Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 8 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Myrman lör 04 jul 2015, 10:37

Plus på ditt inlägg, Pingu.
Ledins styrka är att han alltid kommer till matcherna med rätt inställning, oavsett om det gäller en torsdagsmatch i november. Det är han nästan ensam om. Mot slutet av säsongen, när poängen blir allt viktigare, börjar också alla andra få upp motivationen. När det sen blir dags för slutspel försvinner han så att säga i mängden.
Nu är det förstås så att poäng man tagit i november är lika mycket värda som de man tar i mars, så inget illa om Ledin. Han har gjort stor nytta genom åren. Det är till och med möjligt att han skulle kunna peta någon i dagens Luleå. På förhand är det dock omöjligt att säga vem det skulle kunna vara. Kan lika gärna vara så att Ledin har gjort sitt i eliten. Åldern är givetvis en faktor att räkna med, samt det faktum att han fått mer av sin beskärda del av stryk.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 mån 06 jul 2015, 07:52

Jag ser inte alls vem han skulle kunna peta.
-Hedman är bättre tacklignsspelare, jämförbar ofensivt och defensivt och yngre
-Petrell är bättre tacklignsspelare, bättre defensivt men sämre ofensivt.
-Granström är bättre retsticka och dessutom center men sämre ofensivt
-Forsberg är bättre defensivt och ofensivt, bättre skridskoåkare, han är yngre och har samma inställning. Däremot är han ingen retsticka
-Sylvegård har ålder på sin sida, rätt inställning, billigare men är annars en sämre spelare. Å andra sidan lär han inte få spela så mcyket i år vilket gör att Ledin måste peta nån högre upp i hierarkin.
-Fabbe är bättre defensivt, sämre ofensivt, har samma inställning men är inte lika oäm eller kryper in under skinnet på samma sätt.
-Rajala, Sweatt, Micflikkier, Lagace, Chelarik, Wallmark och Harju är ju inte riktigt ämförbara med en spelartyp som Ledin.
-Ekarv och Mastomäki är spelare för framtiden och helt andra typer av spelare än Ledin.

Som jag ser det skulle Ledin konkurera ut Ekarv, Mastomäki och Sylvegård alla dar i veckan, men tyvärr för hans del är detta våra extra spelare och då är Ledin för gammal och dyr för att ha kvar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Xinpei tis 07 jul 2015, 03:32

Micke80 skrev:Jag ser inte alls vem han skulle kunna peta.
-Hedman är bättre tacklignsspelare, jämförbar ofensivt och defensivt och yngre
-Petrell är bättre tacklignsspelare, bättre defensivt men sämre ofensivt.
-Granström är bättre retsticka och dessutom center men sämre ofensivt
-Forsberg är bättre defensivt och ofensivt, bättre skridskoåkare, han är yngre och har samma inställning. Däremot är han ingen retsticka
-Sylvegård har ålder på sin sida, rätt inställning, billigare men är annars en sämre spelare. Å andra sidan lär han inte få spela så mcyket i år vilket gör att Ledin måste peta nån högre upp i hierarkin.
-Fabbe är bättre defensivt, sämre ofensivt, har samma inställning men är inte lika oäm eller kryper in under skinnet på samma sätt.
-Rajala, Sweatt, Micflikkier, Lagace, Chelarik, Wallmark och Harju är ju inte riktigt ämförbara med en spelartyp som Ledin.
-Ekarv och Mastomäki är spelare för framtiden och helt andra typer av spelare än Ledin.

Som jag ser det skulle Ledin konkurera ut Ekarv, Mastomäki och Sylvegård alla dar i veckan, men tyvärr för hans del är detta våra extra spelare och då är Ledin för gammal och dyr för att ha kvar.

Sedan har vi ju det faktum att Ekarv och Mastomäki är centrar medan Ledin är ytterforward. Sylvegård kommer ha problem att få ens speltid i år.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 tis 07 jul 2015, 07:08

Xinpei skrev:
Micke80 skrev:Jag ser inte alls vem han skulle kunna peta.
-Hedman är bättre tacklignsspelare, jämförbar ofensivt och defensivt och yngre
-Petrell är bättre tacklignsspelare, bättre defensivt men sämre ofensivt.
-Granström är bättre retsticka och dessutom center men sämre ofensivt
-Forsberg är bättre defensivt och ofensivt, bättre skridskoåkare, han är yngre och har samma inställning. Däremot är han ingen retsticka
-Sylvegård har ålder på sin sida, rätt inställning, billigare men är annars en sämre spelare. Å andra sidan lär han inte få spela så mcyket i år vilket gör att Ledin måste peta nån högre upp i hierarkin.
-Fabbe är bättre defensivt, sämre ofensivt, har samma inställning men är inte lika oäm eller kryper in under skinnet på samma sätt.
-Rajala, Sweatt, Micflikkier, Lagace, Chelarik, Wallmark och Harju är ju inte riktigt ämförbara med en spelartyp som Ledin.
-Ekarv och Mastomäki är spelare för framtiden och helt andra typer av spelare än Ledin.

Som jag ser det skulle Ledin konkurera ut Ekarv, Mastomäki och Sylvegård alla dar i veckan, men tyvärr för hans del är detta våra extra spelare och då är Ledin för gammal och dyr för att ha kvar.

Sedan har vi ju det faktum att Ekarv och Mastomäki är centrar medan Ledin är ytterforward. Sylvegård kommer ha problem att få ens speltid i år.

Ungefär som jag skrev längst ner med andra ord Smile Samtliga dessa är våra extraspelare i år, däremot lär dom alla få istid då vi alltid har nå skador och avstängningar så nån match här och var lär det bli samt inhopp som 13:e forward.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad mån 20 jul 2015, 18:26

Jag blir glad av att läsa detta:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article21133777.ab

Att hitta någon som älskar sporten så mycket, som fortsätter att vilja driva och utveckla sig trots hög ålder.
Visst kan man säga att det är lite under galgen, men ändå starkt att inte bara kasta in handduken.
- Respekt!

(Tycker egentligen samma om Rikard Wallin som också deltar på campen. Men det är en annan historia.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen mån 20 jul 2015, 19:55

Puckad skrev:Jag blir glad av att läsa detta:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article21133777.ab

Att hitta någon som älskar sporten så mycket, som fortsätter att vilja driva och utveckla sig trots hög ålder.
Visst kan man säga att det är lite under galgen, men ändå starkt att inte bara kasta in handduken.
- Respekt!

(Tycker egentligen samma om Rikard Wallin som också deltar på campen. Men det är en annan historia.)

Håller med, även om Wallin. Nu har den senare betydligt närmre till campen men det säger ändå en del om Wallin. Han är en tjurig grinolle när det går motigt och Färjestad förlorar men de stora vinnarskallarna är sällan kända för att vara bra förlorare. Jag tror både Ledin och Wallin har mer att ge.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken mån 20 jul 2015, 19:59

Kagen skrev:
Puckad skrev:Jag blir glad av att läsa detta:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article21133777.ab

Att hitta någon som älskar sporten så mycket, som fortsätter att vilja driva och utveckla sig trots hög ålder.
Visst kan man säga att det är lite under galgen, men ändå starkt att inte bara kasta in handduken.
- Respekt!

(Tycker egentligen samma om Rikard Wallin som också deltar på campen. Men det är en annan historia.)

Håller med, även om Wallin. Nu har den senare betydligt närmre till campen men det säger ändå en del om Wallin. Han är en tjurig grinolle när det går motigt och Färjestad förlorar men de stora vinnarskallarna är sällan kända för att vara bra förlorare. Jag tror både Ledin och Wallin har mer att ge.

Känslan är att Ledin har mer att ge än Wallin. Problemet är väl bara prislappen. Wallin ska ju ha gått ner en del i lön, sägs det åtminstone. Accepterar ledin en halvering eller än mer av lön?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu mån 20 jul 2015, 20:10

Micke80 skrev:Jag ser inte alls vem han skulle kunna peta.
-Hedman är bättre tacklignsspelare, jämförbar ofensivt och defensivt och yngre
-Petrell är bättre tacklignsspelare, bättre defensivt men sämre ofensivt.
-Granström är bättre retsticka och dessutom center men sämre ofensivt
-Forsberg är bättre defensivt och ofensivt, bättre skridskoåkare, han är yngre och har samma inställning. Däremot är han ingen retsticka
-Sylvegård har ålder på sin sida, rätt inställning, billigare men är annars en sämre spelare. Å andra sidan lär han inte få spela så mcyket i år vilket gör att Ledin måste peta nån högre upp i hierarkin.
-Fabbe är bättre defensivt, sämre ofensivt, har samma inställning men är inte lika oäm eller kryper in under skinnet på samma sätt.
-Rajala, Sweatt, Micflikkier, Lagace, Chelarik, Wallmark och Harju är ju inte riktigt ämförbara med en spelartyp som Ledin.
-Ekarv och Mastomäki är spelare för framtiden och helt andra typer av spelare än Ledin.

Som jag ser det skulle Ledin konkurera ut Ekarv, Mastomäki och Sylvegård alla dar i veckan, men tyvärr för hans del är detta våra extra spelare och då är Ledin för gammal och dyr för att ha kvar.

Håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad mån 20 jul 2015, 21:22

Det snackas mycket om 'för dyr', men sanningen är väl att vi inte vet så mycket om det.
- Eller om det ens är en parameter i ekvationen.
Möjligen vet vi vad han kostade i förra avtalet.

Jag ser inte varför Ledda skulle begära vare sig mer eller mindre än vad han begär hos en annan klubb.
Och jag är rätt säker på att Ledda spelar i SHL kommande säsong.

Min bild är att han i första hand älskar hockey. Och då tar han hellre en ordinarie plats i ett sämre lag än en bänknötar-roll i LHF.
Inget fel i det, utan ser det bara som naturligt att viljan att spela hockey går först.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken mån 20 jul 2015, 21:25

Puckad skrev:Det snackas mycket om 'för dyr', men sanningen är väl att vi inte vet så mycket om det.
- Eller om det ens är en parameter i ekvationen.
Möjligen vet vi vad han kostade i förra avtalet.

Jag ser inte varför Ledda skulle begära vare sig mer eller mindre än vad han begär hos en annan klubb.
Och jag är rätt säker på att Ledda spelar i SHL kommande säsong.

Min bild är att han i första hand älskar hockey. Och då tar han hellre en ordinarie plats i ett sämre lag än en bänknötar-roll i LHF.
Inget fel i det, utan ser det bara som naturligt att viljan att spela hockey går först.

Nej det är förvisso sant, men han kommer nog knappast att gå ner till låg lön heller. Tror väl främst att det är just som Osten sagt; han har inte varit lika bra i slutspelet som i seriespelet. Sedan känns han inte som rätt kille att ha lite lägre i hierarkien som säg Fabbe eller Foppa. Då är nog dessa två sistnämnda mer komfortabla med den rollen och ligger säkert lite mer rätt rent lönemässigt. Men det är bara mina egna spekulationer. 

Men med tanke på hur snabbt man kritade fast Fabbe och Foppa samt fyllde på med ganska kvalitativa spelare så försvann platsen för Ledin ganska snabbt. Hade inte Luleå hårtsatsat hade säkert Ledin blivit kvar, tror jag personligen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad mån 20 jul 2015, 21:27

Rönken skrev:Känslan är att Ledin har mer att ge än Wallin. Problemet är väl bara prislappen. Wallin ska ju ha gått ner en del i lön, sägs det åtminstone. Accepterar ledin en halvering eller än mer av lön?

Håller med!
Camp arrangörens hemsida ligger en video ute med Wallin där han säger att han inte var nöjd med sin förra säsong. Från 2014! Så det hjälpte nog inte helt och hållet...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken ons 22 jul 2015, 21:40

http://www.kuriren.nu/100-hockey/ledin-pratar-ut-maste-ta-dod-pa-myterna-8389658.aspx - hoppas att han kan komma tillbaka till Luleå nästa säsong fast inte som spelare då.

"ISHOCKEY/LULEÅ Han gör allt för att komma så väl förberedd som möjligt till nästa arbetsgivare. Norrbottens-Kuriren har träffat Per Ledin och pratat skridskoteknik, husbilsresan och myterna han vill ta död på.

22 juli.
Några SHL-lag har gått på is.
Några gör det kommande vecka.
Och Per Ledin har redan kört mer isträning än de flesta övriga SHL-spelare.
Men står ut jobb tills vidare.
En av sönerna kör för fullt ute i Coop Norrbotten Arenas A-hall med hockeyskolan.
Pappa Per försöker undvika de pass där sonen är med för att inte störa honom.
Blicken är skarp, alert och lyser av revanschlusta.
– Äldsta gruppen är lite roligare att vara med i, säger 36-åringen.


Där står han nu. Full sommarträning med hockeyskolor och Luleås juniorlag.
Dessutom drog han förra veckan iväg på en hockeyresa med husbil ned till Karlskoga tillsammans med kompisen Marcus Westerlund.
– Vi tog "Mackans" husbil och det blev en riktigt bra resa. Jag tog med en av mina söner och "Mackan" likadant. Men jag var inte där i form av pappa – utan för att träna, säger Per Ledin, blickar ut över isen och fortsätter:
– Det blev tre ispass per dag. När kroppen är fräsch är det ganska lätt att klara alla momenet. Men just för att få träna teknik när varenda muskelcell håller på att spricka.


Och det här är något som han har med sig från utvärderingssamtalet med Lars "Osten" Bergström. Luleås sportchef erbjöd inte honom något nytt kontrakt.
– Jag måste bli ännu mer intensiv, starkare, mer explosiv och tappa vikt för att bli snabbare. Jag måste vidareutveckla skridskoåkningen för att bli rörligare på isen.
Sedan lade han upp en plan för det hela – och den har inneburit en annorlunda försäsong.
– Jag har lagt grunden med J18 och J20 under ledning av Stefan Höök. Bra kondition, styrka och nu går vi in mot is. Jag går på is med J20. Nu ska jag hitta ett bättre skridskotryck och en bättre balans för att försöka bli mer rörlig och därmed vara ett större hot. Och jag känner att jag hela tiden utvecklas.


Hur mår du i situationen som är?
– Jag mår bra. Jag måste kliva in och spela en bra ishockey. Jag ser det inte svårare än så. Jag måste också visa att jag vill utvecklas, säger Ledin som vill ta död på snacket.
– Nummer ett tror folk att jag flyttat hem för att sluta cirkeln. Andra uppfattningen är åldern och den tredje att jag är alldeles för dyr. Vad ska jag göra om folk har den uppfattningen? Jag måste ta död på myterna och göra någonting annorlunda. Jag kan ta inte ansvar för andra som är i min ålder, men jag känner själv att jag fortfarande utvecklas, har inga fysiska problem och kan träna för fullt. Jag sitter inte bara på en testcykel för att jag har ont i ljumskarna eller har dubbla knäskydd.


Ingen stress över familjebiten när du står utan kontrakt?
– Tack och lov har jag en fantastisk fru. Luleå deklarerade ganska tidigt att truppen var full. Jag har sorterat ut att det som har varit har varit. Jag måste bara gå vidare och fokusera på det jag kan påverka. Frun och våra tre barn (9, 11 13 år) är inställda på att jag drar. Vi har förklarat för barnen att pappa inte kommer att bli kvar.
Och drivet är det inga frågetecken kring. Likadant vad gäller den personliga utvecklingen.
– Det är därför jag valde det här med skridskoteknik. Samma sak att jag fått tävla med J18 och J20. Så länge jag ligger med i toppen där och gör personbästa så utvecklar jag kroppen. Sedan får folk tycka och tänka vad de vill. Men jag är beredd att göra de här små bitarna.
Per Ledin tror också att det kommer en lösning, så fort lagen sätter igång med sitt matchande. Rent logiskt dyker det upp ett passande förslag.
– Jag har bytt agent som är mer fokuserad på KHL och mellaneuropa. Min förra hade mer av sin marknad i Nordamerika. Snart går vi in i matchspel. Rent statistiskt sett under hösten så kommer det att bli en–två långtidsskador i varje lag, en–tre som inte levererar, utlänningar som inte håller, spelare som kommer sent på grund av skattemässiga skäl. Det är en annorlunda situation att inte ha kontrakt, men det är inget som skrämmer mig. Det är en kittlande tanke att verkligen bestämma sitt eget öde.


Han är samtidigt stolt över vad han uppnått de senaste åren på rinken. Både i HV71 och Luleå Hockey.
– Jag kommer aldrig kliva in och göra 50–60 pinnar på en säsong. Men i vintras gick jag mot min poängmässigt bästa säsong hittills, killarna jag spelat med i HV och Luleå har sedan fått chansen i landslaget. Det är ett kvitto på att jag gör mina kedjekamrater bättre.
– Visst tänkter jag ibland att armskadan (Färjestads Ole-Kristian Tollefsen tacklade hans armbåge ur led) ställde till det för mig. Jag kan inte påverka det mer än att jag drar lärdom av det. Jag känner inte av skadan idag, men jag tänker ibland på vad jag hade kunnat göra annorlunda i just den situationen för att undvika det."


Detta Per Ledin-inlägg är dedikerat till Lars158.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 ons 22 jul 2015, 22:21

Tack

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear fre 11 sep 2015, 21:46

Ledin till utlandet enligt Kuriren. Kan dock inte läsa artikeln...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Urken fre 11 sep 2015, 21:50

Redbear skrev:Ledin till utlandet enligt Kuriren. Kan dock inte läsa artikeln...

Går nu att läsa artikeln här.

https://www.luleahockeyforum.com/t612p420-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#131407
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear fre 11 sep 2015, 21:51

Urken skrev:
Redbear skrev:Ledin till utlandet enligt Kuriren. Kan dock inte läsa artikeln...

Går nu att läsa artikeln här.

https://www.luleahockeyforum.com/t612p420-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#131407

Tack Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 sep 2015, 00:57

Red Bull Salzburg alltså. Lycka till, och tack för allt!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG lör 12 sep 2015, 12:41

Lycka till!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 lör 12 sep 2015, 12:45

Ledin lyckades hitta en riktigt bra klubb.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tony Moore lör 12 sep 2015, 14:13

Kör hårt Per, håller tummarna att du får visa hur bra du är!
"Råttet är inte mågat ännu" Wink

(Hur omöjligt det än verkar, vill se dej avsluta spelar karriären i vårt LHF!)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av NallePhu lör 12 sep 2015, 15:21

Nu var väl detta kontrakt till mitten/slutet av Oktober så nog finns läge för Osten efter det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tony Moore lör 12 sep 2015, 19:04

Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 lör 12 sep 2015, 19:25

Tony Moore skrev:Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..

Vems plats ska han ta och varför gör det LHF bättre?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu lör 12 sep 2015, 21:43

Lars158 skrev:
Tony Moore skrev:Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..

Vems plats ska han ta och varför gör det LHF bättre?

Precis! Ledin platsar inte i vårt lag längre punkt!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Qirren lör 12 sep 2015, 22:59

Verkar vara många som snabbt glömt att Ledin var en av våra främsta spelare förra säsongen innan skadan.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Urken lör 12 sep 2015, 23:30

Qirren skrev:Verkar vara många som snabbt glömt att Ledin var en av våra främsta spelare förra säsongen innan skadan.

Här har du en som inte glömt det.

Problematiken, som jag ser den, är Ledins poängproduktion i slutspelet. Visst kan man tillföra en hel del annat, men nog bör han göra mer poäng än så för att få speltid. Det är riktigt tråkigt, då vi både tappar en riktig profil, i en annars ganska slätstruken liga, samtidigt som en hel Ledin garanterat hade tillfört våra yngre spelare en hel del attityd och fulspel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken lör 12 sep 2015, 23:35

pingu skrev:
Lars158 skrev:
Tony Moore skrev:Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..

Vems plats ska han ta och varför gör det LHF bättre?

Precis! Ledin platsar inte i vårt lag längre punkt!

Lasse ser honom som en spelare för topp 6.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala sön 13 sep 2015, 19:59

Qirren skrev:Verkar vara många som snabbt glömt att Ledin var en av våra främsta spelare förra säsongen innan skadan.

jag kommer iaf ihåg hur överbetald han var ... det glömmer jag inte What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot sön 13 sep 2015, 20:06

Pajala skrev:
Qirren skrev:Verkar vara många som snabbt glömt att Ledin var en av våra främsta spelare förra säsongen innan skadan.

jag kommer iaf ihåg hur överbetald han var ... det glömmer jag inte What a Face


Det var det många som var och fortfarande är i dagens Luleå.....återstår att se hur många som gör skäl för lönen kommande säsong.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Norlin mån 14 sep 2015, 01:10

Kul att Ledda hittade en klubb tillslut. Jag hoppas verkligen det går bra för honom så han tjänar in lite stålar fram tills ledarkariären börjar i LHF.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tony Moore tor 17 sep 2015, 22:16

Lars158 skrev:
Tony Moore skrev:Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..

Vems plats ska han ta och varför gör det LHF bättre?

ex. fabbes eller foppas, Pelle är betydligt skickligare spelare och kan även gå in och spela bp eller brunka..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tor 17 sep 2015, 22:17

Tony Moore skrev:
Lars158 skrev:
Tony Moore skrev:Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..

Vems plats ska han ta och varför gör det LHF bättre?

ex. fabbes eller foppas, Pelle är betydligt skickligare spelare och kan även gå in och spela bp eller brunka..

Köper verkligen Ledin en roll i en fjärdekedja med tillhörande lön på samma sätt som Fabbe eller Foppa? Tror nog det är där det sprack.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tigerman tor 17 sep 2015, 23:18

Rönken skrev:
Tony Moore skrev:
Lars158 skrev:
Tony Moore skrev:Tyvärr, tror inte osten har förmågan att säga "jag hade fel", kom hem Per..

Vems plats ska han ta och varför gör det LHF bättre?

ex. fabbes eller foppas, Pelle är betydligt skickligare spelare och kan även gå in och spela bp eller brunka..

Köper verkligen Ledin en roll i en fjärdekedja med tillhörande lön på samma sätt som Fabbe eller Foppa? Tror nog det är där det sprack.
I den roll som Fabbe och Foppa har så är Fabbe och Foppa bättre än Ledin. Speciellt Fabbe är en alldeles lysande defensiv/fjärdelinjespelare, tyvärr sticker det inte ut på samma sätt som Rajalas offensiva kvalitéer så många tenderar att glömma bort eller helt bortse från det.

Den naturliga positionen för Ledin i dagens lag vore Sylvegårds/Cehlariks. Eller Hedmans.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster fre 18 sep 2015, 16:26

LHF och Per kom inte överrens. Så kan det vara ibland.
LHF ville behålla Per och Per ville stanna i LHF. Men därefter ska man komma överrens om ersättning och roll osv också.
Att Per lämnade Luleå ser jag inte som kontroversiellt på något sätt. Trist, ja. Men inte kontroversiellt.
Jag är rätt säker på att det inte är några hard feelings mellan Osten och Pelle.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mickeee sön 04 okt 2015, 13:28

ska vi ta in per? kan han göra skillnad? jag börjar svänga i frågan och tror nog han kan göra en del nytta i dagens lag. Det saknas ledare. Kan vi inte lösa Chris från hv på något sätt så är nog per näst bästa alternativet
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken sön 04 okt 2015, 13:31

Mickeee skrev:ska vi ta in per? kan han göra skillnad? jag börjar svänga i frågan och tror nog han kan göra en del nytta i dagens lag. Det saknas ledare. Kan vi inte lösa Chris från hv på något sätt så är nog per näst bästa alternativet

Frågan är om det löser grundproblemet eller om man bara sminkar en gris? Jag har börjat svänga från att vara emot Jocke (och egentligen främst helst sett att man bytte lite på assisterande coacherna) till att man ska byta ut alla tre. Kanske inte redan, men det måste till en stor förändring närmaste 5-10 matcherna. Osten bör väl dock redan nu se vad som finns tillgängligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot sön 04 okt 2015, 14:14

Rönken skrev:
Mickeee skrev:ska vi ta in per? kan han göra skillnad? jag börjar svänga i frågan och tror nog han kan göra en del nytta i dagens lag. Det saknas ledare. Kan vi inte lösa Chris från hv på något sätt så är nog per näst bästa alternativet

Frågan är om det löser grundproblemet eller om man bara sminkar en gris? Jag har börjat svänga från att vara emot Jocke (och egentligen främst helst sett att man bytte lite på assisterande coacherna) till att man ska byta ut alla tre. Kanske inte redan, men det måste till en stor förändring närmaste 5-10 matcherna. Osten bör väl dock redan nu se vad som finns tillgängligt.


Jag säger byt tränare och samtidigt in med Ledin i laget om inte Chris går att lösa från HV. Laget saknar förutom vettiga direktiv från tränarhåll även hjärta från samtliga spelare..Ledin har större hjärta än de flesta.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Erilk sön 04 okt 2015, 23:35

Ledin in, petrell ut? fabbe å foppa sitter gode säkert vågar jag påstå.
Ska tilläggas att jag tycker petrell är en bra spelare
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu sön 04 okt 2015, 23:49

Erilk skrev:Ledin in, petrell ut? fabbe å foppa sitter gode säkert vågar jag påstå.
Ska tilläggas att jag tycker petrell är en bra spelare

Ledin in??? Och mot Petrell? OM Petrell skulle bytas ut så är det mot en center.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av ski3r ons 14 okt 2015, 10:12

Humor att Osten tittar på Salzburgs lokal, den är ju så fin Very Happy

ISHOCKEY/LULEÅ Per Ledins try out-kontrakt med Red Bull Salzburg går ut på torsdag och nu kan Norrbottens-Kuriren avslöja att Luleå Hockeys sportchef är på plats i den österrikiska staden.
Dela Tweeta
– Vi tittar på lite grejer, säger Luleå Hockeys sportdirektör Thor Stöckel.

Vad tittar ni på?

– Vi har varit där tidigare och tittat på deras idrottsakademi och blivit inspirerad, så han är och tittar på den litegrann och pratar med folk. Det gör att vi får våra egna framtidstankar om långsiktig utveckling. Man kan titta på lyckade exempel även om man inte behöver hamna i de dimensionerna.

Så det är klubben han kikar på?

– Näe, han kikar på allt men det är ett exempel. Det är fint där. En fin anläggning och bra förutsättningar för sportslig utveckling av individer och lag, säger Stöckel.

Har det något att göra med Per Ledin?

– Nja, det kan jag inte säga. Naturligtvis om han ("Osten") är där så ser han någon match om det finns möjlighet och träffar honom, men Ledin har nog sin egen agenda kan jag tänka mig. Jag vet inte något om det just nu.

Tittar ni på någon speciell spelare?

– I det här fallet var "Osten" ner med laget i Gävle och fortsatte sin tur för att titta lite på Salzburg och deras anläggning för att få idéer. Jag har också varit där förra hösten och kikat och det är en väldigt fin anläggning. I övrigt får du kolla med honom ("Osten") om han har gjort något annat.

Red Bull Salzburg mötte Vienna Capitals under onsdagen, men Stöckel kan varken bekräfta eller dementera att "Osten" var där.

– Det vet jag inte, jag hade fullt fokus på vår egen match.

När kommer han tillbaka?

– Han kommer i slutet av veckan.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av CKa ons 14 okt 2015, 10:38

Kör för fan!

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JoakimJ ons 14 okt 2015, 10:57

Värsta jävla cover upen någonsin. De där borde bli politiker alltså. Nåväl, såklart det är Ledda de kollar på. Jag är som sagt inte vän med tanken. Ser inte var han går in i laget och hur han ska frälsa upp det här. Givetvis hoppas jag att jag har fel då det ser ut som att vi kommer slanta en del för att få tillbaka honom då.

Nåväl, forza forza Smile
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av GustenA ons 14 okt 2015, 12:56

Jag tycker att Ledin har något som saknas i laget nu, att klappa ihop så fort det blir match som igår mot Malmö är inget Ledin gör. Det är vid sådana tillfällen han brukar excellera!

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av hokkzorz ons 14 okt 2015, 13:32

vem skall vi cutta? skall vi skicka mastomäki och ekarv till asplöven då? folk skriker alltid om att vi måste ge juniorerna chansen vad är vitsen att vi värvar dom då?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen ons 14 okt 2015, 13:33

Jag tänker lite så här.
Luleå Hockey har två uppgifter med A-laget på herrsidan:

- Ta tillräckligt med poäng för att rädda kvar kontraktet.
- Få budgeten att gå ihop, gärna med ett plus.

Thats it.

Sen finns det massor av aktiviteter som bidrar till att de två målen ska lyckas, t.ex:

- Utveckla spelare så de rent krasst stiger i värde, ger mer bang for the buck under det löpande kontraktet samt lockar upp talanger.
- Spela ihop laget så helheten blir större än delarna.
- Sälja biljetter.

Ledin är kontroversiell, han skapar rubriker och han brukar leverera bra under grundserien. Han marknadsför laget och föreningen utanför hallen. Han tar ofta hand om ungdomar och leder med gott exempel, inte bara genom sitt förhållande till alkohol.

Real Madrid kunde finansiera hela kontraktet med David Beckham enbart genom tröjförsäljningen påstås det. Jag tror att Luleå kan finansiera Per Ledins kontrakt genom ökat intresse, 'mer snack på stan', skriverier i media och Ledins aktiviteter utanför isen som i sin tur promotar Luleå HF.

Allt det bör också vägas in och förklarar naturligtvis varför Modo plockade in plockade in Donald Brashear den 25 November. Hockeyintresset steg till skyarna i Ö-vik och trots att han bara spelade 31 sekunder i första matchen sökte sig drygt 6500 åskådare till ett Modo som på sin höjd kunde beskrivas som miserabelt med en poängskörd därefter.

Mina 2 cent.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av ezz ons 14 okt 2015, 13:58

Ska Ledin in så måste någon ut för att skapa löneutrymme anser jag. Vill inte att pengarna går till annat än en center, PP-back eller om gud vill oss väl Omark eller Klasen!

Vem ska då ut... För att behålla balansen i laget så är det rimligen Petrell, Herman eller Sylvegård. Sly har för lite betalt gissar jag och Herman har skrivit ett långt kontrakt. Därför känns väl egentligen endast Petrell som det rimliga alternativet.

Svårt att veta om det är ett bra byte men jag skulle nog köra på den dealen. Med viss ångest dock...
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville ons 14 okt 2015, 15:35

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken ons 14 okt 2015, 15:46

Snikne Ville skrev:Skönt att denne murvel ändå verkar ha nån form av förnuft.
http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ledin-ledin-nagon-annans-svin/?blog=7127235&entry=9592099

Ja det är ju frågan om Ledin själv gör sådan enorm skillnad i omklädningsrum och på träningarna? Även om man så skeppar någon annan spelare så kommer det kosta och ta pengar från andra potentiella värvningar. Nja känns tveksamt, väldigt tveksamt. När Hedman anslöt så stängdes nog luckan för Ledin, om han inte spelade för spottstyver.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 ons 14 okt 2015, 17:41

Finns ingen anledning till oro. Ledin kommer inte spela i LHF.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen ons 14 okt 2015, 17:49

Kagen skrev:Jag tänker lite så här.
Luleå Hockey har två uppgifter med A-laget på herrsidan:

- Ta tillräckligt med poäng för att rädda kvar kontraktet.
- Få budgeten att gå ihop, gärna med ett plus.

Thats it.

Sen finns det massor av aktiviteter som bidrar till att de två målen ska lyckas, t.ex:

- Utveckla spelare så de rent krasst stiger i värde, ger mer bang for the buck under det löpande kontraktet samt lockar upp talanger.
- Spela ihop laget så helheten blir större än delarna.
- Sälja biljetter.

Ledin är kontroversiell, han skapar rubriker och han brukar leverera bra under grundserien. Han marknadsför laget och föreningen utanför hallen. Han tar ofta hand om ungdomar och leder med gott exempel, inte bara genom sitt förhållande till alkohol.

Real Madrid kunde finansiera hela kontraktet med David Beckham enbart genom tröjförsäljningen påstås det. Jag tror att Luleå kan finansiera Per Ledins kontrakt genom ökat intresse, 'mer snack på stan', skriverier i media och Ledins aktiviteter utanför isen som i sin tur promotar Luleå HF.

Allt det bör också vägas in och förklarar naturligtvis varför Modo plockade in plockade in Donald Brashear den 25 November. Hockeyintresset steg till skyarna i Ö-vik och trots att han bara spelade 31 sekunder i första matchen sökte sig drygt 6500 åskådare till ett Modo som på sin höjd kunde beskrivas som miserabelt med en poängskörd därefter.

Mina 2 cent.

Måste tillägga att detta inlägg var med någon slags företagsekonomisk vinkel. Som förening ska naturligtvis LHF verka i medlemmarnas intresse vilket kan uttryckas på väljande vis:

- LHFs uppgift är att spöa skiten ur alla andra hockeylag och göra fansen glada och stolta.

/slut off topic.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 8 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet