Leo Komarov

+50
DaVoc
Pitebo
Jonsey78
Kneten
Mange
Lulejoe
evanovich
Burskydd
Xerzocx
LinusFröbergsMustasch
pingu
Hedanders
Meyhem
Lehto
LulefanGBG
SatanicPanic
Hellcop
Lars158
chiII
Tony Moore
Micke80
Sportchefen #2
Blinders
Dundernisse
Panikvärvning
ski3r
Urken
Snikne Ville
Hjalmar_Vuopio
Danneja
Titan 4020
Hurlun
Donowitz
Serkan122
tibet
JohanO
Kagen
Jokerman ll
Hankburger
NallePhu
farre
Jonken
Jojjan
Pajala
Dustin
Lajon
Bamsefar
Myrman
Redbear
Puckad
54 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Leo Komarov Empty Leo Komarov

Inlägg av Puckad sön 04 sep 2022, 15:05

Welcome! cheers
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Redbear sön 04 sep 2022, 15:10

Trodde vi skulle få en LFH Live först Smile Välkommen cheers
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Myrman sön 04 sep 2022, 15:15

En riktig grinder!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Bamsefar sön 04 sep 2022, 15:29

Tervetuloa Leo
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Lajon sön 04 sep 2022, 15:39

Mycket bra 👍
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Dustin sön 04 sep 2022, 15:43

Kul med Komarov. Velat ha honom i 12 års tid.

Powerforward = Check

En skillad högerskytt på det här.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Redbear, Pontaking and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Pajala sön 04 sep 2022, 15:52

Passerat Zenith på sin karriär, hoppas han har mer hockey i sig, men nu måste nästa värvning hålla riktigt hög klass.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jojjan sön 04 sep 2022, 15:55

Hade inte Rask varit kvar hade jag förstått denna värvningen, men nu känns den lika dum som att vi behöll Rask.

Jojjan

Antal inlägg : 314
Join date : 19-03-09

pingu, farre and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken sön 04 sep 2022, 16:53

VÄLKOMMEN till Luleå och Norrbotten Leo!

-Nothing halfass this season!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av farre sön 04 sep 2022, 17:22

Jojjan skrev:Hade inte Rask varit kvar hade jag förstått denna värvningen, men nu känns den lika dum som att vi behöll Rask.

Exakt som jag tänker. Helt enig.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av NallePhu sön 04 sep 2022, 17:40


Intressant han snackar flytande Svenska på kuppen....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Dustin sön 04 sep 2022, 18:45

Även om Komarov kanske inte främst är det vi behöver så är i varje fall jag glad över att få lite mer tyngd och fysik bland forwards.

Han kommer till 100% bli en publikfavorit och tror hans ledaregenskaper kan hjälpa oss, framförallt i ett tight slutspel. Sen kommer sista forwardsvärvningen vara vital. Hoppas också man håller det öppet för en rockad om Shinnimin och Rask inte presterar under säsongens gång.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hankburger sön 04 sep 2022, 19:22

Jojjan skrev:Hade inte Rask varit kvar hade jag förstått denna värvningen, men nu känns den lika dum som att vi behöll Rask.

Jämför du just nu Rask.. som är en spelare för en tredje/fjärdelina med Komarov som nog skulle platsa i nästan varenda lags andra/tredjefemma? Dessa två spelare har inget med varandra att göra.. varken lön eller positionsmässigt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jojjan sön 04 sep 2022, 19:40

Ja, för att Rask ses som en "grinder" (fullständigt misslyckad och onödig spelare för oss) likaså Komarov.
Jag ser ju dock inte var Rask ska petas in, iom Leo värvningen borde Rask inte finnas i Luleås laguppställning.
Går inte före någon i 4:e kedjan, Mattsson är ljusår viktigare än denna importspelare.

Jojjan

Antal inlägg : 314
Join date : 19-03-09

farre, Pajala and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hankburger sön 04 sep 2022, 19:45

Jojjan skrev:Ja, för att Rask ses som en "grinder" (fullständigt misslyckad och onödig spelare för oss) likaså Komarov.
Jag ser ju dock inte var Rask ska petas in, iom Leo värvningen borde Rask inte finnas i Luleås laguppställning.
Går inte före någon i 4:e kedjan, Mattsson  är ljusår viktigare än denna importspelare.

Som sagt. Komarov kommer inte spela i en fjärdefemma så Rask är fullständigt irrelevant till diskussionen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jojjan sön 04 sep 2022, 20:14

Näe, Rask spelar i 3:e där Leo ska peta undan Rask, men Rask är förjävla dålig och borde inte vara kvar. Detta på bekostnad av mer talang.

Jojjan

Antal inlägg : 314
Join date : 19-03-09

farre, Dundernisse and ChristophorusRex like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Dustin sön 04 sep 2022, 20:14

Så här vill man gärna se Jocke Lindström, Ryan Lasch och Lennström tappa det i vinter.

https://youtu.be/1zrZwHLWVAE

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hankburger sön 04 sep 2022, 20:27

Dustin skrev:Så här vill man gärna se Jocke Lindström, Ryan Lasch och Lennström tappa det i vinter.

https://youtu.be/1zrZwHLWVAE

För att vara riktigt ärlig. Det krävs inte mycket för att få Lindström att tappa det. Och problemet är att han då försöker skada motspelarna. Lasch försvinner från matchen när han surnar till.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jokerman ll sön 04 sep 2022, 20:50

Den främsta anledningen till att det inte blev guld i våras var inte pga Omark eller Andreasson, Lepistö eller Lassi.

Det var på grund av att vi INTE hade nån som kunde axla Tyrres roll när han blev skadad mot fbk.

Nu har vi det.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1266
Join date : 21-05-19

Jonken, Lehto and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Kagen sön 04 sep 2022, 21:18

KHL, NHL, VM.. det finns några sätt att bli odödlig på och ett sådant är att vinna SM-guld med Luleå. Det var länge sedan nu och ändå är vi många som kan rada upp alldeles för många spelare från guldåret.

Inte minst de finska spelarna. Hoppas Leo har det driv och den hunger som ändå krävs på den här nivån att visa vad finsk Sisu betyder.

Som Jonken så finstämt uttryckte det:

-Nothing halfass this season!
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1726
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Redbear and Jonken like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av farre sön 04 sep 2022, 22:03

Jokerman ll skrev:Den främsta anledningen till att det inte blev guld i våras var inte pga Omark eller Andreasson, Lepistö eller Lassi.

Det var på grund av att vi INTE hade nån som kunde axla Tyrres roll när han blev skadad mot fbk.

Nu har vi det.

Du har fel. Det var för att bulan ansåg att det var en prestigeförlust att börja matcha femmorna annorlunda. Hade han svalt stoltheten och matchat Omark-femman mot en annan än De La Rose femman då hade vi haft guldet.
Sedan så hade vi sjukdomen som Andreasson hade åkt på oxå. Men framförallt coachningen var huvudskälet.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

ChristophorusRex likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av NallePhu sön 04 sep 2022, 22:05

farre skrev:
Jokerman ll skrev:Den främsta anledningen till att det inte blev guld i våras var inte pga Omark eller Andreasson, Lepistö eller Lassi.

Det var på grund av att vi INTE hade nån som kunde axla Tyrres roll när han blev skadad mot fbk.

Nu har vi det.

Du har fel. Det var för att bulan ansåg att det var en prestigeförlust att börja matcha femmorna annorlunda. Hade han svalt stoltheten och matchat Omark-femman mot en annan än De La Rose femman då hade vi haft guldet.
Sedan så hade vi sjukdomen som Andreasson hade åkt på oxå. Men framförallt coachningen var huvudskälet.
Spot on i analysen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken sön 04 sep 2022, 22:05

farre skrev:
Du har fel. Det var för att bulan ansåg att det var en prestigeförlust att börja matcha femmorna annorlunda. Hade han svalt stoltheten och matchat Omark-femman mot en annan än De La Rose femman då hade vi haft guldet.
Sedan så hade vi sjukdomen som Andreasson hade åkt på oxå. Men framförallt coachningen var huvudskälet.
Nej. Han har rätt; och du har fel. Håller dock med om den mördande coachningen av 'Bulan' -på våra nyckelspelare.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av JohanO sön 04 sep 2022, 22:14

Favoritmoment med Komarov:

https://twitter.com/markhmasters/status/930127023493677056

"...I kind of liked it"
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av tibet sön 04 sep 2022, 22:26

Här har vi landat en drömspelare och vissa verkar tycka att det är en dålig värvning. Jösses..

Jag tror att det blir lättare att få in spelare nr 2 nu när Komarov har satt sin kråka. Fan, in med en till stridsvagn vettja. Det vore intressant att få reda på hur tankarna går hos Skuggan å company.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av NallePhu sön 04 sep 2022, 22:40

tibet skrev:Här har vi landat en drömspelare och vissa verkar tycka att det är en dålig värvning. Jösses..

Jag tror att det blir lättare att få in spelare nr 2 nu när Komarov har satt sin kråka. Fan, in med en till stridsvagn vettja. Det vore intressant att få reda på hur tankarna går hos Skuggan å company.
Haha återstår att se då domarna börjar ta han för saker han inte är van vid åka på och få avstängningar det är lite faran med han....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Serkan122 sön 04 sep 2022, 22:42

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/nyforvarvet-jag-ar-ingen-omark-inte-ens-nara-det-ar-snarare-en-tyrvainen-till-de-har-fatt/r1n5ogpl

”Nyförvärvet Leo Komarov hoppas kunna bidra med en och annan poäng. Men en sak är han tydlig med. Någon Linus Omark är han inte. "Det är snarare en Juhani Tyrväinen till de har fått", säger finländaren.

Han ägnade söndagen åt att packa.

– Planen är att jag ska flyga till Luleå under måndagen, berättar Leo Komarov.

Det var i slutet av juni Luleå Hockey tog kontakt med honom.

– Jag har haft andra anbud, och funderat länge på vad som är bäst är bäst för mig och min familj, säger Leo Komarov.

– Men jag känner att det börjar bli dags för mig att spela hockey. Jag är tacksam för att de har haft tålamod, och glad över att de fortfarande hade en plats åt mig, tillägger han.

Den 35-årige forwarden skulle egentligen ha spelat i KHL den här säsongen, men han valde att bryta sitt kontrakt med Sankt Petersburg efter Rysslands invasion av Ukraina.

– Det var för att jag behövde speltid för att kunna ta en plats i det olympiska laget som jag flyttade dit. När jag kom dit såg allt också bra ut. Men saker förändrades, säger han och berättar att det var för att undersöka sina NHL-möjligheter som han väntade så länge som han gjorde.

Han rådfrågade sin tidigare lagkamrat och gode vän Linus Omark innan han skrev på för Luleå Hockey.

– Han sa bara bra saker, och jag tyckte det kändes bra när jag pratade med deras sportchef och tränare, säger Leo Komarov.

– Jag vet inte så mycket om den svenska ligan. Men jag vet att de är ett bra lag, och att de spelar en hockey som passar mig, tillägger han.

Han känner alla de finländska spelarna i laget sedan tidigare.

– Finland är ett litet land och jag sprang på flera av dem i Helsingfors under sommaren, berättar Leo Komarov.

Sedan fortsätter han:

– Jag och Juhani Tyrväinen och Julius Honka tränade också en del ihop.

Vad kan Luleåsupportrarna förvänta sig av dig?

Jag är inte ung längre, men jag känner mig fortfarande motiverad, och jag kommer göra allt som krävs för att hjälpa laget vinna matcher.

Finns det en poänggörare i dig då?

– Jag hoppas kunna göra en del poäng. Men jag är ingen Linus Omark. Inte ens nära. Vi är två helt olika spelartyper. Det är snarare en Juhani Tyrväinen till de har fått.

Han är populär här.

– Då tror jag att supportrarna kommer få en rolig säsong.”

Serkan122

Antal inlägg : 2676
Join date : 22-05-31

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Donowitz sön 04 sep 2022, 23:07

Welcome Leo! Cool

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken mån 05 sep 2022, 10:05

Få se hur länge det dröjer innan SHL-domarna börjar gnälla om Komarovs hjälmvisir. (Som de gjorde för Andreasson under gångna säsongen.)

-Nån som vet när familjen Komarov landar på Kallax idag?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hurlun mån 05 sep 2022, 12:49

Grym värvning. Tervetuloa Leo!
Hurlun
Hurlun

Antal inlägg : 123
Join date : 12-01-21
Ort : Norra Uppland

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Serkan122 mån 05 sep 2022, 13:55

Står Luleå för hela kostnaden av komarov? Eller varför presenterades han tillsammans med Lindroths?

Serkan122

Antal inlägg : 2676
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Titan 4020 mån 05 sep 2022, 14:56

Gissar att Luleå står för hela kalaset själva .
Lindroths har sponsrat Luleå med x antal kronor för att synas i media tillsammans med Luleå.
Är samma sak när företag sponsrar med x antal kronor för att synas på matchtröjan.

Titan 4020

Antal inlägg : 199
Join date : 22-07-30

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja mån 05 sep 2022, 20:25

När chansen att spela i NHL försvann föll valet till sist på Luleå. Nu är den meriterade forwarden Leo Komarov på plats i sin nya hemstad. "Det finns ingen som kan säga hur det slutar. Om det fanns en bok om det skulle jag läsa igenom den. Jag tar en risk och så får vi se hur det går", säger han.

Norrbottens-Kuriren
Mina sidor

Komarov: "Jag tar en risk och så får vi se hur det går"
Leo Komarov
Foto: Mimmi Åkerlund
När chansen att spela i NHL försvann föll valet till sist på Luleå. Nu är den meriterade forwarden Leo Komarov på plats i sin nya hemstad. "Det finns ingen som kan säga hur det slutar. Om det fanns en bok om det skulle jag läsa igenom den. Jag tar en risk och så får vi se hur det går", säger han.

ISHOCKEY 5 SEPTEMBER 2022 18:19
Under måndagseftermiddagen anlände Leo Komarov till Luleå och Coop Norrbotten Arena.

Den 35-årige forwarden landade i Uleåborg tidigare under dagen där assisterande tränaren Antti Alamäki hämtade upp honom.

– Jag ville se lite av Finland, säger han, ler och bär sin trunk mot omklädningsrummet.

Han hänger upp sina skridskor och slår sig ned vid sin plats.

– Det känns intressant. Mycket packning och lite nervös, men nu när jag är här så känns det bra. Det tar väl en stund att bli van med det här men vi får se.

Så en spelare med din erfarenhet, över 500 NHL-matcher, kan vara nervös?

– Ja, nervös på ett sätt att allt är nytt. Det är mycket att fixa med familjen. De kommer hit så snabbt som möjligt.

Luleå fick vänta länge på svar från Leo Komarov som ett tag var nära konkurrenten Brynäs.

– Jag har haft ganska många lag som varit intresserade. Jag väntade på NHL och vad som fanns där. Jag har hört så mycket bra om Luleå och de vann nästan förra säsongen. Jag tror på det jag hört och att de har ett bra lag som passar mitt spel. Men man vet aldrig vad som händer, säger Komarov som pratar flytande svenska.

Thomas "Bulan" Berglund säger att du "passar perfekt in i systemet"

– Vi får hoppas det. Laget har bra fart och jag ska försöka bidra med så mycket fysiskt spel som jag kan och så se vi hur det går.

Det brukar vara uppskattat i Luleå...

– Jo jag har hört mycket om fansen här och hockeymässigt är väl det här det bästa alternativet som jag hade. Efter åtta månader vet vi mer.

Förra säsongen blev det en match med NHL-laget New York Islanders, därefter KHL och SKA St. Petersburg. 18 matcher i grundserien och 16 i slutspelet.

Hur är formen i dag?

– Jag har varit på is ganska mycket. I juli började jag förbereda mig för NHL:s träningscamp. Jag har tränat med NHL-spelare och de som inte har kontrakt. Det kommer bli lite jobbigt närmaste dagarna med tempot men jag har inga större problem så jag är redo att få igång lungorna. Kroppen känns bra, säger Komarov och fortsätter:

– Jag är nöjd med situationen som den är just nu.

Vad säger du till dem som ifrågasätter om du är för gammal och har gjort sitt?

– Kanske är jag för gammal, men jag tycker om hockey och har motivationen. Jag hoppas det här ger mig ännu mer energi, att komma in i ett nytt lag. Resultatmässigt vet man aldrig, det finns ingen som kan säga hur det slutar. Om det fanns en bok om det skulle jag läsa igenom den. Jag tar en risk och så får vi se hur det går.

Hur ser du på poängproduktionen, vad kan Luleå räkna med?

– Klart alla tycker om att göra mål och poäng, men i mitt huvud är det viktigaste att laget vinner. Jag ska försöka göra så mycket poäng som jag kan, men man vet aldrig hur mycket det blir. I Dynamo Moskva var jag bästa poängplockaren med 34 poäng för vi hade ett jämnt lag. I NHL hade jag några bra säsonger men det beror på vilken roll du spelar. Senaste åren har jag haft mindre poäng men jag har spelat en annan roll. Kollar man på min karriär har jag vunnit ganska mycket och spelat i bra lag. Det räcker för mig.

När han spelade för Toronto Maple Leafs var han assisterande kapten i tre säsonger. Han har också varit det i KHL.

– Det är klart att jag leder, men jag är en speciell kille. Jag njuter av hockeyn och är ledare på så vis. Jag tycker om att prata med människor när jag väl känner dem, men annars är jag ganska tyst. Jag hatar media.

Det kommer inte bli några utsvävande citat i tidningarna alltså?

– Man vet aldrig vad som händer, men jag håller mig så långt borta jag kan.

Varför?

– Jag har spelat i Toronto med mycket media och då kan man inte lita på media. Bara vi laget vet vad som händer. Jag behöver inget mer skrivande än det jag fått. Jag har inga problem att tala med någon men någon annan får gärna hellre prata.

Leo Komarov gör sin första träning med laget under tisdagen. Hur det blir det CHL-matcherna på fredag och söndag vet han inte ännu.

– Det beror vad tränarna säger. De har vunnit två matcher och det går bra. Jag behöver några matcher före premiären så jag blir van, men vi får se.

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hjalmar_Vuopio tis 06 sep 2022, 08:23

Oj, på bilden i kuriren ser han snarare ut som en medelålders supporter som smugit in i omklädningsrummet och dragit på sig en matchtröja än den som ska leda laget denna säsong.
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 186
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken tis 06 sep 2022, 08:57

Hjalmar_Vuopio skrev:Oj, på bilden i kuriren ser han snarare ut som en medelålders supporter som smugit in i omklädningsrummet och dragit på sig en matchtröja än den som ska leda laget denna säsong.  
Smile Finns det en länk till denna bild?

Intressant hur många hockey spelare har sina 'Dr. Jekyll' och 'Mr. Hyde' -personligheter. Leo låter ju väldigt samlad, försiktig och tillbaka dragen i orden. Men jäklar hur detta ändras -när man slänger ut han på isen med en klubba i handen. Herr Komarov verkar ju ha ett par år av högklass hockey kvar i kroppen. Ingen direkt högoddsare att Leo Komarov kommer att vara en färgstark profil i SHL -långt innan denna säsong ens är över.

Hoppas och tror att Leo -med familj kommer att trivas ypperligt i Norrbotten och Luleå.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hjalmar_Vuopio tis 06 sep 2022, 09:33

[quote="Jonken"]
Hjalmar_Vuopio skrev:Oj, på bilden i kuriren ser han snarare ut som en medelålders supporter som smugit in i omklädningsrummet och dragit på sig en matchtröja än den som ska leda laget denna säsong.  
Smile Finns det en länk till denna bild?

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/komarov-pa-plats-i-lulea-jag-tar-en-risk-och-sa-far-vi-se-hur-det-gar/lz1qv8zr
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 186
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken tis 06 sep 2022, 09:40

Tack. Ser ut som en trött kille -som haft några hektiska dagar i sitt liv. (Mycket resa och kass sömn.) -Inte konstigt...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja tis 06 sep 2022, 09:50

Jonken skrev:
Hjalmar_Vuopio skrev:Oj, på bilden i kuriren ser han snarare ut som en medelålders supporter som smugit in i omklädningsrummet och dragit på sig en matchtröja än den som ska leda laget denna säsong.  
Smile Finns det en länk till denna bild?

Intressant hur många hockey spelare har sina 'Dr. Jekyll' och 'Mr. Hyde' -personligheter.  Leo låter ju väldigt samlad, försiktig och tillbaka dragen i orden. Men jäklar hur detta ändras  -när man slänger ut han på isen med en klubba i handen. Herr Komarov verkar ju ha ett par år av högklass hockey kvar i kroppen. Ingen direkt högoddsare att Leo Komarov kommer att vara en färgstark profil i SHL -långt innan denna säsong ens är över.

Hoppas och tror att Leo -med familj kommer att trivas ypperligt i Norrbotten och Luleå.

Om ni tittar ovanför era inlägg så har jag saxat in den intervjun och vad han säger där Smile

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken tis 06 sep 2022, 09:52

Danneja skrev:
Om ni tittar ovanför era inlägg så har jag saxat in den intervjun och vad han säger där Smile
Tack. Noterat detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja tis 06 sep 2022, 14:54

Intressant läsning här om hur Komarov affären gick till från Höken på expressen

Så mycket kostade Komarov och så gick processen
Redan i juni kunde SportExpressen berätta att finländske veteranen Leo Komarov var ett namn för Luleå.

Men ingenting hände och sommaren gick.

I augusti kom också uppgifter om att Brynäs var intresserade. GD publicerade uppgifterna först, men även SportExpressen hade de uppgifterna.

Under helgen blev Komarov ändå klart för Luleå - till slut.

Här finns det en hel del intressant att berätta om själva processen. Varför tog det sådan tid? Vad landade lönen på? Varför valde han Luleå för Brynäs? Och hur involverad blev Linus Omark i affären?

Om vi börjar med att blicka tillbaka till juni.

Det trillade in ett tips i min inkorg att Leo Komarov var klar för Luleå.

Det lät hett, tänkte jag förstås.

Och faktum är att det fanns en viss sanning i tipset. Komarov och Luleå hade tidigt en god dialog, och de ekonomiska ramarna var man tydligt helt överens om.

Skulle det bli affär, var det den summan som gällde.

Veckorna gick ändå. Man skrev inget kontrakt, trots att man faktiskt var rörande överens om allting.

Här handlade det enbart om att Leo Komarov ville göra precis allt han kunde för att kunna skriva ett kontrakt i NHL med en klubb som hade chansen att gå hela vägen.

Under tiden har Luleå givetvis inte suttit i sjön. För skulle Komarov gå till NHL ville man ha alternativ. Därför har man varit tydliga och raka mot varandra hela vägen. Komarov har sagt till Luleå att inte strunta i någon för att vänta in hans eventuella ankomst, och Luleå har sagt till Komarov att ändå hålla koll på annat, om de skulle hitta en annan spelare för de inte kunnat vänta på honom.

Det har varit då som Brynäs kommit in i bilden och deklarerat ett väldigt skarpt intresse. Men Brynäs har fått samma svar. Leo Komarov ville vänta på NHL.

Mot slutet av augusti och in i september så har finländaren konstaterat att det inte ser ut att bli något och kontaktade därför Luleå igen och frågade om det fortfarande var ett intresse.

Då bestämde sig parterna för att ses. Det gjorde man i Mikkeli, som ligger 22 mil nordost om Helsingfors flygplats Vanta.

Dit anlände Luleå på torsdagskvällen för att spela CHL-matchen mot Jukurit.

Både Stefan ”Skuggan” Nilsson och Ulf Engman från den sportsliga ledningen var med på resan.

Eftersom man redan spikat de ekonomiska ramarna för hans avtal så var det egentligen bara att känna av personkemin och att allting kändes rätt, som saknades.

Då skrevs kontraktet på.

Leo Komarov får ett av de dyrare kontrakten i Luleå, men långt ifrån de dyraste i SHL.

Mina källor säger att det landade på runt 230.000 euro netto för hela säsongen.

Förstås mycket pengar, men det finns troligtvis minst 20 spelare i ligan som kostar mer.




Jag trodde faktiskt att Luleå skulle få betala mer än så för Komarov

2.3 mille blir ju strax under 200 000 i månaden om man räknar på 12 månader

Då borde det finnas en bra slant att fortsatt handla för också

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Snikne Ville, Redbear, Jonken and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Snikne Ville tis 06 sep 2022, 15:41

Inga stora åthävor, helt klart en som varit med förr.
https://www.youtube.com/watch?v=Per6B8eTHNY
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Urken tis 06 sep 2022, 16:06

Komarov kommer att göra nytta. Bra värvning.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken tis 06 sep 2022, 16:26

Snikne Ville skrev:Inga stora åthävor, helt klart en som varit med förr.
https://www.youtube.com/watch?v=Per6B8eTHNY
Som väntat av Leo: -All business; no BS. Ärligt, rutinerat och proffsigt.
Jag både tror och förväntar mig att Leo kommer att vara en toppspelare i SHL. Detta när han fått rota sig mer i staden, föreningen, laget och grejerna. Riktigt intressant kedja förövrigt: Shinnimin - Connolly - Komarov
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Donowitz tis 06 sep 2022, 16:46

Danneja skrev: Leo Komarov får ett av de dyrare kontrakten i Luleå, men långt ifrån de dyraste i SHL.

Mina källor säger att det landade på runt 230.000 euro netto för hela säsongen.

Förstås mycket pengar, men det finns troligtvis minst 20 spelare i ligan som kostar mer.



Jag trodde faktiskt att Luleå skulle få betala mer än så för Komarov

2.3 mille blir ju strax under 200 000 i månaden om man räknar på 12 månader

Då borde det finnas en bra slant att fortsatt handla för också

2,46 miljoner delat på ~ 9 månader (september - maj) blir 273K/månaden.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Danneja and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja tis 06 sep 2022, 18:01

Donowitz skrev:
Danneja skrev: Leo Komarov får ett av de dyrare kontrakten i Luleå, men långt ifrån de dyraste i SHL.

Mina källor säger att det landade på runt 230.000 euro netto för hela säsongen.

Förstås mycket pengar, men det finns troligtvis minst 20 spelare i ligan som kostar mer.



Jag trodde faktiskt att Luleå skulle få betala mer än så för Komarov

2.3 mille blir ju strax under 200 000 i månaden om man räknar på 12 månader

Då borde det finnas en bra slant att fortsatt handla för också

2,46 miljoner delat på ~ 9 månader (september - maj) blir 273K/månaden.

Ok jag räknade på 12 månader,

Men ändå jag trodde han definitivt lyfte iaf 320 000 i månaden

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av ski3r tis 06 sep 2022, 18:40

Känns riktigt jävla bra om de summorna stämmer, borde finns bra med utrymme för mer pulver.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja tis 06 sep 2022, 18:41

ski3r skrev:Känns riktigt jävla bra om de summorna stämmer, borde finns bra med utrymme för mer pulver.

Exakt!

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Panikvärvning tis 06 sep 2022, 19:01

ski3r skrev:Känns riktigt jävla bra om de summorna stämmer, borde finns bra med utrymme för mer pulver.

Lugn nu, 273 000kr/mån NETTO är verkligen inte något billigt kontrakt.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Dundernisse and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Dustin tis 06 sep 2022, 19:09

Känns som en marknadsmässig lön, varken mer eller mindre, för en kille med hans meriter. Särskilt eftersom lönerna för toppspelarna i ligan tjänar mer kommande säsong. Sen kan man betala lite mer när man skriver med en spelare så här pass sent. Inget att anmärka på.


Senast ändrad av Dustin den tis 06 sep 2022, 19:10, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Hankburger likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hankburger tis 06 sep 2022, 19:10

Sportchefen skrev:
ski3r skrev:Känns riktigt jävla bra om de summorna stämmer, borde finns bra med utrymme för mer pulver.

Lugn nu, 273 000kr/mån NETTO är verkligen inte något billigt kontrakt.

Det är inte heller överdrivet dyrt. Antagligen mindre än vad Omark tjänade förra säsongen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet