Frédéric Allard

+48
Wolfhunter
Xinpei
Lillwitte
Jojjan
Snikne Ville
Polyfemos
Mr Bister
Björnkäften
CKa
farre
Mange
Kneten
Metheuz
Jokerman ll
Sportchefen #2
LulefanGBG
Pontaking
Witchfinder77
Småland
Lasse Proppmätt
Diktatorn
RSD555
Tony Moore
Lars158
PM
Micke80
Sir Prozac
tibet
Donowitz
Dustin
Bellissimo
Monco
kokostrollet
Flippass
Puckad
Urken
Agenten
Pajala
Serkan122
Bamsefar
Hankburger
Danneja
NallePhu
KaptenBlodskelett
Panikvärvning
Redbear
Blinders
Jonken
52 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Frédéric Allard Empty Frédéric Allard

Inlägg av Jonken tis 09 maj 2023, 10:13

Bienvenue à Luleå Hockey Frédéric Allard !
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Blinders tis 09 maj 2023, 10:16


Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Redbear tis 09 maj 2023, 10:34

Welcome Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken tis 09 maj 2023, 10:41

J'espère que vous choisissez un numéro de maillot bas Frédéric. 8 conviendrait non ?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Panikvärvning tis 09 maj 2023, 11:08

Jonken skrev:J'espère que vous choisissez un numéro de maillot bas Frédéric. 8 conviendrait non ?

Han pratar engelska

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken tis 09 maj 2023, 11:14

Panikvärvning skrev:Han pratar engelska
Jag vet. Han är dock fransk kanadensare; och hans modersmål är Franska.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, Kneten and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 09 maj 2023, 11:15

Välkommen! Smile
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Blinders tis 09 maj 2023, 17:10

Några kommentarer om Allard på Twitter av några Kanadensare.


"En av de bästa personerna att spela för Rocket på sex år enligt mig."


"Jag gillade vad Fred kom med, trots den defensiva trängseln i Laval förtjänade han att spela mer enligt min mening"




"Han skulle ha varit en utmärkt mentor för att på rätt sätt övervaka ungdomarna i Laval... Å andra sidan har jag full förståelse för hans beslut, han riskerar att spela stora minuter i Europa!"

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Blinders tis 09 maj 2023, 17:13

En till kommentar.


Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu tis 09 maj 2023, 17:25

Rätt positiva kommentarer det där bådar gott att man hittat det man sökt dessutom!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Danneja tis 09 maj 2023, 17:28

Välkommen till världens bästa Luleå Fred!

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger tis 09 maj 2023, 18:14

Det blir bra det här.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore, Jonken, Danneja and Ekan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu tis 09 maj 2023, 18:37

Hankburger skrev:Det blir bra det här.
Han besitter på en bra högerslägga sedan han sätter puckarna på kassen dessutom, Tycker han ser mobil ut bra på buggarna känns som en jäkla väl scoutad spelare....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Bamsefar tis 09 maj 2023, 18:45

Verkar vara väldigt laglojal spelare, sånt ingångsvärde är nog tungt vägande vid rekrytering.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Serkan122 tis 09 maj 2023, 20:59

” NHL-meriterade backen Frédéric Allard har skrivit på för Luleå Hockey och han fick oväntad hjälp inför det beslutet: ett telefonsamtal med Konstantin Komarek. ”När vi hade pratat klart ringde jag min agent och sa: okej, nu kör vi”, säger Allard.

Konstantin Komarek och Allard känner inte varandra, men det var Allards agent som såg till att de fick en pratstund om Luleå.

– Jag pratade med honom innan jag bestämde mig. Han berättade att det var ett fint ställe och en bra organisation. Han sa också att det kan bli ganska kallt, men jag sa att jag är van vid det i Kanada, säger Frédéric Allard och fortsätter:

– Han sa att det var en jättebra organisation. Att de har ett bra lag som går för att vinna guld varje år och att det är kul att spela i staden. Han sa också att fansen är otroliga. Att arenan är bra och att resandet är bra. Han hade bara fina saker att säga om staden och fansen. Det gjorde mig glad.

Efter samtalet med Komarek kände sig Allard redo för Norrbotten.

– Jag hade nästan bestämt mig innan och det han sa bekräftade bara för mig att jag borde välja Luleå. När vi hade pratat klart ringde jag min agent och sa: ”okej, nu kör vi”.

25-årige Allard är född och uppvuxen i staden Quebec i Kanada. Han har spelat en NHL-match för Nashville Predators (2020/21) och tre för Montreal Canadiens den här säsongen. Övriga tiden har han hållit till i AHL.

– Jag är mer offensiv än defensiv, men jag är en bra tvåvägsspelare. Jag har ofta spelat i både powerplay och boxplay. Powerplay har jag spelat hela livet. Mina styrkor är mitt spelsinne och mitt passningsspel.

Han har inte gett upp NHL-drömmen.

– Det är därför jag vill till Sverige för jag kan fortfarande bli bättre och det här en av toppligorna i Europa. Jag skrev ett tvåårskontrakt med Luleå för jag vet att de är ett bra lag som vill vinna titlar.

Allard har spelat ihop med svenskar som Lias Andersson, Jacob Moverare och Tobias Björnfot och de uppmuntrade också honom att komma till SHL.

– De sa att Luleå är ett svårt lag att möta, att de jobbar hårt och alltid vill vinna. De sa att du får göra dig beredd på en kall och mörk vinter. Men jag sa att jag behöver bara ta med mig min vinterjacka så klarar jag mig bra.

Petter Granberg, Malmbergetprodukten som spelar i Skellefteå, är en annan gammal lagkamrat. Allard visste inte att hans gamle backkollega, från Milwauke Admirals i AHL, numera finns i Luleås värsta rival.

– Nu får jag försöka att inte gilla honom längre, säger Allard och skrattar gott.”

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/ovantade-samtalet-gjorde-att-backen-valde-lulea-hockey/jp1qq4kj

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Redbear, Jonken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Serkan122 tis 09 maj 2023, 23:22

Serkan122 skrev:” NHL-meriterade backen Frédéric Allard har skrivit på för Luleå Hockey och han fick oväntad hjälp inför det beslutet: ett telefonsamtal med Konstantin Komarek. ”När vi hade pratat klart ringde jag min agent och sa: okej, nu kör vi”, säger Allard.

Konstantin Komarek och Allard känner inte varandra, men det var Allards agent som såg till att de fick en pratstund om Luleå.

– Jag pratade med honom innan jag bestämde mig. Han berättade att det var ett fint ställe och en bra organisation. Han sa också att det kan bli ganska kallt, men jag sa att jag är van vid det i Kanada, säger Frédéric Allard och fortsätter:

– Han sa att det var en jättebra organisation. Att de har ett bra lag som går för att vinna guld varje år och att det är kul att spela i staden. Han sa också att fansen är otroliga. Att arenan är bra och att resandet är bra. Han hade bara fina saker att säga om staden och fansen. Det gjorde mig glad.

Efter samtalet med Komarek kände sig Allard redo för Norrbotten.

– Jag hade nästan bestämt mig innan och det han sa bekräftade bara för mig att jag borde välja Luleå. När vi hade pratat klart ringde jag min agent och sa: ”okej, nu kör vi”.

25-årige Allard är född och uppvuxen i staden Quebec i Kanada. Han har spelat en NHL-match för Nashville Predators (2020/21) och tre för Montreal Canadiens den här säsongen. Övriga tiden har han hållit till i AHL.

– Jag är mer offensiv än defensiv, men jag är en bra tvåvägsspelare. Jag har ofta spelat i både powerplay och boxplay. Powerplay har jag spelat hela livet. Mina styrkor är mitt spelsinne och mitt passningsspel.

Han har inte gett upp NHL-drömmen.

– Det är därför jag vill till Sverige för jag kan fortfarande bli bättre och det här en av toppligorna i Europa. Jag skrev ett tvåårskontrakt med Luleå för jag vet att de är ett bra lag som vill vinna titlar.

Allard har spelat ihop med svenskar som Lias Andersson, Jacob Moverare och Tobias Björnfot och de uppmuntrade också honom att komma till SHL.

– De sa att Luleå är ett svårt lag att möta, att de jobbar hårt och alltid vill vinna. De sa att du får göra dig beredd på en kall och mörk vinter. Men jag sa att jag behöver bara ta med mig min vinterjacka så klarar jag mig bra.

Petter Granberg, Malmbergetprodukten som spelar i Skellefteå, är en annan gammal lagkamrat. Allard visste inte att hans gamle backkollega, från Milwauke Admirals i AHL, numera finns i Luleås värsta rival.

– Nu får jag försöka att inte gilla honom längre, säger Allard och skrattar gott.”

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/ovantade-samtalet-gjorde-att-backen-valde-lulea-hockey/jp1qq4kj
Komarek säljer in Luleå bra iallafall, speciellt när han tar med att ”resandet är bra”. Är väll det enda man kan klaga på om man spelar i Luleå? Smile

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Braun likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken ons 10 maj 2023, 08:35

Serkan122 skrev:Komarek säljer in Luleå bra iallafall, speciellt när han tar med att ”resandet är bra”. Är väll det enda man kan klaga på om man spelar i Luleå? Smile
Resandet i SHL lär väl vara i det närmaste underbart -jämfört med vad Frédéric är van vid i AHL. Wink
Längsta kortleksbussen -lär väl bli Ö-vik nästa sässe.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Jonken ons 10 maj 2023, 09:18

Eller kanske Sundsvall...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Blinders ons 10 maj 2023, 09:20

Inget CHL i år, så under hösten är det nästan bara matcher på torsdagar och lördagar.
Så resandet blir inte lika tufft i år som förra säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Pajala ons 10 maj 2023, 16:44

Komarek tog i rejält iaf Very Happy "Han sa att det var en jättebra organisation. Att de har ett bra lag som går för att vinna guld varje år".
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

grottmannen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Danneja mån 31 jul 2023, 16:33

Samtliga spelare i Luleå Hockey var på plats när laget återsamlades inför säsongen. Men nyförvärvet Frédéric Allard har åkt på en skada på hemmaplan och körde på egen hand.

Under måndagen gjorde Luleå Hockey de sista fystesterna. Laget återsamlades redan dagen innan med samtliga nyförvärv på plats.

I fredags anlände backen Frédéric Allard till sin nya hemstad. Backen som under förra säsongen gjorde sina tre första NHL-matcher.

– Allt har varit bra. Staden är vacker och de har välkomnat oss bra och jag är laddad att börja, säger Allard.

Samtliga spelare var på plats när Luleå Hockey drog igång.

Allard har under våren och sommaren försäsongstränat på egen hand i Quebec.

– Vi har varit samma grupp som har tränat tillsammans under de senaste åren.

– Jag har längtat efter att få kommer över och börja träna. Jag kan inte vänta på att få gå på is med killarna.

I och med flytten till Sverige är han tillbaka på den större rinken. Under pandemin spelade han 25 matcher i den österrikiska ligan.

– Jag spelade som junior på stor rink och var till Villach några matcher under covid. Jag är van vid det och har spelat fyra år på stor is. Jag är laddad att få göra det igen.

Men när samtliga spelare körde intervallträning strax före måndag lunch satt Allard på en träningscykel och tränade på egen hand.

– Jag har åkt på ett bakslag, men det ska vara lugnt inom några veckor. Vi får se vad som händer framöver, säger Allard.

Kommer du vara med när laget går på is?

– Förmodligen inte.

När kan du gå för fullt?

– Jag vet inte. Jag kom nyss hit så vi jobbar på det.

Backen skadade sig just innan han anlände till Luleå.

– Han har en liten skadekänning. Vi hoppas att det ska bli bra inom kort. Jag har inga detaljer. De skulle kolla på honom för att se vad det kan vara. Förhoppningsvis är det ingen fara, säger vice gm Ulf Engman.

Vad är det som har hänt?

– Han har fått en lättare sträckning, som vi hoppas att det är, nu under sommarträningen när han har kört hemma.

– Det är lite synd att man inte kan vara med fullt ut direkt naturligtvis.

Luleå Hockey har just nu sju backar under kontrakt och det är så man planerar att inleda säsongen.

– Just nu känner vi oss trygga med det. Sen har vi sagt att truppen inte kommer stängas förrän 15 februari.

Under eftermiddagen lämnade laget staden för att vara tillsammans några dagar i Stora Sjöfallet.

– Jag är van med både berg och snö. Så det här är inget nytt för mig (skratt), säger Allard.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten tis 08 aug 2023, 19:28

Danneja skrev:Samtliga spelare i Luleå Hockey var på plats när laget återsamlades inför säsongen. Men nyförvärvet Frédéric Allard har åkt på en skada på hemmaplan och körde på egen hand.

.

Tror tyvärr Allard kommer att missa premiären. Varför jag tror det?

För att luleås läkarteam är bedrövliga.
Allard skulle ha opererats så fort han kom över.
Samtidigt stressar Bulan på allard att träna fast det ända han behöver är en operation.


Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Urken tis 08 aug 2023, 19:48

Orkar inte inleda säsongen med fler skadade spelare.. vore trevligt om vi kunde få ha en hel trupp någon gång.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten tis 08 aug 2023, 19:50

Urken skrev:Orkar inte inleda säsongen med fler skadade spelare.. vore trevligt om vi kunde få ha en hel trupp någon gång.

Hade han fått opererats direkt så hade han varit redo om knappa 2v. Enklare ingrepp..

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Panikvärvning tis 08 aug 2023, 20:42

Agenten skrev:
Urken skrev:Orkar inte inleda säsongen med fler skadade spelare.. vore trevligt om vi kunde få ha en hel trupp någon gång.

Hade han fått opererats direkt så hade han varit redo om knappa 2v. Enklare ingrepp..

Varför tror du han skulle behöva opereras? Behöver alla som har en sträckning genomgå operation?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger tis 08 aug 2023, 21:46

Agenten skrev:
Danneja skrev:Samtliga spelare i Luleå Hockey var på plats när laget återsamlades inför säsongen. Men nyförvärvet Frédéric Allard har åkt på en skada på hemmaplan och körde på egen hand.

.

Tror tyvärr Allard kommer att missa premiären. Varför jag tror det?

För att luleås läkarteam är bedrövliga.
Allard skulle ha opererats så fort han kom över.
Samtidigt stressar Bulan på allard att träna fast det ända han behöver är en operation.


Så du menar alltså att man skall operera en simpel sträckning?

Agenten skrev:
Urken skrev:Orkar inte inleda säsongen med fler skadade spelare.. vore trevligt om vi kunde få ha en hel trupp någon gång.

Hade han fått opererats direkt så hade han varit redo om knappa 2v. Enklare ingrepp..

Eller så hade det förvärrat situationen? Varför skall han behöva opereras för en sträckningen egentligen? Den läcker ju av sig själv inom mindre tid än det tar att återhämta sig från en operation..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad tis 08 aug 2023, 21:52

Vad pratar vi om för skada som blir bättre av en operation?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger tis 08 aug 2023, 21:55

Puckad skrev:Vad pratar vi om för skada som blir bättre av en operation?

Ingen som Allard verkar ha i alla fall. Han har en sträckning som ibland händer när man rehabiliterar. Den läker genom att man inte överbelastar den på ett par veckor.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten ons 09 aug 2023, 11:50

Hankburger skrev:
Puckad skrev:Vad pratar vi om för skada som blir bättre av en operation?

Ingen som Allard verkar ha i alla fall. Han har en sträckning som ibland händer när man rehabiliterar. Den läker genom att man inte överbelastar den på ett par veckor.

Min innre källa säger att det är ett ljumskbråck.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger ons 09 aug 2023, 12:33

Agenten skrev:
Hankburger skrev:
Puckad skrev:Vad pratar vi om för skada som blir bättre av en operation?

Ingen som Allard verkar ha i alla fall. Han har en sträckning som ibland händer när man rehabiliterar. Den läker genom att man inte överbelastar den på ett par veckor.

Min innre källa säger att det är ett ljumskbråck.

Mhmmm.. Hade det varit ljumskbråck så hade ha antagligen opererats direkt istället för att man avvaktar eftersom ljumskbråck inte läker av sig själv. Något lagläkaren definitivt är medveten om.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Agenten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Panikvärvning ons 09 aug 2023, 13:57

Agenten skrev:
Hankburger skrev:
Puckad skrev:Vad pratar vi om för skada som blir bättre av en operation?

Ingen som Allard verkar ha i alla fall. Han har en sträckning som ibland händer när man rehabiliterar. Den läker genom att man inte överbelastar den på ett par veckor.

Min innre källa säger att det är ett ljumskbråck.

Synar KRAFTIGT att du har någon inte källa.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten ons 09 aug 2023, 14:00

Hankburger skrev:
Agenten skrev:
Hankburger skrev:
Puckad skrev:Vad pratar vi om för skada som blir bättre av en operation?

Ingen som Allard verkar ha i alla fall. Han har en sträckning som ibland händer när man rehabiliterar. Den läker genom att man inte överbelastar den på ett par veckor.

Min innre källa säger att det är ett ljumskbråck.

Mhmmm.. Hade det varit ljumskbråck så hade ha antagligen opererats direkt istället för att man avvaktar eftersom ljumskbråck inte läker av sig själv. Något lagläkaren definitivt är medveten om.

Precis, visst vore det konstigt om domningar opererade direkt?

Jag kan ju dessvärre inte outa vem jag har hört det av, och skulle bli väldigt förvånad om min källa sprider rykten som inte stämmer.

Vill se Allard i premiären.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

pingu, Puckad and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten tor 10 aug 2023, 20:40

Troligen Sports hernia. Vi får väll se när det kommer ut.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av NallePhu tor 10 aug 2023, 22:34

Om nu han har ett bråck kan han överhuvudtaget inte ens belasta kroppen utan att det ger av smärta, Finns inte en chans att han har dragit på sig det utan det är mer en sträckning som gör att han inte kan göra rättvisa på isen eller sig sj'lv!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Agenten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Panikvärvning tor 10 aug 2023, 23:01

Agenten skrev:Troligen Sports hernia. Vi får väll se när det kommer ut.

Men vänta nu, ”troligen”? Nyss hade du ju en inre källa som sa att det var ett ljumskbråck?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten tor 10 aug 2023, 23:12

Sports hernia är väll en form av bråck? Jag själv trodde S-H var ljumskbråck men det verkar inte vara samma ska.

Tar tillbaka allt om ljumskbråck, och säger SportsHernia istället. Sorry för det.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger fre 11 aug 2023, 13:59

Agenten skrev:Sports hernia är väll en form av bråck? Jag själv trodde S-H var ljumskbråck men det verkar inte vara samma ska.

Tar tillbaka allt om ljumskbråck, och säger SportsHernia istället. Sorry för det.

Du sa ju att din källa trodde att det var ljumskbråck. Är det du själv som är din "inre källa"?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten fre 11 aug 2023, 14:00



Hankburger skrev:
Agenten skrev:Sports hernia är väll en form av bråck? Jag själv trodde S-H var ljumskbråck men det verkar inte vara samma ska.

Tar tillbaka allt om ljumskbråck, och säger SportsHernia istället. Sorry för det.

Du sa ju att din källa trodde att det var ljumskbråck. Är det du själv som är din "inre källa"?

Haha. Tyvärr inte. Du får tro vad du vill.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Hankburger fre 11 aug 2023, 14:06

Agenten skrev:

Hankburger skrev:
Agenten skrev:Sports hernia är väll en form av bråck? Jag själv trodde S-H var ljumskbråck men det verkar inte vara samma ska.

Tar tillbaka allt om ljumskbråck, och säger SportsHernia istället. Sorry för det.

Du sa ju att din källa trodde att det var ljumskbråck. Är det du själv som är din "inre källa"?

Haha. Tyvärr inte. Du får tro vad du vill.

Okej. Låt oss leka Sherlock Holmes här för en sekund.

Ett nyregistrerat konto kommer in och skriver att Allard allt borde opererats så fort han skrev på eftersom han skall ha fått ett ljumskbråck enligt "inre källor" från föreningen. Denna person säger sedan emot påståendet och ändrar diagnosen till något annat och säger sedan emot den inre källan med ursäkten att denna själv spekulerat att det var ljumskbråck men nu istället är det ett så kallat Sportbråck?

Får en att ifrågasätta uttalandet helt klart.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten fre 11 aug 2023, 14:17

Hankburger skrev:
Agenten skrev:

Hankburger skrev:
Agenten skrev:Sports hernia är väll en form av bråck? Jag själv trodde S-H var ljumskbråck men det verkar inte vara samma ska.

Tar tillbaka allt om ljumskbråck, och säger SportsHernia istället. Sorry för det.

Du sa ju att din källa trodde att det var ljumskbråck. Är det du själv som är din "inre källa"?

Haha. Tyvärr inte. Du får tro vad du vill.

Okej. Låt oss leka Sherlock Holmes här för en sekund.

Ett nyregistrerat konto kommer in och skriver att Allard allt borde opererats så fort han skrev på eftersom han skall ha fått ett ljumskbråck enligt "inre källor" från föreningen. Denna person säger sedan emot påståendet och ändrar diagnosen till något annat och säger sedan emot den inre källan med ursäkten att denna själv spekulerat att det var ljumskbråck men nu istället är det ett så kallat Sportbråck?

Får en att ifrågasätta uttalandet helt klart.

Sherlock e King.

Är detta mitt ända konto? Jag minns inte.

Jag ska vara ärlig, sen får du tro vad du vill.
Jag pratade med min ”vän” som sa sports hernia.
Efter en extremt snabb googling på sports hernia svenska så kommer detta fram:
’Sportbråck är en smärtsam skada på mjukvävnaden som uppstår i ljumskområdet”.

Jag som egentligen inte har någon aning om vad varken bråck eller hernia är tror att det är ett ljumskbråck. Vilket det alltså inte är efter efterforskning.

Jag står fortfarande fast vid Sports Hernia.


Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Puckad fre 11 aug 2023, 14:30

Hankburger skrev:
Agenten skrev:

Hankburger skrev:
Agenten skrev:Sports hernia är väll en form av bråck? Jag själv trodde S-H var ljumskbråck men det verkar inte vara samma ska.

Tar tillbaka allt om ljumskbråck, och säger SportsHernia istället. Sorry för det.

Du sa ju att din källa trodde att det var ljumskbråck. Är det du själv som är din "inre källa"?

Haha. Tyvärr inte. Du får tro vad du vill.

Okej. Låt oss leka Sherlock Holmes här för en sekund.

Ett nyregistrerat konto kommer in och skriver att Allard allt borde opererats så fort han skrev på eftersom han skall ha fått ett ljumskbråck enligt "inre källor" från föreningen. Denna person säger sedan emot påståendet och ändrar diagnosen till något annat och säger sedan emot den inre källan med ursäkten att denna själv spekulerat att det var ljumskbråck men nu istället är det ett så kallat Sportbråck?

Får en att ifrågasätta uttalandet helt klart.

Eller släpp det bara, Agenten kan ha valt att tolka infon fel, hört det fel , förstått det fel. fått fel info, medvetet eller omedvetet.
Det som är bra ar ätt killen är redo för spel snart.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Flippass fre 11 aug 2023, 22:44

Chat GPT ger svaret om Sports Hernia:
En sportsbråck, även känt som athletic pubalgia, är en typ av skada som inträffar i ljumsken, särskilt runt musklerna och senorna i nedre bukområdet. Trots sitt namn är en sportsbråck inte en sann bråck där ett organ eller vävnad buktar genom en svag punkt i bukväggen. Istället handlar det om en belastning eller bristning i de mjuka vävnaderna, såsom muskler, senor eller ligament, som stöder ljumsken och bäckenregionen.

Sportsbråck är vanligtvis förknippade med aktiviteter som innebär vridning, vändning och plötsliga riktningsförändringar, såsom de som förekommer i sporter som fotboll, ishockey, amerikansk fotboll och basket. Skadan visar sig ofta som smärta och obehag i nedre bukområdet eller ljumsken, vilket kan förvärras under fysiska aktiviteter och förbättras med vila. Andra symptom kan inkludera smärta som strålar ner på insidan av låret, svaghet i ljumsken och svårigheter med aktiviteter som kräver bålstyrka.

Diagnos av en sportsbråck kan vara utmanande eftersom den inte alltid syns på vanliga bildundersökningar som röntgen eller magnetisk resonanstomografi (MR). Läkare använder emellertid ofta en kombination av fysiska undersökningar, sjukdomshistoria och uteslutning av andra potentiella orsaker till ljumssmärta för att komma fram till en diagnos.

Behandling av en sportsbråck innebär vanligtvis en kombination av vila, fysioterapi och ibland antiinflammatoriska läkemedel. I vissa fall kan kirurgisk ingripande vara nödvändigt för att reparera de brustna eller belastade vävnaderna. Rehabilitering och stärkande övningar är viktiga delar av återhämtningen för att återställa styrka och flexibilitet i det drabbade området och förhindra framtida skador.

Om du misstänker att du har en sportsbråck eller upplever ihållande ljumssmärta är det viktigt att rådfråga en medicinsk professionell för korrekt utvärdering och behandlingsrekommendationer.

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

grottmannen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Agenten mån 14 aug 2023, 13:15

Operation i närtid. Men ni tror mig väll inte förens NSD Skriver.

Väldigt tråkigt, i och med att medteam hade kunna gjort det här direkt då han kom över.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

pingu and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av kokostrollet mån 14 aug 2023, 13:28

Agenten skrev:Operation i närtid. Men ni tror mig väll inte förens NSD Skriver.

Väldigt tråkigt, i och med att medteam hade kunna gjort det här direkt då han kom över.

Cred till dig när det gäller korrekt info om det stämmer. Då bör de redan leta ersättare antar jag.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu, Puckad and Agenten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Monco mån 14 aug 2023, 13:56

Borta minst åtta veckor!

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Serkan122 mån 14 aug 2023, 14:06

Monco skrev:Borta minst åtta veckor!
Minst åtta veckor? Undra varför alla lag går in med 8 backar på kontrakt… (förutom vi då).

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Bellissimo mån 14 aug 2023, 14:45

Serkan122 skrev:
Monco skrev:Borta minst åtta veckor!
Minst åtta veckor? Undra varför alla lag går in med 8 backar på kontrakt… (förutom vi då).

Är ju inga som helst problem att spela på 6 backar, öppnar dessutom upp utrymme för juniorer att få prova på SHL.

Bellissimo

Antal inlägg : 60
Join date : 23-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Dustin mån 14 aug 2023, 16:17

Bellissimo skrev:
Serkan122 skrev:
Monco skrev:Borta minst åtta veckor!
Minst åtta veckor? Undra varför alla lag går in med 8 backar på kontrakt… (förutom vi då).

Är ju inga som helst problem att spela på 6 backar, öppnar dessutom upp utrymme för juniorer att få prova på SHL.

Ser inte hellre något större problem att gå på sex backar en kortare period i början av säsongen. Viktigt däremot att vi slipper ytterligare backskador. Till våren behöver vi dock ha minst åtta SHL-mässiga backar inför ett förhoppningsvis långt slutspel.

I och med att Allard verkar bli borta ett tag tar jag för givet att man är aktiv på marknaden och hugger ifall en spännande back kommer loss redan under hösten.

Allard, Kempe och Komarov alltså skadat gods som värvats senaste året, klart oroväckande.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Donowitz mån 14 aug 2023, 16:23

Läge för J.Berglund att starta träning av baklängesåkning då.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Monco mån 14 aug 2023, 16:40

Dustin skrev:
Bellissimo skrev:
Serkan122 skrev:
Monco skrev:Borta minst åtta veckor!
Minst åtta veckor? Undra varför alla lag går in med 8 backar på kontrakt… (förutom vi då).

Är ju inga som helst problem att spela på 6 backar, öppnar dessutom upp utrymme för juniorer att få prova på SHL.

Ser inte hellre något större problem att gå på sex backar en kortare period i början av säsongen. Viktigt däremot att vi slipper ytterligare backskador. Till våren behöver vi dock ha minst åtta SHL-mässiga backar inför ett förhoppningsvis långt slutspel.

I och med att Allard verkar bli borta ett tag tar jag för givet att man är aktiv på marknaden och hugger ifall en spännande back kommer loss redan under hösten.

Allard, Kempe och Komarov alltså skadat gods som värvats senaste året, klart oroväckande.

Rehab 8-10 veckor skriver Luleå Hockey nu. Sedan är det väl någon vecka till för att komma i matchform. Då är vi i mitten på November. Det är väl lite för länge att spela med sex backar, speciellt om det blir någon fler skada eller avstängning.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Hankburger, Serkan122 and Agenten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Frédéric Allard Empty Sv: Frédéric Allard

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet