Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

+51
Lehto
Jokerman
Hankburger
Donowitz
Diktatorn
Kapten Haddock
Qirren
Mr Bister
27 Öqvist
Lajon
Wolfhunter
JuniorX
Mange
Tigerman
Rönken
Puckad
LHF96
Dentos
KaptenBlodskelett
FruktHamster
NallePhu
Bamsefar
Old Brooklyn
Slapshot
icemask
Micke80
Lulefan
zamboni
Pajala
knutten
Norlin
Urken
#96
Lars158
Kallepedal
LulefanGBG
Tony Moore
Pacman
rasbiologen
Chris Hendrix
Myrman
Redbear
hokkzorz
Kagen
Dave Rock
CKa
Beast.
ezz
amarule
Snikne Ville
Salle
55 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Lars158 mån 05 jan 2015, 17:45


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville ons 21 jan 2015, 22:58

Från Robert P:s twitter:

"Tomáš Surový har blockat flest skott av anfallarna i KHL (42). Staffan Kronwall är femma i ligan totalt med 71."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville tor 05 feb 2015, 11:22

Ser att Pekka Saravo förlänger med Tappara.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville mån 09 feb 2015, 16:45

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 09 feb 2015, 17:26

Min första tanke är "kan man verkligen vara för full för att få flyga till Ryssland?"

Min andra tanke är att det där inte låter bra alls, blanda sömntabletter med öl brukar göras av folk som går på kalas lite för ofta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Dentos mån 09 feb 2015, 17:30

Känns inte allt för otroligt att Simon är flygrädd och därav försökt lugna sig på ett lite för opassande sätt. Såklart fel av Simon men samtidigt inte så illa som vissa påstår att det är.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Urken mån 09 feb 2015, 17:35

KaptenBlodskelett skrev:
Min första tanke är "kan man verkligen vara för full för att få flyga till Ryssland?"

Min andra tanke är att det där inte låter bra alls, blanda sömntabletter med öl brukar göras av folk som går på kalas lite för ofta.

Inga som helst belägg bakom detta, bara en fundering..

Simon tyckte ju att det fanns för lite uteställen i Luleå.. uteställen.. supa..

Eller bara flygrädd. Vi får hoppas på det sista, även om det finns minst en till som har problem med spriten i en viss Strömberg.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Rönken mån 09 feb 2015, 17:36

Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Min första tanke är "kan man verkligen vara för full för att få flyga till Ryssland?"

Min andra tanke är att det där inte låter bra alls, blanda sömntabletter med öl brukar göras av folk som går på kalas lite för ofta.

Inga som helst belägg bakom detta, bara en fundering..

Simon tyckte ju att det fanns för lite uteställen i Luleå.. uteställen.. supa..

Eller bara flygrädd. Vi får hoppas på det sista, även om det finns minst en till som har problem med spriten i en viss Strömberg.

Din lilla... det var det jag också tänkte på, att han klagade på för få uteställen bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av LHF96 tis 10 feb 2015, 10:10

Rönken skrev:
Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Min första tanke är "kan man verkligen vara för full för att få flyga till Ryssland?"

Min andra tanke är att det där inte låter bra alls, blanda sömntabletter med öl brukar göras av folk som går på kalas lite för ofta.

Inga som helst belägg bakom detta, bara en fundering..

Simon tyckte ju att det fanns för lite uteställen i Luleå.. uteställen.. supa..

Eller bara flygrädd. Vi får hoppas på det sista, även om det finns minst en till som har problem med spriten i en viss Strömberg.

Din lilla... det var det jag också tänkte på, att han klagade på för få uteställen bounce

Samma här! Han klagade väl på att om man skulle ut i Luleå så var det sportbar eller ingen bar och det var inte så kul för en singelkille. Dessutom var han extremt loj i slutet av serien efter att han skrivit på för LHC, vilket även bulan påpekade. Jag tycker han verkar vara enormt oprofessionell och nu märks det även när han spelar i andra klubbar.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Lars158 fre 20 feb 2015, 03:09

Jimmy Stålnacke @JimmyStalnacke · 9h 9 hours ago
"Bulan" hyllar Mannberg: "Han har varit riktigt bra, en riktig injektion. Han har minst sagt motsvarat förväntningarna".

Bra att det går bra.
Men fortsatt glad ändå vi blev av med det kontraktet. Skall vi mot toppen så är inte Mannberg en spelare som skall ta upp en plats i truppen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville fre 20 feb 2015, 15:20

Lars158 skrev:Jimmy Stålnacke @JimmyStalnacke  ·  9h 9 hours ago
"Bulan" hyllar Mannberg: "Han har varit riktigt bra, en riktig injektion. Han har minst sagt motsvarat förväntningarna".

Bra att det går bra.
Men fortsatt glad ändå vi blev av med det kontraktet. Skall vi mot toppen så är inte Mannberg en spelare som skall ta upp en plats i truppen.
Absolut kul att det går bra för Mampe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville mån 02 mar 2015, 23:29

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville tis 03 mar 2015, 22:32

Sandell skadad igen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Tony Moore tis 03 mar 2015, 22:57

Snikne Ville skrev:Sandell skadad igen.
Perkele, en av mina större favoritspelare i LHF revyn
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville tor 26 mar 2015, 13:52

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville lör 18 jul 2015, 15:49

NK:
"Guldmålvakten: "Fantastiska år i Luleå Hockey"
15:29 | 15-07-18 Kommentera Skriv ut Share on facebook Share on Goggle+ Share on emailShare on twitterMore Sharing Services

ISHOCKEY/KÖPING De är barndomskompisar, fick båda sina genombrott i Luleå Hockey – men blir till vintern rivaler i SHL.
Sommar.

Sol.

Och kebab på stammishaket i Köping.

Barndomskompisarna Johan Gustafsson, 23, och Daniel Gunnarsson, 23, tar en gemensam lördagslunch när Norrbottens-Kuriren når dem per telefon.

Gustafsson har återvänt efter två år i Nordamerika och Minnesotas organisation.

Samma NHL-lag som även draftat Daniel Gunnarsson, som spelade i Luleå 2011–2014.

För Gustafsson blev det två säsonger i Norrbotten.

Redan på måndag är Gunnarsson tillbaka i Karlstad. Färjestad drar igång försäsongsträningen en vecka tidigare än i fjol.

För Gustafsson väntar en veckas semester till innan Frölunda återsamlas i Frölundaborg.

– Kul att få möta sin barndomskompis. Helst vill man spela i samma lag, men det gick inte den här gången, säger Gunnarsson till Norrbottens-Kuriren.

De har möts tidigare när Gunnarsson var junior i Leksand och Gustafsson detsamma i Färjestad.

Men nu är det på seniornivå.

Och mer allvar med i leken.

– Jag har problem att göra mål på honom. Jag får hoppas att det är lite folk framför mål så är det bara att kasta in pucken, säger Färjestadsbacken Gunnarsson.

Johan Gustafsson fick aldrig riktigt chansen i NHL – och nu väntar ett nytt kapitel i karriären med Frölunda.

– Det ska bli väldigt inspirerande att få komma hem igen och lira efter två tröga säsonger där borta. Jag är riktigt sugen på att spela i Frölunda och det blir bra med ett miljöombyte, säger Johan "JG" Gustafsson och fortsätter:

– Nordamerika var lärorikt. Det är en annan situation att spela i AHL och det är många som slåss om platserna och blir uppkallade att spela i NHL. Även om man är ett lag kanske man tänker mer på sig själv. Lagsammanhållningen försvinner lite.

Har du saknat lagsammanhållningen som oftast är rätt tajt i ett svenskt lag?

– Ja, den har jag saknat mycket. Det är speciellt där borta även om det fungerat bra. Det känns skönt att vara tillbaka, säger "JG".

Hur många SHL-lag hörde av sig förutom Frölunda?

– Jag vet faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig. När Frölunda hörde av sig kändes det som det skulle kunna klaffa ganska bra. Det är också en fin stad och en anrik förening. Frölunda kändes som det bästa valet.

I Frölunda får han tidigare förbundskaptenerna Roger Rönnberg och Robert Ohlsson, som tränare. Han vann JVM-guld med duon 2013. Dessutom tidigare målvaktstränaren från flera landslagsläger, Kristoffer Martin.

– Det avgjorde väl inte mitt val, men visst hade det betydelse att jag känner dem sedan tidigare, menar "JG".

2013 lämnade Johan Gustafsson Luleå Hockey efter två säsonger med 93,2 respektive 93,3 i räddningsprocent.

Han krönkte säsongen 2012/2013 med att vinna European Trophy med Luleå Hockey, junior-VM med Roger Rönnberg som förbundskapten och sedan gick Luleå till final mot Skellefteå (0–4).

– Jag har alltid sagt att jag hade två fantastiska år i Luleå. Jag trivdes otroligt bra och det står jag fortfarande för i dag. Jag kommer alltid ha med mig minnen därifrån.

Vad säger du om Joel Lassinanttis utveckling?

– Jag såg honom i slutspelet förra året och han var fantastiskt bra. En av toppmålvakterna i SHL, säger Gustafsson.

Vad hann du lära honom?

– (skratt) Inte så mycket jag, det var mer "Hento" (Daniel Henriksson) som stod för den biten. Joel var bra när jag var i Luleå, men han spelade mycket i Asplöven så jag såg honom inte så mycket. Det är väl "Hento" som lärt honom och sedan har Gusten (Törnqvist, nuvarande målvaktstränare i LHF) tagit över.

Luleå satsar hårt inför 2015/2016, Frölunda gjorde ett bättre resultat i fjol – vem kommer högst upp i tabellen?

– Jag tror stenhårt på Frölunda. Vi har ett bra och starkt lag som ser riktigt intressant ut. Jag är imponerad av fysen på spelarna. Jag har kört sex veckor med dem innan semestern och det gäller att ligga i, säger den förre Luleåmålvakten."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville ons 12 aug 2015, 23:39

Bryggman hänger en i sin första match för Leksand.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Puckad ons 02 sep 2015, 08:09

Vi tänkte kanske inte helt fel med Thomas Raffl.
http://www.hockeysverige.se/2015/09/01/storebror-raffl-far-chansen-i-nhl-inbjuden-pa-tryout/
Även om det inte blev så bra som vi hoppats.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Mange fre 25 sep 2015, 00:57

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472

haha härliga stats på Niko Hovinen. Är väl bara i Finland som man tydligen kan släppa in 11.30 mål och ha 50% i räddningsprocent på en spelad match, LOL affraid Shocked
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Rönken fre 25 sep 2015, 08:58

Mange skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472

haha härliga stats på Niko Hovinen. Är väl bara i Finland som man tydligen kan släppa in 11.30 mål och ha 50% i räddningsprocent på en spelad match, LOL affraid Shocked

Statistiken är väl dock per 60:e minut, så kan vara att han släppt in ett mål på två skott och stått kort stund också Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Tigerman fre 25 sep 2015, 10:23

Rönken skrev:
Mange skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472

haha härliga stats på Niko Hovinen. Är väl bara i Finland som man tydligen kan släppa in 11.30 mål och ha 50% i räddningsprocent på en spelad match, LOL affraid Shocked

Statistiken är väl dock per 60:e minut, så kan vara att han släppt in ett mål på två skott och stått kort stund också Smile
Han slår ändå inte Jim Karlsson:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3924

För den som inte känner till historien så blev han inkastad av Slavomir Lener i ett av hans patenttrick för att vinna vilotid, i detta fallet under ett PP 5 mot 3 mot Mora så att förstauppställningen skulle kunna köra ett byte extra och förhoppningsvis kvittera underläget vi låg i. Jim som råkade vara andremålis för dagen istället för Mattias Modig och dessutom Elitseriedebutant, bytte av Tero Leinonen i tanken att bara stå och titta på under det PP:t. Vi gjorde dock inget mål och spelet fortsatte in i 5 mot 5 med fortsatt press mot Moramålet utan avblåsning där Jim kunde byta. Typiskt nog fick istället Pavel Brendl av alla människor ett friläge och gjorde processen kort med Jims på hans första och enda skott. Matchen punkterad. Leinonen byttes in igen direkt efter det och Jim stod aldrig en minut till i Elitserien.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Mange fre 25 sep 2015, 16:38

Rönken skrev:
Mange skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472

haha härliga stats på Niko Hovinen. Är väl bara i Finland som man tydligen kan släppa in 11.30 mål och ha 50% i räddningsprocent på en spelad match, LOL affraid Shocked

Statistiken är väl dock per 60:e minut, så kan vara att han släppt in ett mål på två skott och stått kort stund också Smile

Aha då förstår jag Razz såg lite roligt ut iaf Very Happy
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av JuniorX fre 25 sep 2015, 18:12

Tigerman skrev:
Rönken skrev:
Mange skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472

haha härliga stats på Niko Hovinen. Är väl bara i Finland som man tydligen kan släppa in 11.30 mål och ha 50% i räddningsprocent på en spelad match, LOL affraid Shocked

Statistiken är väl dock per 60:e minut, så kan vara att han släppt in ett mål på två skott och stått kort stund också Smile
Han slår ändå inte Jim Karlsson:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3924

För den som inte känner till historien så blev han inkastad av Slavomir Lener i ett av hans patenttrick för att vinna vilotid, i detta fallet under ett PP 5 mot 3 mot Mora så att förstauppställningen skulle kunna köra ett byte extra och förhoppningsvis kvittera underläget vi låg i. Jim som råkade vara andremålis för dagen istället för Mattias Modig och dessutom Elitseriedebutant, bytte av Tero Leinonen i tanken att bara stå och titta på under det PP:t. Vi gjorde dock inget mål och spelet fortsatte in i 5 mot 5 med fortsatt press mot Moramålet utan avblåsning där Jim kunde byta. Typiskt nog fick istället Pavel Brendl av alla människor ett friläge och gjorde processen kort med Jims på hans första och enda skott. Matchen punkterad. Leinonen byttes in igen direkt efter det och Jim stod aldrig en minut till i Elitserien.

Den kände jag inte till. Vilken utomordentligt sorglig historia.
Fast å andra sidan så kan han ju, liksom Sven-Åke Lundbäck, hävda att han är 100-procentig. För nog måste väl ändå 0% vara precis lika bra som 100%...?

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Mange ons 21 okt 2015, 23:34

Vihko verkar ha inlett den här säsongen starkt, 5 mål och totalt 11 poäng samt 12 i +/- på 14 matcher.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville fre 23 okt 2015, 21:36

Grattis till rekordet, Alex Viklund!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Wolfhunter tor 12 nov 2015, 09:23

Nilsson på väg etablera sig i Oilers.
Fick en del cred i natt för vaket agerande i samband med avgörandet mot Anaheim.
http://video.nhl.com/videocenter/console?hdpid=49&id=871564&lang=en

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Lajon fre 27 nov 2015, 19:24

Tycker man behöver bara ratta in vilken random match som helst i SHL och Allsvenskan så dyker det upp en eller par spelare som någon gång spelat i Luleå
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Snikne Ville mån 30 nov 2015, 22:10

Porsberger målar för LIF.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Micke80 tis 01 dec 2015, 20:09

Satt och funderade på vilka ex spelare vi har i andra klubbar och vilka jag skulle kunna tänka mig att se här igen.

Brynäs
Lukas Kilström - Absolut
Sebastian Enterfeldt - Absolut om skadan läker bra
Daniel Mannberg - Icke

Djurgården

Frölunda
Johan Gustafsson - Eventuellt
Elias Fälth - Icke

Färjestad
Daniel Gunnarsson - Icke
Linus Persson - Icke

HV 71
Kristoffer Berglund - Eventuellt
Chris Abbott - Javisst
Oscar Sundh - nja

Karskrona
Vyacheslav Trukhno - Icke
Alexander Viklund - Nä

Linköping
David Rautio - Självklart
Chad Billings - värd en chans till
*(Daniel Rahimi) - Självklart
Jens Jakobs - Nej

Malmö
Mattias Persson - Nej

Modo
Gustav Possler - Jodå

Rögle
Viktor Lindgren - Nej

Skellefteå

Växjö

Örebro
Stefan Johansson - Nej
Alexander Hellström - Kanske
Ville Viitaloma - Nej

*Rahimi satte jag inom parantes eftersom han bara var och provtränade hos oss och aldrig tillhörde oss.

Det är med andra ord inte så många föredetta Luleåspelare som jag är intresserad av. Annat var det för nått år sedan då man hittade ett gäng spelare i de flesta lagen man ville ha kvar.
Jag tolkar detta som att vi nu för tiden inte med självklarhet blir av med alla vi vill behålla utan faktiskt har en möjlighet att konkurera.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Tigerman tor 03 dec 2015, 14:28

Ny toppmatch av Anders Nilsson i natt när Oilers slog Bruins på straffar. Räddade 3 av 3, plus 38 av 40 skott. Fina ord från coachen dessutom:

"[Nilsson] was excellent. He has played that way for a long time," Oilers coach Todd McLellan said. "He made some big saves in the shootout. He is coming out and challenging and rescued us when we made some mistakes. I thought Rask did the same thing for their team. It was a good night for both goalies."

http://www.nhl.com/gamecenter/en/recap?id=2015020371&navid=sb:recap&intcmpid=sb-highlights

läser man på diverse Oilersforum, eller studerar vem som startar oftast, är det inte längre någon fråga ens om vem som ska vara förstemålis i laget, han har tagit över permanent. Kul om han äntligen kan få sitt riktiga genombrott Smile
Tyvärr går Oilers precis lika bra som vanligt, d.v.s. ligger just nu sist, men om Anders fortsätter i samma stil så borde de kunna klättra en bit och förhoppningsvis kunna vara med i racet om en playoffplats.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Old Brooklyn lör 05 dec 2015, 15:26

Nilsson är kung i Edmonton just nu.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Qirren lör 05 dec 2015, 15:31

Han har till och med fått en egen hashtag #andersthegiant riktigt kul att det går bra för honom. Han är i NHL för att stanna den här gången.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Urken lör 05 dec 2015, 15:33

Inte kung, utan giant! Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Rönken lör 05 dec 2015, 15:40

Kul för Nilsson - vi som spekulerade i att han skulle spela i Luleå denna säsongen drunken
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Tony Moore lör 05 dec 2015, 18:30

Shit, hur ska vi lära oilers att han hans alias är Grizzly..?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Bamsefar lör 05 dec 2015, 18:40

Tony Moore skrev:Shit, hur ska vi lära oilers att han hans alias är Grizzly..?

In o skriv på facebook. Very Happy

https://www.facebook.com/Oilers.NHL
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av 27 Öqvist lör 05 dec 2015, 20:09

Mina kommentarer

Brynäs
Lukas Kilström - Absolut Nej onödiga utvisningar och osäker defensivt
Sebastian Enterfeldt - Absolut om skadan läker bra. Håller med
Daniel Mannberg - Icke, kanske?

Djurgården

Frölunda
Johan Gustafsson - Eventuellt, Ja om det finns en lucka, men vi har bra återväxt
Elias Fälth - Icke, Håller med

Färjestad
Daniel Gunnarsson - Icke, Ja gärna stor potential
Linus Persson - Icke, Håller med

HV 71
Kristoffer Berglund - Eventuellt, håller med
Chris Abbott - Javisst, håller med
Oscar Sundh - nja nej

Karskrona
Vyacheslav Trukhno - Icke
Alexander Viklund - Nä

Linköping
David Rautio - Självklart, Håller med
Chad Billings - värd en chans till, Håller med
*(Daniel Rahimi) - Självklart
Jens Jakobs - Nej, Håller med
Lägger till
Fogström Gärna, byter ut Petrell alla dagar i veckan!

Malmö
Mattias Persson - Nej Håller med

Modo
Gustav Possler - Jodå "Har han spelat i Luleå?

Rögle
Viktor Lindgren - Nej Håller med

Skellefteå

Växjö

Örebro
Stefan Johansson - Nej Kanske?
Alexander Hellström - Kanske, Nej
Ville Viitaloma - Nej, Håller med

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Micke80 sön 06 dec 2015, 05:18

27 Öqvist skrev:Mina kommentarer

Brynäs
Lukas Kilström - Absolut Nej onödiga utvisningar och osäker defensivt
Sebastian Enterfeldt - Absolut om skadan läker bra. Håller med
Daniel Mannberg - Icke, kanske?

Djurgården

Frölunda
Johan Gustafsson - Eventuellt, Ja om det finns en lucka, men vi har bra återväxt
Elias Fälth - Icke, Håller med

Färjestad
Daniel Gunnarsson - Icke, Ja gärna stor potential
Linus Persson - Icke, Håller med

HV 71
Kristoffer Berglund - Eventuellt, håller med
Chris Abbott - Javisst, håller med
Oscar Sundh - nja nej

Karskrona
Vyacheslav Trukhno - Icke
Alexander Viklund - Nä

Linköping
David Rautio - Självklart, Håller med
Chad Billings - värd en chans till, Håller med
*(Daniel Rahimi) - Självklart
Jens Jakobs - Nej, Håller med
Lägger till
Fogström Gärna, byter ut Petrell alla dagar i veckan!

Malmö
Mattias Persson - Nej Håller med

Modo
Gustav Possler - Jodå "Har han spelat i Luleå?

Rögle
Viktor Lindgren - Nej Håller med

Skellefteå

Växjö

Örebro
Stefan Johansson - Nej Kanske?
Alexander Hellström - Kanske, Nej
Ville Viitaloma - Nej, Håller med

Jo Possler var här som junior ett kort tag.
Att jag glömde Fogström, men där blir det ett nej pga åldern.
Sen glömde jag ju han, vad han nu heter, rekordmålskytten. Men å andra sidan blir det ett nej på han med trots att han gjort det snabbaste målet i SHL.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Old Brooklyn sön 06 dec 2015, 10:00

Allt beror ju på situationen. För mig är ingen spelare självklar att välkomna tillbaka.

Om Själin börjar ta för sig ordentligt så känns det onödigt att ta in en spelare som Billins. Om gruppen nu har hittat varandra och accepterat sina roller, samt behåller detta under resten av säsongen, så kan det vara knepigt att ta in en så utpräglad ledartyp som Chris. Jag älskar Enterfeldt, men nu har vi ju Granström. Rautio är uppskattad, men vilken roll ska han ta ifall vi har en hel Lassinantti och en talang som Gustavsson? Jag hade en fullt utvecklad man chrush på Fogström, men när vi nu har en defensiv centertalang som Mastomäki så kanske 33-åriga Fogström inte tillför så mycket längre. Possler har redan lämnat Luleå mitt under säsong som junior - vad kommer han med för känslor och bagage?

Med det sagt så har jag ovan nämnt de spelare som jag KANSKE kan tänka mig i LHF i framtiden.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Puckad sön 06 dec 2015, 12:14

Jag är ingen stor älskare av Rautio (eller Hento när det begav sig.)
För mig representerar båda gruppen 'välskolade' målvakter. Men inte naturliga målvaktstalanger.
Så när spelet steppas upp, skyttarna blir bättre, så exponeras bristerna rejält.
Jag tycker att Rautio står på huvudet för sällan.
Det faktum att han fick sitta i slutspelet stärker min bild.

Jättebra målvakt som kan ta oss igenom en serie med flaggan i topp, men inte den som kan vinna matcher åt oss i ett slutspel.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Mr Bister sön 06 dec 2015, 13:12

Helt klart, ingen Rautio i LHF mer, vi har ju flera unga som är bättre

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Micke80 mån 07 dec 2015, 05:36

Old Brooklyn skrev:Allt beror ju på situationen. För mig är ingen spelare självklar att välkomna tillbaka.

Om Själin börjar ta för sig ordentligt så känns det onödigt att ta in en spelare som Billins. Om gruppen nu har hittat varandra och accepterat sina roller, samt behåller detta under resten av säsongen, så kan det vara knepigt att ta in en så utpräglad ledartyp som Chris. Jag älskar Enterfeldt, men nu har vi ju Granström. Rautio är uppskattad, men vilken roll ska han ta ifall vi har en hel Lassinantti och en talang som Gustavsson? Jag hade en fullt utvecklad man chrush på Fogström, men när vi nu har en defensiv centertalang som Mastomäki så kanske 33-åriga Fogström inte tillför så mycket längre. Possler har redan lämnat Luleå mitt under säsong som junior - vad kommer han med för känslor och bagage?

Med det sagt så har jag ovan nämnt de spelare som jag KANSKE kan tänka mig i LHF i framtiden.

Jag hade ingen tanke på att ta in nån av dessa så här på rak arm utan mer vilka jag på sikt kunde tänka mig att se i våra färger igen. Därför får också många av de lite äldre spelarna ett nej eller ett nja från min sida.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Tigerman mån 07 dec 2015, 09:18

Två nya vinster för Nilsson i helgen, först mot Dallas på fredagen och sedan Buffalo söndag. 74 av 77 skott räddade totalt. Matchens första stjärna bägge gångerna. Edmonton är därmed äntligen uppe ur bottenträsket.

Det rullar på rätt bra just nu, kan man väl säga Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Lars158 mån 07 dec 2015, 17:52

Tigerman skrev:Två nya vinster för Nilsson i helgen, först mot Dallas på fredagen och sedan Buffalo söndag. 74 av 77 skott räddade totalt. Matchens första stjärna bägge gångerna. Edmonton är därmed äntligen uppe ur bottenträsket.

Det rullar på rätt bra just nu, kan man väl säga Smile

Det är grymt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Qirren fre 11 dec 2015, 22:39

Fagerudd flyger runt i sargerna i Finland. Very Happy

Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Mange lör 12 dec 2015, 13:11

Lars158 skrev:
Tigerman skrev:Två nya vinster för Nilsson i helgen, först mot Dallas på fredagen och sedan Buffalo söndag. 74 av 77 skott räddade totalt. Matchens första stjärna bägge gångerna. Edmonton är därmed äntligen uppe ur bottenträsket.

Det rullar på rätt bra just nu, kan man väl säga Smile

Det är grymt.

Vann även inatt mot NY Rangers med 7-5 affraid Hur som helst, jäkligt bra gjort av Nilsson att konkurrera ut Cam Talbot(som ändå gjorde det riktigt bra när han väl fick stå under sin tid i NY Rangers)
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Pajala lör 12 dec 2015, 14:52

Qirren skrev:Fagerudd flyger runt i sargerna i Finland. Very Happy


vadå många skär ??? ha ha ha ... skulle säkert fått ett MP i SHL ;-)
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Puckad lör 12 dec 2015, 15:11

Pajala skrev:
Qirren skrev:Fagerudd flyger runt i sargerna i Finland. Very Happy


vadå många skär ??? ha ha ha ... skulle säkert fått ett MP i SHL ;-)
Fagerudd hoppar ju tydligt in i tacklingen! MP!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Pajala lör 12 dec 2015, 15:13

Puckad skrev:
Pajala skrev:
Qirren skrev:Fagerudd flyger runt i sargerna i Finland. Very Happy


vadå många skär ??? ha ha ha ... skulle säkert fått ett MP i SHL ;-)
Fagerudd hoppar ju tydligt in i tacklingen! MP!

Fagerudd som blir tacklad och flyger som en vante Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Lars158 fre 08 jan 2016, 19:23

Omark har 47p på lika många matcher. Får han med sig 14p på sista 13 omgångarna kommer han bli poängstarkaste svenska spelare i KHL som är Mårtensson för nuvarande med sin säsong 11/12

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar - Sida 3 Empty Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet