Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Föredetta Luleåspelares äventyr i andra klubbar
Håller med till 100a, följde honom genom juniortiden i LHF och var tokimponerad av JP, så spelintelligent med ett fantastiskt högerfattat skott. Verkar bara vara lån för en match:"...Lånet gäller för en match där Pettersson spelar MODO Hockeys hemmamatch mot Södertälje SK på onsdag kväll."Snikne Ville skrev:Kalix lånar ut Johan Pettersson till Modo. Sån grym talang alltså, var fullständigt övertygad om att han skulle bli minst SHL-spelare när jag såg honom som 16-åring i J20. Kommer säkert att göra bra från sig även i HA nu om han får spela.
MODO Hockey lånar Johan Pettersson från Kalix HC: https://t.co/uJa2HgkUgg #modose pic.twitter.com/H5jxD96GEx
— MODO Hockey (@MODO_Hockey) February 3, 2020
.@IAWild forward Gerald Mayhew, @ThunderbirdsAHL forward Owen Tippett and @BellevilleSens goalie Filip Gustavsson have been named the @CCMHockey /AHL award winners for January.
— AHL (@TheAHL) February 3, 2020
→ https://t.co/AhSY8Rwin6 pic.twitter.com/Gf7onZCrCh
Kul för Filip! Den andra f.d. LHF-målisen som fått utmärkelsen, Anders Nilsson har också blivit Goalie of the month i AHL en gångTony Moore skrev:.@IAWild forward Gerald Mayhew, @ThunderbirdsAHL forward Owen Tippett and @BellevilleSens goalie Filip Gustavsson have been named the @CCMHockey /AHL award winners for January.
— AHL (@TheAHL) February 3, 2020
→ https://t.co/AhSY8Rwin6 pic.twitter.com/Gf7onZCrCh

Tigerman- Antal inlägg : 3428
Assist på båda Modos mål..Snikne Ville skrev:Kalix lånar ut Johan Pettersson till Modo. Sån grym talang alltså, var fullständigt övertygad om att han skulle bli minst SHL-spelare när jag såg honom som 16-åring i J20. Kommer säkert att göra bra från sig även i HA nu om han får spela.
https://www.nsd.se/sport/kalixlanets-succ-tva-poang-i-debuten-nm5296049.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6276
https://www.nsd.se/sport/inlanade-norrbottningen-hyllas-vilken-chef-nm5296154.aspxSnikne Ville skrev:Assist på båda Modos mål..Snikne Ville skrev:Kalix lånar ut Johan Pettersson till Modo. Sån grym talang alltså, var fullständigt övertygad om att han skulle bli minst SHL-spelare när jag såg honom som 16-åring i J20. Kommer säkert att göra bra från sig även i HA nu om han får spela.
https://www.nsd.se/sport/kalixlanets-succ-tva-poang-i-debuten-nm5296049.aspx
Nästa pusselbit i lagbygget är Nils Thomasson. Varmt välkommen till Mora IK!
— Mora IK (@Mora_IK) May 28, 2020
Kommentarer och intervjuer kring värvningen kommer i Studio MIK på vårt Instagramkonto moraiklive kl. 20:05. #moraik pic.twitter.com/JKgYf3QpmO
Det har blivit massvis av poäng som junior för centern med 5 SHL-matcher i bagaget. Nu är han klar för spel i Hockeyallsvenskan. https://t.co/36N3gagDm4 #moraik #hockeyallsvenskan
— HockeyNews.se (@HockeynewsSe) May 28, 2020
Tony Moore skrev:Lycka till NilsNästa pusselbit i lagbygget är Nils Thomasson. Varmt välkommen till Mora IK!
— Mora IK (@Mora_IK) May 28, 2020
Kommentarer och intervjuer kring värvningen kommer i Studio MIK på vårt Instagramkonto moraiklive kl. 20:05. #moraik pic.twitter.com/JKgYf3QpmODet har blivit massvis av poäng som junior för centern med 5 SHL-matcher i bagaget. Nu är han klar för spel i Hockeyallsvenskan. https://t.co/36N3gagDm4 #moraik #hockeyallsvenskan
— HockeyNews.se (@HockeynewsSe) May 28, 2020
Hmm... Thomasson verkar hoppa bland lagen just nu. 3:e lagen på lika många säsonger för Nils.
Hankburger- Antal inlägg : 7163
Lehto- Antal inlägg : 656
Vi har sett fler spelare som fortsätter ta kampen och älskar hockey nog för att fortsätta, utan att vara supertalangen som alla pratar om.
Lite bättre varje dag.
Puckad- Antal inlägg : 10779
Lehto skrev:Är väl inget konstigt att gå från J20 till allsvenskan?
Inte direkt men när man lämnar ett lag för att man inte ens försöker få speltid för att gå till ett annat lag som man lämnar en säsong efter är ganska talande. Ironiskt nog så hade han nog fått chansen i nästa säsongs Luleå med tanke på det ekonomiska läget.
Hankburger skrev:Lehto skrev:Är väl inget konstigt att gå från J20 till allsvenskan?
Inte direkt men när man lämnar ett lag för att man inte ens försöker få speltid för att gå till ett annat lag som man lämnar en säsong efter är ganska talande. Ironiskt nog så hade han nog fått chansen i nästa säsongs Luleå med tanke på det ekonomiska läget.
Håller med. Tillräckligt med talang, otillräckligt med tålamod och vilja till att lägga ner det hårda långsiktiga jobbet.
Det är därför spelare #21 på den här listan är ordinarie i LHF nu och spelare #6 inte är det.
https://www.eliteprospects.com/team/461/lulea-hf-j20/2017-2018?tab=stats
kokostrollet- Antal inlägg : 2435
P Cehlarik - L Wallmark - M Strömwall
L Omark - J Tyrväinen - P Emanuelsson
L Klasen - I Lundeström - E Larsson
E Emanuelsson - K Komarek - F Hållander
N Lundkvist - E Gustafsson
C Jaros - D Kukan
J Sellgren - E Larsson
O Engsund
A Nilsson
J Lassinantti
Ingen dålig uppställning

Jonsey78- Antal inlägg : 61
L Omark - E Lindholm - J Dahlen
P Cehlarik - L Wallmark - M Strömwall
L Klasen - O Sundkvist - P Emanuelsson
M Karlsson - I Lundeström - F Hållander
J Tyrväinen - N Gunler
N Lundkvist - N Hjalmarsson
C Jaros - E Gustafsson
D Kukan - J Sellgren
E Larsson - O Engsund
A Nilsson
J Lassinantti
Haha drömma kan man alltid, men detta är ett SJUKT bra lag
Jonsey78- Antal inlägg : 61
Bamsefar- Antal inlägg : 11713
Jag ser bara Holma. Vem mer?Bamsefar skrev:Kul o se , två fd Luleåspelare gruffar lite
Wolfhunter- Antal inlägg : 1124
rasbiologen- Antal inlägg : 1334
Aha nu ser jag han. Kollade bara på de två som Holma tog ner på jordenrasbiologen skrev:Petrell #37 i oilers.

Wolfhunter- Antal inlägg : 1124
Jag vet att pappa Roger är en stentuff hockeypappa här, Simon har fått mycket feedback av pappa genom åren.
*********************************************************************************************
Simon Åkerström går mot stora genombrottet - som 28-åring: "Kan mer"
Han tog vägen via Hockeyettan och har nu blivit en av Hockeyallsvenskans mest erfarna backar. Ändå har SHL-chansen uteblivit. För hockeysverige.se berättar Simon Åkerström om resan som gjort att han nu är på väg mot sitt stora genombrott.
– Någonstans känner jag att jag kan mer, men helt klart har det varit en bra start.
Simon Åkerström har gått den så kallade långa vägen utan att ha fått chansen i SHL. Som ung var han en lovande back i Luleå och det talades en del om att han gick i pappa Rogers fotspår. Men i stället för SHL blev det Piteå och sedan vidare ut i landet, men även en sväng till Finland. Inför säsongen 2021/22 valde han att skriva på för Tingsryd och den här säsongen, som 28-åring, går han mot sitt stora genombrott.
Tony Moore skrev:Undrar om LHF ska "slarva bort" ytterligare en egen produkt, (hårt uttalande, jag vet..) en potentiell SHL back till? Tidgiare missar Anders Grönlund (FHC), Oskar Nilsson och nu senast Jonatan Harju (FBK)..
Jag vet att pappa Roger är en stentuff hockeypappa här, Simon har fått mycket feedback av pappa genom åren.
*********************************************************************************************
Han tog vägen via Hockeyettan och har nu blivit en av Hockeyallsvenskans mest erfarna backar. Ändå har SHL-chansen uteblivit. För hockeysverige.se berättar Simon Åkerström om resan som gjort att han nu är på väg mot sitt stora genombrott.
– Någonstans känner jag att jag kan mer, men helt klart har det varit en bra start.
Simon Åkerström har gått den så kallade långa vägen utan att ha fått chansen i SHL. Som ung var han en lovande back i Luleå och det talades en del om att han gick i pappa Rogers fotspår. Men i stället för SHL blev det Piteå och sedan vidare ut i landet, men även en sväng till Finland. Inför säsongen 2021/22 valde han att skriva på för Tingsryd och den här säsongen, som 28-åring, går han mot sitt stora genombrott.
Tror du att Jonathan Harju spelar i FBK?
CKa- Antal inlägg : 1054

Men snart lirar väl Jonatan Harju (Tingsryd) i en SHL klubb "långt ifrån LHF"
Nej? Jonathan Harju är foward.. är du säker på att du inte menar Tornberg? En back som slog ut sent i karriären och nu är en habil back för tredje backpar i FBK?Tony Moore skrev:Undrar om LHF ska "slarva bort" ytterligare en egen produkt, (hårt uttalande, jag vet..) en potentiell SHL back till? Tidgiare missar Anders Grönlund (FHC), Oskar Nilsson och nu senast Jonatan Harju (FBK)..
Senast ändrad av Hankburger den lör 25 nov 2023, 15:09, ändrad totalt 1 gång
Och? Harjus statistik skriker ju inte direkt SHL nivå.. Angående Åkerström.. seriöst.. hade någon brytt sig om han inte ursprugligen spelat i Luleås juniorled? Visst han gör en bra säsong men han är 28 år.. och det med lovande backar i J20 som förtjänar en chans gör ju att jag inte kan se vad Åkerman skall göra i Luleå..Tony Moore skrev:Fel av mig,tänkte på August Tornberg
Hankburger skrev:Och? Harjus statistik skriker ju inte direkt SHL nivå.. Angående Åkerström.. seriöst.. hade någon brytt sig om han inte ursprugligen spelat i Luleås juniorled? Visst han gör en bra säsong men han är 28 år.. och det med lovande backar i J20 som förtjänar en chans gör ju att jag inte kan se vad Åkerman skall göra i Luleå..Tony Moore skrev:Fel av mig,tänkte på August Tornberg
Simon Åkerström är inte jämförbar med någon av våra juniorbackar just nu, håller betydligt högre kvalité. Däremot lär han inte vara aktuell för Luleå med tanke på att backsidan i princip är klar.
Dustin- Antal inlägg : 5949
Dustin skrev:Hankburger skrev:Och? Harjus statistik skriker ju inte direkt SHL nivå.. Angående Åkerström.. seriöst.. hade någon brytt sig om han inte ursprugligen spelat i Luleås juniorled? Visst han gör en bra säsong men han är 28 år.. och det med lovande backar i J20 som förtjänar en chans gör ju att jag inte kan se vad Åkerman skall göra i Luleå..Tony Moore skrev:Fel av mig,tänkte på August Tornberg
Simon Åkerström är inte jämförbar med någon av våra juniorbackar just nu, håller betydligt högre kvalité. Däremot lär han inte vara aktuell för Luleå med tanke på att backsidan i princip är klar.
Kanske skulle varit lite mer nyanserad i min kommentar. Menade i den roll han eventuellt skulle få i Luleå där Luleå redan har sina två första backpar på kontrakt över ett par säsonger och därför skulle Åkeström få agera i ett tredje/extra backpar.. där jag hellre skulle vilja se en juniorback på tillväxt istället för att värva in en 28-årig back från HA.
1. Åldern har ingen betydelse och han har utvecklats för varje år sedan han lämnade Luleå. Han är idag en av Allsvenskans bästa backar och kommer förmodligen vara en av back som får erbjudande om ett SHL-kontrakt av någon klubb till nästa säsong.
2. Han producerar framåt och ligger tvåa i Tingsryds poängliga samt har plusstatistik i ett lag där i stort sett alla spelare har minus statistik.
Jag tror han skulle kunna bli ett utropstecken i Luleå med hyfsat låg lön och har ännu lite potential att utvecklas med rätt träning.
Monco- Antal inlägg : 287
LulefanGBG and StålVrak1 like this post
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|
|