Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 4 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ tor 19 nov 2015, 10:02

Tyvärr, men tränarna måste gå. Jag är ingen ivrare av den lösningen men det torde uppenbart för alla. Visst, laget är inte det bästa vi har ställt på banan, men vi har kommit längre med betydligt sämre lag än det här.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av farre tor 19 nov 2015, 10:55

Det är så förbannat tråkigt att allt ska gå så långsamt. Tränarna skulle ha lämnat för 10 omgånger sedan så kanske hade vi haft chans på en bra placering i serien och något lättare motståndare i slutspelet. Nu vet jag inte hur det har resonerats. Är man nöjd att ta sig till Play in? för det verkar ju inte bättre i och med att Knatte, Fnatte och Tjatte fortsätter misshandla vårat gäng.
Ser ingen att spelarna slutat tro på det som försöker förmedlas till de och är less på situationen? Spelsystemt är fel och spelarna vet om det. Bara en ny röst i båset kan rädda lite heder åt oss. Helst skulle det med en handlingskraftig sportchef har gjorts för 10 omgångar sedan men den där jävla båten som ledningen sitter i måste vara den bekvämaste kryssningsfartyget som inte ens verkar ge efter även om den passerar genom orkanen Katharina!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 04 dec 2015, 11:10

Man kan ju undra varför det tog sådan tid för tränarna att inse att deras "Skaik modell" i försvarszonen inte funkar med spelarmaterialet.

--Att Harju inte ska centra eller ens vara högt upp i kedjehierarkin

Nu finns han där ändå men jag hoppas att när Sweatt är tillbaka att Harju hamnar i tredjekedjan som ytter för att han ska bli 13 forward Jag tycker att Harju bara ska få enstaka byten samt mycket spel i PP) finns nog inte i tränarnas huvuden

--Att med materialet ha en betong kedja en 0-0 kedja två toppkedjor.

Vi här på forumet skrev massor om att man ska ha bättre balans i kedjorna m.a.o sära på Grana Petrell Hedman och att Grana skulle centra första linan då ingen gjorde grovjpbbet i den linan eller stod framför mål.

Jag med flera här inne förespråkade också en rakare hockey med enklare spel ut ur egen inga "Skaik takter alltså" utan max 1-2 SNABBA pass och sen ut ur zon och slå gärna icing om det så behövs.

Jag hade ju glömt lobben ut ur zon och sarg ut (det är ju såååå fult att freda eget mål i dagens hockey i Sverige)
Om det inte är 3 kronor som spelar mot Kanada eller Ryssland då får man freda målet med vilka medel som helst eller om det är DIF/Skaik som gör så då är det också tillåtet t.o.m FINT att göra så i hockey Sverige.  

Nu ändrande man spelide i försvarszonen ungefär vid omg 18-20 och helt plötsligt så funkade allt bättre.

Man man slår sarg ut man undviker flera pass mellan backar utan transporterar hellre upp själv eller slår till fickan om forward är ledig där.

Vinner man puck rundar man buren snabbt och åker upp mot def blå istället för att ta burskydd eller slår ett pass mot fickan.

Visst jag förstår att tränarna ville ge "Skaik spelet" en chans men allvarligt dom flesta här inne såg att det intre funkade i omg 5-7 med vårat spelmaterial.

--Varför då vänta så länge med att ändra till nuvarande försvarsspel?

Jag tycker Fagervall inte ska få förlängt då man som tränare måste inse att det är SEGRAR som räknas i dagens hockey då man inte ger ut poäng för snyggt spel i.s.f skulle ju matchen mellan 1-2 i tabellen igår sluta med minus poäng för det var verkligen en tråkig historia trots 8 mål i matchen.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GLHF fre 04 dec 2015, 11:40

+1 på den.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av hokkzorz fre 04 dec 2015, 13:37

Jag tycker ni överanalyserar. Det största problemen vi hade tidigare var att vi var långsamma till puck, slog för dåliga passningar och därigenom satte vi polaren i skiten och vi blev fast i egen zon.

Titta på spelet nu, vi är snabba till puck, vi vinner närkamper och vi slår ett bra första pass. Det behöver inte vara svårare än så. Sen har vi ändrat attityd till att det är ok att slå bort pucken om man är i press eller inte har några alternativ. Men den största skillnaden är just det jag nämde först.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala fre 04 dec 2015, 13:38

Slå icing? borde bara spöstraff på den som föreslår icing som en del av spelsystemet Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Luleåfan fre 04 dec 2015, 14:28

hokkzorz skrev:Jag tycker ni överanalyserar. Det största problemen vi hade tidigare var att vi var långsamma till puck, slog för dåliga passningar och därigenom satte vi polaren i skiten och vi blev fast i egen zon.

Titta på spelet nu, vi är snabba till puck, vi vinner närkamper och vi slår ett bra första pass. Det behöver inte vara svårare än så. Sen har vi ändrat attityd till att det är ok att slå bort pucken om man är i press eller inte har några alternativ. Men den största skillnaden är just det jag nämde först.

What he said +1

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken fre 04 dec 2015, 14:35

Får hålla med hokkzorz i den analysen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee sön 13 dec 2015, 14:38

Fagervall är en stor stor anledning till vändningen. Snacka om att stå stabilt när det blåser som hårdast.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av hokkzorz ons 30 dec 2015, 21:47

Fagervall & Co har fått ordning på skutan. Stort kudos till hela föreningen att ha isvatten i ådrorna när det drog som kallast. Efter 2015 är avklarat ligger vi på 6'e plats endast 1p från 3'e platsen.

Det är väl fel att säga att jag var aldrig orolig (för det var jag) men jag trodde på laget och tränarna hela tiden sen omgång 1. Bra jobbat hela Luleå hockey.

Gott Nytt År på er allihopa!

Man blir glad Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken ons 30 dec 2015, 23:33

Kan bara instämma. Man måste ge en stor eloge till Fagervall & Co. Jag måste ärligt erkänna; att jag inte trodde att lagledningen satt inne med kompetensen för detta. -Jag hade fel.

För mig har Fagervall bevisat att han ÄR en riktig ledare. En äkta "Alfa-Vovve" att lita på -och luta sig mot även när det blåser.

...Och jag tror också att det är sista gången vi sett Luleå Hockey ställa upp i SHL omgång 1 -utan att försvarsspelet verkligen sitter som gjutet i alla spelare i laget.

- Jocke is the man for the job (många år framöver) !
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JuniorX tor 31 dec 2015, 08:54

Man får ge honom cred för att han stod emot när det blåste som hårdast men jag är inte alls beredd att ge honom mitt odelade förtroende. Han har haft laget i två säsonger och båda dessa säsonger har vi haft enorma problem under långa stunder. Det är inte bra.
Jag tycker inte att vi spelar så bra som vi borde heller. Vårt anfallsspel är fortfarande rätt primitivt och vi måste få ut mycket mer av vår spets. Här finns det mycket att jobba på framöver.
Det vi framförallt har förbättrat är försvarsspelet men även här finns det saker att göra. Vi släpper till för många enkla mål fortfarande och det är främst spelet framför eget mål som måste förbättras.

Jag menar faktiskt att vår fina svit just nu beror på att vi oftast jobbar hårdare än motståndarna. Det är riktigt bra. Men jag vill se att vi spelar hockey bättre än motståndarna också. Och dit är det en bit kvar. För jag tror inte att enbart det hårda jobbet kommer att ge oss bucklan.

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GustenA tor 31 dec 2015, 09:42

Fagervall har ju huvudansvaret, men just anfallsspelet är det väl Skuggan som tränar?

Det Fagervall har gjort är riktigt stort och det finns många exempel på ledare som inte klarat av det han gjort som t.ex Huras bara i år.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JohanO tor 31 dec 2015, 11:27

En ledare som är lätt att tycka om, och ännu lättare när laget också presterar. Men jag känner en aning som JuniorX, att jag inte är helt beredd att ge honom mitt odelade förtroende, än.

Först och främst är inte säsongen över än. Först i vår kan vi avgöra om våran form har varit ett lag som presterat över förmåga senaste tio matcherna, likt Färjestad och Örebro i början av säsongen, eller ej. En trepoängare mot Färjestad sist och vi hade legat trea i tabellen med en målskillnad på ca 0, vilket måste vara relativt unikt såhär långt in i säsongen.

Sen har Fagge stått för samma tabbe, om vi nu kan kalla det för tabbe, två säsonger i rad. Känslan är att antingen kan inte Fagerwall bedömma sin egen tränarförmåga, eller så kan inte han och osten sammarbeta tillräckligt öppet kring vilket material som behövs för rådande spelmodell, eller båda (men det här har ju ältats hela vintern såhär långt).

Sist vill jag säga att visst fick inte Huras ordning på Modos skuta, men vid tid för hans avgång så föll fortfarande Luleå som en sten, inget som säger att en lika tålmodig förening i Modo som i Luleå hade resulterat i ett Modo som hade börjat vinna matcher igen. Balls to the walls av Luleå-ledningen att våga tåga på med samma tränarstab, nu verkar det ha löst sig, så här långt, men återigen, säsongen har några matcher kvar och Fagerwall måste bevisa vid bokslutet att han fortsatte vinna matcher även efter juluppehållet.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken tor 31 dec 2015, 12:19

JuniorX skrev:Man får ge honom cred för att han stod emot när det blåste som hårdast men jag är inte alls beredd att ge honom mitt odelade förtroende. Han har haft laget i två säsonger och båda dessa säsonger har vi haft enorma problem under långa stunder. Det är inte bra.
Jag tycker inte att vi spelar så bra som vi borde heller. Vårt anfallsspel är fortfarande rätt primitivt och vi måste få ut mycket mer av vår spets. Här finns det mycket att jobba på framöver.
Det vi framförallt har förbättrat är försvarsspelet men även här finns det saker att göra. Vi släpper till för många enkla mål fortfarande och det är främst spelet framför eget mål som måste förbättras.

Jag menar faktiskt att vår fina svit just nu beror på att vi oftast jobbar hårdare än motståndarna. Det är riktigt bra. Men jag vill se att vi spelar hockey bättre än motståndarna också. Och dit är det en bit kvar. För jag tror inte att enbart det hårda jobbet kommer att ge oss bucklan.
Säsongerna före denna + starten är historia. Det är i samband med vändningen denna säsong -som gjort Joakim Fagervall till en riktigt bra ledare. Jag skulle kunna sticka ut hakan lite och säga: Jocke har någonstans hittat sin riktiga identitet som SHL-tränare nu. Resan fram till vändningen -har säkerligen varit en värdefull läro-peng för honom. Många tränare under samma tryck; hade vikt ner sig som origami inombords. Men tack vare att Jocke bla visade prov på stor lyhördhet och imponerande adaptionsförmåga: Lyckades han både stå pall och samtidigt förädla fram det finstilta i ett vinnande spelsystem. Och han lyckades sälja in det till spelartruppen mitt under en pågående katastrofsäsong. Under de då rådande omständigheterna; ha förmågan att höja sin egna kompetens avsevärt -och sälja in detta till en grupp: Och skapa en stabil & fungerande plattform som ger resultat: ÄR ett en storhet i vilket ledarskap som helst -oavsett om vi pratar om idrottsverksamhet eller kommersiell verksamhet.

Sedan att det fortfarande finns saker att jobba vidare med -för att få allting ännu effektivare är en hela tiden pågående process. Men för att bygga vidare till nästa nivå; måste man ha en fungerande grund att bygga vidare på. Och den så viktiga grunden har Jocke & Co en järnkoll på nu! Framgång kommer aldrig gratis -utan det ligger en jäkla massa hårt jobb bakom det. Hemligheten ligger i att göra rätt saker i rätt ordning inom en tidsram för prestation. Man måste ha koll på: Här måste vi vara i nivå -innan vi kan börja på nästa grej.

Idag ÄR Joakim Fagervall en komplett SHL-tränare som verkligen har betalat fullt pris för att vara det. Han är; -lojal, -ärlig, -kompetent, -engagerad, -entusiastisk, -målmedveten, mm mm. Kort: Han representerar verkligen föreningen på ett utomordentligt bra sätt. Han snackar inte längre ifrån hatten -utan från riktig erfarenhet. Detta medför att en grupp inte lyssnar på honom för att de har betalt för att göra det; utan för att de vet att det han säger också gör dem själva TILLSAMMANS till bättre ishockeyspelare. Alla tränare har sin egna ishockey filosofi. Nu har Fagervall förädlat sin dito. Och den fungerar riktigt bra. Resultaten för detta talar sitt tydliga språk.

Slutligen:
Tidigare, när det blåste som värst snackade vi om lagledningens svaga signaler bakom bänken i matcherna. Typ: Händerna i byxfickorna -med en min som att man just pissat ner sig. Idag kan man fasen skriva ett facit på hur man agerar bakom bänken gällande Fagervall! Enormt engagerad & driven. Man ser att Jocke skulle utan att tveka gå in och täcka skott i kostymen om han kunde. Idag finns det ÄKTA STÅL bakom ögonen på Joakim Fagervall. Och jag ser så fram emot att se hans coachning i ett SHL-slutspel!

En jämförelse:
Ingen som kände vibbarna av Anderas Johanssons coachning i MoDo? Händerna i byxfickorna, minusmin & oavbrutet huvudskakningar i princip hela tiden. Detta beror inte alls på MoDos utsatta tabellplacering. Johansson har kört PRECIS SAMMA grej genom alla år i FBK, HV71 -som nu i MoDo. Skulle han NÅGONSIN träna LHF -skulle det fan vara en lång kö av fans som väntar på sin tur att pissa på hans & Ostens bildäck...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 31 dec 2015, 13:27

Tycker förvisso att just Jocke alltid visat upp engagemang i båset, är väl aldrig så att det har ifrågasatts? Han har kanske överanvänt 'någonstansch' men med tanke på trycket behövde väl han ventilera sig på något sätt Wink Men han har gett bra intryck även när det var som värst, jämför med Johansson eller Eldebrink som är rätt horribla vid förluster. 

Jocke kom in när Luleå var mittenlag både tabell- och pengamässigt. Sedan kom storsatsningen med miljonrullning. Frågan är hur man tänker sig framöver på tränarfronten? Alla tre har väl utgående kontrakt. Tycker Jocke känns stabil och får revidera tidigare snedsteg. Men ser ju fortsatt ganska dassigt ut vad gäller det mesta förutom arbetsinsats egentligen. Undrar vem det faller på. Hur bra är Tornberg? Örebro går rätt dåligt och skulle inte förvåna om det blir lite förändringar där snart. Möjligen att Torna blir kvar där men kan nog bli skeppad inför nästa säsong.

Till nästa säsong så får man skaffa in en bra förstacenter. Skicka en pengasäck 13 mil söderut, Zacke har utgående kontrakt... bounce Annars finns ju Scott, nu när skytteltrafiken bytt riktning mellan Luleå och Brynäs.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot tor 31 dec 2015, 14:12

Har gärna kvar Fagervall men byter mer än gärna ut skuggan och Burra mot nåt bättre, speciellt skuggan vill jag ha bortbytt.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Old Brooklyn tor 31 dec 2015, 14:34

Fagervall är lagbyggaren, ledaren och generalen, men han behöver (som alla generaler) strateger och taktiker vid sin sida. Frågan är om dessa håller samma höga kvallité som Jocke verkar bestitta?

Jag var kritisk till Fagervall tidigare (om än inte i närheten av så bespottande som många andra här på forumet) eftersom jag tyckta att han inte hade lyckats med vad som verkar vara hans stora uppgift och kompetensområde - att få laget att bli ett lag.

Nu har LHF gått från att vara ett gäng skickliga individer till en maskin som agerar för varandra. Han har med andra ord i mina ögon gjort det han ska göra på ett lysande sätt, under stor press. Jag har däremot inte ännu sett några tydliga bevis på att han har den spetskompetens han behöver bredvid sig vad gäller taktik och strategi.

Skaik tog in Fjärt Gråtsson när de saknade visst taktiskt kunnande, och jag kan mycket väl se att LHF gör något liknande.

Däremot skulle jag vilja se en epok med Fagervall som ledare. En Arséne Wenger eller en Alex Ferguson i hockeyversion. Någon som ges förtroende att på lång (riktigt lång) sikt vara med och bygga laget tillsammans med sportchefen. En tränare som kanske har haft ett öga på lovande juniorer under flera år. En ledare som vet exakt hur ansvarsfördelningen ska ske och vilka spelare som presterar bäst i olika situationer.

Sen ska erkännas att jag inte på något vis har den insyn i LHF som gör att jag kan veta hur tränartrion funkar. Skuggan har fått sin beskärda (och berättigade) kritik här på forumet, och Burra gör ju verkligen inte mycket väsen av sig. Det finns säkerligen mer lämpade än jag att utvärdera hur tränarsituationen ska se ut i framtiden.

Vi har haft flera lägen att bygga dessa långsiktiga tränarlösningar under de senaste åren men missat dem. Både Rönken och Rönnberg skulle mycket väl ha kunna bli dessa långvariga generaler hos oss.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken tor 31 dec 2015, 14:50

Viktigt att komma ihåg när det gäller vändningen: Lagledningen har vänt på skutan UTAN en hel massa spelarnyförvärv. (OK: "Walle"; men räknas han egentligen eftersom han i princip kört med laget hela tiden?)

Man har nu fått ihop det man egentligen haft hela tiden på ett lysande sätt. Dvs den positiva effekten vi upplever nu -är enbart ett resultat av intern kompetens inom lagledningen, spelartruppen och föreningen. Detta är ren fakta.

Gällande framtiden på tränar sidan i Luleå Hockey: Jag tror stenhårt på långsiktigt förtroende -om resultateten finns där.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala tor 31 dec 2015, 16:19

äh, laget har vänt utan hjälp av Fagervall ... och det är baserat på rent nonsens .. he he he What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ivanhoe tor 31 dec 2015, 18:29

Först måste jag säga att det är imponerande att Luleå har vänt på det hela från ett läge som såg väldigt mörkt ut.  Stort cred ska naturligtvis gå till Fagervall som är huvudtränare. - Ännu större cred tycker jag faktiskt ska gå till Luleås ledning med Osten i spetsen.. som vågade avvakta och inte sparkade tränartrion när det såg riktigt jäkla illa ut där i November.

Fagervalls slutgiltiga betyg ska man nog vänta med tills sista matchen är spelad.  Men ska han fortsätta i Luleå hockey efter denna säsong..  Då borde man hitta en kunnig taktiker som kan komplettera han (som Old Brooklyn föreslår).

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av stormvägen tor 31 dec 2015, 18:36

Gott nytt år Fagervall. Finns en bergstopp vi någonstans ser som på riktigt. Den sista ni satte flaggan på.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kocur tor 31 dec 2015, 20:44

Ja bra gjort av Fagervall. Trodde jag inte.
Men oavsett det så är det stort underbetyg på den sportsliga ledningen när man startar serien med så ofantligt dålig nivå på grundspelet. Visst många nya...men kom igen det ska inte vara SÅ dåligt som det var. Försäsongen ska väl inte behöva vara till mitten av november innan det börjar sitta hyfsat. Var liknande tendenser ifjol. Varför ska det bli annorlunda nästa säsong med denna tränartrojka?


Senast ändrad av Kocur den tor 31 dec 2015, 20:47, ändrad totalt 1 gång

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kocur tor 31 dec 2015, 20:46

Bra skrivet av old Brooklyn dock. Jag kan oxå tänka mig att behålla Fagervall. Men något måste förändras i tränartrion.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken tor 31 dec 2015, 21:57

Kocur skrev:Varför ska det bli annorlunda nästa säsong med denna tränartrojka?
Därför för att de har lärt sig läxan den hårda vägen i år. Precis som du så korrekt påpekar: Det såg precis likadant ut förra säsongen. Skillnaden var att under förra skedde ingen markabel ändring som fungerade. Spelet läckte hela vägen till sommarlov. Detta för att man fram till nu inte haft ett solitt defensivt system att bygga grunden ur. (Givetvis ett underbetyg till ledarstaben för det.) MEN: Nu har man detta allra högsta grad! Och detta kommer att vara prioritet att även upprätthålla framöver. Nu VET Fagervall EXAKT vad som krävs för det INNAN omgång 1 i SHL eller CHL. Problemet med att lära nya spelare som kommer till Luleå Hockey inför nästa säsong; kommer inte alls vara lika invecklat som det varit hittils. För att man redan till första samlingen  vet vad -och i vilken prioritetsordning som saker och ting kommer att ha.

- Sedan är det förstås enklare ju fler spelare man får behålla från årets trupp.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av hokkzorz fre 01 jan 2016, 20:49

Vi kanske skall dra största lärdommen från de två senaste säsongerna (även tidigare år) det är inte så lätt att få 9-10 nya spelare varje år att spela in sig på ett nytt spelsystem. Därtill kommer oxo faktumet att några kommer från helt andra ligor med annan rinkstorlek (finland + ahl/nhl) så är det inte så konstigt att det tar tid att ställa om och sen anpassa sig en ny liga med ny typ av spel.

Vill se minimal spelaromsättning nästkommande år, 4-5 spelare max om det går. Vi får sluta jaga massa nya spelare utan ge chansen till de vi har kvar/under kontrakt och förlänga med dem som vill vara kvar. Visst vi måste naturligtvis in med ett par toppspelare (center + back) men sen har vi rätt bra forwards redan idag. Låt dom växa ytterligare genom kontinuitet i laget.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Luleåfan fre 01 jan 2016, 20:59

Jag tycker att Jocke har klivet fram som en riktig huvudtränare. Tidigare under säsongen det kändes som Skuggan var huvudtränare o Jocke tog ett steg bak. Roligt att han ha tagit över ordentligt och leda laget. Det var i slutet hans framtid som var under hot. Bra gjort tycker jag.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala fre 01 jan 2016, 21:04

utvärdering av Fagervall och dom andra tränarna sker ju först efter hur denna säsong blir ... om vi får behålla grundstommen och laget verkligen presterar så tror jag dom blir kvar, hamnar Luleå i en svacka igen och hamnar i playin igen och åker ut så tror jag Fagervalls dagar är räknade.

CHL blev ett fiasko, Ligasegern ser ju också ut att gå käpprätt åt helvete, vi har ju kvar SM guldet att slåss om men nog känns det avlägset ändå.

Att PP återigen ser sämre ut måste fixas, känns som att skuggan inte är rätt man för att lösa det problemet.

Nästa säsong däremot kan bli mycket intressant, om Luleå kan spela som dom gör nu direkt i starten av serien så kan vi gå långt, tror att även Rajala kommer att göra en Klasen förvandling när han har fått ett år i Luleå under skjortan.

kontinuitet är vad som behövs nu, inga jävla spelarflykter och 10 nya spelare, då faller allt igen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock lör 02 jan 2016, 10:45

Ja tror att Jocke är en stabil pjäs när de gäller att hålla ihop en grupp med höga krav är kanon att ha som boss i tränarstaben. Sen komplettera med 2 riktigt bra "Kalle bokom".
Sen hur vida Osten och Jocke samarbetear i värvningsarbetet har jag ingen aning om, men hoppas att de är riktigt tätt om en fortsättning för dessa 2 herrar är aktuell kommande åren!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock lör 02 jan 2016, 10:59

Pajala skrev:utvärdering av Fagervall och dom andra tränarna sker ju först efter hur denna säsong blir ... om vi får behålla grundstommen och laget verkligen presterar så tror jag dom blir kvar, hamnar Luleå i en svacka igen och hamnar i playin igen och åker ut så tror jag Fagervalls dagar är räknade.

CHL blev ett fiasko, Ligasegern ser ju också ut att gå käpprätt åt helvete, vi har ju kvar SM guldet att slåss om men nog känns det avlägset ändå.

Att PP återigen ser sämre ut måste fixas, känns som att skuggan inte är rätt man för att lösa det problemet.

Nästa säsong däremot kan bli mycket intressant, om Luleå kan spela som dom gör nu direkt i starten av serien så kan vi gå långt, tror att även Rajala kommer att göra en Klasen förvandling när han har fått ett år i Luleå under skjortan.

kontinuitet är vad som behövs nu, inga jävla spelarflykter och 10 nya spelare, då faller allt igen.

De är ju givetvis de optimala att få hålla ihop ett helt lag under många säsonger och ha så lite spelarbyten som möjligt, men hur lätt kommer de att bli när alla spelare siktar uppåt mot NHL och KHL och de stora pengarna.
De är givetvis lättare ju mindre stjärnor vi har, men då är de nog inte så lätt att hävda sig i SHL. Skulle vi ha riktigt fet ekonomi och kunna betala riktiga fetlöner, så hade vi nog kunna ha ett helt lag länge med några undantag.
Visst kan vi säkert göra de bättre, men jag tror att vi får svårt att slippa många spelarbyten varje säsong. Tyvärr!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Old Brooklyn lör 02 jan 2016, 11:34

Och eftersom spelarbyten verkar svåra att stoppa (även om man givetvis ska försöka hålla dem till ett minimum) så blir det än viktigare att ledning och tränare står för konsekvensen och kontinuiteten. Har man en mycket tydlig kontinuitet bland ledere och tränare så skapar man även förutsättningarna för att de spelare som möter motgångar i KHL/NHL kommer tillbaka då de vet vad de får i den gamla klubben.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ mån 22 feb 2016, 11:32

Expressen skriver att Fagervall med stor sannolikhet lämnar inför nästa säsoneg. Jag gillar Fagge skarpt, men Luleås spel ser inte bra ut. Och har inte gjort sen den nya trojkan tog över. I alla fall inte "min" typ av hockey som spelas. Jag tror på nytt blod i båset. Vem vet jag inte.

Jag ger gärna Rönken chansen igen. Vet att många inte uppskattade spelet då heller, men jag hade aldrig något problem med det. Djupt konsekvent i alla fall. Och han tog oss till ett SM-Silver.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/fagervall-och-lulea-langt-ifran-varandra/
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken mån 22 feb 2016, 12:11

JoakimJ skrev:Expressen skriver att Fagervall med stor sannolikhet lämnar inför nästa säsoneg. Jag gillar Fagge skarpt, men Luleås spel ser inte bra ut. Och har inte gjort sen den nya trojkan tog över. I alla fall inte "min" typ av hockey som spelas. Jag tror på nytt blod i båset. Vem vet jag inte.

Jag ger gärna Rönken chansen igen. Vet att många inte uppskattade spelet då heller, men jag hade aldrig något problem med det. Djupt konsekvent i alla fall. Och han tog oss till ett SM-Silver.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/fagervall-och-lulea-langt-ifran-varandra/

Ska inte läsa in för mycket kanske i en artikel, men låter lite som att det inte blir någon förlängning. Undrar varför, har man en annan tränare på kroken som förordar en annan typ av hockey möjligen? Fagervall togs in när Luleå hade spelarbudget som maximalt var mellersta skiktet. Nu är det topp 4, kanske ännu högre, snarare.

Hmm. Wallson - kom ihåg var ni läste det först pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Murveln mån 22 feb 2016, 12:51

Är tveksam till om jag vill ha kvar Fagervall. Verkar vara en sympatisk kille, men jag tror inte han kommer göra det här laget bäst i landet. Tar hellre tillbaka Rönnqvist. Och varför inte Tornberg som sidekick?

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kallepedal mån 22 feb 2016, 13:03

Fagervall klar för Björklöven enligt VK.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken mån 22 feb 2016, 13:10

Kallepedal skrev:Fagervall klar för Björklöven enligt VK.
Klar? Är det inte bara "Fagervall kan tänka sig att komma tillbaka till Löven"?

Edit: 

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/02/22/fagervall-till-bjorkloven/
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken mån 22 feb 2016, 13:14

Urken skrev:
Kallepedal skrev:Fagervall klar för Björklöven enligt VK.
Klar? Är det inte bara "Fagervall kan tänka sig att komma tillbaka till Löven"?

Edit: 

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/02/22/fagervall-till-bjorkloven/

Se där. Då blir det till att leta tränare för Osten. Vilka finns att välja mellan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dilox mån 22 feb 2016, 13:16

En teori bara. Har inget att gå på så att ingen drar för stora växlar av det:

Eftersom vi alla vet att "Rönken" och Klasen har en bra relation och att Klasen i stort sett tackar Rönnqvist för allt, och nu ryktas denna Klasen vara på gång hem till oss. Kan det vara så att Rönken kommer tillbaka och att det är ett av de stora starka skälen till att Klasen vänder hemåt?

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken mån 22 feb 2016, 13:19

Dilox skrev:En teori bara. Har inget att gå på så att ingen drar för stora växlar av det:

Eftersom vi alla vet att "Rönken" och Klasen har en bra relation och att Klasen i stort sett tackar Rönnqvist för allt, och nu ryktas denna Klasen vara på gång hem till oss. Kan det vara så att Rönken kommer tillbaka och att det är ett av de stora starka skälen till att Klasen vänder hemåt?
Tack! Någon som vågade skriva det här före mig. Tror absolut inte att det är någon omöjlighet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala mån 22 feb 2016, 13:25

Tror faktiskt Luleå har klart med en ny tränare, tyvärr så fick inte fagervall det att fungera, hoppas skuggan också drar.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Björnkäften mån 22 feb 2016, 13:25

Säger också ja till rönken, annars Roger MElin? Hans säcken särkijärvi?

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mange mån 22 feb 2016, 13:25

Rönken yeeees! som man längtat tills han är tillbaka
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Björnkäften mån 22 feb 2016, 13:26

Bulan?

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GLHF mån 22 feb 2016, 13:27

M, enligt höken fanns det flera källor.

Jag var en av dem som tidigare under säsongen ville/krävde/hoppades att han skulle avgå men jag vet ärligt inte nu vad jag tycker i frågan. Min stora skräck är ju att de sätter skuggan på fagges plats men riktigt så korkade kan väll inte de i ledningen vara? Men helt klart måste ju offensiven styras upp.

Hoppas också de inte tar in nån snickesnackare med samma karaktär som hamrén..

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Urken mån 22 feb 2016, 13:36

GLHF skrev:M, enligt höken fanns det flera källor.

Jag var en av dem som tidigare under säsongen ville/krävde/hoppades att han skulle avgå men jag vet ärligt inte nu vad jag tycker i frågan. Min stora skräck är ju att de sätter skuggan på fagges plats men riktigt så korkade kan väll inte de i ledningen vara? Men helt klart måste ju offensiven styras upp.

Hoppas också de inte tar in nån snickesnackare med samma karaktär som hamrén..
Skuggan kvar som etta? Då är det till att göra om hela forumet till en automatisk uppspelning, självklart på repeat, av "vi lägger ned skiten"-klippet.  rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee mån 22 feb 2016, 13:44

Fagervall har nog fått ett bra bud som osten inte har någon lust att matcha. Annars tror jag det hade blivit förlängning. Ny tränare alltså.. hmm, Norrlänning är ett måste. Wallsson hade jag inte tackat nej till. Tror han vill spela en hårdare och mer fysisk hockey än innebandylaget saik står för. Rönkken är ju välkommen om han har slipat och filat på sitt spelsätt och adderat fysiskt spel
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad mån 22 feb 2016, 14:05

Bara inte detta öppnar för skuggan.
I ärlighetens namn, Joakim F kan jag tänka att ha kvar, men det är allt ur dagens trojka.
Joakim ger bilden av en bra ledare, däremot ser jag inte en tydlig på isen.

Röde Roger eller Rönken skulle kännas riktigt bra om Fagge lämnar. Tornberg kanske...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rocksolid mån 22 feb 2016, 15:30

Puckad skrev:Bara inte detta öppnar för skuggan.
I ärlighetens namn, Joakim F kan jag tänka att ha kvar, men det är allt ur dagens trojka.
Joakim ger bilden av en bra ledare, däremot ser jag inte en tydlig på isen.

Röde Roger eller Rönken skulle kännas riktigt bra om Fagge lämnar. Tornberg kanske...


Håller med om alla de tre namnen (även om Roger hade varit ett beskt piller att svälja) men skulle även lägga till Bulan.
Hoppas att det inte blir Säcken dock då han ju blir ledig efter säsongen och är norrlänning.

Hur många sekunder tror ni Hajen hade fått vara kapten efter att Rönken skrivit på? Även Hedman var väl bänkad en del under Rönken o han och Hajen sitter på de längsta kontrakten.
Rocksolid
Rocksolid

Antal inlägg : 49
Join date : 14-12-03
Ort : Blekinge

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot mån 22 feb 2016, 15:56

Bara inte skuggan blir kvar är jag nöjd. Tror på Rönken + Klasen.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock mån 22 feb 2016, 17:13

Slapshot skrev:Bara inte skuggan blir kvar är jag nöjd. Tror på Rönken + Klasen.

EXAKT!

Blir inte Fagge kvar så är de bara att tömma hela lägret!!!

Ska Skuggan vara kvar, så kan han vara den som håller i videokameran på läktarplats och scoutar lag eller nått? Närmare A-lagsbåset än så tycker jag inte han ska vara som tränare.

Om nu Rönken har valt att hoppa på tåget igen, så tror jag han har väldigt höga krav på vem han har som side kicks! Jag skulle rent av tro att han vill välja sina egna, för att komma tillbaka.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 4 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet