Frédéric Allard

+48
Wolfhunter
Xinpei
Lillwitte
Jojjan
Snikne Ville
Polyfemos
Mr Bister
Björnkäften
CKa
farre
Mange
Kneten
Metheuz
Jokerman ll
Sportchefen #2
LulefanGBG
Pontaking
Witchfinder77
Småland
Lasse Proppmätt
Diktatorn
RSD555
Tony Moore
Lars158
PM
Micke80
Sir Prozac
tibet
Donowitz
Dustin
Bellissimo
Monco
kokostrollet
Flippass
Puckad
Urken
Agenten
Pajala
Serkan122
Bamsefar
Hankburger
Danneja
NallePhu
KaptenBlodskelett
Panikvärvning
Redbear
Blinders
Jonken
52 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jokerman ll ons 13 mar 2024, 17:02

Hoppas han gör ett bra slutspel så att nån vill signa honom.

Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Wolfhunter ons 13 mar 2024, 18:23

Numera definitivt underskattad spelare. Ett spel som han har ihop med forwards som visat sig lyckosamt, är ju de smekande passningarna på spelare framför kassen eller bortre stolpen.
Tycker att han tar sig i det defensiva med.
Lite högriskpassningar ibland, men det kännetecknar ju även andra spelintelligenta lirare som Omark, Laaksonen mfl. Ibland genialt men även då och då en indianare eller tappad puck på fel ställe. Något åtminstone jag tycker mig ha sett minska under säsongen.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

icemask, Totte and Xinpei like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Allard

Inlägg av Janne ons 13 mar 2024, 22:49

Tycker tvärtom! Livsfarlig i egen zon eftersom han är långsam och när han blir satt under press sprätter han puckar. Träffar nästan aldrig målet när han skjuter, gjort två mål varav det ena gick en meter utanför men tog på någons byxa och gick in. Trots det får han spela hela tiden, i boxplay, pp och tom i förlängningar 3 mot 3🥴 nä, du har helt fel och han borde bänkats hur många ggr som helst!

Janne

Antal inlägg : 13
Join date : 24-01-12

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Xinpei ons 13 mar 2024, 22:57

Janne skrev:Tycker tvärtom! Livsfarlig i egen zon eftersom han är långsam och när han blir satt under press sprätter han puckar. Träffar nästan aldrig målet när han skjuter, gjort två mål varav det ena gick en meter utanför men tog på någons byxa och gick in. Trots det får han spela hela tiden, i boxplay, pp och tom i förlängningar 3 mot 3🥴 nä, du har helt fel och han borde bänkats hur många ggr som helst!

De senaste fem-sex matcherna har han ju varit en av lagets bästa backar. Klart mycket bättre än spelare som Själin defensivt och bättre än Hardegård offensivt. Så jag håller inte riktigt med i ditt påstående eftersom personligen anser jag att det finns två-tre backar som borde bänkas långt innan Allard som han presterat på sistone.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Dustin ons 13 mar 2024, 23:01

Offensivt kommer han mer och mer, spelhuvud finns där. Sen brister det allt för ofta i defensiven fortfarande. Hoppas han är en ”big game” spelare och kliver fram nu på våren.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av RSD555 tor 14 mar 2024, 22:58

Hankburger skrev:
RSD555 skrev:
Hankburger skrev:
Flippass skrev:
"4-6 månader? Ursäkta men var exakt har du fått den perioden ifrån? Luleå säger 8-10 veckor. Fyra olika hemsidor (googlande) nämner en period mellan 4-12 veckor beroende på var "bråcket" sitter etc..."

"The recovery from surgery varies drastically from player to player, too. Nolan Patrick, who's expected to be a top pick in the NHL draft next week, had surgery on his right side last summer, came back too soon and missed three months of his season.

"Everybody's different so it's hard to put a blanket on it," said veteran Dallas defenseman Dan Hamhuis, who played a full 82 games and had one of the best seasons of his career after summer sports hernia surgery in 2011. "There's lots of variables: different surgeons doing it, different levels of tears. Some guys it's just a simple hernia and mesh insertion. Other guys have (adductor muscles that) could be torn and then it's a whole thing. ... I think rehab was a huge part of it, and of course everybody has different rehab programs."


Med sedvanlig tur + omställning till stor rink + nytt spelsystem + ny liga, bara göra matten.
 Så du höftade bara en period? Ok. Diverse läkare och hemsidor säger 6-10 veckor beroende på hur svår slitning för att komma igång för fullt. Plus kanske 1-2 veckor för att komma i kapp träningsmässigt. Så säg 8-12 veckor.. max.

Kennedy, host host

Huh? Vad har Kennedy, som kom till Luleå helt ur form efter att inte ha tränat på stora delar av sommaren, med Allards skada och rehabilitering att göra?

Kennedy, host host

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av trallgöken tor 14 mar 2024, 23:12

Allard är en sådan klappkass sopa. Sämre back får man leta efter. I år var året när Skuggan var ett easy target för bedrägliga agenter.
Host host för faaaan

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Donowitz tor 14 mar 2024, 23:38

Tyvärr rätt inkompatibel för SHL-hockey. Drunknar i egen zon pga för stora ytor, hamnar ur position och är inte tillräckligt skicklig i en-mot-en situationer för att vinna närkamper och pucken. Offensivt är hans instinkt så tydlig att dra pucken mot mål i alla lägen utan egentligen närmare eftertanke. Jag förstår att han kommer från en annan skola och ett annat spel men efter närmare 40 matcher borde saker och ting ha gått upp för honom. Han pratar i intervjuer om att han anpassat sig men jag tycker att problemet fortsatt är alldeles för stort. Sen, han verkar vara en skön kille och populär i gruppen men det är knappast det som gör att vi vinner SM-guld. Tyvärr ytterligare en felrekrytering från våra GM:s.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Janne fre 15 mar 2024, 10:17

Håller med på alla punkter! Har skrivit förut hur konstigt att han fått mest istid av backarna, i boxplay, pp och tom i förlängningarna. Man har Jansson som 7:e back och som spelat 1 hel match och mest gjort ett inhopp i första o ett i andra sen fått sitta i 3:e. Ser man vad Allard har presterat kontra kvaliteterna Jansson besitter är det tjänstefel att inte under en hel säsong vågat ändra. Ingen konstruktiv kritik i det här forumet mot Jansson utan bara att han inte håller? Grundat på vad, ett inhopp i varje perris? Hur känner man sig ung spelare i sin första säsong i SHL när man blir behandlad som skit av både de sk kunniga i forumet och av de sk tränarna! Är så jävla besviken på Luleå hockey, trodde ni var proffsigare!

Janne

Antal inlägg : 13
Join date : 24-01-12

pingu and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pontaking fre 15 mar 2024, 10:22

Janne skrev:Håller med på alla punkter! Har skrivit förut hur konstigt att han fått mest istid av backarna, i boxplay, pp och tom i förlängningarna. Man har Jansson som 7:e back och som spelat 1 hel match och mest gjort ett inhopp i första o ett i andra sen fått sitta i 3:e. Ser man vad Allard har presterat kontra kvaliteterna Jansson besitter är det tjänstefel att inte under en hel säsong vågat ändra. Ingen konstruktiv kritik i det här forumet mot Jansson utan bara att han inte håller? Grundat på vad, ett inhopp i varje perris? Hur känner man sig ung spelare i sin första säsong i SHL när man blir behandlad som skit av både de sk kunniga i forumet och av de sk tränarna! Är så jävla besviken på Luleå hockey, trodde ni var proffsigare!

Hade du sett någon av matcherna där Jansson fick mycket speltid hade du också sett hur han förlorar varje närkamp i egen zon, går bort sig konstant och livrädd med puck. Jansson är inte nog bra än och ska definitivt inte gå före Allard.

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Puckad, Lehto and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Janne fre 15 mar 2024, 10:37

Ja, det har jag! Han är knappt inne på nåt bakåt som han är orsak till! Närkamper, ja beror på vad man menar med att vinna en, finns lite olika. Kanske inte så konstigt om man blir osäker i sitt första år i SHL och speciellt när man fått spela så få matcher, självförtroende du vet… Allard har 40 matcher a 17 min speltid i snitt och inte presterar bättre borde man ge J fler chanser, det är min poäng. Men fortsätt spela som ni gör o med samma gubbar, det verkar ju få bra……

Janne

Antal inlägg : 13
Join date : 24-01-12

Witchfinder77 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad fre 15 mar 2024, 10:52

Janne skrev:Håller med på alla punkter! Har skrivit förut hur konstigt att han fått mest istid av backarna, i boxplay, pp och tom i förlängningarna. Man har Jansson som 7:e back och som spelat 1 hel match och mest gjort ett inhopp i första o ett i andra sen fått sitta i 3:e. Ser man vad Allard har presterat kontra kvaliteterna Jansson besitter är det tjänstefel att inte under en hel säsong vågat ändra. Ingen konstruktiv kritik i det här forumet mot Jansson utan bara att han inte håller? Grundat på vad, ett inhopp i varje perris? Hur känner man sig ung spelare i sin första säsong i SHL när man blir behandlad som skit av både de sk kunniga i forumet och av de sk tränarna! Är så jävla besviken på Luleå hockey, trodde ni var proffsigare!
Eller så har tränarna sett bägge varje dag på isen och är överens om att Jansson inte kan bära mycket mer istid.
Minst har de i alla fall sett Jansson i början av säsongen och sett bristerna i egen zon där han hade mer speltid.
Att ens jämföra Allard o Jansson sätter kritiken mot Allard i ett perspektiv.

Sen kan jag hålla med om att offensivt tar Allard alldeles för många avslut som är tänkta att styras vid bortre stolpen, jag hade hellre sett fler skott som går på mål.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Tony Moore, Pontaking, Totte and Xinpei like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Janne fre 15 mar 2024, 11:44

Så det är den enda svagheten Allard har enl dig, då förstår jag ditt hockey kunnande…..

Janne

Antal inlägg : 13
Join date : 24-01-12

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pontaking fre 15 mar 2024, 11:54

Janne skrev:Ja, det har jag! Han är knappt inne på nåt bakåt som han är orsak till! Närkamper, ja beror på vad man menar med att vinna en, finns lite olika. Kanske inte så konstigt om man blir osäker i sitt första år i SHL och speciellt när man fått spela så få matcher, självförtroende du vet… Allard har 40 matcher a 17 min speltid i snitt och inte presterar bättre borde man ge J fler chanser, det är min poäng. Men fortsätt spela som ni gör o med samma gubbar, det verkar ju få bra……

Då verkar du och jag sett helt olika matcher för jag kan utan tvekan ta något från varje match han spelat som om inte lett till mål bakåt skulle ha lett till mål bakåt. Att du på fullaste allvar tycker Jansson ska gå före Allard känns som att jag inte riktigt kan ta dig seriöst.

Sen kan vi även lägga till att Jansson varit på 7 mål bakåt mer än framåt trots den begränsade speltiden. Det om något visar hur svag han är defensivt.


Senast ändrad av Pontaking den fre 15 mar 2024, 11:56, ändrad totalt 1 gång

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Lehto and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu fre 15 mar 2024, 11:54

Jisses så det är Allards fel nu det hela??
Skärp er han kom skadad och blev opererad det är fan inte så enkelt komma in i skiten utan ens en vettig försäsong och än mindre veta spelsystemet, Dags inse många letar hackkycklingar bara för att få ut sit hat över hur vi spelar lägg ned med det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18224
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Puckad, Totte, Wolfhunter and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Xinpei fre 15 mar 2024, 12:09

Vad är det med alla dessa nya konton och deras oförmåga att bete sig? Man kan tycka vad man vill om Allard men man borde i alla fall acceptera att andra kanske inte håller med en samtidigt som man håller en god ton. Håller man inte med? Diskutera som en vuxen människa i så fall.

Personligen anser jag att Allard blivit bättre och bättre ju de senaste två månaderna och han är långt ifrån den sämsta backen i Luleå.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Sir Prozac, Puckad, Totte, Wolfhunter and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Dustin mån 25 mar 2024, 21:34

Kastas skit på spelare kors och tvärs just nu och vill inte falla in i någon lynchmobb. 

Däremot tycker jag att Allard gjort sitt och att man bör hitta ett sätt att avsluta kontraktet efter säsongen. Hans defensiva spel är på tok för dåligt för att acceptera, de få gångerna, han visar upp sitt offensiva register. Han tar dessutom upp en viktig plats i laget där vi behöver få in en riktig förstaback istället. Detta blev helt enkelt inte bra.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Donowitz mån 25 mar 2024, 21:36

Dustin skrev:Kastas skit på spelare kors och tvärs just nu och vill inte falla in i någon lynchmobb. 

Däremot tycker jag att Allard gjort sitt och att man bör hitta ett sätt att avsluta kontraktet efter säsongen. Hans defensiva spel är på tok för dåligt för att acceptera, de få gångerna, han visar upp sitt offensiva register. Han tar dessutom upp en viktig plats i laget där vi behöver få in en riktig förstaback istället. Detta blev helt enkelt inte bra.

Kom fram till detta för kanske 25 matcher sedan och tycker att alla borde kunna se hans tydliga brister. Men det har hela tiden handlat om ”dålig försäsongsträning”.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Flippass mån 25 mar 2024, 21:37

Dustin skrev:Kastas skit på spelare kors och tvärs just nu och vill inte falla in i någon lynchmobb. 

Däremot tycker jag att Allard gjort sitt och att man bör hitta ett sätt att avsluta kontraktet efter säsongen. Hans defensiva spel är på tok för dåligt för att acceptera, de få gångerna, han visar upp sitt offensiva register. Han tar dessutom upp en viktig plats i laget där vi behöver få in en riktig förstaback istället. Detta blev helt enkelt inte bra.

Lynchmobb, det grasserar ju på hela forumet! cheers mer lynchmobb vetja!

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Lars158 mån 25 mar 2024, 21:45

Jag stör mig inte lika mycket på Allard som många andra. Men varför gjorde han NHL matcher ifjol?
Jag ser som inga tydliga spetsegenskaper

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Kiruna mån 25 mar 2024, 22:38

Nä Allard fruktansvärt dålig på rören, och dåligt skott.

Kiruna

Antal inlägg : 12
Join date : 24-03-17

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av trallgöken tis 26 mar 2024, 05:18

Flippass skrev:
Dustin skrev:Kastas skit på spelare kors och tvärs just nu och vill inte falla in i någon lynchmobb. 

Däremot tycker jag att Allard gjort sitt och att man bör hitta ett sätt att avsluta kontraktet efter säsongen. Hans defensiva spel är på tok för dåligt för att acceptera, de få gångerna, han visar upp sitt offensiva register. Han tar dessutom upp en viktig plats i laget där vi behöver få in en riktig förstaback istället. Detta blev helt enkelt inte bra.

Lynchmobb, det grasserar ju på hela forumet! cheers mer lynchmobb vetja!
Och så tar vi en vända med komocka på Skuggan igen som kritat på anställningspapprer. Haha

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Lillwitte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Dustin ons 27 mar 2024, 18:17

Allards petning idag ser jag som ett tecken på att han försvinner, bra så.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

pingu, Pajala and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu ons 27 mar 2024, 20:01

Dustin skrev:Allards petning idag ser jag som ett tecken på att han försvinner, bra så.
Jag ser det bara som en petning och att Ludde för chansen inget annat!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18224
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

icemask and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore tor 28 mar 2024, 17:47

I förlusten i kvartsfinal 4 hemma mot Växjö där Luleås säsong tog slut satt Allard på bänken och spelade inte alls.
– Det var min roll idag att vara en bra lagkamrat och finnas där för mina lagkamrater. Och det tyckte jag att jag gjorde, säger Frederic Allard.

Fick du en förklaring till petningen?
– Vi hade ett samtal och sedan händer det. Det var deras (tränarnas) beslut och jag tog det så bra som möjligt.

Allard har ett år kvar på kontrakt och säger att han vill vara kvar i Luleå.
– Jag älskar klubben och älskar allt här.
Det var inte min bästa säsong när jag kom tillbaka efter skadan. Det var tufft och jag vet att jag har en lång sommar framför mig för att komma tillbaka nästa år och visa vad jag kan.

Han säger att gillar stämningen som varit under hemmamatcherna i slutspelet.
– Den är helt otroligt. Jag kan inte vänta tills nästa säsong. Jag ska komma tillbaka och vara en del av det.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Lillwitte tor 28 mar 2024, 20:20

Han har rätt inställning i alla fall men räcker han till ja isf i en mindre roll han behöver växa in oxh ledarna måste juni så fall ge han optimala förutsättningar och rätt inskolning för han har riktigt bra meriter och blixtrar ju till ordentligt offensivt men defensiven är en katastrof mellan varven. Dock tycker jag inte Själin varit så mycket bättre än Allard han har ju då
En mindre roll men ändå

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Monco lör 30 mar 2024, 13:45

Allards siffror den här säsongen är allt annat än bra. Sämst +/- av alla spelare i laget. Inte många poäng speciellt med tanke på att han spelar i alla pp. Knappt några tacklingar heller. Tur att dom inte räknar antalet indianare och tappade puckar i egen zon. Han skulle nog vara i topp där också. Sedan verkar han ha problem med skridskoåkningen. Jag kommer speciellt ihåg en situation då vi hade ett pp och motståndarna rensade iväg pucken. Allard var flera meter före alla andra i mittzon då han stannar på mittpunkten och pekar åt den andra backen att åka och hämta pucken. Problemet var ju att den backen hade en motståndare alldeles i ryggen. Kan det bli skillnad med en ordentlig försäsong? Kanske men jag är skeptisk. Blir han kvar så hoppas jag såklart att han förbättrar sitt spel på alla dessa punkter för den här säsongen var enligt mig katastrof dåligt. Han har sina ljusglimtar men dom har varit väldigt sällsynta den här vintern i alla fall. Mer tuffhet. Mer skridskoåkning. Snabbare beslut. Allt detta behöver förbättras för att inte hamna i dåliga situationer på grund av tidsnöd. Klarar han det?

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu lör 30 mar 2024, 13:49

Innan man kapar han hela tiden Allard så kom han skadad blev en OP sedan rehab knappt någon försäsong att tala om för lära sig spelsystem och annat, Med bakgrund mot det måste man säga det var ok mer eller mindre!
Nu får han en rejäl försäsong sedan lära sig systemet och annat inför kommande då kommer det se betydligt bättre ut än denna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18224
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

icemask likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2024, 16:07

Jag är väl kanske naiv men, om han hade lite mer fart under rören så skulle han inte vara så sårbar i egen zon. Han har ett mycket bra spelsinne, ibland lite för bra för lagkamraterna Wink Offensivt måste tränarna be honom variera styrskotten med fler egna avslut, han har en bra högerbössa.
Hursom hoppas jag han får en skadefri och bra försäsong, nu vet han hur det fungerar på stor rink och vad SHL och LHF kräver av honom. Misslyckas han då finns inget att skylla på.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala lör 30 mar 2024, 16:14

Försvaret har varit riktigt dåligt denna säsong och Allard har verkligen inte varit bra, vi måste förstärka försvaret rejält och jag tror att man bryter med Allard.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av SatanicPanic lör 30 mar 2024, 16:38

Pajala skrev:Försvaret har varit riktigt dåligt denna säsong och Allard har verkligen inte varit bra, vi måste förstärka försvaret rejält och jag tror att man bryter med Allard.
Finns inga planer på att bryta med Allard.
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Lars158 lör 30 mar 2024, 16:41

Tony Moore skrev:Jag är väl kanske naiv men, om han hade lite mer fart under rören så skulle han inte vara så sårbar i egen zon. Han har ett mycket bra spelsinne, ibland lite för bra för lagkamraterna Wink Offensivt måste tränarna be honom variera styrskotten med fler egna avslut, han har en bra högerbössa.
Hursom hoppas jag han får en skadefri och bra försäsong, nu vet han hur det fungerar på stor rink och vad SHL och LHF kräver av honom. Misslyckas han då finns inget att skylla på.
Jo farten är dålig. Väldigt dålig.
I övrigt tycker jag han är ok.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2024, 16:55

Kuriren idag:
"..Frederic Allard var bänkad i den sista matchen mot Växjö. Känner du att ni hittade rätt där?
– Nej. Han fick en tuff start när han blev skadad direkt och inte kunde vara med från början. Sedan har det varit mycket upp och ner. Han har haft det väldigt tufft på slutet där han inte fått till spelet. Vi hade högre förväntningar än vad vi fått ut, men jag hoppas att han kan studsa tillbaka nu när han fått ett år. Att han kommer tillbaka laddad, bra förberedd och visar att han är bättre än vad han fick ut här på slutet säger Engman.

Det finns inga tankar på att gå skilda vägar?
– Nej, det gör det inte."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala lör 30 mar 2024, 17:37

Ja då kommer vi att få ett ännu sämre försvar om Sellgren lämnar, våra backar har varit katastrofala denna säsong men är skuggan nöjd så fine, vi kör på det och kastar en till säsong i papperskorgen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu, farre, Serkan122 and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Xinpei lör 30 mar 2024, 17:52

Pajala skrev:Ja då kommer vi att få ett ännu sämre försvar om Sellgren lämnar, våra backar har varit katastrofala denna säsong men är skuggan nöjd så fine, vi kör på det och kastar en till säsong i papperskorgen.

Beror väl på vem man får in istället. Engsund hade ju t.ex. gjort försvaret betydligt bättre defensivt och får man in ytterligare en back på det så kan backlinjen bli klart mycket bättre. Håller dock med att just nu ser backlinjen sämre ut om Sellgren lämnar.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala sön 31 mar 2024, 14:43

Xinpei skrev:
Pajala skrev:Ja då kommer vi att få ett ännu sämre försvar om Sellgren lämnar, våra backar har varit katastrofala denna säsong men är skuggan nöjd så fine, vi kör på det och kastar en till säsong i papperskorgen.

Beror väl på vem man får in istället. Engsund hade ju t.ex. gjort försvaret betydligt bättre defensivt och får man in ytterligare en back på det så kan backlinjen bli klart mycket bättre. Håller dock med att just nu ser backlinjen sämre ut om Sellgren lämnar.

Grejen är att vi inte får in Engsund, han flyttade ju för familjens skull, lämnar han IKO så blir det Växjö garanterat, en bra lön och ett lag som går för guldet, men jag tror faktiskt han är lojal och kommer att försöka spela upp IKO till SHL igen, visst killgissar jag men det är iaf vad jag tror.

Vi har en katastrofal backsida, Jansson och Själin håller inte SHL klass, GUS blir bara sämre med åren, Hardegård och Laaksonen har en offensiv sida men i gengäld så tycker jag deras jobb som försvarare är allt annat än bra, Allard har varit ett riktig miss och att han blev petad i match fyra säger allt, han är för dålig helt enkelt.

Våra målvakter gör sitt bästa men med detta försvar som går bort sig hela tiden, missar markering mm ... så förlorar vi matcher, när vi försöker spela mer offensivt så rämnar försvaret.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Xinpei and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Xinpei sön 31 mar 2024, 15:36

Pajala skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:Ja då kommer vi att få ett ännu sämre försvar om Sellgren lämnar, våra backar har varit katastrofala denna säsong men är skuggan nöjd så fine, vi kör på det och kastar en till säsong i papperskorgen.

Beror väl på vem man får in istället. Engsund hade ju t.ex. gjort försvaret betydligt bättre defensivt och får man in ytterligare en back på det så kan backlinjen bli klart mycket bättre. Håller dock med att just nu ser backlinjen sämre ut om Sellgren lämnar.

Grejen är att vi inte får in Engsund, han flyttade ju för familjens skull, lämnar han IKO så blir det Växjö garanterat, en bra lön och ett lag som går för guldet, men jag tror faktiskt han är lojal och kommer att försöka spela upp IKO till SHL igen, visst killgissar jag men det är iaf vad jag tror.

Vi har en katastrofal backsida, Jansson och Själin håller inte SHL klass, GUS blir bara sämre med åren, Hardegård och Laaksonen har en offensiv sida men i gengäld så tycker jag deras jobb som försvarare är allt annat än bra, Allard har varit ett riktig miss och att han blev petad i match fyra säger allt, han är för dålig helt enkelt.

Våra målvakter gör sitt bästa men med detta försvar som går bort sig hela tiden, missar markering mm ... så förlorar vi matcher, när vi försöker spela mer offensivt så rämnar försvaret.

Skulle inte säga katastrofal backsida men den är inte bra. Jansson behöver nog ett år till på sig att utvecklas och jag tycker även att Hardegård ändå är helt okej i defensiven. Laaksonen inte så mycket men han blev bättre ju längre säsongen gick. Allard är det väldigt svårt att yttra sig om. Visst han var inte bra men samtidigt så försvann ju stora delar av hans säsong pga. hans skada och han kom in i ett lag som led av dålig form. Det är inte den lättaste situationen att komma in i och jag tycker folk har allt för lite tålamod med spelare som kommer från AHL till Europa. Vissa tar sig en viss tid att ta till sig spelet på större rink och då utan att ha en skada som förstör hela försäsongen.

Själin tycker jag varit för dålig för Luleå i flera säsonger men tyvärr verkar ledningen samt tränarteamet gilla honom för någon anledningen så han blir ju kvar.

Det Luleå behöver är att få in en stabilt och helst fysisk back som samtidigt är någorlunda smidig på skridskorna. Optimalt hade varit Engsund men som du redan nämnt så sätter nog det sociala stopp där även om jag hoppas Luleå i alla fall gör ett ordentligt försök.

Så Luleå behöver stabilisera backlinjen lika mycket som offensiven. Och försvinner Sellgren ja då måste man finna en ordentlig ersättare.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore fre 03 maj 2024, 10:30

Bulan i NTM:

"..– Jag pratade med Freddy efter säsongen och sa att vi inte är nöjda med hur han varit. Han är själv inte nöjd och säger att han haft problem efter sin skada. Vi har frågat vad han känner inför framtiden och han är fast besluten om att komma tillbaka. Han vet att han kan göra en mycket, mycket bättre säsong och han säger sakerna vi vill höra. Sedan är det upp till bevis också, men Freddy är väldigt sugen på att visa sig från sin bästa sida och han tycker inte att han hade förutsättningarna att göra det på grund av att han var hämmad av skadan, säger Bulan och fortsätter:
– Det känns bra att han säger så och vet att han har en väg att vandra. Han behöver bevisa för oss tränare att han ska ha istid.

Jag hörde att ni har planer på att spela honom som sjunde back?
– Vilken placering det blir får vi se. Vi har sju försäsongsmatcher inplanerade och där får man visa upp sig. I seriepremiären ska vi spela med det bästa laget och då får vi se var han hamnar. Det är många utländska spelare som hade kunnat välja att bli utköpt och tjäna pengar på det sättet, men han har verkligen visat att han vill vara kvar."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 4 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet