2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

+34
stormvägen
farre
LHF96
Högljudd
Donten_
Gera
INXen
Sir Prozac
Lajon
Kagen
NallePhu
Mange
LubosC
Snikne Ville
Bamsefar
LulefanGBG
Ingemar
MRGHOST
Urken
amarule
Pajala
Norlin
Rönken
BodenSwe
Lasse Proppmätt
Lulefan
Redbear
FruktHamster
Old Brooklyn
Chris Hendrix
Lars158
Slapshot
MickkeJ
Admin
38 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 13:01

Lasse Proppmätt skrev:
Rönken skrev:
FruktHamster skrev:Fan vi kommer ju till lägen! Dags att fila på skärpan lite tror jag

Fast så har det väl varit sista fyra säsongerna dessvärre, väldigt märkligt. Ok att man kan beskylla Rönnqvists system tidigare säsonger speciellt för att hämma spelare, men när lägen som det Hjelm fick kommer, så måste den ju sitta.

QUE hur tänkte du där skulle dem missa att göra mål p.g.a ett spelsytem???

Nja det köper jag inte det är nog nåt som sitter i HUVUDENA på samtliga spelare förutom Klasen när han får möta enkelt motstånd som t.e.x Gnaget.

Hur kan t.e.x Fabbe missa 200 chanser på raken varav kanske 50 är frilägen (det ingår kanske inte i spelsystemet så det är därför han missar? )
Eller Gunnar skjuta en miljon skott på benen eller Frallan skjuta 150 skott och bara ett gå i mål mm och allt detta beror det på ett spelsystem??

Nä jag förslår nog lite skolning i ämnet hockey!!

Du slåss mot väderkvarnarna, blev det en liten runda på puben för att slicka såren? Very Happy Andemeningen i mitt inlägg var just att oberoende av spelsystem så ska det när lägen likt Hjelms uppstår förvaltas bättre. Sen att Luleå har många brunkare är väl ingen nyhet, men så många lägen som uppstod i går så bör ju minst ett resultera i mål.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 13:04

Pajala skrev:Ineffektivt jo ja tackar, många av Luleås forwards har inte målskyttet i ryggmärgen, därför förlorar Luleå matcherna,  dom är helt enkelt för dåliga, våra taskiga allsvenska värvningar har inte gett resultat, nyförvärven från shl är egentligen spelare som inte platsar i deras gamla lag, Ledin, Foppa, Skrbek, sundh är ju egentligen spelare som inte duger men i Luleå så ska dom vara ledande spelare, rönkens spelsystem funkar men den individuella talangen saknas, därför lyckas inte Luleå gå hela vägen år efter år.

Jo, Luleå har mycket brunkare men få kvalitetsspelare, egentligen bara Klasen som jag ser det. Men sen så kanske man inte kan förvänta sig att Osten värvar så som Växjö gör då Luleå trots allt har en spelarbudget som placerar sig runt plats 7-8-9 i ligan jämfört med övriga lags budgets.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 13:08

Lasse Proppmätt skrev:
Pajala skrev:Ineffektivt jo ja tackar, många av Luleås forwards har inte målskyttet i ryggmärgen, därför förlorar Luleå matcherna,  dom är helt enkelt för dåliga, våra taskiga allsvenska värvningar har inte gett resultat, nyförvärven från shl är egentligen spelare som inte platsar i deras gamla lag, Ledin, Foppa, Skrbek, sundh är ju egentligen spelare som inte duger men i Luleå så ska dom vara ledande spelare, rönkens spelsystem funkar men den individuella talangen saknas, därför lyckas inte Luleå gå hela vägen år efter år.

Jo det är ju lite skillnad att skotta in 50-60 p i AS motför i ES hrklande f-låt SHL heter det visst numera..

Kolla Persson Truckno Jakobs å vad hette finnen som jämt var skadad men som f.ö var rätt bra som stack tillbaka till Finland inför denna säsong?

En riktig sniper helst en right:are och kanske 2-3 st som ALLTID träffar mål när dem skjuter skulle vi behöva och dem ska också våga in i gröten håller inte med kommentator Johansson på att LHF är duktiga på att vara inne i gröten.

Ibland går dem in där men oftast är det när dem kommer bakom förlängda mållinjen och ska försöka kötta in puckarna mer sällan då det kommer skott från blå eller från tekningcirklarna där har LHF mycket att lära och ta efter från Skaik.

Dem har ju snott vårat press-spel och försvarsspel så varför kan inte vi försöka sno deras anfallsspel för där håller jag med Johansson,
LHF är för statiska har för få alternativ (förutom Klasen linan) man kör på med samma anfallskombinationer hela tiden antar att dem känner sig trygga i det och inte behöver "åka fel"..
Men blir samtidigt väldigt lättlästa av motståndaren.

En back som träffar mål från blå vore inte heller helt fel (inte som Gunnar träffar benen på motståndarna jämt) samt VÅGAR hålla i pucken den där extra millisekunden i uppspelsfasen.

Gillar dock Kukans uppåkningar mer sånt från hans sida tack Oskarsson ska också försöka sig på det mer än vad han gör nu.

Och viktigt viktigt vi behöver någon MER än Chris som kan vinna tekningar speciellt då våran spelide går ut på att äga pucken.

Angående att vara inne i slottet och framför mål håller jag med, rent generellt tycker jag Luleå blivit sämre på det nu denna säsong. Ofta blir dte hellre att spelare dyker upp när situationen väl är över, blivit mycket alibi-skott tycker jag. Men mot just Skellefteå verkar det vara mer fokuserat och taggat, även bättre på att kliva in framför mål, är väl ofta dessa matcher Johansson också ser. T.ex. tacklingarna hade man väl 10st bara i första perioden, är mer än vad Luleå tacklar på en hel match mot andra lag. Hade varit kul att veta om det är direktiv från Rönnqvist eller om det blir så att spelarna rycks med i atmosfären och bara kör på hårdare eller något. Visserligen tacklades inte Skellefteå så mycket.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av LulefanGBG ons 29 jan 2014, 13:35

Luleå ledde faktiskt tacklingsstatistiken rätt stort ett tag i matchen, vet inte när men tror det var någon gång i andra perioden statistiken kom upp. Hur den slutade vet jag i.o.f. inte? enligt shl.se slutade den 18 - 14 till oss. Tyckte gårdagens match åtminstone visade det positiva att grabbarna inte gav upp utan körde på. Hade de slutat spela som de flesta lag vid 1 - 4 borta mot Skellefteå hade det kunnat bli tvåsiffrigt. Nu avslutade man på värdigt sätt, sedan att det ser ut som att det inte händer någonting är väl inte så konstigt när seriens bästa lag bara ställer sig på försvar och kör styrspel i mittzon. Då är de lika bra på att försvara sig som vi var när vi var som bäst på det under Rönkens tidigare säsonger.

I spel 5 mot 5 var det en fullt jämn match. Tyckte det var två riktigt bra lag på plan med bra fart och bra tempo. Den stora skillnaden var att Markus Svensson spelade kanon i deras mål och Owuya hade en riktigt dålig kväll och silade in 2 mål. En annan ganska stor skillnad var att SAIK fick spela två Powerplay och vi inget på hela matchen. I PP är SAIK flera klasser bättre än oss, men vi fick ju inte ens försöka i den spelformen. Att det sedan rinner iväg lite är inte så konstigt när vi måste framåt och de kan satsa på kontringar. Något som de också är överlägset bäst på i serien. Hade vi dock fått ledningen så hade det blivit en helt annan match.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 13:40

LulefanGBG skrev:Luleå ledde faktiskt tacklingsstatistiken rätt stort ett tag i matchen, vet inte när men tror det var någon gång i andra perioden statistiken kom upp. Hur den slutade vet jag i.o.f. inte? enligt shl.se slutade den 18 - 14 till oss. Tyckte gårdagens match åtminstone visade det positiva att grabbarna inte gav upp utan körde på. Hade de slutat spela som de flesta lag  vid 1 - 4 borta mot Skellefteå hade det kunnat bli tvåsiffrigt. Nu avslutade man på värdigt sätt, sedan att det ser ut som att det inte händer någonting är väl inte så konstigt när seriens bästa lag bara ställer sig på försvar och kör styrspel i mittzon. Då är de lika bra på att försvara sig som vi var när vi var som bäst på det under Rönkens tidigare säsonger.

I spel 5 mot 5 var det en fullt jämn match. Tyckte det var två riktigt bra lag på plan med bra fart och bra tempo. Den stora skillnaden var att Markus Svensson spelade kanon i deras mål och Owuya hade en riktigt dålig kväll och silade in 2 mål. En annan ganska stor skillnad var att SAIK fick spela två Powerplay och vi inget på hela matchen. I PP är SAIK flera klasser bättre än oss, men vi fick ju inte ens försöka i den spelformen. Att det sedan rinner iväg lite är inte så konstigt när vi måste framåt och de kan satsa på kontringar. Något som de också är överlägset bäst på i serien. Hade vi dock fått ledningen så hade det blivit en helt annan match.

Skulle som sagt vilja veta om det är direktiv från tränartrojkan om att tackla mer eller om det är spelarnas initiativ, tycker personligen man borde spela mer ofta så som i första perioden i går kväll. Alltså att man kör på lite hårdare, såg ju hur stressade backlinjen var hos Skellefteå, antalet felpass som Luleå bröt har jag inte sett i tidigare matcher mot Skellefteå. Sen att det dör ut i andra perioden när det blivit 3-0 med 30 sek kvar av första perioden efter målvaktsmiss samt att 4-1 kommer så pass snabbt i andra är väl egentligen rätt naturligt.

Sen var det ju så klart en förmånlig start för Skellefteå som kan ställa upp med spelvändningar och kontringar när man har 1-0 redan efter 3 minuter som sagt. Som du skriver är ju 5 mot 5 -spelet relativt jämnt annars. Tycker inte att Skellefteå etablerade det där riktigta idiot-trycket i Luleås zon som man kunnat se i tidigare matcher faktiskt, utan tycker att Luleå sorterade ut rätt bra och höll Skellefteå på utsidan.

Du var ju inne på att Åström sagt att det är roligare att se färg torka än att se Luleå hockey spela, finns det klippet att se? Very Happy Sen under första perioden, eller om det var i andra, sa ju Åström något om att matchen påminner om finalserien. Bara det att varken Johansson eller Wikegård höll med riktigt, syntes att åtminstone Wikegård var lite frågandes. Apropå temat Åström vs. Luleå hockey Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Kallepedal ons 29 jan 2014, 15:59

Jag har inte orkat gå in här, gör det sällan efter en förlust. Tidningar och internet får också vara för min skull. Men en stor del av Luleåsupportrarna verkar tycka att det är trevligare att spy galla efter en förlust än att glädjas över en vinst. Hittills är det 255 svar efter senaste förlusten men under 200 efter senaste vinsten mot Skaik. Märkligt
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av MRGHOST ons 29 jan 2014, 16:05

Man blir ju less när Lule blandar och ger. Iblad är de skitbra och spelar ut saik men ibland åker man på fet däng av örebro..det är inte bra alls i längden. Man skulle behöva bli stabilare än så.

Har man en dålig dag så förlorar man mot det sämsta laget i ligan. Hur ska det gå i slutspelet om man inte kan vara jämn?
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av LulefanGBG ons 29 jan 2014, 16:18

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Luleå ledde faktiskt tacklingsstatistiken rätt stort ett tag i matchen, vet inte när men tror det var någon gång i andra perioden statistiken kom upp. Hur den slutade vet jag i.o.f. inte? enligt shl.se slutade den 18 - 14 till oss. Tyckte gårdagens match åtminstone visade det positiva att grabbarna inte gav upp utan körde på. Hade de slutat spela som de flesta lag  vid 1 - 4 borta mot Skellefteå hade det kunnat bli tvåsiffrigt. Nu avslutade man på värdigt sätt, sedan att det ser ut som att det inte händer någonting är väl inte så konstigt när seriens bästa lag bara ställer sig på försvar och kör styrspel i mittzon. Då är de lika bra på att försvara sig som vi var när vi var som bäst på det under Rönkens tidigare säsonger.

I spel 5 mot 5 var det en fullt jämn match. Tyckte det var två riktigt bra lag på plan med bra fart och bra tempo. Den stora skillnaden var att Markus Svensson spelade kanon i deras mål och Owuya hade en riktigt dålig kväll och silade in 2 mål. En annan ganska stor skillnad var att SAIK fick spela två Powerplay och vi inget på hela matchen. I PP är SAIK flera klasser bättre än oss, men vi fick ju inte ens försöka i den spelformen. Att det sedan rinner iväg lite är inte så konstigt när vi måste framåt och de kan satsa på kontringar. Något som de också är överlägset bäst på i serien. Hade vi dock fått ledningen så hade det blivit en helt annan match.

Skulle som sagt vilja veta om det är direktiv från tränartrojkan om att tackla mer eller om det är spelarnas initiativ, tycker personligen man borde spela mer ofta så som i första perioden i går kväll. Alltså att man kör på lite hårdare, såg ju hur stressade backlinjen var hos Skellefteå, antalet felpass som Luleå bröt har jag inte sett i tidigare matcher mot Skellefteå. Sen att det dör ut i andra perioden när det blivit 3-0 med 30 sek kvar av första perioden efter målvaktsmiss samt att 4-1 kommer så pass snabbt i andra är väl egentligen rätt naturligt.

Sen var det ju så klart en förmånlig start för Skellefteå som kan ställa upp med spelvändningar och kontringar när man har 1-0 redan efter 3 minuter som sagt. Som du skriver är ju 5 mot 5 -spelet relativt jämnt annars. Tycker inte att Skellefteå etablerade det där riktigta idiot-trycket i Luleås zon som man kunnat se i tidigare matcher faktiskt, utan tycker att Luleå sorterade ut rätt bra och höll Skellefteå på utsidan.

Du var ju inne på att Åström sagt att det är roligare att se färg torka än att se Luleå hockey spela, finns det klippet att se? :DSen under första perioden, eller om det var i andra, sa ju Åström något om att matchen påminner om finalserien. Bara det att varken Johansson eller Wikegård höll med riktigt, syntes att åtminstone Wikegård var lite frågandes. Apropå temat Åström vs. Luleå hockey Razz
Mja, vet inte om det finns något klipp. Det var en debatt om våldet mot huvudet i ishockey. Ylverton och Joel Lundqvist var inbjudna i vart fall. Gnäll-Joel hade åkt på en riktig ful smäll någon match innan, (eller om det var någon av hans lagkamrater?). Hur som satt och gnällde om att spelarna saknade respekt i tacklingsmomenten. (Rätt lustigt eftersom han bara någon vecka efter programmet blev avstängd för tackling mot huvudet av en motståndare om jag nu inte minns helt fel.)

Minns inte alla som var inbjudna men det var några experter och några olika representater för olika lag. Ylverton var väl med för att han är en av experterna på området och eftersom just Luleå var så hårt drabbade i den vevan. Var väl samma säsong som Cam över huvud taget inte spelade och vi drabbades av en 10 - 15 hjärnskakningar utöver Cam. (Kom inte ihåg hur många det var nu men jag vet att jag räknade dem vi något tillfälle och att det var fler än 10 om man räknade med Cam i vart fall.). Minns jag nu inte helt fel så var debatten inne i ett skede där man pratade om respekten mot varandra och i den vevan kommenterade Ylverton någonting om att Luleå arbetat på just den här biten och faktiskt inte orsakat en enda hjärnskakning på motståndarna under pågående säsong. Då kunde Luleå -hataren Åström inte hålla sig längre utan kontrade Ylvertons uttalande någonting i stil med: "Nej men så är det ju roligare att se färg torka än att se Luleå spela hockey".

Han ville alltså få det till att det var för att vi var så tråkiga och inte tacklades som vi inte delat ut några hjärnskakningar på motståndare, och inte att vi arbetat med att tacklas i rätt lägen och med respekt, eller så kanske han menade att hjärnskakningar är kul? Jag vet inte, men det lät otroligt korkat också och t.o.m. programledaren verkade inse hur irrelevant och korkat Åströms uttalande var då hon ställde motfråga om huruvida hjärnskakningar har något underhållningsvärde. Minns inte riktigt vad Åström svarade på det.

Med reservation för att detta är taget ur eget minne, men jag är 100% säker på att Åström sade något om liknelsen med färg som torkar och att andemeningen var att Luleå är så tråkiga som svar på att vi inte delat ut några hjärnskakningar, även om ordföljden kanske inte var exakt.

Säsongen innan denna var ju när Luleå slog ut Åströms älskade isapa ur kvarten och Stockholmsmedia drog igång tråkdrevet, påhejade av Västerbotten.

Precis som du säger syntes ju tydligt igår kväll att Åström ville måla upp oss som underlägsna och tråkiga hela tiden. Solklart vilka han höll på igår men som du sade så fick han mothugg av de något mer objektiva Johansson och Wikegård. Inte ens dessa båda kunde riktigt hålla med Åström även om de säkert önskat göra det. Åström emellertid har inte några sådana hämningar så han kan blunda för den uppenbara sanningen. Som sagt ingen som hörde hur han nästan sprutade i brallan när han utstötte: "Det är 5 - 0 i skott till Skellefteå! Jag upprepar det, Luleå har alltså skjutit noll skott på mål efter 4 minuter!". Även den gången fick Johansson hejda honom lite och säga att jo men av de 4a minuterna så har faktiskt Skellefteå spelat 2 minuter PP så det kanske inte är så konstigt samt att han tyckte att Luleå var det lag som kom ut bäst i perioden fram till SAIK fick sitt PP. (Dessutom stod matchuret på 3:40 någonting när han sade det har jag för mig).
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 16:23

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Luleå ledde faktiskt tacklingsstatistiken rätt stort ett tag i matchen, vet inte när men tror det var någon gång i andra perioden statistiken kom upp. Hur den slutade vet jag i.o.f. inte? enligt shl.se slutade den 18 - 14 till oss. Tyckte gårdagens match åtminstone visade det positiva att grabbarna inte gav upp utan körde på. Hade de slutat spela som de flesta lag  vid 1 - 4 borta mot Skellefteå hade det kunnat bli tvåsiffrigt. Nu avslutade man på värdigt sätt, sedan att det ser ut som att det inte händer någonting är väl inte så konstigt när seriens bästa lag bara ställer sig på försvar och kör styrspel i mittzon. Då är de lika bra på att försvara sig som vi var när vi var som bäst på det under Rönkens tidigare säsonger.

I spel 5 mot 5 var det en fullt jämn match. Tyckte det var två riktigt bra lag på plan med bra fart och bra tempo. Den stora skillnaden var att Markus Svensson spelade kanon i deras mål och Owuya hade en riktigt dålig kväll och silade in 2 mål. En annan ganska stor skillnad var att SAIK fick spela två Powerplay och vi inget på hela matchen. I PP är SAIK flera klasser bättre än oss, men vi fick ju inte ens försöka i den spelformen. Att det sedan rinner iväg lite är inte så konstigt när vi måste framåt och de kan satsa på kontringar. Något som de också är överlägset bäst på i serien. Hade vi dock fått ledningen så hade det blivit en helt annan match.

Skulle som sagt vilja veta om det är direktiv från tränartrojkan om att tackla mer eller om det är spelarnas initiativ, tycker personligen man borde spela mer ofta så som i första perioden i går kväll. Alltså att man kör på lite hårdare, såg ju hur stressade backlinjen var hos Skellefteå, antalet felpass som Luleå bröt har jag inte sett i tidigare matcher mot Skellefteå. Sen att det dör ut i andra perioden när det blivit 3-0 med 30 sek kvar av första perioden efter målvaktsmiss samt att 4-1 kommer så pass snabbt i andra är väl egentligen rätt naturligt.

Sen var det ju så klart en förmånlig start för Skellefteå som kan ställa upp med spelvändningar och kontringar när man har 1-0 redan efter 3 minuter som sagt. Som du skriver är ju 5 mot 5 -spelet relativt jämnt annars. Tycker inte att Skellefteå etablerade det där riktigta idiot-trycket i Luleås zon som man kunnat se i tidigare matcher faktiskt, utan tycker att Luleå sorterade ut rätt bra och höll Skellefteå på utsidan.

Du var ju inne på att Åström sagt att det är roligare att se färg torka än att se Luleå hockey spela, finns det klippet att se? :DSen under första perioden, eller om det var i andra, sa ju Åström något om att matchen påminner om finalserien. Bara det att varken Johansson eller Wikegård höll med riktigt, syntes att åtminstone Wikegård var lite frågandes. Apropå temat Åström vs. Luleå hockey Razz
Mja, vet inte om det finns något klipp. Det var en debatt om våldet mot huvudet i ishockey. Ylverton och Joel Lundqvist var inbjudna i vart fall. Gnäll-Joel hade åkt på en riktig ful smäll någon match innan, (eller om det var någon av hans lagkamrater?). Hur som satt och gnällde om att spelarna saknade respekt i tacklingsmomenten. (Rätt lustigt eftersom han bara någon vecka efter programmet blev avstängd för tackling mot huvudet av en motståndare om jag nu inte minns helt fel.)

Minns inte alla som var inbjudna men det var några experter och några olika representater för olika lag. Ylverton var väl med för att han är en av experterna på området och eftersom just Luleå var så hårt drabbade i den vevan. Var väl samma säsong som Cam över huvud taget inte spelade och vi drabbades av en 10 - 15 hjärnskakningar utöver Cam. (Kom inte ihåg hur många det var nu men jag vet att jag räknade dem vi något tillfälle och att det var fler än 10 om man räknade med Cam i vart fall.). Minns jag nu inte helt fel så var debatten inne i ett skede där man pratade om respekten mot varandra och i den vevan kommenterade Ylverton någonting om att Luleå arbetat på just den här biten och faktiskt inte orsakat en enda hjärnskakning på motståndarna under pågående säsong. Då kunde Luleå -hataren Åström inte hålla sig längre utan kontrade Ylvertons uttalande någonting i stil med: "Nej men så är det ju roligare att se färg torka än att se Luleå spela hockey".

Han ville alltså få det till att det var för att vi var så tråkiga och inte tacklades som vi inte delat ut några hjärnskakningar på motståndare, och inte att vi arbetat med att tacklas i rätt lägen och med respekt, eller så kanske han menade att hjärnskakningar är kul? Jag vet inte, men det lät otroligt korkat också och t.o.m. programledaren verkade inse hur irrelevant och korkat Åströms uttalande var då hon ställde motfråga om huruvida hjärnskakningar har något underhållningsvärde. Minns inte riktigt vad Åström svarade på det.

Med reservation för att detta är taget ur eget minne, men jag är 100% säker på att Åström sade något om liknelsen med färg som torkar och att andemeningen var att Luleå är så tråkiga som svar på att vi inte delat ut några hjärnskakningar, även om ordföljden kanske inte var exakt.

Säsongen innan denna var ju när Luleå slog ut Åströms älskade isapa ur kvarten och Stockholmsmedia drog igång tråkdrevet, påhejade av Västerbotten.

Precis som du säger syntes ju tydligt att Åström ville måla upp oss som underlägsna och tråkiga hela tiden. Solklart vilka han höll på igår men som du sade så fick han mothugg av de något mer objektiva Johansson och Wikegård. Inte ens dessa båda kunde riktigt hålla med Åström även om de säkert önskat göra det. Åström emellertid har inte några sådana hämningar så han kan blunda för den uppenbara sanningen. Som sagt ingen som hörde hur han nästan sprutade i brallan när han utstötte! Det är 5 - 0 i skott till Skellefteå! Jag upprepar det, Luleå har alltså skjutit noll skott på mål efter 4 minuter!. Även den gången fick Johansson hejda honom lite och säga att jo men av de 4a minuterna så har faktiskt Skellefteå spelat 2 minuter PP så det kanske inte är så konstigt samt att han tyckte att Luleå var det lag som kom ut bäst i perioden fram till SAIK fick sitt PP.

Hmm, möjligt att det finns på någon play-tjänst men inget jag orkar börja grott ner mig i. En annan observation var att Åström i första perioden var inne på att Luleå var totalt överkörda medan Johansson och Wikegård var inne på att det var just två pp-mål som var största skillnaden, samt Owuyas lilla fadäs så klart. I andra perioden var Åström däremot inne på att siffrorna var i överkant och så där, heh, undrar om han snackade ihop sig med Johansson eller något. Johansson är ju för övrigt väldigt bra måste jag säga, analytisk och lite av en "radioröst" så att säga.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av LulefanGBG ons 29 jan 2014, 16:35

JO Johansson tillhör väl en av de lite mer nyanserade som CMore har i vart fall. Värst är ju pajasarna Åström och den där prisbelönta idioten som är AIK:are i grund och botten? Minns inte vad han heter nu. Han gillar inte Luleå heller i vart fall. Wikegård är mer objektiv, och ibland väldigt bra men kan också säga så otroligt korkade grejer.

Igår var han ju inne på att det var skitbra att ligan ville ändra seriesystem mitt under pågående säsong. Ju förr dess bättre. Vidare tyckte han inte alls att det var orättvist eftersom förutsättningarna var desamma för alla och att Karlskoga ändå inte har några pengar att hosta upp om man vetat om detta i fjol.

Detta var i eftersnacket efter matchen. Denna gången fick Wikegård Johansson emot sig. Han sade att det kanske är möjligt att Karlskoga tillhör ett av de lag som kanske inte haft så mycket mer ekonomiskt utrymme att göra saker annorlunda om man vetat om förutsättningarna men att det kanske finns andra lag som kanske kunnat satsa lite hårdare på att jaga sponsorer och dyl samt värvat lite annorlunda om de vetat om att de skall lira en kvalserie där man inte behöver möta SHL-motstånd eller en Kvalserie där hela 4 av 6 lag går upp.

Hur man än vrider och vänder på det och hur man än spekulerar om vad som kunde varit om om inte vore osv, så kvarstår ju faktum att det är helt fel att ändra på förutsättningarna mitt under pågående säsong vilket alltså Johansson tyckte men vilket Wikegård inte alls håller med om. För mig en helt obegripligt hur Wikegård inte kan inse detta, han som annars brukar vara en sådan förkämpe för rättvisa och dyl. Wikegård är lika angelägen som Wennermög och Ros och Englund och alla om att Stockholmshockeyn måste räddas till varje pris.

Vidare sade Wikegård f.ö. att det här förslagen från SHL inte alls handlar om att rädda Stockholmshockey utan om att rädda svenska hockey. Yeah right!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 16:41

LulefanGBG skrev:JO Johansson tillhör väl en av de lite mer nyanserade som CMore har i vart fall. Värst är ju pajasarna Åström och den där prisbelönta idioten som är AIK:are i grund och botten? Minns inte vad han heter nu. Han gillar inte Luleå heller i vart fall. Wikegård är mer objektiv, och ibland väldigt bra men kan också säga så otroligt korkade grejer.

Igår var han ju inne på att det var skitbra att ligan ville ändra seriesystem mitt under pågående säsong. Ju förr dess bättre. Vidare tyckte han inte alls att det var orättvist eftersom förutsättningarna var desamma för alla och att Karlskoga ändå inte har några pengar att hosta upp om man vetat om detta i fjol.

Detta var i eftersnacket efter matchen. Denna gången fick Wikegård Johansson emot sig. Han sade att det kanske är möjligt att Karlskoga tillhör ett av de lag som kanske inte haft så mycket mer ekonomiskt utrymme att göra saker annorlunda om man vetat om förutsättningarna men att det kanske finns andra lag som kanske kunnat satsa lite hårdare på att jaga sponsorer och dyl samt värvat lite annorlunda om de vetat om att de skall lira en kvalserie där man inte behöver möta SHL-motstånd eller en Kvalserie där hela 4 av 6 lag går upp.

Hur man än vrider och vänder på det och hur man än spekulerar om vad som kunde varit om om inte vore osv, så kvarstår ju faktum att det är helt fel att ändra på förutsättningarna mitt under pågående säsong vilket alltså Johansson tyckte men vilket Wikegård inte alls håller med om. För mig en helt obegripligt hur Wikegård inte kan inse detta, han som annars brukar vara en sådan förkämpe för rättvisa och dyl. Wikegård är lika angelägen som Wennermög och Ros och Englund och alla om att Stockholmshockeyn måste räddas till varje pris.

Vidare sade Wikegård f.ö. att det här förslagen från SHL inte alls handlar om att rädda Stockholmshockey utan om att rädda svenska hockey. Yeah right!

Lite är det nog också för att rädda hockeyn, med Jokerit och Vålarengen i KHL nästa säsong så är det nog inte så bra om vare sig Malmö eller Stockholm har lag i SHL. Så blir ju lite semantiska argumentation kan jag tycka, Stockholms-lag (och Malmö-lag) behövs i längden för att stärak intresset. Om inte annat vill man nog inte förlora AIK eller Malmö till KHL, hade varit dödsstöten.

Personligen är jag halvt för införandet redan till 2014/2015, men är väldigt ambivalent. Lite synd att man varit så långsamma på att införa 14 lag, dumma HV och Färjestad Smile Men visst känns det lite dåligt som så, tror inte Djurgården trycker på så mycket som andra är inne på, då DIF har detta som ett mellanår för att etablera sig och inte tokchansa och dra på sig skulder.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av BodenSwe ons 29 jan 2014, 18:09

Chris fortsatt borta.
Wallmark hjärnskakning.
Mannberg gör fortfarande sin hjärnskanings trappa.
Fransson osäker på spel.

Inte precis något ljusare på skadefronten.


BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av LulefanGBG ons 29 jan 2014, 18:12

Nej 2/3 av vår bästa kedja sedan Jul är ju borta...och dessutom vår bästa back och nu också Wallmark. *suck*. Gäller att vila dessa i form till slutspelet och hålla tummarna för att de är tillbaka till dess och revanschsugna!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lajon ons 29 jan 2014, 19:02

Kallepedal skrev:Jag har inte orkat gå in här, gör det sällan efter en förlust. Tidningar och internet får också vara för min skull. Men en stor del av Luleåsupportrarna verkar tycka att det är trevligare att spy galla efter en förlust än att glädjas över en vinst. Hittills är det 255 svar efter senaste förlusten men under 200 efter senaste vinsten mot Skaik. Märkligt

Inte alls konstigt, jag gör tvärtom, efter en vinst finns inte så mycket att säga annat än "bra match", "skönt med tre poäng" osv.

Efter en förlust så vill man ju "skriva av sig" en massa besvikelse, frustration och ilska och som igår faktiskt uttrycka att spelade bra trots att vi förlorade.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken ons 29 jan 2014, 20:48

Lajon skrev:
Kallepedal skrev:Jag har inte orkat gå in här, gör det sällan efter en förlust. Tidningar och internet får också vara för min skull. Men en stor del av Luleåsupportrarna verkar tycka att det är trevligare att spy galla efter en förlust än att glädjas över en vinst. Hittills är det 255 svar efter senaste förlusten men under 200 efter senaste vinsten mot Skaik. Märkligt

Inte alls konstigt, jag gör tvärtom, efter en vinst finns inte så mycket att säga annat än "bra match", "skönt med tre poäng" osv.

Efter en förlust så vill man ju "skriva av sig" en massa besvikelse, frustration och ilska och som igår faktiskt uttrycka att spelade bra trots att vi förlorade.

Precis så ser även jag det. Vad mer ska man säga efter en vinst? Efter en förlust vill man gärna skriva av sig, analysera och kritisera. Det blir ju oftast så även i de flesta människors vardag. Hur ofta berömmer man sin partner för de gör det självklara i att diska, städa osv? Gör de däremot det inte, så får de höra vad som borde gjorts.

Är liknelsen allt för vag? Jag tycker i varje fall att det är så det fungerar, dels för mig och de flesta i min närhet.

Visst bör man få beröm emellanåt, men nog fan får man mer skäll än beröm, fast man skött sig nästintill exemplariskt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken ons 29 jan 2014, 20:57

Urken skrev:
Lajon skrev:
Kallepedal skrev:Jag har inte orkat gå in här, gör det sällan efter en förlust. Tidningar och internet får också vara för min skull. Men en stor del av Luleåsupportrarna verkar tycka att det är trevligare att spy galla efter en förlust än att glädjas över en vinst. Hittills är det 255 svar efter senaste förlusten men under 200 efter senaste vinsten mot Skaik. Märkligt

Inte alls konstigt, jag gör tvärtom, efter en vinst finns inte så mycket att säga annat än "bra match", "skönt med tre poäng" osv.

Efter en förlust så vill man ju "skriva av sig" en massa besvikelse, frustration och ilska och som igår faktiskt uttrycka att spelade bra trots att vi förlorade.

Precis så ser även jag det. Vad mer ska man säga efter en vinst? Efter en förlust vill man gärna skriva av sig, analysera och kritisera. Det blir ju oftast så även i de flesta människors vardag. Hur ofta berömmer man sin partner för de gör det självklara i att diska, städa osv? Gör de däremot det inte, så får de höra vad som borde gjorts.

Är liknelsen allt för vag? Jag tycker i varje fall att det är så det fungerar, dels för mig och de flesta i min närhet.

Visst bör man få beröm emellanåt, men nog fan får man mer skäll än beröm, fast man skött sig nästintill exemplariskt.

Nä låter väl rimligt, jag har dragit paralleller till nya produkter, gärna elektronik. Är man nöjd så orkar man väl inte sitta och skriva av sig, däremot tittar gärna olyckskorparna fram om man fått ett måndagsex  pig 
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken ons 29 jan 2014, 21:16

Rönken skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Kallepedal skrev:Jag har inte orkat gå in här, gör det sällan efter en förlust. Tidningar och internet får också vara för min skull. Men en stor del av Luleåsupportrarna verkar tycka att det är trevligare att spy galla efter en förlust än att glädjas över en vinst. Hittills är det 255 svar efter senaste förlusten men under 200 efter senaste vinsten mot Skaik. Märkligt

Inte alls konstigt, jag gör tvärtom, efter en vinst finns inte så mycket att säga annat än "bra match", "skönt med tre poäng" osv.

Efter en förlust så vill man ju "skriva av sig" en massa besvikelse, frustration och ilska och som igår faktiskt uttrycka att spelade bra trots att vi förlorade.

Precis så ser även jag det. Vad mer ska man säga efter en vinst? Efter en förlust vill man gärna skriva av sig, analysera och kritisera. Det blir ju oftast så även i de flesta människors vardag. Hur ofta berömmer man sin partner för de gör det självklara i att diska, städa osv? Gör de däremot det inte, så får de höra vad som borde gjorts.

Är liknelsen allt för vag? Jag tycker i varje fall att det är så det fungerar, dels för mig och de flesta i min närhet.

Visst bör man få beröm emellanåt, men nog fan får man mer skäll än beröm, fast man skött sig nästintill exemplariskt.

Nä låter väl rimligt, jag har dragit paralleller till nya produkter, gärna elektronik. Är man nöjd så orkar man väl inte sitta och skriva av sig, däremot tittar gärna olyckskorparna fram om man fått ett måndagsex  pig 

Precis.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Chris Hendrix tor 30 jan 2014, 02:37

De eviga pessimisterna kanske kan få en separat matchtråd varje match där de kan spy galla? Förstår att folk är besvikna över en förlust men inget blir bättre av att man påpekar hur värdelös enskilda spelare är.

Angående kommentatorerna så hatar inte alla Luleå. De pratar alltid bra om laget som leder och berättar allt bra de gör osv. Så ni som klagar på kommentatorerna, ni är lika stora kappvändare själva ju. Shocked 
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lajon tor 30 jan 2014, 07:12

Chris Hendrix skrev:De eviga pessimisterna kanske kan få en separat matchtråd varje match där de kan spy galla? Förstår att folk är besvikna över en förlust men inget blir bättre av att man påpekar hur värdelös enskilda spelare är.

Angående kommentatorerna så hatar inte alla Luleå. De pratar alltid bra om laget som leder och berättar allt bra de gör osv. Så ni som klagar på kommentatorerna, ni är lika stora kappvändare själva ju. Shocked 

"Spy galla" ? Tyckte jag uttryckte mig att det handlar om få skriva av sig både vad som var bra och dåligt. Ofta riktar sig frustrationen utåt mot motståndare och domarna snanare än de egna spelarna. Fast det är klart, en dålig målvaktsinstats tex, syns ju mycket mer efter en förslust
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av LulefanGBG tor 30 jan 2014, 12:17

Chris Hendrix skrev:De eviga pessimisterna kanske kan få en separat matchtråd varje match där de kan spy galla? Förstår att folk är besvikna över en förlust men inget blir bättre av att man påpekar hur värdelös enskilda spelare är.

Angående kommentatorerna så hatar inte alla Luleå. De pratar alltid bra om laget som leder och berättar allt bra de gör osv. Så ni som klagar på kommentatorerna, ni är lika stora kappvändare själva ju. Shocked 
På vilket sätt vänder jag kappan efter vinden för att jag klagar på Åström? Han har inte sagt mycket positivt om oss senaste säsongerna, har t.o.m. suttit i ett seriöst debattprogram och häcklat oss...

Han är en jävla pajas om du frågar mig.

Johansson och Wikegård är en annan sak som jag mycket tydligt poängterade i inlägget. De är mer objektiva. Visst kan de också komma dragandes med floskler ibland men det ligger ju något i det också, och dessutom drar de sig inte för att berömma oss när vi spelar bra. Det gör aldrig Åström, han fortsätter med att hävda att vi är utspelade och underlägsna och tråkiga, fast sanningen är en annan. OK, jag skall inte säga aldrig, men det är uppenbart att han har sin idé om hur Luleå är och den har han kablat ut i tid och otid de senaste säsongerna.

Som sagt, ibland spelar vi inte bra och då ser det jävligt tråkigt ut och då har jag inga problem med att kommentatorerna gör sitt jobb och påpekar det, men de skall inte fara med osanning när verkligheten inte ser sådan ut.

Jag tycker även att Lasse Granqvist är en pajas som ofta har sin förutfattade mening om hur varje lag är och håller fast vid den i tid och otid oavsett hur en match ser ut. Luleå är tråkiga, Leksand försvarar sig bara osv. Visst ibland ligger det som sagt något i det, men inte alltid som vissa s.k. "experter" vill få det till. Jag tycker även att Ros och Wennermög är helt värdelösa som objektiva journalister och som experter för att ta två exempel från tidningarna.

Det är min mening, du kanske har en annan men hur har jag vänt kappan efter vinden, det förstår jag ärligt talat inte?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken tor 30 jan 2014, 14:05

LulefanGBG skrev:
Chris Hendrix skrev:De eviga pessimisterna kanske kan få en separat matchtråd varje match där de kan spy galla? Förstår att folk är besvikna över en förlust men inget blir bättre av att man påpekar hur värdelös enskilda spelare är.

Angående kommentatorerna så hatar inte alla Luleå. De pratar alltid bra om laget som leder och berättar allt bra de gör osv. Så ni som klagar på kommentatorerna, ni är lika stora kappvändare själva ju. Shocked 
På vilket sätt vänder jag kappan efter vinden för att jag klagar på Åström? Han har inte sagt mycket positivt om oss senaste säsongerna, har t.o.m. suttit i ett seriöst debattprogram och häcklat oss...

Han är en jävla pajas om du frågar mig.

Johansson och Wikegård är en annan sak som jag mycket tydligt poängterade i inlägget. De är mer objektiva. Visst kan de också komma dragandes med floskler ibland men det ligger ju något i det också, och dessutom drar de sig inte för att berömma oss när vi spelar bra. Det gör aldrig Åström, han fortsätter med att hävda att vi är utspelade och underlägsna och tråkiga, fast sanningen är en annan. OK, jag skall inte säga aldrig, men det är uppenbart att han har sin idé om hur Luleå är och den har han kablat ut i tid och otid de senaste säsongerna.

Som sagt, ibland spelar vi inte bra och då ser det jävligt tråkigt ut och då har jag inga problem med att kommentatorerna gör sitt jobb och påpekar det, men de skall inte fara med osanning när verkligheten inte ser sådan ut.

Jag tycker även att Lasse Granqvist är en pajas som ofta har sin förutfattade mening om hur varje lag är och håller fast vid den i tid och otid oavsett hur en match ser ut. Luleå är tråkiga, Leksand försvarar sig bara osv. Visst ibland ligger det som sagt något i det, men inte alltid som vissa s.k. "experter" vill få det till. Jag tycker även att Ros och Wennermög är helt värdelösa som objektiva journalister och som experter för att ta två exempel från tidningarna.

Det är min mening, du kanske har en annan men hur har jag vänt kappan efter vinden, det förstår jag ärligt talat inte?

Klemetz och Johansson ska det vara under matcher, så det så! bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2014-01-28, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet