Joel Lassinantti

+92
DaVoc
Kanellängd
Sportchefen #2
skuggansfru
Jokerman ll
Lajon
NeedforX
Björnpappa
JoakimJ
Jojjan
tibet
GrodanBoll
Tackleberry
Norrlandstoken
RSD555
Pontaking
kamelbullen
LHF96
Dilox
Lehto
#96
farre
Jonken
Wolfhunter
Blinders
Hankburger
rasbiologen
wilmus2007
MickkeJ
Myrman
ski3r
amarule
Davidoff
FrankieLampard
Dustin
Pingis 11
Patrik82
Monco
Jokerman
Frökenbling74
Nr10
CKa
Qirren
nummer 17
Old Brooklyn
johan74
Kapten Haddock
Scouten
Rikky
Diktatorn
Puckad
kralle
ezz
GustenA
Bamsefar
Jaguaren
Ulfstrk
LuleåWinston
Lulefan
Kagen
NallePhu
JuniorX
FruktHamster
Pajala
Dentos
Slapshot
icemask
KaptenBlodskelett
Hedanders
Rönken
stormvägen
Ivanhoe
Micke80
Swhy
makkanmakkan
pingu
Donowitz
LulefanGBG
Norlin
kokostrollet
Redbear
Johan__
hokkzorz
Mange
Dalle
Urken
Lars158
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Tigerman
Salle
96 posters

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Mange lör 19 jul 2014, 20:33

Micke80 skrev:Blir inte stålmannen felvänd när den är ritad i den riktningen på huvudet. Får känslan av att det kommer se mer ut som att den står på händer än sträcker dem i skyn.
Men om jag har fel så var den snyggt målad.

Håller med, ser lite konstigt ut :O annars en riktigt snygg hjälm!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av hokkzorz sön 21 sep 2014, 10:40

Riktigt stabilt spel av Joel i två matcher nu. Fortsätter han såhär kommer han få stå massor i vinter. Grymt roligt!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville sön 28 sep 2014, 18:17

Tweet från Leffe Boork.

"Såg Luleås Lassinanti i Almtuna för tre säsonger sedan. En jättetalang. Nu ännu mer mogen. Världsmålvakt på gång?"
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken sön 28 dec 2014, 20:12

Du har nu bäst räddningsprocent i SHL, vad säger du om det?
Statistik är en sak, det optimala hade varit om jag hade kunnat bidra med fler vinster, speciellt i november när vi hade det tungt. Men vi har kommit upp starkt på slutet. Min säsong är godkänd, inte mer.

Så ska det låta. Ödmjuk kille, minst sagt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20084209.ab
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lars158 sön 28 dec 2014, 20:24

10 årskontrakt Osten!

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Ivanhoe sön 28 dec 2014, 20:26

Hoppas Osten förlänger kontraktet med honom fortare än kvickt..  

3 års kontrakt   JA TACK!

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av stormvägen tis 30 dec 2014, 22:05

Grattis Joel! Du hjälper oss att vinna!!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rönken fre 16 jan 2015, 21:55

http://www.kuriren.nu/100-hockey/succspelaren-vill-han-forlanga-8077751.aspx - Lassi vill stanna, har missat att hans kontrakt går ut. Agera, Osten, fort Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Donowitz fre 16 jan 2015, 22:02

Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/succspelaren-vill-han-forlanga-8077751.aspx - Lassi vill stanna, har missat att hans kontrakt går ut. Agera, Osten, fort Smile

Den enda MV som har kontrakt för 15/16 är Daniel Larsson. Frånsett Samuel Ward, ska tilläggas.

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Hedanders lör 17 jan 2015, 17:42

Han vill stanna. Snälla Osten lägg fram ett 5-årskontrakt!!!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av pingu lör 17 jan 2015, 18:02

pingu skrev:Tror också att Joel kommer att få problem i högre serier på grund av storleken. Skymmer någon han så blir luckorna lite väl stora!

Jag verkar ha fel. Forza Joel!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 17 jan 2015, 18:37

pingu skrev:
pingu skrev:Tror också att Joel kommer att få problem i högre serier på grund av storleken. Skymmer någon han så blir luckorna lite väl stora!

Jag verkar ha fel. Forza Joel!
Nu förstörde du allt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av pingu lör 17 jan 2015, 19:05

KaptenBlodskelett skrev:
pingu skrev:
pingu skrev:Tror också att Joel kommer att få problem i högre serier på grund av storleken. Skymmer någon han så blir luckorna lite väl stora!

Jag verkar ha fel. Forza Joel!
Nu förstörde du allt.

Ja fast han kommer att få det skitsvårt i slutspelet Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 17 jan 2015, 19:08

pingu skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
pingu skrev:
pingu skrev:Tror också att Joel kommer att få problem i högre serier på grund av storleken. Skymmer någon han så blir luckorna lite väl stora!

Jag verkar ha fel. Forza Joel!
Nu förstörde du allt.

Ja fast han kommer att få det skitsvårt i slutspelet Smile
Bra. Wink
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tony Moore lör 17 jan 2015, 19:44

Hedanders skrev:Han vill stanna. Snälla Osten lägg fram ett 5-årskontrakt!!!
Gällande Joel så är han en av få spelare där risken med ett så långt kontrakt är "riskfritt", garanterat lojal, ödmjuk och hårt arbetande kille oavsett miljonkontrakt eller "båsöppnare".. Kommer aldrig "rida på några höga hästar" den killen...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tony Moore lör 17 jan 2015, 20:33

Joel i ett nötskal (bara att beundra människan..) NK ikväll:
Lassinanttis superfacit
19:58 | 15-01-17
Ishockey/Luleå
Elva insläppta mål på de nio senaste matcherna och bäst räddningsprocent i SHL – Joel Lassinantti fortsätter storspela.
Joel Lassinantti har tagit över förstaspaden i Luleå Hockey. Mot Växjö stod 22-åringen för en ny strålande insats. 25 räddningar på 26 skott innebar både att han till stor del låg bakom Luleås seger, men också att Luleåsonen släppt in elva mål på de nio senaste matcherna.
– Växjö kom inte till så många chanser i slottet. De kom någon gång ensam i en-mot-en och då kunde jag gå ut och styra av dem ganska bra. Sen försökte de lasta in puckar från blålinjen, men den här gången studsar de utanför, säger Lassinantti.
Luleåmålvakten har en räddningsprocent som är över 93 och är med det bäst i hela SHL. Trots succén väljer Lassinantti att snarare hylla laget än sig själv.
– Självklart tycker jag att det gått bra för mig, men vårt försvarsspel har blivit väldigt mycket bättre, så det gör det enkelt för mig.
Kollar du mycket statistik?
– Nej, faktiskt inte. Alltså nog tittar jag ibland, men det är inte så att jag lägger någon fokus på det. Det viktiga är att vi vinner och i en optimal värld tycker jag att jag hade kunnat bidra med fler segrar, säger Joel Lassinantti.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av icemask lör 17 jan 2015, 21:55

Erbjud 5års kontrakt direkt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Slapshot lör 17 jan 2015, 22:04

Hoppas Osten skriver fast Joel i många år...riktigt duktig!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken ons 21 jan 2015, 12:33

Blir lika mjuk efter varje intervju med Lassi. Hela hans intryck är genuin ödmjukhet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Ivanhoe ons 28 jan 2015, 23:30

Enligt NSD så har Joel förlängt sitt kontrakt.

http://www.nsd.se/sport/avslojar-succmalvakten-har-forlangt-kontraktet-9040636.aspx

Ganska väntade.. men ändå väldigt trevliga nyheter!

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville tor 29 jan 2015, 23:10

Från NK. Vad säger man. King.

"Luleåmålvakten hetast i hela SHL
 
ISHOCKEY/STOCKHOLM Fjärde nolla på 31 matcher. Luleåmålvakten Joel Lassinantti är glödhet för tillfället.
1,84 insläppta mål per match.

93,11 i räddningsprocent.

Och nominerad till bäste spelare i CHL tillsammans med Frölundaduon Erik Gustafsson och Mathis Olimb.

Joel Lassinantti leder SHL:s målvaktsliga - och imponerar i sin riktiga debutsäsong i högsta ligan.

– Jättekul att vara nominerad. Hela laget har spelat bra i CHL och det är egentligen bara i sista gruppspelmatchen mot mot Lukko Rauma som vi hade en dipp.

Mot Djurgården kom alltså den fjärde nollan i SHL. 31 räddade puckar trots hård anstormning från hemmalaget.

– Vi spelade riktigt bra i boxplay och gav inte Djurgården en enda gratischans. Det känns som att de blev frustrerade, säger Lassinantti och fortsätter:

– Det var mycket trafik mot mig, men det brukar vara Djurgårdens plan. Det var lite jobbigt i den första perioden att ha två av deras spelare som nästan parkerade framför mig. Men jag lyckades behålla lugnet.

Vad säger du om Johan Harjus mål?

– Mantas (Armalis) blir skymd av den egna backen. Harju gör det riktigt bra, målskytt som han är.n NK. "
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Dentos tor 29 jan 2015, 23:45

Vill passa på att hylla Lassi, det kan inte göras för mycket. Jag har helt ärligt talat aldrig sett en målvakt i SHL som besitter den tekniken, positioneringen, säkerheten och styrkan som Lassi visar upp just nu. Jag hörde att Renberg sa det i hockeykväll, men jag är helt övertygad om att Lassi hade blivit större än Henrik Lundqvist om han haft storleken på sin sida. Men trots sin storlek så anser jag att han är den i särklass bästa målvakten i SHL just nu, och kan nog bli en av de bästa genom tiderna om hans utveckling går rätt väg. Fortsätt såhär Lassi!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 853
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Mange fre 30 jan 2015, 00:09

Kungen! helt otroligt att hans teknik o vad allt innebär gör att hans storlek knappt spelar någon roll! magic lassi!!!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Slapshot fre 30 jan 2015, 09:42

Dentos skrev:Vill passa på att hylla Lassi, det kan inte göras för mycket. Jag har helt ärligt talat aldrig sett en målvakt i SHL som besitter den tekniken, positioneringen, säkerheten och styrkan som Lassi visar upp just nu. Jag hörde att Renberg sa det i hockeykväll, men jag är helt övertygad om att Lassi hade blivit större än Henrik Lundqvist om han haft storleken på sin sida. Men trots sin storlek så anser jag att han är den i särklass bästa målvakten i SHL just nu, och kan nog bli en av de bästa genom tiderna om hans utveckling går rätt väg. Fortsätt såhär Lassi!


Är du full? Ok att han är riktigt bra men bäst genom tiderna?....lol

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Dentos fre 30 jan 2015, 17:26

Slapshot skrev:
Dentos skrev:Vill passa på att hylla Lassi, det kan inte göras för mycket. Jag har helt ärligt talat aldrig sett en målvakt i SHL som besitter den tekniken, positioneringen, säkerheten och styrkan som Lassi visar upp just nu. Jag hörde att Renberg sa det i hockeykväll, men jag är helt övertygad om att Lassi hade blivit större än Henrik Lundqvist om han haft storleken på sin sida. Men trots sin storlek så anser jag att han är den i särklass bästa målvakten i SHL just nu, och kan nog bli en av de bästa genom tiderna om hans utveckling går rätt väg. Fortsätt såhär Lassi!


Är du full? Ok att han är riktigt bra men bäst genom tiderna?....lol
Kan bli sa jag. Han är utan tvekan den målvakt som rent tekniskt sett spelar bäst ishockey. Han har egentligen två svagheter, och det är hans storlek (Som han inte kan påverka) och i vissa fall lite problem med returkontrollen. Utöver det är han en fullt komplett målvakt redan vid 22-års ålder (målvakter brukar alltid vara som bäst närmare 30) vilket gör att han enligt mig har alla möjligheter. Man måste tänka på att det här är hans första riktiga säsong i SHL. När har någon "rookie" gjort en så bra säsong som han gjort i SHL tidigare?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 853
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken fre 30 jan 2015, 17:28

Dentos skrev:
Slapshot skrev:
Dentos skrev:Vill passa på att hylla Lassi, det kan inte göras för mycket. Jag har helt ärligt talat aldrig sett en målvakt i SHL som besitter den tekniken, positioneringen, säkerheten och styrkan som Lassi visar upp just nu. Jag hörde att Renberg sa det i hockeykväll, men jag är helt övertygad om att Lassi hade blivit större än Henrik Lundqvist om han haft storleken på sin sida. Men trots sin storlek så anser jag att han är den i särklass bästa målvakten i SHL just nu, och kan nog bli en av de bästa genom tiderna om hans utveckling går rätt väg. Fortsätt såhär Lassi!


Är du full? Ok att han är riktigt bra men bäst genom tiderna?....lol
Kan bli sa jag. Han är utan tvekan den målvakt som rent tekniskt sett spelar bäst ishockey. Han har egentligen två svagheter, och det är hans storlek (Som han inte kan påverka) och i vissa fall lite problem med returkontrollen. Utöver det är han en fullt komplett målvakt redan vid 22-års ålder (målvakter brukar alltid vara som bäst närmare 30) vilket gör att han enligt mig har alla möjligheter. Man måste tänka på att det här är hans första riktiga säsong i SHL. När har någon "rookie" gjort en så bra säsong som han gjort i SHL tidigare?
Även om jag är partisk så är jag beredd att hålla med. Han är oerhört jävla duktig. Nog för att vi hade fina stats på målvakterna under Gustafssons och Rautios tid, men vad tusan.. Då hade vi Rönken i båset och ett stålförsvar. Nu? Lassi är kung.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Pajala fre 30 jan 2015, 18:21

visst är Lassi bra, men först ska Luleå ta sig till play-in, sen ska dom vinna play in och till slut blir det att spela ett slutspel, det är där man skiljer agnarna från vetet, då får vi verkligen se om Lassi klarar av pressen att spela ett slutspel ..... och allt är ett stort OM Luleå klarar att komma så långt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tony Moore fre 30 jan 2015, 19:02

Joel kommer ALDRIG att misslyckas pga pressen utifrån, han är ett unikum när det kommer till det trots sin ungdom och relativa oerfarenhet. Därmed inte sagt att det kommer dippar och ingen vet när dom kommer, för dom kommer det vet vi.. För mycket matchande med åtföljande psykisk/fysisk trötthet skulle jag tro kan orsaka det. Joel har haft problem med sina knän redan i unga år så det är ett orosmoment. Men ett är säkert, Joel kommer alltid tillbaka ännu bättre..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Micke80 fre 30 jan 2015, 19:16


Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av LulefanGBG lör 31 jan 2015, 11:48

Grymt blogginlägg!

Sådant jävla trams det där med längden och vikten på en målvakt.

Jarmo Myllys var seriens minsta målvakt i flera säsonger, och också seriens bästa målvakt.
En annan väldigt duktig, placeringssäker och reaktionssnabb målvakt som var aktiv i Färjestad en säsong på Myllys tid, (06/07), var ju Markus Kettärer och han var 180 cm vilket inte heller är särskilt långt. Hockeyn har såkalrt utvecklats sedan 90-talet och idag behöver målvakterna framförallt vara snabbare och starkare men dessa båda är bra exempel på extremt reaktionssnabba och placeringssäkra målvakter. Bra blick för spelet och bra positioneringar är A och O, och sedan snabb reaktionsförmåga är såklart ett stort plus också.

Det är såklart ingen nackdel att vara stor, i synnerhet i dagens mer fysiska 'crash the net' -hockey men det är absolut ingen grundförutsättning för att bli bra.

Dominik Hasek är 182 cm och det var inte så himla längesedan han dominerade NHL. Inte heller så många år sedan han stod sin sista NHL-match utan att på något vis skämma ut sig, och 182 cm är inte kort, men om man jämför med snittlängden på målvakter idag så är det faktiskt rätt kort. Har ingen exakt snittlängd men de flesta är väl omkring eller över 1,90.


Lassinantti är ju som sagt ett modernt typexempel. Seriens bästa målvakt på 175 cm. Precis som Jarmo Myllys.

Ett annat modernt exempel är Los Angeles Jonathan Quick. Han är 185 cm. Förvisso 10 cm längre än Lassinantti, men ändå förhållandevis kort om man jämför med många av de andra bästa målvakterna i NHL. Enligt mig är Quick hela NHL's mest placeringssäkra, smarta och reaktionssnabba målvkat. Makalöst bra när han sätter den sidan till. Och han är 10 CM kortare än Pekka Rinne, 5 cemtimeter kortare än Tuukka Rask.

VIktor Fasth som också tas upp i blogginlägget är väl ett annat typexempel. Han är 182 cm vilket väl får betraktas som 'kort' i förhållande till många andra framgångsrika målvakter idag. Han var SHL's bästa målvakt tills han lämnade, och han är också gjort bra ifrån sig i NHL. Så det finns flera goda exempel, även utöver Lassinantti som styrker det där blogginlägget.


LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av icemask lör 31 jan 2015, 12:21

Det som Lassi gör så bra är tekniken men i grund och botten hans spelförståelse, han läser spelet så otroligt bra och gör rätt avvägningar när han ska gå mot skytten, hur hårt han ska gå, när/om passningen går mm
Därför står han rätt i situationerna och behöver inte flamsa runt och överarbeta räddningen som tex Pogge gör, men då går det inte alltid så bra för honom heller !
I närtid så är Norrena och Alsenfelt de som kunnat hantera detta bäst i SHL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rönken lör 31 jan 2015, 12:30

Lassi simmar inte särskilt mycket heller, har nog stark kropp och bål. Ser man t.ex. på PW i Färjestad som var "aktuell" för Luleå så är han rätt ofta nere och simmar tycker jag. Ramlar ganska mycket framåt också, vilket jag tycker Lassi nästan aldrig gör.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av FruktHamster lör 31 jan 2015, 12:33

Är väl bara bra om folk tror längden är hela avgörande. Då kanske vi får behålla vår juvel lite längre innan de stora ligorna börjar slita i honom.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tony Moore tis 03 feb 2015, 16:43

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Norlin tis 03 feb 2015, 16:59

Hehe, man måste älska Fagervall.
"Han kan gå på händer till Råneå"
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Norlin fre 13 feb 2015, 10:26

"Inför matchen mot Skellefteå stod det klart att det skulle bli ett nytt ansikte i målvaktsteamet för kvällen - när blott 16-årige Filip Gustavsson fick chansen att vara backup bakom Daniel Larsson när Joel Lassinantti behövde läka en mindre skavank."

Inget större problem alltså. Möjligtvis en lindrig sträckning i ljumsken?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Snikne Ville mån 16 feb 2015, 11:34

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Norlin mån 16 feb 2015, 11:48

Härligt!
Hoppas på ett långt 3-4-årskontrakt!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Urken mån 16 feb 2015, 11:59

Norlin skrev:Härligt!
Hoppas på ett långt 3-4-årskontrakt!

Precis. Ingen rör vår Lassi!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Tony Moore mån 16 feb 2015, 19:40

3-4 år är alldeles perfekt. Joel är garanterat en av få spelare du kan ge ett huuur långt kontrakt som helst och ändå få det allra bästa dag in och dag ut av honom.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rönken mån 16 feb 2015, 19:45

Perfekt bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av JuniorX mån 16 feb 2015, 21:46

Kul. Känns som en fin tradition som fortsätter.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Old Brooklyn mån 16 feb 2015, 21:49

Perfa! Sitter vid datorn och gör exakt samma gest som Sniknes avatar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lars158 mån 16 feb 2015, 22:01

När får vi veta kontraktslängd?

Osten håller stenhårt på allting i år gällande förlängningar.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rönken mån 16 feb 2015, 23:17

Lars158 skrev:När får vi veta kontraktslängd?

Osten håller stenhårt på allting i år gällande förlängningar.

Pålägget verkar vilja hålla inne på förlängningar ja, kommer man släppa alla i en klump?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av NallePhu tis 17 feb 2015, 06:10

Mja inget är klart föräns Luleå & Osten säger så, Just nu mest är det snillen spekulerar av NSD/Kuriren bara vänta och se och relaxa till man säger ngt från #lhflive el på hemsidan!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18169
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Kagen tis 17 feb 2015, 15:01

Jag skulle gärna se lite skadestatistik när den här vågen av jättemålvakter ebbat ut. Jag läste också damkronormålvaktens inlägg med stor behållning och på något vis känns det vettigare med en person byggt som, eh, Mårten Nylen eller vad den där progamledaren och coachen med asiatiskt ursprung heter än Shaq O'neal när spelet går ut på att vrida och vända på sig och flaxa med benen.
Kommer de där jättemålvakterna på 2m och 100pannor att hålla?

Sen kan jag ju inte låta bli att fundera över hur en verklig bjässe skulle klara sig i mål. Alltså på med de skydd som går, sen smärtstillande och 100 miljoner in på kontot för att spela den där Stanley Cup finalen.
Joel Lassinantti - Sida 2 Pezster_20120214011700
Ibland skäms jag för mina tankar, stackars människa, men borde han inte kunna täppa till målet rätt jäkla bra..?  Embarassed

(Nej det är inte Widing på bilden även om likheten vad gäller ansikte är slående.)
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Rönken tis 17 feb 2015, 15:04

I något program ställde provade man att ställa sumobrottare i ett hockeymål. Men det blev väldigt enkelt att näta vill jag minnas. Mycket p.g.a. en riktigt stor person har svårt att röra sig samt inte är smidig på is direkt Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Old Brooklyn tis 17 feb 2015, 15:11

Kagen skrev:Jag skulle gärna se lite skadestatistik när den här vågen av jättemålvakter ebbat ut. Jag läste också damkronormålvaktens inlägg med stor behållning och på något vis känns det vettigare med en person byggt som, eh, Mårten Nylen eller vad den där progamledaren och coachen med asiatiskt ursprung heter än Shaq O'neal när spelet går ut på att vrida och vända på sig och flaxa med benen.
Kommer de där jättemålvakterna på 2m och 100pannor att hålla?

Sen kan jag ju inte låta bli att fundera över hur en verklig bjässe skulle klara sig i mål. Alltså på med de skydd som går, sen smärtstillande och 100 miljoner in på kontot för att spela den där Stanley Cup finalen.
Joel Lassinantti - Sida 2 Pezster_20120214011700
Ibland skäms jag för mina tankar, stackars människa, men borde han inte kunna täppa till målet rätt jäkla bra..?  Embarassed

(Nej det är inte Widing på bilden även om likheten vad gäller ansikte är slående.)
Widing? Jag var säker på att det var Dicken.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Lulefan tis 17 feb 2015, 17:11

Kagen skrev:Jag skulle gärna se lite skadestatistik när den här vågen av jättemålvakter ebbat ut. Jag läste också damkronormålvaktens inlägg med stor behållning och på något vis känns det vettigare med en person byggt som, eh, Mårten Nylen eller vad den där progamledaren och coachen med asiatiskt ursprung heter än Shaq O'neal när spelet går ut på att vrida och vända på sig och flaxa med benen.
Kommer de där jättemålvakterna på 2m och 100pannor att hålla?

Sen kan jag ju inte låta bli att fundera över hur en verklig bjässe skulle klara sig i mål. Alltså på med de skydd som går, sen smärtstillande och 100 miljoner in på kontot för att spela den där Stanley Cup finalen.
Joel Lassinantti - Sida 2 Pezster_20120214011700
Ibland skäms jag för mina tankar, stackars människa, men borde han inte kunna täppa till målet rätt jäkla bra..?  Embarassed

(Nej det är inte Widing på bilden även om likheten vad gäller ansikte är slående.)

Det har testats "vetenskapligt" Very Happy https://www.youtube.com/watch?v=sP8ZVWiZUMA

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Joel Lassinantti - Sida 2 Empty Sv: Joel Lassinantti

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet