Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 7 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jaguaren 2015-04-11, 21:41

rumpztr skrev:Vad jag har hört så har Ledin var lite obekväm och nästan jobbig i omklädningsrummet, främst mot coacherna och inte mot medspelarna. Han har tydligen ifrågasatt allt tränarna har sagt och gjort. Har inte någon fantastisk källa på detta men OM och jag betonar verkligen OM detta stämmer så kan jag då förstå varför ett kontraktsförslag inte har kommit.

Har oxå hört att han är iallafall extremt ifrågasättande ! Dock kanske inte kritisk till allt. Han vill veta vad anledningen till upplägg på träning mm har för tanke.
Kan nog bli jävligt jobbigt för en tränare med någon som konstant säger varför efter allt du går igenom.

Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad 2015-04-11, 22:00

Samtidigt så hyllar man (utåt) att man har en grupp där alla ställer krav på varandra...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11102
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av NallePhu 2015-04-11, 22:04

Finns ju vissa spelare i en trupp som tar större utrymme än andra tyvärr och Ledin är väl en av dem, Vinnarskalle är han men han kanske skulle låta tränarna sköta sitt jobb och inte ifrågasätta allt men men vissa har den stilen tyvärr!

Det intressanta är väl vilka spelare har stört sig på detta också men det lär man väl inte får redan på!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rakapuckar 2015-04-12, 00:21

rumpztr skrev:Vad jag har hört så har Ledin var lite obekväm och nästan jobbig i omklädningsrummet, främst mot coacherna och inte mot medspelarna. Han har tydligen ifrågasatt allt tränarna har sagt och gjort. Har inte någon fantastisk källa på detta men OM och jag betonar verkligen OM detta stämmer så kan jag då förstå varför ett kontraktsförslag inte har kommit.

Krav och högt i tak ser jag som ett friskhetstecken.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ingemar 2015-04-12, 10:36

Ledin är inte avskriven än. Har själv sin twitter nedlusad med Luleå Hockey-bilder och relaterat. Beror nog en del på hur andra förlängningar/värvningar går, men framför allt om man lyckas få den gode Per att inse att marknadsvärdet sjunkit med dåren Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 2015-04-12, 17:14

Rakapuckar skrev:
rumpztr skrev:Vad jag har hört så har Ledin var lite obekväm och nästan jobbig i omklädningsrummet, främst mot coacherna och inte mot medspelarna. Han har tydligen ifrågasatt allt tränarna har sagt och gjort. Har inte någon fantastisk källa på detta men OM och jag betonar verkligen OM detta stämmer så kan jag då förstå varför ett kontraktsförslag inte har kommit.

Krav och högt i tak ser jag som ett friskhetstecken.

Absolut, s¨länge det kommer fram på rätt sätt.
Sitter man i omklädningsrummet eller på isen och inför resten av laget och ifrågasätter så blir inte laget bättre av det. Det är snarare så att den typen av beteende underminerar tränarna och skapar ett ifrågasättande klimat istället för ett puchande.
Om man tar ett snack på tu man hand och ifrågasätter men på ett konstruktivt sätt så är det ett sundhetstecken. Om man går in till tränaren och säger "Jocke, jag märkar att detta inte fungerar, jag har funderat på ett alternativ som ser ut så här, vad tror du om att prova det" så tror jag man hjälper gruppen frammåt.

Hur Ledin är och om det ligger nån sanning i det hela har jag dock ingen aning om.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rakapuckar 2015-04-12, 17:27

Micke80 skrev:
Rakapuckar skrev:
rumpztr skrev:Vad jag har hört så har Ledin var lite obekväm och nästan jobbig i omklädningsrummet, främst mot coacherna och inte mot medspelarna. Han har tydligen ifrågasatt allt tränarna har sagt och gjort. Har inte någon fantastisk källa på detta men OM och jag betonar verkligen OM detta stämmer så kan jag då förstå varför ett kontraktsförslag inte har kommit.

Krav och högt i tak ser jag som ett friskhetstecken.

Absolut, s¨länge det kommer fram på rätt sätt.
Sitter man i omklädningsrummet eller på isen och inför resten av laget och ifrågasätter så blir inte laget bättre av det. Det är snarare så att den typen av beteende underminerar tränarna och skapar ett ifrågasättande klimat istället för ett puchande.
Om man tar ett snack på tu man hand och ifrågasätter men på ett konstruktivt sätt så är det ett sundhetstecken. Om man går in till tränaren och säger "Jocke, jag märkar att detta inte fungerar, jag har funderat på ett alternativ som ser ut så här, vad tror du om att prova det" så tror jag man hjälper gruppen frammåt.

Hur Ledin är och om det ligger nån sanning i det hela har jag dock ingen aning om.

Absolut, kritik bakom ryggen är en parasit och cancersvulst om man vill få alla att dra åt samma håll. Men det var inte så jag uppfattade inlägget.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rakapuckar 2015-04-12, 17:29

Fast nu missuppfattade jag ditt inlägg oxå, jag tycker man ska kunna ifrågasätta tränarna inför laget. Och jag hoppas att de ledarna vi har är så pass kompetenta att de kan ta ett snack med Per om de känner att han gör en otjänst mot laget.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av icemask 2015-04-12, 20:59

Det dras stora växlar på nåt som bara är hörsägen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster 2015-04-12, 21:05

icemask skrev:Det dras stora växlar på nåt som bara är hörsägen !

Håller med.
Per är en grymt driven spelare som säkert inte räds att ta bladet från munnen. Generellt tror jag det är jäkligt bra för ett lag att ha sådana spelare, men visst finns det säkert de som tycker det är jobbigt att ha sådana lagkamrater.

Har väldigt svårt att tro att detta är något som ligger Ledda i fatet vid kontraktsförhandling dock. Snarare tvärt om, om något.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jaguaren 2015-04-12, 21:19

FruktHamster skrev:
icemask skrev:Det dras stora växlar på nåt som bara är hörsägen !

Håller med.
Per är en grymt driven spelare som säkert inte räds att ta bladet från munnen. Generellt tror jag det är jäkligt bra för ett lag att ha sådana spelare, men visst finns det säkert de som tycker det är jobbigt att ha sådana lagkamrater.

Har väldigt svårt att tro att detta är något som ligger Ledda i fatet vid kontraktsförhandling dock. Snarare tvärt om, om något.

Största delen är lönekravet, helt klart. Ledda har varit i klubben tidigare, det var garanterat ingen nyhet att han är driven i allt !!
Och vad jag hört så är det ett lönekrav där agenten inte förstått att marknadsvärdet sjunkit drastiskt när man är 37 år och forward som börjat tappa stinget.
Gnistan har han kvar, önskar att han får plats men det börjar bli trångt i truppen

Abbott och en supercenter är självklart högre upp på önskelistan.

Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken 2015-04-12, 21:20

Jaguaren skrev:
FruktHamster skrev:
icemask skrev:Det dras stora växlar på nåt som bara är hörsägen !

Håller med.
Per är en grymt driven spelare som säkert inte räds att ta bladet från munnen. Generellt tror jag det är jäkligt bra för ett lag att ha sådana spelare, men visst finns det säkert de som tycker det är jobbigt att ha sådana lagkamrater.

Har väldigt svårt att tro att detta är något som ligger Ledda i fatet vid kontraktsförhandling dock. Snarare tvärt om, om något.

Största delen är lönekravet, helt klart.  Ledda har varit i klubben tidigare, det var garanterat ingen nyhet att han är driven i allt !!
Och vad jag hört så är det ett lönekrav där agenten  inte förstått att marknadsvärdet sjunkit drastiskt när man är 37 år  och  forward som börjat tappa stinget.
Gnistan har han kvar, önskar att han får plats men det börjar bli trångt i truppen

Abbott och en supercenter är självklart högre upp på önskelistan.


Har agenten sagt det utåt? Får kamma sig, 270 tkr är inte Ledin värd i någon klubb.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu 2015-04-12, 22:44

Ledin får nog inte över 50 i någon annan klubb. Varför värva en till breddspelare som är 37 när det börjar bli trångt om platserna? Viktigare att låta t.ex. Sly få mer speltid som är ung och utvecklingsbar!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett 2015-04-14, 18:50

Någon har tydligen startat en insamling till Ledins lön... http://fb.me/7fmJXXEIx
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville 2015-04-14, 20:09

KaptenBlodskelett skrev:Någon har tydligen startat en insamling till Ledins lön... http://fb.me/7fmJXXEIx
Skramla till en kille som tjänat en kvarts miile i månaden under lång tid? Jag är inte aktuell..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala 2015-04-14, 20:34

Patetiskt att skramla in pengar till ledin, nä tack för allt och Hejdå Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken 2015-04-14, 20:38

Snikne Ville skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Någon har tydligen startat en insamling till Ledins lön... http://fb.me/7fmJXXEIx
Skramla till en kille som tjänat en kvarts miile i månaden under lång tid? Jag är inte aktuell..

Precis så ja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett 2015-04-14, 21:07

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Någon har tydligen startat en insamling till Ledins lön... http://fb.me/7fmJXXEIx
Skramla till en kille som tjänat en kvarts miile i månaden under lång tid? Jag är inte aktuell..

Precis så ja.
Nä... Även om det är en färgklick som försvinner, om han nu gör det, så känns det ju inte som att det är pengar som fattas, utan att det inte går att motivera den höga lön han vill ha. Om man nu förstått det hela rätt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Jaguaren 2015-04-14, 21:08

Snikne Ville skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Någon har tydligen startat en insamling till Ledins lön... http://fb.me/7fmJXXEIx
Skramla till en kille som tjänat en kvarts miile i månaden under lång tid? Jag är inte aktuell..

Såg att det låg på Fb i dag, var säker på att dom samlade namn.
Helt seriöst så har han varit extremt överbetald i flera år.

Hur kommer man på stt vi ska skrala ihop pengar till ledda. Om han/agenten tror att dom ska få upp mot 300.000 kr i månaden.
Ska vi komma med en påse på 10.000kr och han nöjd som satan går ner 250.000kr i månaden i sitt krav och kritar på för oss.

Självklart är ju fantasilönen han vill ha anledningen till att han inte är signad.
Insamlingen är ju som att sälja snö till eskimåer!!
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot 2015-04-14, 21:28

Ledin är värd 80-100 inte mer.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear 2015-04-14, 21:34

ULEÅ/ISHOCKEY Luleå? Skellefteå? Nu visar även Malmö intresse för Per Ledin.
– Han ska väl inte vara kvar i Luleå vad jag har förstått, säger Malmös sportchef Patrik Sylvegård.

Luleåikonen Per Ledins kontrakt har gått ut och var han hamnar nästa säsong är osäkert. Han har fört samtal med Luleå, men inget konkret har hänt efter det.

NSD har tidigare avslöjat att regerande mästarlaget och värsta rivalen Skellefteå jagar honom.

Men nu blandar sig även Malmö in i jakten. Klubbens sportchef Patrik Sylvegård bekräftar att SHL-nykomlingen är intresserad av Ledin.

– Han ska väl inte vara kvar i Luleå vad jag har förstått. Det är klart att han finns med på vår lista. Men om det blir något, det kan jag inte svara på, säger Patrik Sylvegård till NSD.

Har du pratat med honom?

– Jag har pratat med hans agent. Per är i Madrid nu. Jag har inte pratat med honom direkt.

Malmö är tidigt i sitt lagbygge, men Sylvegård tycker att en tuff veteran som Ledin skulle kunna passa in hos nykomlingen.

– Vi ska summera vår trupp och se vad som händer. Ledin är en ledargestalt och det kanske är lite sånt vi letar efter. Vi får se, säger Sylvegård och fortsätter:

– Först och främst vill vi få de vi vill ha kvar på plats och sen får vi se vad vi har för budget att röra oss med. Bättre att vänta lite och inte springa iväg för fort.

36-årige Per Ledin kom tillbaka till Luleå inför säsongen 2013/14. Senaste säsongen gjorde han 9 mål och 20 poäng på 41 grundseriematcher.

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken 2015-04-14, 21:37

Slapshot skrev:Ledin är värd 80-100 inte mer.

Skulle nog vilja påstå att det är lite lägre än så faktiskt, sex-siffrig lön bör man inte spendera på honom. Ser man på laget så finns Hedman/Petrell/Sylvegård som kommer slåss om speltid i andra- och tredekedjan. Ser inte var Ledin ska komma in riktigt med nuvarande trupp. Ta 100 tkr och lägg på spetsvärvning och Chris istället.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rikky 2015-04-14, 21:38

Kanske Malmö-supportrarna kan starta en insamling till Pelles lön dom också? Percy kan nog slänga in en tusing eller mer om han är med på detta.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken 2015-04-14, 21:40

Rikky skrev:Kanske Malmö-supportrarna kan starta en insamling till Pelles lön dom också? Percy kan nog slänga in en tusing eller mer om han är med på detta.

Percy kan väl auktionera ut sin berömda borrmaskin som han förstörde däcket på Hemglass-bilen med till förmån för Ledins lön. Bör väl inbringa en del kulor med tanke på samhällstjänsten han utförde med den.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av tibet 2015-04-14, 22:21

Jaguaren skrev:
Snikne Ville skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Någon har tydligen startat en insamling till Ledins lön... http://fb.me/7fmJXXEIx
Skramla till en kille som tjänat en kvarts miile i månaden under lång tid? Jag är inte aktuell..

Såg att det låg på Fb i dag, var säker på att dom samlade namn.
Helt seriöst så har han varit extremt överbetald i flera år.

Hur kommer man på stt vi ska skrala ihop pengar till ledda. Om han/agenten tror att dom ska få upp mot 300.000 kr i månaden.
Ska vi komma med en påse på 10.000kr och han nöjd som satan går ner 250.000kr i månaden i sitt krav och kritar på för oss.

Självklart är ju fantasilönen han vill ha anledningen till att han inte är signad.
Insamlingen är ju som att sälja snö till eskimåer!!

Killen ar från Laholm, 32bast å har aldrig varit i Luleå. Härligt initiativ om än kanske helt och hållet missriktat.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lulefan 2015-04-14, 22:24

Måste vara den dummaste insamlingen jag sett, dessutom "nöjd" om han får in 10 000, hur skulle det ens hjälpa? Sedan att Ledin har haft en månadslön som ligger på samma nivå som många personers årslön gör det hela ännu dummare.

Random kille från Laholm drar igång den också, vad gör han med pengarna sen när Ledin ändå inte blir signad? Vet inte hur det är med er, men jag ger inte bort pengar till vem som helst, oavsett om de påstår att det är ett ädelt ändamål.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville 2015-04-14, 22:35

Rönken skrev:
Slapshot skrev:Ledin är värd 80-100 inte mer.

Skulle nog vilja påstå att det är lite lägre än så faktiskt, sex-siffrig lön bör man inte spendera på honom. Ser man på laget så finns Hedman/Petrell/Sylvegård som kommer slåss om speltid i andra- och tredekedjan. Ser inte var Ledin ska komma in riktigt med nuvarande trupp. Ta 100 tkr och lägg på spetsvärvning och Chris istället.
Foppa lirar väl för ca 75 k (enl böterna) och är yngre. Inte en spänn mer till Ledda.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Monco 2015-04-15, 07:02

Redbear skrev:ULEÅ/ISHOCKEY Luleå? Skellefteå? Nu visar även Malmö intresse för Per Ledin.
– Han ska väl inte vara kvar i Luleå vad jag har förstått, säger Malmös sportchef Patrik Sylvegård.

Luleåikonen Per Ledins kontrakt har gått ut och var han hamnar nästa säsong är osäkert. Han har fört samtal med Luleå, men inget konkret har hänt efter det.

NSD har tidigare avslöjat att regerande mästarlaget och värsta rivalen Skellefteå jagar honom.

Men nu blandar sig även Malmö in i jakten. Klubbens sportchef Patrik Sylvegård bekräftar att SHL-nykomlingen är intresserad av Ledin.

– Han ska väl inte vara kvar i Luleå vad jag har förstått. Det är klart att han finns med på vår lista. Men om det blir något, det kan jag inte svara på, säger Patrik Sylvegård till NSD.

Har du pratat med honom?

– Jag har pratat med hans agent. Per är i Madrid nu. Jag har inte pratat med honom direkt.

Malmö är tidigt i sitt lagbygge, men Sylvegård tycker att en tuff veteran som Ledin skulle kunna passa in hos nykomlingen.

– Vi ska summera vår trupp och se vad som händer. Ledin är en ledargestalt och det kanske är lite sånt vi letar efter. Vi får se, säger Sylvegård och fortsätter:

– Först och främst vill vi få de vi vill ha kvar på plats och sen får vi se vad vi har för budget att röra oss med. Bättre att vänta lite och inte springa iväg för fort.

36-årige Per Ledin kom tillbaka till Luleå inför säsongen 2013/14. Senaste säsongen gjorde han 9 mål och 20 poäng på 41 grundseriematcher.

I Madrid? Det var snabba ryck. Han var då på Arcushallen hela helgen och kollade när sonen spelade fotboll(Rönken var där också) Sedan finns det väl telefon om man vill tala med någon. Jag tror Ledin spelar i Luleå om han går ner i lön annars så lägger han nog skridskorna på hyllan.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala 2015-05-22, 17:39

http://kuriren.nu/100-hockey/lulea-i-mote-med-ledin-8298669.aspx

Luleå har börjat föra en dialog med Ledin ... vette fan om jag vill ha honom i årets trupp av ett Luleå som riktigt satsar på ett SM-Guld nu .... känns inte som att det finns plats för honom.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu 2015-05-22, 17:46

Pajala skrev:http://kuriren.nu/100-hockey/lulea-i-mote-med-ledin-8298669.aspx

Luleå har börjat föra en dialog med Ledin ... vette fan om jag vill ha honom i årets trupp av ett Luleå som riktigt satsar på ett SM-Guld nu .... känns inte som att det finns plats för honom.

Inte som spelare för helvete för då tar han istid från någon mer utvecklingsbar spelare som t.ex. Sly!! Ledin kan väl skriva på för någon annan klubb nu när han är slut för när han var bra valde han bort oss direkt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Urken 2015-05-22, 18:46



Salle tar upp en aspekt som jag faktiskt inte tänkt på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken 2015-05-22, 18:54

Urken skrev:

Salle tar upp en aspekt som jag faktiskt inte tänkt på.

Bump.

Edit: nu är det återigen mindre flådiga twitter-inlägg. Vadan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Urken 2015-06-01, 15:20

http://www.nsd.se/sport/har-ar-luleas-besked-om-fansens-favorit-9322941.aspx?fb_action_ids=10153441650589905&fb_action_types=og.shares

"Just nu har ni ingen plats för Per Ledin?"

– Nej. Vi har inte kunnat bereda det. Just nu, i det här läget, är det så att vi passar, säger Osten.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear 2015-06-01, 15:50

Det var väl ganska väntat...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett 2015-06-01, 15:56

Väntat, och förmodligen vettigt, men tråkigt.

Vi förlorar en av våra största profiler, en spelare som verkligen satt färg på tillvaron, både på isen och utanför.

Lycka till, vad du nu än tar dig för!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 2015-06-01, 17:12

http://www.kuriren.nu/100-hockey/ledin-har-ingen-bradska-8315671.aspx

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Tackleberry 2015-06-07, 20:47

Allt är nog en fråga om lön, gissar han inte spelar för småpengar.
Känns som att det inte är riktigt kört ännu..
Tackleberry
Tackleberry

Antal inlägg : 61
Join date : 15-04-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala 2015-06-08, 05:48

Tackleberry skrev:Allt är nog en fråga om lön, gissar han inte spelar för småpengar.
Känns som att det inte är riktigt kört ännu..
Tror inte ledin går med på att droppa lönen minst 100 000 i månaden, han är inte värd den lönen ändå, så osten gör nog rätt....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Wolfhunter 2015-06-08, 12:10

Ser inte vart han ska få plats i truppen idag, men dubbla känslor.
Tack för allt Ledda!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen 2015-06-08, 12:28

Wolfhunter skrev:Ser inte vart han ska få plats i truppen idag, men dubbla känslor.
Tack för allt Ledda!

Så är det ju. För att få in Ledin skulle vi behöva släppa Petrell och Sylvegård och lägga sen får Fabricius(?) och Ledin varva som extra spelare. Ser vi dock hur en säsong brukar se ut med skador osv finns det ju alltid utrymme men då vill man ju ge yngre förmågor chansen.
Hjärtat vill ha in Ledda på kanten i en tredjeformation men hjärnan ser inte hur det ska gå till riktigt. Samtidgt kan vi också titta så här, på tre säsonger har Fabricius gjort 10 mål för Luleå. Ledin har gjort 20 på två säsonger. Ledins kritiserade slutspelsstats ser ut ungefär som Fabricius.

Fabricius är dock defensivspecialisten och Ledin är den ettrige pådrivaren. Två olika roller och två olika spelartyper. Ledin ska ha en offensiv roll och där är butiken stängd som det ser ut nu. Fabricius däremot har visat upp ett grymt spel i fjäredformationen som kanske var luleås genomgående bästa formation förra säsongen.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Bamsefar 2015-06-08, 17:48

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 2015-06-08, 18:02

Bamsefar skrev:Ja, vad säger man , tack för din insats,...men.?


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20929972.ab

Ja det där lät inte helt genomtänkt den där intervjun. Jag hoppas att journalisten tagit sig massor med friheter och inte citerat Ledin.
Den hät avslutningsfrasen störde mig mest "– Ja, och om jag skriver med en annan SHL-klubb kommer Luleå säga att jag lämnar dem. Känns inte rätt".
Lule har ju gjort klart hemskt tydligt utåt sätt i lokala medier att det är dom som väljer att inte förlänga med honom. Ingenstnas har jag läst att man hoppas at tLedin väljer Luleå utan hela tiden varit tydliga med att man varit lite tveksam och sedan tydliga med att man inte vill gå vidare med honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av MrA 2015-06-08, 18:08

Klubben i hans hjärta, känns inte riktigt som om han valt med hjärtat tidigare då, har ju inte direkt prioriterat Luleå när han haft chansen..
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu 2015-06-08, 18:13

Micke80 skrev:
Bamsefar skrev:Ja, vad säger man , tack för din insats,...men.?


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20929972.ab

Ja det där lät inte helt genomtänkt den där intervjun. Jag hoppas att journalisten tagit sig massor med friheter och inte citerat Ledin.
Den hät avslutningsfrasen störde mig mest "– Ja, och om jag skriver med en annan SHL-klubb kommer Luleå säga att jag lämnar dem. Känns inte rätt".
Lule har ju gjort klart hemskt tydligt utåt sätt i lokala medier att det är dom som väljer att inte förlänga med honom. Ingenstnas har jag läst att man hoppas at tLedin väljer Luleå utan hela tiden varit tydliga med att man varit lite tveksam och sedan tydliga med att man inte vill gå vidare med honom.

Tror han får väldigt svårt att hitta en klubb i SHL utan snarare blir det nog allsvenskan eller någon europeisk liga. Bäst vore om han gick till Asplöven där han kanske får lite speltid.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Wolfhunter 2015-06-08, 18:48

Han har u blivit svikaranklagad tidigare av fans så det kan ju förklara den meningen...
Sen om han ordagrant sagt så och menar det som vi kan tolka det ska man nog låta vara osagt. journalister är journalister och sanningen är inte alltid det eftersträvansvärda i den branschen Smile
Luleå som klubb har ju varit övertydliga så OM han sagt nåt är det nog riktat till ev reaktioner från fans ?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen 2015-06-08, 19:32

Ledin vill vara tydlig med att han inte väljer att lämna Luleå för att klara sig i kommande svikardebatter. Han fick en del skopor sist det begav sig.

Luleå har varit tydliga med att de inte försöker förlänga kontraktet med Ledin och det bekräftas ju av Ledin när han säger att han inte fått ett kontraktsförslag.

Per Ledin är en fri man i sina bästa år med miljoner på kontot. Finns de som har det värre. Om han sedan blir erbjuden ett kontrakt av KHK, Örebro eller Saipa står det honom såklart fritt att sätta sin signatur på det pappret.

Jag skulle hemskt gärna se honom i LHF's organisation om ett par år. Han är en stark profil med fina värderingar.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Norlin 2015-06-08, 20:29

Om Ledda väljer att jobba inom föreningen efter att han lagt grillorna på hyllan ser jag en ljus framtid för honom. Först kommer han gå som juniortränare vidare till j20 för att sedan hoppa in som assisterande och tillslut kanske även head coach. Man kanske inte tänker Head coach när man tänker Ledda men det gick ju för både Bulan och AJ som är lite mer tempramentsfulla tränare. Den sistnämnda kanske det gick lite sämre för dock.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kallepedal 2015-06-11, 21:11

På nordicbet.com kan man spela på var Ledin kommer att spela näste säsong. 4 ggr på att han spelar i Luleå och 14,5 på Vännäs.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen 2015-07-03, 16:15

Hårda ord av Per Ledin, men det kanske beror på hur man väljer att tolka honom också. Jag har ett stark minne av att Sanny Lindström efter sitt första SM-guld sade något i stil med 'förut trodde jag att jag visste vad som krävdes för att vinna, men i själva verket hade jag inte en aning'.
Det är nog det Ledin syftar på snarare än att han kritiserar inställning eller driv hos yngre spelare generellt. Ledin har vunnit flera SM-guld och han har en jäkla vinnarskalle. Å andra sidan kanske hans slutspels-stats talar lite emot honom, eller så har han kommit in lite i en annan roll i slutspelsmatcherna. Jag är för okunnig för att tvärsäkert påstå något. Det enda som tycks vara säkert är att Ledin enligt honom själv fortfarande brinner som om han vore 22.

– Det här ålderssnacket är bara bullshit. Allt handlar om att du är beredd att betala priset och göra det som krävs för att vinna, säger Ledin till hockeysverige.se och fortsätter:
– Jag skulle kunna rabbla upp 15 killar som är yngre än mig i varje lag som inte har en susning om vad som krävs för att vinna. Det som är viktigt är att man har drivet och det har jag verkligen kvar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/per-ledin-snacket-om-alder-ar-bullshit/
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu 2015-07-03, 19:37

Kagen skrev:Hårda ord av Per Ledin, men det kanske beror på hur man väljer att tolka honom också. Jag har ett stark minne av att Sanny Lindström efter sitt första SM-guld sade något i stil med 'förut trodde jag att jag visste vad som krävdes för att vinna, men i själva verket hade jag inte en aning'.
Det är nog det Ledin syftar på snarare än att han kritiserar inställning eller driv hos yngre spelare generellt. Ledin har vunnit flera SM-guld och han har en jäkla vinnarskalle. Å andra sidan kanske hans slutspels-stats talar lite emot honom, eller så har han kommit in lite i en annan roll i slutspelsmatcherna. Jag är för okunnig för att tvärsäkert påstå något. Det enda som tycks vara säkert är att Ledin enligt honom själv fortfarande brinner som om han vore 22.

– Det här ålderssnacket är bara bullshit. Allt handlar om att du är beredd att betala priset och göra det som krävs för att vinna, säger Ledin till hockeysverige.se och fortsätter:
– Jag skulle kunna rabbla upp 15 killar som är yngre än mig i varje lag som inte har en susning om vad som krävs för att vinna. Det som är viktigt är att man har drivet och det har jag verkligen kvar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/per-ledin-snacket-om-alder-ar-bullshit/

Onödigt att påstå att han känner 15 spelare i varje lag som inte vet vad som krävs för att vinna när han själv är som bäst på försäsongen och sedan bara sjunker lagom till slutspelet. Åldern är absolut ett faktum och skulle han överbevisa detta med sig själv så borde han nog gjort betydligt mer poäng i de senaste slutspelen än 5 poäng på 42 matcher. Sedan valde han bort oss direkt för våra konkurrenter när han slog igenom och nu när han är på kraftig nedgång duger vi.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 7 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet