Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av stormvägen tor 20 nov 2014, 21:36

Ledsen, men den här tråden kan inte få vara orörd. Mycket har hänt. Floskler har blivit till resultat, negativa resultat. Match efter match, dålig inställning direkt efter första nedsläpp. Ledaransvar? Backarna? Klart att risker ska uppmuntras, men när laget sjunker i tabellen tack vare idiotbeslut, kanske det är dags att vara realist.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ fre 21 nov 2014, 08:34

Jag gillar Fagervall. Hans inställning till hockey - känslor i fokus och där varje match ska överraska - är bra tankar och gör upp med vårt förflutna de senaste fyra åren. Problemet är att vi just nu inte spelar roligare hockey än vad vi gjorde under Rönken, i min mening. Så kul tycker jag inte att det är att se de överusla förstapassen som backarna försöker slå i egen zon. Så kul är det inte att se alla onödiga utvisningar vi tar, för att inte tala om den där känslan av att ingen kan kliva fram offensivt.

Nej, somthing is rotten in the state of Denmark. Luleå saknar en spelidé och man saknar tåga, själ och hjärta. Givetvis vill herr Fagervall lika lite som vi se den hockey laget nu presterar. Frågan är om han ens kan förmå sitt lag att spela den hockey han vill. Om inte har vi ett stort problem och då blir hans tid i föreningen kort.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Snikne Ville fre 21 nov 2014, 09:21

Klart oroande är ju att all energi verkar borta. Fan, inte ens Ledda såg engagerad ut igår o då är något allvarligt fel.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken fre 21 nov 2014, 09:29

Gillar att han fortsatt är ganska öppen i intervjuerna och ser nyktert på saker och ting. Så jag tycker inte riktigt att han, än så länge, fallit ner i klysch-träsket med 'gedigen insats' och hela den biten. Däremot börjar det bli ganska ledsamt att laget och spelarna inte är på tårna i början av matcherna. Där kan man fråga sig vad som händer egentligen.

Det är ganska skrämmande likt slutet med nestor Rönnquist, finns det någon/några energitjuvar bland spelarna som drar ner alla andra eller vad är det egentligen? Efter en överranskade start på 10-11 matcher där poängen rullade in kom det 3-4 hedersamma förluster varav åtminstone två var rent sjabbel som gjorde att 3p uteblev. Någonstans där börjar korthuset att rasa, frågan är varför.

Är ju samma tendenser som med Rönnquist, man kommer igång mot slutet av matcherna och lägger ner lite energi. Så jag undrar om det är endast ledarna som bär ansvaret?

Jag gillar Fagervall och ser gärna att han får fortsätta, ser man på laget så var det inte topp4 från början egentligen. Mer av plats 5-8 i mitt tycke. Sedan nu när Dixon visar sig, vad det verkar, vara kroniskt seg blir det inte enklare. Centertanken som ska leda laget, känns som att han mer stjälpt laget med taskig attityd i början och så har vi allt med underliga skadan samt hans avstängning.

På förhand kändes detta som en mellansäsong, många nya spelare, helt ny tränarkvartett där även målvaktstränaren byts ut. Osäker på backsidan, nu visade sig Näkyvä vara en av säsongens bästa värvningar förmodligen. Två nya målvakter varav Lassi gör sin första på seniornivå och Larsson gav lite dåliga vibbar.

Hade Dixon slagit till och varit en 20+30p-spelare hade vi kanske kunnat utmana högre upp. Men nog kändes det väl ändå som att en målskytt och offensiv back saknades inför säsongen. Nu är det mer en målskytt och defensiv back visserligen då Näky gör det riktigt bra och det snarare är defensiven som strular just nu när Jonsson inte ser ut att vara tillbaka i närtid.

Låt Fagervall köra på, det är inte ett topplag trots allt och många ungdomar, det behövs tid och man kan inte börja skeppa tränare och spelare stup i kvarten. In med en defensiv pjäs dock, det visade sig inte hålla att vänta ut Jonsson.

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Snikne Ville fre 21 nov 2014, 10:04

Nej, Fagervall har inte bästa materialet. Jag håller med om att din bedömning att vår trupp är ett 5-8 lag på pappret. Men det förutsätter en energi, motivation o inställning som jag idag inte ser finns. Och det kan man inte värva in.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken fre 21 nov 2014, 10:27

Snikne Ville skrev:Nej, Fagervall har inte bästa materialet. Jag håller med om att din bedömning att vår trupp är ett 5-8 lag på pappret. Men det förutsätter en energi, motivation o inställning som jag idag inte ser finns. Och det kan man inte värva in.

Nej det är ju en omöjlighet, motivation slår klass om man får damma av den gamlingen. Frågan är just varför? Har man tappat tilltron till spelsystemet eller tränarna? Möjligen förstnämnda, men sistnämnda känns lite får snabbt i mitt tycke. Många av spelarna har 10-15 år på högst nivå och kan väl omöjligen tjura ihop som små barn, hoppas jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ fre 21 nov 2014, 12:05

Problemet som jag ser det är att jag helt håller med er ovan Wink Skämt åsido, nej, det jag menar är att som ni säger har vi ett lag för mellersta, kanske nedre mellersta halvan till och med. Däremot vet vi ju av erfarenhet att en bra tränare kan lyfta en sunkigt trupp ovanför sin position. Säg att Djurgården tuggar på som de gör och Leksand får fart på skutan.

I ett värsta scenario kan vi ju faktiskt, trots en trupp som kanske håller för plats 5-8, hamna på plats 9-10. Kanske lägre. Om våra motståndare blir bättre än förutspått.

Jag tror att vi alla förväntade oss en mellansäsong i år. Tråkigt för oss hockeysvälta fans som drömmer om guldet, men ekonomins krassa verklighet. Och nej, ut lär man oavsett inte åka i år. Men att hamna lågt får ju de sedvanliga effekterna av att ha "bottengängs-status". Det blir inte helt lätt att knyta de där roliga värvningarna till sig, bland annat.

Precis som att man i tabellen ibland hamnar i en svacka kan man ju säsongsmässigt göra samma sak. För Luleås del är det ju inte länge sen sist (00-talet) och tänket med att vi accepterar denna säsongs sportsliga resultat bygger ju på att - det högst hypotetiskt - går bättre nästa. Men då ska man ju också bygga förutsättningar för det - helst med en tydlig identitet som gör att folk vill spela i Luleå.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ ons 26 nov 2014, 20:24

Jag gillar Fagervall som fan. Men kanske är han helt enkelt inte rätt sorts tränare för att hantera en medioker trupp. Det ser verkligen riktigt, riktigt illa ut.

Rönken är precis den sortens tränare som istället funkar väldigt bra med en dålig trupp men sämre med en spelskicklig - tycks det mig. Således borde vi haft Fagervall förra året och Rönken i år?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken ons 26 nov 2014, 20:26

JoakimJ skrev:Jag gillar Fagervall som fan. Men kanske är han helt enkelt inte rätt sorts tränare för att hantera en medioker trupp. Det ser verkligen riktigt, riktigt illa ut.

Rönken är precis den sortens tränare som istället funkar väldigt bra med en dålig trupp men sämre med en spelskicklig - tycks det mig. Således borde vi haft Fagervall förra året och Rönken i år?

Sett den teorin på andra håll, lite så är det nog. Rönnquist hade nog kunnat göra bra resultat i seriespelet med vilken trupp som helst. Lite synd, för gillar Fagervall men spelarmaterialet är väl inte riktigt där nu när Dixon inte leverar med flera.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Respected Gentleman ons 26 nov 2014, 23:14

Fagervall är ju match efter match den största kritikern av spelet, laget etc, det enda han håller sig ifrån är att såga enskilda spelare, iaf inte överdrivet eller på ett nedlåtande vis, det ska han ha cred för i sig.

Men just det andra; blir heller inget utlovat om bättre spel framöver eller så, bara konstatera det uppenbara match efter match, snart kan man ju sätta ihop ett kapitel i en bok över allt han inte tkr stämmer med sitt eget lag?

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lulefan ons 03 dec 2014, 16:42

Jag tycker det är oroväckande när Fagervall pratar om "jävligt bra ABC-hockey" i senaste matchen och pratar om att det varit små marginaler i flera matcher tidigare de lika gärna kunde ha vunnit. Känns inte som att han riktigt ser samma problem som många av oss andra ser, eller så döljer han det.

Jag skulle gärna se att Fagervall ersätts, har dock ingen aning om vem det skulle vara...

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LuleåWinston ons 03 dec 2014, 17:28

Lulefan skrev:Jag tycker det är oroväckande när Fagervall pratar om "jävligt bra ABC-hockey" i senaste matchen och pratar om att det varit små marginaler i flera matcher tidigare de lika gärna kunde ha vunnit. Känns inte som att han riktigt ser samma problem som många av oss andra ser, eller så döljer han det.

Jag skulle gärna se att Fagervall ersätts, har dock ingen aning om vem det skulle vara...

Jo. Men det har varit mycket negativitet på senaste tiden, så är nog bra att fokusera på det lilla positiva för att bygga upp självförtroendet igen.

Jag har fortfarande förtroendet för Fagervall. Möjligtvis kunde Åkerström gå ner och hjälpa till med defensiven.

Det största problemet är väl att vi spelar för komplicerat, vilket leder till misstag, stress och sämre självförtroende. Det borde kanske behövas lite enklare sarg ut spel ett tag igen för att bygga upp självförtroendet. Fjärdekedjan som spelar enklast har också varit den bästa.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala ons 03 dec 2014, 17:43

Vi lär ju se nu när vi möter Frölunda på Torsdag, blir det torsk igen så vad ska Fagervall komma med då ? orkar inte höra samma skiva upprepa sig igen, och matchen mot Lukko var fan inte bra, kaos i försvaret som vanligt, tur så hade finnarna en riktig dålig dag på jobbet och Luleå hade lite flyt för en gångs skull, fast jag ogillar att använda ordet otur/tur för man kan kanske vinna någon match på tur, men i det långa loppet så är det ändå den gemensamma laginsatsen som styr om man ska ta 3 poäng eller inte.

Att Luleå endast har 31 poäng när halva serien närmar sig kan man inte skylla på otur, stolpträffar eller domaren, Jag såg Leksandsmatchen i coop arena och det var pinsamt, ja riktigt pinsamt att se agerandet på isen, det laget som spelade i Luleås matchställ skulle inte klara av ett HA lag ens .... det är skrämmande hur mycket fel som görs hela tiden, och dessutom i hela laget, som en sorts kollektiv kollaps.

Personligen tror jag Fagervall har till Jul att fixa detta, annars blir det nog kicken, tråkigt javisst men  det kan inte fortsätta såhär längre.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad ons 03 dec 2014, 17:59

Jag ser lite olika saker:
- Vi har en grym ovana att dra på oss utvisningar i slutskeden av matcher.

Frölunda tappade vi pga en dålig tekning med sekunder kvar. I boxplay.

Vi har tappat "flera" matcher i slutskedet. Bara otur varje gång? Eller spökar psyket? Eller är det vårt engagemang och starka vilja att vinna som gör att vi drar på oss utvisningar i slutskedet, som tillsammans med uttagen målvakt gjort att matcher glidit oss ur händerna.

Jag tror att huvvet är ett större problem än spelmodellen. I o f s är bägge tränarens jobb att träna.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala ons 03 dec 2014, 18:28

Puckad skrev:Jag ser lite olika saker:
- Vi har en grym ovana att dra på oss utvisningar i slutskeden av matcher.

Frölunda tappade vi pga en dålig tekning med sekunder kvar. I boxplay.

Vi har tappat "flera" matcher i slutskedet. Bara otur varje gång? Eller spökar psyket? Eller är det vårt engagemang och starka vilja att vinna som gör att vi drar på oss utvisningar i slutskedet, som tillsammans med uttagen målvakt gjort att matcher glidit oss ur händerna.

Jag tror att huvvet är ett större problem än spelmodellen. I o f s är bägge tränarens jobb att träna.

visst har du rätt, det sitter säkert 90% i skallen varför det går så dåligt just nu,  och utvisningar drabbar oftast ett lag som inte hänger med, ja inte hänger med på isen och inte hänger med psykiskt, det är tränarnas uppgift att väcka liv i dom .... jag ser ingen annan lösning på det här om det fortsätter på samma bana som tidigare, det är resultat som krävs, och det resultatet visas i vunna matcher.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Fred Herbert ons 03 dec 2014, 18:32

Spelmodellen är väll det i särklass största skälet att huvvuna börjat hänga tror jag...de ser och upplever jävligt konkret själva alla små och stora buggar och feltänk i det som de tvingas utgå ifrån match efter match med resultatet att laget viker sig och ser håglöst och andefattigt ut i slutet av matcherna, i synnerhet efter man hamnar i underläge.

Fagervall är uppenbarligen inte rätt man, sen att han verkar ärlig, rätt schysst och sympatisk är en helt annan femma, kanske kan han få vara kvar i båset bara för det om de skulle ta in ngn med mer lämplig och realistisk spelmodell och matchplan än vad Jocke & fickpingiskompisarna har kunnat skapa Wink.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av pingu ons 03 dec 2014, 19:56

Fred Herbert skrev:Spelmodellen är väll det i särklass största skälet att huvvuna börjat hänga tror jag...de ser och upplever jävligt konkret själva alla små och stora buggar och feltänk i det som de tvingas utgå ifrån match efter match med resultatet att laget viker sig och ser håglöst och andefattigt ut i slutet av matcherna, i synnerhet efter man hamnar i underläge.

Fagervall är uppenbarligen inte rätt man, sen att han verkar ärlig, rätt schysst och sympatisk är en helt annan femma, kanske kan han få vara kvar i båset bara för det om de skulle ta in ngn med mer lämplig och realistisk spelmodell och matchplan än vad Jocke & fickpingiskompisarna har kunnat skapa Wink.

Håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 04 dec 2014, 04:21

Fred Herbert skrev:Spelmodellen är väll det i särklass största skälet att huvvuna börjat hänga tror jag...de ser och upplever jävligt konkret själva alla små och stora buggar och feltänk i det som de tvingas utgå ifrån match efter match med resultatet att laget viker sig och ser håglöst och andefattigt ut i slutet av matcherna, i synnerhet efter man hamnar i underläge.

Fagervall är uppenbarligen inte rätt man, sen att han verkar ärlig, rätt schysst och sympatisk är en helt annan femma, kanske kan han få vara kvar i båset bara för det om de skulle ta in ngn med mer lämplig och realistisk spelmodell och matchplan än vad Jocke & fickpingiskompisarna har kunnat skapa Wink.

Blir rätt så konstigt då han säger att vi försöker spela 1-3 pass ur egen zon men sen så gör dom 5-6 ändå på matcherna  så svårt är det väl inte att få in det i spelarna?
Nästan alla var ju med förra säsongen eller har dom förblindats av att leka Saik?
Jippi vi får vara med och spela och passa.
Lika bra vi passar mellan varandra ett tag ungefär som i sparkboll när dom passar varandra 17 ggr mellan backlinjen innan dom går framåt (om dom går framåt Smile )..

Det är ju en av anledningarna till att jag INTE kollar på sparkboll.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tony Moore mån 02 feb 2015, 19:11

Fagervall har en del hockey support fortfarande på sin sida..

http://www.kuriren.nu/sport/orebrotranaren-inspireras-av-lulea-8106828.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kallepedal mån 02 feb 2015, 21:05

Tony Moore skrev:Fagervall har en del hockey support fortfarande på sin sida..

http://www.kuriren.nu/sport/orebrotranaren-inspireras-av-lulea-8106828.aspx
Även Vikegård gillar Fagervall. På frågan om vem som han kan tänka sig som förbundskapten svarar han:
– Jag älskar passionerade människor. Jocke Fagervall (tränare för Luleå) gör ett kanonjobb. Jonas Rönnqvist skulle också vara ett jättebra alternativ. Långt fram tror jag att Johan Tornberg skulle vara en utmärkt förbundskapten.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article20214332.ab
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Snikne Ville mån 02 feb 2015, 21:10

Kallepedal skrev:
Tony Moore skrev:Fagervall har en del hockey support fortfarande på sin sida..

http://www.kuriren.nu/sport/orebrotranaren-inspireras-av-lulea-8106828.aspx
Även Vikegård gillar Fagervall. På frågan om vem som han kan tänka sig som förbundskapten svarar han:
– Jag älskar passionerade människor. Jocke Fagervall (tränare för Luleå) gör ett kanonjobb. Jonas Rönnqvist skulle också vara ett jättebra alternativ. Långt fram tror jag att Johan Tornberg skulle vara en utmärkt förbundskapten.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article20214332.ab
Wikegård är inget plus utan ett stort jävla minus. En clown.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken mån 02 feb 2015, 21:15

Jag är inne på lite samma spår som med juniorer, en säsong är rätt kort tid att bevisa något för en tränare/spelare. Speciellt med tanke på vilket lag man ställde upp med inför säsongen och vad för typ av hockey ledningen hade beställt.

Jocke betonade gång på gång inför säsongen att det inte var hans hockey som skulle spelas - utan Luleå hockey som förening ville ha en viss hockey. Så jag tycker man ska fortsätta på inslagna banan då Jocke har många år av erfarenhet från Allsvenskan. Ge ett lag anpassat för den hockey man vill se och ev. stadga med annan/andra tränare vid sidan om ifall det behövs. Kan inte formera ett brunkarlag och förvänta sig att man ska spela ut Skellefteå, koka soppa på spik.

Hela kulturen med att sparka tränare tämligen omgående gillar jag inte.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee ons 04 feb 2015, 13:05

Hyllas den som hyllas bör. Fagervall är en jävla kung en alfahanne som drar fram "stork*ken när det behövs så också igår. Hela hans persona utstrålar vinnare och det smittar av sig på spelarna som aldrig ger upp.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Old Brooklyn ons 04 feb 2015, 13:08

#hållkäftenbert
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot ons 04 feb 2015, 14:46

Gå på händer till Råneå

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 04 feb 2015, 14:56

Rönken skrev:Jag är inne på lite samma spår som med juniorer, en säsong är rätt kort tid att bevisa något för en tränare/spelare. Speciellt med tanke på vilket lag man ställde upp med inför säsongen och vad för typ av hockey ledningen hade beställt.

Jocke betonade gång på gång inför säsongen att det inte var hans hockey som skulle spelas - utan Luleå hockey som förening ville ha en viss hockey. Så jag tycker man ska fortsätta på inslagna banan då Jocke har många år av erfarenhet från Allsvenskan. Ge ett lag anpassat för den hockey man vill se och ev. stadga med annan/andra tränare vid sidan om ifall det behövs. Kan inte formera ett brunkarlag och förvänta sig att man ska spela ut Skellefteå, koka soppa på spik.

Hela kulturen med att sparka tränare tämligen omgående gillar jag inte.

Alltså vart har du läst/hört det?

Jag har läst att Jocke ville ha spelare som löste situationerna själva istället för lasta över den på kompisen
Och att han ville ha ett kreativt spel och detta har jag läst hört flera ggr aldrig nånsin det du skriver..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 04 feb 2015, 15:01

Tony Moore skrev:Fagervall har en del hockey support fortfarande på sin sida..

http://www.kuriren.nu/sport/orebrotranaren-inspireras-av-lulea-8106828.aspx

Svågerpolitik dom är ju nästan släkt skulle han såga Fagervall skulle han vara ovän med i stort sett alla från sin hembygd

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Micke80 ons 04 feb 2015, 17:35

Lasse Proppmätt skrev:
Rönken skrev:Jag är inne på lite samma spår som med juniorer, en säsong är rätt kort tid att bevisa något för en tränare/spelare. Speciellt med tanke på vilket lag man ställde upp med inför säsongen och vad för typ av hockey ledningen hade beställt.

Jocke betonade gång på gång inför säsongen att det inte var hans hockey som skulle spelas - utan Luleå hockey som förening ville ha en viss hockey. Så jag tycker man ska fortsätta på inslagna banan då Jocke har många år av erfarenhet från Allsvenskan. Ge ett lag anpassat för den hockey man vill se och ev. stadga med annan/andra tränare vid sidan om ifall det behövs. Kan inte formera ett brunkarlag och förvänta sig att man ska spela ut Skellefteå, koka soppa på spik.

Hela kulturen med att sparka tränare tämligen omgående gillar jag inte.

Alltså vart har du läst/hört det?

Jag har läst att Jocke ville ha spelare som löste situationerna själva istället för lasta över den på kompisen
Och att han ville ha ett kreativt spel och detta har jag läst hört flera ggr aldrig nånsin det du skriver..

Det stod i nån av lokalbalskorna inför säsongen. Han var extremt tydlig med att det var klubbens hockey som skulle spelas och att hans jobb var att justera och skruva lite i det och försöka vidareutveckla KLUBBENS hockey. Däremot sa han ingenting om att det skulle gå stick i stäv med hans egen spelfilosofi.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken ons 04 feb 2015, 20:30

Micke80 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Rönken skrev:Jag är inne på lite samma spår som med juniorer, en säsong är rätt kort tid att bevisa något för en tränare/spelare. Speciellt med tanke på vilket lag man ställde upp med inför säsongen och vad för typ av hockey ledningen hade beställt.

Jocke betonade gång på gång inför säsongen att det inte var hans hockey som skulle spelas - utan Luleå hockey som förening ville ha en viss hockey. Så jag tycker man ska fortsätta på inslagna banan då Jocke har många år av erfarenhet från Allsvenskan. Ge ett lag anpassat för den hockey man vill se och ev. stadga med annan/andra tränare vid sidan om ifall det behövs. Kan inte formera ett brunkarlag och förvänta sig att man ska spela ut Skellefteå, koka soppa på spik.

Hela kulturen med att sparka tränare tämligen omgående gillar jag inte.

Alltså vart har du läst/hört det?

Jag har läst att Jocke ville ha spelare som löste situationerna själva istället för lasta över den på kompisen
Och att han ville ha ett kreativt spel och detta har jag läst hört flera ggr aldrig nånsin det du skriver..

Det stod i nån av lokalbalskorna inför säsongen. Han var extremt tydlig med att det var klubbens hockey som skulle spelas och att hans jobb var att justera och skruva lite i det och försöka vidareutveckla  KLUBBENS hockey. Däremot sa han ingenting om att det skulle gå stick i stäv med hans egen spelfilosofi.

Precis, var gång på gång han sa det. I alla intervjuer etc.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tony Moore fre 20 feb 2015, 23:53

Behåll, bra äkta karaktär som har rutin, pondus och trovärdighet, inget fjäsk (ojj låter som en norrbottning)..Ge han bättre offensiva spelare nästa sässe! (Förutsätter LHF talat om vilken spelfilosofi man vill ha som röd tråd vilket jag tror man gjort!)
Måste tillägga att jag tror att denna gosse kan bli ostens efterträdare..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken lör 28 feb 2015, 12:01

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JuniorX lör 28 feb 2015, 12:06


Du har inte kollat PKn på SHL Play antar jag? Varje tränare har uppenbarligen alltid en tuschpenna i innerfickan i beredskap.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ingemar tis 03 mar 2015, 10:57

Delat i mediatråden men lite kul på slutet Wink
https://www.youtube.com/watch?v=rExqcAILNbY
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lajon tor 05 mar 2015, 08:22

Intressant lyssning : https://www.youtube.com/watch?v=PZDq59sknsw

hoppas jag, har inte hunnit lyssna än.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 05 mar 2015, 09:32

Lajon skrev:Intressant lyssning : https://www.youtube.com/watch?v=PZDq59sknsw

hoppas jag, har inte hunnit lyssna än.

Får upp att klippet är privat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Norlin tor 05 mar 2015, 10:28

Antar att det är samma som lades upp på youtube ovan men det klippet är privat.
Wikegård intervjuar Fagervall till sin pod. https://www.acast.com/wikegard
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LHF96 tis 17 mar 2015, 10:20

Även denna man har vuxit i slutspelet med sitt lugn och pondus. Har även visat sig vara en riktig citatmaskin

"Måste vara Stevie Wonder som räknar tacklingar"

"Kom in hårt i första perioden? Du menar de tre första bytena, sen var det över"
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3492
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee ons 18 mar 2015, 23:11

Visst spelarna i all ära men största anledningen till luleås succe för tillfället är nog denna man.
Han har verkligen fått ihop detta lag och har aldrig tappat omklädningsrummet trots att spelet knakade under serien. Även fast luleå består av så starka karaktärer så tvivlar man aldrig på vem som är chef. Han har en jävla pondus i båset. Enda som matchar i shl är väl wallsson.

Och fingertoppskänslan med bryggman är bra, hoppas lasse växer av detta och blir ett slutspelsmonster. Då får vi ännu ett vapen.

Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 19 mar 2015, 15:35

https://twitter.com/JimmyStalnacke/status/578555500289212416 - "Bättre än 2-1". Verkar som att man kör stenhårt på att inte spilla energi på vinster som inte betyder så mycket, härligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken tis 24 mar 2015, 22:06

Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 23:07


Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Redbear lör 28 mar 2015, 11:19

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Klabbe lör 28 mar 2015, 14:39


Som utsocknes oprenumerant saknar jag access till denna artikel. Skulle någon vänlig själ vilja berätta vad som sas och på så sätt stilla min nyfikenhet? Smile

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ingemar lör 28 mar 2015, 19:01

Klabbe skrev:

Som utsocknes oprenumerant saknar jag access till denna artikel. Skulle någon vänlig själ vilja berätta vad som sas och på så sätt stilla min nyfikenhet? Smile
Fick upp den som man får ibland om man klickar tillräckligt många ggr Wink
Typ addera spelskicklighet och spelare med förmågan att sätta trissan i nät, med hårdare sommarträning.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Klabbe lör 28 mar 2015, 19:28

Ingemar skrev:
Klabbe skrev:

Som utsocknes oprenumerant saknar jag access till denna artikel. Skulle någon vänlig själ vilja berätta vad som sas och på så sätt stilla min nyfikenhet? Smile
Fick upp den som man får ibland om man klickar tillräckligt många ggr Wink
Typ addera spelskicklighet och spelare med förmågan att sätta trissan i nät, med hårdare sommarträning.

Haha, de kör med någon slags uthållighetstest för klickarfingret på nsd alltså Smile. Tack för sammanfattningen!

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken lör 28 mar 2015, 19:32

Klabbe skrev:
Ingemar skrev:
Klabbe skrev:

Som utsocknes oprenumerant saknar jag access till denna artikel. Skulle någon vänlig själ vilja berätta vad som sas och på så sätt stilla min nyfikenhet? Smile
Fick upp den som man får ibland om man klickar tillräckligt många ggr Wink
Typ addera spelskicklighet och spelare med förmågan att sätta trissan i nät, med hårdare sommarträning.

Haha, de kör med någon slags uthållighetstest för klickarfingret på nsd alltså Smile. Tack för sammanfattningen!

Artiklarna är ganska ofta gratis första timmarna eller hur länge det är också, så gäller att vara frekvent besökare antar jag Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken fre 22 maj 2015, 17:34

Vad tror ni att Fagervall tycker om sin position just nu? Han har mycket bättre resurser än sin föregångare. Borde kännas rätt bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken fre 22 maj 2015, 17:37

Urken skrev:Vad tror ni att Fagervall tycker om sin position just nu? Han har mycket bättre resurser än sin föregångare. Borde kännas rätt bra.

Stora frågan är hurvida han tar en kurs i engelska över sommaren? Många transatlanter, fast sett till hans ordförråd och bruket av f*ck i nordamerika kanske han klarar sig skapligt med svordomar? rabbit bounce  pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av NallePhu fre 22 maj 2015, 20:21

Rönken skrev:
Urken skrev:Vad tror ni att Fagervall tycker om sin position just nu? Han har mycket bättre resurser än sin föregångare. Borde kännas rätt bra.

Stora frågan är hurvida han tar en kurs i engelska över sommaren? Många transatlanter, fast sett till hans ordförråd och bruket av f*ck i nordamerika kanske han klarar sig skapligt med svordomar? rabbit bounce  pig
Han behöver inte lära sig ngr engelska svordomar räcker fint bara att finska blodet kokar och lite satana perkele så ska ni se speed på jänkarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av stormvägen sön 18 okt 2015, 12:30

När kickar ledarskapet in?

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 2 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet