Jesper Sellgren

+74
lhffan
Småland
JuniorX
Witchfinder77
NeedforX
Tobbebias88
kokostrollet
Kneten
Dentos
DaVoc
Lars158
LinusFröbergsMustasch
JohanO
Björnkäften
Tjågen
Jokerman ll
Titan 4020
Serkan122
Lajon
LulefanGBG
Norlin
trallgöken
farre
LHF96
Kanellängd
icemask
Dilox
Sundance Kid
Davidoff
tibet
Salas
håkke
Björnpappa
Snikne Ville
Redbear
CKa
rasbiologen
Pajala
GrodanBoll
#96
Hostak straffar
kamelbullen
Wolfhunter
Rakapuckar
Norrlandstoken
Lehto
Kagen
oggskar
Donowitz
hokkzorz
Urken
GustenA
Rikky
Blinders
Jokerman
Puckad
Qirren
Diktatorn
NallePhu
ski3r
Old Brooklyn
wilmus2007
Bamsefar
Tigerman
ezz
Jonken
Micke80
Hankburger
Dustin
Ferros
Tony Moore
KaptenBlodskelett
pingu
Kapten Haddock
78 posters

Sida 4 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jonken lör 01 aug 2020, 10:18

Tanken att se Jesper i en VF tröja; ger onekligen en väldigt obehaglig känsla i magen. Det finns vissa föreningar i SHL -som verkligen inte är ett piss värda att ha klasspelare utbildade av oss. Skulle må BETYDLIGT mindre illa om Jesper Sellgren skulle lira exempelvis i Ängelholm....

-Fy fan; hur detta stinker....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Norrlandstoken lör 01 aug 2020, 11:05

Verkligen
Kunde inte Luleå ha förutspått detta på något sätt i ett tidigare skede och låt säga, legat lite lågt med backvärvningar tills det att detta scenario uppdagats. Då hade välj Jeppe hamnat hos oss..

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA lör 01 aug 2020, 11:15

Norrlandstoken skrev:Verkligen
Kunde inte Luleå ha förutspått detta på något sätt i ett tidigare skede och låt säga, legat lite lågt med backvärvningar tills det att detta scenario uppdagats. Då hade välj Jeppe hamnat hos oss..

Det är bara Nils som värvats in efter Coronapandemin slog i Sverige. Visst kan man tänka sig att klubben kunde analyserat omvärdssituationen i Mars när Serie A stängde arenorna för publik och hur det skulle påverka ekonomin i förlängningen. Men att dra i handbromsen då hade ju satt LHF i en dålig situation om Coronaviruset hade kunnat begränsats. Sellgren hade stannat i NHL definitivt om det inte varit pandemi, men jag tycker det är konstigt att han inte lånas ut till starten enbart. Han är betydligt mer färdig än Nils.

Sen är det ju inte otroligt att några av kontrakten redan var underskrivna vid den tidpunkten redan och en analys inte hade förändrat situationen.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Snikne Ville lör 01 aug 2020, 13:51

GustenA skrev:Han är betydligt mer färdig än Nils.
Inte en sportkepa att jag ens skulle överväga Sellgren före Nisse. Gillar Jeppe som fan, men Nisse är ett helt annat universum.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Dustin lör 01 aug 2020, 15:46

Jeppe är OEL medans Nisse är EK65. Vi har nog större behov av den senare backtypen.

Pisstrist att se Sellgren i Frölunda av alla lag, men vad jag förstår är det bara till början av säsongen. Någon sådan lösning är jag inte särskilt noga att vi gör överlag, särskilt inte på backsidan då Berglund behöver matchas in under hösten. Ska vi ta in någon spelare bör det vara för resten av säsongen. Sen tror jag man sparar pengar till antingen en forward- eller målvaktsvärvning under säsongen, där behovet är störst.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA lör 01 aug 2020, 16:05

Snikne Ville skrev:
GustenA skrev:Han är betydligt mer färdig än Nils.
Inte en sportkepa att jag ens skulle överväga Sellgren före Nisse. Gillar Jeppe som fan, men Nisse är ett helt annat universum.

Jag håller nog Sellgren som en bättre allroundback än Nisse idag, med reservation för ändring om Nils kan behålla formen från slutet på förra säsongen över tid. Jag hade självklart också valt Nils om valet stod mellan dom och jag tror att Nils kommer göra sig ett större namn i framtiden.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA lör 01 aug 2020, 16:06

Määk skrev:Jeppe är OEL medans Nisse är EK65. Vi har nog större behov av den senare backtypen.

Pisstrist att se Sellgren i Frölunda av alla lag, men vad jag förstår är det bara till början av säsongen. Någon sådan lösning är jag inte särskilt noga att vi gör överlag, särskilt inte på backsidan då Berglund behöver matchas in under hösten. Ska vi ta in någon spelare bör det vara för resten av säsongen. Sen tror jag man sparar pengar till antingen en forward- eller målvaktsvärvning under säsongen, där behovet är störst.

Varför har du uppfattningen att det bara är till början på NHL säsongen Sellgren är i Frölunda?

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger sön 02 aug 2020, 00:20

GustenA skrev:
Määk skrev:Jeppe är OEL medans Nisse är EK65. Vi har nog större behov av den senare backtypen.

Pisstrist att se Sellgren i Frölunda av alla lag, men vad jag förstår är det bara till början av säsongen. Någon sådan lösning är jag inte särskilt noga att vi gör överlag, särskilt inte på backsidan då Berglund behöver matchas in under hösten. Ska vi ta in någon spelare bör det vara för resten av säsongen. Sen tror jag man sparar pengar till antingen en forward- eller målvaktsvärvning under säsongen, där behovet är störst.

Varför har du uppfattningen att det bara är till början på NHL säsongen Sellgren är i Frölunda?

https://www.frolundaindians.com/artikel/n7osakdae-24601/sellgren-till-frolunda

Tydligen hela säsongen... vilket är trist men Luleå har full backuppsättning.

GustenA skrev:
Snikne Ville skrev:
GustenA skrev:Han är betydligt mer färdig än Nils.
Inte en sportkepa att jag ens skulle överväga Sellgren före Nisse. Gillar Jeppe som fan, men Nisse är ett helt annat universum.

Jag håller nog Sellgren som en bättre allroundback än Nisse idag, med reservation för ändring om Nils kan behålla formen från slutet på förra säsongen över tid. Jag hade självklart också valt Nils om valet stod mellan dom och jag tror att Nils kommer göra sig ett större namn i framtiden.

Nisse är dock den typ av back Luleå behöver mer än den tvåvägsback som Sellgren är.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Puckad sön 02 aug 2020, 11:12

Mycket underligt av Carolina om de skrivit ett avtal där de inte kan lyfta tillbaka honom när de önskar.
Det finns liksom inte.

Däremot förstår jag om Jesper vill ha ett kontrakt för hela året så att han kan spela hockey året ut om Carolina inte plockar hem honom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jonken sön 02 aug 2020, 11:37

Puckad skrev:Mycket underligt av Carolina om de skrivit ett avtal där de inte kan lyfta tillbaka honom när de önskar.
Det finns liksom inte.

Däremot förstår jag om Jesper vill ha ett kontrakt för hela året så att han kan spela hockey året ut om Carolina inte plockar hem honom.
Absolut! Ingen skugga i detta skall falla på Jeppe. Han hade nog hellre själv signat detta kontrakt med Luleå Hockey. Men nu är läget som det är i världen; och i nuläget det finns inget ekonomiskt utrymme hos oss.
Det som sticker lite ögat i detta; handlar mer om blöt-klubben han kommer att representera i SHL nästa sässe. Jag hoppas givetvis på att Jesper Sellgren kommer att göra att kanon säsong; samtidigt som hoppas bajs-fjäder föreningen skulle åka ur SHL. Egentligen precis samma sak -som att man ser fram emot att verkligen krascha Orenbro:s ekonomiska satsning till den skitigaste muggen som existerar. Detta samtidigt som man hoppas att Emil Larsson får vara skadefri; och göra en bra säsong. Dubbelmoral = Ja. Men så är det.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar sön 02 aug 2020, 13:27

Det som gör mest ont är att det blir som ett statement från fisklunda att de kan bara plocka vem de vill från oss när de flexar sin plånka, som det var förut.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Sundance Kid sön 02 aug 2020, 14:26

Man får väl trösta sig med att Frölunda snart kommer tvingas byta logga och namn. Borde väl kosta ett par miljoner ur kassan för dom.

Fisklunda Sillstrypers hade varit ett passande nytt namn. Lite svengelska touch på det hela så dom kan slå igenom stort på både den svenska och internationella marknaden.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA sön 02 aug 2020, 16:19

Bamsefar skrev:Det som gör mest ont är att det blir som ett statement från fisklunda att de kan bara plocka vem de vill från oss när de flexar sin plånka, som det var förut.

Så är det ju inte riktigt. Frölunda är nog en bra destination för spelare som vill uppåt i karriären. Att LHF inte har råd har inte att göra med att Frölunda har råd. Om dom nu har det. Vi får väl se hur det blir till höst om serien kommer igång eller om spelare blir permitterade.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger sön 02 aug 2020, 18:04

GustenA skrev:
Bamsefar skrev:Det som gör mest ont är att det blir som ett statement från fisklunda att de kan bara plocka vem de vill från oss när de flexar sin plånka, som det var förut.

Så är det ju inte riktigt. Frölunda är nog en bra destination för spelare som vill uppåt i karriären. Att LHF inte har råd har inte att göra med att Frölunda har råd. Om dom nu har det. Vi får väl se hur det blir till höst om serien kommer igång eller om spelare blir permitterade.

Man gick plus denna säsong men ändå känner man sig manade att söka pengar från staten. Kan vara så att man vet att man kommer gå minus under säsongen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Lehto ons 19 aug 2020, 16:11

~140'000 SEK för Sellgren då

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av CKa mån 14 sep 2020, 10:28

Har 100-procentiga källor på att LHF fick ett erbjudande om att ta Sellgren för 50 000kr i månaden. Men dom tackade nej och hade gjort så även ifall dom fått honom för 15 000kr. Anledningen är planerna på lönesänkningar och därför har dom sagt ett totalt värvningsstopp.

CKa

Antal inlägg : 1276
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Urken mån 14 sep 2020, 11:27

Haha. Alla andra värvar och vi tar inte ens in en klasspelare som spelar för potatisar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Dilox mån 14 sep 2020, 14:07

Starkt att inte lockas av småsummorna om man sagt att det är totalt stopp. Men är det så som skrivs här så kan man ju undra om det inte vore lägligt att ha kollat med sponsorerna som var villiga att betala Lassis lön för att få Sellgren.

Känns inte som att det skulle vart helt omöjligt...

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders mån 14 sep 2020, 14:40

Nils Lundkvist skrev man ju kontrakt med trots värvningsstopp.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av icemask mån 14 sep 2020, 14:54

Backsidan var redan fylld, hade man haft en juniorplats öppen så hade Sellgren spelat i LHF
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu mån 14 sep 2020, 15:14

icemask skrev:Backsidan var redan fylld, hade man haft en juniorplats öppen så hade Sellgren spelat i LHF
Nu ljuger du och det grövsta!

Luleå hade inte råd med Sellgren iom dem lagt ett värvningsstopp pga ekonomin & Corona situationen, Handlade inget överhuvudtaget om det du sitter och svamlar om just nu kan jag lova dig!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av icemask mån 14 sep 2020, 17:15

citat ulf engman i NSD 1/8 2020
"– Vi har fört diskussioner internt och tittat på om vi skulle kunna hitta en lösning för Jesper. Men vi har redan åtta backar och inte ekonomi för att vara med den här gången. Det är trist, men det är inget vi kan göra"

Alltså om man haft 7 backar på kontrakt och en juniorplats så hade man kunnat värva in Sellgren på den 8e platsen men backsidan var fylld och färdigvärvad
Så vad är det jag ljuger om ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu mån 14 sep 2020, 22:14

Ljuger LÄS ekonomi var det allt handlade om spelade ingen roll om juniorer el ej, Hade pengarna funnits hade dem tagit in Sellgren och likväl haft den junior platsen i truppen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av CKa tis 15 sep 2020, 08:34

NallePhu skrev:Ljuger LÄS ekonomi var det allt handlade om spelade ingen roll om juniorer el ej, Hade pengarna funnits hade dem tagit in Sellgren och likväl haft den junior platsen i truppen!

Läs igen. Självklart så hade Luleå Hockey kunnat lösa pengar för en lönepost på 50tkr, antingen via sponsorer eller egna medel.

Grejen är att för att truppen och framförallt spelarfacket överhuvudtaget ska kunna gå in i en diskussion om att sänka lönerna så vill man visa att man inte har tillfört några kostnader till truppen innan dess.

CKa

Antal inlägg : 1276
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu tis 15 sep 2020, 11:47

Det togs ett beslut av SHL klubbarna att ha ett transfer stopp pga Coronaviruset, Man visste redan innan det beslutet togs det kommer hålla ngn vecka el månad sedan så är cirkusen igång med värvningar!

De flesta klubbar började värva Luleå valde sitta still oavsett vad som fanns på marknaden och dem kunde fått Sellgren vis externa sponsorer men valde avstå pga ekonomiska aspekter, Det hade inget att göra med ngn junior plats el annat allt handlade om ekonomi och absolut inget annat som många vill få det till!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av icemask tis 15 sep 2020, 15:17

NallePhu skrev:Det togs ett beslut av SHL klubbarna att ha ett transfer stopp pga Coronaviruset, Man visste redan innan det beslutet togs det kommer hålla ngn vecka el månad sedan så är cirkusen igång med värvningar!

De flesta klubbar började värva Luleå valde sitta still oavsett vad som fanns på marknaden och dem kunde fått Sellgren vis externa sponsorer men valde avstå pga ekonomiska aspekter, Det hade inget att göra med ngn junior plats el annat allt handlade om ekonomi och absolut inget annat som många vill få det till!
Så det är Ulf Engman som ljuger ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu tis 15 sep 2020, 15:23

Vad surrar du om nu då masken......

Jag bara sade som det är sedan vad du vill få fram är en annan femma, Men Luleå tackade nej pga ekonomiska skäl inget annat !
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av CKa tis 15 sep 2020, 19:57

NallePhu skrev:Vad surrar du om nu då masken......

Jag bara sade som det är sedan vad du vill få fram är en annan femma,  Men Luleå tackade nej pga ekonomiska skäl inget annat !

Men läs vad jag skriver istället, dom avstår alla värvningar pga att det är vad som krävs för att ha en möjlighet att sänka löner i framtiden.

CKa

Antal inlägg : 1276
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu tis 15 sep 2020, 23:21

CKa skrev:
NallePhu skrev:Vad surrar du om nu då masken......

Jag bara sade som det är sedan vad du vill få fram är en annan femma,  Men Luleå tackade nej pga ekonomiska skäl inget annat !

Men läs vad jag skriver istället, dom avstår alla värvningar pga att det är vad som krävs för att ha en möjlighet att sänka löner i framtiden.
Exakt vad sjutton jag sagt i en annan form Smile
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Micke80 tor 10 feb 2022, 09:08

https://nsd.se/nyheter/artikel/sellgren-levererar-i-topplaget--har-kontakt-med-lulea--trivdes-valdigt-bra-dar/j885n5mj

Även om det är ett långskott så är det kul att läsa och bra reklam för både staden och laget

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Kanellängd tor 10 feb 2022, 09:18

Tycker ändå att det låter så hoppfullt det kan göra när det gäller en spelare i Sellgrens situation. Meddelar Carolina att han fortsatt är en del i deras framtidsplaner lär han antagligen stanna — om inte tror jag att Luleå ligger bra till.

Även roligt att han är tydlig med att han föredrar Luleå framför Frölunda.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

kokostrollet, LulefanGBG, Donowitz, Wolfhunter and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av LHF96 tor 10 feb 2022, 10:25

Drömvärvning, här tycker tycker jag man ska gå in tungt om det behövs. Beprövad i spelsystemet, ung och fortfarande utvecklingsbar (och då blev det ändå 21p senast det begavs), trivdes och är norrlänning. När han gick till Fusklunda blev jag så jäkla förbannad, speciellt när de tydligen fick honom för spottstyver.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3492
Join date : 12-09-20

pingu, LulefanGBG and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Dustin tor 10 feb 2022, 14:53

LHF96 skrev:Drömvärvning, här tycker tycker jag man ska gå in tungt om det behövs. Beprövad i spelsystemet, ung och fortfarande utvecklingsbar (och då blev det ändå 21p senast det begavs), trivdes och är norrlänning. När han gick till Fusklunda blev jag så jäkla förbannad, speciellt när de tydligen fick honom för spottstyver.

Gillar Lepistö så klart men tar mycket hellre hem Sellgren än förlänger med Sami.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Blinders and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Wolfhunter tor 10 feb 2022, 15:24

Sellgren klar enligt NSD som har flera källor på det. Oklart om det blir flytt direkt eller efter säsongen.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1139
Join date : 15-04-27

LulefanGBG and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tor 10 feb 2022, 15:27

Wolfhunter skrev:Sellgren klar enligt NSD som har flera källor på det. Oklart om det blir flytt  direkt eller efter säsongen.
"Nu uppger flera källor att de är överens med den 23-årige backen som ännu inte har fått någon NHL-chans.
Om det är aktuellt med spel i Luleå Hockey, som saknar både Daniel Sondell och Fredrik Styrman, för Jesper Sellgren redan denna säsong är ännu oklart.
Vi söker Luleå Hockeys sportchef och Jesper Sellgrens agent Johan Altberg för kommentarer."


https://nsd.se/nyheter/artikel/avslojar-lulea-hockey-ar-overens-med-sellgren/r2pv0y2j

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av LHF96 tor 10 feb 2022, 15:41

Så jäkla grymt om det stämmer, hoppas på ett långt kontrakt i såna fall.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3492
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar tor 10 feb 2022, 15:53

Ta hem han nu, på ett 6-års kontrakt  cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

LulefanGBG and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Redbear tor 10 feb 2022, 16:00

Grymt. Hoppas verkligen att det stämmer Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av farre tor 10 feb 2022, 16:31

Wow. Nu snackar vi backbesättning!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tor 10 feb 2022, 16:37

farre skrev:Wow. Nu snackar vi backbesättning!
Hoppas han redan kommer denna säsong.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

farre and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av trallgöken tor 10 feb 2022, 16:43

Garanterat tänkt som en långsiktig lösning istället för Sondell som för övrigt (riktigt tråkigt) nog är klar med Hockey.

trallgöken

Antal inlägg : 1356
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Dustin tor 10 feb 2022, 20:21

Grym värvning. Då kan vi nog räkna bort Lepistö. Hopps hoppas hoppas Engsund blir kvar nu också. Då har vi likvärdig backuppsättning som i år.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Norlin tor 10 feb 2022, 20:43

Riktigt härliga nyheter!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jonken fre 11 feb 2022, 08:30

GRYMT + IMPONERANDE om dessa uppgifter stämmer!
Hoppas han i så fall kommer 'hem' redan nu -och kan tillsammans med gänget ha en bra chans på bucklan.

'Jeppe' BÄR verkligen 'Osmos' klassiska nummer 23 med PONDUS!

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Qirren fre 11 feb 2022, 13:36

En riktigt bra back i SHL i helt perfekt ålder också. GRYMT!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger fre 11 feb 2022, 15:01

En av ligans bästa backsida? Tänk om man kunde få in en målskytt på det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av icemask fre 11 feb 2022, 21:15

Nåja om Carolina eller någon annan klubb erbjuder det han vill ha stannar han där borta
Från nsd ” Efter vad vi erfar är det också osannolikt att Jesper Sellgren, som har gjort två mål och tio assist på sina 40 matcher i AHL, kommer erbjudas den typ av kontrakt han vill ha för att förlänga med Carolina Hurricanes.

Om Carolina Hurricanes inte gör det eller någon annan klubb är beredd att byta till sig hans rättigheter så blir det spel i Luleå Hockey nästa säsong.”
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Redbear fre 01 jul 2022, 13:15

Welcome back cheers
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Kagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar fre 01 jul 2022, 13:20

Välkommen hem 👍
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Kagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Dustin fre 01 jul 2022, 14:00

Grymt med Jeppe tillbaka. Backsidan kommer återigen hålla absolut toppklass i ligan. Det enda som skaver är alla höga backnummer, inte ett enda ensiffrigt. Det är förjävligt.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 4 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet