Jesper Sellgren

+74
lhffan
Småland
JuniorX
Witchfinder77
NeedforX
Tobbebias88
kokostrollet
Kneten
Dentos
DaVoc
Lars158
LinusFröbergsMustasch
JohanO
Björnkäften
Tjågen
Jokerman ll
Titan 4020
Serkan122
Lajon
LulefanGBG
Norlin
trallgöken
farre
LHF96
Kanellängd
icemask
Dilox
Sundance Kid
Davidoff
tibet
Salas
håkke
Björnpappa
Snikne Ville
Redbear
CKa
rasbiologen
Pajala
GrodanBoll
#96
Hostak straffar
kamelbullen
Wolfhunter
Rakapuckar
Norrlandstoken
Lehto
Kagen
oggskar
Donowitz
hokkzorz
Urken
GustenA
Rikky
Blinders
Jokerman
Puckad
Qirren
Diktatorn
NallePhu
ski3r
Old Brooklyn
wilmus2007
Bamsefar
Tigerman
ezz
Jonken
Micke80
Hankburger
Dustin
Ferros
Tony Moore
KaptenBlodskelett
pingu
Kapten Haddock
78 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar tis 24 sep 2019, 16:35

Har dock suttit på bänken de senaste två matcherna, Lite optimistiskt så tror jag att vi ser han snart i de vackraste av tröjor.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GrodanBoll tis 24 sep 2019, 18:40

Tre träningsmatcher kvar innan första NHL-matchen. Tänker att de två sista av dessa borde vara en bra indikation på vilket lag Carolinas coach tänkt ställa ut på banan i år.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av rasbiologen tis 24 sep 2019, 21:20

Bänkning och värvningar, klart man blir lite optimistisk.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1350
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar tis 24 sep 2019, 23:12

Attans, Canes skickade Faulk till st Louis 🤔
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av CKa ons 25 sep 2019, 08:47

Bamsefar skrev:Attans, Canes skickade Faulk till st Louis 🤔

Tog in Edmundson, så det gör ingen skillnad för Sellgrens situation.

CKa

Antal inlägg : 1274
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar tor 26 sep 2019, 18:20

Sellgren på väg hem tydligen cheers


Senast ändrad av Bamsefar den tor 26 sep 2019, 18:25, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tor 26 sep 2019, 18:21

defenseman Jesper Sellgren has been assigned to Lulea HF of the Swedish Hockey League (SHL)
https://www.nhl.com/hurricanes/news/canes-trim-training-camp-roster-by-eleven/c-309488348

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Pajala tor 26 sep 2019, 18:29

Bra nyheter, äntligen
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Redbear tor 26 sep 2019, 18:31

Härligt cheers
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Donowitz tor 26 sep 2019, 18:48

Om det stämmer. Bra för Jesper, bra för Luleå Hockey. Välkommen tillbaka!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman fre 27 sep 2019, 10:41

Då kan Sellgren göra sin första match

Det är snabba puckar för Luleå Hockeys Jesper Sellgren. Om pappersexercisen hinner gå igenom kan han vara på isen när Luleå möter Oskarshamn borta på lördag.

Under torsdagen kom beskedet att Jesper Sellgren inte skulle bli kvar i NHL-laget Carolina Hurricanes utan kommer att lånas ut till Luleå Hockey.

Under fredag morgon landade han i Stockholm efter resan över Atlanten. Sporten når honom när han vilar upp efter resan på ett hotell på Arlanda.

Om allt faller på plats med pappersexercisen kan Sellgren vara spelklar redan till lördagens bortamatch mot Oskarshamn. Han kommer ansluta till laget på Arlanda.

– Vi får se, man är ju lite sliten efter resandet nu. Det återstår att se hur det känns i morgon (lördag), säger Jesper Sellgren.

Luleåbacken tog alltså emot beskedet att han skulle få lämna NHL-laget under torsdagen.

– Det är lite blandade känslor. Visst skulle jag vilja ha varit kvar i Carolina men jag har absolut ingenting emot att komma tillbaka till Luleå och fortsätta en säsong till, säger Sellgren.

Han fortsätter:

– Jag visste redan innan jag åkte över att konkurrensen skulle vara väldigt tuff, det finns väldigt många bra backar där och det sägs ju att Carolina har en av de bättre backsidorna i hela NHL just nu. Det är svårt att slå sig in där.

Trots det negativa beskedet i USA ser han positivt på framtiden.

– Det ska bli extremt roligt att fortsätta en säsong till i Luleå Hockey, säger Jesper Sellgren.

Men det är alltså inte bara upp till Sellgrens fysiska status om det ska bli någon snabb comeback i lördagens match mot Oskarshamn.

Pappersexercisen ska också vara på plats och Stefan "Skuggan" Nilsson, GM i Luleå Hockey, är redan i full sysselsättning med den biten.

– Vi jobbar på att få honom spelklar till lördagens match, men det är lite pappersjobb som ska göras. Det är både genom det Svenska ishockeyförbundet och förbundet borta i Nordamerika, säger Nilsson.

General managern fortsätter:

– Vi kan inte garantera att han blir spelklar till lördag, men vi jobbar på det.

Om Sellgren inte hinner bli spelklar till lördagens match, så kommer han definitivt vara spelklar till bortamatchen mot Rögle den kommande torsdagen, menar Stefan Nilsson.

– Absolut, blir det inte match på lördag så blir det definitivt match på torsdag nästa vecka.

Hur ser låneavtalet ut?

– Carolina äger ju fortfarande honom och det finns alltid en risk med det. Men den information vi har fått är att han ska slutföra säsongen här i Luleå Hockey, säger Stefan "Skuggan" Nilsson.

Jesper Sandberg norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders fre 27 sep 2019, 15:32


Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Donowitz fre 27 sep 2019, 15:34

Blinders88 skrev:

Glad fredag på er alla Skål!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jonken fre 27 sep 2019, 16:43

Härligt! Informationen om att Jesper Sellgren ansluter till Luleå Hockey under gårdagens match; gav definitivt ett liknande JA-vrål -som när Luleå Hockey nätade i matchen mot Linköping. cheers

OERHÖRT VÄLKOMMET och LÄGLIGT besked -nu när EG är på time out.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Qirren fre 27 sep 2019, 17:44

Hoppas få se honom redan mot Oskarshamn. Grymt kul att han är tillbaka.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av CKa fre 27 sep 2019, 17:58

Jonken skrev:Härligt! Informationen om att Jesper Sellgren ansluter till Luleå Hockey under gårdagens match; gav definitivt ett liknande JA-vrål -som när Luleå Hockey nätade i matchen mot Linköping. cheers

OERHÖRT VÄLKOMMET och LÄGLIGT besked -nu när EG är på time out.

Kan tycka det är lite töntigt att kalla det för en time out när han själv säger att han är tillbaka på Torsdag och således kommer att ha missat två matcher.

CKa

Antal inlägg : 1274
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger fre 27 sep 2019, 18:08

Jonken skrev:Härligt! Informationen om att Jesper Sellgren ansluter till Luleå Hockey under gårdagens match; gav definitivt ett liknande JA-vrål -som när Luleå Hockey nätade i matchen mot Linköping. cheers

OERHÖRT VÄLKOMMET och LÄGLIGT besked -nu när EG är på time out.

EG själv har sagt att det inte är en time out. Speciellt när det handlar om 2-3 matcher..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Old Brooklyn fre 27 sep 2019, 18:34

Låt oss bråka om det! Jesper Sellgren - Sida 3 809714025
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman lör 12 okt 2019, 13:32

Låt grabben lira PP.

Sellgren har denna godbit vid line-up mm

Stålmannen

Den ska inte blandas ihop med Hey-Hi-Ho

Finns för övrigt med på IFK Luleås kasettband Laget i stan! från 1982 med bl.a. Luleås kampsång.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Snikne Ville sön 20 okt 2019, 15:19

Sellgren står alltså efter 7 spelade matcher på +7, bäst i laget. Klass rakt igenom o dessutom med känslan att det finns rätt mycket mer att hämta.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman ons 04 dec 2019, 20:25

Sellgren har definitivt steppat upp efter att ha spelat på en helt ok nivå sedan succématcherna i början.

Snacka om en spelare som skämt bort oss.

Det är aldrig tur eller flax när Sellgren gör bra aktioner.

Noggrann nanting!

Hey ya Sellgren!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman tor 26 dec 2019, 14:21

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman sön 12 jan 2020, 16:19

Sellgrens framspelning till Emil Larsson och sedan Larssons direktskott. Pang! 2-1.

Oj oj oj

Hockeygodis
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman tor 16 jan 2020, 23:14

Sellgren ska spela PP.

cheers

Hey ya!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman ons 04 mar 2020, 11:21

Seriesegrare!
Det är bara passa på att njuta av att se Sellgren spela hockey, han kommer inte bli kvar till nästa säsong. Han har varit en viktig kugge när det gäller att kunna bärga seriesegern. Bildar ett starkt backpar med Daniel Sondell.

Forza Sellgren!!
Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Snikne Ville ons 01 apr 2020, 22:49

Som väntat, skall mycket till innan någon vänder hem under andra säsongen.

""Kommer bli kvar där borta i vilket fall som helst"
ISHOCKEY Jesper Sellgren kommer inte återvända till Luleå Hockey om han inte tar en plats i Carolina Hurricanes. ”Jag tänker ge det en chans – och kommer bli kvar där borta i vilket fall som helst”, säger backstjärnan.


David Jiglund21:00 | 2020-04-01
Den då 19-årige backen värvades från Modo Hockey inför förrförra säsongen, och gjorde succé bredvid ett annat nyförvärv.

Backstjärnan Erik Gustafsson.

– Det hjälpte mig mycket att spela med honom, säger Jesper Sellgren och fortsätter:

– Han gav mig många tips, och det var bara att försöka snappa upp så mycket som möjligt.

En annan person som har betytt mycket för honom är Henrik Stridh som är den tränare som jobbar närmast backarna.


– Han var en av anledningarna till att jag trivdes så bra som jag gjorde, säger Jesper Sellgren.

Han tillägger sedan:

– Jag har haft två helt underbara år där. Jag blev väl mottagen när jag kom dit och fick stort förtroende. Vilket är viktigast av allt. För om man inte får det så är det svårt att utvecklas. Och det klaffade direkt för mig. Sedan tycker jag att jag har lyckats ta steg allt eftersom. Så jag har verkligen bara bra saker att säga.

Han var också nära att ta en plats i Carolina Hurricanes inför den här säsongen.

– De var nöjda med mig och det kändes som att det inte är ett alltför stort steg, säger Jesper Sellgren.

Men det slutade med att han återvände till Luleå Hockey, som med honom i laget genast började klättra i tabellen.

När säsongen summerades sex månader senare hade man 14 poäng ned till närmaste lag.

– Slutet var lite snöpligt, säger Jesper Sellgren och fortsätter:

– Men om man bortser från det så var det en jävligt rolig säsong, och det kändes som att jag kom mer och mer.

Han var ledig i några dagar efter beskedet om att säsongen var över hade kommit.

Men nu har han börjat träna igen.

– Jag tänkte att det är lika bra att sätta i gång, säger han – och skrattar lite för sig själv – innan han tillägger:

– Fast det är en lång försäsong jag har framför mig.

Jesper Sellgrens mål inför nästa säsong är att ta en plats i Carolina Hurricanes.

– Det handlar inte bara om att vara tillräckligt bra, utan omständigheterna ska måste vara de rätta. Men jag tror att jag har en bra chans att slå mig in där. De har många bra backar. Men mycket kan hända under en sommar. Det är ju en del kontrakt som går ut och några spelare kommer säkert att röra på sig. Och det spelar ingen roll om jag blir nedskickad till farmarlaget. Jag tänker ge det en chans, och kommer bli kvar där borta i vilket fall som helst, säger han."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Björnpappa fre 31 jul 2020, 14:52

Enligt Expressen kommer Sellgren att bli utlånad till Frölunda hela säsongen. Om Luleå inte anser sig att har råd måste styrelsen ha misskött ekonomin å det grövsta. Vet ledning något vi andra eller merparten av SHL-lagen inte vet. Mysko

Björnpappa

Antal inlägg : 253
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av håkke fre 31 jul 2020, 14:54

Frölunda är på väg att landa en riktigt stark värvning.
Jesper Sellgren diskuterar och är nära lösning med klubben, på lån från Caroline Hurricanes, enligt uppgifter till SportExpressen.
– Vi jagar back men har inget klart. Vi har några spår, säger Frölundas sportchef Fredrik Sjöström.

Jesper Sellgren var utlånad till Luleå hela den föregående säsongen. Nu återstår två år på kontraktet med Carolina.
Eftersom NHL och AHL inte kommer att starta förrän tidigast i december, så ser man nu över möjligheten att låna ut sina yngre spelare till Europa.
En liknande lösning är på gång med Jack Drury, som ser ut att skriva på för Växjö Lakers, vilket SportExpressen kunde avslöja i lördags.
Nu vill klubben hitta en lösning med Jesper Sellgren.
Tidigare klubben Luleå ska ha fått frågan, men har varit tvungna att tacka nej, på grund av ekonomiska skäl.
Därför är det nu Frölunda som är huvudkandidat för att få in Sellgren över hela säsongen, erfar SportExpressen.
Även Rögle ska finnas med i leken, men Sellgren ska vara i stort sett överens om en flytt till Göteborg, efter att Luleå har fullt på sin backsida.
– Även om vi tog ”Teddan” så söker vi en back. Det stämmer. Men jag har inga övriga kommentarer, säger Fredrik Sjöström.

När alla detaljerna är på plats så kan Frölunda komma att få ihop en av SHL:s bästa backuppsättningar. Den senaste säsongen stod Modofostrade backen för 21 poäng i Luleåtröjan, och han var även med i Tre Kronor vid fyra tillfällen under säsongen.
håkke
håkke

Antal inlägg : 47
Join date : 13-09-01
Ort : LULEÅ

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar fre 31 jul 2020, 15:16

håkke skrev:Frölunda är på väg att landa en riktigt stark värvning.
Jesper Sellgren diskuterar och är nära lösning med klubben, på lån från Caroline Hurricanes, enligt uppgifter till SportExpressen.
– Vi jagar back men har inget klart. Vi har några spår, säger Frölundas sportchef Fredrik Sjöström.

Jesper Sellgren var utlånad till Luleå hela den föregående säsongen. Nu återstår två år på kontraktet med Carolina.
Eftersom NHL och AHL inte kommer att starta förrän tidigast i december, så ser man nu över möjligheten att låna ut sina yngre spelare till Europa.
En liknande lösning är på gång med Jack Drury, som ser ut att skriva på för Växjö Lakers, vilket SportExpressen kunde avslöja i lördags.
Nu vill klubben hitta en lösning med Jesper Sellgren.
Tidigare klubben Luleå ska ha fått frågan, men har varit tvungna att tacka nej, på grund av ekonomiska skäl.
Därför är det nu Frölunda som är huvudkandidat för att få in Sellgren över hela säsongen, erfar SportExpressen.
Även Rögle ska finnas med i leken, men Sellgren ska vara i stort sett överens om en flytt till Göteborg, efter att Luleå har fullt på sin backsida.
– Även om vi tog ”Teddan” så söker vi en back. Det stämmer. Men jag har inga övriga kommentarer, säger Fredrik Sjöström.

När alla detaljerna är på plats så kan Frölunda komma att få ihop en av SHL:s bästa backuppsättningar. Den senaste säsongen stod Modofostrade backen för 21 poäng i Luleåtröjan, och han var även med i Tre Kronor vid fyra tillfällen under säsongen.

FY F-N Sad
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Snikne Ville fre 31 jul 2020, 15:27

Trist, men långtifrån nåt att hetsa upp sig över. Groko behöver prioritera annat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA fre 31 jul 2020, 15:33

Kul för Jesper Sellgren! Han lär dra in fina fina pengar, det är en svensk offensiv landslagsback och även om han ”bara” är lika bra som i Luleå så kommer han få betydligt mycket mer uppmärksamhet av media och Tre Kronor. Frågan är ju varför han inte spelar i NHL när dom ändå betalar honom?

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu fre 31 jul 2020, 15:49

Går ljuset upp nu för alla iom man har inte råd ta ens Sellgren på lån och folk ylar om Komarek, Läge inse ekonomin ÄR inte den bästa då måste man se över saker och ting!

Visst det svider se Sellgren i Fiskrenset helt klart men föreningens överlevnad går före allt och allting om det är så Komarek el Sellgren, Rädd att detta kan komma ge i bakändan röda siffror i budgeten för klubben allt beror på hur man lägger upp budgeten som komma sakll!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA fre 31 jul 2020, 15:53

Hur mycket kostar en utlåning från NHL egentligen? Vad brukar vara praxis?

Är ju knappast backsidan pengar ska läggas på om det hade funnits några pengar heller.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu fre 31 jul 2020, 15:58

GustenA skrev:Hur mycket kostar en utlåning från NHL egentligen? Vad brukar vara praxis?

Är ju knappast backsidan pengar ska läggas på om det hade funnits några pengar heller.
Sellgren ska ha lön sedan är det avgifter på det så ja det blir dyrt likväl, han går inte på ngn junior lön kan man upplysa dig om!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Björnpappa fre 31 jul 2020, 16:01

Luleå ligger trots allt i mellanskiktet ekonomiskt av SHL-lagen. Är det rysk roulett många andra lag spelar? Eller är det så att ekonomin är sämre än man vill visa?

Björnpappa

Antal inlägg : 253
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA fre 31 jul 2020, 16:02

NallePhu skrev:
GustenA skrev:Hur mycket kostar en utlåning från NHL egentligen? Vad brukar vara praxis?

Är ju knappast backsidan pengar ska läggas på om det hade funnits några pengar heller.
Sellgren ska ha lön sedan är det avgifter på det så ja det blir dyrt likväl, han går inte på ngn junior lön kan man upplysa dig om!

Nej precis. Men det är inte så att Frölunda står för NHL lönen, och Sellgren är knappast fri att förhandla lönen själv.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Urken fre 31 jul 2020, 17:06

Vi har då tamejfan aldrig pengar. Undrar hur illa det sett ut om vi inte haft hamstern. Spyr i munnen vid tanken på Sellgren i Fisklunda.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu fre 31 jul 2020, 17:06

GustenA skrev:
NallePhu skrev:
GustenA skrev:Hur mycket kostar en utlåning från NHL egentligen? Vad brukar vara praxis?

Är ju knappast backsidan pengar ska läggas på om det hade funnits några pengar heller.
Sellgren ska ha lön sedan är det avgifter på det så ja det blir dyrt likväl, han går inte på ngn junior lön kan man upplysa dig om!

Nej precis. Men det är inte så att Frölunda står för NHL lönen, och Sellgren är knappast fri att förhandla lönen själv.
Han får en lön som är bra med SHL ögon under låneavtalet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Salas fre 31 jul 2020, 17:54

Usch, det svider om Sellgren spelar i annan Shl-klubb.
Tanken att se han i frölunda gör mig spyfärdig. Utan att veta vad vi behöver på spelarfronten så önskar jag att vi
gjorde som brynäsfansen.
Samla in en mille eller två och ta hem Sellgren och Komarek. Det hade varit vackert!

Salas

Antal inlägg : 12
Join date : 15-11-19

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu fre 31 jul 2020, 19:23

Salas skrev:Usch, det svider om Sellgren spelar i annan Shl-klubb.
Tanken att se han i frölunda gör mig spyfärdig. Utan att veta vad vi behöver på spelarfronten så önskar jag att vi
gjorde som brynäsfansen.
Samla in en mille eller två och ta hem Sellgren och Komarek. Det hade varit vackert!
Det räcker åt Sellgren sedan då??
Tror man lever i en fantasivärld utan att förstå det alvarliga i situationen med hur hård Luleå som klubb blev drabbat av stoppet och inget slutspel!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Björnpappa fre 31 jul 2020, 19:30

NallePhu skrev:
Salas skrev:Usch, det svider om Sellgren spelar i annan Shl-klubb.
Tanken att se han i frölunda gör mig spyfärdig. Utan att veta vad vi behöver på spelarfronten så önskar jag att vi
gjorde som brynäsfansen.
Samla in en mille eller två och ta hem Sellgren och Komarek. Det hade varit vackert!
Det räcker åt Sellgren sedan då??
Tror man lever i en fantasivärld utan att förstå det alvarliga i situationen med hur hård Luleå som klubb blev drabbat av stoppet och inget slutspel!
Varför har luleå blivit hårdare drabbad än övriga lag? Alla lag blir drabbade. Frölunda tex förlorar mest i publikbortfall pga att de har störst publik.

Björnpappa

Antal inlägg : 253
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu fre 31 jul 2020, 19:36

Björnpappa skrev:
NallePhu skrev:
Salas skrev:Usch, det svider om Sellgren spelar i annan Shl-klubb.
Tanken att se han i frölunda gör mig spyfärdig. Utan att veta vad vi behöver på spelarfronten så önskar jag att vi
gjorde som brynäsfansen.
Samla in en mille eller två och ta hem Sellgren och Komarek. Det hade varit vackert!
Det räcker åt Sellgren sedan då??
Tror man lever i en fantasivärld utan att förstå det alvarliga i situationen med hur hård Luleå som klubb blev drabbat av stoppet och inget slutspel!
Varför har luleå blivit hårdare drabbad än övriga lag? Alla lag blir drabbade. Frölunda tex förlorar mest i publikbortfall pga att de har störst publik.
Varför ekonomin är INTE den bästa kan jag lova dig mer än så behöver man inte säga!
Men det kan tas i en helt annan tråd!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av tibet fre 31 jul 2020, 19:37

Tråkigt om Sellgren går till annan klubb i Sverige. Å kanske till Frölunda till råga på allt. Vi har det gott ställt på backsidan och Victor Berglund ska förhoppningsvis ta en ordinarie tröja i vinter. Kommer sen Styrman upp i den nivå han var i innan skadan så finns det helt enkelt inte något jättebehov av att ta in en etablerad back till just nu, helst med tanke på situationen med Coronan. Surt men överkomligt. Låt pojken dränera fiskreset på stålar innan han drar över permanent till Americat!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Lajon likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Davidoff fre 31 jul 2020, 21:31

Är inte ofta jag skriver men att Sellgren gick till Frölunda
Är fasen inte så vacker läsning..
Läget för vårat gäng ser ju trots allt ljust ut om flera kan steppa upp
Är väl enligt min syn målvaktsfronten som ser 75% ut enligt mina ögon, kan slå ut väl om Wallstedt går halva säsongen på adrenalin
Och får göra avstamp likt en hel del andra unga keepers gjort senaste åren, Fiskrenset mår garanterat gott åt detta men låt dom hållas vi golvar dom på banan 😬

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Puckad fre 31 jul 2020, 22:37

Trist med Sellgren men det känns som om det är fullt på backsidan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GustenA fre 31 jul 2020, 23:52

Frölunda börjar kännas som söder om södra Luleå.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av kamelbullen lör 01 aug 2020, 00:09

Vi har =

Gustafsson

Nisse

Sondell

Engsund

Berglund(NY)

Eddie(NY)

(dessa kommer vara ordinarie förmodligen ?)

Själin

Styrman.....

Tror vi hur som helst hade fått svårt att värva Sellgren även om vi hade haft råd för Sellgren hade ju garranterat tagit en plats i top 6 av våra backar ?
Och vem ska vi skeppa av dessa top 6 för att få plats med Sellgren ? nja hade blivit för dyrt. Väldigt tråkigt att han går till Frölunda men ändå lite roligt att spela en annan typ av hockey tror ändå det kan vara bra för han att få spela en offensivare hockey också i framtiden är han nog radarpartner (hoppas) med Slavin eller Hamilton Very Happy hehe

kamelbullen

Antal inlägg : 265
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Tigerman lör 01 aug 2020, 01:28

Puckad skrev:Trist med Sellgren men det känns som om det är fullt på backsidan.
Precis. Vi hade behövt bräckjärn och skohorn för att få in ytterligare en klassback i uppställningen, och det är ingen bra lösning på sikt att flytta på någon för att Sellgren ska in tillfälligt. Så för vår del är det inget att hänga läpp för.

Det enda negativa som jag ser, förutom att Fiskrenset blir starkare (under hösten), är väl att han får smak på sill och så småningom kanske får för sig att återvända till Götet istället för Luleå om han inte lyckas slå sig in i NHL. Men även det är ju något som blivit mindre säkert på senare år, att hemvändare automatiskt hamnar i sin gamla klubb. Rätt många som verkar byta klubb numera.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Micke80 lör 01 aug 2020, 07:44

De har som roliga rubriker. I rubriken påstår man att Sellgren nobbar Lule, medan man i texten skriver att Lule nobbar Sellgren. När man sen kikar lite närmare så har egentligen ingen nobbat någon utan man får bara inte till det

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Norrlandstoken lör 01 aug 2020, 09:28

Det är ju såna här gånger man vill se en politisk hämdaktion från ledningens håll. Typ att hipps vipps (rent hypotetiskt nu) så hamnar Ryan Lash i Luleå. För maximal effekt så lämnas ca 3 dagar mellan de båda nyheterna. Haha.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 3 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet