Toni Rajala

+83
Hedanders
Maudio
Neurofunk20
Lulefan
MickkeJ
Mr Bister
Lajon
Number 69
delphi
Murveln
Ferros
Groggen79
Monco
Björnkäften
Chris Hendrix
GustenA
Kraftkung
Mange
Sundance Kid
icemask
Calle
farre
Niinimaa
MiCCe
#96
Sir Prozac
ezz
Molin86
Luleåfan
JohanO
hokkzorz
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Kato
Mickeee
Tigerman
NallePhu
GLHF
Homer96
Donowitz
MrA
Patrik82
amarule
Pajala
ski3r
Bamsefar
Qirren
JoakimJ
Old Brooklyn
Kocur
stormvägen
Snikne Ville
Davidoff
Puckad
Urken
Slapshot
Tackleberry
Dilox
Micke80
KaptenBlodskelett
nummer 17
Rikky
Dentos
pingu
Diktatorn
tibet
JuniorX
MrScout
Lars158
Erilk
Kagen
Tony Moore
NilsOskar
LHF96
FruktHamster
Pickadoll
Wolfhunter
LulefanGBG
Jonken
Rönken
Redbear
Kapten Haddock
Norlin
87 posters

Sida 2 av 12 Föregående  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Micke80 lör jul 25, 2015 6:10 am

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article21166633.ab

– Det finns ingenting om att han ska vara snäll mot oss. Det finns skrivelser som ska följas och det är därför, inte för att vara snäll mot någon annan klubb. Det finns också i SHL:s stadgar, säger Carlsson.

Så det är Rajala/Luleå som åker på smällen då, eller? Annars, plocka in honom bara.

Det är Rajala som får Färjestads skattesmäll eftersom det är avtalat dem emellan. Eftersom det är så lär ah nju ha i sitt avtal att han inte behöver komma in hit i landet tidigare om inte Luleå tar smällen. Gör Luleå det blir han ju ännu dyrare än han redan är och många av oss har ju redan funderat kring hur mycket han eventuellt kan ha kostat.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JuniorX lör jul 25, 2015 9:08 am

Det hela är mycket enkelt. FBK blev alldeles förskräckta när de läste min punktlista ovan och gör nu allt de kan för att slippa ifrån dessa krav. silent

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad lör jul 25, 2015 9:21 am

Om man släpper ordkriget en stund så finns det en annan poäng.
Om man spelar på artist kontrakt så utesluter man sig själv från en marknad 6 månader. Det skall man också ha betalt för i kontraktet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JuniorX lör jul 25, 2015 12:17 pm

Puckad skrev:Om man släpper ordkriget en stund så finns det en annan poäng.
Om man spelar på artist kontrakt så utesluter man sig själv från en marknad 6 månader. Det skall man också ha betalt för i kontraktet.

Sant och det har jag aldrig riktigt tänkt på. Man blir ju liksom utvisad från landet under en karantänsperiod. Är det likadant i andra länder där de har motsvarande konstruktion, någon som vet?

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken mån aug 10, 2015 10:28 am

Rajala kommer att bli nyttig för oss i vinter - ett tämligen självklart uttalande.

Det jag syftar på är hans snärtiga skott, som han lyckas få iväg från alla möjligt vinklar. Dessutom lyckas han ofta placera dessa högt, vilket är svårt för alla målvakter.

https://www.youtube.com/watch?v=0VMpnwwcRVo

https://www.youtube.com/watch?v=9jt3SgEc_rg

Visst kommer han att kunna leverera mycket fina passningar till medspelare såsom Harju och Hedman, men vad jag associerar med Toni är just hans förmåga att göra mål. Det finns inga som helst tveksamheter när han får chansen, utan det är distinkt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken tis aug 25, 2015 8:08 pm

http://www.nsd.se/sport/luleas-stjarna-kan-dra-till-schweiz-9474441.aspx

Spoiler:

Rajala kan alltså träna i Schweiz, för att vara i form tills han ansluter. Detta kanske är något som har länkats någon annanstans, men har tyvärr mindre koll på vad som diskuterats under den gångna helgen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dentos lör sep 05, 2015 1:08 am

Folk verkar inte hålla med för att han "bara" kom med i poängprotokollet 1 gång idag, men jag hävdar att det såg riktigt bra ut om man tänker på vilka förutsättningar Toni Rajala haft hittills. Han serverade Lagacé två mackor som skulle inneburit 2 assist också. Utöver detta skapade han två lägen till sig själv som liga gärna hade kunnat rendera i mål. Att han på egen hand skulle skapa såhär mycket redan nu hade jag inte alls trott. Det här kommer bli riktigt bra.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rikky lör sep 05, 2015 7:45 am

Rajala såg bra ut, bäst i ett svagt Luleå. Han är rätt lik Micflikier i stilen, det här kommer att bli bra tror jag också.
Kedjesammansättningen ser ganska klar ut men en kille som Rajala kan man lätt flytta upp om man vill ha igång honom.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 mån sep 07, 2015 9:00 am

Dentos skrev:Folk verkar inte hålla med för att han "bara" kom med i poängprotokollet 1 gång idag, men jag hävdar att det såg riktigt bra ut om man tänker på vilka förutsättningar Toni Rajala haft hittills. Han serverade Lagacé två mackor som skulle inneburit 2 assist också. Utöver detta skapade han två lägen till sig själv som liga gärna hade kunnat rendera i mål. Att han på egen hand skulle skapa såhär mycket redan nu hade jag inte alls trott. Det här kommer bli riktigt bra.

Håller med! Sa själv samma saker efter matchen!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dilox tis sep 22, 2015 8:20 am


Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett tis sep 22, 2015 8:26 am

Nej, inte jag heller, men å andra sidan, vad ska han säga? Värmland kan dra åt helvete? Han om någon vet ju hur branschen ser ut, och att ingenting är säkert. Får han inte stanna hos oss ska han ju ha jobb, och då är det inte så listigt att såga klubbar i media.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Micke80 tis sep 22, 2015 8:28 am

Antar att du tänker på följande citat:
"– Vem vet vad som händer nästa år. Jag kan absolut tänka mig att spela i FBK igen. Jag trivdes väldigt bra där och har fina minnen."

Jag hoppas verkligen att frågan kom från journalisten eftersom det är svårt för spelare att svara annorlunda då. Kom det däremot spontant från Rajala är jag inte heller helt nöjd.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dilox tis sep 22, 2015 8:37 am

Naturligtvis förstår jag att han inte kan såga allt och alla i Färjestad och jag fattar också att han som spelare kan ha hamnat i en jobbig sits på alla frågor, där det är svårt att svara på något annat sätt.

Men just att man ville vara kvar och att han kanske kan komma tillbaka nästa år, är ändå ord som vittnar om att han inte känner sig helt 100 som en Luleåspelare iaf tycker jag - oavsett fråga.

Det kanske dock ändrar sig under säsongens gång.

Vi poängtera att jag naturligtvis tror hårt på Rajala i år ändå, oavsett vad han säger Smile

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tackleberry tis sep 22, 2015 8:45 am

Rajala är en legionär, han spelar för dom som betalar bäst och hymlar inte över det.
Han har ju bara skrivit på för 1 år för luleå så det är väl klart han inte vill bränna sina broar genom att säga att han inte trivdes i fbk. Låter som alla standard klyschor hockeylirarna drar (gillar organisationen och alla fans mm..) Heja Rajala, nu är du vår legionär, hoppas du gör många poäng för oss!
Tackleberry
Tackleberry

Antal inlägg : 61
Join date : 15-04-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot tis sep 22, 2015 2:40 pm

Och honom tog Osten hit i stället för Chris Abbott...skäms.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken tis sep 22, 2015 2:46 pm

Ser inte riktigt problemet. Han trivdes i Karlstad, men nu fungerade inte detta, så han hamnade hos oss.

Så länge han gör sitt yttersta, och vi får valuta för pengarna, så gör det mig inget om han så skulle vilja byta sport. Fråga honom om ett år istället, så får vi se. Svårt att göra en jämförelse med sin tidigare klubb och den som han spelat ett par matcher för.

Chris ville stanna, men valde att åka. Vilket är bäst? Som det ser ut nu, har vi åtminstone Rajala i laget.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad tis sep 22, 2015 2:56 pm

Sedan är ju det han säger inte riktigt korrekt.
Han hade artistkontrakt, något som båda skrev på.
Och i och med det valde bägge parter att han inte skulle vara en långvarig lösning i FBK.
Enkelt uttryckt FBK valde att säga att de inte ville ha hans tjänster längre än säsongen ut.
Och Rajala valde att FBK inte skulle vara en långsiktig lösning för honom.
Nu tog FBK's säsong slut tidigare än de själva ville, så för Rajala blev det möjligt att ansluta till en SHL klubb från första match.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 lör okt 24, 2015 11:18 am

Igår på lunchrestaurangen så var det flera som hävda att Rajala har 600K i månaden.
Jag tror inte det stämmer så jag ignorera samtalet mer eller mindre. Däremot är jag nyfiken på vars detta rykte kommer ifrån?

Nån fler här på forumet som hört denna uppgift och vet ursprunget vars ryktet skall komma ifrån?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör okt 24, 2015 11:21 am

Lars158 skrev:Igår på lunchrestaurangen så var det flera som hävda att Rajala har 600K i månaden.
Jag tror inte det stämmer så jag ignorera samtalet mer eller mindre. Däremot är jag nyfiken på vars detta rykte kommer ifrån?

Nån fler här på forumet som hört denna uppgift och vet ursprunget vars ryktet skall komma ifrån?

Hade 300 000 euro för sin sväng i Färjestad skrevs det väl i tidningarna? Kan inte tänka mig att han fått upp lönen ytterligare och dessutom spelar på en vanligt kontrakt, för är väl inte artistkontrakt i Luleå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Davidoff lör okt 24, 2015 11:38 am

Blir inte förvånad OM han ligger därikring, har för mig att det är hiskeliga avgifter osv osv när han är så ung och begärde väl runt 250-300k NETTO i månaden. Jag kan mycket väl vara totalt ute och cykla men tror det va så Smile

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore lör okt 24, 2015 11:22 pm

Hoppas han menar det i botten av hans hjärta, vill så gärna njuta av hans skills något år till (jag vet att grabben är för bra för SHL men ändå..) http://www.luleahockey.se/artikel/71387/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville lör okt 24, 2015 11:29 pm

Tony Moore skrev:Hoppas han menar det i botten av hans hjärta, vill så gärna njuta av hans skills något år till (jag vet att grabben är för bra för SHL men ändå..) http://www.luleahockey.se/artikel/71387/
Hans skills är bland de ruggigaste som skådats i den stoltaste tröjan av dem alla.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör okt 24, 2015 11:32 pm

Var mer attackpsyke från honom ikväll också. Funkat bra med Lagace som är bra på sätta upp Rajala i fart, släpper pucken till honom i anfallszon också. Lite liknande tema som under försäsongen med Sweatt... Skulle vara lite kul att se RajRaj och Sweatt med Lagace.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore sön okt 25, 2015 12:09 am

Tony Moore skrev:Hoppas han menar det i botten av hans hjärta, vill så gärna njuta av hans skills något år till (jag vet att grabben är för bra för SHL men ändå..) http://www.luleahockey.se/artikel/71387/
Citerar mej själv från kvällens matchtråd: "Säger bara Toni Rajala, en våt dröm på en hockeyplan, speciellt när han spelar i den vackraste tröjan som finns! Vilket spelsinne, skridskoåkning och skott.. Drömmer vidare att Toni vill stanna 2 år till samt att lekkamrat Klasen kommer hem till nästa sässe.."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av LulefanGBG sön nov 29, 2015 11:03 am

Tycker att killen stundtals får oförtjänt mycket kritik. Ingen hade väl väntat sig att han skulle vara en Hedman eller Granström som syns hela tiden och spelar fysiskt och är grymma i egen zon etc?

Rajala är en typisk måltjuv och dessutom en hyfsad passningsläggare med en grym blick för spelet. Det är hans gebit...och där är han klass rakt igenom.

Tycker dessutom att han kämpar mer i defensiven än vad åtminstone jag hade kunnat vänta mig av en ren artistspelare, även om resultaten inte alltid blir de bästa. Men han åker ju inte bara och byter när vi tappar puck utan jobbar med nr hemåt.

Att han sedan som sagt är osynlig ibland och inte deltar mycket är inget konstigt för mig. Han är den där spelaren som helt plötsligt bara får för sig att snärta upp en i krysset från ingenstans, eller skapa sig en målchans på egen hand genom att dra upp en motståndarbackb på läktaren, som igår. ☺

Den här spelar typen har vi inte haft i Luleå på väldigt länge, och han kan bli guld värd i vinter och framåt våren.

Igår gör han ju dessutom en av sina bättre matcher på länge rent spelmässigt, så hylla den som hyllas bör även om många andra förtjänar beröm också. Men de har ju redan överlåts med kloka komplimanger av er andra forumkamrater.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett sön nov 29, 2015 11:18 am

LulefanGBG skrev:Tycker att killen stundtals får oförtjänt mycket kritik. Ingen hade väl väntat sig att han skulle vara en Hedman eller Granström som syns hela tiden och spelar fysiskt och är grymma i egen zon etc?

Rajala är en typisk måltjuv och dessutom en hyfsad passningsläggare med en grym blick för spelet. Det är hans gebit...och där är han klass rakt igenom.

Tycker dessutom att han kämpar mer i defensiven än vad åtminstone jag hade kunnat vänta mig av en ren artistspelare, även om resultaten inte alltid blir de bästa. Men han åker ju inte bara och byter när vi tappar puck utan jobbar med nr hemåt.

Att han sedan som sagt är osynlig ibland och inte deltar mycket är inget konstigt för mig. Han är den där spelaren som helt plötsligt bara får för sig att snärta upp en i krysset från ingenstans, eller skapa sig en målchans på egen hand genom att dra upp en motståndarbackb på läktaren, som igår. ☺

Den här spelar typen har vi inte haft i Luleå på väldigt länge, och han kan bli guld värd i vinter och framåt våren.

Igår gör han ju dessutom en av sina bättre matcher på länge rent spelmässigt, så hylla den som hyllas bör även om många andra förtjänar beröm också. Men de har ju redan överlåts med kloka komplimanger av er andra forumkamrater.
Håller med. Även om en del av kritiken är befogad så är åtminstone jag glad över att vi äntligen har en spelare som dyker upp från ingenstans och sätter den i krysset. Det var som sagt ett tag sedan, och det var en av sakerna vi verkligen saknade förra säsongen. Nej, han är inte perfekt och ja, han är osynlig ibland. Men man behöver sådana också. Det är därför ingen kommer på tanken att klona Grana och ha tjugo sådana i laget. Men visst kan han se irriterande loj ut ibland.

Sen köper jag inte resonemanget att han inte levererar som förväntat. Just nu snittar han på 0,78 poäng per match. Förra säsongen var snittet 0,87, och året dessförinnan 0,81. Vi pratar alltså inte om några stora skillnader här, och det är gott om tid att förbättra detta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av stormvägen sön nov 29, 2015 11:37 am

Fantastiskt mål! Produktionen hänger också på vilken omgivning han spelar i.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur sön nov 29, 2015 12:41 pm

Inte lätt att producera heller som luleå spelat under hösten. Få flygande anfall och spelvändningar etc. Men nu har det blivit klasser bättre inte minst försvarsspelet. Man kan inte klaga på Rajala, han levererar och är inte helt kass i hemjobbet trots allt. Dessutom är det en njutning att se karln spela hockey...fan vilja saker han bjuder på emellanåt. Spm Freddy Lindfors sa när han fick frågan vad han ville se för förändring i Luleå för att vända trenden i höstas.. sätt en Rajala i varje femma....Freddy har alltid älskat lirare Smile

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön nov 29, 2015 12:43 pm

Skulle vara kul att se en rapp center på plats bredvid Raj-Raj som kan mata med sylvassa passningar rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore sön nov 29, 2015 1:41 pm

En toppning med Toni-Lucas-Bill vore nåt att avnjuta bounce
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Old Brooklyn sön nov 29, 2015 5:30 pm

Jag har inga problem med att klaga på Rajala då det finns fog för det. Exempelvis så spelade han mycket bättre, och var betydligt mer delaktig i spelet, igår jämfört med matchen innan - även innan han gjorde sin sjukt snygga pyts. Därav inget gnäll från min sida.


Är han loj och gör ett dåligt jobb på isen så ska han givetvis få veta detta. Visst kommer han bli lite förlåten så länge han gör poäng, men han har faktiskt så pass betalt att han får stå ut med visst gnäll när han gör en dålig match.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön nov 29, 2015 6:21 pm

LulefanGBG skrev:Tycker att killen stundtals får oförtjänt mycket kritik. Ingen hade väl väntat sig att han skulle vara en Hedman eller Granström som syns hela tiden och spelar fysiskt och är grymma i egen zon etc?

Rajala är en typisk måltjuv och dessutom en hyfsad passningsläggare med en grym blick för spelet. Det är hans gebit...och där är han klass rakt igenom.

Tycker dessutom att han kämpar mer i defensiven än vad åtminstone jag hade kunnat vänta mig av en ren artistspelare, även om resultaten inte alltid blir de bästa. Men han åker ju inte bara och byter när vi tappar puck utan jobbar med nr hemåt.

Att han sedan som sagt är osynlig ibland och inte deltar mycket är inget konstigt för mig. Han är den där spelaren som helt plötsligt bara får för sig att snärta upp en i krysset från ingenstans, eller skapa sig en målchans på egen hand genom att dra upp en motståndarbackb på läktaren, som igår. ☺

Den här spelar typen har vi inte haft i Luleå på väldigt länge, och han kan bli guld värd i vinter och framåt våren.

Igår gör han ju dessutom en av sina bättre matcher på länge rent spelmässigt, så hylla den som hyllas bör även om många andra förtjänar beröm också. Men de har ju redan överlåts med kloka komplimanger av er andra forumkamrater.

Är just det att han aldrig gör sin spelare jag haft svårt med. Tidigare matcher har han kunnat slå sin back i spelvändning för att han är snabb rätt fram. Men vrida och vända sig lös har ju inte hänt tidigare.
Igår var det dock ett fint sätt han tog sig förbi backen med att inte bara vara snabbare rakt fram utan även kunna jobba sig igenom med dribbling.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot mån nov 30, 2015 4:10 pm

Gjorde en bra match senast. Proppade även en motståndare på öppen is. Riktigt snyggt mål också.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JoakimJ tis dec 01, 2015 10:26 pm

Rajala har ju verkligen gudabenådade handleder när det stämmer och han inte uppvaktas fysiskt, men jisses vilken låg lägstanivå karln har också. Tyvärr.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dentos tis dec 01, 2015 11:48 pm

JoakimJ skrev:Rajala har ju verkligen gudabenådade handleder när det stämmer och han inte uppvaktas fysiskt, men jisses vilken låg lägstanivå karln har också. Tyvärr.
Håller inte riktigt med om att hans lägstanivå är bedrövligt dålig i jämförelse med andra spelare. Tycker att han gjorde en del bra saker den här matchen också. Inte minst bytet då han vann pucken två gånger i rad och på så sätt skapade två bra chanser till sina medspelare.

Kan hålla med om att han inte gör en bra match om man ser till vad han kan göra men samtidigt var han inte så dålig så han stack ut i mina ögon. Var väl egentligen två tveksamma ageranden runt egen blålinje som ledde till små oroligheter, men då kan man väl se det som att hans två brytningar som ledde till målchanser täckte upp för dessa.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JoakimJ ons dec 02, 2015 12:18 am

Dentos skrev:
JoakimJ skrev:Rajala har ju verkligen gudabenådade handleder när det stämmer och han inte uppvaktas fysiskt, men jisses vilken låg lägstanivå karln har också. Tyvärr.
Håller inte riktigt med om att hans lägstanivå är bedrövligt dålig i jämförelse med andra spelare. Tycker att han gjorde en del bra saker den här matchen också. Inte minst bytet då han vann pucken två gånger i rad och på så sätt skapade två bra chanser till sina medspelare.

Kan hålla med om att han inte gör en bra match om man ser till vad han kan göra men samtidigt var han inte så dålig så han stack ut i mina ögon. Var väl egentligen två tveksamma ageranden runt egen blålinje som ledde till små oroligheter, men då kan man väl se det som att hans två brytningar som ledde till målchanser täckte upp för dessa.

Nej, men det är just det som är grejen. Jag säger inte att han har lägre lägstanivå än de flesta andra, men för en spelare av hans kaliber tycker jag hans lägstanivå är väldigt låg. Och jag håller med, han gjorde bra byten idag. Och också några bedrövliga. Han blandar och ger hela tiden, helt inkonsekvent. Jag är faktiskt småskeptisk till om jag vill se en förlängning med honom.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Qirren ons dec 02, 2015 12:44 am

Jag vet inte vad man ska tycka. Ibland blir man rätt förbannad på honom men samtidigt vet man att han förmodligen kommer göra sina poäng och han adderar åtminstone för mig en glädje. Så fort han får pucken så sitter åtminstone jag lite mer spänd och förväntansfull än vid ett sargdump från Fabbe.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar ons dec 02, 2015 1:25 am

Qirren skrev:Jag vet inte vad man ska tycka. Ibland blir man rätt förbannad på honom men samtidigt vet man att han förmodligen kommer göra sina poäng och han adderar åtminstone för mig en glädje. Så fort han får pucken så sitter åtminstone jag lite mer spänd och förväntansfull än vid ett sargdump från Fabbe.
Samtidigt som man antar att han är luleås dyraste spelare så då vill man ha mer konsekvent spel på hög nivå,  en spelare som Rajala ska leda laget i gwg och det tror jag inte han gör.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r ons dec 09, 2015 6:36 am

Jag vet att Rajala pytsar in lite mål här och där, men jag kan inte undvika att sitta och irritera mig på honom. Det känns som att han spelar i en egen liten bubbla på isen. För att vara lite elak påminner han om ett halmstrå, viker ner sig direkt det blir lite motvind och inte direkt villig att offra en hörntand. Skillnaden mot exempelvis Klasen är enorm.

Jag skulle byta Rajala mot en center av klass varje dag i veckan som det känns nu. Motbevisa mig tack!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala ons dec 09, 2015 6:46 am

ski3r skrev:Jag vet att Rajala pytsar in lite mål här och där, men jag kan inte undvika att sitta och irritera mig på honom. Det känns som att han spelar i en egen liten bubbla på isen. För att vara lite elak påminner han om ett halmstrå, viker ner sig direkt det blir lite motvind och inte direkt villig att offra en hörntand. Skillnaden mot exempelvis Klasen är enorm.

Jag skulle byta Rajala mot en center av klass varje dag i veckan som det känns nu. Motbevisa mig tack!

Rajala måste verkligen steppa upp på alla plan, om han blir kvar till nästa säsong så måste det bli en klasen förvandling på honom, för lat och ointresserad emellanåt just nu, kan han inte tvätta bort sin legoknekt stämpel så är det bara att avsluta samarbetet, för när han verkligen vill spela så är han otroligt begåvad, tyvärr så glimtar han till bara ibland och han håller inte den höga nivån hela matchen.

Därför blir han aldrig matchens lirare som bidrar stort till en seger, visst han kan pytsa ett mål lite då och då men emellanåt är som totalt osynlig i matcherna.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JuniorX ons dec 09, 2015 7:23 am

Jag tillhör de som alltid anser att spelande, kreativa spelare ska ges större utrymme. De spelar ofta med små marginaler och skillnaden mellan storartat och fiaskobetonat blir millimeterbred. Rajala pendlar dock väldigt mycket i sitt utförande och framförallt tror jag att det beror på vilken omgivning han spelar i. Det är många som klagar på att han inte är tillräckligt fysisk och även det tror jag beror på med vem han spelar.
Jag tror han behöver en riktigt powerforward bredvid sig, som banar väg och vare sig Granström eller Harju är ju den typen av spelare. De flesta anfall man har på näthinnan med Rajala är när han går ensam på vänsterkanten och bara har alternativet att bränna av ett skott mål. Ett skott som dessutom oftast sitter i hörnet och sedan rinner ur zon.
Jag tror han behöver gå tajt med typ Petrell eller Hedman och sen skulle han behöva en rivig spelare, typ Forsberg, bredvid sig också. En sådan omgivning ett tag framöver skulle jag vilja se innan jag dömer ut honom med hull och hår.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av amarule ons dec 09, 2015 8:30 am

Varför inte byta plats på honom och MicFlickis? så får han spela med Hedman(funkade ju i fbk) och Wallis som serverar mackor. Borde kunna funka Question
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 ons dec 09, 2015 8:51 am

Han känns som en överbetald Peter Cehlarik. .. fast längre fram i utvecklingen på en del områden.

Båda har bra skills och avslut men visar det för sällan samt är lika mjuka i närkamper och har lika dåliga pucktapp!
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur ons dec 09, 2015 8:35 pm

Jag har hävdat med en dåres envishet länge nu att Harju och Rajala inte ska vara i samma kedja. Så jag håller med!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur ons dec 09, 2015 8:37 pm

Fan släng ihop en ren "finnkedja" typ...

Rajala Masto Petrell

(Masto har iaf ett finskt namn så han får vara med i "finnkedjan")

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MrA tor dec 10, 2015 11:50 pm

Kocur skrev:Fan släng ihop en ren "finnkedja" typ...

Rajala Masto Petrell

(Masto har iaf ett finskt namn så han får vara med i "finnkedjan")

Om man ska gå på hur namnen låter, så låter väl Harju mer finskt än Petrell ;-)
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur tor dec 10, 2015 11:57 pm

Haha sant!!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz lör dec 12, 2015 8:11 pm

Såg att Rajala har 2 poäng på 12 matcher. Iskall november - december (så långt).

Tror ni han kommer rycka upp sig eller att FBK/annat lag får förstärkning?
Ser tyvärr inte ut att vara 100% motiverad på isen.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör dec 12, 2015 8:12 pm

bearjew skrev:Såg att Rajala har 2 poäng på 12 matcher. Iskall november - december (så långt).

Tror ni han kommer rycka upp sig eller att FBK/annat lag får förstärkning?
Ser tyvärr inte ut att vara 100% motiverad på isen.

Tycker han sett lite för kall ut, får man hoppas att det är någon skada som ligger och gnager eller något?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Homer96 lör dec 12, 2015 8:16 pm

Rönken skrev:
bearjew skrev:Såg att Rajala har 2 poäng på 12 matcher. Iskall november - december (så långt).

Tror ni han kommer rycka upp sig eller att FBK/annat lag får förstärkning?
Ser tyvärr inte ut att vara 100% motiverad på isen.

Tycker han sett lite för kall ut, får man hoppas att det är någon skada som ligger och gnager eller något?

Han ser helt iskall ut.
Ryktas att han har nån skada men jag förväntade mig otroligt mycket mer av herr Rajala.
Skillnaden mellan #11 och #10 är att #11 i alla fall sliter röven av sig
Homer96
Homer96

Antal inlägg : 349
Join date : 12-02-03
Ort : Mölndal

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 2 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 12 Föregående  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet