Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken sön 18 okt 2015, 13:35

Som Scott sa i segerintervjun igår:
"The coach is a salesman, and the players have to buy it. And everyone seems to buy it now."

Bulan gör sitt jobb. Fagervall?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar sön 18 okt 2015, 13:39

Urken skrev:Som Scott sa i segerintervjun igår:
"The coach is a salesman, and the players have to buy it. And everyone seems to buy it now."

Bulan gör sitt jobb. Fagervall?

Kan inte nog betona hur mycket jag hellre sett "Bulan" i båset än Fagervall.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dentos sön 18 okt 2015, 14:57

Bamsefar skrev:
Urken skrev:Som Scott sa i segerintervjun igår:
"The coach is a salesman, and the players have to buy it. And everyone seems to buy it now."

Bulan gör sitt jobb. Fagervall?

Kan inte nog betona hur mycket jag hellre sett "Bulan" i båset än Fagervall.
Hur långt kontrakt har Bulan med Brynäs? Jag tror inte Bulan skulle tacka nej till att få flytta hem igen. Frågan är väl bara när. Hur var det nu, hans familj hade väl flyttat ner till den här säsongen? Det talar väl kanske för att de stannar i Gävle ett tag...

Men jag tycker fortfarande det är för tidigt att börja sparka Fagervall. Det enda jag anser är fullt bevisat är att Skuggan inte kan coacha ett powerplay. Han har fått mer än tillräckligt med tid där. Om det betyder att han ska sparkas låter jag vara osagt, men jag tror inte på honom som powerplaycoach iallafall.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken sön 18 okt 2015, 16:02

Bulan var väl förstahandsvalet men han tackade nej, kanske inte är så intresserad av att träna Luleå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken sön 18 okt 2015, 16:11

Rönken skrev:Bulan var väl förstahandsvalet men han tackade nej, kanske inte är så intresserad av att träna Luleå?

Var det så? Jag trodde att det var tvärt om, att Luleå inte ville ha honom?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar sön 18 okt 2015, 16:13

Rönken skrev:Bulan var väl förstahandsvalet men han tackade nej, kanske inte är så intresserad av att träna Luleå?
Va det inte så att "Bulan" ville ha rollen som head coach men skulle få fortsätta som sekundant. Då var han inte intresserad. Eller det kanske var det mer komplicerat än så.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 sön 18 okt 2015, 16:43

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:Bulan var väl förstahandsvalet men han tackade nej, kanske inte är så intresserad av att träna Luleå?
Va det inte så att "Bulan" ville ha rollen som head coach men skulle få fortsätta som sekundant. Då var han inte intresserad. Eller det kanske var det mer komplicerat än så.

Det var generellt hur Bulan såg sin framtid. Bulan skulle ha time out också efter det han avsluta sin säsong i LHF. Jag misstänker nästan nån händelse för även Hento time outa/lämna ju och Åkerström lämna eller gick ner till J verksamheten.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tony Moore sön 18 okt 2015, 16:44

Har oxå för mej att bulan var påtänkt som ass.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tony Moore sön 18 okt 2015, 16:44

Åkerström kränger bilar hos Arne..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken sön 18 okt 2015, 16:56

Jaså blev Bulan bara erbjuden andrafiolen? Inte undra på att han inte skrev på då. Hur vet vi att Åkerström är bra backtränare då? Med tanke på att han var med under Rönnqvists era med stenhårt hemjobb av anfallare så underlättade det en del för backarna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad sön 18 okt 2015, 17:05

Rönken skrev:Jaså blev Bulan bara erbjuden andrafiolen? Inte undra på att han inte skrev på då. Hur vet vi att Åkerström är bra backtränare då? Med tanke på att han var med under Rönnqvists era med stenhårt hemjobb av anfallare så underlättade det en del för backarna.
Rönkenhockey är väl spelet utan puck, så frågan är väl inte felställd.

Fast det gäller att veta om de har ett defensivt uppdrag eller offensivt, alltså med/utan puck, eller back- och forward uppdrag?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 sön 18 okt 2015, 17:31

Kan ingen googla upp hur det var med Bulan?

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken sön 18 okt 2015, 17:38

Lars158 skrev:Kan ingen googla upp hur det var med Bulan?

Ping - @Urken - se så.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Högljudd sön 18 okt 2015, 17:39

Lars158 skrev:Kan ingen googla upp hur det var med Bulan?

Bulan har kontrakt tom 16/17.

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=1042
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dentos sön 18 okt 2015, 18:17

Högljudd skrev:
Lars158 skrev:Kan ingen googla upp hur det var med Bulan?

Bulan har kontrakt tom 16/17.

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=1042

Vi får väl helt enkelt ha ett mellanår efter denna säsong där någon från forumet får ta över tills Bulan kan komma hem igen. Vem tar den? Jag kliver gärna in som PP coach iallafall. Där är ribban lågt lagd.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Micke80 sön 18 okt 2015, 18:45

Rönken skrev:Jaså blev Bulan bara erbjuden andrafiolen? Inte undra på att han inte skrev på då. Hur vet vi att Åkerström är bra backtränare då? Med tanke på att han var med under Rönnqvists era med stenhårt hemjobb av anfallare så underlättade det en del för backarna.

Bulan blev först erbjuden andra fiolen bakom Rönken. När Rönken tackade nej blev bulan erbjuden första posten men tackade också nej. Sen ladnade vi i det vi har nu.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 sön 18 okt 2015, 19:02

Micke80 skrev:
Rönken skrev:Jaså blev Bulan bara erbjuden andrafiolen? Inte undra på att han inte skrev på då. Hur vet vi att Åkerström är bra backtränare då? Med tanke på att han var med under Rönnqvists era med stenhårt hemjobb av anfallare så underlättade det en del för backarna.

Bulan blev först erbjuden andra fiolen bakom Rönken. När Rönken tackade nej blev bulan erbjuden första posten men tackade också nej. Sen ladnade vi i det vi har nu.

Åt det hållet jag vill ha för mig. Även Bulan precis som Rönken skulle ha time-out från hockeyn.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken sön 18 okt 2015, 19:03

Lars158 skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:Jaså blev Bulan bara erbjuden andrafiolen? Inte undra på att han inte skrev på då. Hur vet vi att Åkerström är bra backtränare då? Med tanke på att han var med under Rönnqvists era med stenhårt hemjobb av anfallare så underlättade det en del för backarna.

Bulan blev först erbjuden andra fiolen bakom Rönken. När Rönken tackade nej blev bulan erbjuden första posten men tackade också nej. Sen ladnade vi i det vi har nu.

Åt det hållet jag vill ha för mig. Även Bulan precis som Rönken skulle ha time-out från hockeyn.

Kom inte ihåg att Jonas blev erbjuden förlängning men var ganska säker på att Bulan fick frågan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dentos sön 25 okt 2015, 09:56

Folk har hävdat att Fagervall var en sån idiot som bänkade Lagacé och Schira så tidigt. Vips tog han bort pressen från de båda och slängde in dom i hetluften som två helt nya spelare. Om vi ska såga alla Fagervalls misstag måste vi väl också hylla när hans "misstag" visar sig vara genidrag. Han har lyckats väcka två halvdöda spelare till liv genom ett snack och en befogad petning. Riktigt bra gjort Jocke!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av icemask sön 25 okt 2015, 10:36

Dentos skrev:Folk har hävdat att Fagervall var en sån idiot som bänkade Lagacé och Schira så tidigt. Vips tog han bort pressen från de båda och slängde in dom i hetluften som två helt nya spelare. Om vi ska såga alla Fagervalls misstag måste vi väl också hylla när hans "misstag" visar sig vara genidrag. Han har lyckats väcka två halvdöda spelare till liv genom ett snack och en befogad petning. Riktigt bra gjort Jocke!
+1
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sir Prozac sön 25 okt 2015, 22:26

Dentos skrev:Folk har hävdat att Fagervall var en sån idiot som bänkade Lagacé och Schira så tidigt. Vips tog han bort pressen från de båda och slängde in dom i hetluften som två helt nya spelare. Om vi ska såga alla Fagervalls misstag måste vi väl också hylla när hans "misstag" visar sig vara genidrag. Han har lyckats väcka två halvdöda spelare till liv genom ett snack och en befogad petning. Riktigt bra gjort Jocke!

Absolut! Bra gjort Jocke!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Erilk mån 26 okt 2015, 13:30

Dentos skrev:Folk har hävdat att Fagervall var en sån idiot som bänkade Lagacé och Schira så tidigt. Vips tog han bort pressen från de båda och slängde in dom i hetluften som två helt nya spelare. Om vi ska såga alla Fagervalls misstag måste vi väl också hylla när hans "misstag" visar sig vara genidrag. Han har lyckats väcka två halvdöda spelare till liv genom ett snack och en befogad petning. Riktigt bra gjort Jocke!
agree
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av stormvägen tis 27 okt 2015, 21:38

Skit i seriesegern Jocke! Du är gillar ju cupspel!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av pingu tis 27 okt 2015, 22:39

Fagervall borde erkänna för sig själv och laget att det inte fungerar på isen och lämna. Ganska övertygad om att vi kommer att göra en sämre säsong än föregående trots våra stjärnlirare.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kocur tis 27 okt 2015, 23:46

Skuggan borde också lämna

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Högljudd ons 28 okt 2015, 09:11

pingu skrev:Fagervall borde erkänna för sig själv och laget att det inte fungerar på isen och lämna. Ganska övertygad om att vi kommer att göra en sämre säsong än föregående trots våra stjärnlirare.

Har bara hört om en enda tränare som självmant lämat och det är Patrik Ross i Örebro. Nej tränare lämnar aldrig själv, brist på självinsikt eller rädd om jobbet och månatlig inkomst troliga orsaker. Skall man bli av med en tränare skall han sparkas och eftersom Luleå aldrig sparkat en tränare under pågående säsong sitter Fagervall säkert om det så skall bära ända ner i Allsvenskan. Principer är principer! Det enda jag ser som möjlighet är att tunga sponsorer och en fanstorm kan få Fagervalls inkompetenta trio bort från båset.

Har ingenting personligt emot Fagervall stabil Norrbottning som han är men tyvärr har han inte vad som krävs för att få ihop laget. Skuggans skills som tränare är också klart tveksam och hans bleka kroppspråk med händerna i byxfickorna får mig att ge upp redan innan nedsläpp.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Hedanders ons 28 okt 2015, 16:25

Jag tror verkligen inte att Fagervall är problemet. (Detta är min personliga åsikt, jag respekterar de som vill ha bort honom). Jag är dock ytterst tveksam till Skuggans plats. Ta in nån annan hungrig allsvensk tränare som siktar uppåt och kan komma med bra idéer om hur man löser ett problem! Skuggan tror jag inte håller som tränare ännu, tyvärr...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken ons 28 okt 2015, 16:42

Hedanders skrev:Jag tror verkligen inte att Fagervall är problemet. (Detta är min personliga åsikt, jag respekterar de som vill ha bort honom). Jag är dock ytterst tveksam till Skuggans plats. Ta in nån annan hungrig allsvensk tränare som siktar uppåt och kan komma med bra idéer om hur man löser ett problem! Skuggan tror jag inte håller som tränare ännu, tyvärr...

Skuggan har inte hand om backarna, och det är där det absolut största problemet ligger - tillsammans med det faktum att vi spelar i snigelfart.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 17:19

Jag vet inte exakt vilken uppdelning dom har...men vad jag har hört har skuggan väldigt mycket att säga till om överlag. Skuggan ansvarig för PP som är under all kritik sett över tid. Skuggan ansvarig för hela det offensiva spelet har man ju också hört. ..alltså även ingångar och forecheck? Spelet i mittzon med puck? Inget av det har väl funkat bra...allra helst med tanke på vilka spelare han jobbar med. I flertalet matcher har forechecken inte kuggat i, tex ofta har tredjegubben kommit för djupt vilket gjort att motståndarna kunnat få in pucken mellan våra forwards och backar och därifrån vända i fart eller att våra backar inte har vågat pinscha eftersom tredjegubben inte täcker upp. Juniormisstag enligt mig...sånt måste man bara kunna styra upp som ledare. Ingångar....den enda ingång vi verkar ha är väl typ lägga ner puck och jaga efter? Spelet i mittzon med puck ska vi inte ens prata om. Offensivt har spelet i anfallzon varit svagt, och vi har ofta satt alldeles för dåligt tryck på kassen. Att vi ändå gjort en del mål tillskriver jag att vi har några extremt skickliga spelare rent individuellt. Men "lagspelet" i anfallzon har inte sett bra ut. Enligt mig är spelet skit hela vägen från egen förlängd mållinje till motståndarnas dito...både med och utan puck. Således....sparka Fagervall OCH skuggan.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av pingu ons 28 okt 2015, 17:37

Kocur skrev:Jag vet inte exakt vilken uppdelning dom har...men vad jag har hört har skuggan väldigt mycket att säga till om överlag. Skuggan ansvarig för PP som är under all kritik sett över tid. Skuggan ansvarig för hela det offensiva spelet har man ju också hört. ..alltså även ingångar och forecheck? Spelet i mittzon med puck? Inget av det har väl funkat bra...allra helst med tanke på vilka spelare han jobbar med. I flertalet matcher har forechecken inte kuggat i, tex ofta har tredjegubben kommit för djupt vilket gjort att motståndarna kunnat få in pucken mellan våra forwards och backar och därifrån vända i fart eller att våra backar inte har vågat pinscha eftersom tredjegubben inte täcker upp. Juniormisstag enligt mig...sånt måste man bara kunna styra upp som ledare. Ingångar....den enda ingång vi verkar ha är väl typ lägga ner puck och jaga efter?  Spelet i mittzon med puck ska vi inte ens prata om. Offensivt har spelet i anfallzon varit svagt, och vi har ofta satt alldeles för dåligt tryck på kassen. Att vi ändå gjort en del mål tillskriver jag att vi har några extremt skickliga spelare rent individuellt. Men "lagspelet" i anfallzon har inte sett bra ut. Enligt mig är spelet skit hela vägen från egen förlängd mållinje till motståndarnas dito...både med och utan puck. Således....sparka Fagervall OCH skuggan.

Bra sammanfattning och jag håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Knäcktomten sön 01 nov 2015, 17:02

Satt och skummade igenom Fagervalls meritlista som coach/tränare. Detta eftersom han har ifrågasatts en del på sistone. I början av det nya årtusendet var han med och gjorde Oskarshamn till ett topplag i AS södra. I Västerås var han med och skapade framgång i AS, men mot bättre lag i KS så höll inte spelet. Utöver detta ser det väl inte jätteimponerande ut. Vad var det som gjorde att LHF valde ut just Fagervall att förvalta och utveckla LHF:s arv efter Rönnqvist samt den hockey som föreningen ville anamma? Är det någon som har insikt i detta?

96-99: Vimmerby, div. 2 och 3.
99-00: Boden IK, 7:a AS norra, assisterande.
00-01: Boden IK, 5:a AS norra, assisterande.
01-02: IK Oskarshamn, 10:a AS södra.
02-03: IK Oskarshamn, 4:a AS södra.
03-04: IK Oskarshamn, 1:a AS södra.
04-05: Växjö, 5:a AS södra.
05-06: Växjö, 10:a AS södra.
06-07: Björklöven, 5:a AS södra, 4:a KS. Ersatte Belavskis.
07-08: Björklöven, 9:a AS.
08-09: Björklöven, sparkad.
09-10: Björklöven, 12:a AS, nedflyttning pga finanser. Ersatte Eloranta.
10-11: KHL Perm, Slutade under säsong.
10-11: Tingsryd, 14:e AS. Kom in under säsongen.
11-12: Tingsryd, 12:a AS.
12-13: Västerås, 3:a AS, 4:a KS.
13-14: Västerås, 2:a AS, 6:a KS.
14-15: LHF, 8:a, ut i kvarten.
15-16: LHF, 10:a...

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GustenA sön 01 nov 2015, 18:59

Knäcktomten skrev:Satt och skummade igenom Fagervalls meritlista som coach/tränare. Detta eftersom han har ifrågasatts en del på sistone. I början av det nya årtusendet var han med och gjorde Oskarshamn till ett topplag i AS södra. I Västerås var han med och skapade framgång i AS, men mot bättre lag i KS så höll inte spelet. Utöver detta ser det väl inte jätteimponerande ut. Vad var det som gjorde att LHF valde ut just Fagervall att förvalta och utveckla LHF:s arv efter Rönnqvist samt den hockey som föreningen ville anamma? Är det någon som har insikt i detta?

96-99: Vimmerby, div. 2 och 3.
99-00: Boden IK, 7:a AS norra, assisterande.
00-01: Boden IK, 5:a AS norra, assisterande.
01-02: IK Oskarshamn, 10:a AS södra.
02-03: IK Oskarshamn, 4:a AS södra.
03-04: IK Oskarshamn, 1:a AS södra.
04-05: Växjö, 5:a AS södra.
05-06: Växjö, 10:a AS södra.
06-07: Björklöven, 5:a AS södra, 4:a KS. Ersatte Belavskis.
07-08: Björklöven, 9:a AS.
08-09: Björklöven, sparkad.
09-10: Björklöven, 12:a AS, nedflyttning pga finanser. Ersatte Eloranta.
10-11: KHL Perm, Slutade under säsong.
10-11: Tingsryd, 14:e AS. Kom in under säsongen.
11-12: Tingsryd, 12:a AS.
12-13: Västerås, 3:a AS, 4:a KS.
13-14: Västerås, 2:a AS, 6:a KS.
14-15: LHF, 8:a, ut i kvarten.
15-16: LHF, 10:a...

Han har norrbottniskt blod, men blev ganska orolig när jag såg vad han pysslat med.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Groggen79 sön 01 nov 2015, 20:38

Hedanders skrev:Jag tror verkligen inte att Fagervall är problemet. (Detta är min personliga åsikt, jag respekterar de som vill ha bort honom). Jag är dock ytterst tveksam till Skuggans plats. Ta in nån annan hungrig allsvensk tränare som siktar uppåt och kan komma med bra idéer om hur man löser ett problem! Skuggan tror jag inte håller som tränare ännu, tyvärr...

Jag är också inne på att skuggan inte har kapacitet för att vara assisterande i SHL. Totalt sett hela tränartrojkan, Fagervall, Skuggan och Burra så känns det ganska svagt i mina ögon... Skulle gärna se att man satsade på att plocka in en erfaren tränare, och han behöver inte nödvändigtvis vara norrbottning.
Inavaln får våra grannar i söder pyssla med!

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock sön 01 nov 2015, 21:54

Vi har ju alla hört hur mycket Osten proriterar de lokala spelarna och ledarna under åren. Han pratar ofta om de när värvningar har gjorts och när värvningar är aktulla. Fagervall är en av dom och han var ett av dom lokala värvningar Osten hade i sikte. Tränare och lokal produkt.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av amarule mån 02 nov 2015, 09:12

Urken skrev:Som Scott sa i segerintervjun igår:
"The coach is a salesman, and the players have to buy it. And everyone seems to buy it now."

Bulan gör sitt jobb. Fagervall?

Bulan: Kom HEM!!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JuniorX tor 12 nov 2015, 23:44

Fagervalls karriär:

IK Oskarshamn 2001-2004: Nådde kvalserien. 2015: Ligger fyra i HA.

Växjö Lakers 2004-2006: Slutade 5:a och 10:a i HA. 2015: Regerande svenska mästare.

IF Björklöven 2006-2008, 2009-2010: 5:a, 9:a, sparkad. 2015: Ligger 8:a i HA.

Tingsryds AIF 2011-2012: 14:de och 12:de. 2015: Leder HA.

Västerås Hockey 2012-2013: 3:a och 2:a, bommade i kvalserien. 2015: Ligger 3:a i HA

Luleå Hockey 2014-: .............

Notering: Alla lag som Fagervall har varit i har gått bättre eller lika bra efter att han lämnat. Inget lag har gått sämre.

Slutsats: Drum

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 12 nov 2015, 23:47

JuniorX skrev:Fagervalls karriär:

IK Oskarshamn 2001-2004: Nådde kvalserien. 2015: Ligger fyra i HA.

Växjö Lakers 2004-2006: Slutade 5:a och 10:a i HA. 2015: Regerande svenska mästare.

IF Björklöven 2006-2008, 2009-2010: 5:a, 9:a, sparkad. 2015: Ligger 8:a i HA.

Tingsryds AIF 2011-2012: 14:de och 12:de. 2015: Leder HA.

Västerås Hockey 2012-2013: 3:a och 2:a, bommade i kvalserien. 2015: Ligger 3:a i HA

Luleå Hockey 2014-: .............

Notering: Alla lag som Fagervall har varit i har gått bättre eller lika bra efter att han lämnat. Inget lag har gått sämre.

Slutsats: Drum

Synd att han inte hade Tommy Jonsson-stuket, vinna guld första säsongen för att tanka efter det...  rabbit pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Midiland tis 17 nov 2015, 19:06

Är nog en tung tid även för coacherna. Rykten säger att Fagge fått ultimatum 1-2 matcher. Hoppas han samlar laget och säger som det är. Nu jäklar spelar ni för oss tränare och ger 300%, har ni inte tänkt göra det så öppna käften nu så avgår vi innan skeppet sjunker för mycket... Tror mycket handlar om vilja, har trots allt hänt att de ökar tempot sista 5 minutrarna och spelat bra. Synd bara att de inte var med de första 55 min. Å byt kapten!!! Utstrålar ge upp....

Midiland

Antal inlägg : 20
Join date : 12-09-17
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Erilk ons 18 nov 2015, 17:38

Om Fagervall ska få kicken mitt i säsongn, vilken tränare där ute skulle ta över och ta luleå till slutspel? Rönken pratar många om. Men om Rönken inte är sugen då? Vem ska vi då gå till? Byter man coach så vill man ha samma effekt som Brynäs fick när Bulan kom in. Men Bulan är Bulan, alltså kung.
Jag är inte så säker på att någon annan tränare som är tillgänglig nu kan få bättre resultat. Andreas Johansson hade kunnat. Rönken hade kunnat. Ena är upptagen och den sistnämnde är nog inte trolig.
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot ons 18 nov 2015, 19:04

Bengt Åke Gustafsson? Strömwall? Luckner? Allt är bättre än det vi nu har i båset.....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock ons 18 nov 2015, 19:16

All heder åt B-Å som spelare, men jag gillar inte hans coachande. Visst har han mer ishockey i sig än Favervall, men de är nog ingen jag skulle vilja bygga laget kring på sikt.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee ons 18 nov 2015, 19:41

Intressant intervju i dagens kuriren med tränarna. Fagervall sa att skuggan har hand om forwards, helheten och spelet. Fagervall har hand om backarna. Lät nästan som att han frånsa sig ansvaret. Inte för att backarnas spel varit bättre för den delen
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lulefan ons 18 nov 2015, 19:43

Kanske är relationen tränarna sinsemellan ansträngd även den. Men vad vet jag, jag spekulerar bara.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock ons 18 nov 2015, 19:49

Mickeee skrev:Intressant intervju i dagens kuriren med tränarna. Fagervall sa att skuggan har hand om forwards, helheten och spelet. Fagervall har hand om backarna. Lät nästan som att han frånsa sig ansvaret. Inte för att backarnas spel varit bättre för den delen

Men om Skuggan ska ha hand om helheten, så tycker jag de låter som att överlämnandet redan är gjort!

Är de någon som kan lägga ut artickeln?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av icemask ons 18 nov 2015, 20:20

Kapten Haddock skrev:
Mickeee skrev:Intressant intervju i dagens kuriren med tränarna. Fagervall sa att skuggan har hand om forwards, helheten och spelet. Fagervall har hand om backarna. Lät nästan som att han frånsa sig ansvaret. Inte för att backarnas spel varit bättre för den delen

Men om Skuggan ska ha hand om helheten, så tycker jag de låter som att överlämnandet redan är gjort!

Är de någon som kan lägga ut artickeln?
Känns som att vi hänger fel tränare !
Om skuggan är den som har det mesta ansvaret i år och det går åt helvete redan och han ska ta över så GUD HJÄLPE OSS !!!!!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av pingu ons 18 nov 2015, 20:24

Skuggan verkar haft en stor del av tränaransvaret i år och det syns i båset där han verkar mer vara huvudtränare än Fagervall. Båda dessa herrar borde lämna fort och inte bara Fagervall.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av NallePhu ons 18 nov 2015, 20:54

Jisses hur fan tänker dem eg???
Har nämligen misstänkt det att Skuggan är head coach även om det inte är på pappret!
Tycker SYND om Jocke ärligt sagt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock ons 18 nov 2015, 21:18

Kanske är Fagervall som har backat mer och mer bakåt? Han har ju inte direkt sett ut att vara full av självfötroende!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lulefan tor 19 nov 2015, 00:28

Skuggan skulle aldrig ha ställt sig i båset, känns som helt fel person att ha som tränare. Han skulle ha satsat på något annat, så hade vi kanske kommit ihåg hans dagar som spelare istället för detta.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dilox tor 19 nov 2015, 08:11

Är det så som ni säger att Skuggan är huvudtränare egentligen så är det ju bara att packa väskan direkt och påbörja resan till Hockeyallsvenskan!

Men detta är en Fagervall-tråd så jag näste hålla mig till ämnet och är fan förbannad!

Ikväll möter vi Örebro. Senast vi möttes fick vi stryk med 4-0 på bortaplan i en match vi nog alla minns men som vi vill glömma. Luleå var värdelöst och spelade i klass med vad man gjorde i 1-5 matchen mot Malmö.

Efter matchen stog Fagervall och var fly förbannad. Slängde hörlurarna i CMores direktsändning och lämnade intervjun. Satt uppgiven på presskonferensen och sa att det var så dåligt och oacceptabelt spelat.

Nu är det dags igen och på Luleås hemsida inför matchen intervjuar man Fagervall som säger att man gjorde en bra match senast, men lyckades inte göra mål! VA!?

Jag blir helt paff! Tycker Fagervall att det Luleå presterade då var bra, så är det över! Det är så jävla kört i så fall. För den prestationen var så jävla pinsam. Och det tyckte han med då. Men nu har han ändrat sig. Kanske därför det ser ut som det gör. Vi har en tränare som tycker det ser bra ut.

Tycker synd om mitt lag.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 3 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet