Johan Forsberg

+85
Blinders
Qirren
NallePhu
MrScout
Norrlandstoken
GustenA
Ferros
Admin
Hostak straffar
rasbiologen
farre
Lillajag
Jokerman
Cambbott24
icemask
Jonken
ski3r
JohanO
Hellcop
Kapten Haddock
Frökenbling74
Dustin
Neurofunk20
GLHF
JuniorX
Sundance Kid
LuleåWinston
Mr Bister
stormvägen
KaptenBlodskelett
Mickeee
Puckad
kokostrollet
JoakimJ
Polyfemos
Old Brooklyn
kniba
Bamsefar
hokkzorz
Ivanhoe
Toddbertuzzi
MickkeJ
Respected Gentleman
LubosC
Dentos
Lajon
amarule
Tigerman
tibet
Myrman
UnSaccoDiSoldi
Pajala
Diktatorn
Lulefan
Micke80
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Helge
Mange
Norlin
rumpztr
Donowitz
Urken
CKa
Rönken
Zeb Macahan
Snikne Ville
GMG
Lars158
Redbear
knutten
Slapshot
FruktHamster
mango
Lulebear
ollle
pingu
Ingemar
Dalle
Salle
LulefanGBG
Kagen
BodenSwe
Tony Moore
Purre
89 posters

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz tis 21 okt 2014, 09:48

Tycker att klubben skulle kunna agera kraftfullare, visst det är en egen spelare men innerst inne så tror jag ingen vill se en (egen) spelare urföra liknande tacklingar/överfall. Tycker klubben kan statuera ett eget exempel med egna avstängningar för att visa att man inte tolererar liknade spel oavsett vad disciplinnämnden tycker.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Bamsefar tis 21 okt 2014, 10:04

Kanske hade vart på sin plats om vi pratat om en "återfallsförbrytare" men Forsberg har mig veterligen aldrig varit avstängd tidigare för något dylikt.
Så att klubben ska markera efter pöbeldrevet i stockholmsmedia känns helt främmande.
Forsberg har fått sitt straff, längden kan diskuteras och hur utfallet varit tidigare i andra liknande fall, men klubben ska inte agera extradomstol på aftonslaskens begäran. Det är min uppfattning.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz tis 21 okt 2014, 10:09

Nu var det inte tal om vad aftonhoran eller sexpressen skriver, jag tycker oavsett att föreningen skall visa både utåt och innåt att man inte tolererar liknande incidenter. Just nu har spelarna nån sorts "carte blanche" eftersom tränare och ledare _ALDRIG_ har sett incidenten när den sker utan skall alltid hänvisa till att dom skall se på video senare. Den egna spelaren beskyddas hela tiden (läs: vi tar hand om våra egna oavsett vad dom gjort). Nu kunde klubben redan innan kommenterat att "Det här är ingenting som föreningen LHF står för eller vill främja, Johan gör en riktigt ful grej och vi kommer vidta åtgärder för att detta inte skall återupprepas". Hade man gått på den linjen så hade det vart lugnt, nu blev det istället en media cirkus utan dess like med klagomål hit och dit.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Bamsefar tis 21 okt 2014, 10:26

Den mediacirkusen hade uppstått och uppstod innan LHF uttalade sig, då främst aftonslasken påbörjade ett drev angående straffsatserna som naturligtvis aldrig hade uppstått om situationen varit den omvända.
Sen hur LHF behandlar incidenten internt vet ingen utanför men kan knappast tro att man klappar Forsberg på axeln och säger, "bra gjort". Sen tycker jag att man kan inte slänga en egen spelare för vargarna för det skulle skicka fullkomligt felaktiga signaler.

Straffet är pålagt, LHF tycker att det var lite hårt givet historian om straffvärdet tidigare för liknande händelser och det faktum att Forsberg är förstagångsförbrytare, men nu är det bara att gå vidare och jag tvivlar på att åtminstone Forsberg kommer att upprepa ett dyl beteende.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av kniba tis 21 okt 2014, 16:26

Vore ytterst märkligt om LHF började bestraffa sina egna spelare. Personligen tycker jag straffet är fullt rimligt och jag hoppas disciplinnämnden fortsätter döma hårt i de här fallen. Forsberg får trots allt en hård bestraffning jämfört med tidigare incidenter av samma slag.

Folk som bölar om tusen matchers avstängning, spöstraff och fängelse kanske ska titta på innebandy istället. Sånt här händer i hockey, även om det varken är okej eller något att uppmuntra.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster tis 21 okt 2014, 22:46

kniba skrev:Vore ytterst märkligt om LHF började bestraffa sina egna spelare. Personligen tycker jag straffet är fullt rimligt och jag hoppas disciplinnämnden fortsätter döma hårt i de här fallen. Forsberg får trots allt en hård bestraffning jämfört med tidigare incidenter av samma slag.

Folk som bölar om tusen matchers avstängning, spöstraff och fängelse kanske ska titta på innebandy istället. Sånt här händer i hockey, även om det varken är okej eller något att uppmuntra.

Blev en +1 på den.
Du lyckades formulera mina exakta tankar.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz ons 22 okt 2014, 13:30

Ok, jag kan hålla med om att kanske köra bestraffning av egna spelare är att gå för långt.

Men ni måste hålla med om att det är fruktansvärt pinsamt att se och höra samtliga SHL-tränare/ledare alltid stå i tv och säga "Jag såg inte 'incidenten' får titta på video sen". Vad gör dom i båset? står dom och blundar i 60 minuter? Däremot så ser dom ALLA andra små hakningar och felbeslut som domarna gör och skall genast påpeka detta för domarna vid varje möjligt tillfälle. Dubbelmoralen är ett faktum.

Sen tycker jag inte Osten gör oss en tjänst när han går ut och säger typ: "Sett till tidigare utdömda straff så var det ett hårt straff". Hur skall vi nånsin kunna ta hårdare tag mot spel mot huvudet om vi inte kan höjastraffsatsen för att "det var ju kortare straff förut"?

Jag tycker att det rimmar illa att vi har en av landets ledande läkare inom området (YT) som jobbar otroligt hårt mot just den här typen av spel/skador och fortfarande så finns det en ovilja inom klubben/ledningen att sätta ner foten eller iaf markera genom att säga att vi inom LHF tolererar inte den här typen av spel.

Oavsett om Forsberg är "förstagångsförbrytare" eller om "armen kommer upp olyckligt" eller "han är inte den typen av spelare" eller "han menade inte..." så lika förbannat så hände det och med otur så har ytterligare en hockeyspelares karriär avslutats i förtid. När skall folk vakna?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville ons 22 okt 2014, 13:38

Fast det som Osten säger stämmer ju. Och jag kan inte tolka något från Luleå Hockey som att straffet i sig skulle anses för hårt sett till händelsen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster ons 22 okt 2014, 13:47

Det är ofrånkomligt att man bedömer sådana här situationer på en relativ skala där man jämför med tidigare avstängningar för liknande situationer. Det är upp till DP att vara konsekventa i sin bedömning.

Sedan tycker jag att man varit så rak man kan begära från LHFs sida. Alla intervjuer jag läst med Johan själv och våra tränare/ledare har fördömt handlingen som sådan. Det Osten pratar om är ju just hur olika det kan slå i DPs bedömningar.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster ons 22 okt 2014, 14:16

Det ska naturligtvis stå DN och inte DP... Vete fanken vad Freud skulle sagt om det där...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz ons 22 okt 2014, 16:26

FruktHamster skrev:Det ska naturligtvis stå DN och inte DP... Vete fanken vad Freud skulle sagt om det där...

Det riktigt intressanta är att jag inte reagerade förrän du sa ngt Very Happy

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken ons 22 okt 2014, 16:50

hokkzorz skrev:
FruktHamster skrev:Det ska naturligtvis stå DN och inte DP... Vete fanken vad Freud skulle sagt om det där...

Det riktigt intressanta är att jag inte reagerade förrän du sa ngt Very Happy

Så han funkar, gode Fruktis. Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 tor 23 okt 2014, 05:39

Tycker också att klubben hanterat detta bra och förstår tanken med att det var hårt jämfört med tidigare incidenter.
Om man från ligans sida vill ta krafttag mot detta och höja straffen är det helt rätt i min bok. Men varför inte gå ut med straffsatser till "brotten" på samma sätt som i den riktiga lagboken. Om man går ut med det offentligt så vet alla amatörtyckare, proffstyckare, spelare och ledare var någonstans straffet kommer bli vid en överträdelse.
Om det står att en tackling mot huvudet kommer ge mellan 5-12 matchers avstängning varav en tredjedel omvandlas till böter så har ju alla koll på var det hamnar beroende om det är en uppsåtlig tackling eller ett hoppsan.
Lägg sen till två matcher för varje återfall så blir det än tydligare.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 13 nov 2014, 13:14

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/minsta-lilla-lampa-som-ar-pa-gor-ont/ - Pite-Foppas fula armbåge verkar ha tagit riktigt illa.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala tor 13 nov 2014, 13:54

jag har aldrig sett en tackling där man medvetet försöker pricka huvudet med armbågen, man ser hur foppa verkligen styr armbågen uppåt och trycker till extra också, att det inte blev hårdare straff är helt otroligt.

Daniel Fernholms säsong är troligtvis över, ser fan inte bra ut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear tor 13 nov 2014, 14:22

Det är jättetråkigt för Fernholm, men kan aldrig tro att Forsberg gjorde det med flit. Varför skulle han göra det?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 13 nov 2014, 14:42

Redbear skrev:Det är jättetråkigt för Fernholm, men kan aldrig tro att Forsberg gjorde det med flit. Varför skulle han göra det?

Frustration? Tajmar tacklingen dåligt mot en ganska mycket längre Fernholm och tar ett dålig beslut i stundens hetta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala tor 13 nov 2014, 22:30

Renberg sågar domen mot foppa i hockeykväll, betydligt hårdare straff borde dömts ut
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken tor 13 nov 2014, 22:36

Pajala skrev:Renberg sågar domen mot foppa i hockeykväll, betydligt hårdare straff borde dömts ut

Och jag håller helt med. Problemet är övriga straff som delats ut.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 13 nov 2014, 22:40

Urken skrev:
Pajala skrev:Renberg sågar domen mot foppa i hockeykväll, betydligt hårdare straff borde dömts ut

Och jag håller helt med. Problemet är övriga straff som delats ut.

Visserligen så måste det någon gång bli första gången man delar ut ett högre straff, men man bör väl kanske gå ut med det rätt tydligt i säsongsupptakten. 7 matcher är ju annars relativt mycket sett till att det är första gången han är uppe på deras bord och jämfört med tidigare domar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman tor 13 nov 2014, 22:48

Man har ju varit ganska tydlig med att det inte är skadan som bestämmer straffet utan brottet i sig. Och det är väl ganska rätt, sedan kan man ju kanske tycka att en armbåge av detta slag borde renderat i ett hårdare straff, det tyckte då åtminstone jag från början. 10-15 matcher hade varit mer rimligt i min lagbok.

Vem var det som tacklade Cam så han fick sin hjärnskakning, var det Sevc kanske? Jag har då för mig att den incidenten inte ens gav en utvisning, än mindre en avstängning. Ska man bedöma efter skada så borde det ju givit minst ett halvår.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 13 nov 2014, 22:51

Tigerman skrev:Man har ju varit ganska tydlig med att det inte är skadan som bestämmer straffet utan brottet i sig. Och det är väl ganska rätt, sedan kan man ju kanske tycka att en armbåge av detta slag borde renderat i ett hårdare straff, det tyckte då åtminstone jag från början. 10-15 matcher hade varit mer rimligt i min lagbok.

Vem var det som tacklade Cam så han fick sin hjärnskakning, var det Sevc kanske? Jag har då för mig att den incidenten inte ens gav en utvisning, än mindre en avstängning. Ska man bedöma efter skada så borde det ju givit minst ett halvår.

Fast problemet med Cam var ju att han hade åkt på en lättare hjärnskakning kort innan och inte vilat upp sig. Sedan var grejen mot Färjestad en krock bakom målvakten men tillräckligt för att däcka en Cam som inte var helt återhämtad sen tidigare smäll.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Old Brooklyn tor 13 nov 2014, 22:53

Jag tycker den enda vägen att gå är att göra sig av med den jävla nämnden helt och hållet. De har kapitalt misslyckats med vad som var och är deras uppgift. Ingen är i princip någonsin nöjd med avstängningarna och ingen har någon som helst aning om ens i vilken bollpark som straffet kommer att hamna när något har råkat hamna på deras bord.

Kör en pudel SHL! "Ok, vi försökte med detta men det funkade inte så nu försöker vi med något helt nytt."
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 13 nov 2014, 22:56

Det är väl dock inte så bara och bara att "avskaffa" DN? Sitter man inte ganska rejält i knäet på riksidrottsstyrelsen eller vilket organ det nu är som är högst upp i hierarkin? Jag har uppfattat det som att SHL helt enkelt inte får utdela avstängningarna själva så som det ser ut just nu. Känns som att det är en del prestiga inblandat och förmodligen knepigt att få igenom, men hoppet är det sista som överger en.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Old Brooklyn tor 13 nov 2014, 23:08

Civil olydnad kanske funkar?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 13 nov 2014, 23:10

Kan väl skicka ner Pajala för att sköta förhandlingarna?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken fre 14 nov 2014, 00:54

Rönken skrev:Kan väl skicka ner Pajala för att sköta förhandlingarna?
cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala fre 14 nov 2014, 05:36

Tyvärr så skulle jag ge foppa 15 matcher direkt Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 tis 18 nov 2014, 18:37

Tigerman skrev:Man har ju varit ganska tydlig med att det inte är skadan som bestämmer straffet utan brottet i sig. Och det är väl ganska rätt, sedan kan man ju kanske tycka att en armbåge av detta slag borde renderat i ett hårdare straff, det tyckte då åtminstone jag från början. 10-15 matcher hade varit mer rimligt i min lagbok.

Vem var det som tacklade Cam så han fick sin hjärnskakning, var det Sevc kanske? Jag har då för mig att den incidenten inte ens gav en utvisning, än mindre en avstängning. Ska man bedöma efter skada så borde det ju givit minst ett halvår.

Han kom tillbaka efter Sevc smällen och spelade i slutspelet. I sista matchen mot Skellefteå fick han en smäll av Jimmie Ericsson som tog illa och det var pricken över iet. Sen var det kanske så att det var alla smällar under kort tid som var den stora boven i dramat.
OBS!!!!
Detta tar jag helt från minnet utifrån vad Cam sagt, kan vara nått fel men nått åt detta håll var det vill jag minnas.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala sön 23 nov 2014, 18:23

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken tis 02 dec 2014, 00:41

Efter en svagare fjolårssäsong har pojken studsat tillbaka rejält och är idag en av lagets drivande spelare tillsammans med Fabricius. Dessa herrar gör sällan en dålig match.

Ser detta inlägg mer som en notis, som man kan återgå till om han skulle dippa. Man kan inte bara klaga, ibland måste de som förtjänar det få creds. Här är Johan en av dessa.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 tis 02 dec 2014, 01:00

Jo absolut så har Johan haft en bra säsong.
I och för sig kanske det intrycket förstärks av den annars allmänna uselhet som drabbat laget överlag.
Men vi har en bra 4e kedja.
Synd vi saknar 1a 2a 3e kedja som får något uträttat.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Polyfemos tis 02 dec 2014, 23:57

Johan har varit bra i år.
Åker runt som ett yrväder och är på rätt plats överallt, jämfört med under "Rönken" tiden då han åkte runt som ett yrväder och aldrig var på rätt plats någonstans. Shocked
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1655
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av JoakimJ tor 29 jan 2015, 23:39

Han får det hett om öronen nu, den gode Forsberg. Fernholm applåderar från rehab. http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mikael-ahlen-hoppade-pa-johan-forsberg/
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz tor 29 jan 2015, 23:51

Fernholm kanske kan skicka några Tweet's till Öhlvestad oxo

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lajon fre 30 jan 2015, 06:58

Smällen på Fernholm tog hårdare än vad jag trodde tydligen, eller så hade inget vett i skallen innan heller.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 30 jan 2015, 08:55

Fernholm är i sin fulla rätt att vara bitter tycker jag.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av kokostrollet fre 30 jan 2015, 09:02

Snikne Ville skrev:Fernholm är i sin fulla rätt att vara bitter tycker jag.

Håller inte med. Visst, tacklingen är ful och det blir en lång (rättvis) avstängning på den, men det är ju som vanligt bara konsekvensen av den som folk stirrar sig blinda på. Inte tacklingen som sådan.

Tycker förövrigt att Johan gjorde helt rätt som bara backade undan och vägrade ta en fånig fight om det här också ett par månader efter händelsen.

Hoppas verkligen Fernholm kommer tillbaka, men att hålla på och älta detta och vara bitter vinner ingen på.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad fre 30 jan 2015, 09:09

kokostrollet skrev:...
Tycker förövrigt att Johan gjorde helt rätt som bara backade undan och vägrade ta en fånig fight om det här också ett par månader efter händelsen.
...
Håller med, varför skall han slåss för något som han inte vill försvara?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Mickeee fre 30 jan 2015, 09:18

Okej det johan gjorde igår när han gör sköldpaddan ser illa ut. Han måste stå upp! Om inte för sig själv så för klubbmärket på bröstet. Skickar dåliga signaler att ge upp sådär sen blir det inte bättre av att wallmark kramar han efteråt. Kan ju bli djurgården i play in och då kan detta få betydelse. Man ger aldrig upp! Är en skyldighet mot oss som stöttar laget
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av CKa fre 30 jan 2015, 09:36

Mickeee skrev:Okej det johan gjorde igår när han gör sköldpaddan ser illa ut. Han måste stå upp! Om inte för sig själv så för klubbmärket på bröstet. Skickar dåliga signaler att ge upp sådär sen blir det inte bättre av att wallmark kramar han efteråt. Kan ju bli djurgården i play in och då kan detta få betydelse. Man ger aldrig upp! Är en skyldighet mot oss som stöttar laget

Felfelfeeeel.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Bamsefar fre 30 jan 2015, 10:03

Mickeee skrev:Okej det johan gjorde igår när han gör sköldpaddan ser illa ut. Han måste stå upp! Om inte för sig själv så för klubbmärket på bröstet. Skickar dåliga signaler att ge upp sådär sen blir det inte bättre av att wallmark kramar han efteråt. Kan ju bli djurgården i play in och då kan detta få betydelse. Man ger aldrig upp! Är en skyldighet mot oss som stöttar laget

Du tycker alltså att han ska försvara tacklingen på Fernholm, en tackling som Forsberg upprepande gånger bett om ursäkt för och en handling som är väldigt unik för Forsbergs beteende. märkligt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 30 jan 2015, 10:59

kokostrollet skrev:
Snikne Ville skrev:Fernholm är i sin fulla rätt att vara bitter tycker jag.

Håller inte med. Visst, tacklingen är ful och det blir en lång (rättvis) avstängning på den, men det är ju som vanligt bara konsekvensen av den som folk stirrar sig blinda på. Inte tacklingen som sådan.

Tycker förövrigt att Johan gjorde helt rätt som bara backade undan och vägrade ta en fånig fight om det här också ett par månader efter händelsen.

Hoppas verkligen Fernholm kommer tillbaka, men att hålla på och älta detta och vara bitter vinner ingen på.
Personligen tycker jag handlingen lätt motsvarar konsekvensen. En av de smutsigaste armbågar jag sett.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av kokostrollet fre 30 jan 2015, 11:24

Snikne Ville skrev:
Personligen tycker jag handlingen lätt motsvarar konsekvensen. En av de smutsigaste armbågar jag sett.

Seriöst? Du tycker verkligen det?

Den är ful och medveten, definitivt, men tacklingen kommer med låg fart och tror knappast att någon i det läget tror konsekvensen för Fernholm kommer att bli vad den tyvärr blir. Tacklingen är inte alls på den nivån att man kan förvänta sig den konsekvensen.

Tar vi däremot återfallsförbrytaren Ölvestad är ju detta bara två exempel på armbågstacklingar i betydligt högre fart med minst lika mycket intent...

https://www.youtube.com/watch?v=fHjofUCcusg
https://www.youtube.com/watch?v=BUVFOZvB-Sc

...och då tar jag bara två konkreta exempel mot Luleå-spelare! Herregud, där har vi en spelare som verkligen spelar fult och gör det kontinuerligt.

Här är Foppas armbåge bara som referens:

https://www.youtube.com/watch?v=jbKB0lpXesQ
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 30 jan 2015, 11:32

Jag är seriös, ja. Den är jävligt ful.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala fre 30 jan 2015, 12:20

Snikne Ville skrev:Jag är seriös, ja. Den är jävligt ful.

ja, en av den fulaste tacklingen jag någonsin sett, man ser verkligen hur foppa lyfter och siktar in armbågen på Fernholm, han verkligen medvetet LYFTER upp den för att få en bättre träff, istället för att sätta den i ryggen ... kunde lätt vara 10-12 matchers avstängning,
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Mickeee fre 30 jan 2015, 12:37

Foppa har sonat sitt brott och blir han påhoppad ska lagkamraterna stå upp för honom, vet inte varför dom inte gjorde de igår men hoppas inte de tillåts nästa match.

Hade inte haft något emot att fagervall satt in sylve granström savva petrell sigalet och pryglat lite apor igår efter ahlens påhopp

Dif blev utspelade igår men tror dem fick en bra känsla av de som hände i slutet, ett psykologiskt övertag när vi låter dem spöa en av våra utan reaktion.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 30 jan 2015, 12:42

Mickeee skrev:Foppa har sonat sitt brott och blir han påhoppad ska lagkamraterna stå upp för honom, vet inte varför dom inte gjorde de igår men hoppas inte de tillåts nästa match.

Hade inte haft något emot att fagervall satt in sylve granström savva petrell sigalet och pryglat lite apor igår efter ahlens påhopp

Dif blev utspelade igår men tror dem fick en bra känsla av de som hände i slutet, ett psykologiskt övertag när vi låter dem spöa en av våra utan reaktion.
Missade du Fogströms björnkram på Ahlén vid slagsmålet?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG fre 30 jan 2015, 12:50

Jag tycker Fogström försvarade honom bra.

Foppa visade ju klart och tydligt att han inte ville ta fighten. Bra, helt onödigt i slutet av en match man kommer att vinna att riskera onödiga utvisningar och avstängnignar och dyl genom att kasta handskar osv.

Fogström försökte dra bort Ahlén därifrån. Mer behövdes ju inte. Samtidigt var det ju rätt väntat att någon isapa skulle förska ge sig på Foppa i slutet när inte Sylvegård, Granström eller Nagander var på isen. Då hade det blivit annat liv i luckan kan jag lova.

Nästa gång möts vi väl uppe i Luleå och då är det vår tur att matcha spelare så om Djurgården fular sig igen är det bara att skicka in någon av ovan nämnda när fel isapa är på isen. Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman fre 30 jan 2015, 12:58

Jag blir bara så less när jag ser såna här grejor. Har vi inte kommit längre i utvecklingen än? Måste vi fortfarande vara kvar i medeltiden, eller stenåldern?

Visst, Foppas tackling var riktigt ful, och konsekvensen riktigt illa. Men straff är utdömt, han har sonat sitt brott. Bra så. Gå vidare. Det kommer nya matcher, nya spelare, nya hjärnskakningar. Men hämndaktioner löser inga problem annat än tillfredsställer små människors egon.


Senast ändrad av Tigerman den fre 30 jan 2015, 13:00, ändrad totalt 1 gång

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 4 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet