Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+58
Braun
Xerzocx
Kanellängd
Jokerman ll
Atlet
Kagen
Old Brooklyn
Qirren
delphi
Norlin
Jokerman
Sir Prozac
CKa
Mr Bister
Lajon
LHF96
zamboni
pingu
kokostrollet
amarule
Tackleberry
Sportchefen #2
farre
Jonken
Jojjan
Ivanhoe
LulefanGBG
Högljudd
JoakimJ
Pajala
vanten90
Dilox
Micke80
Björnpappa
Salas
Lulejoe
NallePhu
LubosC
Dustin
Sundance Kid
Lehto
Rikky
Lasse Proppmätt
icemask
ezz
Urken
Tony Moore
oggskar
Redbear
Snikne Ville
Hankburger
Tigerman
Bamsefar
bearjew
Blinders88
GustenA
Puckad
Wolfhunter
62 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 lör 09 apr 2022, 09:04

Det känns som att gåshuden sitter kvar på armarna från igår.
Jag ska erkänna att jag inte följer damhockeyn på samma sätt som herrarna, men flaggorna och glädjen och stoltheten och trycket i hallen när guldhjälmarna kom in på isen...det var nästan hjärtstopp.
Den här klubben gör väldigt mycket bra i bitvis hård konkurrens, och jag tycker att Stefan Enbom är rätt man på rätt plats. Tjurig när det tungt, stolt när det går bra, men hela tiden i balans.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 707

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Norlin lör 09 apr 2022, 11:05

Sportchefen #2 skrev:Det känns som att gåshuden sitter kvar på armarna från igår.
Jag ska erkänna att jag inte följer damhockeyn på samma sätt som herrarna, men flaggorna och glädjen och stoltheten och trycket i hallen när guldhjälmarna kom in på isen...det var nästan hjärtstopp.
Den här klubben gör väldigt mycket bra i bitvis hård konkurrens, och jag tycker att Stefan Enbom är rätt man på rätt plats. Tjurig när det tungt, stolt när det går bra, men hela tiden i balans.

Medhåll. Enbom kan vara den bästa klubbdirektör vi haft. Det var länge sedan Luleå hockey glänste så som nu. Sportsliga framgångar, ordnad (till och med väldigt bra) ekonomi och en damsatsning som är utom denna värld.
Gillar också han sätt att vara väldigt lättillgänglig. Han rör sig med fansen på twitter och där det vanligvis står "du kan ej svara på detta mail" i mailutskick är det istället skickat från hans personliga jobbkonto där han faktiskt uppmanar en att svara om man undrar över något.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 3962

Bamsefar, Tony Moore, Puckad, Wolfhunter, Lehto and Dundernisse like this post

Inlägg av Jokerman ll lör 09 apr 2022, 12:00

En stor skillnad nu är tonläget i föreningen och den förändringen har med damernas intåg att göra, inget snack om saken.

Tonläget hos vissa i hockeymedia går tyvärr i rakt motsatt riktning och där måste Enbom och andra gång på gång gå ut och nyansera bilden.

Enbom gör ett suveränt jobb med just detta.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 668

Inlägg av Jokerman ll lör 09 apr 2022, 23:02

Vissa inom hockeymedia är både medialt centrala, ibland begåvade, genomgående synnerligen aktiva och höggradigt verbala.

Tyvärr saknar dessa påfallande ofta sunt förnuft i jämförelse med andra i media som bevakar andra idrotter.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 668

Inlägg av Snikne Ville fre 13 maj 2022, 21:46

Någonting säger mig att Luleås ekonomiska resultat kommer att bli brutalt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5642

Tony Moore and Puckad like this post

Inlägg av Puckad fre 13 maj 2022, 22:29

Snikne Ville skrev:Någonting säger mig att Luleås ekonomiska resultat kommer att bli brutalt.
Japp, har dom budgeterat för 4 SM-final matcher så kommer jag att ropa "Avgå alla!"
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 9492

Inlägg av Wolfhunter fre 13 maj 2022, 23:02

Föreningen har ju skickat ut allt till medlemmarna.
Tror mig minnas att dom gick några (fyra) mille plus på grundserien och ca 1/2 mille extra plus per hemmamatch (om man räknar bort kostnader för resor mm till bortamatcherna).
Så antar att överskottet hamnar på ca ca 9 miljoner plus den här sässen. Kan ha räknat fel.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1077

Inlägg av Braun lör 14 maj 2022, 06:56

Wolfhunter skrev:Föreningen har ju skickat ut allt till medlemmarna.
Tror mig minnas att dom gick några (fyra) mille plus på grundserien och ca 1/2 mille extra plus per hemmamatch (om man räknar bort kostnader för resor mm till bortamatcherna).
Så antar att överskottet hamnar på ca ca 9 miljoner plus den här sässen. Kan ha räknat fel.

Jepp minns samma siffror. Var väl Enbom som drog dem i NSD för ett tag sen. Borde landa på 8-9 miljoner plus. Slutspelet är en sak, men starkt att göra ett så bra resultat i grundserien pga Covid och att vi hade en rätt dyr trupp.
Braun
Braun

Antal inlägg : 140

Inlägg av Lulefan lör 14 maj 2022, 08:44

Tippar på 9-10 mille. Var nog rejält uppsving speciellt i finalserien vad gäller souvenirer och allt möjligt på sidan av match.

Man ska nog inte heller underskatta vad hype som den som varit under slutspelet och finalen kan göra för att locka till sig fler sponsorer, kommer nog ha större intäkter där nästa säsong.

Lulefan

Antal inlägg : 2001

Wolfhunter and Braun like this post

Inlägg av Tony Moore lör 14 maj 2022, 20:02

Budgeterat en liten vinst utan slutspel, nu efter 10 fullsatta slutspelsmatcher kan man ju bara hoppas på 2 siffrigt miljonplus..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 5152

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Ny sön 15 maj 2022, 09:27

Tony Moore skrev:Budgeterat en liten vinst utan slutspel, nu efter 10 fullsatta slutspelsmatcher kan man ju bara hoppas på 2 siffrigt miljonplus..

Hade det blivit guld hade vinsten blivit mindre pga alla bonusar.

Ny

Antal inlägg : 154

Inlägg av Rönken sön 15 maj 2022, 10:07

Ny skrev:
Tony Moore skrev:Budgeterat en liten vinst utan slutspel, nu efter 10 fullsatta slutspelsmatcher kan man ju bara hoppas på 2 siffrigt miljonplus..

Stefan Enbom är det du?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17736

Braun likes this post

Inlägg av Lars158 sön 15 maj 2022, 11:06

Ny skrev:

Låter konstigt. Jag skulle anta att sponsor bonusar in är större än spelarbonusar ut

Lars158

Antal inlägg : 8687

Braun likes this post

Inlägg av Lars158 sön 15 maj 2022, 11:07

+15 mille är min gissnig

Lars158

Antal inlägg : 8687

Inlägg av Ny mån 16 maj 2022, 07:16

Lars158 skrev:
Ny skrev:

Låter konstigt. Jag skulle anta att sponsor bonusar in är större än spelarbonusar ut

Vid ett eventuellt guld sa ju Enbom att det måste tas med i beräkningarna att då faller guldbonusar ut.

Ny

Antal inlägg : 154

Inlägg av Tony Moore tis 24 maj 2022, 19:50

Utdrag från Vd:s medlemsbrev idag:
"Första av allt en del kommentarer kring föregående års ekonomi. Vi är mitt i bokslutsarbetet och
väntar på genomförd revision av siffrorna. Det vi kan konstatera är att vi kommer att redovisa ett bra
resultat.
Detta trots att vi succesivt skruvade upp budgeten för sporten under året. Ett extra tillskott
som innebar att vi hade möjlighet att värva in Omark, Lepistö och Pyrochta.
Det vi redan nu kan konstatera är att föreningens kassa har växt en del under året och att vi kommer att redovisa ett bra resultat.
Detta trots att tre finalmatcher kommer att redovisas kommande säsong då dom spelades i
maj. Resultatet avseende försäljning av spelare till NHL kommer att redovisas säsongen 22/23.

Förberedelserna inför nästa säsong innebär för oss på kansliet exempelvis släpp av säsongskort,
planering av matchevent och försäljning av företagspaket. Det är utan tvekan den mest positiva
stämning vi upplevt när det gäller försäljning. Mycket stor efterfrågan på säsongskort har vi redan
konstaterat. Försäljningen till företag rullar på mycket bra. Vi har för första gången en lång kölista till
våra loger."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 5152

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet, Wolfhunter and Braun like this post

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet