Frédéric Allard

+48
Wolfhunter
Xinpei
Lillwitte
Jojjan
Snikne Ville
Polyfemos
Mr Bister
Björnkäften
CKa
farre
Mange
Kneten
Metheuz
Jokerman ll
Sportchefen #2
LulefanGBG
Pontaking
Witchfinder77
Småland
Lasse Proppmätt
Diktatorn
RSD555
Tony Moore
Lars158
PM
Micke80
Sir Prozac
tibet
Donowitz
Dustin
Bellissimo
Monco
kokostrollet
Flippass
Puckad
Urken
Agenten
Pajala
Serkan122
Bamsefar
Hankburger
Danneja
NallePhu
KaptenBlodskelett
Panikvärvning
Redbear
Blinders
Jonken
52 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Metheuz ons 20 dec 2023, 12:40

I thumbnailen till matchsammandraget här ses McDavid spela med munskyddet utanför munnen. Är han näst på tur att bötfällas? Rolling Eyes
https://www.nhl.com/gamecenter/edm-vs-nyi/2023/12/19/2023020490
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Kneten lör 06 jan 2024, 11:22

Jesper Sandberg, NSD:

"Frederic Allard har fått en tuff start i Luleåtröjan. Men trots att statistiken inte imponerat varken offensivt eller defensivt ser kanadensaren positivt på framtiden.

Luleåbacken kom till Luleå ljumskskadad och tvingades till operation i mitten av augusti. Rehabilitering innebar att 26-åringen missade de första 14 matcherna i SHL innan han kunde göra debut mot Färjestad 2 november.

Sedan dess har Allard spelat 15 matcher och statistiken är inte smickrande för honom. Totalt har han noterats för en passningspoäng och i plus/minus-statistiken står backen på –9. Kanadensaren snittar drygt 17 minuters istid per match.

– Jag kom tillbaka från en lång frånvaro där jag missade de fyra första månadernas träning. Det var tufft att ta sig tillbaka och dessutom nytt spelsystem och ny liga, säger Frederic Allard.

Han har bildat backpar med Pontus Själin och han är tacksam gentemot sin kollega.

– Jag har haft bra hjälp av Pontus att anpassa mig till spelet. Pontus är superbra defensivt och har fått in mig i hur jag ska spela. Mitt spel blir bättre och bättre för varje match som går och jag känner mig hundra procent nu, säger Allard.

Allard har under den senaste tiden även fått förtroendet att prova på spel i numerärt överläge. Men alltjämt står nollan kvar i målkolumnen.

– Så klart borde jag ha gjort något mål. Jag har skapat många chanser, det är ju bara se hur många skott jag har på mål (23 totalt). Hade jag haft lite medstuds hade jag gjort fler poäng."

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala lör 06 jan 2024, 11:31

Tror dom bryter kontraktet efter säsongen, en felvärvning.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu lör 06 jan 2024, 12:33

Pajala skrev:Tror dom bryter kontraktet efter säsongen, en felvärvning.
LÄS förhelvete vad Allard säger han var skadad på försäsongen han kunde inte träna eller kom in i systemet, och du bubblar om bryta kontrakltet du är fan i mig inte hundra någonstans alls!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18220
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala lör 06 jan 2024, 12:42

NallePhu skrev:
Pajala skrev:Tror dom bryter kontraktet efter säsongen, en felvärvning.
LÄS förhelvete vad Allard säger han var skadad på försäsongen han kunde inte träna eller kom in i systemet, och du bubblar om bryta kontrakltet du är fan i mig inte hundra någonstans alls!

Har inget med hans skada att göra, han har inte dom skillsen som vi behöver helt enkelt, en felvärvning.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

farre likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Mange lör 06 jan 2024, 13:18

Pajala skrev:Tror dom bryter kontraktet efter säsongen, en felvärvning.

Ruskigt blek, sämst +/- i hela laget.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore lör 06 jan 2024, 14:32

".. Men det är inte för att producera poäng som backen är värvad för, menar han.
– Det är bara kolla hur många poäng jag har gjort genom karriären så är det tydligt. Jag försöker vara bra åt båda vägarna och flytta pucken. Visst vill jag skapa offensivt och ibland lyckas det och ibland inte, säger han och fortsätter: – Jag har en bra tillit att jag kan vända på det här till min fördel innan säsongen är slut. Jag spelar mer och mer i matcherna och får en större roll i laget. Det är många matcher kvar och jag kommer bara bli bättre..."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7684
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre lör 06 jan 2024, 14:37

Pajala skrev:Tror dom bryter kontraktet efter säsongen, en felvärvning.

Ska de köra på samma sätt som de senaste åren så kommer kontraktet tyvärr inte brytas och vi kommer än en gång stå med en tung lönepost som hindrar oss att uppgradera laget. Rask är väl typ exempel på hur man inte ska agera som sportchef.
Hoppas de lärt sig och hoppas de vågar ta ett par tuffa beslut med början senast idag!
Fler och fler har börjat syna sportledningens inkompetens så någon måste ju stäppa upp snart.
Jag har skrivit det förut och jag hoppas de bryter innan februarifönstret och tar in en defensivare stabilare back.
Vi har två sportchefer. Hur kan vi inte ställa krav på att de ska kunna lyckas med ett sånt byte?
Sedan så tror jag att han är vår näst största lönepost på backsidan så han levererar ju verkligen inte därefter.
En till felvärvning helt enkelt.
Vi är i alla fall näst bäst i ligan på att vaska pengar efter HV. Alltid nåt att vara stolt över.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger lör 06 jan 2024, 14:51

farre skrev:
Pajala skrev:Tror dom bryter kontraktet efter säsongen, en felvärvning.

Ska de köra på samma sätt som de senaste åren så kommer kontraktet tyvärr inte brytas och vi kommer än en gång stå med en tung lönepost som hindrar oss att uppgradera laget. Rask är väl typ exempel på hur man inte ska agera som sportchef.
Hoppas de lärt sig och hoppas de vågar ta ett par tuffa beslut med början senast idag!
Fler och fler har börjat syna sportledningens inkompetens så någon måste ju stäppa upp snart.
Jag har skrivit det förut och jag hoppas de bryter innan februarifönstret och tar in en defensivare stabilare back.
Vi har två sportchefer. Hur kan vi inte ställa krav på att de ska kunna lyckas med ett sånt byte?
Sedan så tror jag att han är vår näst största lönepost på backsidan så han levererar ju verkligen inte därefter.
En till felvärvning helt enkelt.
Vi är i alla fall näst bäst i ligan på att vaska pengar efter HV. Alltid nåt att vara stolt över.

Det går inte bara att bryta utan det måste finnas alternativ för spelaren också för annars går han inte med på det. Sedan håller jag inte alls med om att Luleå skall räknas i närheten av HV71.. som har ligans näst största lönebudget men får ut nada av det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre lör 06 jan 2024, 15:07

Vilket lag anser du då vaskar mer pengar än oss på mediokra spelare?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Serkan122 lör 06 jan 2024, 15:09

farre skrev:Vilket lag anser du då vaskar mer pengar än oss på mediokra spelare?
Rögle denna säsong åtminstone

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre lör 06 jan 2024, 15:12

Serkan122 skrev:
farre skrev:Vilket lag anser du då vaskar mer pengar än oss på mediokra spelare?
Rögle denna säsong åtminstone

Glömde de. Men visst trea i ligan då 😉
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger lör 06 jan 2024, 15:12

farre skrev:Vilket lag anser du då vaskar mer pengar än oss på mediokra spelare?
Rögle, HV71, Linköping tidigare, IKO i år etc. Man kan även lägga till Malmö på den listan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre lör 06 jan 2024, 15:16

Köper HV och Rögle. De andra inte alls.
Malmö har väl fått ut mest för pengarna i år bland annat.
Fast jag har inte räknat ut Rögle än. Om de kommer igång så kan de gå hela vägen med den truppen.
Tror nog att felet med Rögle är lite samma som hos oss.
De har för skickliga spelare för att spela det defensiv orienterade spelet som Cam förordade.


Senast ändrad av farre den lör 06 jan 2024, 15:32, ändrad totalt 1 gång
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad lör 06 jan 2024, 15:25

När det gäller att vaska pengar ...
Jag kan inte se att nya TV avtalet och det pengaregn som det innebar har gett en roligare liga, eller så följer jag fel lag ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre lör 06 jan 2024, 15:29

Puckad skrev:När det gäller att vaska pengar ...
Jag kan inte se att nya TV avtalet och det pengaregn som det innebar har gett en roligare liga, eller så följer jag fel lag ...

Vi följer alla fel lag tyvärr Laughing Laughing Laughing
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala lör 06 jan 2024, 15:51

Puckad skrev:När det gäller att vaska pengar ...
Jag kan inte se att nya TV avtalet och det pengaregn som det innebar har gett en roligare liga, eller så följer jag fel lag ...

Det blev inget pengaregn från nya TV avtalet enligt senaste utskicket från Luleå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger lör 06 jan 2024, 15:56

farre skrev:Köper HV och Rögle. De andra inte alls.
Malmö har väl fått ut mest för pengarna i år bland annat.
Fast jag har inte räknat ut Rögle än. Om de kommer igång så kan de gå hela vägen med den truppen.
Tror nog att felet med Rögle är lite samma som hos oss.
De har för skickliga spelare för att spela det defensiv orienterade spelet som Cam förordade.

Inte? IKO har i år fullständigt misslyckats med sitt lag. Sedan är det inte alls problemet i Luleå hockey för tillfället. Problemet är rent numerära i Luleå eftersom man går stenhårt på ett antal spelare som annars skulle kunnat spendera denna tid i offensiv zon. Vissa till den grad att de blir sämre över hela banan. Rögle har raka motsatta problemet. De har allt för många mediokra spelare. De har ju t.ex. en backlinje på 10 spelare. Där ligger problemet snarare i ett oförmåga att få dem att spela ihop kombinerat med kraftigt underpresterande spelare. Exempel är Zaar som gjort enbart 4 poäng denna säsong eller Tambellini som gjort enbart 19p (relativt till vad han brukar producera) och dessutom ryktats skrivit på för Davos sedan i Oktober. Han har antagligen checkat ut.

Detta struntprat att Bulans spelplan är vad som gör laget dåligt är en myt som härstammar ursprungligen från Rönnqvist dagar. I praktiken är den inte mer defensiv än många andra lag. Skillnaden är att man inte har antalet kvalitativa spelare för att få full effekt ur den. Vilket man t.ex. hade 19/20 och 21/22 då man faktiskt var en av ligans bästa lag. Både offensivt och defensivt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore lör 06 jan 2024, 16:01

Pajala skrev:
Puckad skrev:När det gäller att vaska pengar ...
Jag kan inte se att nya TV avtalet och det pengaregn som det innebar har gett en roligare liga, eller så följer jag fel lag ...
Det blev inget pengaregn från nya TV avtalet enligt senaste utskicket från Luleå.
"Centrala intäkter (TV pengar etc.) från SHL/SDHL beräknas bli 48 Mkr vilket är en ökning med 1,5 Mkr (3%)."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7684
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala lör 06 jan 2024, 16:09

Tony Moore skrev:
Pajala skrev:
Puckad skrev:När det gäller att vaska pengar ...
Jag kan inte se att nya TV avtalet och det pengaregn som det innebar har gett en roligare liga, eller så följer jag fel lag ...
Det blev inget pengaregn från nya TV avtalet enligt senaste utskicket från Luleå.
"Centrala intäkter (TV pengar etc.) från SHL/SDHL beräknas bli 48 Mkr vilket är en ökning med 1,5 Mkr (3%)."

Dom verkar som att Luleå hade räknat med betydligt mer pengar.

Det är uppenbart att årets stora ekonomiska utmaning kommer delvis att gälla även för säsongen
24/25. Inflation och kostnadsökningar fortsätter att pressa oss ekonomiskt. En ytterligare
försvårande förutsättning är att en första indikation avseende centrala intäkter från SHL visar att det
blir en mycket marginell ökning. Detta trots att det är första året på ett nytt Tv-avtal. I vår
långsiktiga plan har vi räknat med en betydligt större ökning av SHL intäkterna.

Extra besvärande blir detta då många uttalar sig om ökade spelarkostnader på grund av ökade TV intäkter.Det som kommer att bli mycket viktigt inför kommande säsong är att justera priser
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre lör 06 jan 2024, 17:58

Hankburger skrev:
farre skrev:Köper HV och Rögle. De andra inte alls.
Malmö har väl fått ut mest för pengarna i år bland annat.
Fast jag har inte räknat ut Rögle än. Om de kommer igång så kan de gå hela vägen med den truppen.
Tror nog att felet med Rögle är lite samma som hos oss.
De har för skickliga spelare för att spela det defensiv orienterade spelet som Cam förordade.

Inte? IKO har i år fullständigt misslyckats med sitt lag. Sedan är det inte alls problemet i Luleå hockey för tillfället. Problemet är rent numerära i Luleå eftersom man går stenhårt på ett antal spelare som annars skulle kunnat spendera denna tid i offensiv zon. Vissa till den grad att de blir sämre över hela banan. Rögle har raka motsatta problemet. De har allt för många mediokra spelare. De har ju t.ex. en backlinje på 10 spelare. Där ligger problemet snarare i ett oförmåga att få dem att spela ihop kombinerat med kraftigt underpresterande spelare. Exempel är Zaar som gjort enbart 4 poäng denna säsong eller Tambellini som gjort enbart 19p (relativt till vad han brukar producera) och dessutom ryktats skrivit på för Davos sedan i Oktober. Han har antagligen checkat ut.

Detta struntprat att Bulans spelplan är vad som gör laget dåligt är en myt som härstammar ursprungligen från Rönnqvist dagar. I praktiken är den inte mer defensiv än många andra lag. Skillnaden är att man inte har antalet kvalitativa spelare för att få full effekt ur den. Vilket man t.ex. hade 19/20 och 21/22 då man faktiskt var en av ligans bästa lag. Både offensivt och defensivt.

Det är inget struntprat alls.
Jag tycker att du är en del av problemet vi har i vår förening då du försvarar det mesta och är bra på att märka ord och anmärka på vad folk skriver här.
Helt OK att du tycker vad du tycker men du är ute och cyklar.
Anledningen till vi går in med en tunn trupp nu andra eller tredje året i rad är enkel matematik.
Försök hänga med här.
Om du har X antal kronor att spendera och majoriteten av pengarna på spelare som Allard, Kempe, Rask, Tyrväinen, Komarov, Connolly osv som ska vara bärande spelare men i praktiken är mellanmjölk i deras bästa dagar så kommer inte pengar finnas kvar till att ha tillräckligt med kroppar och tillräckligt med spets i laget då det helt enkelt inte finns pengar till ytterligare värvningar.

Du tar upp Rögle och jag kan nästan slå vad med dig om att de kommer sluta högre upp i tabellen än oss. Rögle besitter det skickligaste truppen och får de bara lite fria tyglar så kommer de sluta topp 6 utan problem.
Där vågade man ta bort problemet (spelsystemet) och det kommer garanterat löna sig i längden då truppen besitter den skicklighet som den besitter.

Sen skulle jag gärna vilja att ni någon gång vaknade och insåg att vi är den mest defensivt orienterade laget och strikta laget i serien.
Ingen annanstans pratas det heller om så mycket om spelsystem, insläppta mål och skott mot sig, arbeta utan puck osv. Det är bara pinsamt att tro att vi inte är ett defensivt lag. Tar bort trovärdigheten helt när du inte ens kan se det.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad tor 25 jan 2024, 18:25

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av RSD555 tor 25 jan 2024, 20:36

Hankburger skrev:
Flippass skrev:
"4-6 månader? Ursäkta men var exakt har du fått den perioden ifrån? Luleå säger 8-10 veckor. Fyra olika hemsidor (googlande) nämner en period mellan 4-12 veckor beroende på var "bråcket" sitter etc..."

"The recovery from surgery varies drastically from player to player, too. Nolan Patrick, who's expected to be a top pick in the NHL draft next week, had surgery on his right side last summer, came back too soon and missed three months of his season.

"Everybody's different so it's hard to put a blanket on it," said veteran Dallas defenseman Dan Hamhuis, who played a full 82 games and had one of the best seasons of his career after summer sports hernia surgery in 2011. "There's lots of variables: different surgeons doing it, different levels of tears. Some guys it's just a simple hernia and mesh insertion. Other guys have (adductor muscles that) could be torn and then it's a whole thing. ... I think rehab was a huge part of it, and of course everybody has different rehab programs."


Med sedvanlig tur + omställning till stor rink + nytt spelsystem + ny liga, bara göra matten.
 Så du höftade bara en period? Ok. Diverse läkare och hemsidor säger 6-10 veckor beroende på hur svår slitning för att komma igång för fullt. Plus kanske 1-2 veckor för att komma i kapp träningsmässigt. Så säg 8-12 veckor.. max.

Har gått drygt 5 månader nu. Känns som han börjar vara där nu. Ny liga, nytt spelsystem och skada under försäsong. Tar 4-6 mån då.

Borde kanske haft samma tålamod med Kennedy. Men han trivdes ju inte här heller, liten knotte hemma

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken fre 26 jan 2024, 10:11

TELLEMENT ENCORE hier soir - que Fredéric a pu accrocher son premier but sous le maillot de Luleå.

Ce sera! Continuez à tirer ! bounce
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6825
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av CKa fre 26 jan 2024, 13:05

RSD555 skrev:
Hankburger skrev:
Flippass skrev:
"4-6 månader? Ursäkta men var exakt har du fått den perioden ifrån? Luleå säger 8-10 veckor. Fyra olika hemsidor (googlande) nämner en period mellan 4-12 veckor beroende på var "bråcket" sitter etc..."

"The recovery from surgery varies drastically from player to player, too. Nolan Patrick, who's expected to be a top pick in the NHL draft next week, had surgery on his right side last summer, came back too soon and missed three months of his season.

"Everybody's different so it's hard to put a blanket on it," said veteran Dallas defenseman Dan Hamhuis, who played a full 82 games and had one of the best seasons of his career after summer sports hernia surgery in 2011. "There's lots of variables: different surgeons doing it, different levels of tears. Some guys it's just a simple hernia and mesh insertion. Other guys have (adductor muscles that) could be torn and then it's a whole thing. ... I think rehab was a huge part of it, and of course everybody has different rehab programs."


Med sedvanlig tur + omställning till stor rink + nytt spelsystem + ny liga, bara göra matten.
 Så du höftade bara en period? Ok. Diverse läkare och hemsidor säger 6-10 veckor beroende på hur svår slitning för att komma igång för fullt. Plus kanske 1-2 veckor för att komma i kapp träningsmässigt. Så säg 8-12 veckor.. max.

Har gått drygt 5 månader nu. Känns som han börjar vara där nu. Ny liga, nytt spelsystem och skada under försäsong. Tar 4-6 mån då.

Borde kanske haft samma tålamod med Kennedy. Men han trivdes ju inte här heller, liten knotte hemma

Men han är ju fortfarande värdelös.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Dustin fre 26 jan 2024, 13:08

Tycker han spelat upp sig lite på slutet även om han var en säkerhetsrisk defensivt igår.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av RSD555 fre 26 jan 2024, 22:45

CKa skrev:
RSD555 skrev:
Hankburger skrev:
Flippass skrev:
"4-6 månader? Ursäkta men var exakt har du fått den perioden ifrån? Luleå säger 8-10 veckor. Fyra olika hemsidor (googlande) nämner en period mellan 4-12 veckor beroende på var "bråcket" sitter etc..."

"The recovery from surgery varies drastically from player to player, too. Nolan Patrick, who's expected to be a top pick in the NHL draft next week, had surgery on his right side last summer, came back too soon and missed three months of his season.

"Everybody's different so it's hard to put a blanket on it," said veteran Dallas defenseman Dan Hamhuis, who played a full 82 games and had one of the best seasons of his career after summer sports hernia surgery in 2011. "There's lots of variables: different surgeons doing it, different levels of tears. Some guys it's just a simple hernia and mesh insertion. Other guys have (adductor muscles that) could be torn and then it's a whole thing. ... I think rehab was a huge part of it, and of course everybody has different rehab programs."


Med sedvanlig tur + omställning till stor rink + nytt spelsystem + ny liga, bara göra matten.
 Så du höftade bara en period? Ok. Diverse läkare och hemsidor säger 6-10 veckor beroende på hur svår slitning för att komma igång för fullt. Plus kanske 1-2 veckor för att komma i kapp träningsmässigt. Så säg 8-12 veckor.. max.

Har gått drygt 5 månader nu. Känns som han börjar vara där nu. Ny liga, nytt spelsystem och skada under försäsong. Tar 4-6 mån då.

Borde kanske haft samma tålamod med Kennedy. Men han trivdes ju inte här heller, liten knotte hemma

Men han är ju fortfarande värdelös.

Ja, det håller jag med om. Kanske tar 6-8 mån

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av farre tor 01 feb 2024, 21:32

Jag fortsätter att tjata men han håller inte i SHL.
Vet inte hur många matcher han nu kostat oss.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Serkan122 tor 01 feb 2024, 21:34

farre skrev:Jag fortsätter att tjata men han håller inte i SHL.
Vet inte hur många matcher han nu kostat oss.
Han och Jansson har tillsammans kostat oss ett antal poäng..

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Björnkäften tor 01 feb 2024, 21:34

Offensivt en del ljusglimtar men defensivt och spelet med puck i egen zon är fan horribelt

Björnkäften

Antal inlägg : 504
Join date : 15-05-29

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Mr Bister tor 01 feb 2024, 21:55

Serkan122 skrev:
farre skrev:Jag fortsätter att tjata men han håller inte i SHL.
Vet inte hur många matcher han nu kostat oss.
Han och Jansson har tillsammans kostat oss ett antal poäng..
Jag tror inte vi hade haft fler poäng med dessa spelare på läktaren, Ni måste börja inse att det är laget som ska göra det och inte enskilda spelare.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av CKa tor 01 feb 2024, 21:58

Mr Bister skrev:
Serkan122 skrev:
farre skrev:Jag fortsätter att tjata men han håller inte i SHL.
Vet inte hur många matcher han nu kostat oss.
Han och Jansson har tillsammans kostat oss ett antal poäng..
Jag tror inte vi hade haft fler poäng med dessa spelare på läktaren, Ni måste börja inse att det är laget som ska göra det och inte enskilda spelare.

Nej för då hade LHF haft 5 backar. Däremot med tre andra backar hade det kunnat se annorlunda ut.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

farre and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Polyfemos tor 01 feb 2024, 22:08

CKa skrev:
Mr Bister skrev:
Serkan122 skrev:
farre skrev:Jag fortsätter att tjata men han håller inte i SHL.
Vet inte hur många matcher han nu kostat oss.
Han och Jansson har tillsammans kostat oss ett antal poäng..
Jag tror inte vi hade haft fler poäng med dessa spelare på läktaren, Ni måste börja inse att det är laget som ska göra det och inte enskilda spelare.

Nej för då hade LHF haft 5 backar. Däremot med tre andra backar hade det kunnat se annorlunda ut.
Han fick ju 25+ minuter mot Växjö och det funkade fint.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Snikne Ville tor 01 feb 2024, 22:29

Med marginal underkänd insats ikväll. Dock lur på att han kan kan dras med nån infektion, noterade redan från början att han verkade helt stum i slutet av bytena.

Som jag skrev i nån annan tråd, hittils har han blandat o gett alldeles för mycket.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore fre 02 feb 2024, 00:05

Spelet ishockey kan tolkas på många sätt..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7684
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad fre 02 feb 2024, 10:08

Tony Moore skrev:Spelet ishockey kan tolkas på många sätt..
Man hade kanske önskat att det spelades ishockey på den planeten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

farre, Lulefan, Pajala, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Dustin fre 02 feb 2024, 19:24

Spelat upp sig offensivt där han tar för sig mer och mer. Däremot svag i defensiven och låg bakom 0-1 målet igår.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Tony Moore fre 23 feb 2024, 11:15

Äntligen!


Frédéric Allard - Sida 3 Allard10
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7684
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, Redbear, Jonken, LulefanGBG, Puckad, Wolfhunter, Lulejoe and BulanFanClub like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken fre 23 feb 2024, 13:19

Félicitations pour le premier but de la SHL Frédéric !

Continuez à vous nourrir à partir du bleu !

Très beau geste de but aussi !
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6825
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Diktatorn fre 23 feb 2024, 15:09

Oavsett om det är Allard eller någon annan import/legoknekt blir jag alltid lika orimligt glad när någon firar med stålmannen
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Puckad and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jojjan fre 23 feb 2024, 22:10

Får så mkt mer skit än förtjänat, bra uppspel, finurlig, fyller på.
Börjar gilla detta!

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Diktatorn and Totte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken sön 25 feb 2024, 10:54


Oui; mais regarde là !
De très belles choses se produisent -lorsque vous visez la cible !

-LET'S GO for #3 next! cheers
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6825
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Lillwitte sön 25 feb 2024, 19:58

Tror mycket satt i skallen på Allard som igår presterade mycket bättre och såg mer avslappnad ut i spelet. Tänker mig in i hans situation kommer till en klubb i Europa som en halvstjärna på förhand får det inte alls att stämma oxh sen spöken i huvudet kring målskyttet som säkert har gjort att han tappat mycket fokus på övriga spelet.

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken mån 26 feb 2024, 10:32

Tyvärr; så missade han SÅ MYCKET av träningen i sommar pga sin skada. Och detta märks givetvis främst i hans defensiva en-mot-en spel. Motståndarens axel hamnar ofta framför Frédérics axel mellan blålinjen och målgården. Allard har ju i grund en fysisk spelstil; där man har mer förkärlek till att tacklas -än att vara duktig på GAP.

Och 'Stridhs' defensiva adelsmärke är ju just rörlig GAP och blad-mot-blad; med en jävla massa bål. Detta enda fram till förlängd blå eller målgård. Där är det axlar och is planterad styrka gäller.

Att Allard inte riktigt hänger med; handlar inte om att han är en kass spelare (Som tyvärr lite för många här verkar tro). Det handlar om en kombination av två saker:

A.) Att Frédéric inte kunnat göra det han vanligtvis gör varje sommar.
B.) En -ny liga, -stor is, -helt nytt spel sätt från vad han är van med nu i SHL.

Just nu är det learning and getting comfortable with it' -by doin' it -som gäller.

Frédéric Allard är en MYCKET BÄTTRE spelare i grund -sett mot vad han kunnat visa hittills i SHL. Även om processen går framåt i positiv riktning -för varje minut han spelar: så har han fortfarande LÅNGT KVAR till sin egna lägsta nivå.

Och det är bättre att spela honom 'järnet' nu. För i slutspelet; när nivån trappas upp: Måste Frédéric vara 'där'. Annars blir han ett rundningsmärke.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6825
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad mån 26 feb 2024, 14:36

Jag köper att han missade pga sin skada.
Men LHF fick ju inte veta något om skadan förrän han dök upp. (eller veckan innan)
För mig hänger inte historien ihop.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av CKa mån 26 feb 2024, 15:47

Puckad skrev:Jag köper att han missade pga sin skada.
Men LHF fick ju inte veta något om skadan förrän han dök upp. (eller veckan innan)
För mig hänger inte historien ihop.

Pga att det var då han skadade sig?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Xinpei mån 26 feb 2024, 17:04

Puckad skrev:Jag köper att han missade pga sin skada.
Men LHF fick ju inte veta något om skadan förrän han dök upp. (eller veckan innan)
För mig hänger inte historien ihop.

Om man skall tro både Allard och Luleå så åtdrog han sig en skada när han tränade själv. Det är väl knappast troligt att han inte meddelade Luleå så fort det blev klart vilken skada det handlade om.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 26 feb 2024, 17:45

Puckad skrev:Jag köper att han missade pga sin skada.
Men LHF fick ju inte veta något om skadan förrän han dök upp. (eller veckan innan)
För mig hänger inte historien ihop.
Svammel det stod om skadan långt innan han säsongen började i lokaltidningarna så om nu dom visste det så lär ju ledningen också vetat det.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Lillwitte tis 27 feb 2024, 15:15

Allard var inte skadad då han skrev på! Skadan uppkom under försäsongsträningen i Kanada innan han anlände var ju bara 1 månad till premiären då han skadade sig och han blev klar o Juni. Hursomhelst har han iaf visat bättring sista omgångarna och jag ser mycket av den där offensiva backstugan som Luleå behöver sen ligger han inte på Lepistös nivå ännu långt dörifrån men spelskicklig är han och det blir inte
Lika mycket skridskoåkning i Ahl då rinkarna är mindre det är därför han inte hänger med dom dör sista 1.5-2 meterna i hemjobbet i Ahl hade han inte behövt åka lika mycket skridskor och därmed huniit ikapp forwarden men här behöver snabbheten tränas upp. Tror hursomhelst att han kan bli viktig k ett slutspel.

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Wolfhunter, Xinpei and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken tis 27 feb 2024, 21:59

Att få en stor del av en försäsong förstörd; ger ALLTID negativa effekter för hockeyspelare. Kolla bara på Sellgren förra säsongen -jämfört med nu. Det roliga är dock att Allard hela tiden tar steg i rätt riktning nu.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6825
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

icemask, Wolfhunter, Bros! and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard - Sida 3 Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet