Ilari Melart

+69
Norrlandstoken
Lulefan
makkanmakkan
Dustin
icemask
Niinimaa
LuleåWinston
Number 69
Frökenbling74
Neurofunk20
GLHF
Ferros
Hedanders
Snikne Ville
Murveln
NallePhu
Hellcop
GustenA
Björnkäften
amarule
kralle
Jokerman
LHF96
JoakimJ
Dentos
Molin86
Kato
Sundance Kid
Donowitz
delphi
Kocur
CKa
ski3r
kokostrollet
Bamsefar
zamboni
Meyhem
Erilk
Patrik82
MiCCe
Pajala
nummer 17
Tigerman
KaptenBlodskelett
Rönken
JohanO
pingu
Ölhamstern
Micke80
hokkzorz
Lars158
Urken
JuniorX
Kagen
Qirren
johan74
Tony Moore
Jimmy_Vegas
Norlin
FruktHamster
Mickeee
Davidoff
Slapshot
Wolfhunter
Puckad
Jonken
LulefanGBG
Redbear
Kapten Haddock
73 posters

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Mickeee mån 25 jan 2016, 18:58

Tycker melart ensam är värd entrepengen. Varje gång jag ser han på isen kommer jag på mig själv sitta och småle och tänka på vad han ska hitta på. Sen är han lite för stark för sitt eget bästa, han är som en vithaj i en fiskdamm. Sen är det som att se far och son vithaj spela när han matchas med jaros
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Rönken mån 25 jan 2016, 19:02

Tycker det är svårt att bedöma Hedman vs Melart i vem som går bort sig. Syns så mycket tydligare om en back missar en tackling i hemjobbet. Om Hedman bommar en tackling i offensiv kortsarg är det inte lika förödande som om Melart missar på defensiv blå. 

Men en och annan fin tryckare har han allt satt in, den gode Ilari cheers Slutspelsback, hoppas på långt slutspel så vi får se vad han går för där.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Patrik82 tis 26 jan 2016, 11:36

Mickeee skrev:Tycker melart ensam är värd entrepengen. Varje gång jag ser han på isen kommer jag på mig själv sitta och småle och tänka på vad han ska hitta på. Sen är han lite för stark för sitt eget bästa, han är som en vithaj i en fiskdamm. Sen är det som att se far och son vithaj spela när han matchas med jaros

Hahahaha Smile far och son vithaj . you made My day
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Micke80 tis 26 jan 2016, 17:09

MiCCe skrev:
Micke80 skrev:
MiCCe skrev:Det är väl dags för mig att krypa till korset, jag totalsågade Melart efter inledningen på säsongen, med all rätt. MEN Melart har faktiskt lyft sig betydligt mer än jag vågat hoppas på. Han är fortfarande förvånansvärt vek i närkamperna med tanke på storleken men han är betydligt rappare i rörelserna och kan slå rätt schyssta förstapass. Idag bidrar han till Luleås spel istället för att vara en belastning.

Jag vill se honom ta ett kliv till och bli lite argare och tuffare inför slutspelet då är han den toppback många hoppades på inför säsongen.


Förstår inte vad du menar med vek i närkamperna. Han går ju allt som oftast in stenhårt med på ett korrekt sätt. Jag vill inte ha en spelare i alget som tar en stor lönepost, är viktig när han spelar men ändå tar x antal avstägningar per säsong. Jag vill ha hårda och tuffa spelare som ligger nära gränsen men på rätt sida av den.

Visst går han in hårt i närkamperna men jag skulle då inte vara rädd för att bli tacklad av honom. Melart är riktigt dålig på att få stopp i spelet och förvånansvärt ofta är det han själv som ligger och simmar på isen efter en tackling/närkamp (raka motsatsen till Hedman i det fysiska spelet). Vi har betydligt tuffare backar än Melart i Sigalet, Shira och Jaros. Den biten måste han lyfta inför slutspelet, i övrigt så har han blivit mycket mera delaktig i spelet och bidrar över hela banan.

Håller inte alls med dig faktiskt. Han tacklar oftast hårt och spelren som får tacklingen står ofta nära sargen. Alla vi som försökt tackla någon hårt som står vid sargen vet att sarggunget kommer göra att den som delar ut tacklingen mest troligt hamnar på isen. Sen vette tusan om han ligger och simmar så mycket. Ska försöka hålla koll på det nästa match men jag känner inte alls igen den beskrivningen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av JoakimJ ons 03 feb 2016, 12:58

Ingen Melart mot Värmland. Utan Sigalet blir det snårigt. Hoppas den sistnämnde är åter i spel :/
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av MiCCe ons 03 feb 2016, 15:16

JoakimJ skrev:Ingen Melart mot Värmland. Utan Sigalet blir det snårigt. Hoppas den sistnämnde är åter i spel :/

Melart och Jaros var riktigt rejäla mot LHC, bortsett från några slarvpass var så gjorde de en perfekt match tillsammans. Det verkar enligt Fagervall som att Sigalet är tillbaka imorgon.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av nummer 17 ons 03 feb 2016, 23:26

Enligt Fagervall i NSD så kommer Melart sannolikt att spela imorgon. Sigalet är mer tveksam, Grana har en lårkaka och där är det rörligheten som avgör om det blir spel eller ej.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av MiCCe ons 03 feb 2016, 23:39

nummer 17 skrev:Enligt Fagervall i NSD så kommer Melart sannolikt att spela imorgon. Sigalet är mer tveksam, Grana har en lårkaka och där är det rörligheten som avgör om det blir spel eller ej.

Han har ångrat sig sedan intervjun efter förmiddagsträningen Smile Då skulle Melart vila och Sigalet var troligare till spel Smile Nåja skönt att båda verkar vara nära spelbart skick. Backar har vi inget överflöd av.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av JoakimJ tor 04 feb 2016, 09:13

Melart har spelat upp sig sjukt mycket. Lite av en favoritspelare nu, faktiskt. Men det märks att backsidan är tunn så fort någon saknas, tyvärr.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av pingu tor 04 feb 2016, 17:34

JoakimJ skrev:Melart har spelat upp sig sjukt mycket. Lite av en favoritspelare nu, faktiskt. Men det märks att backsidan är tunn så fort någon saknas, tyvärr.

Kanonback som utvecklats från jätteproblem till den backgigant i försvaret man vill ha i sitt lag Smile

Förläng bums!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av MiCCe fre 05 feb 2016, 00:00

pingu skrev:
JoakimJ skrev:Melart har spelat upp sig sjukt mycket. Lite av en favoritspelare nu, faktiskt. Men det märks att backsidan är tunn så fort någon saknas, tyvärr.

Kanonback som utvecklats från jätteproblem till den backgigant i försvaret man vill ha i sitt lag Smile

Förläng bums!!

Han hade dock problem i Brynäsmatcherna då de låg på i byte efter byte. Men det gäller alla våra backar så Melart är inte unik Smile ((Saknar Näkyvä, Kukan, Fransson och Robin J) de kunde spela sig ur den typen av press med några smarta pass och rörlighet.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Sundance Kid tor 25 feb 2016, 20:31

Varför är det inga journalister som frågar Melart om hans utgående kontrakt? Vill han vara kvar i Luleå?

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Niinimaa tor 25 feb 2016, 22:30

Jag hoppas verkligen Melart vill vara kvar i luleå och att luleå vill ha kvar Melart. Gärna ett 2års kontrakt

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Lars158 tor 25 feb 2016, 22:38

Jo väldigt gärna förlängning med Melart.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Donowitz tor 25 feb 2016, 22:43

Egentligen rätt meningslös fråga vid den här tidpunkten. Blir alltid något om att man trivs med staden och laget och att man tar dessa bitar efter säsongen. Ingen vill förstöra sin förhandlingssituation eller å andra sidan säga att man kommer dra när allt är klart/är klar för ett annat lag.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Niinimaa fre 26 feb 2016, 09:16

Men skulle gissa att Melart vill tillbaka till khl.
Men hoppas verkligen att vi kan behålla honom.

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 18 mar 2016, 00:03

Förläng jävlat nu!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Micke80 fre 18 mar 2016, 06:32

håller med föregående talare Smile

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Mickeee fre 18 mar 2016, 09:02

Melart och jaros är det häftigaste backpar jag sett. Båda är jättar och stenhårda sen kan båda driva upp pucken med fart, fan dem kommer ju som skjutna ur kanoner och har riktigt bra klubbteknik.
Situationen där melart kastar sig över gulas och får en fbkare över sig och jaros kastar sig i sin tur över den killen för att dra bort han från ilari är gullig. #rörinteminpappa
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Niinimaa fre 18 mar 2016, 09:24

Det är ju ett under att Luleå inte har förlängt med Melart än. Men det måste väl vara att Melart kanske blickar tillbaka till KHL. Men ser han gärna kvar många år i Luleå. Han bara växer å växer. Han är ju grym å båda riktningarna. En solklart förläning enligt mig.

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Micke80 fre 18 mar 2016, 09:25

Jag är rätt säker på att Luleå vill ha kvar honom, nått annat finns ju inte då han dessutom verkar vara en sansad kille utanför isen.
Om han inte blir kvar lär det ju vara för att Melart vill röra på sig eller att han blir på tok för dyr.
Viljan att behålla honom lär vi inte behöva fundera på.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Gäst fre 18 mar 2016, 09:50

Helt otroligt vilken käftsmäll den här snubben har gett en. I början av säsongen var han , iofs likt övriga laget undermålig.

Igår, vilken best! Han var ju överallt, vilken dröm om han stannar i några säsonger - förlängningen känns given.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av LHF96 fre 18 mar 2016, 12:48

Håller med ovan, Melart för president!
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Urken fre 18 mar 2016, 13:06

Brunsås skrev:Helt otroligt vilken käftsmäll den här snubben har gett en. I början av säsongen var han , iofs likt övriga laget undermålig.

Igår, vilken best! Han var ju överallt, vilken dröm om han stannar i några säsonger - förlängningen känns given.

Var vackert när han stod upp för sig själv och hoppade på en FBKare och drog med sig ytterligare två i fallet cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av hokkzorz fre 18 mar 2016, 13:42

Melart och Jaros var vårat bästa backpar i första kvarten mot FBK. Hoppas dom fortsätter.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av pingu fre 18 mar 2016, 17:51

Förläng bums Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Kapten Haddock fre 18 mar 2016, 19:20

Jag stämmer in i hyllningskören!!!

Killen är stor, rörlig (för storleken), tar bra beslut, spelar hårt, vågar hålla puck o.s.v o.s.v. han är helt enkelt KANON och en kille som ligger högt på min förlängningslista.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av LulefanGBG fre 18 mar 2016, 20:56

SHL's bästa defensiva back sedan jul.

Nu har han j udessutom visat prov på offensiva kvalitéer också och det är ju en bonus, men framförallt gör han det man förväntar sig av honom med bravur.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Jokerman tis 22 mar 2016, 19:50

Milart (och även Jaros) imponerade i kvartsfinal 3 mot FBK. Bästa backparet. Jag vill inte byta bort Melart mot någon annan back i SHL. Kan bli tungan på vågen i år. Jag hoppas på en förlängning och att få se Melart fortsätta spela som han gör nu.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av kralle tis 22 mar 2016, 20:22

Så klart skall energi och pengar läggas på att behålla detta backpar..
ilari var seg i början efter sin knä skada och var lite som bautin i början fattade nog inte sin roll..
nu är han enl mitt tycke ett själv skrivet kort.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Rönken tis 22 mar 2016, 20:23

Hmm just han hade ju en knäskada kort innan han anslöt, kan förklara varför han såg lite vilsen ut ibland trots han beskrevs som ganska bra skridskoåkare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Niinimaa ons 23 mar 2016, 06:29

Läste precis i en tidning.
Att Melart inte har hört nått från osten/Luleå.

Men att Melart verkligen ville vara kvar i klubben.
Vad i helvete håller osten på med? Fram med ett kontrakt innan han också går förlorad till en annan klubb. Det vore så jävla surt om osten slarva bort Melart också!!!

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Kapten Haddock ons 23 mar 2016, 06:40

Niinimaa skrev:Läste precis i en tidning.
Att Melart inte har hört nått från osten/Luleå.

Men att Melart verkligen ville vara kvar i klubben.
Vad i helvete håller osten på med? Fram med ett kontrakt innan han också går förlorad till en annan klubb. Det vore så jävla surt om osten slarva bort Melart också!!!

Utan att ha insyn i Ostens agerande har jag givetvis svårt att svära på hur allt hanteras, MEN måste väl hålla med om att under Ostens alla år som GM så verkar de som om han väntar in i de längsta med att skriva fast spelare.
De känns som att han väntar för att han tror dom ska stå på knä utanför Kansliet och be om att få spela med oss.
Som sagt bara hur jag upplever det, men hoppas situationen är en annan. De är ju bara så att Mellart SKA ju bara vara kvar om han vill de själv!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av ski3r ons 23 mar 2016, 06:47

Ärligt talat, om Osten inte ens försöker förlänga och slarvar bort Melart till en annan SHL-klubb är det banne mig tjänstefel och bör sparkas ut med huvudet före. Nu vet vi som sagt inte hur Osten jobbar, men det börjar bli lite för många spelare genom åren som klagar på att de inte hör någonting och känner att de måste leta andra alternativ, och då pratar vi inte om spelare vi vill eller velat bli av med. Däremot verkar Osten lägga all energi på att jaga andra lags spelare, lite som att gräset alltid är grönare.
Jag skulle mycket hellre se att man tar har om sina egna guldkorn först.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av nummer 17 ons 23 mar 2016, 08:26

Eftersom Melart startade svagt och aldrig tidigare spelat i svenskt slutspel vill nog Osten se hur han klarar det innan det börjar snackas kontrakt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av amarule ons 23 mar 2016, 08:33

ski3r skrev:Ärligt talat, om Osten inte ens försöker förlänga och slarvar bort Melart till en annan SHL-klubb är det banne mig tjänstefel och bör sparkas ut med huvudet före. Nu vet vi som sagt inte hur Osten jobbar, men det börjar bli lite för många spelare genom åren som klagar på att de inte hör någonting och känner att de måste leta andra alternativ, och då pratar vi inte om spelare vi vill eller velat bli av med. Däremot verkar Osten lägga all energi på att jaga andra lags spelare, lite som att gräset alltid är grönare.
Jag skulle mycket hellre se att man tar har om sina egna guldkorn först.

Håller med. Så har det ju varit i många år. gräset verkar grönare nån annanstans och nu med mer fylld penningpåse så verkar Osten jaga hårt bland ANDRA lags spelare och t o m ouppnåeliga från nhl . jag vet att man inte får svära i kyrkan. MEN jag börjar vara liiite less på vår sportchef,den där tysta leken han har och har haft länge ger dålig pr och dåliga vibbar. Suspect Suspect
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Rönken ons 23 mar 2016, 08:36

nummer 17 skrev:Eftersom Melart startade svagt och aldrig tidigare spelat i svenskt slutspel vill nog Osten se hur han klarar det innan det börjar snackas kontrakt.

Jag vidhåller fortfarande att Ilari verkar/verkade se Luleå som en mellanlandning efter knäskadan. Men jag ser gärna att han får förlängt, till rätt pris så klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Björnkäften ons 23 mar 2016, 08:50

Skriv fast han på flera år. Alla ser att han blir bättre och bättre. Osten sluta dra ut så in i helvete på alla förlängningar.

Björnkäften

Antal inlägg : 512
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Niinimaa ons 23 mar 2016, 09:30

Åhhh va jag vill ha kvar Melart i luleå i många år. Snälla osten kom igen nu. ☺

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Kapten Haddock ons 23 mar 2016, 10:35

ski3r skrev:Ärligt talat, om Osten inte ens försöker förlänga och slarvar bort Melart till en annan SHL-klubb är det banne mig tjänstefel och bör sparkas ut med huvudet före. Nu vet vi som sagt inte hur Osten jobbar, men det börjar bli lite för många spelare genom åren som klagar på att de inte hör någonting och känner att de måste leta andra alternativ, och då pratar vi inte om spelare vi vill eller velat bli av med. Däremot verkar Osten lägga all energi på att jaga andra lags spelare, lite som att gräset alltid är grönare.
Jag skulle mycket hellre se att man tar har om sina egna guldkorn först.

Exakt!

Jag tycker han ska se till att skriva fast bra spelare som är i vår organisation först innan han är och kolla av spelare i andra lag! Skulle inte byta ut just Mellart mot någon annan back i SHL i dagsläget. Inte av den kategori av spelare!

Att skriva fast egna spelare skulle gynna oss fruktansvärt mycket. Om man ser till den spelaromsättning vi haft under många år, så är de ju bara att räkna ut hur jobbigt de är att spela ihop 12-13 nya spelare.
Hade vi haft bredare stomme så hade vi varit ännu bättre!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av GustenA ons 23 mar 2016, 10:40

Han kräver nog en del skulle jag tro.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av LulefanGBG ons 23 mar 2016, 11:20

Björnkäften skrev:... Osten sluta dra ut så in i helvete på alla förlängningar.
Kul med alla som vet att Osten drar ut på förlängningar och förhalar förhandlingar och snålar och allt vad det nu är. Samma visa varje Silly Season.

Vet vi ens om Melart över huvud taget vill spela i Luleå? Eller vad han begär. Skall Osten tvinga honom kvar med maffiametoder och hota hans familj, eller skall han acceptera 1.000 000 kr/månaden bara för att folk här inne skall sitta nöjda över sommaren? Rolling Eyes

Självklart är Melart ett av de namn man borde ha prio ett på att förlänga med, men varför tror folk att Osten är så jävla dum i huvudet att han inte begriper det (?), eller ännu värre att han förstår det men 'slarvar bort' förhandlingarna mot bättre vetande? Suspect

Folk tycks ha en oerhörd insikt i Ostens arbete. Han måste vara den mest öppet aktiva sportchefen i hela idrottsvärlden. cheers
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 23 mar 2016, 11:23

GustenA skrev:Han kräver nog en del skulle jag tro.
Spetskompetens kostar. Klart han ska vara kvar!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Pajala ons 23 mar 2016, 11:32

osten bestämmer och ingen wannabe supporter, klart han inte ska gå ut i media heller, det ska ske internt mellan parterna .. en förlängning med Melart skulle sitta fint men nog drar han tror jag, blir inte SHL för honom.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av zamboni ons 23 mar 2016, 11:34

Det är inte så kul att gå på matcherna när det är nya spelare i tröjorna hela tiden...
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 91
Join date : 12-10-22

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av nummer 17 ons 23 mar 2016, 12:12

LulefanGBG skrev:
Björnkäften skrev:... Osten sluta dra ut så in i helvete på alla förlängningar.
Kul med alla som vet att Osten drar ut på förlängningar och förhalar förhandlingar och snålar och allt vad det nu är. Samma visa varje Silly Season.

Vet vi ens om Melart över huvud taget vill spela i Luleå? Eller vad han begär. Skall Osten tvinga honom kvar med maffiametoder och hota hans familj, eller skall han acceptera 1.000 000 kr/månaden bara för att folk här inne skall sitta nöjda över sommaren? Rolling Eyes

Självklart är Melart ett av de namn man borde ha prio ett på att förlänga med, men varför tror folk att Osten är så jävla dum i huvudet att han inte begriper det (?), eller ännu värre att han förstår det men 'slarvar bort' förhandlingarna mot bättre vetande? Suspect

Folk tycks ha en oerhörd insikt i Ostens arbete. Han måste vara den mest öppet aktiva sportchefen i hela idrottsvärlden. cheers


Precis!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Sundance Kid ons 23 mar 2016, 15:31

Men lite orolig är man att Osten har bestämt sig för att vi har för få svenska backar i truppen. Och att han därför kommer byta ut Melart mot en svensk back av samma spelartyp.

Tycker vi har ändå många svenska (och norrbottniska) målvakter och forwards så för min del gör det inget om vi har många utländska backar någon säsong.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Hellcop ons 23 mar 2016, 17:10

Melart har väl deklarerat att det är en säsong som gäller.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av kralle ons 23 mar 2016, 22:01

Var det inte så att melart ville ha ett 2 års kontrakt men luleå ville bara ge han 1 år?
vill minnas att det var så iaf.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Rönken ons 23 mar 2016, 22:11

kralle skrev:Var det inte så att melart ville ha ett 2 års kontrakt men luleå ville bara ge han 1 år?
vill minnas att det var så iaf.

Nja rätt säker på att Ilari inte ville skriva längre än ett år. Var väl han själv som sa att han siktar på ett år och sedan möjligen tillbaka till KHL eller NHL i bästa fall.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Ilari Melart - Sida 4 Empty Sv: Ilari Melart

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet