Leo Komarov

+31
Tony Moore
Micke80
Sportchefen #2
Blinders88
Dundernisse
Panikvärvning
ski3r
Urken
Snikne Ville
Hjalmar_Vuopio
Danneja
Titan 4020
Hurlun
Donowitz
Serkan122
tibet
JohanO
Kagen
Jokerman ll
Hankburger
NallePhu
farre
Jonken
Jojjan
Pajala
Dustin
Lajon
Bamsefar
Myrman
Redbear
Puckad
35 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av tibet sön sep 18, 2022 8:10 pm

Vi har en kapten i Gustavsson och en överste i Tyrväinen! Nu verkar som vi kan addera en general till samlingen.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1185

Danneja and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Jonken mån sep 19, 2022 8:41 am

Leo har ju inte spelat borta matcher ännu. Han lär ju inte behöva allt för många byten; innan 'drevet' går igång. När motståndare själva fattar sina egna begränsningar: Att det inte fixar att stoppa honom; kommer de att gemensamt skjuta topplocket först -och bara sjunka lägre sen...

-Man sitter ju bara och väntar på 'lök-gnället' och 2:an för hans utrustning/visir.

Redan på torsdag är det dags och se vem som är vassast framför motståndarmålet; när Rögle kommer på besök i Coop: Leo Komarov vs. Dennis Everberg.  Det blir även Julius Honka vs. Daniel Zaar på one timers i PP ifrån vänster kanten. Everberg kommer givetvis ha en liten fördel; eftersom vi inte lyckats få in 'vår' Adam Tambellini i laget ännu. (Här räknar jag dock med att vår högerkant steppar upp.)

Trots detta: Tror jag att vår #47 kommer att gå MINST jämnt mot deras #18 framför kassen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 5236

JohanO, Lehto and Danneja like this post

Inlägg av Jokerman ll mån sep 19, 2022 9:56 am

Leo Komarov - Sida 3 73030410
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 784

Jonken, Kneten, Hjalmar_Vuopio and Danneja like this post

Inlägg av Danneja fre sep 23, 2022 6:25 pm

Leo Komarov var i centrum under Luleås 2-4-förlust hemma mot Rögle.
Enligt Rögles Daniel Zaar så åkte Komarov över till deras bås och ville få någon att slåss.
– Det där är lite konstigt beteende kan jag tycka, säger Zaar till Norrbottens-Kuriren

Rögle gjorde en väldigt bra bortamatch uppe i Norrbotten och vann med 4-2 mot Luleå efter att ha tagit ledningen med 3-0 i första perioden och hade till och med en sekvens i matchen där de inte släppte till ett enda skott mot det egna målet på 37 minuter och 25 sekunder.

Någon som då blev frustrerad över hur det gick i matchen var Luleås nyförvärv Leo Komarov. Enligt Röglestjärnan Daniel Zaar så åkte Komarov fram, vid upprepade tillfällen, och försökte få någon motståndare att slåss med honom.

– Han var vid vårt bås rätt många gånger, och försökte få igång oss, säger Zaar till NSD och fortsätter:
– Han ville slåss med hela vårt lag, men det fanns ingen anledning, vi ledde ju matchen.  

Daniel Zaar är också oförstående till varför Leo Komarov insisterade att få slåss med någon i Rögle.

– Det är kul med fysiskt spel, men det där är ett lite konstigt beteende, kan jag tycka, och jag vet inte hur mycket det hjälpte dem, men han var väl tvungen att försöka med något när de inte fick sitt spel att fungera, säger Zaar till Norrbottens-Kuriren.

Leo Komarov har hittills noterats för en assist och åtta tacklingar under de två första matcherna i SHL den här säsongen.

Man kan ju tycka att det är jävla märkligt om det stämmer? Bättre fokusera på sitt eget spel och göra det bättre?

Danneja

Antal inlägg : 368

Inlägg av Urken fre sep 23, 2022 6:31 pm

Låt Komarov härja. Kan bli kul. Han är rutinerad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 19685

http://luleahockey.se/

Jonken, JohanO and Tobbebias88 like this post

Inlägg av Micke80 fre sep 23, 2022 8:00 pm

Instämmer, ska man ta hit en som han då måste man låta honom vara den spelaren. Märker man sen att gan inte hittar rätt nivå så får nan hjälpa honom med det.

Komarevs spel är ju just att vara en störig jäkel så när han gafflar med det andra laget så är det ju gans spel.
Bara det att Zaar pratar om det i nediavtyder på att han kom in i deras hjärna.

Micke80

Antal inlägg : 2939

Tobbebias88 likes this post

Inlägg av Urken fre sep 23, 2022 8:24 pm

Micke80 skrev:Instämmer, ska man ta hit en som han då måste man låta honom vara den spelaren. Märker man sen att gan inte hittar rätt nivå så får nan hjälpa honom med det.

Komarevs spel är ju just att vara en störig jäkel så när han gafflar med det andra laget så är det ju gans spel.
Bara det att Zaar pratar om det i nediavtyder på att han kom in i deras hjärna.

Helt rätt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 19685

http://luleahockey.se/

Tobbebias88 likes this post

Inlägg av chiII lör sep 24, 2022 10:33 am

Det viktigaste är väl att han inte går runt och drar på sig dumma utvisningar med fula tacklingar eller att dra igång slagsmål oprovocerat. Hittills tycker jag han klarar det utmärkt. Verkar som att han kan kontrollera sig och ligger på rätt sida gränsen allt som oftast

chiII

Antal inlägg : 805

Inlägg av Jonken lör sep 24, 2022 11:01 am

Krävs även lite pundus och hår på bringan av en spelare -för att åka över och utmana typ hela motståndarbåset. Man måste kunna backa upp sådant också; något som Rögle båset tydligen verkar fatta. Att göra upp är ju okay i SHL idag; så länge spelarna som gör det är överens om detta.

Vi kommer att stöta ihop Ängelholms med gänget fler gånger under denna säsong. Jag törs nog garantera att deras spelare har koll på vem Leo Komarov är och står för inför 'returen'.

Och hela LHF-kommer att minnas den sista femman; som skickade ut Honka -när vi jagade för att komma ikapp. Tror inte att vi 'bjuder' Rögle på hela första perren i Ängelholm nästan gång vi möts den 26 december.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 5236

Inlägg av Snikne Ville lör sep 24, 2022 12:45 pm

Att han kacklar o tjafsar är ju hans stil. Lite som Sylvegård. Jag gillade mest när han på teket efter första reduceringen, med några sekunder kvar av perren, tar sats in i mittcirkeln o trycker till Tambellini.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5767

Inlägg av Lars158 lör sep 24, 2022 6:03 pm

Tycker Komarov är nyttig. Ger laget pondus.

Lars158

Antal inlägg : 8707

Danneja likes this post

Inlägg av Danneja sön sep 25, 2022 2:00 pm

Intervju med Komarov här

Så sent som i våras representerade Leo Komarov ryska SKA St. Petersburg i ryska KHL.

Där hade han själv också tänkt stanna.

Sedan kom den ryska invasionen av Ukraina och flyttlasset gick till Luleå, SHL och Sverige.

– Jag förstår när det kommer till pengarna, säger 35-åringen om de som valt att stanna i Ryssland.

Komarov har spräckt målnollan i Luleåtröjan.

Detta då han var med och bidrog till de tre poängen med sitt matchavgörande 3–2-mål i mötet med Brynäs, som tidigare uppgavs vara ute efter hans signatur, under lördagen.

Efter sina tre inledande matcher står han nu noterad för ett mål och en assist. Men vad som slagit honom som det svåraste att komma in i?

– Fan... farten är helt otrolig, säger han.

– Vi spelade mot Rögle innan, de hade många skickliga spelare och spelar snabbt. Och det är klart att när isen är större så det blir en annan hockey.

På tal om mötet med Rögle (förlust 2–4).

Komarov, som gjort en karriär på att stångas med sina motståndare från sin forwardspositon, hamnade också i hetluften i det förväntade toppmötet.

”Det är mycket skriverier”
Röglestjärnan Daniel Zaar sade bland annat följande efter matchen enligt NSD:

– Han var vid vår bänk rätt många gånger och försökte få i gång oss. Han ville slåss med hela vårt lag.

Komarov, som själv uttalade sig när lagkamraten Brendan Shinnimin hamnade i hetluften i mötet med Brynäs, tar händelserna i mötet med Rögle med ro.

Det är väl ganska mycket skriverier... de som känner mig och vet om min spelstil vet att jag har en rätt egen stil. Man ska inte ta det så mycket på allvar, men jag gillar att snacka och sånt. Börjar någon gråta i tidningen kanske man får hålla det för sig själv. Det som händer på isen kanske man får hålla på isen, säger han.

Men hur hamnade en 35-årige före detta NHL- och KHL-spelare med OS- och VM-guld på meritlistan i SHL och Luleå?

Komarov själv lyfter en god dialog med tränaren Thomas ”Bulan” Berglund.

– Jag pratade med ”Bulan” mycket också. Jag fick höra att jag har en chans att passa in här och att det passar mitt spel. Och det är klart att jag kollade vilka som spelar här och hur man spelar här innan jag skrev på

Han fortsätter:

– Således är det klart att det gått rätt enkelt. Det är rätt likt som jag hade det i Islanders också, vi går rätt hårt på fyra kedjor. Men det är bara några matcher, ge mig något mål till och några matcher så kör vi. Men tempot är framför allt den främsta utmaningen.

Hur känner du att du kommit in i laget och staden?

– Det har varit helt okej... jag behöver lite mer träning. Jag gillar ”Bulan” för vi kör hårt när vi kör. Mot Rögle har vi två dåliga perioder men kommer nästan ikapp. Sen är Luleå är en liten, mysig, stad. Jag har bott i Toronto och New York så jämfört med det finns inte så mycket att göra, men man vänjer sig. Jag ska få över familjen

Komarov själv hade gärna spelat i SHL och Sverige tidigare i sin karriär.

– Skulle jag vara tio år yngre hade det varit den bästa ligan att spela i. Det tränas hårt med mycket fys och mycket is. Men som 35-åring är det inte så lätt alltid, även om jag tror att jag kommer in i det.

Komarov hade tänkt spela i KHL
Hur kan du som en rutinerad spelare hjälpa de yngre i laget?

– Det är väl mer frågor och sånt... jag har varit ung själv. Det börjar på träningen och man får hålla huvudet på rätt plats, inte tänka för långt. Man ska vara på rätt plats och arbeta så ser man sen.

Han ger också ett exempel i det fallet:

–Själv hade jag tänkt spela i KHL, nu är vi här. Vem vet om världsläget nästa månad? Nu är vi här så får vi se sen. De här spelarna kanske spelar i en bättre liga senare?

På tal om just KHL, som Komarov lämnade först när förra säsongen tog slut, är det en fortsatt debatt kring de spelare som valt att spela i KHL trots den ryska invasionen av Ukraina. Det finns en handfull sådana spelare från Sverige, men endast en från Finland.

– Det är svårt… jag förstår dem pengamässigt. Men alla får göra sina egna val. Jag är väl ganska neutral. Jag är inte på deras sida, inte emot. Men jag förstår dem när det kommer till pengarna.

Men i första hand ligger hans fokus på Luleå.

– Resultatet visar sig i slutet av säsongen men vi försöker jobba hårt varje match, säger Komarov

Danneja

Antal inlägg : 368

Inlägg av Hellcop sön sep 25, 2022 2:43 pm

Studerade brynäsarna vid tek då Leo och Juhani var inne, flackande blickar och spända nävar runt klubborna.

På riktigt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 486

Danneja likes this post

Inlägg av JohanO sön sep 25, 2022 2:50 pm

Det finns mycket gott att säga om Leo, men jag är grymt imponerad av att han lyckas spela så pass fysiskt och grisigt som han gör utan att ha dragit på sig en enda utvisning hittills. Kyligt huvud på karln än så länge!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 477

kokostrollet, LulefanGBG and Danneja like this post

Inlägg av SatanicPanic Idag på 10:28 am

SatanicPanic

Antal inlägg : 71

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan