Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

+77
Dilox
Hentos_Bror
Calle
PM
Ivanhoe
LubosC
kralle
kokostrollet
Wirbelwind
greger
KUCERA
Jompen
Hedanders
Lajon
Helge
JayDee
nummer 17
NilsOskar
kamelbullen
mango
hokkzorz
Kraftkung
MickkeJ
farre
stormvägen
BodenSwe
Micke80
knutten
Dentos
Kallepedal
LuleåWinston
Kagen
Tigerman
Loop
JohanO
JahNT
rumpztr
makkanmakkan
kniba
Sir Prozac
LHF96
amarule
Norlin
Högljudd
MrA
dubstep
Mr Bister
Ingemar
Chris Hendrix
Sundance Kid
Donowitz
Tony Moore
Myrman
Dalle
Bamsefar
Old Brooklyn
Slapshot
NallePhu
Redbear
Lulefan
UnSaccoDiSoldi
Urken
Salle
Zeb Macahan
Purre
#96
pingu
FruktHamster
Hellcop
Pajala
Lars158
Rönken
Zeth
LulefanGBG
icemask
Mange
Snikne Ville
81 posters

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Högljudd fre 28 mar 2014, 11:36

Lulefan skrev:
NallePhu skrev:
Sir Prozac skrev:
NallePhu skrev:
greger skrev:Plocka Daniel Larsson från gnaget om dom trillar ur? Luleå anknytning och erfaren SHL keeper.
Som sagt aldrig tebax till Luleå någonsin mer!

När man blir äldre och klokare brukar man få äta upp sånt man sagt tidigare  Smile 
Jo förvisso men han är lite för envis för bli så pass klok tyvärr, Hans far bla vill inte se han i Luleå efter hur dem höll på med han i juniorlaget så nej kommer inte ske!

Vem fan bryr sig i vad hans far tycker? Han är väl vuxen för fan.

Inför denna säsong vardet ett reportage om Daniel hemma i föräldrarhemmet i Boden.
Där drog han sig inte för att dissa Luleå och samtidigt låta förstå hur mycket hans pappa betyder för honom.
Nej Daniel kommer aldrig spela i Luleås tröja tro mig.
Vill inte heller se han i LHF inte bara för hans skitsnack genom åren utam mest för att jag inte vill se en LHF- målis med en så ful mask Daniel spelar med, galler som en utespelarjunior, nej tack!
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kamelbullen fre 28 mar 2014, 12:04

Ids någon göra en summering om vilka somryktas till Luleå (trovärdiga rykten) vore kul om man fick se någon lista =)

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 28 mar 2014, 13:10

http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/datid-framtid-ont-om-tid/?blog=7127235&entry=8383399

Kloka ord från Pelle. Han förslag till tränarkonstellation ställer jag mig också bakom. En förändring behövs. Känslorna måste komma tillbaka till laget, jag vet några som funderar på att inte förnya sina årskort just för att de inte tycker det är roligt att se Luleå längre.

Något måste förändras.

Både Bulan och Skuggan har arbetat med juniorer tidigare och skulle nog släppa fram dem mer. Burra är ju en kämpa och gillar det mentala tänket. Det här skulle nog kunna bli bra om de fick chansen.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 28 mar 2014, 13:41

Vettefan om de är så kloka. En del saker håller jag med om, på andra är han ju inte ens på plan. Han förenklar ju allt något så fruktansvärt o så detta jävla gnällande. Kan hålla med en del i tränardiskussionen men i min värld skall ju Åkerström vara kvar o Burra kan väl isf börja med t ex J18 efter Skuggan till att börja med. Även om min fasta övertygelse är att Burra är en person att satsa på i flera avseenden för större utmaningar i framtiden.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kamelbullen fre 28 mar 2014, 14:05

Är det enda ryktet till luleå : Everberg ? Satan så tråkig sillyn är i Luleå knäpptyst helatiden Sad Frölunda åkte ut igår och har redan get sina fans lite av sillyn , medans Osten håller tyst tills typ hela j-la truppen är klar . vill ha lite silly här uppe också ju =(

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 14:13

Han har nog rätt mycket rätt i att det kan vara bra att få fram vilka tränare och spelide som kommer att råda i Luleå fr.o.m. säsong 14/15 med tanke på hur många som ska in.

Undrar när det kan börja ramla in lite presskonferenser och liknande? Everberg efter kvalserien är färdigspelade så klart, vad händer med Oskarsson? Slarvade man bort honom eller vad är på gång där.

Om det nu skulle bli en hemvävd variant med Bulan/Strömwall m.fl. borde man väl kunna slänga ut det rätt omgående? Eller kan det vara tränare från andra lag/liga på gång?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kamelbullen fre 28 mar 2014, 14:15

Om strömwall skulle blitränare i Luleå tror ni han övertalar sinsonatt komma hem också då?

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 28 mar 2014, 15:15

Lite märkligt faktiskt att man inte hört just nå mer rykten än det om Everberg.. Normalt sett vid den här tiden på året så brukar det vara flera rykten som känns rimliga, men i år stannar det vid Everberg.. Eventuellt kan man räkna dit tvillingarna Westerholm, men det känns mer som att de lutar åt Brynäs.

Det KAN ju betyda att Osten faktiskt menar det han säger att han inte skall börja värva förrän efter säsongen, men det tror jag inte en sekund på.
Antingen har man i år, för första gången någonsin, faktiskt lyckats hålla locket på, på sina värvningar. Eller så kanske det inte kommit ut några rykten pga att man inte snackat med spelare i Svenska lag. Kanske är man tom i amerika och letar?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 15:17

Vad gäller Westerholms-bröderna så är det väl klart att det blir Brynäs enligt någon tidning med hyfsat dignitet? Har för mig att jag läste det.

Vad gäller värvningar är det lite intressant helt klart Fruktis, det är helt och hållet tyst vilket nog signalerar att det inte finns så många klara helt enkelt. Men vi ska väl kanske avvakta nästa vecka och se vad som händer.

Osten vidhåller att Luleå har samma mål och satsar på guld nästa säsong - så det ska in ganska bra spelare om det ska vara något mer än tomma ord.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 28 mar 2014, 15:31

Rönken skrev:Osten vidhåller att Luleå har samma mål och satsar på guld nästa säsong - så det ska in ganska bra spelare om det ska vara något mer än tomma ord.
Källa på det?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 15:35

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:Osten vidhåller att Luleå har samma mål och satsar på guld nästa säsong - så det ska in ganska bra spelare om det ska vara något mer än tomma ord.
Källa på det?

http://www.kuriren.nu/100/nu-borjar-sportchefens-tid-7541796.aspx

"Det blev final ifjol och bara kvartsfinal i år hur besviken är du på den sportsliga utdelningen?

– Klubben har en ambition att vara med i toppen. Vi har på några år höjt oss till att vara en av de bästa klubbarna i Sverige och det är där vi vill vara. Vi kommer även fortsättningsvis ha samma målbild och vår dröm är givetvis att vinna den där bucklan igen, säger Lars "Osten" Bergström avslutningsvis."
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 28 mar 2014, 15:40

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:Osten vidhåller att Luleå har samma mål och satsar på guld nästa säsong - så det ska in ganska bra spelare om det ska vara något mer än tomma ord.
Källa på det?

http://www.kuriren.nu/100/nu-borjar-sportchefens-tid-7541796.aspx

"Det blev final ifjol och bara kvartsfinal i år hur besviken är du på den sportsliga utdelningen?

– Klubben har en ambition att vara med i toppen. Vi har på några år höjt oss till att vara en av de bästa klubbarna i Sverige och det är där vi vill vara. Vi kommer även fortsättningsvis ha samma målbild och vår dröm är givetvis att vinna den där bucklan igen, säger Lars "Osten" Bergström avslutningsvis."
Ok, har läst det. För mig är det skillnad på målet att vara ett toppplag och guldet som är en dröm. Men man läser ju in det man vill.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 15:48

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:Osten vidhåller att Luleå har samma mål och satsar på guld nästa säsong - så det ska in ganska bra spelare om det ska vara något mer än tomma ord.
Källa på det?

http://www.kuriren.nu/100/nu-borjar-sportchefens-tid-7541796.aspx

"Det blev final ifjol och bara kvartsfinal i år hur besviken är du på den sportsliga utdelningen?

– Klubben har en ambition att vara med i toppen. Vi har på några år höjt oss till att vara en av de bästa klubbarna i Sverige och det är där vi vill vara. Vi kommer även fortsättningsvis ha samma målbild och vår dröm är givetvis att vinna den där bucklan igen, säger Lars "Osten" Bergström avslutningsvis."
Ok, har läst det. För mig är det skillnad på målet att vara ett toppplag och guldet som är en dröm. Men man läser ju in det man vill.

Målet inför nuvarande säsong var ju guldet och nu har man kvar samma målbild säger Osten. Alla lag "drömmer" om guld men det är så klart inte realistiskt för alla lag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 28 mar 2014, 16:20

Rönken skrev:Han har nog rätt mycket rätt i att det kan vara bra att få fram vilka tränare och spelide som kommer att råda i Luleå fr.o.m. säsong 14/15 med tanke på hur många som ska in.

Precis. Tror det är jätteviktigt att klargöra vem som blir huvudtränare och vilka som skall träna laget nästa år snabbt för att klargöra riktning och strategi. Det verkar ju rätt uppenbart att Rönken redan har huvudet någon annanstans och det är i det läget bättre att inte vela och omgående ge besked än att vi sitter långt in på sommaren och inte har någon aning om vilken typ av hockey laget kommer att spela.

Själv tror och hoppas jag på Bulan som huvudtränare. Inte minst för att han innebär kontinuitet, men även då jag tror han har många egna idéer och tankar samt att han väl representerar det jag anser att Luleå skall stå för. Hårt jobb, laget före jaget, men även ett gäng rävar bakom öronen som jag tror är annorlunda och fler än de Rönken haft. Dessutom har han sett och levt Rönken-hockey nu i ett par år och borde kunna ta russinen ur den kakan och vidareutveckla.

Det jag tror är jätteviktigt är att laget bygger vidare på lokal förankring i ledarstaben. Med så många nya nyckelspelare som skall in (och om dessutom Rautio och Fransson som är lokala produkter är på väg bort) blir det ännu viktigare att ordna kontinuitet och lokal förankring på ledarsidan.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 28 mar 2014, 16:23

Jag har haft för mig att målet denna (och alla) säsonger är topp fyra. Vilket man i och för sig misslyckades med.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 28 mar 2014, 16:29

Old Brooklyn skrev:Jag har haft för mig att målet denna (och alla) säsonger är topp fyra. Vilket man i och för sig misslyckades med.
Yep, det är min uppfattning också.

edit
Syftar på målet, att man misslyckades är ställt utom allt tvivel.. Smile


Senast ändrad av Snikne Ville den fre 28 mar 2014, 16:34, ändrad totalt 1 gång
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Bamsefar fre 28 mar 2014, 16:29

Old Brooklyn skrev:Jag har haft för mig att målet denna (och alla) säsonger är topp fyra. Vilket man i och för sig misslyckades med.

Det uttalade målet för Rönnqvist och tränarstaben har väl varit att vinna fler matcher än man förlorar, vilket man oxo då misslyckades med, tyvärr.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 28 mar 2014, 16:39

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=98
Finns att lyssna på Osten som knappt säger halv sju ang nyförvärv!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18259
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 28 mar 2014, 16:47

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Många kloka tankar. Jag vill framförallt se ett tuffare och starkare Luleå nästa säsong. Någon som sett Daniel Rahimi i kvartsfinalserien mot Fusklunda? JÄVLAR vad bra han varit! Visst man hatar honom när man möter honom men den typen av backar behöver vi.

Sedan håller jag med om resonemanget kring Bryggman och 'crash the net-hockeyn' ni snackar om. Målen idag görs i området precis framför mål. Vågar spelare inte gå in där och ta fighten så vinner man inga viktiga matcher. Det har varit ett problem för Luleå i flera säsonger. VÅra forwards är för små och tar alltid omvägar iställer för kortaste vägen rakt in mot mål.

Bryggmans avgörande 5 -4 mål är ett skolboksexempel på ett modernt hockeymål. Det raka spelet vill jag se hela tiden. Det blir otroligt jobbigt för motståndarna att försvara sig mot. Det skall smälla och göra ont att möta LUleå.

Sedan behövs såklart andra ingredienser också. Vi måste ha finess och sådant med. Det är mångsidighet som gör ett vinnande lag, men absolut tror jag på en lite mer fysisk och rakt på mål-filosofi. I kombination med det bästa av Rönken -hockeyn. Dvs forechecking och hög fart i skridskoåkningen över hela banan där alla bidrar i alla delar av spelet.


Frölunda gick ju i lite av samma fälla som Luleå gick mot Växjö i går, även om jag tycker att Luleå underpresterade grovt mot Växjö så kan vi inte ändra resultatet eller hur matchbilden såg ut. 

Linköping spelade snålt och tätt medan Frölunda inte kom till några farliga chanser förutom när man just började ställa in spelare framför mål för att störa Linköpings box och skapa oreda.

Många är emot Savilahti-Nagander har jag läst, jag har inte sett honom sen han lämnade Luleå för 5 år sen eller vad det var. Men han har storleken och tyngden för att vara en jävlig back att möta i egen zon. Jag tror att han presenteras rätt snart. Frågan är väl vilka som blir första backpar? Har du några förslag Göte? Jag var inne på Salmela-Ahnelöv som ett förslag, annars vore som sagt drömmen Salmela-Jaakola. Helfinskt och stabilt, men dessvärre sitter Jaakola på kontrakt och känns helt utesluten med tanke på hur bra han ändå är. Salmela och Ahnelöv har inte något kontrakt just nu, förmodar att Frölunda hemskt gärna behåller Ahnelöv. Om nu Salmela blir kvar i Sverige och SHL så kommer nog HV71 att slänga rätt fina sedelbuntar efter honom.

Jag tycker inte att Skrbek ska vara kvar, åldern och det som framkommit med hans knä skrämmer mig. Obsut, nja, ålder där med, för 2-3-4 år sedan visst. Som sagt, har du några konkreta namn Göte? Tycker det är lite knepigt att hitta något som är rimligt och ser bra ut för första backpar.
Salmela är ju en drömvärvning. INte heller en typisk Osten-värvning känns det som.

Savilahti Nagander som du nämner tycker jag vore oerhört intressant. Folk verkar döma honom utifrån hans senaste sejour i Luleå men jag vet inte jag, tyckte han hade potential redan då men som så många andra backar i nuvarande trupp hade han lite problem med försvarsspelet. Så den värvningen beror ju på vilka som blir kvar och vilka som värvas i övrigt. Men absolut ett intressant och relevant namn i Silly Season. Det var längesedan han spelade i Luleå och även om jag inte sett honom spela sedan dess så verkar han väldigt populär så varför skulle inte han kunnat bli bättre defensivt med lite ålder och rutin? Precis som alla andar.

Ahnelöv som du nämner vore ett jättebra nyförvärv.- Mycket rutin. Stark i egen zon och inte oäven offensivt. Bra förstapass och bra skott den här säsongen åtminstone. Han lär vara hett villebråd men jag tror faktiskt på en förlängning med Fusklunda tyvärr.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Zeth fre 28 mar 2014, 16:54

Jag vill ha Tornberg
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av icemask fre 28 mar 2014, 16:56

Wirbelwind skrev:Nu är klubben i ett vägskäl, 10 kontrakt går ut, många spelare är säkert förlorade samtidigt som många spelare som är av kalibern "dålig" är kvar i laget.

Min personliga vision är att Luleå ställer upp med följande lag nästa år.

Abott-Abott- Janmark /värva från AIK = Abotts var helt okej under grundserien, men många lägen förvaltades inte av deras tredjelänk. Janmark är en fantastisk måltjuv och kan lukta upp en målchans på mils avstånd.

NY - NY - Ledin = En helt ny leadingling line kedja kommer troligtvis behövas. Nu är det dags att vi använder Holmström och får in 2 transatlantiska poänggörare,  Det funkade för Växjö så varför inte för oss?

Everberg Ny från Rögle - Ny produktiv center - Bryggman--

Mannberg -Wallmark - Pistol Pete

Extraspelare: Forsberg + fylla ut med juniorer

Bort med; Fabbe - Han var bra i vissa matcher, men jag blev mest frustrerad på han. Fogström - Förstår helt ärligt inte vad Luleå ser i fogge? Han är säkert kanon att ha som lagkompis, men han har samma ansiktsuttryck 95 procent av tiden och ser allmänt ointresserad ut, han är jäkligt lik Kallio i korppsspråket. Han tillför inget mer än box. Tuckno ska defenitivt bort.om man vill sikta på topp 4 förklaring behövs ej.


Backar:

Oskar Fantenberg från HV71 - Jonas Ahnelöv Ny från Frölunda

Ny Offensiv stjärnback - Sandström

Kukan - En fräsh R.Johnsson

Olov Lundqvist -Kristoffer Berglund från Växjö, en gammal Luleåbekating som behöver en nystart

Extra: Marcus Fagerudd. dags för hans genombrott nästa säsong hoppas man.

Bort med Andreas Hjelm, kommentar överflödig. Johan Fransson siktar nog på KHL


Detta laget känns inte helt omöjligt att få, rutin, ungdomlig entusiasm. Bra spelskickliga backar med bra skridskoåkning. Kanske saknas lite muskler, så jag är öppen för Derek Joslin från AIK







Om du inte ser nyttan av Fabbe eller Fogström, titta igen, jag ska ge dig ett tips, titta i defensivarbetet !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av stormvägen fre 28 mar 2014, 17:06

Zeth skrev:Jag vill ha Tornberg
jo
Han är ju talar, bra.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av greger fre 28 mar 2014, 17:50

Snikne Ville skrev:
greger skrev:Hört av gubbarna i delfinen att wikegård ska vara aktuell som ersättare till Rönken.
Känner du vaktmästerna bra? Osten komer inte att värva Wiken iaf.

Nej men ett par funktionärer, tveksam till de jag också. Hade nog kunnat bidra med bättre matchcoachning men sen ska han ju alltid sticka ut till de extrema ibland. Nog bäst han håller sig till Tv.

greger

Antal inlägg : 3
Join date : 14-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot fre 28 mar 2014, 18:32

Konstigt att du inte har med Oskarsson i dina beräkningar. En spelare som definitivt borde vara kvar. Sedan ska ju Fagerudd givetvis vara ordinarie och inte nån extra back. Dessutom är Fogström en grym fjärdecenter och ovärderlig i boxplay bl.a. Kan även producera framåt med mer förtroende....däremot håller jag med om Trucken och Hjelm. Bort bort bort

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot fre 28 mar 2014, 18:36

Wikegård är väl det Luleå behöver. Det behövs ju uppmärksamhet kring Luleå. Tänk Wikegård och Ledin i bråk med grinolle Bert....nu lär det ju ändå inte hända då Wikegård sagt att han håller sig till tv numera.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av stormvägen fre 28 mar 2014, 18:58

Slapshot skrev:Wikegård är väl det Luleå behöver. Det behövs ju uppmärksamhet kring Luleå. Tänk Wikegård och Ledin i bråk med grinolle Bert....nu lär det ju ändå inte hända då Wikegård sagt att han håller sig till tv numera.

Wikegård är ingen vinnare.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot fre 28 mar 2014, 19:07

stormvägen skrev:
Slapshot skrev:Wikegård är väl det Luleå behöver. Det behövs ju uppmärksamhet kring Luleå. Tänk Wikegård och Ledin i bråk med grinolle Bert....nu lär det ju ändå inte hända då Wikegård sagt att han håller sig till tv numera.

Wikegård är ingen vinnare.



Det är tyvärr inte Rönken eller Bulan heller.



Kanske Brynäs tränare vore nåt...Jonsson eller vad han nu heter

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 28 mar 2014, 19:12

Slapshot skrev:
stormvägen skrev:
Slapshot skrev:Wikegård är väl det Luleå behöver. Det behövs ju uppmärksamhet kring Luleå. Tänk Wikegård och Ledin i bråk med grinolle Bert....nu lär det ju ändå inte hända då Wikegård sagt att han håller sig till tv numera.

Wikegård är ingen vinnare.



Det är tyvärr inte Rönken eller Bulan heller.  



Kanske Brynäs tränare vore nåt...Jonsson eller vad han nu heter
Tommy Jonsson well varför inte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18259
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Urken fre 28 mar 2014, 19:14

Slapshot skrev:
stormvägen skrev:
Slapshot skrev:Wikegård är väl det Luleå behöver. Det behövs ju uppmärksamhet kring Luleå. Tänk Wikegård och Ledin i bråk med grinolle Bert....nu lär det ju ändå inte hända då Wikegård sagt att han håller sig till tv numera.

Wikegård är ingen vinnare.



Det är tyvärr inte Rönken eller Bulan heller.  



Kanske Brynäs tränare vore nåt...Jonsson eller vad han nu heter

Det har jag varit inne på tidigare.

Detta även om deras fans klagar ungefär lika mycket på hans passiva coachning, som vi klagade på Rönkens. De hävdar att Jonsson hellre kör på med samma spelare fast dessa varit kassa en längre tid. Ingen toppning av laget dvs.

Samtidigt som de säkerligen har sett bra mycket mer och därav också bättre kan ge en bedömning, så tyker jag att Brynäs coachar sitt lag mer än vad Luleå gjort de senaste åren. Ytterligare ett plus är att de inte är rädda för att släppa fram juniorer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lajon fre 28 mar 2014, 19:17

Ett besked måste ju komma snart.....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lajon fre 28 mar 2014, 19:24

Hur skall vi kunna värva nya spelare utan att tränaren är klar?

Om det nu inte redan är klart
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av #96 fre 28 mar 2014, 19:35

Snikne Ville skrev:
greger skrev:Hört av gubbarna i delfinen att wikegård ska vara aktuell som ersättare till Rönken.
Känner du vaktmästerna bra? Osten komer inte att värva Wiken iaf.

Det är nog riskfritt, fast det hade varit kul med Wikegård.
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015

Inlägg av pingu fre 28 mar 2014, 19:52

Vore nice med Wikegård och Bulan och sen tar Bautin hand om backarna!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 28 mar 2014, 19:57

Lajon skrev:Hur skall vi kunna värva nya spelare utan att tränaren är klar?

Om det nu inte redan är klart

Jag tror faktiskt att det redan är klart. Detta baserat på dels ostens uttalande i dagens blaska där han förklarade att de inte hade planerat för en presskonferans utan för fortsatt spel. Kan tyda på att tränaren är klar men inte finns i Luleå just nu.
Eller också att han vet lika lite som vi, tror själv det första baserat på att han är så pass slug att han förstår att man måste ha en tränare för att kunna värva ett lag. När det stod klart för honom, säkert före oss i vart fall, att Rönken skulle lämna är jag övertygad att han redan där mer eller mindre hade klart med önskemål och kort efter var det faktiskt klart.
En tanke som slagit mig är ju Bulan som huvudtränare med Åkerström och antingen Tornberg eller Strömwall som assisternade. Sen kom jag att tänka på nå artiklar från i somras där Holmström och Osten satt och skissade på vilka möjligheter det fanns att ge honom en roll i Luleå. Har dessutom för mig att han har flyttat eller är på väg att flytta hem till Pite igen så varför inte ha Holma som forwardstränare och Bulan ett snäpp upp som huvudtränare.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lajon fre 28 mar 2014, 20:32

Men om det nu är klart att Rönken lämnar varför säger han då inte det, på honom själv verkar det som han funderar, inte på ett annat erbjudande utan om han skall vara kvar eller inte. Skulle så vara fallet så är det inte bra läge för Osten.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 28 mar 2014, 20:35

Lajon skrev:Men om det nu är klart att Rönken lämnar varför säger han då inte det, på honom själv verkar det som han funderar, inte på ett annat erbjudande utan om han skall vara kvar eller inte. Skulle så vara fallet så är det inte bra läge för Osten.

Om han ska ta en sabbatsår är det lite knepigt att inte säga nått. Om han ska fortsätta i en klubb som fortfarande spelar är det inga konstigheter alls med det. Är ju rätt vanligt att spelare och ledare är hemlighetsfulla fram till klubben väljer att offentliggöra saker.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 20:36

Urken skrev:
Slapshot skrev:
stormvägen skrev:
Slapshot skrev:Wikegård är väl det Luleå behöver. Det behövs ju uppmärksamhet kring Luleå. Tänk Wikegård och Ledin i bråk med grinolle Bert....nu lär det ju ändå inte hända då Wikegård sagt att han håller sig till tv numera.

Wikegård är ingen vinnare.



Det är tyvärr inte Rönken eller Bulan heller.  



Kanske Brynäs tränare vore nåt...Jonsson eller vad han nu heter

Det har jag varit inne på tidigare.

Detta även om deras fans klagar ungefär lika mycket på hans passiva coachning, som vi klagade på Rönkens. De hävdar att Jonsson hellre kör på med samma spelare fast dessa varit kassa en längre tid. Ingen toppning av laget dvs.

Samtidigt som de säkerligen har sett bra mycket mer och därav också bättre kan ge en bedömning, så tyker jag att Brynäs coachar sitt lag mer än vad Luleå gjort de senaste åren. Ytterligare ett plus är att de inte är rädda för att släppa fram juniorer.

Tycker Jonsson känns lite underlig i intervjuer, men det går så klart inte att dra några slutsatser utifrån det. Men om inte Bulan så Roger Melin, synd att han sitter på kontrakt som sagt. Såg ju hur han fick AIK att spela, något liknande i Luleå hade jag köpt rakt av.

Annars Robertsson, många verkar vara emot honom men jag tror han skulle göra bra ifrån sig.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Urken fre 28 mar 2014, 20:46

Melin är ju mitt önskemål, absolut. Oavsett hur realistiskt det är eller inte.

En slug coach som vet hur man vänder nackdelar till fördelar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 28 mar 2014, 20:50

Melin sitter fast i LHC tyvärr!
Tommy Jonsson skulle jag säga med Holmström + Petter Nilsson
Hento kvar som GK coach med Gusten som backup!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18259
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 20:51

Fast Holmström utan någon som helst utbildning eller erfarenhet som tränare känns ju inte direkt rimligt. Speciellt när det är sagt att han på sikt ska vara en sorts scout?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 28 mar 2014, 20:54

Rönken skrev:Fast Holmström utan någon som helst utbildning eller erfarenhet som tränare känns ju inte direkt rimligt. Speciellt när det är sagt att han på sikt ska vara en sorts scout?
Nåja en chansning som vilken annan som  cheers 
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18259
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre 28 mar 2014, 20:57

NallePhu skrev:
Rönken skrev:Fast Holmström utan någon som helst utbildning eller erfarenhet som tränare känns ju inte direkt rimligt. Speciellt när det är sagt att han på sikt ska vara en sorts scout?
Nåja en chansning som vilken annan som  cheers 


Hehe bounce Men det är några som varit inne på Holmström-spåret, finns det något bakom det eller? Det stod lite om hans tilltänkta scout-planer men att det blir tidigast i år eller så nästa år.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Bamsefar fre 28 mar 2014, 21:03

Tvivlar verkligen på att Holmström skulle få en tränarroll inom a-laget. , Det rimliga är väl att "Bulan" stannar som headcoach med då ev Strömwall alt Skuggan, så håller man et inom Luleåfamiljen s a s. Sen vete 17 om Strömwall skulle nöja sig med assisteranderollen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre 28 mar 2014, 21:18

Tror mötet med holma snarare kan ha handlat om att få honom att scouta nordamerika för LHFs räkning. Spärren på antal icke eu-spelare har släppts, men Osten tycker nog att det känns lite väl chansartat att bara värva på agenters rekommendationer, vilket det också är.

Kan mycket väl vara därför vi hört så få rykten om värvningar i år. Osten blickar västerut, med hjälp av bla homer.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 28 mar 2014, 21:18

Bamsefar skrev:Tvivlar verkligen på att Holmström skulle få en tränarroll inom a-laget. , Det rimliga är väl att "Bulan" stannar som headcoach med då ev  Strömwall alt Skuggan, så håller man et inom Luleåfamiljen s a s. Sen vete 17 om Strömwall skulle nöja sig med assisteranderollen.
Vete 17 om jag ens vill ha Strömwall ens i båset!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18259
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av stormvägen fre 28 mar 2014, 21:33

NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:Tvivlar verkligen på att Holmström skulle få en tränarroll inom a-laget. , Det rimliga är väl att "Bulan" stannar som headcoach med då ev  Strömwall alt Skuggan, så håller man et inom Luleåfamiljen s a s. Sen vete 17 om Strömwall skulle nöja sig med assisteranderollen.
Vete 17 om jag ens vill ha Strömwall ens i båset!

Nä,tröjan i taket räcker.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Mr Bister fre 28 mar 2014, 22:07

Problemet är att vi har alla breddspelare redan i truppen, det är spetsen plus tränare vi behöver och det är inte billigt.

Mr Bister

Antal inlägg : 1422
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kralle fre 28 mar 2014, 23:20

Kanske vi skall ge fan i att jaga spets och köra lite grovjobbar smälla på modellen i stället?
Lite gammaldags luleå hockey hockey lite mer lag lite mindre beronde av poäng kungar.
vi gjorde ju av oss med en ben lyftare en gång och vann guld året efter..

Vad jag hoppas på är mer kilon in i laget och mer transatlanter som viker in mot mål inte ned i sarg hörnen.
Jag är inte främmande för att ta in nagander/jakobsson för tyngd och galenskap och skriva kvar skrbek/jonsson om dom klarar en läkar undersökning som några sorts pappa backar tillsammans med sandström för kunna matcha in fagerudd oskarsson och kuken..Det borde ge lite mindre backbudget över jämfört med dagens backuppsättning.

Och samtidigt göra det lite mer ont att gå in på vårat mål för motståndarna.
Jag vet inte om jag är fel ute men ungdommlig ivrighet och rutin har väl alldrig varit fel att blanda?
3 unga offensiva backar som liksom forecheckar i backbesättningen och 2-3 rutinerade pjäser som liksom åker och myser och rutinerat gör ont att möta och 2 skogs dårar med stirrig blick som ingen riktigt vet om det går att dra dom eller om man får halva kroppen sönder slagen av att möta och som kan stå upp för laget längre fram i slutspelet än i en kvartsfinal.

Sen vill jag även se mer kilon frammåt.,
jag vill inte se en massa dvärgar svärma som bålgetingar över hela plan och tok forechecka bort all energi från anfalls spelet.

Det där tror jag är en nymodighet som har kort livstid det är nog bara en tids fråga innan någon kommer på att breddar man spelet som växjö gjorde under sista kvarten så blir åkvägarna för långa för det forecheckande laget och all energi går bort på att jaga utan att få tag i pucken.tok forechecking funkar bevisligen under serie lunken och lag i europa spelet som nog blir totalt förvirrade men inte allt för ofta under slutspelet när backar har gått sönder och trötta forwards byter efter att ha jagat livet ur sig själv och motståndare och bara är där men inte orkar fösa undan en stor forward som öser in mot mål efter att ha kunnat segla lite fritt åtminstona några sekunder.

Sen vill jag se lite ny tänk match coach mässigt.varför måste huvud coachen stå i båset?

Jag ser mig inte själv som något hockey orakel på något sätt men tom jag hade mot medel måt växjös breddande av spelet fram till mitten av 2:a perioden i sista kvarten BRÄDDA SJÄLV spelet så slipper ni as långa åk vägar.
och jag tänker inte göra som så många andra och säga att rönken är en dålig match coach utan jag tror det är mkt svårare att se sånt på is nivå än 25m högre upp.


Ser man mer kan man förändra snabbare,

Lite snabba o-igenomtänkta öl tankar  Very Happy

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre 28 mar 2014, 23:37

I dagens hockey går fart före tyngd. Långt före. Däremot håller jag med dig om breddning av spelet, Luleå spelar ju nästan aldrig pucken sidledes eller på släpande spelare. Fan, Luleå måste vara det lag i SHL som slår minst passninngar mellan varandra över huvudtaget.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kralle fre 28 mar 2014, 23:49

Jag tror endå stenhårt på stora backar med långräckvidd som kan styra ut snabba illbattingar utan att haka..Men jag är med på att forwards skall ha rejäl fart .


Senast ändrad av kralle den lör 29 mar 2014, 00:00, ändrad totalt 1 gång

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet