Ilari Melart
+69
Norrlandstoken
Lulefan
makkanmakkan
Dustin
icemask
Niinimaa
LuleåWinston
Number 69
Frökenbling74
Neurofunk20
GLHF
Ferros
Hedanders
Snikne Ville
Murveln
NallePhu
Hellcop
GustenA
Björnkäften
amarule
kralle
Jokerman
LHF96
Vexet
Dentos
Molin86
Kato
Sundance Kid
Donowitz
delphi
Kocur
CKa
ski3r
kokostrollet
Bamsefar
zamboni
Meyhem
Erilk
Patrik82
MiCCe
Pajala
nummer 17
Tigerman
KaptenBlodskelett
Rönken
JohanO
pingu
Ölhamstern
Micke80
hokkzorz
Lars158
Urken
JuniorX
Kagen
Qirren
johan74
Tony Moore
Jimmy_Vegas
Norlin
FruktHamster
Mickeee
Davidoff
Slapshot
Wolfhunter
Puckad
Jonken
LulefanGBG
Redbear
Kapten Haddock
73 posters
Sida 1 av 8
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Ilari Melart
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11374 - reslig finländare, förstärker man sargerna över sommaren? Blir nog en del sarggung i vinter
Rönken- Antal inlägg : 17809
Sv: Ilari Melart
Bom-Bom lär de låta i sagerna när Ilari är på palanen. Skönt att ha en STABIL back i egen zon och de tycker nog Lassi också!!!
Welcome to Lulea Hockey Ilari!!!
Welcome to Lulea Hockey Ilari!!!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Ser fram emot att se denna herre på isen.
Welcome
Welcome
Redbear- Antal inlägg : 6754
Welcome to Luleå Ialri!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12235
Tervetuloa Ilari!
- Nyt varmasti vastustajilla ei ole asiaa meidän maalin eteen!
Jonken- Antal inlägg : 6879
Jonken skrev:Tervetuloa Ilari!
Antar att jag istämmer med föregående talar
Micke80- Antal inlägg : 3038
Misstänker att du instämmer. Översättningen lyder grovt:Micke80 skrev:Jonken skrev:Tervetuloa Ilari!
Välkommen Ilari!
- Nu har motståndarna säkerligen ingenting att göra framför vårat mål!
Jonken- Antal inlägg : 6879
Jonken skrev:Misstänker att du instämmer. Översättningen lyder grovt:Micke80 skrev:Jonken skrev:Tervetuloa Ilari!
Välkommen Ilari!
- Nu har motståndarna säkerligen ingenting att göra framför vårat mål!
Förstod väll att jag kunde lita på dig.
Hittade ett litet klipp där vår stora bjässe åker i backen av vår tidigare smurf med ett klassiskt takedown grepp från UFC tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=kZXOkOaXnQI
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Let the games begin
Vilken jävla gladiator till back!
Vilken jävla gladiator till back!
Davidoff- Antal inlägg : 175
Fernholm uttalade ju i vintras att han skulle ge igen på Forsberg nu kommande säsong. Ser nu att han var lagkamrat med Melart i HIFK 11-12 då Ilari var som värst. Kanske kanske innebär detta att han inser att ibland är det bättre att låta udda vara jämt.
Då får vi tillönska motståndare till @LuleaHockey en trevlig vistelse framför Joel Lassinanti. Välkomna! pic.twitter.com/9WBvQOrqkF
— Ola Gustafsson (@GibbonsLP) 26 maj 2015
Mickeee- Antal inlägg : 910
Blir nummer 41 för Ilari, enligt Luleå Hockeys twitter.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Är sjukt sugen på att beställa en T-shirt med texten "What would Ilari Melart do?", men en vän påminde mig om att det kanske är klokt att vänta tills vi sett honom gå loss.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Melart borde få spela mycket med Petrells kedja. Det vattnas i munnen bara av tanken.
Norlin- Antal inlägg : 4512
Att han kan slåss vet vi. Men även läst lite om att han och Lennart känner varann och var lite utav "bash brothers" i HIFK. Så till frågan, tacklar han?
Jimmy_Vegas- Antal inlägg : 44
Turbonegro - Are you ready for some darkness som line-up låt?
Jimmy_Vegas- Antal inlägg : 44
Välkommen till Luleå HF Ilari, föreningen som har ditt spelsätt i sin DNA uppsättning
Får väl hoppas att han tacklar istället för att slåss!!! Blir inte mycket spel annars med avstängningar..
johan74- Antal inlägg : 367
johan74 skrev:Får väl hoppas att han tacklar istället för att slåss!!! Blir inte mycket spel annars med avstängningar..
Var de ser ut som, så har han (i alla fall sista åren) inte varit så mycket utvisad. Han verkar inte vara den som är ute för att slåss, men han lär inte backa om de är någon som kommer viftande.
På Tuben är de ju bara de som visas, så kanske inte så lätt att få rätt uppfattning om honom. Hoppas jag.
https://www.facebook.com/LuleaHockey/photos/a.306853825792.153017.54502490792/10152804801275793/?type=1&theater - hittade nu bilden som det skrivits om på forumet. Lennu blir väl inte jätteliten i jämförelse, men Ilari var tusan lite större ändå. Rejäl pjäs utan tvekan.
http://www.nsd.se/sport/luleabjassen-om-den-tuffa-traningen-9380241.aspx
Kul bild på Melart och Petrell som står bredvid varandra och Petrell ser liten ut
Bilden finns på LHF facebook också för den som inte har plus.
- Spoiler:
- HELSINGFORS/ISHOCKEY Ilari Melart är Luleå Hockeys nya kraftpaket. Nu berättar bjässen om träningspassen med Lennart Petrell - och utovar smällar till SHL:s övriga lag.
Två av Luleå Hockeys finländare, Lennart Petrell och Ilari Melart, har tränat tillsammans i en vecka i Helsingfors. Det har ni knappast missat.
Bilden spreds som en löpeld på sociala medier och fick många fans att gapa. Varför? Jo, den nye Luleåtuffingen Melart är nämligen ännu större än Petrell.
– Det är lite roligt (skratt). Han är en ganska stor kille han med, säger Ilari Melart.
Hur var träningspassen?
– De var fantastiska. Jag har en skridskoåkningscoach som jag jobbar med här i Finland. Men det är alltid bra att variera sin träning lite och det var därför jag ringde Lennart och frågade om jag kunde haka på honom en vecka, säger Melart.
Vad fokuserade ni på?
– Mycket snabbhet och styrka, säger han.
Luleå är tyngst – i hela SHL
NSD berättade under lördagen att Luleå Hockey just nu är tyngst i SHL. 26-åringen själv bidrar så klart till det med sina 103 kilo och 192 centimeter.
Men han är varken tyngst eller längst bland Luleås jättar.
Anton Hedman är exempelvis 191 centimeter lång och 102 pannor tung. Emil Sylvegård får inte glömmas bort heller - han är uppe och nosar på 100-kilosgränsen med sina 188 centimeter.
Fast det är Per Savilahti-Nagander toppar båda kategorierna med 196 centimeter och 105 kilo.
– Ja, honom känner jag till. Vi har mötts några gånger. Det är en gigantisk kille det också, säger Melart.
Han har hört sig för med Lennart Petrell och sportchefen Lars "Osten" Bergström om sina nya lagkamrater. Han vet att laget har många spelare som gillar att dela ut smällar. Och en sak är säker: Ilari Melart kommer se till att Luleå Hockey spelar ännu mer fysiskt.
– Det är en sak som jag gillar. Jag vill inte vara med i det laget som blir påpucklat hela tiden. Utan jag försöker se till att mitt lag är mer fysiskt än motståndaren.
Kan du lova att det kommer göra ont att möta Luleå Hockey den här säsongen?
– Absolut. Från vad jag har hört så har vi ett gäng ganska fysiska killar. Och jag vet att Lennart Petrell är en mardröm för motståndarens försvar. Han såg ut att i vara väldigt bra form när vi tränade.
Max Wiik
Kul bild på Melart och Petrell som står bredvid varandra och Petrell ser liten ut
Bilden finns på LHF facebook också för den som inte har plus.
Lars158- Antal inlägg : 9730
Någon som vet vad de står i dagens låsta artikel om Ilari och den hårda träningen?
Testat kolla inlägget ovanför dig?Kapten Haddock skrev:Någon som vet vad de står i dagens låsta artikel om Ilari och den hårda träningen?
Qirren- Antal inlägg : 1369
Hahaha....tack för de & God Jul!
Ska skaffa glasögon tror jag!
Ska skaffa glasögon tror jag!
http://www.luleahockey.se/artikel/67687/
http://www.nsd.se/sport/sa-ska-bjassen-behalla-fansens-fortroende-9440895.aspx
"– Jag ska göra poäng och dela ut tacklingar."
- Spoiler:
- LULEÅ/ISHOCKEY Han blev fansens favorit – innan han ens tog ett skär. Här är backbjässen Ilari Melarts plan för att få publiken att fortsätta skrika hans namn.
Ni har läst det 100 gånger. Vi har skrivit det minst lika många.
Men vi tar det igen för säkerhets skull.
Den finske björnen Ilari Melart gjorde succé bland Luleå Hockeys fans innan han ens kommit till staden. Under sommaren spreds nämligen en bild på honom och hans landsman Lennart Petrell. Kort sammanfattat: Melart fick den i övrigt ganska reslige Petrell att se liten ut.
Och när den 26-årige backbjässen deltog under Luleå Hockeys ispremiär fick han redan då möta publikens jubel. Ja, faktum är att de till och med skrek hans namn vid ett strafftillfälle.
– Det är fantastiskt. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Inget lag som jag spelat för tidigare har haft så många fans på en träning. Det är riktigt bra, säger Ilari Melart.
Förväntade du dig så här mycket folk på er första isträning?
– Grabbarna sa till mig på morgonen att det skulle komma en del folk. Men jag förstod inte att det skulle vara så här många (skratt). Jag trodde på kanske 100 personer. Men det var uppenbarligen många fler än så, säger Melart.
103 kilo långe finländaren trivs med att höra fansen skandera hans namn. Han förklarar att det ger honom motivation att jobba ännu hårdare.
– Jag ska försöka hålla uppe det. Jag ska jobba hårt och förhoppningsvis kommer de att skrika mitt namn hela säsongen. Det ger mig verkligen motivation att fortsätta kämpa varje dag, säger han.
Men supportrarnas förtroende är ingenting som kommer gratis. Ilari Melart har redan en plan för att han ska fortsätta att förtjäna det under säsongen.
– Jag ska göra poäng och dela ut tacklingar.
Jag får en känsla av att fansen ser fram emot de tacklingarna...
– (Skratt) Ja, precis.
Ilari Melart fortsätter med att hylla fjällvandringen i Björkliden. För honom var det en mäktig naturupplevelse – men givetvis också ett sätt att lära känna sina nya lagkamrater ännu bättre.
– Det var magiskt. Jag har aldrig varit i Lappland förut. Det var mäktigt men också ganska tufft att vandra upp för berg. Man fick svettas ganska mycket. Men vacker natur och väldigt bra organiserat.
Har du börjat lära känna grabbarna i laget bättre i och med resan?
Det är många bra killar i laget. Nu börjar Luleå att kännas som hemma för mig.
Max Wiik
"– Jag ska göra poäng och dela ut tacklingar."
http://www.hockeysverige.se/2015/08/08/luleas-jatteback-skapar-irritation-direkt-vill-han-slass-ar-han-i-fel-liga/
Skröder redan ute och "grinar"? Snabbt jobbat av Ilari. Vad hände egentligen? Jag har noll minne av situationen.
Skröder redan ute och "grinar"? Snabbt jobbat av Ilari. Vad hände egentligen? Jag har noll minne av situationen.
Tror det var i anfallszonen när Melart sköt, Thomas täckte skottet, blev kamp om pucken, några små crosscheckingar sinsemellan och när Melart är på väg ur situationen crosscheckar Thomas honom, melart vänder och ger igen, sen stirrar de på varandra, Thomas backar undan !
icemask- Antal inlägg : 4132
icemask skrev:Tror det var i anfallszonen när Melart sköt, Thomas täckte skottet, blev kamp om pucken, några små crosscheckingar sinsemellan och när Melart är på väg ur situationen crosscheckar Thomas honom, melart vänder och ger igen, sen stirrar de på varandra, Thomas backar undan !
Det låter väl rimligare än att det bara var så att Thomas täckte ett skott och Melart ville kubbas, som artikeln ger sken av.
icemask skrev:Tror det var i anfallszonen när Melart sköt, Thomas täckte skottet, blev kamp om pucken, några små crosscheckingar sinsemellan och när Melart är på väg ur situationen crosscheckar Thomas honom, melart vänder och ger igen, sen stirrar de på varandra, Thomas backar undan !
Håller helt med.
Jag såg sekvensen och det är sådant här som gör att motståndarna tappar focus på det de egentligen ska göra. De blir lite rädda, lite nojiga och vet inte riktigt hur de ska agera.
Det är en sak med Ledin och Granström som retar och gnetar men en helt annan att hantera sådana som Melart och Sly Jr som ju allra helst vill kasta handskarna och ge sig på den största och styggaste i motståndarnas lag. Eller i brist på hen, någon som är mindre men råkar vara på banan och inom räckhåll.
På denna punkt är jag en hycklare, jag vill ha ett rent, sjysst spel så att det går att uppmana våra ungdomar att satsa på ishockey. Samtidigt finns det en liten demon inom mig som älskar sådana där elaka spelartyper som gör så att motspelarna slutar spela hockey och ägnar sig åt annat. Alltså inte lägger av karriären utan tappar fattningen under matchen så ingen missförstår mig nu.
Det är en sak med Ledin och Granström som retar och gnetar men en helt annan att hantera sådana som Melart och Sly Jr som ju allra helst vill kasta handskarna och ge sig på den största och styggaste i motståndarnas lag. Eller i brist på hen, någon som är mindre men råkar vara på banan och inom räckhåll.
På denna punkt är jag en hycklare, jag vill ha ett rent, sjysst spel så att det går att uppmana våra ungdomar att satsa på ishockey. Samtidigt finns det en liten demon inom mig som älskar sådana där elaka spelartyper som gör så att motspelarna slutar spela hockey och ägnar sig åt annat. Alltså inte lägger av karriären utan tappar fattningen under matchen så ingen missförstår mig nu.
Kagen- Antal inlägg : 1746
Kul att Skröder redan tappat fokus... han hade en jobbig kväll.
MicFlikier nämnde väl i intervjun att någon (Skröder) tryckte ner en av de våra framför mål, därför markerade han ett det inte var okey, och blev utvisad.
Efter det var Skröder inblandad i mycket och fick en jobbig afton.
MicFlikier nämnde väl i intervjun att någon (Skröder) tryckte ner en av de våra framför mål, därför markerade han ett det inte var okey, och blev utvisad.
Puckad- Antal inlägg : 11179
Det är ju just det som är hockey. Blandningen av farten, skickligheten och tuffheten. Tar man bort en av delarna blir det rätt snabbt en ganska mycket sämre produkt.Kagen skrev:Jag såg sekvensen och det är sådant här som gör att motståndarna tappar focus på det de egentligen ska göra. De blir lite rädda, lite nojiga och vet inte riktigt hur de ska agera.
Puckad skrev:Kul att Skröder redan tappat fokus... han hade en jobbig kväll.
Skröder är väl oftast rätt trögstartad? Känns som att man varje säsong tänker sig att han gjort sitt ändå pangar han till slut in en 15 mål eller så. Gäller väl att flytta fokus från hans rätt sjaskiga insats, visserligen bara försäsong men kul när spelarna är påkopplade.
Qirren skrev:
Det är ju just det som är hockey. Blandningen av farten, skickligheten och tuffheten. Tar man bort en av delarna blir det rätt snabbt en ganska mycket sämre produkt.
Så sant. Sant är också att om man tar bort alla de där tre ingredienserna hade jag kunnat vara en lovande hockeyspelare och ej blott ett fan. #Jag_är_inte_bitter
Kagen skrev:Qirren skrev:
Det är ju just det som är hockey. Blandningen av farten, skickligheten och tuffheten. Tar man bort en av delarna blir det rätt snabbt en ganska mycket sämre produkt.
Så sant. Sant är också att om man tar bort alla de där tre ingredienserna hade jag kunnat vara en lovande hockeyspelare och ej blott ett fan. #Jag_är_inte_bitter
Nu undrar ju vän av ordning vad du skulle ha bidragit med då?
JuniorX- Antal inlägg : 4086
JuniorX skrev:Kagen skrev:Qirren skrev:
Ett spelsinne nästan i klass med Skuggan Nilsson, bara det att jag skulle behöva 20 min på mig för att säga hur passen skulle slås samt någon annan än mig själv att slå den. Låt oss vara glada över att det finns karriärsmöjligheter, nåja, erbjuds anställningar även utanför ishockeyn. Annars hade jag nog varit så pank att jag tiggt av romerna.
Kagen skrev:JuniorX skrev:Kagen skrev:Qirren skrev:
Ett spelsinne nästan i klass med Skuggan Nilsson, bara det att jag skulle behöva 20 min på mig för att säga hur passen skulle slås samt någon annan än mig själv att slå den. Låt oss vara glada över att det finns karriärsmöjligheter, nåja, erbjuds anställningar även utanför ishockeyn. Annars hade jag nog varit så pank att jag tiggt av romerna.
Det är det jag har hävdat hela tiden. Med ett schysst spelsinne slår man hela världen med häpnad.
JuniorX- Antal inlägg : 4086
Vilka har ilari att tampas med iår då? Det finns ju en hel del stora pjäser i lagen
Färjestad har ju tollefsen som aldrig backar undan för nån
Frölunda har ju ett danskt monster i lauridsen som gillar att kivas
Modo har welch och whitney
Linköping har ju bara stora backar men rahimi är väl hårdast där
Rögle bröderna bibic
Det känns som att det kan bli en intressant säsong iår och förhoppningsvis får vi se mer fighter där det kastas handskar, för vilken linjedomare går emellan ilari och lauridsen? Ingen
Rögle bröderna bibic
Det känns som att det kan bli en intressant säsong iår och förhoppningsvis får vi se mer fighter där det kastas handskar, för vilken linjedomare går emellan ilari och lauridsen? Ingen
Mickeee- Antal inlägg : 910
Mickeee skrev:Vilka har ilari att tampas med iår då? Det finns ju en hel del stora pjäser i lagen.
Förhoppningsvis ingen. Missförstå mig rätt nu men Luleå har Melart, Sly Jr, Hedman, S-Nagander, Petrell, Grana o.s.v. det finns inget lag som kan ta fram kalkylblocket och tro att de har något att hämta mot Luleå genom att kasta handskarna. Luleå kommer stå upp och schlå ner alla sådana försök.
Det Melart & Co gör indirekt är ju att skapa oro hos motståndarna och yta åt medspelarna. Det behöver han inte kasta handskarna för, det räcker med att motståndarna vet att han kan kasta handskarna.
Mickeee skrev:Vilka har ilari att tampas med iår då? Det finns ju en hel del stora pjäser i lagen
Rögle bröderna bibic
Det fetmarkerade må vara sant, men kommer aldrig glömma när grävlingen sänkte honom med en redig sving David mot Goliat!
HV plockade ju in en riktig bjässe på backen rätt nyligen. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11722
Urken skrev:Mickeee skrev:Vilka har ilari att tampas med iår då? Det finns ju en hel del stora pjäser i lagen
Rögle bröderna bibic
Det fetmarkerade må vara sant, men kommer aldrig glömma när grävlingen sänkte honom med en redig sving David mot Goliat!
Eller hur ängsligt det såg ut när brashear försökte få igång honom. Men i båset sen var han lite tuffare.
Good times..Micke80 skrev:Urken skrev:Mickeee skrev:Vilka har ilari att tampas med iår då? Det finns ju en hel del stora pjäser i lagen
Rögle bröderna bibic
Eller hur ängsligt det såg ut när brashear försökte få igång honom. Men i båset sen var han lite tuffare.
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 1 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|