Johan Forsberg

+85
Blinders
Qirren
NallePhu
MrScout
Norrlandstoken
GustenA
Ferros
Admin
Hostak straffar
rasbiologen
farre
Lillajag
Jokerman
Cambbott24
icemask
Jonken
ski3r
JohanO
Hellcop
Kapten Haddock
Frökenbling74
Dustin
Neurofunk20
GLHF
JuniorX
Sundance Kid
LuleåWinston
Mr Bister
stormvägen
KaptenBlodskelett
Mickeee
Puckad
kokostrollet
JoakimJ
Polyfemos
Old Brooklyn
kniba
Bamsefar
hokkzorz
Ivanhoe
Toddbertuzzi
MickkeJ
Respected Gentleman
LubosC
Dentos
Lajon
amarule
Tigerman
tibet
Myrman
UnSaccoDiSoldi
Pajala
Diktatorn
Lulefan
Micke80
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Helge
Mange
Norlin
rumpztr
Donowitz
Urken
CKa
Rönken
Zeb Macahan
Snikne Ville
GMG
Lars158
Redbear
knutten
Slapshot
FruktHamster
mango
Lulebear
ollle
pingu
Ingemar
Dalle
Salle
LulefanGBG
Kagen
BodenSwe
Tony Moore
Purre
89 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman lör 13 okt 2018, 13:08

Med tanke på att Engsund åkte ut för boarding strax innan på en fullkomligt banal sak så tycker jag det är märkligt att de lät detta passera helt. Inte värt en avstängning men absolut 5+GM.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Bamsefar lör 13 okt 2018, 13:31

Tigerman skrev:Med tanke på att Engsund åkte ut för boarding strax innan på en fullkomligt banal sak så tycker jag det är märkligt att de lät detta passera helt. Inte värt en avstängning men absolut 5+GM.

Engsunds "boarding" var ju ett skämt, ett hån mot spelet och ett ytterligare bevis på den totala inkompetens som svenska domare har.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av GustenA lör 13 okt 2018, 13:42

Det såg ju värre ut för Fiskrensaren.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dustin lör 13 okt 2018, 13:50

Kamp om puck. Ska man ta ut för såna där situationer skulle det bli många avstängningar. Otur att Foppa blir skadad men man kan inte stänga av folk pga oturliga situationer

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tis 27 nov 2018, 20:38

Johan Forsberg - Sida 8 5de6f910

Trevlig måndag på jobbet.

Foto: Pär Bäckström
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av farre tor 29 nov 2018, 22:05

Jag har ju under flera säsonger nästan krävt att vi skall göra av oss med Foppa och Fabbe för att ersätta dessa herrar med yngre förmågor.
Men i år skulle jag inte vilja byta bort dessa herrar mot någon annan.
Fan vad grymma ni är i år!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad tor 27 dec 2018, 20:17

Hoppas allt är väl med närmsta släkten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Norrlandstoken tis 01 jan 2019, 19:39

Beror JF frånvaro på att han finns där för sin bror just nu?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av MrScout tis 01 jan 2019, 21:04

Norrlandstoken skrev:Beror JF frånvaro på att han finns där för sin bror just nu?
Det stämmer.

Med vänlig hälsning, Scouten
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 146
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear ons 02 jan 2019, 17:41

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dustin ons 02 jan 2019, 18:22

Man ska väl inte spekulera för mkt om såna här saker men det känns väldigt oroväckande med Tobias. Hoppas på bästa möjliga utgång.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av NallePhu ons 02 jan 2019, 18:55

Bara låta tiden gå och se vad som sker - givet att foppa ska vara där med familjen och inget annat resten är sekundärt för han!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lulefan ons 02 jan 2019, 22:07

Vad jag hört ska brorsan vara förlamad i nuläget, likt Nobbe. Om det ryktet stämmer eller ej kan jag inte svara på, men det är ju bara hoppas att han repar sig och att han kan leva ett drägligt liv efter detta.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Qirren tor 03 jan 2019, 15:30

Lulefan skrev:Vad jag hört ska brorsan vara förlamad i nuläget, likt Nobbe. Om det ryktet stämmer eller ej kan jag inte svara på, men det är ju bara hoppas att han repar sig och att han kan leva ett drägligt liv efter detta.
Kan vi inte ge fan i att spekulera i sådant och bara hoppas att allt kommer gå bra och visa respekt?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tis 22 jan 2019, 19:47

Johan Forsberg

Johan Forsberg - Sida 8 53b59f10

Det var den 26 december som Leksands forward Tobias Forsberg olyckligt åkte in med huvudet före i sargen i en match mot Almtuna.

Den 30-årige Piteåkillen skadade nacken och opererades på Akademiska sjukhuset. Skadan är allvarlig och den här säsongen kommer att gå till rehabilitering och återhämtning.

Klubbar, fans, spelare och ledare runt om i hockeysverige har slutit upp och hyllat Tobias Forsberg. På Luleås ståplatsläktare vecklades bland annat en banderoll med orden "Kriga Tobbe F" ut i matchen mot Timrå.

För Luleåforwarden Johan Forsberg har det varit en omtumlande tid. Han vill inte prata om läget med sin bror, men berättar om hur det hela har påverkat honom själv.

– Det var lite tufft när allt hände kring jul. Det var en stor grej för mig och familjen och självklart påverkade det då, men nu känns det som att vara tillbaka i vardagen och kroppen är tillbaka där den var innan, säger Johan Forsberg till Sporten.

Efter sin brors olycka spelade Forsberg en match mot Timrå på hemmaplan. Han var sedan borta från mötena med Mora och Växjö, men har spelat de fyra senaste matcherna.

– Jag var borta ett tag, men det blev ingen större frånvaro. Det var lite privata saker som skulle tas om hand om. Men nu känns det bra, det är som det var innan och jag trivs med grabbarna här, säger Forsberg.

Han vill hellre blicka fram emot torsdagens derby mot Skellefteå AIK.

– De matcherna är alltid roliga. Det brukar vara hårt och tufft, men inte så grisigt. Hög fart och sånt, exakt sådana matcher som jag gillar att spela.

Hur är er form som lag?

– Vi gör två perioder strålande mot Färjestad men får tyvärr bara en poäng. Formen kändes bra innan det. HV borta var en bra insats. Vi har härligt "go" i gruppen och är på väg mot något riktigt bra om vi fortsätter så här.

Och din mångåriga kedjekamrat Karl Fabricius levererar nu när han flyttats upp till andrakedjan...

– Det är han väl värd. Jag är väldigt glad för "Fabbes" skull, han är en riktig stålman.

Blir du sugen själv på att gå på offensiven när du ser det?

– (skratt) Jag tror jag har spelat i alla kedjor i år. Både som center och ytter, så jag har också varit runt en del. Nej, jag är bara glad för hans skull.

Vad blir din viktigaste uppgift på torsdag?

– Att vara jobbig. Det är i fokus. Åka mycket skridskor.

Den här säsongen har Johan Forsberg spelat 31 matcher, gjort 4 mål, 5 assist och har -3 i plus/minus-statistiken.

Anton Olofsson norrbottenmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad lör 23 feb 2019, 21:53

Ett byte och 26 sekunder idag.
Det känns som om gnistan har slocknat efter allt som hänt,
och det här är inte särskilt kul, eller viktigt, längre.
Om det stämmer så ser vi nog sista säsongen med Johan.  Älska
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Blinders lör 23 feb 2019, 22:14

Tråkigt nog så bör Luleå ej förlänga med Johan.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av NallePhu lör 23 feb 2019, 22:44

Tror Johan har brorsan sin i skallen mångt och mycket där av så presterar han INTE på topp tyvärr, HAn har motorn etc etc så i mina ögon ska man förlänga inget snack om saken!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av ski3r lör 23 feb 2019, 22:52

Han brukar också kunna lyft sig i viktiga matcher och slutspel, om han har glöden kvar får han gärna stanna för min del.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz sön 24 feb 2019, 00:50

Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad sön 24 feb 2019, 01:17

Förlängning sker ju bara om bägge parterna vill,
och jag tror inte Johan vill.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av CKa sön 24 feb 2019, 12:00

bearjew skrev:Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Johans brorsa har ju dock brutit nacken och ligger fortfarande på sjukhus.
Skulle väl tro att fokus ligger på att kunna ha ett någorlunda drägligt liv framöver snarare än att lira i samma kedja som brorsan.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz sön 24 feb 2019, 15:07

CKa skrev:
bearjew skrev:Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Johans brorsa har ju dock brutit nacken och ligger fortfarande på sjukhus.
Skulle väl tro att fokus ligger på att kunna ha ett någorlunda drägligt liv framöver snarare än att lira i samma kedja som brorsan.

Det jag skriver har inget att göra med det, varför vinklar du på det viset? Jag har all empati för det men kan skilja på saker och ting.
Tycker och har även skrivit tidigare (innan händelsen med brorsan) att Foppa inte håller längre.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av CKa sön 24 feb 2019, 16:26

bearjew skrev:
CKa skrev:
bearjew skrev:Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Johans brorsa har ju dock brutit nacken och ligger fortfarande på sjukhus.
Skulle väl tro att fokus ligger på att kunna ha ett någorlunda drägligt liv framöver snarare än att lira i samma kedja som brorsan.

Det jag skriver har inget att göra med det, varför vinklar du på det viset? Jag har all empati för det men kan skilja på saker och ting.
Tycker och har även skrivit tidigare (innan händelsen med brorsan) att Foppa inte håller längre.

”Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.”

Att Tobbe skulle spela hockey igen är väl som sagt inte direkt på kartan.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz mån 25 feb 2019, 08:38

CKa skrev:
bearjew skrev:
CKa skrev:
bearjew skrev:Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Johans brorsa har ju dock brutit nacken och ligger fortfarande på sjukhus.
Skulle väl tro att fokus ligger på att kunna ha ett någorlunda drägligt liv framöver snarare än att lira i samma kedja som brorsan.

Det jag skriver har inget att göra med det, varför vinklar du på det viset? Jag har all empati för det men kan skilja på saker och ting.
Tycker och har även skrivit tidigare (innan händelsen med brorsan) att Foppa inte håller längre.

”Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.”

Att Tobbe skulle spela hockey igen är väl som sagt inte direkt på kartan.

Jag tog för givet att du skrev om Johan och inte Tobias. Men självklart ligger fokus på att återhämta sig, för Tobias, innan en karriär är aktuell.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av CKa mån 25 feb 2019, 10:35

bearjew skrev:
CKa skrev:
bearjew skrev:
CKa skrev:
bearjew skrev:Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Johans brorsa har ju dock brutit nacken och ligger fortfarande på sjukhus.
Skulle väl tro att fokus ligger på att kunna ha ett någorlunda drägligt liv framöver snarare än att lira i samma kedja som brorsan.

Det jag skriver har inget att göra med det, varför vinklar du på det viset? Jag har all empati för det men kan skilja på saker och ting.
Tycker och har även skrivit tidigare (innan händelsen med brorsan) att Foppa inte håller längre.

”Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.”

Att Tobbe skulle spela hockey igen är väl som sagt inte direkt på kartan.

Jag tog för givet att du skrev om Johan och inte Tobias. Men självklart ligger fokus på att återhämta sig, för Tobias, innan en karriär är aktuell.

Tyvärr så är han ju förlamad och det är väl med tanke på det inte så konstigt om hans bror skulle ha tankarna på lite annat håll.


CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz mån 25 feb 2019, 15:03

CKa skrev:
bearjew skrev:
CKa skrev:
bearjew skrev:
CKa skrev:
bearjew skrev:Håller med. Det gör lite ont i hjärtat men man måste någonstans kunna vara pragmatisk om vi ska bli/vara bäst.

Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.

Eller ett sista gig utomlands (innan det är för sent). "Foppa" i länder som Italien eller Frankrike (med tanke på hans intressen) hade nog inte slagit fel.

Johans brorsa har ju dock brutit nacken och ligger fortfarande på sjukhus.
Skulle väl tro att fokus ligger på att kunna ha ett någorlunda drägligt liv framöver snarare än att lira i samma kedja som brorsan.

Det jag skriver har inget att göra med det, varför vinklar du på det viset? Jag har all empati för det men kan skilja på saker och ting.
Tycker och har även skrivit tidigare (innan händelsen med brorsan) att Foppa inte håller längre.

”Det vore på något vis kul att se honom med brorsan i Leksands dress, gärna samma formation.”

Att Tobbe skulle spela hockey igen är väl som sagt inte direkt på kartan.

Jag tog för givet att du skrev om Johan och inte Tobias. Men självklart ligger fokus på att återhämta sig, för Tobias, innan en karriär är aktuell.

Tyvärr så är han ju förlamad och det är väl med tanke på det inte så konstigt om hans bror skulle ha tankarna på lite annat håll.


Vem tycker att det skulle vara konstigt menar du?

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tor 28 mar 2019, 15:42

Foppa såg jäkla bra ut i 3:e kvartsfinalmatchen  bounce

- låt Foppa lira ordinarie nu i 4:e, förslagsvis med Jack och Petter.

Forza!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman tor 28 mar 2019, 16:04

Jokerman skrev:Foppa såg jäkla bra ut i 3:e kvartsfinalmatchen  bounce

- låt Foppa lira ordinarie nu i 4:e, förslagsvis med Jack och Petter.

Forza!

Stålmannen
Han spelade bara drygt 2 minuter, skulle tro ungefär halva tiden var i BP. Jag vet inte om jag skulle vilja våga mig på att ens göra en bedömning av hans insats på den korta tiden. Men jag skulle definitivt inte peta bort Farley, tycker han gjort ett riktigt bra jobb så långt inte minst genom att vara en retsticka som kan kompensera lite för VLH's tidvis rätt tuffa spel.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Hankburger tor 28 mar 2019, 16:50

Jokerman skrev:Foppa såg jäkla bra ut i 3:e kvartsfinalmatchen  bounce

- låt Foppa lira ordinarie nu i 4:e, förslagsvis med Jack och Petter.

Forza!

Stålmannen

I fjärde? Och vad ska man göra med Mattson och Berglund? Låta dem bilda förstafemma? Nog för att Connolly och Petter inte fått ut 100% men skulle inte byta ut dem mot fjärdefemman oberoende..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Old Brooklyn tor 28 mar 2019, 17:48

Hankburger skrev:
Jokerman skrev:Foppa såg jäkla bra ut i 3:e kvartsfinalmatchen  bounce

- låt Foppa lira ordinarie nu i 4:e, förslagsvis med Jack och Petter.

Forza!

Stålmannen

I fjärde? Och vad ska man göra med Mattson och Berglund? Låta dem bilda förstafemma? Nog för att Connolly och Petter inte fått ut 100% men skulle inte byta ut dem mot fjärdefemman oberoende..
Fjärde kvartsfinalen menar nog Jokern. Inte fjärde formationen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tor 28 mar 2019, 18:16

nu ser jag på laguppställningen att Olle saknas ikväll (jävla skit också!) och Foppa startar i 4:e kedjan med Harju och Berglund....
.... i den 4:e kvartsfinalmatchen  cheers

Forza Foppa!



Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Ferros tis 16 apr 2019, 18:00

Egentligen tycker jag att det är tråkigt att Forsberg lämnar, men han blev aldrig samma spelare igen efter tacklingen mot Fernholm.

Även fast det snart är fem år sedan "incidenten" så ser det fortfarande likadant ut; det är så många gånger han jagat livet ur motståndare, sedan när man tror att han ska trycka fast dom mot sargen eller sätta in en tackling för att vinna pucken så har han istället valt att bara vika av eller uppenbart gått in bakom för att han inte vågat spela fysiskt och således kastat bort allt jobb han gjort i sekvensen innan. Det är som att vara ha en tilltänkt spetsspelare som tar sig hela vägen fram till öppet mål men som sedan väljer att skjuta utanför för att han inte vågar göra mål.

Hoppas ändå att han får det att lossna hos någon annan, för det är i grunden en riktigt fin hockeykrigare.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tony Moore lör 20 apr 2019, 10:31

Tack Johan för allt Du gett för LHF, både på och utanför isen. Stort lycka till i framtiden, hoppas vi får se dej i en annan roll framöver i LHFs organisation.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Isomannen tor 25 apr 2019, 09:42

Forsberg kommer vara saknad speciellt hans lite milt sagt speciella åkstil även om den förändrats lite. Sen gällande Fernholm Forsberg är hård men rättvis det var vad Fernholm lärde sig för situationen innan så gör Fernholm en fuling på Forsberg och Forsberg ger igen med samma mynt men spelar man juste på Forsberg så spelar han juste tillbaka. Sen Fernholm hade fn glaskäke sett långt värre saker.

Isomannen

Antal inlägg : 12
Join date : 19-04-25

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tis 06 aug 2019, 22:24

Bosse Lundkvist PT har träffat Foppa

Johan Forsberg - Sida 8 Ea7d2610
Bild: Gunnar Westergren | Johan Forsberg, flankerad av Johan Strömwall i välgörenhetsmatchen på Kvarnvallen för brodern Tobias.

Efter tio säsonger i SHL-klubbarna Skellefteå och Luleå vänder hockeyforwarden Johan Forsberg blad. "Jag kommer att spela hockey den här säsongen, men i vilken klubb, vilket land eller liga vet jag inte i dagsläget", berättar Johan.

När PT-sport når honom har han precis avslutat ett dagspass. På förmiddagen styrketräning och efter lunch ett konditionspass. Hans dokumenterade sylvassa fysiska status är känd i hockeykretsar.

– Jag känner mig i hygglig form och vill vara beredd om det dyker upp något intressant, säger han.

– Men, vi får se vad det blir. Min agent Micke Reander jobbar på. Han vet vad som gäller. Den sociala biten väger tungt. Min flickvän flyttade tidigare upp till Luleå från Stockholm. Hon arbetar och vi bor i Luleå. Det är en hel del att ta hänsyn till i det här skedet av karriären, förklarar Johan.

Apropå karriär kan Johan Forsberg se tillbaka på en speciell och framgångsrik variant. Älvsbyn, division ett via Piteås juniorlag säsongen 03/04. Piteå i allsvenskan 04/05, Malmö i allsvenskan 05/06, Björklöven i allsvenskan 06/07 till och med 08/09. Sedan fyra säsonger i SHL i Skellefteå där han var med och vann SM-guld och blev hela slutspelets skyttekung en av säsongerna. Och avslutningsvis halvdussinet säsonger i Luleå.

Eller avslutningsvis i SHL, förresten. Finns chansen att det blir en annan klubb i SHL framöver?

– Jag vet faktiskt inte just nu. Det kan bli spel i Sverige. Eller kanske någonstans utomlands. Jag är öppen för förslag, men hoppar inte på det första bästa bara för att. Det ska som sagt stämma med den sociala biten också.

En spelare med Johan Forsbergs CV kommer förstås att fixa ny arbetsgivare. Helst hade den rutinerade forwarden spelat vidare med Luleå. Det var han öppen med när det stod klart att Isac Lundeström skulle lämna för NHL samtidigt som Johan Harju, Forsberg och Patrick Cehlin inte gavs nya kontraktsförslag. Det var dock inga "hard feelings" från Forsbergs eller Harjus håll när beskedet kom.

Johan Forsberg - Sida 8 C3488910
BILD: Gunnar Westergren | Johan Forsberg spelade sex SHL-säsonger i Luleåtröjan. Nu vänder han blad i karriären
– Jag vet hur branschen fungerar och jag är ju ingen junior längre, sa Johan.

Å andra sidan är åldern bara en siffra och vad fysen och konditionen anbelangar är det inte många elitspelare som matchar 34-årige Forsberg. Han varken hävdar eller säger det själv, men lyssnar man på dem i branschen med träningsgurun Stefan Thomson i spetsen är det på det viset.

I dagarna har såväl Luleå som Skellefteå och Piteå "gått" på is. Senast Johan Forsberg åkte skridskor var i samband med välgörenhetsmatchen i LF för brodern Tobias.

– Det var känslosamt. Fantastiskt roligt att det kom så mycket folk under sommarens kanske varmaste dag, men synd att den överhuvudtaget behövdes arrangeras, kommenterar han.

Kommande vecka kan det bli ispass igen.

– Anders Nilsson (NHL-målvakt i Ottawa) behövde lite skotträning. Kanske blir det något pass med honom, funderar Johan.

Var mesta ispassen blir under säsongen 2019/2020 blir för Johan Forsbergs del står dock fortfarande skrivet i stjärnorna!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala mån 02 sep 2019, 12:32

Det blev Modo för foppa, hoppas det går bra för honom.

https://www.modohockey.se/artikel/wyiwak021-4ij6i1/johan-forsberg-till-modo-hockey
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz mån 02 sep 2019, 13:19

Lycka till Foppa!

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad mån 02 sep 2019, 14:12

Lycka till Foppa!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear mån 02 sep 2019, 14:54

Har även påbörjat utbildning till psykolog vid Umeå Universitet Smile

Lycka till king
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Hankburger mån 02 sep 2019, 16:06

Redbear skrev:Har även påbörjat utbildning till psykolog vid Umeå Universitet Smile

Lycka till king

Blir en hel del pendlade. Fördelen är ju att det går direkttåg från Umeå till Ö-vik. Smile

Pajala skrev:Det blev Modo för foppa, hoppas det går bra för honom.

https://www.modohockey.se/artikel/wyiwak021-4ij6i1/johan-forsberg-till-modo-hockey

Hoppas jag också. Problemet är väl att Modo just nu inte är direkt någon stabil organisation just nu.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman mån 02 sep 2019, 17:22

Johan Forsberg - Sida 8 2b3ba410
Bild: Per Sandberg | Johan Forsberg, här under ett träningspass med Piteå, är klar för spel i allsvenska Modo.

Piteåsonen Johan Forsberg har klart med en ny klubb – det blir Modo i hockeyallsvenskan. "Det är mycket som stämmer in och då först och främst att Modo vill framåt" säger Forsberg.

Efter att Luleå inte ville förlänga kontraktet med Johan Forsberg efter förra säsongen var han klubblös. I höst har han bland annat tränat med Piteå Hockey, vilket PT skrivit om tidigare,

Men nu har pusselbitarna fallit på plats för Forsberg. Det blir spel i Modo.

– I min ålder spelar man väldigt lite för sin egen skull där det istället är vad man kan göra tillsammans som lockar. Det vägde tungt att Modo har en tydlig målsättning den kommande säsongen och vill göra någonting bra som jag vill vara del av, säger Forsberg till klubbens hemsida.

I Luleå Hockey blev det 470 matcher i SHL samt 90 matcher i SM-slutspelet under de senaste tio säsongerna. Poängmässigt i SHL har Forsberg 131 poäng genom 64 mål och 67 assist.

34-åringen, som har Munksund/S som sin moderklubb, gör sitt första träningspass med Modo på onsdag.

Och klubben är nöjd med sitt nyförvärv:

– Vi får en spelare med mycket SHL-rutin och ett fantastiskt CV. Johan Forsberg besitter ett stort ledarskap och är en spelare som ser till att göra det som laget tillsammans bestämt ska göras, säger huvudtränaren Björn Hellkvist och fortsätter:

– Vi har under försäsongen sett våra styrkor, men även sett vilka svagheter vi har, och där efter gjort bedömningen att vi behöver ännu mer fysiska spelare som är starka med pucken. Forsberg är just de sakerna där han är en spelare som producerar en del poäng och samtidigt är trofast systemet defensivt.

På meritlistan för Johan Forsberg står bland annat SM-guld med Skellefteå AIK och Champions Hockey League-titel med Luleå 2015.

Forsberg var även med och förde upp Malmö i elitserien 2006 och hoppas på något liknande nu med Modo:

– När vi tog steget upp är fortfarande en av mina absolut största resultatmässiga framgångar i karriären. Det var extremt häftigt där det absolut går att jämföra med SM-guld då det hockeymässigt är liknande press som spelare och liknande slutspelskänsla. Det skulle jag mer än gärna uppleva igen.

Om valet av Modo säger han även:

– Det passar väldigt bra socialt för mig och sambon att vara kvar i Norrland. Jag har också en bra bild av Björn Hellkvist både som tränare och person. Det väger tungt att de har koll på mig som spelare då jag bara kan vara mig själv till 100 procent, men sen är det svårt att svara på vad jag kan bidra med till laget innan jag satt mig in i spelet Modo ska spela.

Micke Lindgren PT
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av PM mån 02 sep 2019, 17:41

Lycka till Johan och tack.
Där har MoDo gjort ett kap.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Norrlandstoken mån 02 sep 2019, 18:44

Tack Johan för allt. Ingenting samma utan dig. Peace

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jonken mån 02 sep 2019, 20:11

Tack för allt Johan. Ditt enorma hjärta blir nog ett efterlängtat tillskott i MoDo Hockey.

- Jedi 9-ball in Foppa country!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Wolfhunter mån 02 sep 2019, 20:24

Tack för allt och stort lycka till med hockeyn och livet Johan!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear mån 08 jun 2020, 19:08

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Wolfhunter mån 08 jun 2020, 20:32

Stort tack tillvåran Foppa Stålmannen

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tis 09 jun 2020, 18:04

Johan Forsberg - Sida 8 18a0c410
Johan Forsberg.
Foto: Pär Bäckström / Frilans

Johan Forsberg:
Att nå slutet är inte att avsluta och kanske kommer jag alltid att vara hockeyspelare. Förmodligen är det så. Men nu har det blivit dags att lägga skridskorna på hyllan. Det blir ingen nästa säsong.

Idrotten har gett mig några av mitt livs bästa och sämsta stunder. Jag kommer aldrig få någon tröja upphissad i taket men jag har fått något som för mig är värt mycket mer, vänner för livet. Jag vill passa på att tacka varenda en som har hjälpt mig och varit med på den här resan.

Alla som har funnits kring lag jag har spelat i och lag jag har spelat mot.
Alla arbetskamrater som jag har skrattat och gråtit med, som har delat min glädje och min sorg.
Tanter i kassakön på Ica som ger tips inför slutspelet, journalister som har blivit vänner och vänner som har blivit motspelare.
Tack Stefan Thomson för din värme och kunskap och tack till min agent och vän Michael Reander som funnits där när det har stormat som mest.
Tack till alla eldsjälar, supportrar och funktionärer som gett sina hjärtan rakt ut.
Det är ni som är hockeysverige!
Till slut ett tack till min familj. Jag hoppas ni vet att jag aldrig kommit nånstans utan er. Jag älskar er!

Det är med många känslor man står här med hjärtat i ena handen och ett gammalt suspensoar i den andra. Förändring är ofta läskigt men ibland nödvändigt och utan att riktigt veta exakt var jag ska så startar nu en ny resa, i ny riktning. Jag hoppas verkligen att vi ses nånstans på vägen. Så än en gång och från djupet av mitt hjärta: tack för alla minnen, tack för allt!

Med kärlek och respekt,
Johan Forsberg
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tis 09 jun 2020, 18:13

Johan Forsberg - Sida 8 1144ed10
Johan Forsberg.
Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

Nu vill Forsberg bryta idrottens tabu. Johan Forsberg håller på att utbilda sig till psykolog så att han kan hjälpa andra inom idrotten.

Den snart 35-årige, numera före detta ishockeyspelaren från Piteå, kan blicka tillbaka på en framgångsrik karriär.

SM-guld och skytteligavinnare i ett SM-slutspel.

Två SM-silver

Vinnare av CHL.

Spel i klubbarna Munksund/Skuthamn, Piteå, Malmö, Björklöven, Skellefteå, Luleå och Modo. Totalt 560 matcher i SHL och slutspel med 150 poäng.

Men nu är det slut.

– Det är en kombination av många saker som bidrar till det. Dels hur kroppen känns och dels livssituationen. Jag började spela inför tomma läktare och det känns som ett bra avslut att göra det också.

Forsberg studerar sedan i höstas till psykolog i Umeå men har spelat för Modo i allsvenskan.

Hur länge har du funderat på att lägga av?

– I tio år kanske. Beslutet har vuxit fram. Jag funderade inför den här säsongen men är glad att jag fortsatte, även om säsongen inte slutade på det sätt som någon i världen vill.

För ett par månader sedan opererade han ena axeln.

– Efter det har vägen tillbaka känts lång. Jag vill inte vara ute på isen och bara vara i vägen. Det här känns som rätt tillfälle att sluta spela.

Bästa minnet?

– Jag är otroligt dåligt på sådant, men min familj sa att det borde vara det jag har vunnit. Men jag tänker väldigt sällan på sådant. Det är mer gemenskapen och att umgås och göra saker tillsammans som har betytt mest. Just nu känner jag ingen stolthet över karriären. Det är mer en tacksamhet att jag har fått vara med.

Nu ska han hjälpa andra att få känna samma sak.

– Jag och sambon flyttar till Umeå. Det blir som ett nytt liv. Jag har fyra år kvar på utbildningen. Min tanke är att jobba med idrotten kopplat till män, kvinnor och ungdomar. För jag har förstått vilket problem som finns. Det är ganska naturligt att jag tittar mot idrottspsykolog.

Den senaste vintern fick Forsberg ingå i ett kompetensnätverk hos Svenska Ishockeyförbundet gällande psykologisk forskning.

– Då har jag fått ännu mer förståelse för vad som behöver göras. Det finns en stor svart fläck inom idrotten. Visst har det blivit bättre senaste åren; du kan till viss del prata om ett psykiskt dåligt mående, men det finns ändå fortfarande ett tabu kring det. Jag hoppas kunna hjälpa till inom de här bitarna för att bidra till förändring. Det känns viktigt. Det finns många aspekter kring machoideal, spelmissbruk och alkoholmissbruk att jobba med, säger Johan Forsberg.

Per Sandberg PT
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 8 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet