Joel Lassinantti

+92
DaVoc
Kanellängd
Sportchefen #2
skuggansfru
Jokerman ll
Lajon
NeedforX
Björnpappa
JoakimJ
Jojjan
tibet
GrodanBoll
Tackleberry
Norrlandstoken
RSD555
Pontaking
kamelbullen
LHF96
Dilox
Lehto
#96
farre
Jonken
Wolfhunter
Blinders
Hankburger
rasbiologen
wilmus2007
MickkeJ
Myrman
ski3r
amarule
Davidoff
FrankieLampard
Dustin
Pingis 11
Patrik82
Monco
Jokerman
Frökenbling74
Nr10
CKa
Qirren
nummer 17
Old Brooklyn
johan74
Kapten Haddock
Scouten
Rikky
Diktatorn
Puckad
kralle
ezz
GustenA
Bamsefar
Jaguaren
Ulfstrk
LuleåWinston
Lulefan
Kagen
NallePhu
JuniorX
FruktHamster
Pajala
Dentos
Slapshot
icemask
KaptenBlodskelett
Hedanders
Rönken
stormvägen
Ivanhoe
Micke80
Swhy
makkanmakkan
pingu
Donowitz
LulefanGBG
Norlin
kokostrollet
Redbear
Johan__
hokkzorz
Mange
Dalle
Urken
Lars158
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Tigerman
Salle
96 posters

Sida 7 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Dustin mån maj 11, 2020 5:08 pm

Lehto skrev:Långtidskontrakt :/ Ärligt talat så unnar jag Lassi ett fint kontrakt i KHL eller NLA. Han är värd pengarna!

Det är nog inga problem, det lär finnas klausuler som gör att han kan hoppa på utlandet efter varje säsong. Lassinantti är bara 27 och det är ingen ålder för en målvakt. Han kan säkert ha 10 år kvar i elithockeyn.

Kul att han blir kvar då jag haft svårt att se DR som en guldmålvakt, även om han är en riktigt stabil som back-up. Hade man haft möjlighet att släppa Rautio, för att frigöra pengar till övriga positioner samt matcha in Wallstedt, hade jag köpt det. Men är väl kanske inte supermånga klubbar som tar på sig kostnad för en 35-årig målvakt såhär i Corona-tider. Lär bli en utlåning för Wallstedt.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Puckad mån maj 11, 2020 8:21 pm

Määk skrev:
Lehto skrev:Långtidskontrakt :/ Ärligt talat så unnar jag Lassi ett fint kontrakt i KHL eller NLA. Han är värd pengarna!
Lär bli en utlåning för Wallstedt.
Har Löven löst sin målvaktsplats ännu?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Pontaking mån maj 11, 2020 9:03 pm

Jag vet att du brukar vara inne här ibland Jakob Porser så hoppas du läser detta.

Jag vill bara säga att jag älskar dig.

Pontaking

Antal inlägg : 1153
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av RSD555 tis maj 12, 2020 1:20 am

Saha skrev:Jag vet att du brukar vara inne här ibland Jakob Porser så hoppas du läser detta.

Jag vill bara säga att jag älskar dig.

EG är fantastisk värvning. Men frågan är om inte JP är bästa värvningen någonsin. Hoppas hans engagemang smittar av sig på sikt och många fler hakar på, utifrån
sina förutsättningar. Som trenden är nu under Corona.

Vi gör det tillsammans!

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Jonken tis maj 12, 2020 8:46 am

JP är ingen värvning. Han är en person med ett genuint hjärta. Han älskar Luleå Hockey! -Precis som Joel Lassinatti gör.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville tis maj 12, 2020 10:00 pm

Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Hankburger tis maj 12, 2020 10:34 pm

Snikne Ville skrev:Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.

Njae. Nu ska vi inte sitta och nedvärdera Skuggan och Engmans jobb. Det är en rad av faktorer och personer som spelat in i att Luleå tagit sig tillbaka från de sista två Ostenåren till att vara en toppklubb i SHL igen. Bulan är också en bidragande orsak etc. så även om JPs engagemang och pengar gjort mycket så är det inte den enskilda anledningen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville ons maj 13, 2020 12:25 am

Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.

Njae. Nu ska vi inte sitta och nedvärdera Skuggan och Engmans jobb. Det är en rad av faktorer och personer som spelat in i att Luleå tagit sig tillbaka från de sista två Ostenåren till att vara en toppklubb i SHL igen. Bulan är också en bidragande orsak etc. så även om JPs engagemang och pengar gjort mycket så är det inte den enskilda anledningen.
Jag nedvärderar ingen. Och när jag skriver enskild så menar jag just det, dvs inte "en rad faktorer o personer". Då pratar man om ett flertal anledningar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Norrlandstoken ons maj 13, 2020 5:36 am

Om slutspelet hade gått av stapeln som planerat så hade nog detta gått att lösa internt inom klubben.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lehto ons maj 13, 2020 8:30 am

Vem är FH?
Sen förstår jag inte riktigt på andra supportrar som irriterar sig på Jacob Porser, Dem flesta andra lag har en sådan person som står bakom men just JP har hamnat i rampljuset pga dom stora pengarna Notch blev betald av Microsoft.
Är ju bara lyssna på Sanny å Svensson podden, där det pratades om Malmö och någon storstjärna som var påväg dit då påpekade Sanny att hur ska Malmö ha råd med det, deras budget är redan på gränsen men då svara Svensson att skulle han vilja komma till Malmö så är de bekräftat att externa sponsorer kommer lösa det, pengar är inte ett problem.
Jag upplever att flera klubbar haft denna förmånen och att Luleå Hockey inte haft något liknande innan JP klev in.

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tigerman ons maj 13, 2020 8:44 am

Lehto skrev:
Jag upplever att flera klubbar haft denna förmånen och att Luleå Hockey inte haft något liknande innan JP klev in.
Vi hade ju Obol-Bosse! What a Face

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av rasbiologen ons maj 13, 2020 8:59 am

FH är en förkortning av Porsers användarnamn här
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Hankburger tor maj 14, 2020 2:56 am

Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.

Njae. Nu ska vi inte sitta och nedvärdera Skuggan och Engmans jobb. Det är en rad av faktorer och personer som spelat in i att Luleå tagit sig tillbaka från de sista två Ostenåren till att vara en toppklubb i SHL igen. Bulan är också en bidragande orsak etc. så även om JPs engagemang och pengar gjort mycket så är det inte den enskilda anledningen.
Jag nedvärderar ingen. Och när jag skriver enskild så menar jag just det, dvs inte "en rad faktorer o personer". Då pratar man om ett flertal anledningar.

Men indirekt gör du det när du säger att JP är den enda enskilda orsaken till att Luleå är där de är idag när det egentligen är en kombination av rätt person på rätt plats. JP är en viktig kugge men det är även Skuggan och Engman etc. Utan dessa två herrar så kunde Luleå lätt rasat istället.

Lehto skrev:Vem är FH?
Sen förstår jag inte riktigt på andra supportrar som irriterar sig på Jacob Porser, Dem flesta andra lag har en sådan person som står bakom men just JP har hamnat i rampljuset pga dom stora pengarna Notch blev betald av Microsoft.
Är ju bara lyssna på Sanny å Svensson podden, där det pratades om Malmö och någon storstjärna som var påväg dit då påpekade Sanny att hur ska Malmö ha råd med det, deras budget är redan på gränsen men då svara Svensson att skulle han vilja komma till Malmö så är de bekräftat att externa sponsorer kommer lösa det, pengar är inte ett problem.
Jag upplever att flera klubbar haft denna förmånen och att Luleå Hockey inte haft något liknande innan JP klev in.

FH refererar antagligen till Frukthamster. Alltså JPs profil här på forumet. Varför folk "irriterar sig på JP" är för att de är avundsjuka att någon i JPs ställning brinner för lagen ifråga och tillför ekonomiska medel för klubben i dennes hjärta. Många klubbar har rika och kända supportrar men jag skulle gissa på att få ge sådana medel till klubben ifråga som JP.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville tor maj 14, 2020 10:54 am

Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.

Njae. Nu ska vi inte sitta och nedvärdera Skuggan och Engmans jobb. Det är en rad av faktorer och personer som spelat in i att Luleå tagit sig tillbaka från de sista två Ostenåren till att vara en toppklubb i SHL igen. Bulan är också en bidragande orsak etc. så även om JPs engagemang och pengar gjort mycket så är det inte den enskilda anledningen.
Jag nedvärderar ingen. Och när jag skriver enskild så menar jag just det, dvs inte "en rad faktorer o personer". Då pratar man om ett flertal anledningar.

Men indirekt gör du det när du säger att JP är den enda enskilda orsaken till att Luleå är där de är idag när det egentligen är en kombination av rätt person på rätt plats. JP är en viktig kugge men det är även Skuggan och Engman etc. Utan dessa två herrar så kunde Luleå lätt rasat istället.

Med den logiken nedvärderar jag alltså resten av laget om jag t ex skulle anse att Erik Gustavsson är vår viktigaste spelare. Märkligt enligt mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken tor maj 14, 2020 11:25 am

Det Snikne säger är att det finns många anledningar till att Luleå gått från klarhet till klarhet de senaste åren. En av dessa är JP. Det är också den, enskild från övriga parametrar, som han värderar mest, sett till vad de bidragit med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Hankburger tor maj 14, 2020 2:52 pm

Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.

Njae. Nu ska vi inte sitta och nedvärdera Skuggan och Engmans jobb. Det är en rad av faktorer och personer som spelat in i att Luleå tagit sig tillbaka från de sista två Ostenåren till att vara en toppklubb i SHL igen. Bulan är också en bidragande orsak etc. så även om JPs engagemang och pengar gjort mycket så är det inte den enskilda anledningen.
Jag nedvärderar ingen. Och när jag skriver enskild så menar jag just det, dvs inte "en rad faktorer o personer". Då pratar man om ett flertal anledningar.

Men indirekt gör du det när du säger att JP är den enda enskilda orsaken till att Luleå är där de är idag när det egentligen är en kombination av rätt person på rätt plats. JP är en viktig kugge men det är även Skuggan och Engman etc. Utan dessa två herrar så kunde Luleå lätt rasat istället.

Med den logiken nedvärderar jag alltså resten av laget om jag t ex skulle anse att Erik Gustavsson är vår viktigaste spelare. Märkligt enligt mig.

Nej? Skulle du däremot säga att EG är den enda orsaken så skulle du det. Ser du inte skillnaden mellan ditt första och ditt senaste påstående?

"Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut."

Ett ord kan ändra en kommentar ganska drastiskt. Ta bort "enskilda" så får din kommentar en helt annan mening. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville tor maj 14, 2020 3:38 pm

Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut.

Njae. Nu ska vi inte sitta och nedvärdera Skuggan och Engmans jobb. Det är en rad av faktorer och personer som spelat in i att Luleå tagit sig tillbaka från de sista två Ostenåren till att vara en toppklubb i SHL igen. Bulan är också en bidragande orsak etc. så även om JPs engagemang och pengar gjort mycket så är det inte den enskilda anledningen.
Jag nedvärderar ingen. Och när jag skriver enskild så menar jag just det, dvs inte "en rad faktorer o personer". Då pratar man om ett flertal anledningar.

Men indirekt gör du det när du säger att JP är den enda enskilda orsaken till att Luleå är där de är idag när det egentligen är en kombination av rätt person på rätt plats. JP är en viktig kugge men det är även Skuggan och Engman etc. Utan dessa två herrar så kunde Luleå lätt rasat istället.

Med den logiken nedvärderar jag alltså resten av laget om jag t ex skulle anse att Erik Gustavsson är vår viktigaste spelare. Märkligt enligt mig.

Nej? Skulle du däremot säga att EG är den enda orsaken så skulle du det. Ser du inte skillnaden mellan ditt första och ditt senaste påstående?

"Den största enskilda anledningen till att Luleå på nytt är en klubb som allmänt ses som en kronpretendent stavas JP. Eller FH. Punkt slut."

Ett ord kan ändra en kommentar ganska drastiskt. Ta bort "enskilda" så får din kommentar en helt annan mening. Smile
Du förstår väl ändå att en "enskilt största anledningen" inte är samma sak som den enda?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Micke80 tor maj 14, 2020 6:19 pm

Suck, kan ni inte släppa detta nu. Ordmärkeri leder sällan till nått resonemang som är trevligt för oss andra att läsa. Ni verkar ju dessutom i sak vara rätt så överens även om ni är oense vad gäller betydelsen för vissa ord. Kan ni inte släppa det kan ni kanske ta det som PM istället så vi kan läsa och njuta av Lassi i den här tråden.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tackleberry fre maj 15, 2020 12:13 pm

Vändningen: Lassinantti lämnar Luleå.
Under Torsdagen ska han ha fått ett bud från ett ryskt lag och enligt uppgifter har han tackat ja..

https://nsd.se/nyheter/artikel/vandningen-lassinantti-lamnar-lulea-hockey/1r0n0y0j

Artikeln uppdateras och mer info kommer
Tackleberry
Tackleberry

Antal inlägg : 61
Join date : 15-04-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken fre maj 15, 2020 12:18 pm

Puke
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Blinders fre maj 15, 2020 1:10 pm

Grattis Joel.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Pajala fre maj 15, 2020 1:22 pm

Fy fan, då kan vi glömma SM guldet direkt, fy fasiken vad trist men klart man förstår Joel, självklart han inte kan tacka nej till miljonerna men visst känns det surt ändå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken fre maj 15, 2020 1:24 pm

Lassi förtjänar detta. Synd för oss bara..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Blinders fre maj 15, 2020 1:28 pm

I vintras räknade dom ut i hockeylabbet att om Luleå hade haft genomsnittliga målvakter i ligan istället för Lassinantti och Rautio så hade man ändå släppt in överlägset minst mål. Utifrån expected goals vid lika styrka.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av kokostrollet fre maj 15, 2020 1:42 pm

Bara att gratulera Joel om det stämmer. Väl värd chansen och bara att önska lycka till!
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Dustin fre maj 15, 2020 2:05 pm

Kul för Lassi. Rautio får ta det tyngsta ansvaret i början men jag tror att Wallstedt successivt under säsongen kommer utmana om förstaspaden. Kanske den största målvaktstalangen i världen i sin årskull. Det blir nog bra ändå. Hoppas man kan få lov att använda Lassinantti-pengar till en forwardsvärvning.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rikky fre maj 15, 2020 2:15 pm

kokostrollet skrev:Bara att gratulera Joel om det stämmer. Väl värd chansen och bara att önska lycka till!
Ja, det är bara hålla med. Surt för Luleå hockey förstås, att mista en sån högklassig målvakt men han är för bra för SHL, det är inte svårare än så. Vill önska Joel lycka till och hoppas på att han får en bra fortsättning i karriären.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av GrodanBoll fre maj 15, 2020 2:21 pm

Määk skrev:... Hoppas man kan få lov att använda Lassinantti-pengar till en forwardsvärvning.
Komarek måste ju vara mer eller mindre garanterad nu? Trist för oss att Lassi drar men att få signa Komarek på ett långt kontrakt kan jag tycka slår högre än att få behålla Lassi ett år till.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville fre maj 15, 2020 2:57 pm

Klimat och pengar, grattis Lassi! Väl förtjänt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Hankburger fre maj 15, 2020 2:58 pm

Bara att säga grattis till Lassi. Helt klart värd chansen. Synd bara för att Luleå då måste klara sig på Rautio och Wallstedt.

Pajala skrev:Fy fan, då kan vi glömma SM guldet direkt, fy fasiken vad trist men klart man förstår Joel, självklart han inte kan tacka nej till miljonerna men visst känns det surt ändå.

Här var man negativ.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av NallePhu fre maj 15, 2020 3:03 pm

Någonstans där måste man nog säga det finns en uns av sanning i det Pajala vill säga iom Lassi drar till KHL, Han har varit låset i Luleås defensiv - han har vunnit matcher på egen hand åt Luleå så oron är berättigad!

Sedan ger det till jul/nyår så har Lassi lessnat vara borta i KHL och vill hem ånyo, Lite för långt bort till vänner & familj för Lassi samt ingen ledighet under jul & nyår!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Puckad fre maj 15, 2020 3:15 pm

Grattis Joel!
Men skit är det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville fre maj 15, 2020 3:42 pm

Lassi kommer säkert att han några bra säsonger kvar efter utlandsäventyr om han får vara hel. Sen kommer han troligtvis att bli världens bäste målvaktstränare
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Puckad fre maj 15, 2020 4:13 pm

När Luleå Hockey lägger ut en sån här video vet man att slutet är nära:

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Wolfhunter fre maj 15, 2020 7:00 pm

Grattis Joel Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Kagen fre maj 15, 2020 7:45 pm

Stort grattis till en väldigt ödmjuk och oerhört skicklig målvakt.

Luleå Hockey fortsätter att utveckla spelare och ledare och det är naturligtvis så att de ska få åka iväg och tjäna stora pengar för att sedan förhoppningsvis komma hem igen och fortsätta bidra i någon form.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tony Moore lör maj 16, 2020 1:50 pm

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av tibet lör maj 16, 2020 11:34 pm

Sotji alltså..Riktigt intressant ställe att spela hokky på. Putin har sitt sommarställe där. Staden ligger beläget vid Svarta havet och lever till stor del av turism. Om flyget kommer igång som det ska till vintern så kanske man åker dit och ser någon match. Det ska bli väldigt intressant att se hur Lassi står sig i Khl.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av NallePhu lör maj 16, 2020 11:53 pm

tibet skrev:Sotji alltså..Riktigt intressant ställe att spela hokky på. Putin har sitt sommarställe där. Staden ligger beläget vid Svarta havet och lever till stor del av turism. Om flyget kommer igång som det ska till vintern så kanske man åker dit och ser någon match. Det ska bli väldigt intressant att se hur Lassi står sig i Khl.
Risk finns att han är hemma snabbt för Ryssarna har inte stort tålamod med målvakterna det är få som lyckas från länder utanför Ryssland, Sedan är Lassi lite för hemkär och lite för van att söka sig till rötterna då det går tungt men i Sotji måste han stå på egna ben lite!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Pajala sön maj 17, 2020 6:32 am

Sotji vann inte så många matcher senast, verkar inte riktigt ha ett stabilt försvar, det kan bli ett tufft år för Lassi och jag hoppas han lyckas.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av tibet mån maj 18, 2020 10:19 pm

Han har ju fysiken för att kunna spela krävande matcher vilket lär hända! Vet inte om dom ser han som 1:a keeper eller hur det nu är med dom andra motarna? Unnar han verkligen att lyckas, det är han väl värd. Men visst hade han kunnat få spela i en något lättare miljö, det är en sak som är säker. Hursom ett fantastiskt äventyr med en djävulsk utmaning, perfekt för en vinnarskalle :-)
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av NallePhu mån maj 18, 2020 10:33 pm

tibet skrev:Han har ju fysiken för att kunna spela krävande matcher vilket lär hända! Vet inte om dom ser han som 1:a keeper eller hur det nu är med dom andra motarna? Unnar han verkligen att lyckas, det är han väl värd. Men visst hade han kunnat få spela i en något lättare miljö, det är en sak som är säker. Hursom ett fantastiskt äventyr med en djävulsk utmaning, perfekt för en vinnarskalle :-)
Dem har en jäkligt vass målvakt Sotji men övriga laget suger ärligt sagt, Så nog får Lassi jobba rejält misstänker att det fanns svenskar i klubben avgjorde nog en del också!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lehto tis maj 19, 2020 8:19 am

Blir Malte Strömwall kvar i Sotji?

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Hankburger tis maj 19, 2020 5:06 pm

Lehto skrev:Blir Malte Strömwall kvar i Sotji?

Även om han inte skulle bli kvar så kommer nog en annan KHL klubb plocka upp honom. Finns ingen klubb i Sverige (Inte ens FBK) som kan matcha den lön som KHL klubbarna kan erbjuda.. framförallt inte i den rådande situationen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lehto tis maj 19, 2020 9:39 pm

Hankburger skrev:
Lehto skrev:Blir Malte Strömwall kvar i Sotji?

Även om han inte skulle bli kvar så kommer nog en annan KHL klubb plocka upp honom. Finns ingen klubb i Sverige (Inte ens FBK) som kan matcha den lön som KHL klubbarna kan erbjuda.. framförallt inte i den rådande situationen.
Frågade inte för jag tror han skulle gå till Luleå... Tänkte mer att då får Lassi ett bekant ansikte åtminstone Razz

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av RSD555 ons maj 20, 2020 11:45 pm

Ja, det blir kul för Lassi. Önskar Lassi all glädje

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Jokerman lör jun 13, 2020 9:36 am

Joel Lassinantti - Sida 7 022c1b10
Joel Lassinantti - Sida 7 7aef4210
”Åker med öppet sinne – hoppas kunna utvecklas”

”Han klarar sig på den här nivån, men han kommer inte klara sig på nästa.”

Joel Lassinantti har hört det där många gånger. Men gång på gång har han motbevisat de som hävdat att han är för liten. Nu ska det nyblivna utlandsproffset försöka övertyga Johan Garpenlöv och de andra i förbundsledningen om att han borde få fler chanser i Tre Kronor.

Det var den finländske ikonen Jarmo Myllys som fick honom att vilja bli målvakt. Det visade sig tidigt att även han hade fallenhet för det där med att rädda puckar.
– Men talangen tar en bara till en viss nivå. Man måste jobba hårt också, säger Joel Lassinantti.
Det har han gjort.

– Jag hade Jörgen Eriksson som tränare både inom fotbollen och hockeyn när jag var liten, säger Joel Lassinantti och fortsätter:
– Han drillades oss hårt. Han krävde inte att vi skulle vinna. Men det var disciplinerat. När vi tränade förväntade han sig att vi lyssnade och gjorde vårt bästa. Det passar kanske inte alla att ha en sådan tränare i så ung ålder. Fast jag lärde mig mycket av det. Jag har tagit träningen seriöst.
Han har alltid känt att man trott på honom inom Luleå Hockey.
– Men från det att jag fick chansen i ungdomslandslaget fick jag ofta höra att jag var för liten, och inte skulle klara av nästa nivå, säger han.
Sedan tillägger han med ett leende:
– Fast det där är inget jag har brytt om och nu var det faktiskt ett tag sedan jag hörde någon säga det.

Hans J20-debut slutade i besvikelse.
– Det hade gått bra för mig, och de var redan klara för topp åtta. Så jag fick chansen i en match Skellefteå, som var tvungna att vinna, och hade kallat in Tim Erixon och David Rundblad och allt vad de nu heter. Det var en helt annan nivå än den jag var van vid, de äldsta var ju fyra år äldre än mig, säger Joel Lassinantti och berättar att han släppte flera puckar förbi sig och blev utbytt i den första pausen.

Det gick desto bättre när han några år senare debuterade i SHL.
– Fast det höll på att bli mål direkt, som tur var lyckades jag att klämma fast pucken i armhålan, säger han.
Han skrattar.
– Det hade varit jobbigt att släppa in den där styrningen.
Efter det fick han stå merparten av matcherna.
– Det var Daniel Larsson som var tänkt som förstemålvakt, säger Joel Lassinantti och fortsätter:
– Jag trodde bara att jag skulle få ett fåtal matcher. Han hade ju mer erfarenhet än mig. Och jag hade ingen brådska. Det har jag aldrig haft. Jag såg det som en möjlighet att lära mig av honom. Han var ju en målvakt jag länge hade sett upp till. Men det flöt på bra.

Att spela för Luleå Hockey hade länge varit en dröm.

När han i tioårsåldern fick i uppgift av sin lärare att skriva några rader vad han ville bli som stor skrev han att han drömde om att få representera stadens elitlag.
– Jag är tacksam över att jag fick möjligheten att göra det. Väldigt tacksam, säger han.

Hans främsta minne från åren i Luleå Hockey är då laget vann Champions Hockey League. Inte någon individuell utmärkelse eller något rekord.
– Det var en mäktig upplevelse. Jag stod rös i kassen de sista minuterna när alla i publiken stod upp och hejade fram oss, säger Joel Lassinantti.

Han är besviken över hur den senaste säsongen slutade.
– När vi spelade som vi skulle så var det inte många lag i SHL som hade en chans mot oss, säger Joel Lassinantti och fortsätter:
– Man vet aldrig. Vi hade kanske åkt ut i kvartsfinalen. Men vi kände att vi var det bästa laget. Och det är klart att jag hoppades på att få avsluta med ett guld. Förhoppningsvis var det inte det sista jag gjorde i klubben.

Han har tränat på egen hand sedan kontraktet med Luleå Hockey gick ut.
– Det kändes lite konstigt att inte vara med när de drog i gång försäsongsträningen, men jag tänkte att det kunde vara roligt att testa på något nytt och tog hjälp av en fystränare som bland annat har jobbat med landslaget, säger han.
Han ler.
– Även om jag inte alltid har haft någon att snacka skit med mellan övningarna och före och efter träningarna så tycker jag att det har gått bra.

Sedan några veckor tillbaka vet han också vilken klubb han ska spela för när säsongen 2020–2021 kan inledas.
– Det har funnits intresse tidigare också, det har bara inte känts rätt. Men jag pratade med Malte Strömwall, som spelade där förra säsongen, och han hade bara bra saker att säga om Sotji. Mycket är nybyggt, och faciliteterna och vädret är bra, säger Joel Lassinantti och berättar att de flesta av spelarna i laget har tilldelats lägenheter i området där de som tävlade i de olympiska spelen bodde.
Han kommer att vara en av fyra svenskar i Sotji.
– Det är en trygghet, om det bara hade varit ryssar i laget så hade det nog varit svårare att komma in i det, säger han.
Med ett leende tillägger han sedan:
– Vi fyra får hålla ihop.

Fast han vet inte riktigt vad han vad han ska förvänta sig rent spelmässigt.
– Jag tror inte att spelet är lika snabbt som i SHL, säger Joel Lassinantti.
– Men det är en nivå upp. Det finns många skickliga spelare där. Spelet är också lite öppnare. Och nu ska de byta till mindre rinkar. Jag har ingen aning om hur det kommer bli. Jag har ju bara spelat på stor rink. Men jag åker dit med ett öppet sinne och hoppas kunna utvecklas som målvakt, fortsätter han.
Att han sina framgångar till trots bara har fått ett fåtal chanser i Tre Kronor är inget han surar över.

Men under sin tid i det stora landet i öster hoppas han kunna övertyga förbundsledningen om att han är en spelare för landslaget.
– Det värderas kanske högre om man spelar bra där borta. Men om de inte tycker att jag är bra nog så är det bara att acceptera det och försöka spela ännu bättre, säger Joel Lassinantti.

När vi lämnar caféet som vi har suttit och pratat på stoppas Joel Lassinantti av en äldre man.
– Visst är det målvakten? säger mannen.
– Det är det, svarar Joel Lassinantti och skrattar.

Mannen berättar att han jobbade som fotograf förr i tiden och räknar upp Olof Palme och ytterligare några kändisar han har plåtat. Sedan tar han fram en kamera och frågar om han får ta en bild på honom. Under tiden han gör sin kamera i ordning gratulerar han Joel Lassinantti och önskar honom lycka till i Ryssland. Han tackar artigt.

Innan de skiljs åt konstaterar mannen att det är roligt att unge Jesper Wallstedt kommer få chansen. Det håller Joel Lassinantti med honom om.
– Jag tror att han kan bli bra, han är ju större än dig, säger mannen.
– Och han kommer säkert att bli bättre än mig, svarar Joel Lassinantti och ler.

David Jiglund

david.Jiglund@norrmedia.se
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Wolfhunter lör jun 13, 2020 10:43 am

Tack Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rikky tor jun 25, 2020 3:54 pm

Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lehto fre jun 26, 2020 8:18 am

Rikky skrev:Intervju med Lassinantti på plats i hans nya klubb Sochi.
https://en.hcsochi.ru/article.asp?id=Joel-Lassinantti-I-can-agree-that-goalies-are-a-bit-strange-9978
Intressant! Klart man kommer snegla på Sochi nästa säsong

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 7 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet