Lars "Osten" Bergström

+88
Cambbott24
rasbiologen
Myrman
Hellcop
FrankieLampard
ezz
Anthrax
kokostrollet
Norrlandstoken
Blinders
Sportsman
Gunnar Sträng
Kapten Haddock
Eilif
Ferros
Donten_
Ivanhoe
Monco
LubosC
Indoc
Grimster
KaptenBlodskelett
tibet
Björnkäften
Groggen79
Dustin
Murveln
Davidoff
Puckad
kralle
GustenA
nummer 17
ski3r
LuleåWinston
Hedanders
Frökenbling74
Dentos
Sundance Kid
Wolfhunter
JuniorX
Mr Bister
Qirren
Kocur
Number 69
DirtyTalking
Sir Prozac
Erilk
Neurofunk20
Tigerman
Kraftkung
Mickeee
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
CKa
Grizzly
Lulefan
Lajon
stormvägen
Rikky
rumpztr
Lars158
Micke80
Donowitz
Pajala
Kallepedal
hokkzorz
farre
Kagen
Salle
Bamsefar
Old Brooklyn
MickkeJ
Slapshot
Ingemar
Redbear
Norlin
LulefanGBG
NallePhu
pingu
Rönken
FruktHamster
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
amarule
Purre
Dalle
92 posters

Sida 14 av 14 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14

Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Cambbott24 tis 03 jan 2017, 17:36

Lulefan skrev:
Cambbott24 skrev:
Lulefan skrev:
Cambbott24 skrev:Det viktigaste är att styrelsen inte låter Osten ha ett finger med i spelet om vem som ska bli nästa GM, tillåts osten att agera kommer han att installera en marionettdocka som kommer att göra allt han säger och laget kommer fortsätta att underprestera.

Dummaste jag hört. Om Osten fortfarande ville chefa hade han försökt få till en kontraktförlängning istället för att självmant säga upp sig.

Tror jag inte på för en sekund. Klart han fortfarande ville chefa, han kände dock att det var många som inte ville ha kvar honom efter att ha värvat misstag efter misstag och insåg att hans enda chans till fortsatt inflytande var att officiellt tacka för sig men om han har en hand med i spelet om vem som ska ersätta honom kommer det att bli någon gammal polare till honom, detta är jag helt hundra på.

Du kan inte på allvar tro att Osten kommer att styra och ställa efter ett byte av sportchef, så lite integritet är det få som har. Rena konspirationsteorier, du tror månlandningen är fake också?

Nej det tror jag inte. Very Happy Och jo, jag tror att Osten (om han får vara med och bestämma nästa sportchef) fortfarande kommer ha makt att influera sin efterträdare. Menar inte att håna Osten och det hårda arbete han faktiskt gjort för Luleå hockey, men hans senaste år i rollen som sportchef har varit en katastrof.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Lulefan tis 03 jan 2017, 20:56

Cambbott24 skrev:
Lulefan skrev:
Cambbott24 skrev:
Lulefan skrev:
Cambbott24 skrev:Det viktigaste är att styrelsen inte låter Osten ha ett finger med i spelet om vem som ska bli nästa GM, tillåts osten att agera kommer han att installera en marionettdocka som kommer att göra allt han säger och laget kommer fortsätta att underprestera.

Dummaste jag hört. Om Osten fortfarande ville chefa hade han försökt få till en kontraktförlängning istället för att självmant säga upp sig.

Tror jag inte på för en sekund. Klart han fortfarande ville chefa, han kände dock att det var många som inte ville ha kvar honom efter att ha värvat misstag efter misstag och insåg att hans enda chans till fortsatt inflytande var att officiellt tacka för sig men om han har en hand med i spelet om vem som ska ersätta honom kommer det att bli någon gammal polare till honom, detta är jag helt hundra på.

Du kan inte på allvar tro att Osten kommer att styra och ställa efter ett byte av sportchef, så lite integritet är det få som har. Rena konspirationsteorier, du tror månlandningen är fake också?

Nej det tror jag inte. Very Happy Och jo, jag tror att Osten (om han får vara med och bestämma nästa sportchef) fortfarande kommer ha makt att influera sin efterträdare. Menar inte att håna Osten och det hårda arbete han faktiskt gjort för Luleå hockey, men hans senaste år i rollen som sportchef har varit en katastrof.

Det är väl skitbra om Osten kan influera sin efterträdare, han har ändå suttit på posten jävligt länge och har koll på saker och ting så det är ju bara bra om han kan vara till hjälp. Men att Osten skulle sitta och bestämma värvningar och liknande när han inte längre är sportchef känns ungefär lika sannolikt som att vi värvar Crosby.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kapten Haddock tor 05 jan 2017, 23:17

Nu när ändå Osten är ute på turneer i Schweiz och är på handlarhumör, så kan han väl hova in toppspelare värd namnet och utan att titta i Plånboken.
De spelar väl ingen roll vad dom kostar, huvudsaken är ju att dom är just TOPPspelare!
Ja menar bara att han ska ju ändå sluta, så de spelar väl ingen roll om han spräcker budgeten med några millar när han ändå inte behöver ta smällen Laughing
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Kapten Haddock mån 16 jan 2017, 08:30

Någon som hört några mer rykten om vår kommande GM?

Nu lät de väl som att de inte skulle bli en ren GM, utan en värvningsgrupp eller ett par värvningsansvariga.

Förmodligen kommer nog posten som GM finnas kvar, men att han kommer få hjälp av ett par andra med genuint hockeykunnande och förhoppningsvis med ett väldigt stort kontakt nät.

Huvudsaken i kommande lagbygge är att de värvas spelare som kompletterar varandra. Prion bör i alla fall ligga på att hitta 2 toppcentrar i SHL-mått mätt, för att få mer styrka över hela banan, men framför allt i PP och offensiv zon.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz ons 22 feb 2017, 18:29

Har försvarat Osten i flertalet situationer. Men det måste vara rekord i vårdslöst investerande, avseende värvningar 16/17. Vill man ens veta vad Tim Kennedy kostade oss?
http://www.nsd.se/sport/lulea-hockey-i-ekonomisk-tvist-med-leksand-nm4461624.aspx

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2017, 18:34

bearjew skrev:Har försvarat Osten i flertalet situationer. Men det måste vara rekord i vårdslöst investerande, avseende värvningar 16/17. Vill man ens veta vad Tim Kennedy kostade oss?
http://www.nsd.se/sport/lulea-hockey-i-ekonomisk-tvist-med-leksand-nm4461624.aspx

Verkar lite oproffsigt skött det där, sen vem som är oproffsig vete 17, Luleå eller Leksand. Men det skall väl aldrig hamna så långt.

Den andra frågan är väl, betala så pass mycket för en spelare som aldrig fungerade i Luleå , scoutade man inte innan?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask ons 22 feb 2017, 18:39

Bamsefar skrev:
bearjew skrev:Har försvarat Osten i flertalet situationer. Men det måste vara rekord i vårdslöst investerande, avseende värvningar 16/17. Vill man ens veta vad Tim Kennedy kostade oss?
http://www.nsd.se/sport/lulea-hockey-i-ekonomisk-tvist-med-leksand-nm4461624.aspx

Verkar lite oproffsigt skött det där, sen vem som är oproffsig vete 17, Luleå eller Leksand. Men det skall väl aldrig hamna så långt.

Den andra frågan är väl, betala så pass mycket för en spelare som aldrig fungerade i Luleå , scoutade man inte innan?
Det gjorde man säkert, hoppades nog på en latebloomer som Fälth, men Amner hade inte det som krävdes därför glider han runt i allsvenskan idag !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken ons 22 feb 2017, 18:46

Cirkusen rullar vidare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av icemask ons 22 feb 2017, 18:49

Klart att Leksand kräver dubbel betalning så de slipper köpa och sälja gatstumpar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Urken ons 22 feb 2017, 18:54

Måste tillägga: menar inte Osten, utan Amnér-cirkusen. Antar att det finns rum för syftningsfel här.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tony Moore ons 22 feb 2017, 21:26

Osten är nog rätt oskyldig här, det är inte så enkelt som det verkar, Stefan Enbom försöker förklara: http://www.nsd.se/sport/100-hockey/lulea-hockey-vill-bara-att-det-ska-bli-ratt-nm4461725.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7458
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Donowitz ons 22 feb 2017, 23:17

Poängen ligger snarare i att man återigen visat sig kastat pengar i sjön. En kvarts miljon för att lösa ut någon som inte ens scoutats tillräckligt.

Vi ska nog vara glada att vi inte känner till de totala kostnaden för Kael och framförallt Kennedy. Hilding är nog ytterligre en utgift där man kan dra en liknelse med att gå ut på en brygga med en skottkärra pengar och tippa i vattnet. Blir förbannad när jag tänker på det. Tom de flesta här inne tog sig för pannan när namnet dök upp.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Micke80 tor 23 feb 2017, 07:53

Som jag tolkade det så har man ett avtal med allsvenska likt det shl har med nhl, dvs nån form av utvecklingsbidrag. Det i sig låter ju logiskt och klokt.
Problemet nu var väll att Leksand inte fick nått från potten då de gick upp i shl. Att man försöker luska ut vem som ska betala förstår jag fullt ut då Leksand vill ha sin ersättning och luleå redan betalt 650000 till potten och vill inte betala ytterligare 250000 på det. Problemet är varken Leksand eller luleå utan att avtalet inte är nog tydligt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sportchefen #2 tor 28 dec 2017, 14:41

Jag ser att Jonte Hedström är intervjuad i Aftonbladet igen, och fortsätter att kasta skit på Osten.
Jag älskade honom första åren i Luleå men när han kom tillbaka var han slut. Faktiskt den sämste spelare jag sett i Luleås tröja. Ändå fick han chans på chans på chans. Vore grovt tjänstefel av Osten om han inte försökte bli av med honom, killen hade ju en absolut topplön på den tiden och levererade zipp. Elithockey är ingen värmestuga, att då blanda in familjeaspekter är lågt. Det borde han nog tänkt på innan han valde bransch.
Allt detta vore goda skäl att knipa igen men inte.
Jag har noll respekt kvar för den här crybabyn.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Hankburger tor 28 dec 2017, 14:45

Sportchefen #2 skrev:Jag ser att Jonte Hedström är intervjuad i Aftonbladet igen, och fortsätter att kasta skit på Osten.
Jag älskade honom första åren i Luleå men när han kom tillbaka var han slut. Faktiskt den sämste spelare jag sett i Luleås tröja. Ändå fick han chans på chans på chans. Vore grovt tjänstefel av Osten om han inte försökte bli av med honom, killen hade ju en absolut topplön på den tiden och levererade zipp. Elithockey är ingen värmestuga, att då blanda in familjeaspekter är lågt. Det borde han nog tänkt på innan han valde bransch.
Allt detta vore goda skäl att knipa igen men inte.
Jag har noll respekt kvar för den här crybabyn.

Jonte Hedström är lite som Renberg. Bitter mot någon i klubben och fortsätter att babbla om hur X och Y förstört ens karriär etc. Det roliga med Hedström är att han målar upp sig som offret och Osten som "den onda" samt så tillkommer det hela tiden "Ny information". Förra rundan nämnde t.ex. inte Hedström att Osten skulle ha sagt "Jag ska döda dig". Och snart kommer det väl fram att Osten styrde en skoter över Hedström och försökte döda honom mitt i centrala stan.

Denna soppa får en att undra om Hedström inte utelämnar något eller rent av hittar på en hel del.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sportchefen #2 tor 28 dec 2017, 16:00

Hankburger skrev:
Sportchefen #2 skrev:Jag ser att Jonte Hedström är intervjuad i Aftonbladet igen, och fortsätter att kasta skit på Osten.
Jag älskade honom första åren i Luleå men när han kom tillbaka var han slut. Faktiskt den sämste spelare jag sett i Luleås tröja. Ändå fick han chans på chans på chans. Vore grovt tjänstefel av Osten om han inte försökte bli av med honom, killen hade ju en absolut topplön på den tiden och levererade zipp. Elithockey är ingen värmestuga, att då blanda in familjeaspekter är lågt. Det borde han nog tänkt på innan han valde bransch.
Allt detta vore goda skäl att knipa igen men inte.
Jag har noll respekt kvar för den här crybabyn.

Jonte Hedström är lite som Renberg. Bitter mot någon i klubben och fortsätter att babbla om hur X och Y förstört ens karriär etc. Det roliga med Hedström är att han målar upp sig som offret och Osten som "den onda" samt så tillkommer det hela tiden "Ny information". Förra rundan nämnde t.ex. inte Hedström att Osten skulle ha sagt "Jag ska döda dig". Och snart kommer det väl fram att Osten styrde en skoter över Hedström och försökte döda honom mitt i centrala stan.

Denna soppa får en att undra om Hedström inte utelämnar något eller rent av hittar på en hel del.

Det är mycket möjligt. Jag är säker på att det finns tusen såna här historier i svensk elithockey men de flesta spelare har det goda omdömet att titta sig i spegeln, släppa och gå vidare. Det kan säkert vara tuffa tag i förhandlingar under säsongen när det inte funkar, men det kan garanterat vara lika tuffa tag från agenter och spelare som vill ha så bra villkor som möjligt vid övergångar.
Tyvärr var ju Osten själv ute och kommenterade lönekrav och kontraktserbjudanden i Chris Abbott-gate.
Har man lite klass så behåller man detaljerna för sig själv.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av robin-_- tor 28 dec 2017, 17:02

Någon som kan dela materialet från aftonbladet?
robin-_-
robin-_-

Antal inlägg : 41
Join date : 15-03-26

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sportchefen #2 tor 28 dec 2017, 18:09

robin-_- skrev:Någon som kan dela materialet från aftonbladet?

Den är låst. Jag läste den artikel som länstidningarna gjorde utifrån den. Utgår från att de citerat korrekt och att de valt ut det som berör Luleå Hockey.
Den här länken borde funka för den som kan läsa NSD å NK.
http://www.nsd.se/sport/jonte-hedstrom-om-osten-ar-ett-svin-nm4727445.aspx

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Jokerman fre 29 nov 2019, 13:00

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 8fa25c10
Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Cc6c1b10
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Dustin ons 08 mar 2023, 07:41


Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Donowitz, JohanO and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Blinders ons 08 mar 2023, 23:56

Fantastiskt avsnitt, satt med ett leende genom dessa två timmar.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Donowitz and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Tony Moore sön 21 jan 2024, 10:18

"Osten" såg Luleå Hockey slå Malmö – berömmer laget
Han såg matchen från Percy Nilssons loge tillsammans med några vänner.
– Percy är i Spanien, men han var givmild och lät oss låna hans loge i dag, fortsätter han.
– De gjorde en bra match, Luleå Hockey är inte lätta att tas med nu när de har hittat tillbaka till det där intensiva spelet som varit (Thomas) "Bulan" (Berglunds) signum i alla år, säger Lars "Osten" Bergström.
– Sedan har (Matteus) Ward klivit fram på ett bra sätt i (Joel) Lassinanttis frånvaro, han får det att se så enkelt ut, fortsätter han.
Hur ser du, som gammal tränare och sportchef, på deras värvningsbehov?
– Jag tror inte på att ropa på någon Messias utifrån, säger han.
Sedan tillägger han: – Om var och en av spelarna agerar proffsigt, och levererar det som kan förväntas, så kommer det att räcka långt. Fast det är klart. Framöver kommer det att vara matcher tisdag, torsdag och lördag för dem, och det krävs en viss bredd för att kunna gå långt i slutspelet. Problemet är att det finns inte så många tillgängliga spelare och de är inte direkt ensamma om att leta efter förstärkningar.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7458
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lars "Osten" Bergström - Sida 14 Empty Sv: Lars "Osten" Bergström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 14 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet