Lars "Osten" Bergström

+88
Cambbott24
rasbiologen
Myrman
Hellcop
FrankieLampard
ezz
Anthrax
kokostrollet
Norrlandstoken
Blinders
Sportsman
Gunnar Sträng
Kapten Haddock
Eilif
Ferros
Donten_
Ivanhoe
Monco
LubosC
Indoc
Grimster
KaptenBlodskelett
tibet
Björnkäften
Groggen79
Dustin
Murveln
Davidoff
Puckad
kralle
GustenA
nummer 17
ski3r
LuleåWinston
Hedanders
Frökenbling74
Dentos
Sundance Kid
Wolfhunter
JuniorX
Mr Bister
Qirren
Kocur
Number 69
DirtyTalking
Sir Prozac
Erilk
Neurofunk20
Tigerman
Kraftkung
Mickeee
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
CKa
Grizzly
Lulefan
Lajon
stormvägen
Rikky
rumpztr
Lars158
Micke80
Donowitz
Pajala
Kallepedal
hokkzorz
farre
Kagen
Salle
Bamsefar
Old Brooklyn
MickkeJ
Slapshot
Ingemar
Redbear
Norlin
LulefanGBG
NallePhu
pingu
Rönken
FruktHamster
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
amarule
Purre
Dalle
92 posters

Sida 6 av 14 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa

Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 12:22

@johan74. Men titta här!! Stefan Enbom i princip citerar mig!!

– För det första är det fel att det är "Osten" som bestämmer det här fullt ut. Så funkar det inte i Luleå Hockey. Oavsett vilka frågor det är, så är det många personer som är inblandade i diskussionerna.

– Hur spelartruppen ska se ut, om man ska ta in en spelare eller inte... Det framställs som att "Osten" gör det helt själv och jag tycker att det är olyckligt. Det är en nära dialog med tränare och övriga runt sporten som kommer fram till det i gemensamma diskussioner. Det är en sak jag reagerar på. Jag önskar att de tränare och "Osten" som försöker bygga ett lag som ska utmana inför nästa, ska få något så när arbetsro för att kunna göra det.

– Den gruppen som jobbar med det här är väldigt kompetenta människor som har full insikt i saker och ting, de har full insikt i vår budget och vilka spelare som eventuellt kommer lämna eller kommer in. De jobbar med en helhet och har alla fakta på bordet. Det blir väldigt mycket spekulationer när man inte har i närheten av alla fakta. Det är mycket känslor runt omkring det här. När det gäller Janne Sandström vet jag att det pågår en dialog och att inga dörrar är stängda. "Osten" har sagt till media att eftersom det pågående diskussioner så kommenterar han inte det. Men frågan är inte stängd.

Ok där var naturligtvis denna diskussion stängd Johan!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lars158 tor 19 maj 2016, 13:05

Givetvis är det så att flera är inblandade. Men utan tvekan är ju Osten den yttersta ansvariga. SPORT och CHEF.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 19 maj 2016, 13:06

Det är Osten som förhandlar med tränare/spelare/agenter. Att han sen bollar frågor med andra inom organisationen kan säkert stämma. Det är hur kontakter o dialog, alternativt bristen på detta, mellan föreningen (i detta fall alltså Osten) och tränare/spelare/agenter hanteras som det varit återkommande debatt om.

Känns väl knappast som någon tredjegradsekvation.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 13:16

Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 14:02

Lars158 skrev:Givetvis är det så att flera är inblandade. Men utan tvekan är ju Osten den yttersta ansvariga. SPORT och CHEF.

Om övriga inblandade vill ha kvar spelaren, i detta fall Janne så kommer janne att få ett kontraktserbjudande oavsett vad Osten tycker! Om alla tränarna, Enbom och styrelsen säger "Janne ska ha ett kontraktserbjudande av oss" så måste naturligtvis Osten ge med sig. Han kan inte ställa sig och trampa på övrigas ställning i ärendet. Däremot om det är jämt i nån fråga så är ju Ostens ord avgörande! Så om större delen av Luleå Hockey absolut tycker att Janne ska kvar så hade han varit kontrakterad nu. Men i detta fallet så har större delen av Luleå Hockey kommit fram till att det bästa för Luleå är att vänta med Janne.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 19 maj 2016, 14:03

nummer 17 skrev:Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.
Vad är sanningen?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 14:15

Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.
Vad är sanningen?

Versionen där Enbom, tränarna, Osten m.fl. tillsammans och i samråd bygger truppen. Värvar spelare, tar fram ett tilltalande kontrakt eller väntar med kontraktserbjudanden, väljer att inte förlänga o.s.v. Detta görs tillsammans från Luleå Hockeys sida och inte enskilt från Ostens sida. Det är alltså Luleå Hockey det ska klagas på om man inte är nöjd med t.ex. Jannes situation eftersom Luleå Hockey tillsammans och i samråd bestämt att hantera Janne på detta sättet. Gäller naturligtvis även Abbott och Ledin om man anser att det skötts på fel sätt där.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 19 maj 2016, 14:16

nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.
Vad är sanningen?

Versionen där Enbom, tränarna, Osten m.fl. tillsammans och i samråd bygger truppen. Värvar spelare, tar fram ett tilltalande kontrakt eller väntar med kontraktserbjudanden, väljer att inte förlänga o.s.v. Detta görs tillsammans från Luleå Hockeys sida och inte enskilt från Ostens sida. Det är alltså Luleå Hockey det ska klagas på om man inte är nöjd med t.ex. Jannes situation eftersom Luleå Hockey tillsammans och i samråd bestämt att hantera Janne på detta sättet. Gäller naturligtvis även Abbott och Ledin om man anser att det skötts på fel sätt där.
Då är det dags för ett klassiskt "avgå alla!". Och denna gång på allvar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 14:36

Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.
Vad är sanningen?

Versionen där Enbom, tränarna, Osten m.fl. tillsammans och i samråd bygger truppen. Värvar spelare, tar fram ett tilltalande kontrakt eller väntar med kontraktserbjudanden, väljer att inte förlänga o.s.v. Detta görs tillsammans från Luleå Hockeys sida och inte enskilt från Ostens sida. Det är alltså Luleå Hockey det ska klagas på om man inte är nöjd med t.ex. Jannes situation eftersom Luleå Hockey tillsammans och i samråd bestämt att hantera Janne på detta sättet. Gäller naturligtvis även Abbott och Ledin om man anser att det skötts på fel sätt där.
Då är det dags för ett klassiskt "avgå alla!". Och denna gång på allvar.

Det är ju en hållning man kan välja! Inte så konstruktiv om du frågar mig för att det kommer förmodligen inte att hända och vilka ska anställas istället! Som har kunskap, insikt, erfarenhet, brinner för Luleå Hockey, kontaktnät och som kommer att göra ett bättre jobb. Vill man att alla ska avgå och vill vara konstruktiv får man maila Luleå eller gå på årsmötet samt komma med förslag på ersättarna.

Ett annat sätt är ju att ha tillit till Luleå. Lita på att dom gör sitt absolut bästa för att det ska bli så bra som möjligt för Luleå. Att dom som har kunskapen om alla parametrar faktiskt gör ett bra jobb. Dom vet ju en hel del som vi inte har en aning om! Inte fan säger jag åt läkaren, regissiören, läraren, asfalltsläggaren eller sportchefen att jag minsann kan det där bättre.

Finns ytterligare ett alternativ som nog är det produktivaste och det är ju att gå ihop och meddela Luleå vid ett möte, mail eller på årsmötet att man är missnöjd med att det verkar som att vissa spelare hänger i luften och inte får nåt besked. Att man vill att det hanteras på ett annat sätt framöver, att Luleå går ut tydligt till media och oss med ett rakt besked vad som händer med spelare X. Vi har erbjudit kontrakt. Eller vi väntar med att erbjuda kontrakt tills vi har en bättre bild över lagbygget. Eller vi kommer inte att erbjuda X nåt kontrakt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad tor 19 maj 2016, 15:38

Jag hoppas detta blir mina sista 2 cent i denna affär.

Alla karriärer har ett slut. Även Jannes.
Men jag är inte rätt person att bedöma om det är nu.

Däremot är han en ikon och jag tycker inte att man förhandlar med honom som med andra.
vill man inte förlänga inför nästa säsong, säg det.
"Du Janne, det är slut nu hos oss, vill du lägga av så
gör vi en jättegrej till avtackning för allt du gjort för oss.
Om vi gå vidare så gör vi samma stora avtackning när din karriär är över."
- Det hade känts bra för mig att förmedla!

Om det har sagt eller inte vet jag inte. Om man resonerar så eller inte vet jag inte.

Däremot hade det inte känts bra för mig att reducera en ikon
till en prisdiskussion och en reserv som man ringer om den
man egentligen vill ha tackar nej.

I min bok är det inte så enkelt att det handlar om vilka spelare
man får in i en budget, det handlar också om vilken budget man
kan få om man har rätt typ av spelare och rätt typ av agerande.

Men det som vi ser och det som sker är inte samma sak.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Grimster tor 19 maj 2016, 16:38

nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.
Vad är sanningen?

Versionen där Enbom, tränarna, Osten m.fl. tillsammans och i samråd bygger truppen. Värvar spelare, tar fram ett tilltalande kontrakt eller väntar med kontraktserbjudanden, väljer att inte förlänga o.s.v. Detta görs tillsammans från Luleå Hockeys sida och inte enskilt från Ostens sida. Det är alltså Luleå Hockey det ska klagas på om man inte är nöjd med t.ex. Jannes situation eftersom Luleå Hockey tillsammans och i samråd bestämt att hantera Janne på detta sättet. Gäller naturligtvis även Abbott och Ledin om man anser att det skötts på fel sätt där.
Då är det dags för ett klassiskt "avgå alla!". Och denna gång på allvar.

Det är ju en hållning man kan välja! Inte så konstruktiv om du frågar mig för att det kommer förmodligen inte att hända och vilka ska anställas istället! Som har kunskap, insikt, erfarenhet, brinner för Luleå Hockey, kontaktnät och som kommer att göra ett bättre jobb. Vill man att alla ska avgå och vill vara konstruktiv får man maila Luleå eller gå på årsmötet samt komma med förslag på ersättarna.

Ett annat sätt är ju att ha tillit till Luleå. Lita på att dom gör sitt absolut bästa för att det ska bli så bra som möjligt för Luleå. Att dom som har kunskapen om alla parametrar faktiskt gör ett bra jobb. Dom vet ju en hel del som vi inte har en aning om! Inte fan säger jag åt läkaren, regissiören, läraren, asfalltsläggaren eller sportchefen att jag minsann kan det där bättre.

Finns ytterligare ett alternativ som nog är det produktivaste och det är ju att gå ihop och meddela Luleå vid ett möte, mail eller på årsmötet att man är missnöjd med att det verkar som att vissa spelare hänger i luften och inte får nåt besked. Att man vill att det hanteras på ett annat sätt framöver, att Luleå går ut tydligt till media och oss med ett rakt besked vad som händer med spelare X. Vi har erbjudit kontrakt. Eller vi väntar med att erbjuda kontrakt tills vi har en bättre bild över lagbygget. Eller vi kommer inte att erbjuda X nåt kontrakt.

Ja visst ska man lita på läkarn, regissören, läraren, asfaltsläggarn eller sportchefen. Men samtidigt så vill jag inte ha cancer 3 gånger, se Star wars 5 3 gånger, få veta att 4+4 är 9 av läraren lika lite som att jag anställer samma asfaltsläggare en 3:e gång efter han asfalterat som ett ryskt gruvfyllo första gången. Det känns mer som att Osten är så desperat efter framgång sen 96 att han tappat fotfästet. Snick snack om att det är fler som har med besluten att göra, vad vet Enbom om det sporstliga? och sen sitter ju Skuggan och Osten ihop som lera och halm. Nu har jag protesterat mot dina åsikter Smile Summa summarum så tycker jag allt detta Osten och klubben gör nu skadar Luleå Hockey.
Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av NallePhu tor 19 maj 2016, 17:09

Osten är SPORTCHEF han är ytterstansvarig att ställa ett lag på isen åt coachen, Styrelse och annat löst folk har inget med värvningarna att göra oavsett vad Enbom säger i massmedia!

Dags att fatta osten har suttit för länge på sin position som sportchef så han börjar bli för bekväm - fartblind etc etc, Ser man runt på div Luleå forum + Twitter så är de flesta fansen oroliga över vad som sker inom Luleå Hockey sedan finns det alltid en klick fans som blinda el naiva svår analyserat men dessa ser inte vad övriga gör utan styvnackat ser Osten gör inga fel!

Krävs en föryngring på Ostens position that is a fact!

Sista inlägget kring Osten & #17 eviga försvar som börjar te sig i absurdum nu mera från min sida iaf!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Wolfhunter tor 19 maj 2016, 18:36

NallePhu skrev:Osten är SPORTCHEF han är ytterstansvarig att ställa ett lag på isen åt coachen, Styrelse och annat löst folk har inget med värvningarna att göra oavsett vad Enbom säger i massmedia!

Dags att fatta osten har suttit för länge på sin position som sportchef så han börjar bli för bekväm - fartblind etc etc, Ser man runt på div Luleå forum + Twitter så är de flesta fansen oroliga över vad som sker inom Luleå Hockey sedan finns det alltid en klick fans som blinda el naiva svår analyserat men dessa ser inte vad övriga gör utan styvnackat ser Osten gör inga fel!

Krävs en föryngring på Ostens position that is a fact!

Sista inlägget kring Osten & #17 eviga försvar som börjar te sig i absurdum nu mera från min sida iaf!
Märklig argumentation.
Rykten på stan som man sen drar konspiratoriska slutsatser av som sen görs till sanning och får följden att man ser världen med andra ögon. Jo det finns upprörda fans som inte vet allt vad som händer men dömer snabbare än en ilsk terrier jagar upp en grävling ur grytet och ylar ikapp så att de till slut tror att de är i majoritet.
Besvikna journalister utan kunskap som frustrerat triggar mobben för billiga poäng, besvikna över utebliven information från kon som göder dem feta var dag.
Naturligtvis kan det begås fel i Luleå Hockeys ledning, men har man lite koll och inte i grunden misstror allt innan motsatsen bevisats inser man att klubben har gott rykte blad spelare och sköts förbannat mycket proffsigare än den nånsin gjorts förr.
Naturligtvis är Osten ytterst ansvarig och den som förtjänar mest beröm för att ha lyft föreningen sedan han tillträdde och skall kritiseras ifall det sportsliga havererar nästa år. Sen är det lika självklart som Nr17 skriver och Enbom verifierar att han inte ensam styr skutan och fattar alla viktiga beslut. Självfallet har tränarna och Enbom själv och gissningsvis Hedlund som sitter i ledningsgruppen har ett ord med i spelet kring lagbygget.
Jag anser att den kampanj som Johansson på NSD och några fans nu piskar upp bara skadar - vårt kära Luleå Hockey.
Sista ordet i den här bedrövliga soppan från min sida på et t ag. Själv skall jag invänta de sista värvningarna, se ett tiotal omgångar och hela tiden ha fullt förtroende för att föreningen sköts på ett utomordentligt sätt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kagen tor 19 maj 2016, 18:53

Osten må ha sina styrkor och svagheter men nog har han gjort ett bra jobb i stort, t.om mycket bra vill jag säga. Många av de värvningar som visat sig inte vara lyckade har vi fans varit lyriska över.

Vad gäller 'Situation Sandström' har vi inte full information. Det är möjligt att Osten förhandlar med någon riktig klassback men att det inte finns utrymme varken på isen eller i budgeten för både denna värvning och Janne Sandström.

Förhandlingar är alltid ett spel. Många fans skriker 'ge honom vad han kräver' ungefär som att vi skulle erbjudit Abbott, Ledin, Granström osv ett blankt papper så fick det fylla i valfritt belopp och sedan skulle Luleå HF betala det. En budget är en budget och garanterat har Osten chansat ibland och erbjudit lite lågt och tappat spelare. Å andra sidan har andra skrivit på fast de kanske kunnat få mer.

Ska vi tycka synd om killar som spelar hockey och tjänar med än vårt lands Överbefälhavare, Statsminister, Finansminister och mångfallt mer än sjuksköterskor, lärare osv? Varför ska då inte spelarna i Damlaget tjäna 90 000 kronor i snitt då, ett par av dem tillhör värdseliten i sin sport och är givna i VM och OS, det går ju inte direkt att säga detsamma om Fabbe & Co, eller hur? Ändå tjänar de mångfalt bättre.

Har vi inte kulturbärare kvar i Luleå om Janne Sandström inte signas upp? Jodå, kvar finns Harju, Fabricius, Pite-Foppa, Lassinatti, Jaros, Hedman för att nämna några som spelat många säsonger i den finaste av alla tröjor.

Om Osten bedömer att Sandström inte ska erbjudas nytt kontrakt litar jag på den bedömningen. Hans jobb är att göra det som är bäst för Luleå Hockey, precis som Klasen och Omark (som inte tillhör Luleå Hockey) är helt fria att tala sig varma för sin kompis och den oerhört kompetente Luleå Hockey ikonen Jan Sandström.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 19:34

Plus till både Kagen och Wolfhunter! Verkar finnas en del livserfarenhet, balans och god slutledningsförmåga hos er båda!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Grimster tor 19 maj 2016, 21:01

Wolfhunter skrev:
NallePhu skrev:Osten är SPORTCHEF han är ytterstansvarig att ställa ett lag på isen åt coachen, Styrelse och annat löst folk har inget med värvningarna att göra oavsett vad Enbom säger i massmedia!

Dags att fatta osten har suttit för länge på sin position som sportchef så han börjar bli för bekväm - fartblind etc etc, Ser man runt på div Luleå forum + Twitter så är de flesta fansen oroliga över vad som sker inom Luleå Hockey sedan finns det alltid en klick fans som blinda el naiva svår analyserat men dessa ser inte vad övriga gör utan styvnackat ser Osten gör inga fel!

Krävs en föryngring på Ostens position that is a fact!

Sista inlägget kring Osten & #17 eviga försvar som börjar te sig i absurdum nu mera från min sida iaf!
Märklig argumentation.
Rykten på stan som man sen drar konspiratoriska slutsatser av som sen görs till sanning och får följden att man ser världen med andra ögon. Jo det finns upprörda fans som inte vet allt vad som händer men dömer snabbare än en ilsk terrier jagar upp en grävling ur grytet och ylar ikapp så att de till slut tror att de är i majoritet.
Besvikna journalister utan kunskap som frustrerat triggar mobben för billiga poäng, besvikna över utebliven information från kon som göder dem feta var dag.
Naturligtvis kan det begås fel i Luleå Hockeys ledning, men har man lite koll och inte i grunden misstror allt innan motsatsen bevisats inser man att klubben har gott rykte blad spelare och sköts förbannat mycket proffsigare än den nånsin gjorts förr.
Naturligtvis är Osten ytterst ansvarig och den som förtjänar mest beröm för att ha lyft föreningen sedan han tillträdde och skall kritiseras ifall det sportsliga havererar nästa år. Sen är det lika självklart som Nr17 skriver och Enbom verifierar att han inte ensam styr skutan och fattar alla viktiga beslut. Självfallet har tränarna och Enbom själv och gissningsvis Hedlund som sitter i ledningsgruppen har ett ord med i spelet kring lagbygget.
Jag anser att den kampanj som Johansson på NSD och några fans nu piskar upp bara skadar - vårt kära Luleå Hockey.
Sista ordet i den här bedrövliga soppan från min sida på et t ag. Själv skall jag invänta de sista värvningarna, se ett tiotal omgångar och hela tiden ha fullt förtroende för att föreningen sköts på ett utomordentligt sätt.

Så då menar du att hela denna soppa är journalister och rabiata fans fel? det hade väl inte uppkommit om luleå hockey hade vart lite rakare och smidigare.inte så att det är första signerings soppan?
Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kallepedal tor 19 maj 2016, 21:07

nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har varit tränare, spelare och styrelseledamot i idrottsföreningar och har en viss insikt, kunskap och erfarenhet av hur sånt här skötts.

Och när Stefan Enbom säger nästan ordagrant vad jag sagt så blir nåt jävulskt uppenbart vilken version som är närmast sanningen. Att ni protesterar mot mina åsikter är helt ok för ni vet inte vad jag vet och vem jag är men när ni fortsätter protestera trots att Enbom säger samma sak upplever jag som lite fånigt och en smula arrogant.
Vad är sanningen?

Versionen där Enbom, tränarna, Osten m.fl. tillsammans och i samråd bygger truppen. Värvar spelare, tar fram ett tilltalande kontrakt eller väntar med kontraktserbjudanden, väljer att inte förlänga o.s.v. Detta görs tillsammans från Luleå Hockeys sida och inte enskilt från Ostens sida. Det är alltså Luleå Hockey det ska klagas på om man inte är nöjd med t.ex. Jannes situation eftersom Luleå Hockey tillsammans och i samråd bestämt att hantera Janne på detta sättet. Gäller naturligtvis även Abbott och Ledin om man anser att det skötts på fel sätt där.
Då är det dags för ett klassiskt "avgå alla!". Och denna gång på allvar.

Det är ju en hållning man kan välja! Inte så konstruktiv om du frågar mig för att det kommer förmodligen inte att hända och vilka ska anställas istället! Som har kunskap, insikt, erfarenhet, brinner för Luleå Hockey, kontaktnät och som kommer att göra ett bättre jobb. Vill man att alla ska avgå och vill vara konstruktiv får man maila Luleå eller gå på årsmötet samt komma med förslag på ersättarna.

Ett annat sätt är ju att ha tillit till Luleå. Lita på att dom gör sitt absolut bästa för att det ska bli så bra som möjligt för Luleå. Att dom som har kunskapen om alla parametrar faktiskt gör ett bra jobb. Dom vet ju en hel del som vi inte har en aning om! Inte fan säger jag åt läkaren, regissiören, läraren, asfalltsläggaren eller sportchefen att jag minsann kan det där bättre.

Finns ytterligare ett alternativ som nog är det produktivaste och det är ju att gå ihop och meddela Luleå vid ett möte, mail eller på årsmötet att man är missnöjd med att det verkar som att vissa spelare hänger i luften och inte får nåt besked. Att man vill att det hanteras på ett annat sätt framöver, att Luleå går ut tydligt till media och oss med ett rakt besked vad som händer med spelare X. Vi har erbjudit kontrakt. Eller vi väntar med att erbjuda kontrakt tills vi har en bättre bild över lagbygget. Eller vi kommer inte att erbjuda X nåt kontrakt.
Eller vi väntar med att erbjuda kontrakt tills vi har en bättre bild över lagbygget. Är det inte den statusen som gäller nu?
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 21:18

Japp! Så har då jag uppfattat det kallepedal men man har inte varit tillräckligt tydliga med det eftersom så många verkar ha missat detta!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 21:22

Nån som har tänkt på att huvudpersonen själv inte har klagat, han har faktiskt inte ens uttalat sig. Han kanske är fullt på det klara över vad som gäller, kanske även helt i acceptans över situationen!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kallepedal tor 19 maj 2016, 21:25

Utan att ha gjort några djupare undersökningar så tror jag att det är samma människor som anser att Osten är en sopa som tycker att Skuggan är värdelös som tränare. Samma människor som verkar veta mer om vad som försiggår bakom kulisserna än de inblandade själv. Självklar måste man få ha kritiska synpunkter om vad som sker men det finns alltid två sidor av myntet.

Jag måste bättra på mina psykologikunskaper för att förstå varför vi tycker så olika fast vi har samma drömmar och mål.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Wolfhunter tor 19 maj 2016, 21:40

Vem av oss här inne har kunskap att uttala sig om vad som skett och sker, vilka besked LHF gett och ger till Janne?
Ingen.
Så ja Grimster. Soppan är fabricerad av folk som bygger sitt resonemang på en negstiv bild av föreningens ledning utan fakta i botten.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 19 maj 2016, 21:48

Jag har väldigt höga tankar om vad Osten betytt för föreningen, framgår t ex av min inlägg på första sidan i denna tråd. Men hanteringen rörande kontrakt lämnar övrigt att önska och den återkommande argumentet är bristande i kommunikation/dialog. Och även om alla i hela Luleå Hockey är inblandade i processen så sköts dialogen med motparten av GM.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kallepedal tor 19 maj 2016, 21:54

Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sir Prozac tor 19 maj 2016, 22:02

Ledda rekommenderade Falk att spela i Luleå. Han sa ju till och med att man fick raka besked. Allt kanske inte bara är skit?

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 19 maj 2016, 22:07

Sir Prozac skrev:Ledda rekommenderade Falk att spela i Luleå.  Han sa ju till och med att man fick raka besked. Allt kanske inte bara är skit?
Standardsvar när spelare kommer till en klubb där han känner någon som spelar/spelat. Hade någon lagt upp en tjockare sedelbunt än Luleå hade Falk spelat där, oavsett vad Ledda eller någon annan kan ha sagt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 22:09

Om Luleå får seriösa signaler på att Osten sköter dialogen på ett annat sätt än Luleås förväntningar, krav, planering eller värdegrund försöker man naturligtvis rätta till det. Man går igenom vad som förväntas och hur man vill att det ska skötas ytterliggare gånger! Kanske går ytterligare nån ledarskapsutbildning så att man får kommunikationen att fungera! Luleå är ju ett företag med typ hundra anställda, en omsättningen på 150miljoner och väldigt beroende av att man ser bra ut på många sätt! Naturligtvis jobbar man stenhårt med hur man uppfattas! Osten har nog den dialogen som krävs av Luleå Hockey, annars skulle nån annat sköta vissa av hans arbetsuppgifter!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LulefanGBG tor 19 maj 2016, 22:12

SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK!

Om det ändå kunde bli ny säsong någon gång.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 tor 19 maj 2016, 22:17

Jag har dom psykologikunskaper som krävs för att veta vilka dom bakomliggande orsakerna är som oftast triggar människor till beteenden som tillitsbrist, dömande, kritiska, förutfattade meningar och andra återkommande osunda beteenden på detta forum!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville tor 19 maj 2016, 22:31

nummer 17 skrev:Jag har dom psykologikunskaper som krävs för att veta vilka dom bakomliggande orsakerna är  som oftast triggar människor till beteenden som tillitsbrist, dömande, kritiska, förutfattade meningar och andra återkommande osunda beteenden på detta forum!
Även narcissism? Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LulefanGBG tor 19 maj 2016, 22:36

Jag har lyckats besegra en jägare i lerduveskytte med hagelbössa en gång. Hade fler träffar av de 20 skott som tävlingen bestod i. (Ren nybörjartur givetvis, men för en som bara skjutit knallpulverpistol, och på sin höjd kollat några spaghetti-västernrullar tidigare i livet, samt helt saknar annat att skryta om så får det väl ändå anses som någon sorts bedrift?). Enligt besegrade experts utsago så sköt jag emellertid 'helt fel' varför resultatet inte borde ha räknats. Finns tydligen regler för sådant? Hade jag skjutit på rätt sätt hade jag inte vunnit...

På tal om något helt annat alltså....
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken tor 19 maj 2016, 22:36

LulefanGBG skrev:SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK!

Om det ändå kunde bli ny säsong någon gång.

Hehe, jag läste det där som "SNARA" först clown pirat
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LulefanGBG tor 19 maj 2016, 22:40

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK!

Om det ändå kunde bli ny säsong någon gång.

Hehe, jag läste det där som "SNARA" först clown pirat
Nåväl, riktigt så drastiska behöver vi väl inte bli redan i Maj. Försäsongen kan väl åtminstone för börja innan vi plockar fram repet... Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Rönken tor 19 maj 2016, 22:43

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK!

Om det ändå kunde bli ny säsong någon gång.

Hehe, jag läste det där som "SNARA" först clown pirat
Nåväl, riktigt så drastiska behöver vi väl inte bli redan i Maj. Försäsongen kan väl åtminstone för börja innan vi plockar fram repet... Rolling Eyes

Där i Göteborg har ni väl inga gränser eller hämningar alien
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av LulefanGBG fre 20 maj 2016, 06:58

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK!

Om det ändå kunde bli ny säsong någon gång.

Hehe, jag läste det där som "SNARA" först clown pirat
Nåväl, riktigt så drastiska behöver vi väl inte bli redan i Maj. Försäsongen kan väl åtminstone för börja innan vi plockar fram repet... Rolling Eyes

Där i Göteborg har ni väl inga gränser eller hämningar alien
Förvisso.

OT: Hade varit intressant om Osten, (när hela lagbygget är klart senare i år), för en gång skull kunde göra ett uttalande kring hur man resonerat när man byggt laget. Inte bara varför man värvat dem man värvat utan varför en del spelare inte blivit kvar och hur de dialogerna löpt under processen. Högst osannolikt att det sker, och det är inte heller något som jag kräver av Osten, men det hade varit lite intressant, med tanke på allt tjafs här inne. Jag lägger mig inte i den biten alls eftersom jag ingenting vet och inte heller sett några konkreta bevis som pekar åt endera hållet, men debatten här inne är dels lite ensidig och framförallt onyanserad. Allt är svart eller vitt för det mesta.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 fre 20 maj 2016, 07:58

Snikne Ville skrev:
Sir Prozac skrev:Ledda rekommenderade Falk att spela i Luleå.  Han sa ju till och med att man fick raka besked. Allt kanske inte bara är skit?
Standardsvar när spelare kommer till en klubb där han känner någon som spelar/spelat. Hade någon lagt upp en tjockare sedelbunt än Luleå hade Falk spelat där, oavsett vad Ledda eller någon annan kan ha sagt.

Jaha så när nån uttalar sig negativt om Luleå i t.ex media så är det sant men när någon säger nåt positivt så är det falskt?!! När Ledda sa eller påstods ha sagt nåt negativt om Luleå ifjol så var det sant men i år när han sagt nåt positivt om Luleå så är det falskt! Logiken i det Snikne?
Och att man säger att det är "raka besked" i nån förening så påstår du att det är ett standardsvar. Jag kan då inte påminna mig någonsin ha hört nån säga just så! Så standardsvar, nej! Men överbevisa mig gärna!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville fre 20 maj 2016, 10:10

nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
Sir Prozac skrev:Ledda rekommenderade Falk att spela i Luleå.  Han sa ju till och med att man fick raka besked. Allt kanske inte bara är skit?
Standardsvar när spelare kommer till en klubb där han känner någon som spelar/spelat. Hade någon lagt upp en tjockare sedelbunt än Luleå hade Falk spelat där, oavsett vad Ledda eller någon annan kan ha sagt.

Jaha så när nån uttalar sig negativt om Luleå i t.ex media så är det sant men när någon säger nåt positivt så är det falskt?!! När Ledda sa eller påstods ha sagt nåt negativt om Luleå ifjol så var det sant men i år när han sagt nåt positivt om Luleå så är det falskt! Logiken i det Snikne?
Och att man säger att det är "raka besked" i nån förening så påstår du att det är ett standardsvar. Jag kan då inte påminna mig någonsin ha hört nån säga just så! Så standardsvar, nej! Men överbevisa mig gärna!
Lägg inte ord i min mun tack. Kan ju inte undgått nån att t ex när Luleå värvar en finne så har han "pratat med någon" som bara har gott att säga om föreningen. Och fansen. Standardsvar. Att Enbom pysslar med mediegeggande är ju egentligen ingen kritik mot honom, så agerar ju alla på dessa positioner. Klart som fan att ingen hänger ut ev brister i en organisation oavsett vad det gäller. Det tragiska är däremot personer som på allvar lägger någon vikt vid sånt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 fre 20 maj 2016, 11:31

Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har dom psykologikunskaper som krävs för att veta vilka dom bakomliggande orsakerna är  som oftast triggar människor till beteenden som tillitsbrist, dömande, kritiska, förutfattade meningar och andra återkommande osunda beteenden på detta forum!
Även narcissism? Smile

Nu pratade jag ganska enkla osunda beteenden och inte diagnoser. Jag har inte sett en antydan till narcissistisk personlighet här, inte ens narcissistiska drag. Detta är generellt väldigt ovanliga diagnoser och trots att jag jobbar med dubbeldiagnoser och deras personliga utveckling så är det ytterst sällan jag stött på just denna diagnos.
Jag tänkte mer på dom beteenden som ofta grundar sig i att människor utgår från sig själva! Det är väldigt vanligt att dom som gång på gång kritiserar och misstänker andra för att vara opålitliga, själviska, trampar andra på tårna, gör en svag insats på jobbet, inte följer det regelverk eller värdegrunder som finns m.m. ofta är människor som själva har dessa brister. Man utgår alltså från sitt egna sätt och tror ofta att andra är likadana, den som t.ex fuskar med arbetstider eller deklarationen tror ofta att "alla andra också gör det". Samma sak med positiva saker, dom som ofta tycker att andra är pålitliga, duktiga på sitt jobb, engagerade, ärliga, hederliga m.m. oftast är människor som själva har dessa beteenden eller personlighetsdrag.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 fre 20 maj 2016, 11:39

Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
Sir Prozac skrev:Ledda rekommenderade Falk att spela i Luleå.  Han sa ju till och med att man fick raka besked. Allt kanske inte bara är skit?
Standardsvar när spelare kommer till en klubb där han känner någon som spelar/spelat. Hade någon lagt upp en tjockare sedelbunt än Luleå hade Falk spelat där, oavsett vad Ledda eller någon annan kan ha sagt.

Jaha så när nån uttalar sig negativt om Luleå i t.ex media så är det sant men när någon säger nåt positivt så är det falskt?!! När Ledda sa eller påstods ha sagt nåt negativt om Luleå ifjol så var det sant men i år när han sagt nåt positivt om Luleå så är det falskt! Logiken i det Snikne?
Och att man säger att det är "raka besked" i nån förening så påstår du att det är ett standardsvar. Jag kan då inte påminna mig någonsin ha hört nån säga just så! Så standardsvar, nej! Men överbevisa mig gärna!
Lägg inte ord i min mun tack. Kan ju inte undgått nån att t ex när Luleå värvar en finne så har han "pratat med någon" som bara har gott att säga om föreningen. Och fansen. Standardsvar.  Att Enbom pysslar med mediegeggande är ju egentligen ingen kritik mot honom, så agerar ju alla på dessa positioner. Klart som fan att ingen hänger ut ev brister i en organisation oavsett vad det gäller. Det tragiska är däremot personer som på allvar lägger någon vikt vid sånt.

Vilket ord har jag lagt i din mun? Inte "raka besked" iallafall för det var ju just det du bekräftade som ett standardsvar eftersom det var just detta Sir prozac presenterade att Ledda sagt. Och fortfarande undrar jag varför dom negativa påståendena är trovärdiga men dom positiva falska?

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 fre 20 maj 2016, 12:05

nummer 17 skrev:
Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Jag har dom psykologikunskaper som krävs för att veta vilka dom bakomliggande orsakerna är  som oftast triggar människor till beteenden som tillitsbrist, dömande, kritiska, förutfattade meningar och andra återkommande osunda beteenden på detta forum!
Även narcissism? Smile

Nu pratade jag ganska enkla osunda beteenden och inte diagnoser. Jag har inte sett en antydan till narcissistisk personlighet här, inte ens narcissistiska drag. Detta är generellt väldigt ovanliga diagnoser och trots att jag jobbar med dubbeldiagnoser och deras personliga utveckling så är det ytterst sällan jag stött på just denna diagnos.
Jag tänkte mer på dom beteenden som ofta grundar sig i att människor utgår från sig själva! Det är väldigt vanligt att dom som gång på gång kritiserar och misstänker andra för att vara opålitliga, själviska, trampar andra på tårna, gör en svag insats på jobbet, inte följer det regelverk eller värdegrunder som finns m.m. ofta är människor som själva har dessa brister. Man utgår alltså från sitt egna sätt och tror ofta att andra är likadana, den som t.ex fuskar med arbetstider eller deklarationen tror ofta att "alla andra också gör det". Samma sak med positiva saker, dom som ofta tycker att andra är pålitliga, duktiga på sitt jobb, engagerade, ärliga, hederliga m.m. oftast är människor som själva har dessa beteenden eller personlighetsdrag.
Och jag förstod piken men valde ändå att svara seriöst!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville fre 20 maj 2016, 12:47

nummer 17 skrev:Och fortfarande undrar jag varför dom negativa påståendena är trovärdiga men dom positiva falska?
Har aldrig hävdat något sådant absolut samband, det har du lagt i min mun. Det är din tolkning o den får du reda ut själv. Du har säkert den kompetensen oxå. Lycka till!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av nummer 17 fre 20 maj 2016, 13:26

Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:Och fortfarande undrar jag varför dom negativa påståendena är trovärdiga men dom positiva falska?
Har aldrig hävdat något sådant absolut samband, det har du lagt i min mun. Det är din tolkning o den får du reda ut själv. Du har säkert den kompetensen oxå. Lycka till!

Det är ju jätteenkelt att läsa dina inlägg och se sambandet mellan vad du anser är trovärdigt och falskt. Många människor vet om att dom gör så men har inte modet att erkänna sina brister och försöker istället projicera problemet på någon annan och vill då gärna avsluta diskussionen för att inte avslöja att argumenten tog slut.

Jag t.ex har en brist som gör att jag inte ger mig i vissa situationer och fortsätter tjata trots att folk uppenbarligen inte är där att dom klarar av ändra åsikt hur överväldigande argumenten än är.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Puckad fre 20 maj 2016, 13:33

Ge inte upp nu killar! Någon kan fortfarande vinna!

Eller, ta helg och vila lite och ta nya tag på måndag!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken fre 20 maj 2016, 13:35

Puckad skrev:Ge inte upp nu killar! Någon kan fortfarande vinna!

Eller, ta helg och vila lite och ta nya tag på måndag!
Än är det väl inte helg? Jäkla dagtidare.. klämdagar, komptid och gud vet vad..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville fre 20 maj 2016, 14:01

Puckad skrev:Ge inte upp nu killar! Någon kan fortfarande vinna!

Eller, ta helg och vila lite och ta nya tag på måndag!
Case closed för mig nu, lovar.. Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av hokkzorz fre 20 maj 2016, 14:04

*kastar på lite bensin på elden*

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kallepedal fre 20 maj 2016, 15:31

Snikne Ville skrev:Som sagt, vi har SHL:s skickligaste sportchef. End of story. Sen går såklart en blomma till den ledning som valde att begrava stridsyxan och ta Osten hem igen!
Snikne Ville, visst är han bra våran Ost. Ska vi säga End of story.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Snikne Ville fre 20 maj 2016, 15:38

Kallepedal skrev:
Snikne Ville skrev:Som sagt, vi har SHL:s skickligaste sportchef. End of story. Sen går såklart en blomma till den ledning som valde att begrava stridsyxan och ta Osten hem igen!
Snikne Ville, visst är han bra våran Ost. Ska vi säga End of story.
Vad menar du? Skrev om just det inlägget, och fler, i denna tråd igår 09.48.
Vi säger end of story.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Mickeee fre 20 maj 2016, 17:22

Kallepedal skrev:Utan att ha gjort några djupare undersökningar så tror jag att det är samma människor som anser att Osten är en sopa som tycker att Skuggan är värdelös som tränare. Samma människor som verkar veta mer om vad som försiggår bakom kulisserna än de inblandade själv. Självklar måste man få ha kritiska synpunkter om vad som sker men det finns alltid två sidor av myntet.

Jag måste bättra på mina psykologikunskaper för att förstå varför vi tycker så olika fast vi har samma drömmar och mål.  

Det är även samma människor som högljutt skrek om att rönkken skulle avgå då han var tränare. Aldrig nöjda utan ser livet och luleå med ett grått jävla filter framför ögonen
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av JuniorX fre 20 maj 2016, 22:04

Jag vet inte längre...


JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar tor 09 jun 2016, 11:12

Tja , vad säger man.

från Kurren.

LULEÅ/ISHOCKEY Han har värvat bra och dåligt. Han har rasistanklagats och hyllats. Han har krigat med journalister, agenter och spelare – och tagit Luleå Hockey från botten till toppen. Lars ”Osten” Bergströms kontrakt går ut efter kommande säsong. Jag tycker inte att han ska fortsätta som sportchef efter det.





Det är mitten av augusti 2013. Vid en biljettlucka i Berlin står tre lätt berusade svenska män i undre medelåldern. Deras biljetter till European Trophy-matchen mellan Eisbären och Luleå Hockey skulle hämtas ut just precis här, men med den engelska som sällskapet besitter går det inte att förklara för den lika bastanta som ointresserade och framför allt tyska tanten i luckan. Förbi spatserar Luleås sportchef Lars ”Osten” Bergström. En av männen får en idé.

”Osten” har ju varit tränare i Österrike – han kan väl tyska? Kan han inte hjälpa till att tolka?

”Osten” hjälper gärna de okända männen, herregud, de är ju Luleåsupportrar.

Han stegar fram till luckan och drar en harang från strupen.

Trots att tanten nu förstår budskapet är hon fortsatt lika ointresserad. ”Osten” slår ut med händerna, men sällskapet ber honom insistera, kanske fråga någon annan. Deras instruktioner är ju glasklara – biljetterna ska finnas i just den här luckan.

”Osten” gör ett sista försök på sin tränartyska med österrikisk brytning och – under utav alla under – tanten reagerar.

Hon suckar tungt, öppnar under stora vedermödor det enda kassaskrin som finns på den lilla disken i luckan och plockar fram ett kuvert med en av männens namn på.

Där ligger biljetterna.

Jubel utbryter.

Ryggdunkar delas ut.

Svenskarna får se matchen.

När ni läser faktarutan på de tre sidorna i NSDs lilla sportchefsgranskning får ni, förutom alla värvningar, en bild av Lars ”Osten” Bergström. Han gör folk förbannade. Men det finns en annan sida av ”Osten” också: Humanisten. Han är öppen, han är social och han hjälper faktiskt folk. Det där är inte nödvändigtvis något som Luleå Hockey får någon nytta av – men ibland gör det skillnad.

På det där kuvertet i Berlin stod det nämligen ”Jakob Porser”.

Porser har varit Luleåsupporter sedan han flyttade till Stockholm, huruvida ”Ostens” hjälpinsats verkligen var det som gjorde att han klev in med sina dataspelsmiljoner i klubben kan han nog inte ens själv svara på – men inte fasen gjorde det någon skada.

Som sportchef har Lars ”Osten” Bergström blandat bra och dåliga värvningar – men det har alla andra sportchefer också. Han har geografiska luckor i sin hockeyvärld, vilket är ett problem när just de vita, nordamerikanska fläckarna på värvarkartan är de som innehåller flest guldkorn. Å andra sidan har han varit med om att ta Luleå Hockey från botten till toppen – vilket kanske borde rättfärdiga ett större svängrum.

Men i grund och botten spelar inget av det där någon roll.

Det enda som gör det är följande frågeställning: Finns det någon som skulle vara en bättre sportchef för Luleå Hockey än Lars ”Osten” Bergström just nu? Mitt svar är ”ja”.

I den nya värld som Luleå lever i råder ingen direkt brist på ekonomiska tillgångar. Där kommer inte heller Luleå, med tanke på föreningens frodande juniorverksamheten, att ha lika stora behov av utvecklingsbara spelare från allsvenskan. Det som däremot kommer att behövas är riktigt bra spelare – de bästa som finns tillgängliga.

För att kunna locka dem till landets nordligaste lag tror jag att det är viktigt att kunna anpassa sig efter olika spelares önskemål, att kunna erbjuda ett mervärde för familj och flickvänner samt att hålla sig väl med agenterna – som i någon mån styr sina klienter.

Låter det som den sportchef vi känner? Nej, det tycker väl inte riktigt jag heller.

”Osten” är helt enkelt för säker på sin sak, för uppfylld av sin egen Luleå Hockey-agenda.

Det där har hjälpt klubben i svåra tider, när varenda krona var viktig, men nu syns tecken på att det kan bli en belastning.

Ni som kan er ”Gudfadern” vet att Tom Hagen får lämna sin plats som Corleoneklanens rådgivare när det är dags att dra ut i krig mot de andra maffiafamiljerna därför att han inte är en ”wartime consigliere”. Lars ”Osten” Bergström är definitivt en ”wartime consigliere” – men den sista kulan har redan fallit, i alla fall för den här gången.

För klubbens bästa tror jag att det är dags för silkesvantar istället för pansarnäven.

Kan ”Osten” förändra sig? Kan han utnyttja sina mjukare sidor, bli en mer humanistisk sportchef, en framåtsyftande och inkluderande strateg? Omöjligt är det inte – men jag tvivlar.

Det är ett år kvar innan den nuvarande sportchefens kontrakt går ut. En eventuell jakt på hans efterträdare måste starta snart, nu, helst i går.

”Osten” har gett allt han kan, jag tror att hans strid är över.

Nu vill jag ha en fredsmäklare på posten.
.





Pelle Johansson
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 6 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 14 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet