Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 9 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mr Bister ons 14 okt 2015, 18:14

Måste vara årets senaste Aprilskämt om Ledin kommer tillbaka, vi har nog med sådana spelartyper och jag tycker det är viktigt att spela ihop den grupp vi har.
Skulle Ledin komma in i laget kräver även han luft av gruppen och det är i det här läget inte bra.

Mr Bister

Antal inlägg : 1424
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu ons 14 okt 2015, 19:05

Lars158 skrev:Finns ingen anledning till oro. Ledin kommer inte spela i LHF.

Hoppas för i helvete att du har rätt!! Ledin är slut och hade sin chans att spela med oss när han var som bäst. Petrell växte i slutspelet och Ledin precis tvärtom men Ledin brukar vara bra på försäsongen.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tigerman ons 14 okt 2015, 22:30

Kagen skrev:Jag tänker lite så här.
Luleå Hockey har två uppgifter med A-laget på herrsidan:

- Ta tillräckligt med poäng för att rädda kvar kontraktet.
- Få budgeten att gå ihop, gärna med ett plus.

Thats it.

Sen finns det massor av aktiviteter som bidrar till att de två målen ska lyckas, t.ex:

- Utveckla spelare så de rent krasst stiger i värde, ger mer bang for the buck under det löpande kontraktet samt lockar upp talanger.
- Spela ihop laget så helheten blir större än delarna.
- Sälja biljetter.

Ledin är kontroversiell, han skapar rubriker och han brukar leverera bra under grundserien. Han marknadsför laget och föreningen utanför hallen. Han tar ofta hand om ungdomar och leder med gott exempel, inte bara genom sitt förhållande till alkohol.

Real Madrid kunde finansiera hela kontraktet med David Beckham enbart genom tröjförsäljningen påstås det. Jag tror att Luleå kan finansiera Per Ledins kontrakt genom ökat intresse, 'mer snack på stan', skriverier i media och Ledins aktiviteter utanför isen som i sin tur promotar Luleå HF.

Allt det bör också vägas in och förklarar naturligtvis varför Modo plockade in plockade in Donald Brashear den 25 November. Hockeyintresset steg till skyarna i Ö-vik och trots att han bara spelade 31 sekunder i första matchen sökte sig drygt 6500 åskådare till ett Modo som på sin höjd kunde beskrivas som miserabelt med en poängskörd därefter.

Mina 2 cent.
Du har då inga höga ambitioner direkt... Very Happy

I mina ögon ska man ha en enda uppgift med A-laget och det är att vinna guld, då det är det sporten går ut på. Men visst, man kan ju se det som att man i huvudsak ska finnas till för att folk ska få lite kvällsnöje eller för att skapa arbetstillfällen och då duger det väl med att hålla sig flytande i SHL.

Angående Ledin så kan jag se en poäng i att ta in honom i laget men det verkar lite väl naivt att tro att han ensam ska kunna ge merförsäljning på >200 kkr/månad vilket skulle krävas för att gå +/-0. Det skulle betyda ca 2-300 st fler sålda biljetter/match (en orimlighet), en ny storsponsor per månad (också en orimlighet), eller runt 1000 extra sålda matchtröjor/månad (ytterligare en orimlighet), eller möjligen en kombination av allt (jag säger som Mythbusters; "Plausible, but not likely"). Ett sådant beslut måste tas på rent sportsliga grunder, d.v.s. kan han förbättra laget och är han i så fall värd pengen det kostar?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen tor 15 okt 2015, 14:22

Tigerman skrev:
Du har då inga höga ambitioner direkt... Very Happy

Gå upp två inlägg ovanför ditt så ser du att jag har en editering. Men som svar på din fråga. Nej, jag har skippat det där med höga ambitioner, kan jag tigga åt mig en skål ris om dagen och en plats på härberget ser jag det som en lyckad dag. Embarassed
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JoakimJ tor 15 okt 2015, 16:28

Ledda stannar i Österrike säsongen ut, skriver NSD nu.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear tor 15 okt 2015, 17:09

JoakimJ skrev:Ledda stannar i Österrike säsongen ut, skriver NSD nu.

Bra, då slipper vi fundera mer på det Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala tor 15 okt 2015, 17:13

härligt, nu kan man börja drömma om guld igen Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tor 15 okt 2015, 18:10

Redbear skrev:
JoakimJ skrev:Ledda stannar i Österrike säsongen ut, skriver NSD nu.

Bra, då slipper vi fundera mer på det Smile

Så du var anti-Ledin alltså Basketball
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen tor 15 okt 2015, 18:31

Rönken skrev:Så du var anti-Ledin alltså Basketball

Alla som inte älskar Ledin är narkotikaspan.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear tor 15 okt 2015, 18:42

Rönken skrev:
Redbear skrev:
JoakimJ skrev:Ledda stannar i Österrike säsongen ut, skriver NSD nu.

Bra, då slipper vi fundera mer på det Smile

Så du var anti-Ledin alltså Basketball

Nja, jag gillar Ledin men tycker inte det finns plats för honom. Om det ska värvas är det en PP-back och/eller en bra center.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jokerman ons 20 jul 2016, 02:08

Ska bli intressant att se var Ledda spelar 16/17, för spela det ska han!
Kuriren den 15 juli http://www.kuriren.nu/sport/ledin-om-svala-intresset-manga-tror-jag-ar-for-dyr-8916731.aspx

Jag blir Smile nästan varje gång jag läser om Ledda, som verkligen är en riktig ambassadör för sporten och Luleå och som gör uttalanden som det finns vetenskapliga belägg för. Har pratat med en person som kan det mesta om det här med träning (det påstår hen själv i alla fall  Wink ) bl.a. det här hur mycket fett som finns på kroppen och var det finns och hur det påverkar och hur man ska lägga upp träning beroende på kroppens konstitution. Har också läst på följande länk som jag citerar ifrån:

http://www.hammer-traning.se/fitness-guide/biologisk-alder

"Till skillnad från din kronologiska ålder, består biologisk ålder av många olika faktorer. En viktig faktor är naturligtvis de genetiska anlagen, över vilka vi inte har någon kontroll. Men nu kommer de goda nyheterna: Endast omkring 30% av åldrandet bestäms av generna - 70% kan vi aktivt påverka!

Väsentliga faktorer för din biologiska ålder är:
Sport och motion
Näring
Sömnkvalitet
Användning av tobak, alkohol och andra droger
Mental hälsa
Arbetsrelaterad stress
Ett lyckligt partnerskap och sociala kontakter
Psykiskt välbefinnande"

Jag har inte fått procenttalen bekräftade av min sakkunnige men återkommer om det. Att Ledda säger nej till alkohol och andra droger tror jag kan vara en viktig del i det hela men det är min egen reflexion. Jag tycker Ledda påminner mycket om en annan stor profil, vår bästa egna produkt som varit i föreningen, som också tog hand om sin kropp och som lyckades bra i alla ligor han spelade i - nämligen Robert Nordmark, som jag skrivit om tidigare.

https://www.luleahockeyforum.com/t1124-robert-nordmark
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hellcop ons 20 jul 2016, 12:33

Är det bara jag som börjar bli trött på Ledin och hans tjat om hur evigt ung han är?
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lulefan tor 21 jul 2016, 02:26

Hellcop skrev:Är det bara jag som börjar bli trött på Ledin och hans tjat om hur evigt ung han är?

Nej, jag förstår inte riktigt varför han tjatar om det. Det är helt uppenbart att han inte är samma spelare som han var för 7-8 år sedan, sedan om det beror på åldern är väl svårt att säga, men det är troligen en bidragande orsak.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tigerman tor 21 jul 2016, 12:29

Lulefan skrev:
Hellcop skrev:Är det bara jag som börjar bli trött på Ledin och hans tjat om hur evigt ung han är?

Nej, jag förstår inte riktigt varför han tjatar om det. Det är helt uppenbart att han inte är samma spelare som han var för 7-8 år sedan, sedan om det beror på åldern är väl svårt att säga, men det är troligen en bidragande orsak.
Det är nog inte han som tjatar om det, utan snarare journalisterna som hela tiden tar upp ämnet i varenda intervju.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sundance Kid tor 21 jul 2016, 13:05

Tigerman skrev:
Lulefan skrev:
Hellcop skrev:Är det bara jag som börjar bli trött på Ledin och hans tjat om hur evigt ung han är?

Nej, jag förstår inte riktigt varför han tjatar om det. Det är helt uppenbart att han inte är samma spelare som han var för 7-8 år sedan, sedan om det beror på åldern är väl svårt att säga, men det är troligen en bidragande orsak.
Det är nog inte han som tjatar om det, utan snarare journalisterna som hela tiden tar upp ämnet i varenda intervju.

Skulle tro att han tjatar om det för att han försöker marknadsföra sig själv i hopp om ett nytt kontrakt i SHL. Så jag förstår att Ledin gillar att ta upp det i intervjuer. Men det är rätt tröttsamt att det är samma typ av artiklar hela tiden om Ledin nuförtiden, dåligt jobb av journalisterna skulle jag säga.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen fre 05 aug 2016, 12:49

Ledin hyllas rejält på Färjestadfansen forum och inte ett ord om åldern så långt jag kunnat läsa. De flesta verkar vilja ta in Ledin i laget.
https://hockeyforat.se/index.php?/topic/1217-truppen-1617-silly-season/&page=138
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu fre 05 aug 2016, 13:32

FBK passar han bra för där spelade han när han var på topp. Skönt att han inte är hos oss.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen fre 05 aug 2016, 16:33

Intressant ändå att så många vill ha honom i truppen, det är ändå inte allsvenskt Modo eller Karlskrona vi pratar om Färjestad.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Qirren fre 05 aug 2016, 18:35

Inget ont om Ledin men FBK är en förening i fritt fall och har varit så under flera år. Att de ens har Jämtin och Ledin på try-outs är inte direkt ett styrkebesked.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KebabLasse fre 05 aug 2016, 21:20

Qirren skrev:Inget ont om Ledin men FBK är en förening i fritt fall och har varit så under flera år. Att de ens har Jämtin och Ledin på try-outs är inte direkt ett styrkebesked.


Exakt. Har dom verkligen inga egna att plocka in? Nog för att jag tror att Ledda håller minst en säsong till i shl men Fbk är ett lag i fritt fall. Eller en förening i fritt fall rättare sagt. Undrar vem som tränar laget när Leffe får sparken? Samuelsson igen eller? :-)

KebabLasse

Antal inlägg : 17
Join date : 16-07-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken lör 06 aug 2016, 01:19

KebabLasse skrev:
Qirren skrev:Inget ont om Ledin men FBK är en förening i fritt fall och har varit så under flera år. Att de ens har Jämtin och Ledin på try-outs är inte direkt ett styrkebesked.


Exakt. Har dom verkligen inga egna att plocka in? Nog för att jag tror att Ledda håller minst en säsong till i shl men Fbk är ett lag i fritt fall. Eller en förening i fritt fall rättare sagt. Undrar vem som tränar laget när Leffe får sparken? Samuelsson igen eller? :-)

Färjestad ja. Sparka tränaren, gör honom till sportchef, sparka honom igen, gör honom till tränare - igen. Undrar hur man ska spinna vidare på detta nästa gång...

Angående Ledin, som andra varit inne på, gärna som ungdomstränare i någon form i Luleå!
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Qirren lör 06 aug 2016, 02:45

Ja att vi ska försöka få in Ledin i organisationen efter hans spelarkarriär känns glasklart! Den passionen och drivet vore perfekt.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hankburger lör 06 aug 2016, 13:12

Kagen skrev:Ledin hyllas rejält på Färjestadfansen forum och inte ett ord om åldern så långt jag kunnat läsa. De flesta verkar vilja ta in Ledin i laget.
https://hockeyforat.se/index.php?/topic/1217-truppen-1617-silly-season/&page=138

Han passar nog mer in i FBKs "ryggsäckshockey" än hos Luleå som bygger ett lag på fart nästa säsong.

Qirren skrev:Ja att vi ska försöka få in Ledin i organisationen efter hans spelarkarriär känns glasklart! Den passionen och drivet vore perfekt.

Absolut.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 lör 06 aug 2016, 14:39

Hankburger skrev:
Kagen skrev:Ledin hyllas rejält på Färjestadfansen forum och inte ett ord om åldern så långt jag kunnat läsa. De flesta verkar vilja ta in Ledin i laget.
https://hockeyforat.se/index.php?/topic/1217-truppen-1617-silly-season/&page=138

Han passar nog mer in i FBKs "ryggsäckshockey" än hos Luleå som bygger ett lag på fart nästa säsong.

Qirren skrev:Ja att vi ska försöka få in Ledin i organisationen efter hans spelarkarriär känns glasklart! Den passionen och drivet vore perfekt.

Absolut.

Tyckte jag läste att han var en av de snabbaste på isen då de körde nån test i veckan.
Ska vi tolka det som att han har utvecklats enormt eller att våra killar kommer åka om hela fbk baklänges i vinter?
Nu ska ju tilläggas att Gulas kommer senare och var inte med, liksom talangerna som är på andra sidan pölen just nu.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen lör 06 aug 2016, 16:43

Micke80 skrev:
Tyckte jag läste att han var en av de snabbaste på isen då de körde nån test i veckan.
Ska vi tolka det som att han har utvecklats enormt eller att våra killar kommer åka om hela fbk baklänges i vinter?
Nu ska ju tilläggas att Gulas kommer senare och var inte med, liksom talangerna som är på andra sidan pölen just nu.

Ja, tydligen hade firma Ledin - Jämtin höjt tempot och intensiteten rejält på träningarna. Möjligt att det säger en del om övriga Färjestadare också. De unga talangerna är ju riktigt vassa i FBK även om övriga föreningen på något vis försöker backa in i framtiden. Den gamla Färjestadsmodellen som var dominerande i svensk hockey under lång tid haltar nu betänkligt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Old Brooklyn sön 07 aug 2016, 09:58

Fast Ledin är ju en träningsnarkoman. Troligtvis en av de som kör allra hårdast under sommaren. De brukar sticka ut under försäsongen. Även Fabbe har ju öst in mål vissa försäsonger för att sedan kännas igen när de övriga börjar komma ikapp.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen sön 07 aug 2016, 11:03

Old Brooklyn skrev:Fast Ledin är ju en träningsnarkoman. Troligtvis en av de som kör allra hårdast under sommaren. De brukar sticka ut under försäsongen. Även Fabbe har ju öst in mål vissa försäsonger för att sedan kännas igen när de övriga börjar komma ikapp.

Ja, det borgar nog för att också Fabricius kan spela förhållandevis länge om han får vara skadefri. Fabricius har också en mer avgränsad roll som spelare medan det är svårt för en sådan spelartyp och personlighet som Ledin att ha en roll i en fjärdelina.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear tis 09 aug 2016, 16:18

Ledin klar för Lausanne.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad tis 09 aug 2016, 17:21

Bra för Ledin! Skål!

Jag hittade denna vid lite snabb googling:
"Där återförenas Ledin med den kanadensiske coachen Dan Ratushny – som var med och ledde Salzburg till ligatiteln i Österrike i fjol."

Kul med en tränare som vet vad han får och struntar i åldern så länge man levererar!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Norlin ons 10 aug 2016, 09:28

Fin stad, lycka till Ledda och låt det inte dröja för länga innan du börjar längta hem till kalla Norrbotten.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen ons 10 aug 2016, 21:14

Grattis till Ledin, killen har onekligen många fina kontrakt genom åren och spelar vidare för att han älskar att träna och älskar sporten.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kapten Haddock ons 10 aug 2016, 21:40

Puckad skrev:Bra för Ledin! Skål!

Jag hittade denna vid lite snabb googling:
"Där återförenas Ledin med den kanadensiske coachen Dan Ratushny – som var med och ledde Salzburg till ligatiteln i Österrike i fjol."

Kul med en tränare som vet vad han får och struntar i åldern så länge man levererar!

Helt rätt Puckad!

Han tränar hårdast, ger de unga vad dom behöver och är en riktiga pådrivare. En kille som gör omgivningen bättre!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Qirren ons 10 aug 2016, 21:41

Än har han väl inte kontrakt? Try-out vad jag läst.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kapten Haddock ons 10 aug 2016, 21:46

Kagen skrev:Grattis till Ledin, killen har onekligen många fina kontrakt genom åren och spelar vidare för att han älskar att träna och älskar sporten.

Så är de Kagen!

Han ger alltid allt och de är nog 20% mer än en importerad stjärna för några millar?

Visst börjar han bli till till åren, men är urless på åldersnack på idrottare, när de endast är vad som levereas som gäller. Detta inte bara individuellt, även till deras medspelare!!! Älskar dom som ger allt för laget inför, under match och efter match.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hankburger ons 10 aug 2016, 22:42

Kapten Haddock skrev:
Kagen skrev:Grattis till Ledin, killen har onekligen många fina kontrakt genom åren och spelar vidare för att han älskar att träna och älskar sporten.

Så är de Kagen!

Han ger alltid allt och de är nog 20% mer än en importerad stjärna för några millar?

Visst börjar han bli till till åren, men är urless på åldersnack på idrottare, när de endast är vad som levereas som gäller. Detta inte bara individuellt, även till deras medspelare!!! Älskar dom som ger allt för laget inför, under match och efter match.

Även om man tittar på kvalité eller styrkor så är Ledin inte något för Luleå. Det enda han skulle kunna tillföra som Luleå inte har är en rapp mun. Han är inte snabb på skridskorna, han är ingen matchavgörare och han är ingen som växer i de stora matcherna. Åldern betyder också att det finns absolut noll utvecklingsvärde hos honom.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad ons 10 aug 2016, 23:55

Jag kan nog hålla med om att det var rätt att släppa honom.
Men hade han ingått i vår trupp hade han platsat.
Prisvärd? kanske inte.

Däremot blir jag glad för att en tränare ser bortom åldern, eller sk*ter i den. och tar spelaren för sina kvalitéer.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hankburger tor 11 aug 2016, 17:08

Puckad skrev:Jag kan nog hålla med om att det var rätt att släppa honom.
Men hade han ingått i vår trupp hade han platsat.
Prisvärd? kanske inte.

Däremot blir jag glad för att en tränare ser bortom åldern, eller sk*ter i den. och tar spelaren för sina kvalitéer.

Som sagt. Den typen av spelare har Luleå i överflöd redan. Det enda han skulle tillföra som Luleå inte redan har är en nagel i ögat på motståndaren annars har Luleå den typen av spelare redan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville lör 13 aug 2016, 19:52

Hade inte sett denna tidigare, från förra sässen... Smile
https://twitter.com/moritzdaniel/status/712325109420265472
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LuleåWinston mån 05 dec 2016, 01:21

Hoppas Ledin kommer tillbaka. Vi behöver en pådrivare mer än någonsin nu! Han skulle lätt göra laget bättre nu med alla skador och jag har 100 gånger hellre Ledin på isen än Kennedy!

Matcherna känns lite avslagna nu utan en Abbott, Granström eller Ledin som grisar och småtjafsar.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Old Brooklyn mån 05 dec 2016, 07:10

Håller med om att vi behöver profiler. Ledin är dock 39 år när nästa säsong börjar och enligt EP så har han bara gjort åtta matcher i år av någon orsak. Varför så få matcher?

Skulle han komma får han gärna ta med sig Junland.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville mån 05 dec 2016, 08:45

Nej tack.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Bamsefar mån 05 dec 2016, 08:47

Tror knappast Ledin är lösningen eller ens en del av lösningen-
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av kniba mån 05 dec 2016, 10:06

Per Ledin skulle enligt mig vara en alldeles utmärkt värvning i det här läget. LHF vet vad man får, Ledin vet vad han får. En duglig spelare som kan ta olika roller och alltid ger 110%. Skulle garanterat kriga för att se till att få speltid när spelare börjar komma tillbaka från skador.

När den här säsongen börjar dra ihop sig hoppas jag inte kvalspel är aktuellt. Men skulle det gå så långt skulle jag vara överlycklig över att ha Ledin i laget. Han skulle offra sig skoningslöst och leda laget, det är jag övertygad om.

Hoppas Ledin är klar innan torsdag.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Hedanders mån 05 dec 2016, 10:33

kniba skrev:Per Ledin skulle enligt mig vara en alldeles utmärkt värvning i det här läget. LHF vet vad man får, Ledin vet vad han får. En duglig spelare som kan ta olika roller och alltid ger 110%. Skulle garanterat kriga för att se till att få speltid när spelare börjar komma tillbaka från skador.

När den här säsongen börjar dra ihop sig hoppas jag inte kvalspel är aktuellt. Men skulle det gå så långt skulle jag vara överlycklig över att ha Ledin i laget. Han skulle offra sig skoningslöst och leda laget, det är jag övertygad om.

Hoppas Ledin är klar innan torsdag.

WORD!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu mån 05 dec 2016, 18:36

För i helskotta!! Inte Ledin som redan är tokslut som spelare och han valde bort oss för HV och FBK när han var som bäst och behövdes i vårt lag.

Han är inte lösningen på någonting för oss, spela hellre en till spännande junis!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Simon90 mån 05 dec 2016, 19:31

Förstår inte detta snack om att värva tillbaka Ledin... han platsar inte spelmässigt i laget och om man behöver honom som pådrivare sätt han bredvid skuggan och alla andra ledare så kan ha pusha laget därifrån. För att på isen ser jag mycket hellre våra hungriga juniorer. Det värsta är att jag tror att osten snart kommer slå en signal till Ledin bara för att han känner pressen utifrån oss fans att leverera nytt blod till truppen.

Sen måste man ha förståelse hur svår situation osten har i dagsläget, vi alla vet att han letar spelare för att förstärka truppen med vilka spelare finns egentligen tillgängliga?? Och av dessa vilka vill spela för oss?? Och för vilka pengar?? Det har ju framgått i media att vi är den klubb i SHL som har svårast att rekrytera spelare och det är säkert flera klubbar i flera ligor som letar tillskott då deras säsongsöppning inte gått som som de tänkt...

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear mån 05 dec 2016, 19:59

Verkar ändå inte vara aktuellt med Luleå Hockey enligt Ledins agent.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LuleåWinston mån 05 dec 2016, 21:55

Redbear skrev:Verkar ändå inte vara aktuellt med Luleå Hockey enligt Ledins agent.

Synd! Hade gärna sett honom. Han hade gärna fått skrika lite på Kennedy också. Som antingen rycker upp sig eller blir så less på att någon faktiskt ställer krav på att man ska jobba hårt så han bryter kontraktet.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av tibet mån 05 dec 2016, 23:02

Jag tror faktiskt att Ledin är på väg in. Sen om det blir bra eller dåligt återstår och se isåfall.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad mån 05 dec 2016, 23:12

Redbear skrev:Verkar ändå inte vara aktuellt med Luleå Hockey enligt Ledins agent.
Förhandling...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 9 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet