Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

+77
Dilox
Hentos_Bror
Calle
PM
Ivanhoe
LubosC
kralle
kokostrollet
Wirbelwind
greger
KUCERA
Jompen
Hedanders
Lajon
Helge
JayDee
nummer 17
NilsOskar
kamelbullen
mango
hokkzorz
Kraftkung
MickkeJ
farre
stormvägen
BodenSwe
Micke80
knutten
Dentos
Kallepedal
LuleåWinston
Kagen
Tigerman
Loop
JohanO
JahNT
rumpztr
makkanmakkan
kniba
Sir Prozac
LHF96
amarule
Norlin
Högljudd
MrA
dubstep
Mr Bister
Ingemar
Chris Hendrix
Sundance Kid
Donowitz
Tony Moore
Myrman
Dalle
Bamsefar
Old Brooklyn
Slapshot
NallePhu
Redbear
Lulefan
UnSaccoDiSoldi
Urken
Salle
Zeb Macahan
Purre
#96
pingu
FruktHamster
Hellcop
Pajala
Lars158
Rönken
Zeth
LulefanGBG
icemask
Mange
Snikne Ville
81 posters

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lulefan tor mar 27, 2014 12:05 am

Wallmark, Cehlarik och Mannberg borde kunna axla större roller nästa säsong, vad gäller forwards. Mannberg tycker jag har sett riktigt bra ut på slutet och Wallmark och Cehlarik måste få en riktig chans nästa säsong, allt annat vore skandal.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor mar 27, 2014 12:05 am

Rönken skrev:
farre skrev:Hjelm, Forsberg och Trucken måste bort om vi ska kunna ha en chans nästa år.
Jag gillar oxå Trucken men tyvärr så måste vi uppgradera oss och det kan vi omöjligt göra med samma utfyllnadsspelare som iår.
För även om vi värvar spets på resten av platserna så ersätter de ju i bästa fall den spets som försvunnit.

Hjelm och Trucken är såna spelare som skulle visat framfötterna säsongen som varit. Känns inte som att det finns utrymme helt enkelt för en till säsong när man varken vet ut eller in vad man kan tänkas få ut. Foppa är lite svårare då han nog är värvad för fjärdekedjan får jag hoppas och inte bär en stor lön, men han ligger nog löst till. Det har inte direkt varit problem med att fylla ut 3/4:e-kedjan under säsongen.

Forsberg börja ju i 3e kedjan inledande. Trotts allt etablerad SHL spelare. Är nog väldigt mycket högre i lön än Trucken som kommer ifrån Asplöven i Allsvenskan. Bort bort bort med Forsberg, jag är rent förtvivlad han skall ta speltid av tex Bryggman, Cehlarik och Wallmark.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Hedanders tor mar 27, 2014 12:15 am

Vi kommer aldrig kunna ersätta Klasen, tyvärr. I sådana fall om Omark skulle stanna. Men chansen är väl minimal...

Olausson ser jag inte som en gigantisk förlust. Han var ju tämligen genomskinlig under andra halvan av grundserien, blixtrade till lite i kvarten bara men tror han är för dyr för att spela så ojämt... Satsa på att ge Wallmark mer speltid så tror jag det löser sig.

Sen har vi ju också Cehlarik, Mannberg och Bryggman som vi kommer långt med...

Förresten!
NÄR ska vi få hem Mattias Öhlund? Vill inte han avrunda karriären i Luleå? Han är ju ändå 37-38 år?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 12:26 am

Öhlund är och har varit skadad ett tag nu, han har väl mest rehabbat för att få ut sin lön är det sagt. Som spelare är han nog slut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lars158 tor mar 27, 2014 12:37 am

Lars158 skrev:Kontrakt för kommande säsong har:

MV:
Owuya

Backar:
Fagerudd
Kukan
Frallan
Sandström
Hjelm

Forwards:
Abbott
Abbott
Manberg
Forsberg
Fabbe
Cehlarik
Bryggman
Wallmark
Fogström
Ledin
Trucken

Alltså har vi 5 backar, 11 forwards kvar på kontrakt.

Om vi räknar in Oskarsson där på backsidan, eventuellt Olov Lundqvist med. Känns som att ung och lovande/gjort det bra i HA kvoten är fylld då på både backsidan och forwards. Jag vill se Bryggman, Cehlarik och Wallmark få en riktig chans nu.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 12:43 am

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Kontrakt för kommande säsong har:

MV:
Owuya

Backar:
Fagerudd
Kukan
Frallan
Sandström
Hjelm

Forwards:
Abbott
Abbott
Manberg
Forsberg
Fabbe
Cehlarik
Bryggman
Wallmark
Fogström
Ledin
Trucken

Alltså har vi 5 backar, 11 forwards kvar på kontrakt.

Om vi räknar in Oskarsson där på backsidan, eventuellt Olov Lundqvist med. Känns som att ung och lovande/gjort det bra i HA kvoten är fylld då på både backsidan och forwards. Jag vill se Bryggman, Cehlarik och Wallmark få en riktig chans nu.

Frågan är väl hur man tänker satsa, är det inte lite av ett vägskäl nästa säsong? Antingen fortsätter man på inslagna banan med uttalat guld-mål, men då måste det in många tunga namn för att det ska finnas någon bäring bakom ett sådant mål. Alternativet är väl annars att värva in gedigna spelare men att kanske ha ett mer realistiskt mål så som slutspel och en eventuell mellansäsong där man låter potentiella spelare få utvecklas och göra misstag. Självklart med mål att gå så långt som möjligt men det funkar inte att fylla på med yngre orutinerade och ha ett guld-mål, tycker jag. Då är det bättre att sikta på guld 16/17 men ändå ha mål om kvart eller semi nästa säsong. och ev final och guld om nu alla spelare skulle få en ruggig utveckling - vilket inte känns så troligt kanske på förhand.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sir Prozac tor mar 27, 2014 6:36 am

God morgon kamrater!

I dag är en härlig dag, nu lägger vi "förra" säsongens misslyckande bakom oss. Nu siktar vi framåt istället!

Rönken och Bulan har gjort det bra men nu är det dags att gå skilda vägar, en ny spelidé, en ny röst verkar behövas.

Hoppas Osten bygger laget bakifrån nu, en ny "riktig" första målvakt känns viktigt! Mark kan packa sina väskor och så ger man Joel chansen som 2a keeper istället.

Backsidan är ju rätt ung med Kukan, Fagerudd ,troligen Oscarsson och Hjelm. Sandström är kvar som "lagpappa". Men sen måste vi värva rutin, några stadiga gubbar!

Forwards, här har vi ju faktiskt kvar en stomme, här behöver vi spelare som vågar och har kraft att gå på mål. Nu känns det som att det är dags att satsa lite på tyngd!

Sillytider är ju härliga tider!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sir Prozac tor mar 27, 2014 6:51 am

Tillbaka med Johan Harju (vi behöver norrbottningar), Dennis Everberg och Linus Videll (vi måste ju ha någon Linus i laget).

Där har vi en 1a kedja med tyngd!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sir Prozac tor mar 27, 2014 7:17 am

På backsidan misstänker jag att Nagander redan är klar. Sen skulle man väl inte gråta om man fick Topi Jaakola att komma tillbaka igen.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Helge tor mar 27, 2014 9:53 am

#96 skrev:
Helge skrev:Martin Chabada ligger och jäser i tjeckiska andraligan. Han har åldern emot sig men han var ju riktigt bra då han spelade här.
Ladislav Nagy har gjort en bra säsong i finsk ligan och kan ersätta Ola om han nu sticker.
Jon Palmebjörk från löven skulle vara perfekt att ha i en tredjelänk.


Är du seriös?
Chabada är en chansning vet inte riktigt var man har honom nu. Men Nagy och Palmebjörk tror jag mycket på.
Men den svenskfödde Michael Keränen kan nog ta över Olas plats och sen skulle jag gärna se Dennis Persson (vilket fult namn) från Brynäs, han är mycket skadad men mycket bra då han väl är frisk.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Jompen tor mar 27, 2014 10:32 am

Den stomme av forwards som vi har kvar har under grundserie + kvartsfinal endast lyckats göra 57 mål så vad Osten måste ha in är väl ganska tydligt.
På backsidan hoppas jag att man bryter i alla fall ett kontrakt och ger det kontraktet till Oskarsson.
Det värsta är väl att de spelartyper vi behöver ha in i truppen till nästa säsong kommer att kosta.

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Mange tor mar 27, 2014 11:06 am

Lajon skrev:Hur ersätter vi Ola och Klasen...?

Klasen ersätter man med Spencer Abbott Very Happy
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Mange tor mar 27, 2014 11:08 am

Tycker att man ska bryta kontraktet med Forsberg, fruktansvärt medioker hockeyspelare på SHL-nivå
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor mar 27, 2014 11:10 am

Mange skrev:Tycker att man ska bryta kontraktet med Forsberg, fruktansvärt medioker hockeyspelare på SHL-nivå
Det gäller att hålla isär Foppa före o efter benbrottet. Den skadan är ingen lek och jag tyckte han gjorde bra ifrån sig fram till den inträffade.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 tor mar 27, 2014 11:18 am

[quote="Lajon"][quote="Lars158"]Kontrakt för kommande säsong har:

MV:
Owuya

Backar:
Fagerudd
Kukan
Frallan
Sandström
Hjelm

Forwards:
Abbott
Abbott
Manberg
Forsberg
Fabbe
Cehlarik
Bryggman
Wallmark
Fogström
Ledin
Trucken


Största problemet i år har ju varit våra backar. Det är få uppspel som landat på forwards klubbor utan det har duttats och svamllats och när passen kommit har dom kommit långt framför, långt bakom eller på skridskor. Dessutom har dom varit svaga i egen zon och varken kunnat sätta press på puckförande laget eller hålla rent framför mål.
Man får väll räkna med att de spelare som har kontrakt stannar och gör de inte det får man hantera det då. Tittar vi då på backarna är det 3 spelare som ska in varav en lär vara Oskarsson. Jag hoppas innerligt att vi tittar på starka defensiva pjäser på de andra två platserna.

Vad gäller forwards har vi ju lite problem. Har vi tur och Wallmark utvecklas bra så har vi en tredjecenter där, problemet är ju att Abbot ochkså håller en nivå för en tredjelina. Fogström och trucken är fjärdelinjecentrar så då har vi 2 treor och 2 fyror men ingen för första och andra linan. Vi kan ju tänka oss att det är 3-4 forwards som ska in om alla dessa stannar och då får det med andra ord inte vara några lovande spelare eller chansningar. Ska det bli nått slutspel över huvudtaget så måste vi åtminstone värva en förstalina och helst en första lina plus en andra center. Ska vi chansa så tar vi en förstalina, hoppas att Abbotts tillsammans med Bryggman håller för en andra lina och att Wallmark med ett nyförvärv och Chelarik och Ledin funkar i en tredjelina. Mannberg kommer tyvärr aldrig bli mer än en tredje eller fjärdekedjespelare.  Jag säger tyvärr eftersom jag gillar grabben, hans sätt att vara och hans inställning, MEN mer än en yngre fabbe är han ju inte.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Bamsefar tor mar 27, 2014 11:37 am

Micke80 skrev:
Lajon skrev:
Lars158 skrev:Kontrakt för kommande säsong har:

MV:
Owuya

Backar:
Fagerudd
Kukan
Frallan
Sandström
Hjelm

Forwards:
Abbott
Abbott
Manberg
Forsberg
Fabbe
Cehlarik
Bryggman
Wallmark
Fogström
Ledin
Trucken


Största problemet i år har ju varit våra backar. Det är få uppspel som landat på forwards klubbor utan det har duttats och svamllats och när passen kommit har dom kommit långt framför, långt bakom eller på skridskor. Dessutom har dom varit svaga i egen zon och varken kunnat sätta press på puckförande laget eller hålla rent framför mål.
Man får väll räkna med att de spelare som har kontrakt stannar och gör de inte det får man hantera det då. Tittar vi då på backarna är det 3 spelare som ska in varav en lär vara Oskarsson. Jag hoppas innerligt att vi tittar på starka defensiva pjäser på de andra två platserna.

Vad gäller forwards har vi ju lite problem. Har vi tur och Wallmark utvecklas bra så har vi en tredjecenter där, problemet är ju att Abbot ochkså håller en nivå för en tredjelina. Fogström och trucken är fjärdelinjecentrar så då har vi 2 treor och 2 fyror men ingen för första och andra linan. Vi kan ju tänka oss att det är 3-4 forwards som ska in om alla dessa stannar och då får det med andra ord inte vara några lovande spelare eller chansningar. Ska det bli nått slutspel över huvudtaget så måste vi åtminstone värva en förstalina och helst en första lina plus en andra center. Ska vi chansa så tar vi en förstalina, hoppas att Abbotts tillsammans med Bryggman håller för en andra lina och att Wallmark med ett nyförvärv och Chelarik och Ledin funkar i en tredjelina. Mannberg kommer tyvärr aldrig bli mer än en tredje eller fjärdekedjespelare.  Jag säger tyvärr eftersom jag gillar grabben, hans sätt att vara och hans inställning, MEN mer än en yngre fabbe är han ju inte.

Tror det handlar väldigt mycket om hur Luleå ska spela, men det står klart att backsidan måste reformeras och mycket krut måste läggas på en tung def back och en off back med passningsförmåga/föra upp spelet och avsluta d v s en Frallan de luxe. Sen tror jag att Wallmark mycket väl kan centra en andra lina om vi nu resonerar i gamla termer av en/två scoringlines och två checklines men så ser ju hockeyn inte ut längre. Alla linor skall i princip vara checkande och kunna vända spel.

För övrigt håller jag inte alls med om Mannberg, han har verkligen utvecklats under den här säsongen och har varit ett av få glädjeämnen men han behöver en anpassad omgivning.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Jompen tor mar 27, 2014 12:04 pm

Har inte tänkt i dom banorna tidigare men det är ju faktiskt så att vi ska köpa in en helt ny förstauppställning. Finns dom pengarna?

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av LuleåWinston tor mar 27, 2014 12:12 pm

Jompen skrev:Har inte tänkt i dom banorna tidigare men det är ju faktiskt så att vi ska köpa in en helt ny förstauppställning. Finns dom pengarna?

Jo, jag tror det. Dock lär vi få några miljoner minus i år.

Men om Hjelm, Forsberg och Trucken lämnar så tar vi istället in juniorer på deras plats. Blir snarare en förstärkning än försvagning, och även betydligt billigare. Borde räcka till en toppspelare. Sedan frigörs pengar från Klasen, Fransson och eventuellt Jonsson.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 1:02 pm

Jompen skrev:Har inte tänkt i dom banorna tidigare men det är ju faktiskt så att vi ska köpa in en helt ny förstauppställning. Finns dom pengarna?

Kollar man på vilka som försvinner och ska ersättas samt befintliga spelare under kontrakt så blir det en del frågor.

Fransson-Skrbek-Jonsson-Omark-Klasen-Olausson försvinner kanske allihopa, visst frigörs det pengar att värva för, men kan nog inte räkna med att det blir samma klass på nya spelarna riktigt. Det och eventuellt minusresultat ekonomiskt, eller inte ett fullt lika fint resultat som tidigare säsonger åtminstone. Det gör väl inte direkt att åtminstone jag tror på att man fläskar på några miljoner till på spelarbudgeten. Så frågan är om man kan kalla sig guldkandidater nästa säsong? Kanske är det rimligare att sätta topp6 och slutspel som mål?

Det finns många potentiella i laget och det försvinner en väldigt massa spets, frågan är om det är så förfärligt trots det. Den spelare som konsekvent imponerat på mig under slutspelet är Bryggman. Lite speltid men ändå var han alltid den som tog kortaste vägen mot målet utan att ta en omväg via något sarghörn och ett alibiskott mot mål därifrån.

Ser vi på stjärnorna i laget är det många som underpresterat. Olausson var bra i en match, Omark var bra i en match och fick 2+2 i en match som var rena gladhockeyn. När det tätades till och blev försvarsinriktad var varken Olausson, Omark eller Klasen särskilt framstående. Däremot fortsatte Bryggman att gå in på mål oavsett hur matchen såg ut.

Kan man bygga på fler Bryggman i form av Everberg och liknande spelare, många har varit inne på Smotherman som trivs framför målet och är en sniper. Jag ser hellre karaktärer som trivs och vill vara inne i skiten och tung trafik. Ett sånt lag blir kanske inte lika guldtippad på förhand som laget man hade i nuvarande säsongen men när det väl summeras är det ändå i slutspelet som det avgörs. Som Robban Pettersson på Hockeysverige varit inne på; Omark har aldrig någonsin lyckats i ett slutspel oavsett lag och liga.

Nej bra målvakt som vinner matcher och backar som klarar av att dra igång spelet snabbt. Samt en "crash the net"-ide där man faktiskt värvar karaktärsspelare som gillar det, Bryggman som exempel.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor mar 27, 2014 1:40 pm

Den enda som känns omöjlig at ersätta är Klasen så nog hade det kunnat vara värre alltid.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Urken tor mar 27, 2014 1:51 pm

Rönken skrev:
Jompen skrev:Har inte tänkt i dom banorna tidigare men det är ju faktiskt så att vi ska köpa in en helt ny förstauppställning. Finns dom pengarna?

Kollar man på vilka som försvinner och ska ersättas samt befintliga spelare under kontrakt så blir det en del frågor.

Fransson-Skrbek-Jonsson-Omark-Klasen-Olausson försvinner kanske allihopa, visst frigörs det pengar att värva för, men kan nog inte räkna med att det blir samma klass på nya spelarna riktigt. Det och eventuellt minusresultat ekonomiskt, eller inte ett fullt lika fint resultat som tidigare säsonger åtminstone. Det gör väl inte direkt att åtminstone jag tror på att man fläskar på några miljoner till på spelarbudgeten. Så frågan är om man kan kalla sig guldkandidater nästa säsong? Kanske är det rimligare att sätta topp6 och slutspel som mål?

Det finns många potentiella i laget och det försvinner en väldigt massa spets, frågan är om det är så förfärligt trots det. Den spelare som konsekvent imponerat på mig under slutspelet är Bryggman. Lite speltid men ändå var han alltid den som tog kortaste vägen mot målet utan att ta en omväg via något sarghörn och ett alibiskott mot mål därifrån.

Ser vi på stjärnorna i laget är det många som underpresterat. Olausson var bra i en match, Omark var bra i en match och fick 2+2 i en match som var rena gladhockeyn. När det tätades till och blev försvarsinriktad var varken Olausson, Omark eller Klasen särskilt framstående. Däremot fortsatte Bryggman att gå in på mål oavsett hur matchen såg ut.

Kan man bygga på fler Bryggman i form av Everberg och liknande spelare, många har varit inne på Smotherman som trivs framför målet och är en sniper. Jag ser hellre karaktärer som trivs och vill vara inne i skiten och tung trafik. Ett sånt lag blir kanske inte lika guldtippad på förhand som laget man hade i nuvarande säsongen men när det väl summeras är det ändå i slutspelet som det avgörs. Som Robban Pettersson på Hockeysverige varit inne på; Omark har aldrig någonsin lyckats i ett slutspel oavsett lag och liga.

Nej bra målvakt som vinner matcher och backar som klarar av att dra igång spelet snabbt. Samt en "crash the net"-ide där man faktiskt värvar karaktärsspelare som gillar det, Bryggman som exempel.

Det där låter alldeles för bra för att vara sant. Inte så att jag vill dissa ditt inlägg, inte alls. Håller fullständigt med i precis allt. Det jag menar är bara; det kommer bli otroligt svårt att få ihop ett sådant lag, speciellt från den grund i spelet som vi nu kommer ifrån. De spelare som blir kvar kommer få ett nytt spelsätt att vänja sig vid samtidigt som värvningarna ska klaffa.

Men väljer klubben att gå denna väg - vilket vi får hoppas - så får vi nog ha överseende med att det blir ett par mellanår innan vi kan slåss på allvar i slutspelet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 1:59 pm

Urken skrev:
Rönken skrev:
Jompen skrev:Har inte tänkt i dom banorna tidigare men det är ju faktiskt så att vi ska köpa in en helt ny förstauppställning. Finns dom pengarna?

Kollar man på vilka som försvinner och ska ersättas samt befintliga spelare under kontrakt så blir det en del frågor.

Fransson-Skrbek-Jonsson-Omark-Klasen-Olausson försvinner kanske allihopa, visst frigörs det pengar att värva för, men kan nog inte räkna med att det blir samma klass på nya spelarna riktigt. Det och eventuellt minusresultat ekonomiskt, eller inte ett fullt lika fint resultat som tidigare säsonger åtminstone. Det gör väl inte direkt att åtminstone jag tror på att man fläskar på några miljoner till på spelarbudgeten. Så frågan är om man kan kalla sig guldkandidater nästa säsong? Kanske är det rimligare att sätta topp6 och slutspel som mål?

Det finns många potentiella i laget och det försvinner en väldigt massa spets, frågan är om det är så förfärligt trots det. Den spelare som konsekvent imponerat på mig under slutspelet är Bryggman. Lite speltid men ändå var han alltid den som tog kortaste vägen mot målet utan att ta en omväg via något sarghörn och ett alibiskott mot mål därifrån.

Ser vi på stjärnorna i laget är det många som underpresterat. Olausson var bra i en match, Omark var bra i en match och fick 2+2 i en match som var rena gladhockeyn. När det tätades till och blev försvarsinriktad var varken Olausson, Omark eller Klasen särskilt framstående. Däremot fortsatte Bryggman att gå in på mål oavsett hur matchen såg ut.

Kan man bygga på fler Bryggman i form av Everberg och liknande spelare, många har varit inne på Smotherman som trivs framför målet och är en sniper. Jag ser hellre karaktärer som trivs och vill vara inne i skiten och tung trafik. Ett sånt lag blir kanske inte lika guldtippad på förhand som laget man hade i nuvarande säsongen men när det väl summeras är det ändå i slutspelet som det avgörs. Som Robban Pettersson på Hockeysverige varit inne på; Omark har aldrig någonsin lyckats i ett slutspel oavsett lag och liga.

Nej bra målvakt som vinner matcher och backar som klarar av att dra igång spelet snabbt. Samt en "crash the net"-ide där man faktiskt värvar karaktärsspelare som gillar det, Bryggman som exempel.

Det där låter alldeles för bra för att vara sant. Inte så att jag vill dissa ditt inlägg, inte alls. Håller fullständigt med i precis allt. Det jag menar är bara; det kommer bli otroligt svårt att få ihop ett sådant lag, speciellt från den grund i spelet som vi nu kommer ifrån. De spelare som blir kvar kommer få ett nytt spelsätt att vänja sig vid samtidigt som värvningarna ska klaffa.

Men väljer klubben att gå denna väg - vilket vi får hoppas - så får vi nog ha överseende med att det blir ett par mellanår innan vi kan slåss på allvar i slutspelet.

Fast oavsett spelide och vad det må vara så ska det till rätt fläskiga värvningar inför nästa säsong för att man fortsatt ska kunna kalla sig seriös guldkandidat. Det är rätt många nya spetsvärvningar både på målvakts-, back- och anfallssidan som ska in. Utöver det minst en ny tränare, ska vara väldigt mycket som klaffar och då är väl frågan om det utöver pengafrågan är värt att chansa på att strö massa sedelbuntar runt sig? Det kan ju lika gärna gå åt pipan och så har man satsat mer pengar än vad som finns på något helt i onödan. Mellanår med skrällvarning känns väl i så fall mer rimligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty nnn

Inlägg av KUCERA tor mar 27, 2014 2:31 pm

Hej på er, tänkte skriva upp min önskelista till kommande säsong.
Kanske inte så realistiskt, men vilket lag?!  Shocked  Razz 

Att Frallan, Olle, Klasen och Omark saknas lär ju ge lite deg över.

Coacher:
Thomas Holmström, Thomas Berglund

GK:
Anders Nilsson
Joel Lassinantti

1:a
Mattias Janmark - Anton Lander - Juhamatti Aaltonen
Jan Sandström - Robin Jonsson

2:a
Dennis Everberg - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
Dean Kukan - Topi Jaakola

3:e
Cam Abbott - Chris Abbott - Daniel Mannberg
Per Savilahti Nagander - Jaroslav Obsut

4:e
Per Ledin - Niklas Fogström - Lars Bryggman
Marcus Fagerudd - Markus Oskarsson

Extra:
Slava Trukhno, Karl Fabricius, Daniel Zaar, Jens Högbom
KUCERA
KUCERA

Antal inlägg : 78
Join date : 12-05-06
Age : 35
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor mar 27, 2014 2:44 pm

Ni tror inte det går att "läsa sönder" en crash-the-net taktik då? Laget måste ha en plan B som bygger på ngt annat än bara samma sorts anfall, annars kommer vi sitta här om 1 år igen och undra vad som gick fel alternativt tycka "Vi har ju för lite konstruktiva spelare"...

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Micke80 tor mar 27, 2014 2:44 pm

Bamsefar skrev:
Micke80 skrev:
Lajon skrev:
Lars158 skrev:Kontrakt för kommande säsong har:

MV:
Owuya

Backar:
Fagerudd
Kukan
Frallan
Sandström
Hjelm

Forwards:
Abbott
Abbott
Manberg
Forsberg
Fabbe
Cehlarik
Bryggman
Wallmark
Fogström
Ledin
Trucken


Största problemet i år har ju varit våra backar. Det är få uppspel som landat på forwards klubbor utan det har duttats och svamllats och när passen kommit har dom kommit långt framför, långt bakom eller på skridskor. Dessutom har dom varit svaga i egen zon och varken kunnat sätta press på puckförande laget eller hålla rent framför mål.
Man får väll räkna med att de spelare som har kontrakt stannar och gör de inte det får man hantera det då. Tittar vi då på backarna är det 3 spelare som ska in varav en lär vara Oskarsson. Jag hoppas innerligt att vi tittar på starka defensiva pjäser på de andra två platserna.

Vad gäller forwards har vi ju lite problem. Har vi tur och Wallmark utvecklas bra så har vi en tredjecenter där, problemet är ju att Abbot ochkså håller en nivå för en tredjelina. Fogström och trucken är fjärdelinjecentrar så då har vi 2 treor och 2 fyror men ingen för första och andra linan. Vi kan ju tänka oss att det är 3-4 forwards som ska in om alla dessa stannar och då får det med andra ord inte vara några lovande spelare eller chansningar. Ska det bli nått slutspel över huvudtaget så måste vi åtminstone värva en förstalina och helst en första lina plus en andra center. Ska vi chansa så tar vi en förstalina, hoppas att Abbotts tillsammans med Bryggman håller för en andra lina och att Wallmark med ett nyförvärv och Chelarik och Ledin funkar i en tredjelina. Mannberg kommer tyvärr aldrig bli mer än en tredje eller fjärdekedjespelare.  Jag säger tyvärr eftersom jag gillar grabben, hans sätt att vara och hans inställning, MEN mer än en yngre fabbe är han ju inte.

Tror det handlar väldigt mycket om hur Luleå ska spela, men det står klart att backsidan måste reformeras och mycket krut måste läggas på en tung def back och en off back med passningsförmåga/föra upp spelet och avsluta d v s en Frallan de luxe. Sen tror jag att Wallmark mycket väl kan centra en andra lina om vi nu resonerar i gamla termer av en/två scoringlines och två checklines men så ser ju hockeyn inte ut längre. Alla linor skall i princip vara checkande och kunna vända spel.

För övrigt håller jag inte alls med om Mannberg, han har verkligen utvecklats under den här säsongen och har varit ett av få glädjeämnen men han behöver en anpassad omgivning.

Mannberg är en nyttig spelare att ha i laget men han kommer aldrig till några "bra" avslut, han har bra driv men orkar inte driva mot mål och han har varit med i a-lagshockeyn så pass länge nu att man börjar veta vad man får ut av honom. Han är nyttig och gör en hel del riktigt bra saker, men om han ska gå in i en av topp 2 kedjorna så ska man inte sikta på guld.

Även om det är gammalt tänk med topp 2 linor och brunkar linor så är det ju mer eller mindre så fortfarande. Det är få lag som har fyra jämnbra kedjor. Alla kedjor ska kunna spela på alla delar av isen men det är fortfarande skillnad i kompetensen hos dem. Tittar vi på vårt moderna lag de senaste åren så har vi haft två kedjor som varit lite vassare offensivt och två som varit lite vassare defensivt. MEN tanken är ju så klart att alla fyra ska klara av båda zonerna.
Sen när man kommer till backar så är det viktigare, enligt mig, med två starka stabila pjäser. Det innebär ju inte att dom inte kan passa pucken. Hittar man två bra backar som är riktigt generaler i egen zon och som kan slå hårda, snabba och bra första pass, gärna till brotre blå så har vi hittat det vi söker. Frallan och Kukan får stå för uppåkningarna. och frallan och Fagerudd får stå för blålinjespelet i powerplay. Där har vi även sparkapital på Hejlm och Kukan även om jag inte tror att n

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kamelbullen tor mar 27, 2014 2:57 pm

Hur ska man ersätta HEDMAN ? Hedman är den jag kommer sakna mest =( fan ont och möta han nästa säsong =/

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 3:02 pm

hokkzorz skrev:Ni tror inte det går att "läsa sönder" en crash-the-net taktik då? Laget måste ha en plan B som bygger på ngt annat än bara samma sorts anfall, annars kommer vi sitta här om 1 år igen och undra vad som gick fel alternativt tycka "Vi har ju för lite konstruktiva spelare"...

Jo, nu menade jag inte riktigt att "crash the net" ska vara den huvudsakliga speliden just. Utan mer att det gärna värvas spelare som kan, klarar av och vill vara inne runt mål med eller utan puck när tillfälle ges. Vad gäller spelide tycker jag man ska fortsätta på det spår Rönnqvist infört, eller ja åtminstone tre föregående säsongerna, nuvarande säsong kan man stryka.

Fast om man nu skulle fortsätta med hög press i bägge zonerna och ha backar som får igång spelet snabbt samt ett koppel spelare av Bryggman-snitt som söker sig mot mål så skulle det nog såra många försvar rätt effektivt. Som det blev nu i slutspelet med sirap i uppspelsfasen samt dumpade puckar och ensamma räder mot kortsarg i anfallszonen och noll spelare som klev in mot mål och hotade Växjös box kändes det mest konstigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 4:47 pm

http://www.nsd.se/sport/johansson-det-ar-ett-fiasko-8379840.aspx - ord och inga visor från Pelle Cervenka, är väl egentligen ungefär samma som diskuterades i spaltmeter efter spaltmeter på forumet här. Kanske inte lika hårda toner om Ostens vara eller icke vara som Cervenka riktigt. 

Men det känns lite hårt att bara kritisera Osten, hela Fagerudd-historian är ju märklig. Men det lär väl knappast varit tränarna som bönade och bad om att få ta in honom för att sedan bänka honom. Det kändes som en klassisk Osten-värvning, sedan att man skiter i att spela honom kan väl inte Osten råda för.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kamelbullen tor mar 27, 2014 5:18 pm

Oscar Fantenberg lämnar HV71 , tycker Osten ska hugga på han som ersättare till Hedman , gillar hans spelstil

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 5:20 pm

Fast Fantenberg är en tvåvägsback, du måste tänka på någon annan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av kamelbullen tor mar 27, 2014 5:21 pm

Jo jag såg det nu haha var lite ivrig men vafan säg hjelm då Very Happy vill iaf ha han i Luleå han har rätt okej statistik på SHL.SE

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Slapshot tor mar 27, 2014 5:52 pm

Bort med Trucken och Hjelm det känns ju givet. Fagerudd tar Hjelms plats och så lyfter vi in en junior på Truckens plats. Det kan bara bli bättre. Foppa är helt OK för en fjärdelina men inte mer. Det behövs som sagt värvas en första lina samt en andralina center...+ ett par backar av högre klass.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av FruktHamster tor mar 27, 2014 9:23 pm

Snikne Ville skrev:
Mange skrev:Tycker att man ska bryta kontraktet med Forsberg, fruktansvärt medioker hockeyspelare på SHL-nivå
Det gäller att hålla isär Foppa före o efter benbrottet. Den skadan är ingen lek och jag tyckte han gjorde bra ifrån sig fram till den inträffade.

Där går vi isär. Har fortfarande inte sett Foppa göra något värt en SHL-lön.. Tyvärr..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av FruktHamster tor mar 27, 2014 9:48 pm

Vi har sex långa månader på oss att diskutera nästa års trupp och jag vill definitivt vara med på det, även om det känns tungt att måsta göra det redan nu..

Jag tänker smygstarta lite lätt med följande:

Kortfattat tycker jag Ostens absoluta prio är att stärka upp backsidan.
Vi har ett jävulusiskt sparkapital i Cehlarik-Wallmark-Bryggman. En kedja som kostar jordnötter, men som har potential att ta SHL med storm! Vi har inte sett en sådan samling billiga och lovande spelare på 7-8 år och det vore förbannad idioti att inte ta vara på det!

Vi har Abbotts klara för ett år till, vilket är bulla, med tanke på hur många andra av våra högproducerande vi lär tappa. Sjukt bra.

Olle? Där är jag tveksam. Olle är ingen dålig spelare, men vi kan inte avlöna honom som förstecenter för Olle är inte förstecenter i ett lag som tar SM-guld.
Olle är ingen bra tekare. Han är INTE mannen som leder ett framgångsrikt PP. Han har inte ett bra skott. Han spelar ofta över sin egna förmåga (tex ta in puck i offensiv zon på egen) och vill göra det onödigt komplicerat när det är dags att avsluta.

Han har riktigt bra speluppfattning och han anser sig inte vara för fin för att back checka, vilket är finfina kvaliteter, men han är inte värd lön som första center, im sorry.

Klipp kontrakten med:
Trucken
Hjelm
Foppa

Lär få anledning att återkomma med mer... Välkommen till Silly Seaason :/
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor mar 27, 2014 10:03 pm

Många kloka tankar. Jag vill framförallt se ett tuffare och starkare Luleå nästa säsong. Någon som sett Daniel Rahimi i kvartsfinalserien mot Fusklunda? JÄVLAR vad bra han varit! Visst man hatar honom när man möter honom men den typen av backar behöver vi.

Sedan håller jag med om resonemanget kring Bryggman och 'crash the net-hockeyn' ni snackar om. Målen idag görs i området precis framför mål. Vågar spelare inte gå in där och ta fighten så vinner man inga viktiga matcher. Det har varit ett problem för Luleå i flera säsonger. VÅra forwards är för små och tar alltid omvägar iställer för kortaste vägen rakt in mot mål.

Bryggmans avgörande 5 -4 mål är ett skolboksexempel på ett modernt hockeymål. Det raka spelet vill jag se hela tiden. Det blir otroligt jobbigt för motståndarna att försvara sig mot. Det skall smälla och göra ont att möta LUleå.

Sedan behövs såklart andra ingredienser också. Vi måste ha finess och sådant med. Det är mångsidighet som gör ett vinnande lag, men absolut tror jag på en lite mer fysisk och rakt på mål-filosofi. I kombination med det bästa av Rönken -hockeyn. Dvs forechecking och hög fart i skridskoåkningen över hela banan där alla bidrar i alla delar av spelet.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 10:08 pm

LulefanGBG skrev:Många kloka tankar. Jag vill framförallt se ett tuffare och starkare Luleå nästa säsong. Någon som sett Daniel Rahimi i kvartsfinalserien mot Fusklunda? JÄVLAR vad bra han varit! Visst man hatar honom när man möter honom men den typen av backar behöver vi.

Sedan håller jag med om resonemanget kring Bryggman och 'crash the net-hockeyn' ni snackar om. Målen idag görs i området precis framför mål. Vågar spelare inte gå in där och ta fighten så vinner man inga viktiga matcher. Det har varit ett problem för Luleå i flera säsonger. VÅra forwards är för små och tar alltid omvägar iställer för kortaste vägen rakt in mot mål.

Bryggmans avgörande 5 -4 mål är ett skolboksexempel på ett modernt hockeymål. Det raka spelet vill jag se hela tiden. Det blir otroligt jobbigt för motståndarna att försvara sig mot. Det skall smälla och göra ont att möta LUleå.

Sedan behövs såklart andra ingredienser också. Vi måste ha finess och sådant med. Det är mångsidighet som gör ett vinnande lag, men absolut tror jag på en lite mer fysisk och rakt på mål-filosofi. I kombination med det bästa av Rönken -hockeyn. Dvs forechecking och hög fart i skridskoåkningen över hela banan där alla bidrar i alla delar av spelet.


Frölunda gick ju i lite av samma fälla som Luleå gick mot Växjö i går, även om jag tycker att Luleå underpresterade grovt mot Växjö så kan vi inte ändra resultatet eller hur matchbilden såg ut. 

Linköping spelade snålt och tätt medan Frölunda inte kom till några farliga chanser förutom när man just började ställa in spelare framför mål för att störa Linköpings box och skapa oreda.

Många är emot Savilahti-Nagander har jag läst, jag har inte sett honom sen han lämnade Luleå för 5 år sen eller vad det var. Men han har storleken och tyngden för att vara en jävlig back att möta i egen zon. Jag tror att han presenteras rätt snart. Frågan är väl vilka som blir första backpar? Har du några förslag Göte? Jag var inne på Salmela-Ahnelöv som ett förslag, annars vore som sagt drömmen Salmela-Jaakola. Helfinskt och stabilt, men dessvärre sitter Jaakola på kontrakt och känns helt utesluten med tanke på hur bra han ändå är. Salmela och Ahnelöv har inte något kontrakt just nu, förmodar att Frölunda hemskt gärna behåller Ahnelöv. Om nu Salmela blir kvar i Sverige och SHL så kommer nog HV71 att slänga rätt fina sedelbuntar efter honom.

Jag tycker inte att Skrbek ska vara kvar, åldern och det som framkommit med hans knä skrämmer mig. Obsut, nja, ålder där med, för 2-3-4 år sedan visst. Som sagt, har du några konkreta namn Göte? Tycker det är lite knepigt att hitta något som är rimligt och ser bra ut för första backpar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu tor mar 27, 2014 10:10 pm

Det bubblar rykten att Fantenberg ska vara klar för Luleå men det vete sjutton....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken tor mar 27, 2014 10:12 pm

Fantenberg? Nog för att han sett habil ut i HV71 men är inte alls den digniteten av backar som Luleå söker, bara man nu inte sumpat bort Oskarsson..
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av UnSaccoDiSoldi tor mar 27, 2014 11:03 pm

Fantenberg har haft en ganska tung säsong, precis som hela HV, men besitter väldigt goda kvalitéer.
Nytändning osv skulle göra honom gott vartän han hamnar.
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Bamsefar fre mar 28, 2014 12:24 am

Fantenberg eller varför inte Fälth igen skulle vara välkommet
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015

Inlägg av greger fre mar 28, 2014 2:07 am

Hört av gubbarna i delfinen att wikegård ska vara aktuell som ersättare till Rönken.

greger

Antal inlägg : 3
Join date : 14-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av greger fre mar 28, 2014 2:12 am

Plocka Daniel Larsson från gnaget om dom trillar ur? Luleå anknytning och erfaren SHL keeper.

greger

Antal inlägg : 3
Join date : 14-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre mar 28, 2014 6:26 am

greger skrev:Plocka Daniel Larsson från gnaget om dom trillar ur? Luleå anknytning och erfaren SHL keeper.
Som sagt aldrig tebax till Luleå någonsin mer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sir Prozac fre mar 28, 2014 6:34 am

NallePhu skrev:
greger skrev:Plocka Daniel Larsson från gnaget om dom trillar ur? Luleå anknytning och erfaren SHL keeper.
Som sagt aldrig tebax till Luleå någonsin mer!

När man blir äldre och klokare brukar man få äta upp sånt man sagt tidigare  Smile 

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av NallePhu fre mar 28, 2014 6:38 am

Sir Prozac skrev:
NallePhu skrev:
greger skrev:Plocka Daniel Larsson från gnaget om dom trillar ur? Luleå anknytning och erfaren SHL keeper.
Som sagt aldrig tebax till Luleå någonsin mer!

När man blir äldre och klokare brukar man få äta upp sånt man sagt tidigare  Smile 
Jo förvisso men han är lite för envis för bli så pass klok tyvärr, Hans far bla vill inte se han i Luleå efter hur dem höll på med han i juniorlaget så nej kommer inte ske!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av FruktHamster fre mar 28, 2014 7:57 am

Daniel Larsson kan vi glömma. Skönt det. Vill inte se honom i LHF-tröjan efter allt skitsnack han levererat.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre mar 28, 2014 8:05 am

Bamsefar skrev:Fantenberg eller varför inte Fälth igen skulle vara välkommet
Fälth är väl på väg till Frölunda.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Snikne Ville fre mar 28, 2014 8:08 am

greger skrev:Hört av gubbarna i delfinen att wikegård ska vara aktuell som ersättare till Rönken.
Känner du vaktmästerna bra? Osten komer inte att värva Wiken iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Dags att Luleå tar ett rejält "nappatag" kring truppen 14/15

Inlägg av Wirbelwind fre mar 28, 2014 10:59 am

Nu är klubben i ett vägskäl, 10 kontrakt går ut, många spelare är säkert förlorade samtidigt som många spelare som är av kalibern "dålig" är kvar i laget.

Min personliga vision är att Luleå ställer upp med följande lag nästa år.

Abott-Abott- Janmark /värva från AIK = Abotts var helt okej under grundserien, men många lägen förvaltades inte av deras tredjelänk. Janmark är en fantastisk måltjuv och kan lukta upp en målchans på mils avstånd.

NY - NY - Ledin = En helt ny leadingling line kedja kommer troligtvis behövas. Nu är det dags att vi använder Holmström och får in 2 transatlantiska poänggörare,  Det funkade för Växjö så varför inte för oss?

Everberg Ny från Rögle - Ny produktiv center - Bryggman--

Mannberg -Wallmark - Pistol Pete

Extraspelare: Forsberg + fylla ut med juniorer

Bort med; Fabbe - Han var bra i vissa matcher, men jag blev mest frustrerad på han. Fogström - Förstår helt ärligt inte vad Luleå ser i fogge? Han är säkert kanon att ha som lagkompis, men han har samma ansiktsuttryck 95 procent av tiden och ser allmänt ointresserad ut, han är jäkligt lik Kallio i korppsspråket. Han tillför inget mer än box. Tuckno ska defenitivt bort.om man vill sikta på topp 4 förklaring behövs ej.


Backar:

Oskar Fantenberg från HV71 - Jonas Ahnelöv Ny från Frölunda

Ny Offensiv stjärnback - Sandström

Kukan - En fräsh R.Johnsson

Olov Lundqvist -Kristoffer Berglund från Växjö, en gammal Luleåbekating som behöver en nystart

Extra: Marcus Fagerudd. dags för hans genombrott nästa säsong hoppas man.

Bort med Andreas Hjelm, kommentar överflödig. Johan Fransson siktar nog på KHL


Detta laget känns inte helt omöjligt att få, rutin, ungdomlig entusiasm. Bra spelskickliga backar med bra skridskoåkning. Kanske saknas lite muskler, så jag är öppen för Derek Joslin från AIK

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Lulefan fre mar 28, 2014 11:24 am

NallePhu skrev:
Sir Prozac skrev:
NallePhu skrev:
greger skrev:Plocka Daniel Larsson från gnaget om dom trillar ur? Luleå anknytning och erfaren SHL keeper.
Som sagt aldrig tebax till Luleå någonsin mer!

När man blir äldre och klokare brukar man få äta upp sånt man sagt tidigare  Smile 
Jo förvisso men han är lite för envis för bli så pass klok tyvärr, Hans far bla vill inte se han i Luleå efter hur dem höll på med han i juniorlaget så nej kommer inte ske!

Vem fan bryr sig i vad hans far tycker? Han är väl vuxen för fan.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet