrig istid.)


Under säsongen 19/20 så spelade Gunler 32 minuter per poäng.
Jämfört med en salig blandning av namnkunniga 18 & 19-åringar senaste 8 åren så står det sig som följande:

Kasper 50+
S. Robertsson 50+
E. Söderblom 50
Niederbach 44
Vejdemo 43
Hållander 43
Raymond 41
A. Kempe 40
L. Carlsson 38
Bokk 38
Höglander 37
Fagemo 36
O. Lindblom 35
Holtz 34
Sundsvik 33

Gunler 32

Faktum är, att så långt bak som de 8 senaste åren (antagligen längre om jag skulle orka mer) så är det bara 3 andra 18-åringar med bättre poäng per spelad minut än Gunler.

Fagemo 22 (utmärkande. Men man kan inte helt bortse från kedjekamraterna här: Lasch och Hjalmarsson)
William Eklund 30
Jakub Vrana 30



Jag kikade också på 19-åringar med bättre statistik i 5v5 än Gunlers säsong som 18-åring, och fick fram lite fler namn:

Grundström 31
Berggren 29
Elvenes 29
Bemström 24
Markus Davidsson 24
W. Nylander 21
Elias Pettersson 20

Tyvärr har vi inte jättemycket att jämföra med mot Gunler som 19-åring, då han bara fick 10 matcher i LHF innan han hamnade i skärselden Brynäs, men på det halvdåliga urvalet landar han ändå på fina 23 minuter per poäng i LHF.

Sett till det stora hela så poängsnittade han på absoluta elitnivå för sin ålder. Visst, statistik är inte allt, och ovan betyder per automatik inte att Gunler hade producerat som en NHL-forward om han hade stannat två säsonger till i LHF. Men att vi tappar honom precis fyllda 19 år, får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.
Ingen ide att du fortsätter, blev själv nästan halshuggen när jag framförde liknande fakta för tre år sedan här på forumet.

Problemet är att det är väldigt enkelriktad analys att bara fokusera på statistik när det är så mycket mer som faktiskt spelar roll till om en spelare lyckas i en klubb eller ej. Vilket man som Luleåsupporter fått erfara år in och år ut. Och fortsätter man försöka föra fram samma enkelriktade analys så kommer man få mothugg. Det kommer ju som ett brev på posten.

Sedan har vi ju detta med att Gunlers produktion sedan han gick upp som senior gör att han antagligen skulle slåss om en plats i tredjefemman och där har redan Luleå fullt utan det Luleå borde fokusera på är att få upp spelare som passar i spelsystemet och som framförallt är spets. Vi behöver en förstafemma och delar av en andrafemma och där kommer Gunler inte att platsa redan nästa säsong. Om nu inget astronomiskt händer och han utvecklas enormt.. men det verkar inte han visa några tendenser på.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av JohanO tor 09 feb 2023, 17:45

Fast det blir lätt två olika diskussioner: "Platsade 19-åriga Gunler som junior i ett topplag?" eller "platsade 19-åriga Gunler som junior i Bulans topplag?" På den första är mitt svar ja. På den sistnämnda uppenbarligen nej.

Sen är det klart att alla diskussioner kring ämnet är subjektiva. Jag anser att en klubb som inte kan hantera att en elitproducerande 18-åring ibland faller ur spelsystemet och ibland slarvar med backchecking inte är moget nog eller har verktygen att förvalta den den typen av talang. Vilket jag tyvärr upplever återspeglar sig i obalansen mellan LHFs A-lag och J-20, framförallt i frågan om produktionsspelare.

I Gunlers fall är det dålig spelutveckling att sätta han i 3e och 4e-femman, säga "jobba bra defensivt så kanske du får fler minuter offensiv zontid eller PP", det är inte hans roll, och man förstör inte bara för honom, utan hela laget, genom att inte spela spelare till sina styrkor. Det blir också konstigt att påstå att han borde producera fler poäng för att få mer istid. Han producerade inte bara topp5 bland 18åringar senaste 8 åren, han hade väl tredje bäst P per minut i hela LHF det året om jag inte minns fel?


Nu ligger ju lagt kort. Inte något att göra åt längre.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Tony Moore, farre, Zeth, LulefanGBG, Puckad, Blinders, Kanellängd and LinusFröbergsMustasch like this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av farre tor 09 feb 2023, 17:51

JohanO skrev:Fast det blir lätt två olika diskussioner: "Platsade 19-åriga Gunler som junior i ett topplag?" eller "platsade 19-åriga Gunler som junior i Bulans topplag?" På den första är mitt svar ja. På den sistnämnda uppenbarligen nej.

Sen är det klart att alla diskussioner kring ämnet är subjektiva. Jag anser att en klubb som inte kan hantera att en elitproducerande 18-åring ibland faller ur spelsystemet och ibland slarvar med backchecking inte är moget nog eller har verktygen att förvalta den den typen av talang. Vilket jag tyvärr upplever återspeglar sig i obalansen mellan LHFs A-lag och J-20, framförallt i frågan om produktionsspelare.

I Gunlers fall är det dålig spelutveckling att sätta han i 3e och 4e-femman, säga "jobba bra defensivt så kanske du får fler minuter offensiv zontid eller PP", det är inte hans roll, och man förstör inte bara för honom, utan hela laget, genom att inte spela spelare till sina styrkor. Det blir också konstigt att påstå att han borde producera fler poäng för att få mer istid. Han producerade inte bara topp5 bland 18åringar senaste 8 åren, han hade väl tredje bäst P per minut i hela LHF det året om jag inte minns fel?


Nu ligger ju lagt kort. Inte något att göra åt längre.

Väldigt klokt som vanligt!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

JohanO likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 7 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet