Toni Rajala

+83
Hedanders
Maudio
Neurofunk20
Lulefan
MickkeJ
Mr Bister
Lajon
Number 69
delphi
Murveln
Ferros
Groggen79
Monco
Björnkäften
Chris Hendrix
GustenA
Kraftkung
Mange
Sundance Kid
icemask
Calle
farre
Niinimaa
MiCCe
#96
Sir Prozac
ezz
Molin86
Luleåfan
JohanO
hokkzorz
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Kato
Mickeee
Tigerman
NallePhu
GLHF
Homer96
Donowitz
MrA
Patrik82
amarule
Pajala
ski3r
Bamsefar
Qirren
JoakimJ
Old Brooklyn
Kocur
stormvägen
Snikne Ville
Davidoff
Puckad
Urken
Slapshot
Tackleberry
Dilox
Micke80
KaptenBlodskelett
nummer 17
Rikky
Dentos
pingu
Diktatorn
tibet
JuniorX
MrScout
Lars158
Erilk
Kagen
Tony Moore
NilsOskar
LHF96
FruktHamster
Pickadoll
Wolfhunter
LulefanGBG
Jonken
Rönken
Redbear
Kapten Haddock
Norlin
87 posters

Sida 4 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kapten Haddock sön 27 dec 2015, 17:08

bearjew skrev:Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Jag skrev bara mer än 300.000 (300.000<) för att jag vet att de är mer, men hur mycket är bara gissningar. Han hade 300tkr/mån. i lön 2013 om man slår officiell inkomst med dollarns ca.kurs 2013. Sen har då jag ingen aning bonusar mm.?

Jag menar mest att om man har +300 bananer i månaden, så bör man kanske leverera betydligt mer än grabbarna som ligger under 200!!! Man bör gå på hörntänderna i varje byte om man tappat benen!

Har man oflyt i produktionen, så är de bara in och jobba röven av sig istället för skjuta från dålig vinkel 20 meter från mål och sen smyga i rundeln för att slippa trafiken.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu sön 27 dec 2015, 20:49

Tycker vi verkligen haft tålamod med Rajala men han saknar det viktigaste och det är inställning! Skadad eller inte.
Så bäst tror jag är att byta honom mot annan toppspelare även om vi går ekonomiskt back på affären så tror jag vi har stora chanser att gå hockeymässigt plus.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dentos mån 28 dec 2015, 01:58

bearjew skrev:Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Jag har väldigt svårt att se att det handlar om några 650 000kr. Isåfall har Osten gjort ett riktigt dåligt beslut. Luleås sista bud på Linus Omark låg väl på 500 000kr i månaden och jag tror inte man värderar Rajala högre än Omark. Men oavsett får man ju såklart säga att Rajala är vår absolut sämsta "Bang for the buck" just nu utan tvekan. Optimist som jag är så tror jag det kommer vända närsomhelst. Jag hoppas det åtminstone. Tror det är den enda säsongen vi kommer få se Rajala spela i Luleå Hockey och jag hoppas man kan ha lite positiva minnen från den iallafall.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Luleåfan mån 28 dec 2015, 07:32

Dentos skrev:
bearjew skrev:Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Jag har väldigt svårt att se att det handlar om några 650 000kr. Isåfall har Osten gjort ett riktigt dåligt beslut. Luleås sista bud på Linus Omark låg väl på 500 000kr i månaden och jag tror inte man värderar Rajala högre än Omark. Men oavsett får man ju såklart säga att Rajala är vår absolut sämsta "Bang for the buck" just nu utan tvekan. Optimist som jag är så tror jag det kommer vända närsomhelst. Jag hoppas det åtminstone. Tror det är den enda säsongen vi kommer få se Rajala spela i Luleå Hockey och jag hoppas man kan ha lite positiva minnen från den iallafall.

500,000/mån plus sociala avgifter är ungefär 650,000/mån i kostnad. Inte helt omöjligt att rajala fick samma bud som omark. Jag trodde att Rajala skulle flygga runt på isen o vara inblandat i stort sätt allt. Skapar mycket chanser men om vi titta bakåt ha han inte levererat på den nivå som han borde. tidigare i säsongen när han gjorde 'billiga' poäng var matchen ändå förlorade. Inte många poäng ha kommit för att lyfta luleå till en vinst. Dem här pengarna måste gå till nån som kan bära luleå och tyvärr är rajala inte rätt kille.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala mån 28 dec 2015, 07:56

Luleåfan skrev:
Dentos skrev:
bearjew skrev:Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Jag har väldigt svårt att se att det handlar om några 650 000kr. Isåfall har Osten gjort ett riktigt dåligt beslut. Luleås sista bud på Linus Omark låg väl på 500 000kr i månaden och jag tror inte man värderar Rajala högre än Omark. Men oavsett får man ju såklart säga att Rajala är vår absolut sämsta "Bang for the buck" just nu utan tvekan. Optimist som jag är så tror jag det kommer vända närsomhelst. Jag hoppas det åtminstone. Tror det är den enda säsongen vi kommer få se Rajala spela i Luleå Hockey och jag hoppas man kan ha lite positiva minnen från den iallafall.

500,000/mån plus sociala avgifter är ungefär 650,000/mån i kostnad. Inte helt omöjligt att rajala fick samma bud som omark. Jag trodde att Rajala skulle flygga runt på isen o vara inblandat i stort sätt allt. Skapar mycket chanser men om vi titta bakåt ha han inte levererat på den nivå som han borde. tidigare i säsongen när han gjorde 'billiga' poäng var matchen ändå förlorade. Inte många poäng ha kommit för att lyfta luleå till en vinst. Dem här pengarna måste gå till nån som kan bära luleå och tyvärr är rajala inte rätt kille.

jag tror att om Rajala blir kvar till nästa år så kommer han att göra succé, men är han bara ute efter pengar och söker sig bort så är han den värsta legoknekt som finns, då är det bara skönt att slippa honom.

Nä jag tror ändå på honom, visst gnäller många på Rajala just nu, men det verkar ju som att han spelar fast han är skadad, vet inte varför dom inte låter honom stå över några matcher, det skulle göra honom gott tror jag.

visst är fabbe, foppa och petrell spelare som har typ 10 % av Rajalas lön men dom är också spelarna som i ett slutspel inte räcker till, det har vi sett i 10 års tid nu ... en frisk Rajala i ett slutspel kan vara tungan på vågen, fast jag räknar ändå bort honom i år ... nästa säsong kan däremot bli väldigt intressant.

Om Luleå får behålla denna grundstomme till nästa år och bara behöver ta in någon vass back och grym center till nästa säsong så kan vi kanske gå långt, tror faktiskt vi åker ut fort i ett eventuellt slutspel denna säsong.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Molin86 lör 02 jan 2016, 08:19

Jag tror det hade varit nyttigt med en riktig toppcenter brevid rajala. Han behöver nån som kan lira honom i bra lägen.

Det hoppas jag att vi får se denna säsong. Då kommer Rajala bli betydligt bättre. Han höjde ju sig brevid masto.

Är det så att de inte kommer någon toppcenter detta år. Så hoppas jag att vi behåller Rajala nästa år plus att vi får en vass center då

Molin86

Antal inlägg : 53
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur lör 02 jan 2016, 15:48

Pajala skrev:
Luleåfan skrev:
Dentos skrev:
bearjew skrev:Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Jag har väldigt svårt att se att det handlar om några 650 000kr. Isåfall har Osten gjort ett riktigt dåligt beslut. Luleås sista bud på Linus Omark låg väl på 500 000kr i månaden och jag tror inte man värderar Rajala högre än Omark. Men oavsett får man ju såklart säga att Rajala är vår absolut sämsta "Bang for the buck" just nu utan tvekan. Optimist som jag är så tror jag det kommer vända närsomhelst. Jag hoppas det åtminstone. Tror det är den enda säsongen vi kommer få se Rajala spela i Luleå Hockey och jag hoppas man kan ha lite positiva minnen från den iallafall.

500,000/mån plus sociala avgifter är ungefär 650,000/mån i kostnad. Inte helt omöjligt att rajala fick samma bud som omark. Jag trodde att Rajala skulle flygga runt på isen o vara inblandat i stort sätt allt. Skapar mycket chanser men om vi titta bakåt ha han inte levererat på den nivå som han borde. tidigare i säsongen när han gjorde 'billiga' poäng var matchen ändå förlorade. Inte många poäng ha kommit för att lyfta luleå till en vinst. Dem här pengarna måste gå till nån som kan bära luleå och tyvärr är rajala inte rätt kille.

jag tror att om Rajala blir kvar till nästa år så kommer han att göra succé, men är han bara ute efter pengar och söker sig bort så är han den värsta legoknekt som finns, då är det bara skönt att slippa honom.

Nä jag tror ändå på honom, visst gnäller många på Rajala just nu, men det verkar ju som att han spelar fast han är skadad, vet inte varför dom inte låter honom stå över några matcher, det skulle göra honom gott tror jag.

visst är fabbe, foppa och petrell spelare som har typ 10 % av Rajalas lön men dom är också spelarna som i ett slutspel inte räcker till, det har vi sett i 10 års tid nu ... en frisk Rajala i ett slutspel kan vara tungan på vågen, fast jag räknar ändå bort honom i år ... nästa säsong kan däremot bli väldigt intressant.

Om Luleå får behålla denna grundstomme till nästa år och bara behöver ta in någon vass back och grym center till nästa säsong så kan vi kanske gå långt, tror faktiskt vi åker ut fort i ett eventuellt slutspel denna säsong.

Jag måste få påpeka att Petrell var en av få spelare i laget som höjde sig under slutspelet och var bland de bästa. Så vad gäller just Petrell och slutspel har du helt fel. Rajala brukar väl blekna när det blir slutspel för övrigt?

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore lör 02 jan 2016, 17:29

Efter poänglösa månaden – Toni Rajala klev fram och frälste Luleå i bortamötet med Modo.
Den 28 november vann Luleå Hockey hemma mot Växjö Lakers med 2–1 efter ett 2–0-mål av finländaren Toni Rajala. Det var också senast som stjärnforwarden skrev in sig i poängprotokollet – fram till onsdagskvällens bortamöte med Modo.
Det var i slutet av mittakten som Rajala kunde kvittera till 2–2. Emil Sylvegård stod för förarbetet när han bröt in vid den vänstra stolpen och lyckades hitta över till Toni Rajala som stod placerad vid bortre stolpen och rakade in sitt första mål efter sex poänglösa matcher.
– Det var ett ganska enkelt jobb att sätta den. (Emil) Sylvegård gjorde ett bra jobb när han fick fram pucken till mig, säger Toni Rajala.

Rajala som började säsongen bra och var flitig i poängproduktionen har haft det tyngre på slutet och endast skrivit in sig i protokollet fyra gånger på lagets 15 senaste matcher, innan mötet med Modo.
– Det har varit tufft för mig. Jag hade inte gjort poäng på sex matcher innan den här matchen och jag vet inte när det hände sist. Jag är van att göra poäng, så det har varit mentalt jobbigt, säger Rajala.

Luleås finska forward var också på isen när norrbottningarna tog ledningen i den första perioden mot Modo. Efter en puckout-utvisning från Modos Oscar Hedman tog gästerna chansen. Jacob Micflikier fick pucken i bra läge och tog ett avslut som inte resulterade. Transatlanten gav sig inte och gick stenhårt på returen där han kunde hitta in bakom Modomålvakten Jonathan Bjurö.
– Jag tycker vi börjar matchen på ett bra sätt, men vi spelar sämre i andra perioden, säger Toni Rajala.

När Luleå däremot inte kom upp i nivå under den andra perioden kunde Modo både kvittera genom Per-Åge Skröder och ta ledningen genom Gustav Possler innan Toni Rajala kunde kvittera inför den tredje perioden.
En period som Modo tog kommandot i, men Rajala var inte klar för kvällen.
Luleåforwarden tog sig in offensivt, vred och vände innan han hittade Emil Sylvegård i slottet med en strålande passning och även om det krävdes två försök så kunde Sylvegård sätta 3–2-målet som såg till att Luleå vann årets sista match.

– Det var lite likt målet vi gjorde innan, men tvärt om. Det har varit tufft för mig och (Emil) Sylvegård ett tag, så det var skönt att få göra poäng och vinna. Sedan fick vi nu (Christopher) Mastomäki i vår kedja och han gjorde det väldigt bra, säger Rajala som berömmer lagets defensiv.
– Vi spelar väldigt bra försvarsspel i slutet av matchen och det är därför vi börjat vinna på bortaplan, säger Toni Rajala.


Senast ändrad av Tony Moore den lör 02 jan 2016, 17:37, ändrad totalt 3 gånger
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala lör 02 jan 2016, 17:29

Kocur skrev:
Pajala skrev:
Luleåfan skrev:
Dentos skrev:
bearjew skrev:Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Jag har väldigt svårt att se att det handlar om några 650 000kr. Isåfall har Osten gjort ett riktigt dåligt beslut. Luleås sista bud på Linus Omark låg väl på 500 000kr i månaden och jag tror inte man värderar Rajala högre än Omark. Men oavsett får man ju såklart säga att Rajala är vår absolut sämsta "Bang for the buck" just nu utan tvekan. Optimist som jag är så tror jag det kommer vända närsomhelst. Jag hoppas det åtminstone. Tror det är den enda säsongen vi kommer få se Rajala spela i Luleå Hockey och jag hoppas man kan ha lite positiva minnen från den iallafall.

500,000/mån plus sociala avgifter är ungefär 650,000/mån i kostnad. Inte helt omöjligt att rajala fick samma bud som omark. Jag trodde att Rajala skulle flygga runt på isen o vara inblandat i stort sätt allt. Skapar mycket chanser men om vi titta bakåt ha han inte levererat på den nivå som han borde. tidigare i säsongen när han gjorde 'billiga' poäng var matchen ändå förlorade. Inte många poäng ha kommit för att lyfta luleå till en vinst. Dem här pengarna måste gå till nån som kan bära luleå och tyvärr är rajala inte rätt kille.

jag tror att om Rajala blir kvar till nästa år så kommer han att göra succé, men är han bara ute efter pengar och söker sig bort så är han den värsta legoknekt som finns, då är det bara skönt att slippa honom.

Nä jag tror ändå på honom, visst gnäller många på Rajala just nu, men det verkar ju som att han spelar fast han är skadad, vet inte varför dom inte låter honom stå över några matcher, det skulle göra honom gott tror jag.

visst är fabbe, foppa och petrell spelare som har typ 10 % av Rajalas lön men dom är också spelarna som i ett slutspel inte räcker till, det har vi sett i 10 års tid nu ... en frisk Rajala i ett slutspel kan vara tungan på vågen, fast jag räknar ändå bort honom i år ... nästa säsong kan däremot bli väldigt intressant.

Om Luleå får behålla denna grundstomme till nästa år och bara behöver ta in någon vass back och grym center till nästa säsong så kan vi kanske gå långt, tror faktiskt vi åker ut fort i ett eventuellt slutspel denna säsong.

Jag måste få påpeka att Petrell var en av få spelare i laget som höjde sig under slutspelet och var bland de bästa. Så vad gäller just Petrell och slutspel har du helt fel. Rajala brukar väl blekna när det blir slutspel för övrigt?

till nästa säsong blir han grym om han stannar i Luleå, denna säsong blir det gameover direkt, vad petrell och alla andra gick för såg vi i slutspelet, ut direkt ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville tor 07 jan 2016, 21:57

Bara Rajala i Luleå som sätter ett sånt skott. Kanske nån till i SHL. Grymt!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 fre 08 jan 2016, 07:57

+ igår såg jag faktiskt Rajala , förutom målet, inblandad i ett par tre närkamper och till synes mer sugen att deltaga ! KUL
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ezz lör 09 jan 2016, 10:53

Patrik82 skrev:+ igår såg jag faktiskt Rajala , förutom målet, inblandad i ett par tre närkamper och till synes mer sugen att deltaga ! KUL

Ja, han var betydligt intensivare i spelet. Bådar gott om han kan få bort några troll ur huvudet!
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör 09 jan 2016, 10:56

Hoppas att det var någon skavank eller liknande som hämmade honom. Visst, han var väl inte den rivigaste spelaren när han hade sin bra-iga period. Men sista matcherna i december var ju rent ut sagt bedrövligt dåligt. Var väl inte så dålig insats tidigare, eller minns jag bara fel? Skulle vara kul att se vad mer kontinuitet och bygga lite mer massa skulle ge.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 29 jan 2016, 23:07

Från Kurirens blogg:

"Rajala lirar inte för nytt kontrakt i dagsläget. Först av isen på träningarna, blixtrar till som assisten till Harju senast, men arbetsmässigt är han en bra bit från att bidra. "

Om detta stämmer så hoppas jag att han har ont eller så. Det var inte vad jag ville höra.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sir Prozac lör 30 jan 2016, 07:12

Rajala är väl den spelare som ger minst bang for the bucks i hela serien tyvärr.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av #96 lör 30 jan 2016, 08:37

KaptenBlodskelett skrev:Från Kurirens blogg:

"Rajala lirar inte för nytt kontrakt i dagsläget. Först av isen på träningarna, blixtrar till som assisten till Harju senast, men arbetsmässigt är han en bra bit från att bidra. "

Om detta stämmer så hoppas jag att han har ont eller så. Det var inte vad jag ville höra.

Stämmer det...så skeppa han redan denna säsong
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r lör 30 jan 2016, 09:08

Byte mot Klasen tack, vi kan säkert lägga lite mellan om det skulle vara så.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu lör 30 jan 2016, 10:24

Nu ska ni kolla vem sjutton som skriver bloggen artikeln det fanstyget har ett agg mot allt Luleå heter, Sedan så först av isen jisses kan ju vara i princip vem som bara för det var Rajala så antar han spelar inte för ngt nytt kontrakt börjar bli allmänt less på den herren nu mer och han dyngspridande!

Norran skulle kunna värva han så skulle han få sitt lystmäte att skriva om hans favorit lag no 1!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Qirren lör 30 jan 2016, 11:01

Ganska säker att Fagervall inte skulle vara rädd för att bänka honom om han inte vore nöjd med arbetsinsatsen. Varför sitta och sprida dynga? Låter som påhitt. Han spelar fortfarande för nytt kontrakt i annan klubb om inte annat.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör 30 jan 2016, 11:09

Nja håller nog med Nalle, lite tveksam till vissa inlägg från Kurirens blogg. T.ex. när man skrev om Johan Gustafsson var utanför gruppen eller hur man uttryckte sig. När han var och promenerade på egen hand. Själv sa han, JG, väl att det var hans vanliga rutin inför match eller något sådant (?).
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 30 jan 2016, 11:19

NallePhu skrev:Nu ska ni kolla vem sjutton som skriver bloggen artikeln det fanstyget har ett agg mot allt Luleå heter, Sedan så först av isen jisses kan ju vara i princip vem som bara för det var Rajala så antar han spelar inte för ngt nytt kontrakt börjar bli allmänt less på den herren nu mer och han dyngspridande!

Norran skulle kunna värva han så skulle han få sitt lystmäte att skriva om hans favorit lag no 1!
Nog vet vi vem som skriver. Det är därför jag är noga med att skriva OM det stämmer. Kan ju vara i princip vad som helst, som sagt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r lör 30 jan 2016, 11:38

Oaktat vad som skrevs, Rajala har inte levt upp till mina förväntningar iaf.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz lör 30 jan 2016, 15:37

Rönken skrev:Nja håller nog med Nalle, lite tveksam till vissa inlägg från Kurirens blogg. T.ex. när man skrev om Johan Gustafsson var utanför gruppen eller hur man uttryckte sig. När han var och promenerade på egen hand. Själv sa han, JG, väl att det var hans vanliga rutin inför match eller något sådant (?).

Ja, jag tror du tänker på Daniel Gunnarsson och att han hade en rutin och självmant valt att värma upp på egen hand. Medan Landström började fantisera ihop saker och lägga till egna pusselbitar utan något större underlag. Har även reagerat på ett inlägg som helt obefogat hävdade att Granström måste göras av med, förra säsongen. Utan att ha presterat dåligt eller att något annat hade hänt, vilket nästan såg ut som något personligt från Landströms sida.

Landström är nog en bra människa och har även skrivit/gjort många bra saker men ja, det har vart en del nonsense och märkliga slutsatser som fått pryda bloggen. Har även börjat störa mig på alla "clickbaits", där man även blandar in damhockeyn, för att tro något hänt "stjärnan" i Luleå Hockey något allvarligt ex.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 31 jan 2016, 16:51

Kan inte Rajala åka översteg?

Snabb som attan rätt fram men sen bara brett mellan fötterna och glider i svängar.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 31 jan 2016, 17:45

Man spelar väl alltid för nytt kontrakt!! Även om man inte tänkt vara kvar i klubben man är i så vill man ju vara så attraktiv på marknaden som möjligt till nästa säsong!! Jag har varit på många träningar och inte har jag sett nått mönster i att nån kliver av tidigare än övriga. Däremot har jag sett att framförallt centrarna stannar en stund efter träningen och tränar tekningar.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r sön 31 jan 2016, 18:04

nummer 17 skrev:Man spelar väl alltid för nytt kontrakt!! Även om man inte tänkt vara kvar i klubben man är i så vill man ju vara så attraktiv på marknaden som möjligt till nästa säsong!! Jag har varit på många träningar och inte har jag sett nått mönster i att nån kliver av tidigare än övriga. Däremot har jag sett att framförallt centrarna stannar en stund efter träningen och tränar tekningar.
Det har tidigare ryktats om att Rajala redan gjort klart med klubb inför nästa säsong. Sanningshalten låter jag vara osagd...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön 31 jan 2016, 18:04

bearjew skrev:
Rönken skrev:Nja håller nog med Nalle, lite tveksam till vissa inlägg från Kurirens blogg. T.ex. när man skrev om Johan Gustafsson var utanför gruppen eller hur man uttryckte sig. När han var och promenerade på egen hand. Själv sa han, JG, väl att det var hans vanliga rutin inför match eller något sådant (?).

Ja, jag tror du tänker på Daniel Gunnarsson och att han hade en rutin och självmant valt att värma upp på egen hand. Medan Landström började fantisera ihop saker och lägga till egna pusselbitar utan något större underlag. Har även reagerat på ett inlägg som helt obefogat hävdade att Granström måste göras av med, förra säsongen. Utan att ha presterat dåligt eller att något annat hade hänt, vilket nästan såg ut som något personligt från Landströms sida.

Landström är nog en bra människa och har även skrivit/gjort många bra saker men ja, det har vart en del nonsense och märkliga slutsatser som fått pryda bloggen. Har även börjat störa mig på alla "clickbaits", där man även blandar in damhockeyn, för att tro något hänt "stjärnan" i Luleå Hockey något allvarligt ex.

Ah, ja jo Gunnarsson var det ja. Men ja det var ju annars korrekt ja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu sön 31 jan 2016, 18:06

ski3r skrev:
nummer 17 skrev:Man spelar väl alltid för nytt kontrakt!! Även om man inte tänkt vara kvar i klubben man är i så vill man ju vara så attraktiv på marknaden som möjligt till nästa säsong!! Jag har varit på många träningar och inte har jag sett nått mönster i att nån kliver av tidigare än övriga. Däremot har jag sett att framförallt centrarna stannar en stund efter träningen och tränar tekningar.
Det har tidigare ryktats om att Rajala redan gjort klart med klubb inför nästa säsong. Sanningshalten låter jag vara osagd...
Om han nu gjort det tror du inte Ros / Abrahamsson på AB skulle basunerat ut det redan????
Rykten hit & dit ger jag inte mycket för innan det finns bottengrund att stå på, Dessa läktarrykten som är i svang är de farligaste som finns då dem brukar vara alltid falska!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 31 jan 2016, 18:25

Tror ryktet om ny klubb började när han artigt svarade en journalist från Karlstad att han kunde tänka sig FBK någon annan gång. Vad skulle han ha svarat, liksom?

Sen är det klart att det späs på när han inte riktigt får till det. Tror inte man ska tro alltför hårt på det där.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 31 jan 2016, 19:22

Även om han skulle vara klar för FBK till nästa säsong så måste ha prestera nu för sin framtida karriärs skull. Ingen vill skriva kontrakt med en kille som inte levererar en hel säsong om han bestämt sig för att gå vidare. Vi behöver ju bara gå till oss själva, hur ser det ut på våran CV när våran förrförra arbetsgivare säger att vi bara satt av tiden och kvitterade ut lönen. Och i en begränsad branch som hockey är där alla känner alla vill man absolut inte förstöra sitt rykte.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 31 jan 2016, 19:44

Rajala måste bli intensivare helt klart. Ett annat bekymmer är att vi inte lyckats nyttja hans egenskaper på bästa sätt. Han ska ha pucken rättvänd i fart, i mittzon men vi har inte riktigt skillsen för det och dessutom blir han helt ensam dom gånger vi lyckas. Skulle vilja se honom med Sweatt som hinner med...

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön 31 jan 2016, 19:46

nummer 17 skrev:Rajala måste bli intensivare helt klart. Ett annat bekymmer är att vi inte lyckats nyttja hans egenskaper på bästa sätt. Han ska ha pucken rättvänd i fart, i mittzon men vi har inte riktigt skillsen för det och dessutom blir han helt ensam dom gånger vi lyckas. Skulle vilja se honom med Sweatt som hinner med...

Problemet är att Sweatt gärna också tar puck på samma sätt, men vi saknar centrar att sätta upp endera av dessa. Tycker Micflikier överraskat ganska kraftigt och verkar kunna gilla det med. Köper man in Klasen igen bör man rimligen kunna mata honom med puckar från center. Hmm. Ja, centrar pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 31 jan 2016, 20:31

Om vi har Sweatt och Rajala i samma lina blir det svårt att att styra våra uppspel. Styr dom bort den ena så spelar vi på den andra. Och med dom två i samma lina så slipper vi att den ena av dom kommer en mot en eller en mot två. Vi får fler två mot två och två mot en. Dessutom blir den linan även bättre defensivt då Sweatt är komplett och lätt fyller Sylles skridskor i det mesta.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön 31 jan 2016, 20:39

nummer 17 skrev:Om vi har Sweatt och Rajala i samma lina blir det svårt att att styra våra uppspel. Styr dom bort den ena så spelar vi på den andra. Och med dom två i samma lina så slipper vi att den ena av dom kommer en mot en eller en mot två. Vi får fler två mot två och två mot en. Dessutom blir den linan även bättre defensivt då Sweatt är komplett och lätt fyller Sylles skridskor i det mesta.

Fast gäller ju dock att det finns en trevlig center mellan dessa herrar. Om en back ska slå genomskärare från ena sarghörnet blir det nog svettigt emellanåt What a Face
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken sön 31 jan 2016, 21:06

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Om vi har Sweatt och Rajala i samma lina blir det svårt att att styra våra uppspel. Styr dom bort den ena så spelar vi på den andra. Och med dom två i samma lina så slipper vi att den ena av dom kommer en mot en eller en mot två. Vi får fler två mot två och två mot en. Dessutom blir den linan även bättre defensivt då Sweatt är komplett och lätt fyller Sylles skridskor i det mesta.

Fast gäller ju dock att det finns en trevlig center mellan dessa herrar. Om en back ska slå genomskärare från ena sarghörnet blir det nog svettigt emellanåt What a Face
Inte om backen heter Niinimaa  rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 31 jan 2016, 21:10

nummer 17 skrev:Om vi har Sweatt och Rajala i samma lina blir det svårt att att styra våra uppspel. Styr dom bort den ena så spelar vi på den andra. Och med dom två i samma lina så slipper vi att den ena av dom kommer en mot en eller en mot två. Vi får fler två mot två och två mot en. Dessutom blir den linan även bättre defensivt då Sweatt är komplett och lätt fyller Sylles skridskor i det mesta.

Saken är ju att Rajala redan i ursprungsläget fiskar mycket högre upp i banan. I modern hockey måste man försvara med 5 spelare för att kunna återvinna puck alls. Kan inte ha två forwards som sticker iväg upp allt för tidigt/inte varit ner och hjälpt till.

Rajala måste lära sig svänga. Så han kan vara ett hot även då det inte är rent friläge.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 31 jan 2016, 21:31

Sweatt jobbar hela vägen ner och jobbar dessutom klart situationerna.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 31 jan 2016, 21:34

Sweatt behöver dessutom inte perfekta uppspel eller genomskärare. Han kan göra en hel del även när vi chippar ut pucken, spelar sarg ut eller spelar upp i höger korridor.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe mån 01 feb 2016, 00:22

nummer 17 skrev:Sweatt behöver dessutom inte perfekta uppspel eller genomskärare. Han kan göra en hel del även när vi chippar ut pucken, spelar sarg ut eller spelar upp i höger korridor.

Håller med, Sweatt är som en light-Petrell men med en offensivt dimension, oerhört nyttig över hela banan och vi vet dessutom att det finns mer fysiskt spel i honom. Det visade han ifjol när han lirade i Brynäs. Det kommer komma mer av Sweatt var så säkra!

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken mån 01 feb 2016, 00:24

nummer 17 skrev:Sweatt behöver dessutom inte perfekta uppspel eller genomskärare. Han kan göra en hel del även när vi chippar ut pucken, spelar sarg ut eller spelar upp i höger korridor.

Ja han är riktigt trevlig, men nog bör man utnyttja att sätta upp honom rättvänd i bra fart också. Förra säsongen Scott och Rödin vid sidan om. Inte direkt dålig omgivning. Nu Granström och Harju.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av MiCCe mån 01 feb 2016, 00:30

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Sweatt behöver dessutom inte perfekta uppspel eller genomskärare. Han kan göra en hel del även när vi chippar ut pucken, spelar sarg ut eller spelar upp i höger korridor.

Ja han är riktigt trevlig, men nog bör man utnyttja att sätta upp honom rättvänd i bra fart också. Förra säsongen Scott och Rödin vid sidan om. Inte direkt dålig omgivning. Nu Granström och Harju.

Granström måste flytta ner i hierarkin, han har ingenting i en förstakedja att göra.

Jag vill se Sweatt med Lagacé som center, han vinner tekningar, slår grymma pass och matchar farten som Sweatt har.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 mån 01 feb 2016, 07:21

Tror inte vi har centrar som räcker till för ett guld. Vi har enligt mig ingen första center. En andra, en tredje och två fjärde centrar, tycker jag att vi har.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Niinimaa mån 01 feb 2016, 13:48

Jag tror att Rajala skulle må bra av att stanna i en klubb mer än 1 år. Och jag ser gärna att han stannar i luleå mer än 1 år. Så jag ser gärna en förlänging med honom men då till e lite billigare peng.

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 mån 01 feb 2016, 19:11

killen är ju ingen katastrof i siffror... men jag kan inte hjälpa att tänka när jag ser han på isen: vafan gör han inte sitt bästa för?
varför tar han inte i? vad fan är han rädd för?

nä , för min del är han en flopp sett till lön och förväntningar och ska inte förlängas! vill se folk som tar i och är orädda i LHF Smile
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JoakimJ mån 01 feb 2016, 23:24

Stalltipset är nog att Rajala - med rätta - får lämna efter avslutad säsong. Som visa vänner av ordning redan ovan nämnt, ingen katastrof i siffror. Men han är jävligt loj och ointresserad. Som Kuriren noterade, han är alltid först av vid träningarna numera.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu tis 02 feb 2016, 06:29

Först el sista av isen på träningarna vad fan spelar det för roll??
Det säger föga om vad sjutton spelaren vill och än mindre vad som händer i framtiden, Rajala är inte den första och inte den sista som steppar först av isen efter en träning ovanligt nej inte i mina ögon!

Denna tråd börjar sjutton likna Kuriren blogg som antar en spekulation som en sanning säger bara ta det lugnt och sitt still i båten så nog kommer det visa sig med tiden vad som händer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JoakimJ tis 02 feb 2016, 09:25

Givetvis har du rätt i det Phu, det behöver inte betyda något. Men tycker man hockeyn är för tillfället rolig brukar man ju kunna stanna och lattja lite med polarna. Det är ju något annorlunda från ett kontorsjobb på det sättet, tanken med dessa idrottsstjärnor är ju lite att de får hålla på med det de älskar mest.

Lägger man till hur han ser ut på isen och i båset under matcherna så blir det betydelsefullt i mina ögon.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar tis 02 feb 2016, 11:47

tja, ngn måste vara av isen först men om det alltid är Rajala så har det väl ngn betydelse.
Tror dock att vi får se han i ett annat lag nästa säsong.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/107925
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Niinimaa tis 02 feb 2016, 11:52

Tror du att han kommer gå till fbk?

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JoakimJ tis 02 feb 2016, 12:09

Rajala spelar nog där det bjuds mest, som vanligt. Slår man upp legosoldat i en ordlista finns det en bild av honom där. Inget fel i det, alla parter vet vad de får i honom. Men trist att han inte levererar fullt ut. Legosoldater brukar ju om inte annat spela för att få bra pröjs också nästa år, om än i annat lag.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 4 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet