Johan Forsberg

+85
Blinders
Qirren
NallePhu
MrScout
Norrlandstoken
GustenA
Ferros
Admin
Hostak straffar
rasbiologen
farre
Lillajag
Jokerman
Cambbott24
icemask
Jonken
ski3r
JohanO
Hellcop
Kapten Haddock
Frökenbling74
Dustin
Neurofunk20
GLHF
JuniorX
Sundance Kid
LuleåWinston
Mr Bister
stormvägen
KaptenBlodskelett
Mickeee
Puckad
kokostrollet
JoakimJ
Polyfemos
Old Brooklyn
kniba
Bamsefar
hokkzorz
Ivanhoe
Toddbertuzzi
MickkeJ
Respected Gentleman
LubosC
Dentos
Lajon
amarule
Tigerman
tibet
Myrman
UnSaccoDiSoldi
Pajala
Diktatorn
Lulefan
Micke80
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Helge
Mange
Norlin
rumpztr
Donowitz
Urken
CKa
Rönken
Zeb Macahan
Snikne Ville
GMG
Lars158
Redbear
knutten
Slapshot
FruktHamster
mango
Lulebear
ollle
pingu
Ingemar
Dalle
Salle
LulefanGBG
Kagen
BodenSwe
Tony Moore
Purre
89 posters

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 ons 20 aug 2014, 20:39

LulefanGBG skrev:Personligen begriper jag inte alls vad knullande har med feminism att göra?

Hur mycket, och när och med vem man gör det har väl inget med feminism att göra?

Nä du har så rätt. Knullande har nog med alla att göra inte bara feminister. Att sedan både feminister och icke feminister tar ett nyp på sidan om är väll inget nytt.
Däremot lider jag med killen Foppa såna här gånger. Att känna att det inte riktigt funkar på isen och sen havererar allt utanför isen borde ju innebära att han är grymt låg just nu. Hoppas han landar på fötterna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av tibet ons 20 aug 2014, 21:28

Undrar om Ledin stöttar med sin klassiker "bättre ökänd än okänd". Arga feminister är INTE att leka med för övrigt! Han kommer att måsta ha livvakt dom närmsta 7 åren stackarn. Hujja...
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG ons 20 aug 2014, 21:43

Men för helvete... feminister borde väl uppmuntra utomäktenskaplig älskog, då äktenskapet i sig i allra högsta grad är en patriarkal institution? Otroheten torde således vara en revolution mot äktenskapet som företeelse, fast det kanske bara gäller om det är kvinnan som är otrogen då?

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av tibet ons 20 aug 2014, 21:59

Som manlig feminist kan du bara trampa i klaveret en gång. Det blir inga fler möjligheter till det då man måste kasta sig över könsstängslet så fort som möjligt innan tjuren fått upp ångan. Sedan beställa enkel till Athos.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

JohanssonKarl likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 ons 20 aug 2014, 22:50

Det här höjde Johan rejält i mina ögon. Trott han varit mer eller mindre galen, men kanske bara varit en bra taktik till att få så många förlustnings lägen som möjligt. Situationen nu kan ju givit en viss näsbränna dock. Men tror ändå inte han bränt sig helt på vänstertjej fronten. Borde gå att köra "jag är missförstådd" kortet i någon variant.
Annars kan han ju släppa vänstergrejen, vara elitidrottare och tjäna mycket pengar är attraktivt väldigt i sig självt.

På hockey fronten så är det ju sista säsongen på kontrakt nu för Foppa. Om han vill spela SHL nästa säsong så vill det nog till att han höjer sig en hel del.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken ons 20 aug 2014, 22:52

Lars158 skrev:Det här höjde Johan rejält i mina ögon. Trott han varit mer eller mindre galen, men kanske bara varit en bra taktik till att få så många förlustnings lägen som möjligt. Situationen nu kan ju givit en viss näsbränna dock. Men tror ändå inte han bränt sig helt på vänstertjej fronten. Borde gå att köra "jag är missförstådd" kortet i någon variant.
Annars kan han ju släppa vänstergrejen, vara elitidrottare och tjäna mycket pengar är attraktivt väldigt i sig självt.

På hockey fronten så är det ju sista säsongen på kontrakt nu för Foppa. Om han vill spela SHL nästa säsong så vill det nog till att han höjer sig en hel del.

Vad gäller hockeyn så blir det två nya lag nästa säsong och jag antar att det snarare kommer att flöda ut toppspelare än vice versa. Så är han kvar i Sverige men inte Luleå tror jag på SHL fortfarande då det kommer behövas fyllas på med en del spelare. Hur har han sett ut under försäsongen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 ons 20 aug 2014, 23:23

Foppa var väldigt ovän med pucken inledningsvis i första matchen mot AHC. Men det tog sig under matchen och mot Saik var ju den formationen med Fabbe-Fogge-Foppa pigg.
Inlett försäsongen helt ok tycker jag men då har jag ju inte särskilt höga förväntningar från utgångsläge så att säga.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman ons 20 aug 2014, 23:52

tibet skrev:Som manlig feminist kan du bara trampa i klaveret en gång. Det blir inga fler möjligheter till det då man måste kasta sig över könsstängslet så fort som möjligt innan tjuren fått upp ångan. Sedan beställa enkel till Athos.
Eller checka in på Equadors ambassad i London. För det är ju där man brukar hamna om man doppar i för många vänsterfeministgrytor samtidigt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 tor 21 aug 2014, 08:08

Tycker personligen att man kan lämna ute allt vad feminister heter och partitillhörigheter.
Det är trist för personen som är bedragen, OM det är sant, det är trist för Johan som tappar mycket i anseende och trist för klubben som får en spelare som är i obalans.
Men det har inte nånstans stått någonting om att han varit på en gäng feminister eller ett gäng vänsteranhängare. Däremot är ju han uttalad feminist och vänsteranhängare men det i sig är ju inget som går stick i stäv mot att tycka om sex.

Vad man än tycker om honom som hockeyspelare eller om man inte delar de politiska åsikterna så hoppas jag ändå att det finns lite medmänsklighet i de flesta som hellre ser en glad människa landa på fötterna än att sparka på dem som redan ligger.

Nä släpp dom bitarna och fokusera hellre på hur det kan påverka honom på isen och i laget.
Som jag ser det så kan han i bästa fall gå in i si egen bubbla och få ut allt han har inom sig på isen och på så sätt vara den där tuffa och oömma powerforwarden han värvades för att vara.
I värsta fall, och kanske mer troligt, deppar han ihop och läggar tankarna på att grubbla istället för att fokusera på hockeyn.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG tor 21 aug 2014, 13:46

Jag kunde inte bry mig mindre om vad Johan tycker eller vad han gör privat. Det är helt och hållet hans ensak.

Däremot kan man ju alltid skämta lite över folk som är lite väl politiskt korrekta, oavsett om de hör hemma på vänstra eller högra halvan av den politiska kartan. Jag menar nu inte Johan, utan dem som upprörts så över Johans privata förehavanden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av amarule fre 22 aug 2014, 08:47

Men skit i vad pojken gör på fritiden  Rolling Eyes 
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lajon fre 22 aug 2014, 09:21

Går det inte att lägga upp särskilda trådar under off topic för skvaller?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av BodenSwe lör 23 aug 2014, 08:21

Forsberg är väl en tidig kandidat för Årets Hackkyckling på det här stället  Razz 

Jag är tveksam om han kommer visa upp någon större klass på isen denna säsong.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken lör 23 aug 2014, 08:46

Jag har väldigt svårt för Forsberg som spelare. Hade goda förhoppningar när han värvades, men han levde inte upp till dessa.
Klubbtekniken finns inte, spridda skurar med passningarna och killen missar en ladugårdsvägg på 3 meters avstånd.

Ofta tappar han puck i uppspelen, dräll. För vek i närkamperna vilket även det resulterar i pucktapp.

Lite så känner jag. Inte blev det mycket positivt inte.. Detta är dock min, ganska pessimistiska, syn. Killen skulle göra sig bättre i Asplöven
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken lör 23 aug 2014, 08:48

Tilläggas bör; tyckte att han var bra innan skadan. Efter det har han rent ut sagt varit dålig
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot lör 23 aug 2014, 09:47

Var då klart sämst i matchen mot Hamburg också. Hoppas det var just därför som han bänkades i slutet. Skicka han till Asplöven.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken lör 23 aug 2014, 09:48

Tänkte just nämna det, blev han bänkad eller skadad i slutet? Cehlarik kom in istället, visserligen var kedjan inget vidare fram tills dess.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot lör 23 aug 2014, 10:27

Låt Cehlarik fortsätta där tycker jag. Han har ju gått bra med Fogström tidigare. Forsberg känns bara i vägen. Han har ju ingen talang heller.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 lör 23 aug 2014, 10:41

På sånt här tycker jag Saik är bättre än LHF. Värva en spelare i 27-28 års åldern som nog är där någonstans där en spelare är som dyrast.
Med sådana ändå relativt stora brister i teknik men framförallt passningsspel och spelförståelse.
Man ska inte lägga stora pengar på en sån spelare, när potentialen inte är högre än i Forsbergs fall är det ju typiskt en sån värvning man skall låta bli och istället lämna ekonomiskt utrymme att lägga på spetsvärvningarna och dessutom lämna utrymme för mer speltid för unga potentiellt bättre spelare.
Att en spelare av den kostnad som Forsberg antagligen har (ålder, gjort flera SHL säsonger) och ha på läktaren eller i Asplöven är ju ekonomiskt vansinne. Då blir det jävligt svårt ha några ekonomiska tillgångar att satsa in på dom 6-7 spetsspelare man behöver.

Saik inser ju det och förlänger inte med Forsberg, lika bra och bättre hockey kan man få ut av en ung billig spelare, och ha mer pengar lägga på toppspelarna.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken lör 23 aug 2014, 10:46

Lars158 skrev:På sånt här tycker jag Saik är bättre än LHF. Värva en spelare i 27-28 års åldern som nog är där någonstans där en spelare är som dyrast.
Med sådana ändå relativt stora brister i teknik men framförallt passningsspel och spelförståelse.
Man ska inte lägga stora pengar på en sån spelare, när potentialen inte är högre än i Forsbergs fall är det ju typiskt en sån värvning man skall låta bli och istället lämna ekonomiskt utrymme  att lägga på spetsvärvningarna och dessutom lämna utrymme för mer speltid för unga potentiellt bättre spelare.
Att en spelare av den kostnad som Forsberg antagligen har (ålder, gjort flera SHL säsonger) och ha på läktaren eller i Asplöven är ju ekonomiskt vansinne. Då blir det jävligt svårt ha några ekonomiska tillgångar att satsa in på dom 6-7 spetsspelare man behöver.

Saik inser ju det och förlänger inte med Forsberg, lika bra och bättre hockey kan man få ut av en ung billig spelare, och ha mer pengar lägga på toppspelarna.

Bra resonemang, det stämmer rätt bra när man ser på Skellefteås trupper senaste åren. Vore ändå intressant med med transparens runt lönerna, men visst nog lär Pite-Foppa ha en hyfsad lön sett till hans bakgrund som du nämner med flera shl-säsonger, ålder samt då även guldmedaljör på toppen av det.

Sedan vill jag gärna se en junior eller ungdom i fjärdekedjan, Fogström är galant som center och Fabbe gör sin roll, men sedan borde det kunna finnas plats för en junior eller ungdom. Cehlarik kanske behöver mer speltid men även Bryggman finns att tillgå, skapligt besviken på att Bryggman verkar fått väldigt lite speltid än så länge under försäsongen. Sedan finns ju även Mannberg som med sin fart skulle bidra bra i fjärde om han skulle bli flyttad från Abbotts.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot lör 23 aug 2014, 10:52

Helt rätt Lars.

Det är ju exakt så klubbar bör tänka och Saik är betydligt bättre på sånt än Luleå. Tyvärr så är ju det viktigaste för Osten att en spelare kommer från Norrbotten. Krutet skall läggas på ett par riktigt bra spetsspelare och så breddar man ut det med unga utvecklingsbara spelare från egna led alternativt från allsvenskan.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot lör 23 aug 2014, 10:56

Rönken skrev:
Lars158 skrev:På sånt här tycker jag Saik är bättre än LHF. Värva en spelare i 27-28 års åldern som nog är där någonstans där en spelare är som dyrast.
Med sådana ändå relativt stora brister i teknik men framförallt passningsspel och spelförståelse.
Man ska inte lägga stora pengar på en sån spelare, när potentialen inte är högre än i Forsbergs fall är det ju typiskt en sån värvning man skall låta bli och istället lämna ekonomiskt utrymme  att lägga på spetsvärvningarna och dessutom lämna utrymme för mer speltid för unga potentiellt bättre spelare.
Att en spelare av den kostnad som Forsberg antagligen har (ålder, gjort flera SHL säsonger) och ha på läktaren eller i Asplöven är ju ekonomiskt vansinne. Då blir det jävligt svårt ha några ekonomiska tillgångar att satsa in på dom 6-7 spetsspelare man behöver.


Saik inser ju det och förlänger inte med Forsberg, lika bra och bättre hockey kan man få ut av en ung billig spelare, och ha mer pengar lägga på toppspelarna.

Bra resonemang, det stämmer rätt bra när man ser på Skellefteås trupper senaste åren. Vore ändå intressant med med transparens runt lönerna, men visst nog lär Pite-Foppa ha en hyfsad lön sett till hans bakgrund som du nämner med flera shl-säsonger, ålder samt då även guldmedaljör på toppen av det.

Sedan vill jag gärna se en junior eller ungdom i fjärdekedjan, Fogström är galant som center och Fabbe gör sin roll, men sedan borde det kunna finnas plats för en junior eller ungdom. Cehlarik kanske behöver mer speltid men även Bryggman finns att tillgå, skapligt besviken på att Bryggman verkar fått väldigt lite speltid än så länge under försäsongen. Sedan finns ju även Mannberg som med sin fart skulle bidra bra i fjärde om han skulle bli flyttad från Abbotts.



Och ja, både Bryggman och Cehlarik ska gå före Forsberg alla dar i veckan. Detsamma på backplats. En sån som Hjelm ska inte gå före talangfulla spelare som Kukan och Fagerudd. Hjelm visar absolut ingenting! Varför spelade inte Kukan igår måntro? Skada? Eller så vet man redan vad man få där och vill testa mer osäkra kort...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 29 aug 2014, 10:20

Tycker Foppa såg piggare ut på buggarna än på länge i gårdagens match.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Myrman fre 26 sep 2014, 16:34

Han kom aldrig i form efter skadan han fick i fjol. Nu ser det bättre ut. Tycker definitivt att han gör ett bra jobb i år.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 fre 26 sep 2014, 16:39

Jag klankar ju ner på Forsberg ofta.
Men denna säsong har han inlett bra!
Inte bara tom åkningar nu utan oftast lyckas han checka fast nu och skapar stor oreda för motståndarna.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken fre 26 sep 2014, 16:40

Lars158 skrev:Jag klankar ju ner på Forsberg ofta.
Men denna säsong har han inlett bra!
Inte bara tom åkningar nu utan oftast lyckas han checka fast nu och skapar stor oreda för motståndarna.

Ja vad fan nu har vi nästan bara Hjelm kvar Lasse, om ens det. Om inte annat verkar det ju gnället få effekt så Wink
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster fre 26 sep 2014, 21:25

Även jag måste krypa till korset. Foppa har varit betydligt bättre dessa fem matcher än jag någonsin vågat hoppas.
Fortsätter han så här så kanske den här tråden äntligen börjar handla om vad han uträttar PÅ isen. Go Foppa, go!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken fre 26 sep 2014, 21:53

Får göra som övriga skribenter och erkänna att han varit bra i år. Hoppas att det håller i sig! Forza!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dentos sön 28 sep 2014, 15:02

Jag tycker hela deras kedja varit grymt bra. Lite synd bara att ingen av dom riktigt är vassa nog för att kunna stänka dit ett par baljer. För målchanser finns och även några mål men det e inte direkt så att det tas ett avslut i krysset efter bra spel, utan det är oftast upp på back och kötta returer, Vilket iförsig är helt okej men det vore kul o se dem få till ett bra skott nån gång också!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dentos tor 16 okt 2014, 22:43

Jag är så grymt besviken på Johan Forsberg. Hans armbåge måste jag vara helt ärlig och säga är det fulaste jag sett på en hockeyrink. Oavsett hur frustrerad man är måste man kunna kontrollera sig nog mycket för att inte göra något sånt där. Hade han kastat handskarna mot någon hade jag accepterat det men att med flit trycka upp armbågen i tinningen på någon på det där sättet är så fel som det kan bli. Lång avstängning att vänta på Forsberg, som precis som förra säsongen har öppnat serien bra men det lär väl vända nu då, precis som med skadan förra säsongen.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear tor 16 okt 2014, 23:14

Det fulaste vet jag inte, men helt klart en ful tackling. Lär väl bli en 4-5 matcher. Är Forsberg återfallsförbrytare? Någon som vet?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville tor 16 okt 2014, 23:14

Redbear skrev:Det fulaste vet jag inte, men helt klart en ful tackling. Lär väl bli en 4-5 matcher. Är Forsberg återfallsförbrytare? Någon som vet?
Nej, det är han inte.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LubosC tor 16 okt 2014, 23:36

Visst ser och tar tacklingen jävligt illa men att som Wikegård m.fl. säga att Foppa försöker skada med flit är bara idiotiskt. Tycker faktiskt det ser ut som att han försöker vinkla ner Fernholms klubba med armen men han hinner tyvärr inte få ner armbågen innan den smackar in i huvudet. Klumpigt av Forsberg och visst fan ska han ha ett antal matchers avstängning. Wennerholm-idioten föreslår 15 matcher. Ja?! Hur räknar han då? 5 för att det var en ful tackling+5 för att det var en luleå-spelare som delade ut den +5 för att en djurvårdare åkte på den? Nae 5-6 matcher kan jag tycka är rimligt.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 466
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman fre 17 okt 2014, 00:30

Klumpigt är inte ordet jag skulle välja om tacklingen. Hjärnsläpp, snarare. Årets mest självklara avstängning.

Och jag skulle faktiskt inte ha något alls att invända utifall det hade renderat i 15 matcher. Ja, det skulle väl vara då att andra lika våldsamma tacklingar renderat i betydligt mindre. Ölvestad t.ex. var ju en notorisk huvudjägare som alltid klarat sig betydligt lindrigare undan, medan Foppa är tidigare ostraffad. Men säg 10 matcher varav tre-fyra matchers böter blir ca 6 matcher på läktaren. Är man så korkad förtjänar man att sitta ett tag och begrunda sitt misstag!

Dessutom borde han få böta till laget också, för att ta en sån tackling när en 5-minutare var det sista vi behövde för att komma tillbaka in i matchen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG fre 17 okt 2014, 06:18

Solklar avstängning! Borde bli minst 5 matcherl. Tyvärr. En av de dummar jag sett de senaste säsongerna.

Kul att se att vi Luleåfans till skillnad från många andra verkar erkänna det klumpiga eller idiotiska i agerandet och inte skyller ifrån oss på att andra gjort värre saker si eller så många gånger osv.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken fre 17 okt 2014, 07:24

Ja den var än fulare så här i efterhand, Syllan får mer speltid och Mannberg som trettonde framöver.

Antal matcher är svårbedömd, inte återfalls men riktigt ful förseelse. Uppåt fyra skrev jag igår, kan nog bli 3+2 också. Dock håller jag med Tigern om att han främst sänkte laget igår. Först snöpliga målet från Lassi, sånt som händer men dålig timing. Men en femma på hemmaplan när man ligger under med 1-4? Tycker den ser ganska avsiktlig ut också... Idioti på hög nivå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 17 okt 2014, 13:17

Från NSD:

LULEÅ/ISHOCKEY Han sänkte Daniel Fernholm med en armbågstackling och har blivit ett ärende för disciplinnämnden. Nu bryter Johan Forsberg tystnaden och ger sin syn på tacklingen. Han berättar också att han sent i går hörde av sig till Djurgårdsbacken och bad om ursäkt.
Johan Forsbergs armbågstackling på Daniel Fernholm mitt i den andra perioden var den stora snackisen i går kväll. Luleå Hockey-forwarden fick matchstraff och efter matchen uppgraderas straffet till ett match penalty, vilket innebär att han är automatiskt avstängd i lördagens match mot Frölunda och att disciplinnämnden sen beslutar om det blir ytterligare påföljd.

Nu ger Johan Forsberg sin syn på situationen.

– Jag hade ett långt byte. Vi hade bra tryck i deras zon och körde på som vi brukar göra. Jag hade hög fart och tog ett dåligt beslut som tog olyckligt, säger Johan Forsberg till NSD efter fredagens träning innan han kommer in på att det inte var någon medveten handling:

– Jag är ingen sån spelare som åker och skadar folk. Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra, det är inte min grej. Så det var absolut inte medvetet, utan det hände i stridens hetta.

Han vill inte spekulera i vad disciplinnämnden kommer att ta för beslut.

– Jag tror inte så jättemycket utan vi får se vad de säger. Det är första gången jag står inför något sånt här och jag är väl ingen spelare som de har haft ögonen på tidigare, så vi får se vad som händer.

Har du tittat på tacklingen efteråt?

– Nä, det har jag inte gjort.

Ska du titta på den?

– Ja, den kanske jag stöter på nån gång. Vi får se.

Sent i går hade Johan Forsberg SMS-kontakt med Daniel Fernholm.

– Jag bad om ursäkt och förklarade att det inte absolut inte var meningen att skada nån. Jag har inget emot honom som person eller som spelare. Vi hade ett bra samtal och det var skönt att allt var bra, säger Forsberg och tillägger:

– Han sa att allt var lugnt och att det var okej. Han uppskattade att jag hörde av mig – att det är hockey, det går snabbt och sånt händer. Så vi var ganska överens.

Känns det bra att ha pratat med Fernholm?

– Ja, såklart. Det är hockey vi spelar men det är också människor. Det är alltid skönt när det går bra när det händer såna här saker, så det var skönt att han mådde bra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Respected Gentleman fre 17 okt 2014, 13:46

Ingen stor grej, Fernholm filmar lite tycker jag, ge Foppa max 6 matcher mer än det är det justitiemord och pöbelvälde!

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville mån 20 okt 2014, 09:56

7 matcher varav 3 böter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear mån 20 okt 2014, 10:20

Kan tycka det är lite väl hårt för en förstagångsförbrytare, men bara DP är konsekventa framöver.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken mån 20 okt 2014, 11:30

Då är han tillbaka nästa vecka i spel igen. 24 000 kr i böter betyder att han har 50-70tk/mån i lön.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av MickkeJ mån 20 okt 2014, 18:35

Jag tycker egentligen inte att straffet är hårt bara väldigt inkonsekvent med tanke på tidigare straff. Är detta den linje DP vill köra så visst, jag välkomnar detta men jag är tveksam på att de kommer hålla detta framöver.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken mån 20 okt 2014, 18:40

MickkeJ skrev:Jag tycker egentligen inte att straffet är hårt bara väldigt inkonsekvent med tanke på tidigare straff. Är detta den linje DP vill köra så visst, jag välkomnar detta men jag är tveksam på att de kommer hålla detta framöver.

Håller helt med dig. Straffet i sig är det inget fel på, nästan så att det kan vara runt 10 matcher för ett sådant tilltag, men sett till vad DP delat ut för straff tidigare, så blir man rätt irriterad..

Kommer ihåg i kvarten mot just DIF. Skrevs det något om Ölvestads tackling? Ingen häxjakt som nu i varje fall. Eller Nilssons.. Rena mordförsöket. Straffades inte ens.

Sådant lever kvar, klänger sig kvar och gör mig illa till mods.

Hoppas innerligt att DP håller en jämn nivå nu.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken mån 20 okt 2014, 18:41

DP är väl sig lik och kommer nog inte förändras så mycket. Vore bättre om SHL kunde ta tag i det, DP har ju varit upp och ner i bedömningarna i hur många år som helst.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Toddbertuzzi mån 20 okt 2014, 18:42



Vad sjunger klacken vid 50 sek och framåt?
Toddbertuzzi
Toddbertuzzi

Antal inlägg : 3
Join date : 13-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Ivanhoe mån 20 okt 2014, 19:43

Om straffet: 7 matcher är rimligt, möjligen lite i underkant (10 matcher hade jag ställt in mig på).

Det man kan irritera sig på, är den otroligt enögda stockholmsjournalistiken som försöker hetsa allt vad dom kan mot Forsberg, och sen mot Osten för att han inte håller med i deras subjektiva åsikt. Den här mediala stormen från Expressen o Aftontrasan (i synnerhet) hade aldrig hänt om det hade varit tvärtom..

https://www.youtube.com/watch?v=3XxIsVvNlmw

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tony Moore mån 20 okt 2014, 20:05

Från twitter idag:  Tjena Disciplinnämnden 5+20 min (4+3 matcher) vs. 2+10 min (3+1 match).     https://pbs.twimg.com/media/B0ZgkTfCIAATeWX.jpg:large och  https://pbs.twimg.com/media/B0ZkFXzIUAARSZC.png:large

Nya hårdare regler eller...?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Ingemar mån 20 okt 2014, 22:08

Pelle J lnkade sin krönika i ämnet på twitter Smile
--------------------
Sluta skrika om hårdare hockeystraff
21:28 | 14-10-20
LULEÅ/ISHOCKEY Sju matchers avstängning? För mjäkigt, visst – men sluta skrika om längre avstängningar. Inget tyder på att det hade gjort till eller från i det här fallet.
Johan Forsberg är en vänlig själ vid sidan av rinken och en grovarbetare på den. Han har inte gjort sig känd för fult spel och det finns fler förmildrande omständigheter kring hans armbågsöverfall på Daniel Fernholm: Farten var inte jättehög, Fernholm blev inte allvarligt skadad. Ändå bestraffas Forsberg med sju matchers avstängning, tre av dem omvandlas till böter. Det är säsongens längsta avstängning. Jag tycker den är för mjäkig.

Forsberg hoppar in, han sätter armbågen i tinningen på Fernholm, det hade kunnat innebära både avslutad karriär och men för livet. Min känslomässiga respons är att spelare som står för så idiotiska tilltag ska bort, bort, bort från sporten, bort från allt som liknar en skridsko, flyttas till en garanterat isfri zon i Sahara där de kan spendera resten av sina dagar med att rita uppspelsbågar i sanddynerna.

Det är därför eventuella straff inte ska bestämmas av våra känslomässiga reaktioner.

Den kalla, strikta analysen: Sannolikt olycksfall i arbetet. Kanske tappade Forsberg balansen (det alternativet ligger nära till hands i just fallet Forsberg, hrrrmhrrrm), kanske var han trött eller bara oerhört otajmad. Inget jag sett förr talar för att han medvetet bestämt sig för att utsätta en motståndare för något av det farligaste som finns på en hockeyrink.

Det är skillnad på folk och folk. Det är skillnad på handling och handling. Det är skillnad på konsekvens och konsekvens. Det är därför vi har ett rättssystem som bygger på kritisk granskning – både inom hockeyn och i det vanliga samhället.

Det är därför vi inte använder oss av folkdomstolar, spöstraff och stupstockar längre.

Det är en högst normal mänsklig reaktion att kräva strängare straff när hemska saker händer. Men hjälper det? När det gäller samhällets juridiska system finns det inget som tyder på att strängare straff ger färre brott. Vad jag vet finns det inga vetenskapliga undersökningar som visar att hockeyn är annorlunda.

Så, vad gör vi för att slippa sånt här? Ledsen, det går inte.

Hockey är en fullkontaktsport, olyckor kommer att fortsätta hända, människor kommer att fortsätta vara människor – i all sin prakt, med alla oförmågor. Det bästa vi kan göra är att fortsätta utbilda, fortsätta visa vilken väg som är den rätta.

Litar jag på att svensk hockeys makthavare klarar av den uppgiften?

Inte alls – men det är en annan krönika.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av tibet tis 21 okt 2014, 02:47

Forsberg har en fladdrig spelstil och jag har uppfattat han som vårdslös vid flera tillfällen tidigare. Han har ett (haft?)ansträngd privatliv som kan ha spelat roll vid beslutet att sätta in en armbåge på Fernholm. Jag har dock väldigt svårt att tro att detta tilltag var ett rent misstag faktiskt. Hade en Luleback fått denna omilda behandling hade jag vart riktigt jävla upprörd. Sen förstår jag att Osten jämför tidigare felbehandlade överfall med detta. Det mildrar dock ej tilltaget! Luleå Hockey är ambassadörer för hockey utan våld mot huvud (Y.T). Sån här SKIT vill jag inte se någon utföra i Luleås färger.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 tis 21 okt 2014, 04:29

Tony Moore skrev:
Från twitter idag:  Tjena Disciplinnämnden 5+20 min (4+3 matcher) vs. 2+10 min (3+1 match).     https://pbs.twimg.com/media/B0ZgkTfCIAATeWX.jpg:large och  https://pbs.twimg.com/media/B0ZkFXzIUAARSZC.png:large

Nya hårdare regler eller...?

Nu är det ju som sagt var några år mellan händelserna, men det är lik väl en förbannat intressant jämförelse du drar fram här.
Två fula och medvetna tacklingar mot huvudet varav den ena utförs av en återfallsförbrytare. Det orimliga är ju då att det är återfallsförbrytaren som får 3 matcher och första gångaren får 7.
MEN nu är det ju olika säsonger och jag tycker att 7 matcher är helt ok för tilltaget, bara det fortsätter vara motsvarande längd på straffen oavsett vem som utför det och oavsett vilken klubb spelarna tillhör.

Har någon koll på om det varit några avstängningar den här säsongen för motsvarande? Kommer själv bara ihåg Welch som blev friad (helt rätt) och Taffe som blev friad (lite tveksamt tyckte jag där).
Örebrobakens tackling på FBKaren kan man inte riktigt jämföra då den är mer av en olycklig karaktär men han fick väll ändå 5 matcher har jag för mig.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 3 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet