Låst material från diverse medier i sin helhet

+95
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders88
Donten_
GLHF
Simon90
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
bearjew
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
99 posters

Sida 20 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 20 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av ezz mån 29 mar 2021, 16:00

Utomhusrinkar är nog tänkt till ungdomshockeyn och allmänheten. Förslaget kommer från hockeyföreningarna. De har inte för avsikt att tvinga ut curling och konståkning på uterink.
Det man är mest rädd för är att man ska stå utan D-hallen och inte få någon annan is på flera år. Det skulle vara förödande för ungdomshockeyn.

Konstfrusna uteisar sägs möjliggöra två månader länge säsong utomhus jmf med utomhusrink utan kyla. Jag vet inte hur effektivt det är men inte ens i Luleå börjar det vara någon idé att spola upp naturliga uterinkar. Senaste åren har de gått hålla öppet 10-12 veckor max.
ezz
ezz

Antal inlägg : 328

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 20 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rikky lör 01 maj 2021, 08:56

Hade varit intressant att läsa artikeln som ligger ute idag. "Vi kommer att ha ett starkt lag nästa säsong"
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1559

Inlägg av Hellcop lör 01 maj 2021, 09:07

Lite om framtiden, lite om lagbygget, lite om Kim, lite om Gallo.

Ganska generellt om vad som redan myntats överallt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 427

Puckad likes this post

Inlägg av LHF96 lör 01 maj 2021, 11:15

”Skuggan”: ”Vi har något bra på gång”
En del av besluten han och Ulf Engman fattat de senaste veckorna har ifrågasatts. De har också några viktiga positioner kvar att fylla. Men Stefan ”Skuggan” Nilsson tror att nästa säsong kan bli rolig. ”Vi kommer att ha ett starkt lag”, säger sportchefen.

LULEÅ 1 MAJ 2021 06:00
Stefan ”Skuggan” Nilsson är, precis som tränaren Thomas ”Bulan” Berglund, besviken över hur den gångna säsongen slutade.

– Vi är inte nöjda med att komma femma och bli utslagna redan i kvartsfinalen. Absolut inte, säger han och fortsätter:

– Vi var länge med i toppen, men det kändes som att vi tappade lite av den tro som tidigare fanns i laget när vi förlorade alla de där matcherna i slutet av grundserien. Även om spelet inte var så dåligt. Truppen var också lite för tunn. Vi hade behövt Petter Emanuelsson.

Men du ångrar inte utlåningen av Arttu Ilomäki?

– Vi förstod att vi skulle få kritik när vi insåg att det inte gick att få tag på en ersättare som kunde tillföra något och samtidigt inte kostade för mycket. Men vi känner oss trygga med vårt beslut.

Många reagerade också när han för en vecka sedan meddelade att de hade beslutat sig för att inte erbjuda Karl Fabricius ett nytt kontrakt.

Nu kräver en del supportrar att de förlänger med Niklas Olausson och värvar Konstantin Komarek.

– Det finns alltid folk som tycker än det ena, än det andra. Men vi kan inte gå alla till mötes och får inte låta det styra oss. Vi har ju gjort en noggrann analys och måste göra det vi tror är bäst för Luleå Hockey, säger han.

Men en del information kan ni inte dela med er av till gemene man?

– Så är det. Vi vill vara transparenta, men vissa saker är känsliga.

Som sportchef i en klubb med så många anhängare som Luleå Hockey har får man kanske också räkna med att en del har åsikter?

– Det är något man får leva med. Jag upplever att tonen har blivit hårdare nu när alla kan uttrycka sina åsikter i sociala medier. Men jag har varit en del av den här världen ganska länge och vant mig.

Håller du med Thomas ”Bulan” Berglund om att ni behöver få in fler ruffiga spelare?

– Ja. Men det är inte så att vi tänker gör en total riktningsförändring och bara ta in spelare som åker runt och tacklas. Utan de måste vara skickliga och ha förmågan att jobba hårt.

Så Luleå Hockey kommer inte att bli ett nytt Broad street bullies?

– Nej, det är inte tanken, säger han och skrattar.

Men värvningen av Vilmos Galló ger er lite mer attityd?

– Ja. Jag har följt honom ända sedan juniortiden och det är en kille som vill väldigt mycket och hela tiden tävlar. De senaste säsongerna har han ju också gjort en hel del mål.

Hur många spelare till ska in i laget?

– Hur det blir med Victor Berglund vet vi inte än, men vi tappar Nils Lundkvist. Honom behöver vi ersätta. Sedan ska vi ha in en forward och en center.

Jag antar att det inte är lönt att fråga dig om spelare som Joonas Rask och Brendan Shinnimin?

– Jag kommenterar inte spelare som tillhör andra klubbar, som du vet.

Sedan flinar han.

Men Vilmos Galló och Kim Johansson är inte de enda spelarna ni har gjort klart med?

– Nej, vi har av olika anledningar inte presenterat alla som det är klart med.

Kan de sista lediga platserna gå till spelarna som ännu inte har erbjudits någon förlängning?

– Vi håller koll på hur det går för Petter Emanuelsson med rehabiliteringen av hälsenan, och får inom kort veta om Niklas Olausson behöver operera sin axel. Men vi ska ha in en center och en forward hur det än blir med dem. Så om vi förlänger med någon av dem blir det utöver det.

Vad var det som tilltalade er med Kim Johansson?

– Han har alltid haft en bra känsla för spelet. Men han har utvecklat sin skridskoåkning och sitt försvarsspel mycket under åren i allsvenskan. Sedan har han ju ett bra skott.

Så det var inte bara för att Skellefteå visade intresse för honom som han värvades?

– Nej. Absolut inte. Vi gillar verkligen honom.

Han känner också starkt för Luleå Hockey?

– Ja, och supportrarna verkar redan ha tagit honom till sina hjärtan, säger han och ler.

Har Linus Klasen meddelat om han tänker fullfölja sitt kontrakt?

– Han har kontrakt med oss och jag utgår från att han kommer bli kvar. Jag förstår att det varit jobbigt att vara i från familjen. Men förhoppningsvis kommer det att vara lättare för dem att åka hälsa på varandra nästa säsong.

Kan ni tänka er att släppa honom om det visar sig att han vill bryta det?

– Jag har inte ägnat det en tanke, faktiskt. Det får vi fundera på om det blir aktuellt.

Han tycker att han och Ulf Engman ligger bra till och är optimistisk när det gäller lagets chanser nästa säsong.

Men i en liga som SHL går inget att ta för givet.

– Vi tittar uppåt, inte nedåt. Vi känner också att vi har något bra på gång. Men stora klubbar som Frölunda och Färjestad lyckades inte ens komma topp sex den här säsongen och vi måste vara ödmjuka, säger Stefan Nilsson.

Vad känner du när det gäller HV71:s degradering?

– Det visar vilken tuff liga det här är. Det behövs inte många felrekryteringar för att man ska få problem.

Men han och Ulf Engman är inte ensam om att fatta besluten, utan de får mycket hjälp av Thomas ”Bulan” Berglund, och de andra tränarna.

– Det är självklart för oss att tränarna också är involverade i den här processen. Det är ju de som ska jobba med spelarna, säger han och fortsätter:

– De måste känna för dem, och tro på dem. Annars blir det inte något bra av det. Sedan tycker vi inte alltid lika. Det har hänt att de sagt nej till spelare jag och Ulf har tittat på.

Tror du att ni kommer hitta det ni behöver?

– Ja.

Han tillägger sedan:

– Vi kommer att ha ett starkt lag nästa säsong.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 2922

Wolfhunter likes this post

Inlägg av Puckad lör 01 maj 2021, 11:57

”Vi kommer att ha ett starkt lag”
Här är listan på år då man inte sagt det:
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 8044

Inlägg av Rikky tis 18 maj 2021, 17:32

2019 gick han till attack mot Luleås supportrar efter att de häcklat Brendan Shinnimin. Nu när kanadensaren är klar för just Luleå Hockey hyllar Växjöpampen Anders Öman norrbottningarnas värvning.

Han blir uppspelt när han får höra att Brendan Shinnimin skrivit på för Luleå Hockey.

– Har han gjort det? (skratt). Det var ju rätt kul faktiskt, säger Anders Öman.

– Du tänker på det jag skrev på twitter för några år sedan förstår jag? Jag tyckte ju att de (Luleås supportrar) hade varit taskiga mot honom.

Det var under kvartsfinalserien 2019 mellan Luleå Hockey och Växjö Lakers som Piteåbördige Anders Öman, tidigare vd för Växjö Lakers, gjorde ett kontroversiellt uttalande på twitter som rörde upp en hel del känslor.

Uttalandet gjordes i samband med att Luleå Hockey hade vunnit med 4–0 och utökat till 3–0 i matcher. Öman följde matchen på tv då han befann sig i sitt hus i spanska Marbella.

Han fick veta att Luleås klack skanderat "Chicken Shinnimin" och anklagat honom för att filma i början av den andra perioden.

Då valde han att gå in på sitt twitterkonto och ta Shinnimin i försvar genom att skriva följande i affekt: "Det Luleå’s klack skriker är fan i mig en skam för idrotten. Så fruktansvärt låg nivå och det visar på ett lag med stöd av fullständiga idioter. Vet att jag nu kommer bli påhoppad av Luleåfans, men det är det värt. Slödder och dåliga vinnare behöver inte hyllas. Idioter."

– Det var faktiskt min fru som reagerade. Jag såg inte riktigt vad som hände men min fru sa: "Fan vad taskiga de är" och jag frågade vad var det nu? "Ja, men de skriker åt honom" svarade hon. Då valde jag att skriva det där på twitter och det tog ju hus i helvete, säger Öman och skrattar.

Uttalandet fick stor uppmärksamhet men han ångrar ingenting.

– I min värld var det ingen grej men efteråt insåg man ju att: "Fan, det var inte så bra att skriva så." Folk frågade om jag skulle radera det men jag sa bara nej, varför ska jag göra det? Det kan stå där, det var en kul grej.

– Det är så det kan bli. Vi hade ju ingen chans mot Luleå det året och då blir man ju frustrerad. Man kände bara vad fan... Då blir man ju desperat och vill vinna.

Fick du höra det där extra mycket med tanke på din koppling till Norrbotten?

– Nej, det vet jag inte. Det var väl mer Luleåsupportrar som tyckte att jag skulle hålla käften.

Växjöpampen hyllar nu Luleå Hockeys värvning av Shinnimin. Men han inser också att det finns en risk att det kan bli ombytta roller och att det kan bli han som skriker på kanadensaren när de möts.

– Shinnimin är en kanonskön kille och en bra kompis. En kille som ger allt och stökar till det, en sådan man vill ha i sitt lag. Det behöver man ibland. Tyvärr blev han lite av en hackkyckling bland domarna men jag hoppas att det inte blir så nu. Det är en spelare som är värd att ha i SHL.

En spelare man älskar att ha i sitt lag, men hatar att möta?

– Så är det, definitivt (skratt). Och nu har de ju verkligen fått någon att älska. Han är ju som en jävla duracellkanin. Får han en armbåge i ansikte så reser han sig bara upp. En intensiv spelare.

– Året innan han lämnade oss gjorde han jättebra resultat. Sen var det en jobbig säsong totalt sett för oss och jag vet inte om han tog på sig för mycket på sina egna axlar där. Jag tror att han kan bli väldigt bra för Luleå Hockey. Jättekul att han skrivit på för en SHL-klubb.

– Men jag kommer inte tycka om honom när han kommer till Växjö och vi möter honom. Det kan jag lova, då kanske det är jag som skriker något, säger han och skrattar.
Rikky
Rikky

Inlägg av Dentos mån 24 maj 2021, 11:58

Någon som har artikeln med Roger Rönnberg om Shinnimin och annat?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 753

Inlägg av icemask mån 24 maj 2021, 15:20

@Dentos skrev:Någon som har artikeln med Roger Rönnberg om Shinnimin och annat?
Inget att läsa, säger att han inte behöver en spelare av den typ shinnimin är, och då menar han målskytt mm i sitt lag
icemask
icemask

Antal inlägg : 3660

Inlägg av Rikky mån 24 maj 2021, 15:38

Olausson väntar på besked – men har räknat bort Luleå
Stjärncentern Niklas Olausson har inte hört av Luleå Hockey sedan hans kontrakt med klubben gick ut. Även om han är intresserad av att stanna – tror han inte att det blir någon fortsättning. "Jag har räknat bort det", säger han.

Tanken var att Niklas Olausson skulle operera sin axel när säsongen var över. Men i dag är läget ett annat och det inte säkert att det krävs något ingrepp.

Centern väntar dock på att få en tid för ny undersökning med en speciell magnetkamera.

– Axeln känns hur bra som helst, den hämmar mig inte i träningen. Personligen har jag svårt att se att det skulle krävas någon operation då den känns hel. Jag har ändå spelat 15 matcher utan sprutor eller smärtstillande och inte känt av den då heller. Men jag vet ju inte helt säkert förrän undersökningen är gjord, säger Niklas Olausson.

Luleå har sagt att de vill avvakta och se hur det blir med Olaussons axel innan de tar ett beslut.

– Vi har inte pratat någonting ännu annat än för någon månad sedan där jag fick veta att dörren inte var stängd.

– Det är som jag sagt hela tiden att Luleå Hockey med "Skuggan" och de andra ska bygga det lag som har störst chans att ta hem bucklan till Luleå. Är man med i de planerna är det kul och är jag inte det, då är det bara att önska dem lycka till. Jag är inte bitter på något sätt. Vill de (behålla mig) så får vi snacka. Men om de inte vill det har jag andra alternativ jag måste lämna besked till.

Han vill stanna men menar att spel i Luleå nästa säsong känns avlägset.

– Luleå känns långt borta, det gör det faktiskt. Luleå kommer alltid vara intressant för mig men jag har räknat bort det, så jag får nog leta efter en ny utmaning. Vi är ändå snart inne i juni nu.

Trots att han användes en hel del som vinge blev det 31 poäng under sin nionde säsong i Luleå.

– Jag känner fortfarande att jag kan prestera på en hög nivå. Det tycker jag att jag visat i vinter med över 30 poäng trots en annorlunda roll. Men har jag full respekt för att Luleå vill kolla på andra alternativ.

Niklas Olausson räknar inte med att det blir någon fortsättning i Luleå Hockey och är inställd på att spela utomlands.

Vi har tidigare berättat att det funnits intresse från andra klubbar. Både utomlands och klubbar i SHL. Enligt våra uppgifter ska hans förra klubb Linköping vara en av de som visat intresse. Uppgifter som Olausson inte vill kommentera.

Mest troligt spel utomlands om det inte blir en fortsättning i Luleå.

– Jag är sugen på spel utomlands och tror att det kommer bli det också. Men det är inte så att jag är nära att skriva på något nu.

– Det ska vara en sportslig utmaning som känns bra för mig och familjen.
Rikky
Rikky

Inlägg av Lehto mån 31 maj 2021, 09:09

Lehto

Antal inlägg : 351

Inlägg av Blinders88 mån 31 maj 2021, 09:39

Inspelat innan förlängningarna med Gustafsson, Connolly och Tyrväinen. Julius Honka hade heller inte signat ännu och Omark-ryktet och Fröberg-ryktet hade ej startat ännu.

Blinders88

Antal inlägg : 2652

kokostrollet likes this post

Inlägg av bearjew mån 31 maj 2021, 11:25

@Blinders88 skrev:
Inspelat innan förlängningarna med Gustafsson, Connolly och Tyrväinen. Julius Honka hade heller inte signat ännu och Omark-ryktet och Fröberg-ryktet hade ej startat ännu.

Sen att lyssna till mupparna på Aftonbladet, då kan du lika gärna gå ned på stan och fråga någon om vad dem tycker och tror.

bearjew

Antal inlägg : 3041

Inlägg av Lehto mån 31 maj 2021, 12:56

@Blinders88 skrev:
Aha okej, trodde de var något nytt då den låg högt på sidan. Tack för infon!

Lehto

Antal inlägg : 351

Sida 20 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet