Linus Omark, Del 1

+105
kniba
Klabbe
JohanO
Jaguaren
NilsOskar
eklunden
Puckad
KaptenBlodskelett
RogerC
Patrik82
johan74
stormvägen
Polyfemos
Pontaking
Dentos
kobbe
Micke80
PM
LHF96
Hentos_Bror
Hedanders
Sundance Kid
Donten_
nummer 17
GamblerN
farre
Zeth
Dilox
rasbiologen
Mr Bister
DonP
MrA
Högljudd
dubstep
Kagen
Kallepedal
mango
Donowitz
UnSaccoDiSoldi
jessen
Kraftkung
Mickeee
Hellcop
Man of Steel
BodenSwe
kralle
rumpztr
håkke
Tony Moore
LuleåWinston
Lasse Proppmätt
kjell
Old Brooklyn
Pajala
Ingemar
MRGHOST
Lulefan
zamboni
icemask
LubosC
knutten
HalleLuleå
Rönken
Dalle
#96
pingu
Purre
barbapapi
kokostrollet
Slapshot
Norlin
Pentothal
Huselius1
tibet
CKa
Pickadoll
Rikky
Homer96
Wirbelwind
Redbear
Johan__
Dustin
hokkzorz
Mange
Urken
FruktHamster
Jovi
JahNT
Lars158
Jonken
LulefanGBG
Snikne Ville
amarule
makkanmakkan
Lajon
NallePhu
Rayko
Chris Hendrix
Tigerman
Zeb Macahan
Salle
Dave Rock
Beast.
Bamsefar
MickkeJ
109 posters

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Donten_ ons 19 feb 2014, 16:34

Så jävla bra! =)
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Norlin ons 19 feb 2014, 16:38

Det blir guld och man blir glad!  cheers   cheers 
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 19 feb 2014, 16:45

JAAAA !!! Bra jobbat osten! Välkommen hem Linus!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lajon ons 19 feb 2014, 16:59

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy bounce bounce bounce cheers cheers 
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 19 feb 2014, 17:00

Förstår inte varför ni var oroliga. Klart pojken kommer hem!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 19 feb 2014, 17:03

Ölkalas i delfinen står nu på menyn! Hoppas ni alla kommer och skålar med mig! Smile
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 19 feb 2014, 17:07

FruktHamster skrev:Ölkalas i delfinen står nu på menyn! Hoppas ni alla kommer och skålar med mig! Smile

Very Happy var det du som lova den? Trevligt Smile

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pajala ons 19 feb 2014, 17:10

fan jag öppnar nog en bärs redan ikväll  Very Happy 

Det här behövde Luleå verkligen, hoppas Omark är het och gör poäng redan direkt i första matchen  Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Kagen ons 19 feb 2014, 17:31

Jäkligt vasst lag just nu. Tycker Luleå glider upp lite som favorit i och med den här värvningen. Nog för att Skellefteå är grymma men de är inte lika vassa mot andra lag som mot Luleå och det ska spelas både kvarts och semifinal först också innan en ev. repris mellan Skellefteå och Luleå.
Omark är liksom Klasen en Linus som verkligen kan avgöra en match på egen hand på den här nivån.

Otroligt kul, man blir glad.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av PM ons 19 feb 2014, 17:39

Fan vad nice! cheers 
Kudos till er som aldrig tvivlade. Lasse och Fruktis mf.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Hentos_Bror ons 19 feb 2014, 17:45

Har legat och feberyrat sedan klockan 3 över detta! Otroligt glad! Skall fira detta med en pizza hem till dörren och en alvedon! Surprised
Hentos_Bror
Hentos_Bror

Antal inlägg : 19
Join date : 14-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 19 feb 2014, 17:57

Är det "bara" den här säsongen? Står ingenting om hur långt kontraktet är

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 19 feb 2014, 18:01

Nice!!!

Ska bli intressant att läsa om belackarna som menar att Omark inte kan spela Rönken hockey mm

Vad är Rönken hockey?
Det vet INGEN av dessa dem har bara hört namnet sen följer dem med i tugget..

Dom vet knappast vad offside är heller och börjar vi prata screening ryss-sväng dubbel swing pincha mm där dem totalt off..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dalle ons 19 feb 2014, 18:40

Fantastiskt att han återvänder! Denna värvning är principiellt väldigt viktig för organisationen. Som Slapshot är inne på så skulle det vara intressant att veta hur lång tid kontraktet är skrivet på. Detta för att synliggöra dynamiken i värvningen och se den egentliga avsikten över tid.

Omark är i rätt ålder och en bra spelare att bygga en stomme kring. Detta tillsammans med t.ex. Fransson, Olausson, åldringarna Sandström samt Ledin, Fabricius, och varför inte Klasen. Detta är ett embryo som skulle kunna ge SM-guld om några år. Jävligt bra!
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Pickadoll ons 19 feb 2014, 18:44

Hade kontraktet varit mer än säsongen ut hade LHF sagt de. Så jag ser det som säsongen ut bara.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av #96 ons 19 feb 2014, 18:48

Slapshot skrev:Är det "bara" den här säsongen? Står ingenting om hur långt kontraktet är

Säsongen ut....så risken att Omark drar till nästa säsong är stor.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 19 feb 2014, 18:49

Svårt att sluta le Smile)))
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Salle ons 19 feb 2014, 18:53

#67 blir det!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Dalle ons 19 feb 2014, 18:54

Är det något som kan bekräfta att det är enbart säsongen ut? Känns lite smolkigt isf...
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 19 feb 2014, 18:58

Inte ens jag med min optimism trodde att han skulle skriva för mer än ett år.
Omark kommer från en turbulent säsong och känner säkert att det kommer bli oerhört skönt att få spela på sin riktiga hemmaplan igen, men han är inte heller dum.
Han kan mycket väl ha ett drömkontrakt från KHL att ta ställning till nästa säsong, så varför skriva fast sig på mer ön han behöver i dagsläget?

Betyder då detta att han är förlorad till nästa säsong?
Mest troligt, ja. Men inte garanterat. Är fullt övertygad att LHF kan tänka sig presentera ett drömkontrakt med SHL-mått mätt, till nästa säsong och känner då Omark att tiden i LHF var tillräckligt behaglig så är det väl inte omöjligt att han väljer bort lite pengar för att få spela där han trivs bäst.
Det kanske inte är troligt, men chansen finns.
I dagsläget tycker jag mest att vi ska njuta åt att vi faktiskt får chansen att se honom spela i rätt tröja igen.

Jag höjer whiskyglaset och skriker "Skål på er, bröder!"
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 19 feb 2014, 19:06

Dalle skrev:Är det något som kan bekräfta att det är enbart säsongen ut? Känns lite smolkigt isf...

Läst i dom artiklar det står nånting alls om längd att det är säsongen ut. Hade inte heller räknat med nåt annat.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av pingu ons 19 feb 2014, 19:35

FruktHamster skrev:Inte ens jag med min optimism trodde att han skulle skriva för mer än ett år.
Omark kommer från en turbulent säsong och känner säkert att det kommer bli oerhört skönt att få spela på sin riktiga hemmaplan igen, men han är inte heller dum.
Han kan mycket väl ha ett drömkontrakt från KHL att ta ställning till nästa säsong, så varför skriva fast sig på mer ön han behöver i dagsläget?

Betyder då detta att han är förlorad till nästa säsong?
Mest troligt, ja. Men inte garanterat. Är fullt övertygad att LHF kan tänka sig presentera ett drömkontrakt med SHL-mått mätt, till nästa säsong och känner då Omark att tiden i LHF var tillräckligt behaglig så är det väl inte omöjligt att han väljer bort lite pengar för att få spela där han trivs bäst.
Det kanske inte är troligt, men chansen finns.
I dagsläget tycker jag mest att vi ska njuta åt att vi faktiskt får chansen att se honom spela i rätt tröja igen.

Jag höjer whiskyglaset och skriker "Skål på er, bröder!"

Håller med!

Forza Omark och Osten Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av kokostrollet ons 19 feb 2014, 21:16

FruktHamster skrev:Inte ens jag med min optimism trodde att han skulle skriva för mer än ett år.
Omark kommer från en turbulent säsong och känner säkert att det kommer bli oerhört skönt att få spela på sin riktiga hemmaplan igen, men han är inte heller dum.
Han kan mycket väl ha ett drömkontrakt från KHL att ta ställning till nästa säsong, så varför skriva fast sig på mer ön han behöver i dagsläget?

Betyder då detta att han är förlorad till nästa säsong?
Mest troligt, ja. Men inte garanterat. Är fullt övertygad att LHF kan tänka sig presentera ett drömkontrakt med SHL-mått mätt, till nästa säsong och känner då Omark att tiden i LHF var tillräckligt behaglig så är det väl inte omöjligt att han väljer bort lite pengar för att få spela där han trivs bäst.
Det kanske inte är troligt, men chansen finns.
I dagsläget tycker jag mest att vi ska njuta åt att vi faktiskt får chansen att se honom spela i rätt tröja igen.

Jag höjer whiskyglaset och skriker "Skål på er, bröder!"

+1
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lajon ons 19 feb 2014, 21:34

Jättekul att han kommer hem, även om det inte är liktydigt med framgång så kommer det att skapa intresse kring laget och det skall bli hur kul som helst att få se honom i Luleåtröjan igen.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 19 feb 2014, 21:50

Där satt den cheers, välkommen hem Linus.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 19 feb 2014, 22:39

http://www.nsd.se/bloggar/hockeysnack/omark-om-lite-av-varje/?blog=7127224&entry=8289115

Om nästa säsong:

- Mitt mål är fortfarande att spela utomlands, så är det. Men vi ska ta det här nu och jag ska ge allt för Luleå Hockey och ha en riktigt kul vår. Sen får vi se var det leder. Inget är skrivet i sten men som det känns i dag, det är därför jag bara skriver för den här säsongen, vill jag fortsätta utomlands.


Ja det mesta pekar väl på att vi får vara utan Omark nästa säsong.
Men det viktigaste var att han blev klar här och nu.

Nästa säsong är ny säsong nya förutsättningar för alla parter.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken ons 19 feb 2014, 22:43

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/bloggar/hockeysnack/omark-om-lite-av-varje/?blog=7127224&entry=8289115

Om nästa säsong:

- Mitt mål är fortfarande att spela utomlands, så är det. Men vi ska ta det här nu och jag ska ge allt för Luleå Hockey och ha en riktigt kul vår. Sen får vi se var det leder. Inget är skrivet i sten men som det känns i dag, det är därför jag bara skriver för den här säsongen, vill jag fortsätta utomlands.


Ja det mesta pekar väl på att vi får vara utan Omark nästa säsong.
Men det viktigaste var att han blev klar här och nu.

Nästa säsong är ny säsong nya förutsättningar för alla parter.

Nästa säsong så växlar ju Cehlarik och Wallmark upp en nivå, även Bryggman och Fagerudd. Samt att det förmodligen blir nya spetsspelare som värvas, och så är det ju inte uteslutet med Omark för den delen. Men viktigt att han blev klar nu sista 5-6 matcherna plus slutspelet åtminstone Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 19 feb 2014, 22:51

Lajon skrev:Jättekul att han kommer hem, även om det inte är liktydigt med framgång så kommer det att skapa intresse kring laget och det skall bli hur kul som helst att få se honom i Luleåtröjan igen.
Så är det. Men OM någon enskild spelare skall lyckas lyfta ett lag så ser jag få starkare kandidater än en Omark i form. M a o - FROZA!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 20 feb 2014, 12:56

Kan inte det här förbannade OS vara över snart så man får se Omark glida ur björngapet!

Kan knappt bärga mig!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken tor 20 feb 2014, 12:57

LulefanGBG skrev:Kan inte det här förbannade OS vara över snart så man får se Omark glida ur björngapet!

Kan knappt bärga mig!

Jag känner likadant, även om jag ser fram emot OS-hockeyn väldigt mycket.. Men att se Omark spela i Luleå igen slår tamejfan ett OS-guld.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Jonken tor 20 feb 2014, 13:54

Nu har man fått lite tid och smälta denna underbara värvning av Luleå Hockey.
Skall givetvis bli intressant och se hur snabbt en offensivt kreativ spelare som Omark lyckas komma in i Rönken Hockeyn. Det har nämnts att någonting som att "Rönken-Hockey" inte existerar; att det bara är för en ny spelare att gå in och köra där. Ingenting kunde dock vara mer fel. Rönken Hockeyn existerar i allra högsta grad -och den ställer STORA och ODISKUTABLA krav på individuella spelare som utövar systemet. De tre främsta av dessa är:

- Alla jobbar hem utan undantag.
- Man glider inte på sparlåga när man inte har pucken.
- 30 sekunders byten -där man "går" hela tiden.

Dessa är grunderna till den individuella prestations bas spelarna bedöms efter i grundspelet. För att kunna bidra till laget/systemet; är detta som krävs. Det finns givetvis en hel massa andra viktiga detaljer i Rönken Hockeyn, men grunden startar från de ovannämnda  punkterna.
Den trevliga delen av spelsystemet är att spelarna har en friare, konstruktiv roll med pucken. Men man måste även förtjäna att ha det också. Det håller inte att gå in och köra en: Hjalmarsson, Arlbrandt, Sjögren -och vara grymma så grymma offensivt; så att defensiven brister när man tappar pucken. Det är precis tvärt om: Här måste man göra det defensiva jobbet med pundus -och sedan orka vara kreativ. Och allt detta givetvis inom 30 sekunders ramen i sitt byte. Kort: ALLA spelare  i Rönken Hockeyn, OAVSETT namn, status och tidigare meriter ÄR tvåvägsspelare i systemet. Annars blir det pannkaka av allt. I mitt eget tycke är dessa krav helt och hållet logiska och enormt tillfredställande. De föder/odlar trygghet -i ett gemensamt "tänk"; som i sin tur höjer lägsta nivån och skapar en bra stabilitet/en bra grund bygga vidare ifrån.

Många spelare har problem med ett sånt här spelsätt. Spelare som helt felaktigt sjunkit för djupt i sin egna roll genom sin karriär som spelare. Ex: Min roll är att göra mål -och lagkamraternas roll är att försvara så att motståndarna inte gör mål på oss. Denna typ av "tänk" existerar inte längre i framgångsrik, modern ishockey. Även om så många fortfarande verkar tro det: Att dunka in 30-baljor i AHL och ligga +/- 0 är inte längre en merit. Det visar endast vad en spelares egentliga inställning till defensivt arbete i verkligheten är. Kvalitativ spetskompetens idag innebär att göra din defensiva roll fullt ut -och därutöver göra dina baljor framåt. För superkreativa spelare, som enbart lever på sina offensiva kvaliteér på hockeyrink -kommer detta alltid som en rejäl kalldusch när ribban på omgivningen verkligen höjs till den framgångsrika nivån i spelet. Helt plötsligt måste man börja arbeta, tänka på ett sätt som man aldrig behövt göra förut som spelare. Klart att sånna här saker tar tid. Men frågan blir då: Hur lång tid tar det innan man kan vara med och bidra fullt ut till laget. Detta varierar givetvis från coach till coach -men bra coacher ger alltid spelarna en ärlig chans att visa att de har vad som krävs.

Om vi tittar på en extremt kreativ offensiv spelare som Linus Klasen i Luleå hockey -och ställer frågan: -Hur lång tid tog det för honom att komma in ordentligt i bjuggarna när det gäller detta? Svaret till denna fråga ger ett ganska tydlig bild över vad Linus Omark har framför sig framöver i Luleå Hockey...
Jag älskar verkligen kreativa lirare som Klasen & Omark. Och jag är så jäkla glad nu när Övertorneå -sonen valt att komma hem igen! Men det som skulle glädja mig absolut mest just nu; är att Omark skulle göra bragden och verkligen snabbt komma in i skiten med huvet före på en gång! Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det gärna en gång till: I min värld har både Klasen och Omark tillräckligt med verktyg i lådan för att vara etablerade NHL-spelare. MEN innan de kan bli sådana måste de lägga till ett lir utan puck som ger ryggdunkar av coacherna efter varje byte.

Kuriosa:
Såg ni Martin St.Louis få strö byten han fick igår i matchen mot Lettland. Sicket VILKEN JÄVLA BRA SPELARE HAN ÄR med tanke på hans storlek och ålder... -PHUH! Man rös ju bara... Lill-killen bara drev och drev i kombination med att han stod och skymde framför motståndarkassen! Ett jäkla starkt budskap i skrocken om att man behöver vara en jätte för att vara stjärna i världens bästa ishockey liga. Vilken spelare!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 20 feb 2014, 14:21

Linus är odiskutabelt en offensiv spelare men hans defensiv är inte dålig. Även Rönnberg har ju hårt jobb som ledstjärna o tuktade sina adepter i J20. Jag ser nog att hitta rätt omgivning som den största utmaningen.

Synd att det inte är straffar i slutspelet, inte många klubbar i VÄRLDEN kan matcha ett par som Omark/Klasen i det avseendet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 20 feb 2014, 14:44

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 20 feb 2014, 15:22

Jonken skrev:Nu har man fått lite tid och smälta denna underbara värvning av Luleå Hockey.
Skall givetvis bli intressant och se hur snabbt en offensivt kreativ spelare som Omark lyckas komma in i Rönken Hockeyn. Det har nämnts att någonting som att "Rönken-Hockey" inte existerar; att det bara är för en ny spelare att gå in och köra där. Ingenting kunde dock vara mer fel. Rönken Hockeyn existerar i allra högsta grad -och den ställer STORA och ODISKUTABLA krav på individuella spelare som utövar systemet. De tre främsta av dessa är:

- Alla jobbar hem utan undantag.
- Man glider inte på sparlåga när man inte har pucken.
- 30 sekunders byten -där man "går" hela tiden.

Dessa är grunderna till den individuella prestations bas spelarna bedöms efter i grundspelet. För att kunna bidra till laget/systemet; är detta som krävs. Det finns givetvis en hel massa andra viktiga detaljer i Rönken Hockeyn, men grunden startar från de ovannämnda  punkterna.
Den trevliga delen av spelsystemet är att spelarna har en friare, konstruktiv roll med pucken. Men man måste även förtjäna att ha det också. Det håller inte att gå in och köra en: Hjalmarsson, Arlbrandt, Sjögren -och vara grymma så grymma offensivt; så att defensiven brister när man tappar pucken. Det är precis tvärt om: Här måste man göra det defensiva jobbet med pundus -och sedan orka vara kreativ. Och allt detta givetvis inom 30 sekunders ramen i sitt byte. Kort: ALLA spelare  i Rönken Hockeyn, OAVSETT namn, status och tidigare meriter ÄR tvåvägsspelare i systemet. Annars blir det pannkaka av allt. I mitt eget tycke är dessa krav helt och hållet logiska och enormt tillfredställande. De föder/odlar trygghet -i ett gemensamt "tänk"; som i sin tur höjer lägsta nivån och skapar en bra stabilitet/en bra grund bygga vidare ifrån.

Många spelare har problem med ett sånt här spelsätt. Spelare som helt felaktigt sjunkit för djupt i sin egna roll genom sin karriär som spelare. Ex: Min roll är att göra mål -och lagkamraternas roll är att försvara så att motståndarna inte gör mål på oss. Denna typ av "tänk" existerar inte längre i framgångsrik, modern ishockey. Även om så många fortfarande verkar tro det: Att dunka in 30-baljor i AHL och ligga +/- 0 är inte längre en merit. Det visar endast vad en spelares egentliga inställning till defensivt arbete i verkligheten är. Kvalitativ spetskompetens idag innebär att göra din defensiva roll fullt ut -och därutöver göra dina baljor framåt. För superkreativa spelare, som enbart lever på sina offensiva kvaliteér på hockeyrink -kommer detta alltid som en rejäl kalldusch när ribban på omgivningen verkligen höjs till den framgångsrika nivån i spelet. Helt plötsligt måste man börja arbeta, tänka på ett sätt som man aldrig behövt göra förut som spelare. Klart att sånna här saker tar tid. Men frågan blir då: Hur lång tid tar det innan man kan vara med och bidra fullt ut till laget. Detta varierar givetvis från coach till coach -men bra coacher ger alltid spelarna en ärlig chans att visa att de har vad som krävs.

Om vi tittar på en extremt kreativ offensiv spelare som Linus Klasen i Luleå hockey -och ställer frågan: -Hur lång tid tog det för honom att komma in ordentligt i bjuggarna när det gäller detta? Svaret till denna fråga ger ett ganska tydlig bild över vad Linus Omark har framför sig framöver i Luleå Hockey...
Jag älskar verkligen kreativa lirare som Klasen & Omark. Och jag är så jäkla glad nu när Övertorneå -sonen valt att komma hem igen! Men det som skulle glädja mig absolut mest just nu; är att Omark skulle göra bragden och verkligen snabbt komma in i skiten med huvet före på en gång! Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det gärna en gång till: I min värld har både Klasen och Omark tillräckligt med verktyg i lådan för att vara etablerade NHL-spelare. MEN innan de kan bli sådana måste de lägga till ett lir utan puck som ger ryggdunkar av coacherna efter varje byte.

Kuriosa:
Såg ni Martin St.Louis få strö byten han fick igår i matchen mot Lettland. Sicket VILKEN JÄVLA BRA SPELARE HAN ÄR med tanke på hans storlek och ålder... -PHUH! Man rös ju bara... Lill-killen bara drev och drev i kombination med att han stod och skymde framför motståndarkassen! Ett jäkla starkt budskap i skrocken om att man behöver vara en jätte för att vara stjärna i världens bästa ishockey liga. Vilken spelare!
Bra Jonken. Helt rätt angående Rönken-hockey. Denna typ av hockey kräver att spelarna spelar med mycket energi, det är ju bl.a därför t.ex Fabbe och Mampe får så mycket förtroende medans dom kanske något skickligare men energifattigare Walle och Cehlarik blir bänkade.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Hellcop tor 20 feb 2014, 15:41

Rönken skrev:
Hellcop skrev:Precis Smile

Dagens roligaste.

Journalisten som försökte starta upp en Schweizdiskussion.

Vad var det för någon journalist? Länk? Pölsan var ju även med i 'diskussionen', kändes lite buskis över det nästan.

Någon Aftontrasanpajas på Twitter.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 20 feb 2014, 22:57

http://www.nsd.se/bloggar/hockeysnack/derbykrossen/?blog=7127224&entry=8293348

Till sist; Jag kikade lite med presschef Hedlund i kväll om när Linus Omark ansluter. Han kommer till hallen i morgon vid 11.30 men som landet låg för några timmar sen så kommer laget att träna 10.30. Så Övertorneåsonens första pass med grabbarna lär väl bli i helgen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken tor 20 feb 2014, 22:59

Kuriren skriver att han är plats i morgon fredag och "finns på plats under träningen" - antar att det är vid sidan om då som NSD skriver. Hoppas på att få se honom redan mot HV71, vem orkar vänta till Örebro-matchen? What a Face
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 20 feb 2014, 23:08

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/bloggar/hockeysnack/derbykrossen/?blog=7127224&entry=8293348

Till sist; Jag kikade lite med presschef Hedlund i kväll om när Linus Omark ansluter. Han kommer till hallen i morgon vid 11.30 men som landet låg för några timmar sen så kommer laget att träna 10.30. Så Övertorneåsonens första pass med grabbarna lär väl bli i helgen.
Kl 16 söndag då. De som inte kan hålla sig lär nog ha en bra chans att hälsa Omie välkommen hem på Olearys lördag kväl Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Slapshot fre 21 feb 2014, 11:59

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/02/20/tva-stora-omark-fragetecken/

Återstår att se om Omark kan leverera i kommande slutspel. Det tror jag nog då vi nu har flera kedjor som kan producera. Förra gången var det bara Harju/Omark och väldigt lätt att markera bort.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 21 feb 2014, 13:57

Slapshot skrev:http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/02/20/tva-stora-omark-fragetecken/

Återstår att se om Omark kan leverera i kommande slutspel. Det tror jag nog då vi nu har flera kedjor som kan producera. Förra gången var det bara Harju/Omark och väldigt lätt att markera bort.

Ja jo, har ju varit genomgående tema för Luleå ofta på 2000-talet att man främst haft en producerande kedja där motståndare kunnat ta bort 1-2 spelare så faller hela laget ihop princip. Ska väl förhoppningsvis inte vara lika enklet nu med Ola-Klasen, Abbott-Abbott och Omark-Wallmark att ha koll på.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 21 feb 2014, 16:36

Det blir tröja med #67 för Omark.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken fre 21 feb 2014, 17:22

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken fre 21 feb 2014, 18:20


Omark har helt rätt i det han säger. Det är ingen Messiahs som har anslutit till vårt lag. Det är Gud själv, i sin renaste form!

...

amen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Ingemar fre 21 feb 2014, 18:47

Så sant Smile
Kommr han bara in i det så jävlar vad vi ska käka sixfingers  Twisted Evil 
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Rönken fre 21 feb 2014, 18:53

Urken skrev:

Omark har helt rätt i det han säger. Det är ingen Messiahs som har anslutit till vårt lag. Det är Gud själv, i sin renaste form!

...

amen.

Så rätt så Urken! cheers

Fast visst, tycker inte att Luleå seglade upp som ensamma guldkandidater utan konkurrens. Mer att Luleå förbättrade sina odds rätt rejält, skulle fortfarande vilja se en elak defensiv back ansluta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 00:04

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mr Bister lör 22 feb 2014, 07:57

Vad var det för nyhet som Omark bjöd på?

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Sundance Kid lör 22 feb 2014, 14:13

Mr Bister skrev:Vad var det för nyhet som Omark bjöd på?

Om du menar den "nyheten" som Kuriren försökte göra reklam för?

Han sa något i stil med att han troligtvis inte kommer att göra ett försök på NHL nästa säsong, om han nu inte gör en kanonsäsong under den avslutande delen av SHL så kanske han ändrar sig.



Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Mr Bister lör 22 feb 2014, 22:23

Vilka fantastiska "avslöjande" Kurren bjuder på 

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Urken lör 22 feb 2014, 22:25

Snart kommer de med nästa scoop, där de visar på att Omark faktiskt heter Linus i förnamn. För ungefär så bra är deras nyheter.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Linus Omark, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet