Toni Rajala

+83
Hedanders
Maudio
Neurofunk20
Lulefan
MickkeJ
Mr Bister
Lajon
Number 69
delphi
Murveln
Ferros
Groggen79
Monco
Björnkäften
Chris Hendrix
GustenA
Kraftkung
Mange
Sundance Kid
icemask
Calle
farre
Niinimaa
MiCCe
#96
Sir Prozac
ezz
Molin86
Luleåfan
JohanO
hokkzorz
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Kato
Mickeee
Tigerman
NallePhu
GLHF
Homer96
Donowitz
MrA
Patrik82
amarule
Pajala
ski3r
Bamsefar
Qirren
JoakimJ
Old Brooklyn
Kocur
stormvägen
Snikne Ville
Davidoff
Puckad
Urken
Slapshot
Tackleberry
Dilox
Micke80
KaptenBlodskelett
nummer 17
Rikky
Dentos
pingu
Diktatorn
tibet
JuniorX
MrScout
Lars158
Erilk
Kagen
Tony Moore
NilsOskar
LHF96
FruktHamster
Pickadoll
Wolfhunter
LulefanGBG
Jonken
Rönken
Redbear
Kapten Haddock
Norlin
87 posters

Sida 6 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu fre 05 feb 2016, 16:57

Kraftkung skrev:Börja med att bänka han en match eller två så han kanske fattar att han inte är självskriven i uppställningen. Om han inte förstår sin roll i laget då så kan han börja se sig efter en ny arbetsgivare.. En junior kan inte ersätta han, gärna nån från KHL som missar slutspelet..

Håller med, byt han mot en spelare som kanske passar oss bättre, även om vi förlorar ekonomiskt på affären.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av amarule lör 06 feb 2016, 11:57

Levererar INTE tillräckligt till det pris han har No
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar lör 06 feb 2016, 12:03

Vad gäller Rajala, han ska , till den lön och förväntningar man har , dominera spelet på isen. Det gör han inte, långt därifrån. Det blixtrar till då och då men i stort sett så är han osynlige mannen. Bör inte förlängas.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av #96 lör 06 feb 2016, 12:18

Bamsefar skrev:Vad gäller Rajala, han ska , till den lön och förväntningar man har , dominera spelet på isen. Det gör han inte, långt därifrån. Det blixtrar till då och då men i stort sett så är han osynlige mannen. Bör inte förlängas.

Tror han längtar bort från Luleå, kanske har FBK i tankarna.
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken lör 06 feb 2016, 12:20

Rajala har talang och kan vara rolig att se på emellanåt. Men han levererar inte tillräckligt och bör bytas ut till kommande säsong - såvida han inte gör en fantastisk avslutning på säsongen med 1+ppg och ett makalöst slutspel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar lör 06 feb 2016, 13:22

Rajala trettonde idag, är han på väg bort? kommer Osten chocka innan 15 feb ?, blir det ett rakt byte med en schweizisk klubb? frågorna är många , svaren få. Men bra att markera att man inte alls är nöjd med Rajalas prestationer sistone.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 lör 06 feb 2016, 13:29

http://www.kuriren.nu/100-hockey/ovantade-draget-stjarnan-petad-8723368.aspx

Spoiler:

"Den finländske forwarden Toni Rajala är petad. När Luleå Hockey möter Rögle på bortaplan under kvällen är finländaren 13:e forward. Istället får Peter Cehlarik chansen i tredjekedjan."

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av LulefanGBG lör 06 feb 2016, 15:04

Cehlarik har sett het ut senaste matcherna så helt rätt att han går före. Kul att man från tränarsidan vågar sätta de största namnen åt sidan när de inte presterar tillräckligt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Redbear lör 06 feb 2016, 15:34

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken lör 06 feb 2016, 15:37

Problemet för oss blir väl att vi kommer att få stå för en bra del av lönen även om vi blir av med honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av GustenA lör 06 feb 2016, 15:37

Jobba på att byta honom mot Chris Abbott.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Micke80 sön 07 feb 2016, 07:26

GustenA skrev:Jobba på att byta honom mot Chris Abbott.

Jo, ska vi försöka bli av med honom och ersätta med nått annat hoppas jag också på en center. Men ska vi lyckas med det måste man hitta ett lag som tar hans lön och det lär vi inte göra i SHL. De flesta lag ville ha han innan säsongen men vi bjöd mest och hans säsong i Luleå har ju inte direkt ökat hans marknadsvärde. Nä ska vi bli av med honom utan att ehöva stå för delar av lönen så lär vi titta utanför landets gränser.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Davidoff sön 07 feb 2016, 08:53

Fan nu är jag less på allt gnäll kring Toni, killen har trots allt bidragit med några gwg och utan dom hade vi inte legat där vi ligger.. Och ja jag förespråkar att killen ska va kvar men till lägre peng nästa säsong, för en Toni på humör i ett annat matchställ än Luleå är fan det sista jag önskar mig, då ska killen till en annan liga.
För alla vet vi vad han är kapabel till samt igår lirade han väl med Harju och Sweatten några byten och kom ens Rögle ur sin egen zon under dom bytena?

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Chris Hendrix sön 07 feb 2016, 09:28

Davidoff skrev:Fan nu är jag less på allt gnäll kring Toni, killen har trots allt bidragit med några gwg och utan dom hade vi inte legat där vi ligger.. Och ja jag förespråkar att killen ska va kvar men till lägre peng nästa säsong, för en Toni på humör i ett annat matchställ än Luleå är fan det sista jag önskar mig, då ska killen till en annan liga.
För alla vet vi vad han är kapabel till samt igår lirade han väl med Harju och Sweatten några byten och kom ens Rögle ur sin egen zon under dom bytena?

Tack! Luleå visste vad de värvade när de tog in Toni. Spets, och det är precis vad de fått. Nån som kliver fram och gör som sagt, GWG och dylikt. Sen så håller jag med om att lönen borde sänkas till nästa säsong, och det är väl därför som så många klagar. Hur lite han bidrar i det övriga spelet med tanke på hur mycket pengar han tjänar.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad sön 07 feb 2016, 11:07

Rajala, Flix och Sweatt kostar för att dom gör mål på sina chanser, vi har andra spelare som behöver femtioelva chanser innan pucken råkar gå in.
Så alla tre har unika egenskaper. För lagets skulle så behöver vi hitta sätt att få ut maximalt av det. Fokus måste vara på att maxa deras bra egenskaper, inte kräva och utbilda de egenskaper de inte har.

Nu gäller bara att hitta en bra miljö för Toni, så har vi ytterligare ett nyförvärv inför slutspelet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön 07 feb 2016, 11:10

Chris Hendrix skrev:
Davidoff skrev:Fan nu är jag less på allt gnäll kring Toni, killen har trots allt bidragit med några gwg och utan dom hade vi inte legat där vi ligger.. Och ja jag förespråkar att killen ska va kvar men till lägre peng nästa säsong, för en Toni på humör i ett annat matchställ än Luleå är fan det sista jag önskar mig, då ska killen till en annan liga.
För alla vet vi vad han är kapabel till samt igår lirade han väl med Harju och Sweatten några byten och kom ens Rögle ur sin egen zon under dom bytena?

Tack! Luleå visste vad de värvade när de tog in Toni. Spets, och det är precis vad de fått. Nån som kliver fram och gör som sagt, GWG och dylikt. Sen så håller jag med om att lönen borde sänkas till nästa säsong, och det är väl därför som så många klagar. Hur lite han bidrar i det övriga spelet med tanke på hur mycket pengar han tjänar.

Gör han som Klasen och söker en bra chans att utvecklas är det en fin förlängning. Men om det första som kommer på tapeten är ännu högre lön så är det bara skeppa.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Mange sön 07 feb 2016, 11:22

Fast nu är väl problemet med Toni att han har en otroligt dålig inställning i majoriteten av matcherna han lirar. Ska man lira i Luleå Hockey ska man ge 100% i varje byten och på varje träningen. Linus Klasen gjorde den förändringen och började jobba för laget. Så det är bara o välja för Tonis del, om han ska vara kvar tills nästa säsong.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 07 feb 2016, 12:17

Mange skrev:Fast nu är väl problemet med Toni att han har en otroligt dålig inställning i majoriteten av matcherna han lirar. Ska man lira i Luleå Hockey ska man ge 100% i varje byten och på varje träningen. Linus Klasen gjorde den förändringen och började jobba för laget. Så det är bara o välja för Tonis del, om han ska vara kvar tills nästa säsong.

Jag tycker Toni åker skridskor och har sig. Men saknar ju helt förmågan att kunna göra sin spelare i en mot en.
Det han kan göra är att lyckas åka ifrån sin motståndare rakt fram. Bra skott har Toni också.
Men jag tycker inte det räcker nånstans för att vara SHLs bäst betalda spelare.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön 07 feb 2016, 12:20

Lars158 skrev:
Mange skrev:Fast nu är väl problemet med Toni att han har en otroligt dålig inställning i majoriteten av matcherna han lirar. Ska man lira i Luleå Hockey ska man ge 100% i varje byten och på varje träningen. Linus Klasen gjorde den förändringen och började jobba för laget. Så det är bara o välja för Tonis del, om han ska vara kvar tills nästa säsong.

Jag tycker Toni åker skridskor och har sig. Men saknar ju helt förmågan att kunna göra sin spelare i en mot en.
Det han kan göra är att lyckas åka ifrån sin motståndare rakt fram. Bra skott har Toni också.
Men jag tycker inte det räcker nånstans för att vara SHLs bäst betalda spelare.

Han ser nästan stabbig ut ja, undrar om det inte är något som stör honom ändå? Ser lite för dåligt ut ibland för att det bara ska vara vilja (eller ovilja) till närkampsmoment.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Calle sön 07 feb 2016, 19:21

Rajala har bevisligen inte levererat som förväntat speciellt på slutet, om vi utgår från att han ska vara kvar så måste man fundera hur man ska få igång honom.
Den uppställning jag tror mest på just nu är denna:

Sweatt-Harju-Rajala
Micflix-Wallmark-Hedman
Petrell-Granström-Sylvegård
Foppa-Lagace-Fabbe
Cehlarik

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu sön 07 feb 2016, 19:35

Fan han skapar väldigt lite offensivt och ligger för närvarande på en 36 plats i poängligan och det är nog närmast att betrakta som underkänt. Och då ska vi inte prata om hans defensiva arbete. Men visst han kanske hux flux börjar ösa in poäng och blir ett hot i vår offensiv men jag tvivlar.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot mån 08 feb 2016, 14:53

Calle skrev:Rajala har bevisligen inte levererat som förväntat speciellt på slutet, om vi utgår från att han ska vara kvar så måste man fundera hur man ska få igång honom.
Den uppställning jag tror mest på just nu är denna:

Sweatt-Harju-Rajala
Micflix-Wallmark-Hedman
Petrell-Granström-Sylvegård
Foppa-Lagace-Fabbe
Cehlarik


Byt Harju mot Legace då Legace är bättre defensivt och kan täcka upp för Rajala och Sweatt bakåt. Dessutom snabbare på rören än Harju vilket borde passa dom andra två vinthundarna Sweatt och Rajala bättre.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 mån 08 feb 2016, 15:11

Slapshot skrev:
Calle skrev:Rajala har bevisligen inte levererat som förväntat speciellt på slutet, om vi utgår från att han ska vara kvar så måste man fundera hur man ska få igång honom.
Den uppställning jag tror mest på just nu är denna:

Sweatt-Harju-Rajala
Micflix-Wallmark-Hedman
Petrell-Granström-Sylvegård
Foppa-Lagace-Fabbe
Cehlarik


Byt Harju mot Legace då Legace är bättre defensivt och kan täcka upp för Rajala och Sweatt bakåt. Dessutom snabbare på rören än Harju vilket borde passa dom andra två vinthundarna Sweatt och Rajala bättre.

Lagace missar ofta att 3.e man skall ligga högt! I mycket större utsträckning är Harju, många spelvändningar mot oss med Rajala Lagace Sweatt. Sen är Lagace något bättre än Harju vid etablerat spel i egen zon. Men det är klart att Harju som center mellan Foppa och Fabbe skulle nog generera en hel del mål från Harju. Lagace har fått många röda lägen mellan dom men han bränner nästan allt, nu senast stänkte han dit den men Harju hade nog gjort 3-4 mål senaste matcherna om han fått Lagaces lägen.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe mån 08 feb 2016, 19:01

nummer 17 skrev:
Slapshot skrev:
Calle skrev:Rajala har bevisligen inte levererat som förväntat speciellt på slutet, om vi utgår från att han ska vara kvar så måste man fundera hur man ska få igång honom.
Den uppställning jag tror mest på just nu är denna:

Sweatt-Harju-Rajala
Micflix-Wallmark-Hedman
Petrell-Granström-Sylvegård
Foppa-Lagace-Fabbe
Cehlarik


Byt Harju mot Legace då Legace är bättre defensivt och kan täcka upp för Rajala och Sweatt bakåt. Dessutom snabbare på rören än Harju vilket borde passa dom andra två vinthundarna Sweatt och Rajala bättre.

Lagace missar ofta att 3.e man skall ligga högt! I mycket större utsträckning är Harju, många spelvändningar mot oss med Rajala Lagace Sweatt. Sen är Lagace något bättre än Harju vid etablerat spel i egen zon. Men det är klart att Harju som center mellan Foppa och Fabbe skulle nog generera en hel del mål från Harju. Lagace har fått många röda lägen mellan dom men han bränner nästan allt, nu senast stänkte han dit den men Harju hade nog gjort 3-4 mål senaste matcherna om han fått Lagaces lägen.

Med undantaget att Harju aldrig hade hunnit fram till de lägena. Lagace är Luleås enda all-round center i år och med förtroende och speltid så kommer han vara ett respekterat namn i SHL. Han har alla ingredienser för det.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 mån 08 feb 2016, 19:43

Nu har ju alla utom det senaste röda läget kommit efter etablerat anfallsspel så nog tror jag Harju hunnit dit. Om Lagace är våran enda allroundcenter varför är det då Walle och Grana som spelar i alla situationer och inte Lagace.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken ons 10 feb 2016, 20:00

Står lite om Raj Raj på nwt.se, Schweiz finns på kartan för nästa säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu ons 10 feb 2016, 20:22

Rönken skrev:Står lite om Raj Raj på nwt.se, Schweiz finns på kartan för nästa säsong.
Så Osten all in byte mot Klasen då!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Björnkäften tor 11 feb 2016, 10:43

Inte okej att uttrycka sig att han vill till Schweiz nästa år redan nu.

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 11 feb 2016, 11:25

Björnkäften skrev:Inte okej att uttrycka sig att han vill till Schweiz nästa år redan nu.
Fast, var det inte Leif Karlsson som sa att han vill till Schweiz? Kanske inte så troligt, men han KAN ju prata strunt av taktiska skäl.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Björnkäften tor 11 feb 2016, 11:54

Nej det va väl Rajalas agent som sa det eller uttala sig via Rajala?

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Björnkäften tor 11 feb 2016, 11:55

– Jag pratade med Rajalas agent för tre veckor sen. Jag sonderade terrängen lite inför nästa säsong. Inte inför dead line. Men enligt agenten är Rajala just nu mest intresserad av att spela i Schweiz nästa säsong, säger FBK:s sportchef.

Så absolut man får nog ta det med en liten nypa salt

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe tor 11 feb 2016, 12:27

nummer 17 skrev:Nu har ju alla utom det senaste röda läget kommit efter etablerat anfallsspel så nog tror jag Harju hunnit dit. Om Lagace är våran enda allroundcenter varför är det då Walle och Grana som spelar i alla situationer och inte Lagace.

Varför spelar Melart (och Mikkelsson) PP? Varför matchas Mastomäki så hårt trots en djuuuuup svacka? Varför står Larsson matchen efter Lassinanti storspelat? Frågorna runt hur våra coacher matchar laget är många.

Men ja, Lagacé är vår bästa all-round center, och han kommer bara bli bättre med förtroende och speltid. Han är bra i alla zoner, snabb, tekar som en gud och betydligt mer begåvad med puck och mer spelsinne än vad Granström är/har. Granström är bra i rätt roll men han är inte mer all-round än Lagacé.

Men att låta Harju centra Forsberg och Fabricius tror jag skulle kunna fungera.


MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe tor 11 feb 2016, 12:30

Björnkäften skrev:– Jag pratade med Rajalas agent för tre veckor sen. Jag sonderade terrängen lite inför nästa säsong. Inte inför dead line. Men enligt agenten är Rajala just nu mest intresserad av att spela i Schweiz nästa säsong, säger FBK:s sportchef.

Så absolut man får nog ta det med en liten nypa salt

Schweiz hade nog passat Rajala utmärkt, där kan han dra in pengar och latja in något solomål mellan champagneflaskorna. I Luleå har han då inget att göra...

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Niinimaa tor 11 feb 2016, 13:16

Men jag tror att Rajala hade mått bra av att stanna i ett lag mer än en säsong. Han kanske gör en klasen nästa år och sprutar in mål och assist. Men då får han gärna sänka lönen lite. Så kan jag ge han den chansen.

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Björnkäften tor 11 feb 2016, 13:20

Absolut håller med dig men aldrig till den lönen, bäst betald i ligan eller hur va det? Nej att spela i luleå hockey och ha 2,4 miljoner netto då ska du åtminstone ligga topp 3 i poängligan och spela hem guldet till Norrbotten! ☺

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 tor 11 feb 2016, 15:33

@micce. Vi vill ha olika pp för att göra det svårare för motståndet. Och då använder vi 3 backar, dom backarna/spelarna man anser vara bäst på att få igenom pucken, som inte ger bort kontringar, som är hyfsat trygga med pucken och smarta. Då väljer man Sigalet, Mikkelsson och Schira. Melart vickade ju bara nån match. Dessa spelare är dessutom bra man man defensivt. Absolut dom bästa valen, anser man. Vilka skulle man valt istället? Masto är fortfarande riktigt bra defensivt, är typ aldrig inne på baklängesmål. Offensivt och i skridskoåkningen har han absolut gått ner sig men då är han också den center som får minst is. Larsson måste få några matcher så han är igång ifall det händer Lassi nåt. Kan ju inte gå in i slutspelet med en iskall backup.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Davidoff tor 11 feb 2016, 19:00

Är också av den åsikten att jag tror det enbart gjort Rajala gott att stanna en säsong till enbart för att växa och göra en bra säsong, för det lär krävas för att trissa upp lönen i Schweiz, han är ju trots allt sitt eget varumärke och ansikte utåt, såklart att grabbfan måste leverera för att få maximalt med kulor i påsen.. Och det svider verkligen att se han så oharmonisk som han sett ut på slutet, men tror innerst inne på
Rajan - Hajen - Sweatt eller
Rajan - Laggan - Sweatt

Sista matchen och bytena med En centrande haj och Sweatten på kant skapades farlighet och ett redigt jävla tryck i Röglezon.. Så tror han är duktigt felplacerad kedjemässigt och visst man ska trots allt leverera på match/träning för att förtjäna att spela högre upp i hierarkin men tror seriöst
Man lockar fram den riktiga Rajala och att han finner större glädje och arbetsro tsm med mer "skillade" spelare än Masto å Sylle!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe tor 11 feb 2016, 23:23

nummer 17 skrev:@micce. Vi vill ha olika pp för att göra det svårare för motståndet. Och då använder vi 3 backar, dom backarna/spelarna man anser vara bäst på att få igenom pucken, som inte ger bort kontringar, som är hyfsat trygga med pucken och smarta. Då väljer man Sigalet, Mikkelsson och Schira. Melart vickade ju bara nån match. Dessa spelare är dessutom bra man man defensivt. Absolut dom bästa valen, anser man. Vilka skulle man valt istället? Masto är fortfarande riktigt bra defensivt, är typ aldrig inne på baklängesmål. Offensivt och i skridskoåkningen har han absolut gått ner sig men då är han också den center som får minst is. Larsson måste få några matcher så han är igång ifall det händer Lassi nåt. Kan ju inte gå in i slutspelet med en iskall backup.

Sigalet, Sandström, Mikkelsson och Melart har alla spelat PP relativt frekvent på slutet men ingen av dom har något på isen att göra med en man mer. De är för sävliga i spelet med puck, för dåliga på att få igenom skotten och för stillastående. Vi har bara en PP back och det är Schira, därför bör man våga spela med 4-5 forwards i PP, vi har många offensiva talanger med bra spelsinne och bra skott i laget.

Mastomäki har faktiskt haft mer istid än Lagacé (som ofta spelar minst av centrarna) både mot LHC och FBK innan uppehållet vilket är FEL FEL FEL. Jag håller med om hans defensiv, den är solid, men det är inte vad Luleå behöver, vi måste få igång målskyttet, det håller inte att göra 1-2 mål/match. Dessutom får vi ofta spela defensiv hockey då han är inne för att Mastomäki inte kan teka. Jag tror att Masto kan bli en bra center i SHL men det är inte rätt läge att låta honom utvecklas om vi ska gå för guldet och redan har en risig centeruppsättning.

För mig så är det uppenbart att vi måste låta Harju centra en kedja för att kunna ställa Mastomäki som 13e eller låna ut honom till Asplöven (han kan dessutom gå fritt mellan lagen efter deadline då han är Junior, bra vid ev. skador i Luleå).

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe tor 11 feb 2016, 23:30

Davidoff skrev:Är också av den åsikten att jag tror det enbart gjort Rajala gott att stanna en säsong till enbart för att växa och göra en bra säsong, för det lär krävas för att trissa upp lönen i Schweiz, han är ju trots allt sitt eget varumärke och ansikte utåt, såklart att grabbfan måste leverera för att få maximalt med kulor i påsen.. Och det svider verkligen att se han så oharmonisk som han sett ut på slutet, men tror innerst inne på
Rajan - Hajen - Sweatt eller
Rajan - Laggan - Sweatt

Sista matchen och bytena med En centrande haj och Sweatten på kant skapades farlighet och ett redigt jävla tryck i Röglezon.. Så tror han är duktigt felplacerad kedjemässigt och visst man ska trots allt leverera på match/träning för att förtjäna att spela högre upp i hierarkin men tror seriöst
Man lockar fram den riktiga Rajala och att han finner större glädje och arbetsro tsm med mer "skillade" spelare än Masto å Sylle!

Tror stenhårt på ditt andra alternativ, anledningen att jag hellre ser Lagacé än Harju som center i den kedjan är att han vinner BETYDLIGT fler tekningar än Harju och han matchar speeden på Sweatt och Rajala på ett bättre sätt.

Jag skulle ställt upp forwards så här med fullt lag för att försöka få igång Rajala och även nyttja Cehlarik bättre än vad man gör nu:

Sweatt - Lagacé - Rajala/Cehlarik
Petrell - Wallmark - Rajala/Cehlarik
Micflikier - Harju - Hedman
Forsberg - Granström - Fabricius

Sylvergård som extra, han gör alltid ett bra jobb och har en spelstil som funkar fint att rulla in i olika kedjor.


MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Old Brooklyn fre 12 feb 2016, 09:33

Björnkäften skrev:– Jag pratade med Rajalas agent för tre veckor sen. Jag sonderade terrängen lite inför nästa säsong. Inte inför dead line. Men enligt agenten är Rajala just nu mest intresserad av att spela i Schweiz nästa säsong, säger FBK:s sportchef.

Så absolut man får nog ta det med en liten nypa salt
Klockrent psykspelande av FBK, oavsett vad som är sant eller inte.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad fre 12 feb 2016, 09:37

Old Brooklyn skrev:
Björnkäften skrev:– Jag pratade med Rajalas agent för tre veckor sen. Jag sonderade terrängen lite inför nästa säsong. Inte inför dead line. Men enligt agenten är Rajala just nu mest intresserad av att spela i Schweiz nästa säsong, säger FBK:s sportchef.

Så absolut man får nog ta det med en liten nypa salt
Klockrent psykspelande av FBK, oavsett vad som är sant eller inte.
OM detta var taskspel av FBK, så tror jag inte det uppskattas av Rajala,
och i så fall går nog FBK fet-bort för Rajala.
Edit, det spelar kanske ingen roll om det var medvetet taskspel eller inte, jag skulle inte vilja var hos någon som ställer till det för mig med min nuvarande arbetsgivare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Old Brooklyn fre 12 feb 2016, 10:10

Puckad skrev:
Old Brooklyn skrev:
Björnkäften skrev:– Jag pratade med Rajalas agent för tre veckor sen. Jag sonderade terrängen lite inför nästa säsong. Inte inför dead line. Men enligt agenten är Rajala just nu mest intresserad av att spela i Schweiz nästa säsong, säger FBK:s sportchef.

Så absolut man får nog ta det med en liten nypa salt
Klockrent psykspelande av FBK, oavsett vad som är sant eller inte.
OM detta var taskspel av FBK, så tror jag inte det uppskattas av Rajala,
och i så fall går nog FBK fet-bort för Rajala.
Edit, det spelar kanske ingen roll om det var medvetet taskspel eller inte, jag skulle inte vilja var hos någon som ställer till det för mig med min nuvarande arbetsgivare.
Har svårt att se att det skulle vara något annat. Inte direkt ofta man hör sportchefer uttala sig om var spelare, i andra lag som spelar i samma liga, kommer hamna nästa år. Sen får Leif bestämma sig någon gång - ska han ha mustasch eller inte? Den där halvmesyren på överläppen gör en ju bara förvirrad. Fast det kanske är en medveten taktik?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken fre 12 feb 2016, 10:30

Hehe, Tjock-Leffe kan väl mycket väl bara vara ute för att jävlas ja. Men är väl lite kul, eller?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala fre 12 feb 2016, 11:00

eller så säger han sanningen, Rajalas kroppsspråk säger allt, han trivs inte i Luleå och kommer nog att dra till Schweiz, pengar pengar.... tyvärr så tror jag också att nästa säsong skulle kunna göra han till en riktigt bra spelare, men det känns som att han redan har blickarna mot Europa.

Tänk om det är så enkelt att Mr Magic #86 redan är klar för Luleå och därmed så fattar Rajala att det redan är gameover, det kanske är önsketänkande men fy fan vad härligt det skulle vara, inte för att jag skulle ha tackat nej till bägge spelarna i Luleå men det är en ekonomisk omöjlighet.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 fre 12 feb 2016, 12:35

Rajala verkar få chansen i en mycket skickligare och tempostarkare omgivning. Rajala Lagace Sweatt bildade lina på dagens träning.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Davidoff fre 12 feb 2016, 12:40

ÄNTLIGEN!' Amen.

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe fre 12 feb 2016, 13:18

nummer 17 skrev:Rajala verkar få chansen i en mycket skickligare och tempostarkare omgivning. Rajala Lagace Sweatt bildade lina på dagens träning.

Gött, hoppas de ger dem åtminstone 5 - 6 matcher ihop samt speltid i PP, tror det kan få fart på både Rajala och Sweatt om de spelar ihop.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken fre 12 feb 2016, 22:09

"Det är samma med Toni, han måste hitta rätt och vi måste hitta rätt miljö för honom. Det kanske inte är rätt att ha honom där han är nu, men de andra formationerna har varit så bra att vi inte velat ändra dem. Därför gjorde vi så här nu, som trettonde kan vi testa honom i olika miljöer för att hitta rätt. Det är en kille som kan avgöra sjunde SM-finalen, det vet vi. I min värld har det aldrig varit tal om att han ska bort, utan snarare om att vi ska hitta rätt omgivning åt honom." - Jocke angående Rajen.

http://nsd.se/sport/bloggar/k-markt/extramaterial-fagervall/?blog=7127235&entry=9861114 - idel svordomar - som sig bör Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar tor 18 feb 2016, 21:32

Rajala ja, han har ju gjort poäng men de flesta kom väl när vi förlorade som mest , då , när vi skulle spela skaik/fiskrens hockey istället för vårt eget spel. När Luleå tätade till, spelade mer enkelt o fysiskt så försvann han totalt. Medan backarna blev bättre, så. Vi skaffade forwards för snabbare anfallspel men backar för tät o tung o långsam defensiv. Så vid det här laget , där han de facto själv skall behöva styra upp anfallspelet så försvinner han nästan totalt. Det är en dyr komplementspelare, en Hejduk utan Forsberg s a s.

Skulle skeppats innan sista transferdag eller så skulle man skaffat in en ännu dyrare "forsberg", Cervenka?.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu tor 18 feb 2016, 21:35

Osten har för mycket prestige i "sitt" lagbygge, han erkänner inte en flopp utan babblar om att alla snart blir tokbra! Gäller även hans dumdristiga prat om att vi håller på att få ett kanon PP?!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 6 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet