Linus Klasen

+115
kokostrollet
Dundernisse
Norrlandstoken
JoakimJ
delpiero
oggskar
GrodanBoll
Hankburger
Dustin
Lehto
Pontaking
Rikky
Jonken
Dilox
Dentos
Tony Moore
Puckad
Jokerman
Sportchefen #2
GustenA
Tackleberry
Wolfhunter
Blinders
rasbiologen
Sir Prozac
NilsOskar
farsan
Diktatorn
Lillajag
Hedanders
Antwon
Mr Bister
Ivanhoe
johan74
KaptenBlodskelett
delphi
Monco
JohanO
ski3r
MiCCe
LinusTheMinus
Hellcop
Björnkäften
Groggen79
Patrik82
nummer 17
Erilk
JuniorX
Kagen
LHF96
Micke80
Kapten Haddock
LubosC
Högljudd
Kallepedal
ollle
icemask
kniba
Lasse Proppmätt
Tigerman
amarule
MrA
Gera
rumpztr
Lulefan
Daddeh4724
Mickeee
Lajon
Donowitz
stormvägen
Ingemar
Slapshot
MRGHOST
Zeth
farre
storstruten
Bamsefar
BodenSwe
Purre
Pajala
knutten
hokkzorz
LuleåWinston
Norlin
Rönken
CKa
MickkeJ
#96
kralle
apa19
Dave Rock
Sundance Kid
Old Brooklyn
pingu
Urken
Redbear
Lars158
Zeb Macahan
UnSaccoDiSoldi
NallePhu
tibet
Chris Hendrix
Mange
storraggarn
Rayko
Johan__
elmo blues
Badsanta
LulefanGBG
Larry David
Beast.
FruktHamster
Dalle
Snikne Ville
Salle
119 posters

Sida 6 av 15 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Nästa

Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken tor 27 feb 2014, 17:47

Tittade på stats.swehockey.se där finns det "historical database" man kan slå upp på scoring leader after round. Klasen har gjort 10 mål sista 9 matcherna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av stormvägen lör 01 mar 2014, 18:16

Härligt Linus Klasen, du är ett föredöme! Du kämpar och visar inställning i varje match. Grattis till 55 poäng!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av farre lör 01 mar 2014, 18:22

Grattis till tangeringen av klubbrekordet Linus
Hoppas ledningen fattar hur värdefull du är för klubben och ger dig ett förslag det inte går att tacka nej till
Grattis än en gång!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken lör 01 mar 2014, 18:25

Kul att se att spelare som sliter hårt och verkligen anpassar sig efter Rönnqvists hockey ändå kan producera. Synd att inte fler har haft samma fina utveckling och lägger ner lika hårt jobb.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lars158 lör 01 mar 2014, 18:44

Japp, Klasen bidrar inte bara med läckerheter, utan den som kanske jobbar hårdast också.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken lör 01 mar 2014, 18:48

Ja Klasen är helt klart en av kandidaterna till att vara den hårdast jobbande spelare. Fabbe, Ledin och några andra finns också där.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Donowitz lör 01 mar 2014, 23:34

En av de största som någonsin spelat i Luleås tröja.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LulefanGBG sön 02 mar 2014, 01:03

Våra viktigaste utespelare är i min bok:

Linus Klase & Per Ledin. Jobbar stenhårt och bidrar på absolut toppnivå med det som är deras speciella kvalitéer. Visar också att de klarar av andra delar av spelet utöver det som räknas som deras 'specialitéer'.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LuleåWinston sön 02 mar 2014, 07:44

LulefanGBG skrev:Våra viktigaste utespelare är i min bok:

Linus Klase & Per Ledin. Jobbar stenhårt och bidrar på absolut toppnivå med det som är deras speciella kvalitéer. Visar också att de klarar av andra delar av spelet utöver det som räknas som deras 'specialitéer'.

Jag håller med.

Klasen åker runt som en virvelvind och ser oerhört lätt och stark ut på skridskorna. Han kan aldrig någonsin ha varit i bättre form i hela sitt liv. Skoj att se. Det enda "oroande" är att i de två matcher efter uppehållet har han återgått till att tveka till skott och börja skottfinta överdrivet istället för att bara smaska till pucken direkt då han har ett bra skott. Det har jag sett i omgångar under hela hans tid här. Några matcher tvekar han i rad. Sedan är han oerhört distinkt och klappar till allt, för att sedan återgå till tvekandet några matcher.

Vet inte om han vill göra det för snyggt eller vad det är. Men speciellt när han har en sån som Per Ledin som täcker och brunkar in mål så tycker jag han ska skjuta på allt. Får nog många gratispoäng då. Äh, hur som haver är han ändå extremt bra.

Ser bra ut inför slutspelet. Omark ser också pigg ut
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LulefanGBG sön 02 mar 2014, 11:19

Vi får hoppas att det har med det där rekordet att göra. Nästan omänskliga att man inte skall påverkas av sådant. Nu har han ju tangerat det. Hoppas han får en poäng nästan match så har han slagit det också och kan sluta tänka på det.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Snikne Ville sön 02 mar 2014, 11:45

Jag räknar aldrig bort Chris när det pratas viktigaste spelaren. Aldrig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LulefanGBG sön 02 mar 2014, 11:53

Nej Chris är otroligt viktig också Ville. Dumt egentligen att inte nämna honom. Rautio t.ex. är ju också otroligt viktig men jag tycker nog att Ledin och Klasen är de två som ha den viktigaste spetskompetensen. De är ligans bästa spelare på det de gör.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av stormvägen sön 02 mar 2014, 12:21

Snikne Ville skrev:Jag räknar aldrig bort Chris när det pratas viktigaste spelaren. Aldrig.

Vi hyllar Chris i hans egen tråd. Linus blir Luleås viktigaste spelare i slutspelet.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Bamsefar sön 02 mar 2014, 12:23

stormvägen skrev:
Snikne Ville skrev:Jag räknar aldrig bort Chris när det pratas viktigaste spelaren. Aldrig.

Vi hyllar Chris i hans egen tråd. Linus blir Luleås viktigaste spelare i slutspelet.

Som förra finalserien då Luleå bara hade tre spelare som valde att kämpa in i kaklet när resten stod och tittade på, Klasen var inte en av de tre.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Mickeee sön 02 mar 2014, 12:27

Saknaden när han lämnar kommer bli så fruktansvärd stor. Kom igen nu lulefans ni måste hylla han mer under matcherna med sånger och tifon. Sånt har påverkan på en sån kille som klasen med sitt stora ego, kanske inser han att han inte blir mer älskad någon annanstans och stannar hos oss.
Tyckte nästan synd om honom förra hemma matchen när det var uppehåll för att isen skulle frysa och bara klasens line var på isen och han åkte förbi klacken flera gånger och klacken bara sjöng om Omark. Kändes som att vi glömt bort han som gjort så mkt för oss, minns speciellt avgörandet mot fbk förra året.
Nä hylla han mer nu innan han bestämmer sig inför nästa säsong
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Snikne Ville sön 02 mar 2014, 12:28

Bamsefar skrev:
stormvägen skrev:
Snikne Ville skrev:Jag räknar aldrig bort Chris när det pratas viktigaste spelaren. Aldrig.

Vi hyllar Chris i hans egen tråd. Linus blir Luleås viktigaste spelare i slutspelet.

Som förra finalserien då Luleå bara hade tre spelare som valde att kämpa in i kaklet när resten stod och tittade på, Klasen var inte en av de tre.
+1. För mig har Klasen fortfarande kvar att bevisa att han kan göra skillnad när det blir riktigt tuffa o täta matcher.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LuleåWinston sön 02 mar 2014, 13:02

Mickeee skrev:Saknaden när han lämnar kommer bli så fruktansvärd stor. Kom igen nu lulefans ni måste hylla han mer under matcherna med sånger och tifon. Sånt har påverkan på en sån kille som klasen med sitt stora ego, kanske inser han att han inte blir mer älskad någon annanstans och stannar hos oss.
Tyckte nästan synd om honom förra hemma matchen när det var uppehåll för att isen skulle frysa och bara klasens line var på isen och han åkte förbi klacken flera gånger och klacken bara sjöng om Omark. Kändes som att vi glömt bort han som gjort så mkt för oss, minns speciellt avgörandet mot fbk förra året.
Nä hylla han mer nu innan han bestämmer sig inför nästa säsong

Samtidigt tror jag an förstår att den hemmamatchen var det Omark som skulle hyllas. Väntat i flera år på att han skulle återvända. Slår han rekordet i en av de två hemmamatcherna tror jag också han får hyllningar. Kanske t.o.m stående ovationer...?
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LuleåWinston sön 02 mar 2014, 13:04

Snikne Ville skrev:
Bamsefar skrev:
stormvägen skrev:
Snikne Ville skrev:Jag räknar aldrig bort Chris när det pratas viktigaste spelaren. Aldrig.

Vi hyllar Chris i hans egen tråd. Linus blir Luleås viktigaste spelare i slutspelet.

Som förra finalserien då Luleå bara hade tre spelare som valde att kämpa in i kaklet när resten stod och tittade på, Klasen var inte en av de tre.
+1. För mig har Klasen fortfarande kvar att bevisa att han kan göra skillnad när det blir riktigt tuffa o täta matcher.

Jag tycker han visade det förra året under slutspelet. Han steg fram i de tuffa matcherna. Bl.a. mot FBK. Mot SAIK var hela laget under isen -- nästan som att de var nöjda med final.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Snikne Ville sön 02 mar 2014, 13:25

Visst hela laget uselt i finalen, men Klasen var ju totalt osynlig och det duger inte om man skall vara spetsspelaren i truppen. Han har även problem i grundserien mot SkAIK med den karaktären på matcherna. När han inte har den halva sekunden extra har han en del kvar att bevisa. För mig iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Slapshot sön 02 mar 2014, 13:52

Många i Luleå som har en del att bevisa.


I slutspel är det ofta tredje oc fjärdeformationerna som avgör. Den som har bredast spets i truppen vinner i längden. Och bästa försvaren...i nuläget är det Skellefteå som har bäst bredd i truppen.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LulefanGBG sön 02 mar 2014, 14:00

Snikne Ville skrev:
Bamsefar skrev:
stormvägen skrev:
Snikne Ville skrev:Jag räknar aldrig bort Chris när det pratas viktigaste spelaren. Aldrig.

Vi hyllar Chris i hans egen tråd. Linus blir Luleås viktigaste spelare i slutspelet.

Som förra finalserien då Luleå bara hade tre spelare som valde att kämpa in i kaklet när resten stod och tittade på, Klasen var inte en av de tre.
+1. För mig har Klasen fortfarande kvar att bevisa att han kan göra skillnad när det blir riktigt tuffa o täta matcher.
Tyckte han var helt fenomenal i kvartsfinalen och semifinalen i fjol. Då bevisade han i varje fall för mig att han är bra i täta matcher. Var ju grym mot FÄrjestad t.ex. och dem körde vi ju inte precis över på något vis. Var ju täta och tuffa matcher som gällde allt.

I finalen kom han inte till sin rätt men det gjorde ju ingen av våra mer kreativa spelare då vi mötte ett överlägset motstånd.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Slapshot mån 03 mar 2014, 17:16

Förra årets finalserie var nog den tråkigaste jag nånsin sett trots att Luleå spelade...Skellefteå var så överlägsna att det var löjligt och det var ju bara ett lag på banan hela serien. Tycker Klasen gjorde det bra i kvart och semifinal men precis som hela laget kom han ju bort i finalen. En som verkligen har nåt och bevisa i täta och tuffa matcher är ju Olausson...Där händer det inte mycket!

Fast så långsam som Olle är så är det ju inte så konstigt...Ska ju alltid baka puck och tänka 5 sekunder innan han skjuter. Det håller ju knappast i slutspel! Utan Klasen & även Persson förra året hade inte Luleå lirat final ens.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av pingu mån 03 mar 2014, 18:39

Har alltid tyckt att Ola är överskattad! Drar ner tempot när han ska leka Gretsky och vek i övrigt när matcherna tuffar till sig!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken mån 03 mar 2014, 18:41

pingu skrev:Har alltid tyckt att Ola är överskattad! Drar ner tempot när han ska leka Gretsky och vek i övrigt när matcherna tuffar till sig!

Ja nog är det skillnad på Klasen och Olausson, sistnämnda brukar väl nästan varje gång han "ramlar" titta mot domaren för att se om det ger utslag. Klasen är ju dock skön att se när han även börjat jobba så hårt, kul.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av pingu mån 03 mar 2014, 19:01

Rönken skrev:
pingu skrev:Har alltid tyckt att Ola är överskattad! Drar ner tempot när han ska leka Gretsky och vek i övrigt när matcherna tuffar till sig!

Ja nog är det skillnad på Klasen och Olausson, sistnämnda brukar väl nästan varje gång han "ramlar" titta mot domaren för att se om det ger utslag. Klasen är ju dock skön att se när han även börjat jobba så hårt, kul.

Ja Klasen blir bara bättre å bättre så jävligt synd att han mest troligt lämnar oss!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Daddeh4724 tis 04 mar 2014, 01:01

Yåw! Första inlägget här! Kan bara instämma i hyllningskören mot Klasen. Även om han lämnar efter säsongen så kommer det bara vara med varma fussy feelings från mig. Man blir glad av att se hur han backcheckar och leder laget just nu. Omark i all ära (som jag blev beyond överlycklig av att Luleå värvade) men Klasen känns just nu som våran härförare tillsammans med Ledin. Jag hoppas innerligt att Osten slänger upp den fläskiga plånboken och får Klasen att stanna nåt år till, tackar han nej är det ändå med alla mina lyckoönskningar och beundran för det han presterat speciellt denna säsong. Liknande spelare får vi vänta minst 10 år till på att få se i vår förening.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LuleåWinston tis 04 mar 2014, 06:27

Det är nog mikroskopisk chans att han stannar. Förmodligen går han till KHL, eventuellt t.o.m NHL. Det lilla som talar för att han stannar är nog att han haft sin bästa tid i sin karriär här.

- Han har blivit en bättre spelare än han någonsin varit tidigare.

- Han har slagit sitt eget poängrekord, och eventuellt Luleås poängrekord.

- Han har spelat sitt första slutspel i karriären här och även gått till final.

- Han har vunnit ET.

- Älskad av fansen. Och fått väldigt mycket positiv uppmärksamhet i medierna. Vilket inte var fallet i Malmö.

- Han har gjort en Youtube succé.

- Han spelar i ett vinnande lag som har chans på bucklan. Då han tidigare spelat i ett bottengäng så vet han hur mycket roligare det är att spela i ett lag som vinner.

- Han har redan etablerat sig i hierarkin i laget. Och är den som får spela i de viktigaste lägena.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lulefan tis 04 mar 2014, 07:48

Finns väl egentligen bara två anledningar för honom att dra:
1. Han får sjukt bra betalt i KHL och vill dryga ut kassan
2. Han får chansen i NHL

I övrigt så känns det som att Luleå är helt perfekt för Klasen. Hur trivs familjen i staden?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av #96 tis 04 mar 2014, 08:09

Tror inte att KHL är ett alternativ för Klasen...Det blr NHL eller så åker han till Schweiz.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av stormvägen tis 04 mar 2014, 22:17

Kung! Hedersplats i klubbhistoriken.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av rumpztr tis 04 mar 2014, 22:20

Nu är linus inskriven i Luleå Hockeys historieböcker! Karln hade inte kunnat välja ett bättre tillfällen än i kvällens firande av 30 år i eliten att bli en legendar inom luleå hockey! Grattis linus till det nya poängrekordet!!

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LulefanGBG tis 04 mar 2014, 22:45

En av mina all-time-favoriter i Luleå! Helt otroligt duktig och jävlar vad han bevisat alla att han är beredd att jobba och kämpa!

En av våra bästa defensiva forwards. Tycker ofta han är bland de första hem i backcheckingen och han sliter som ett djur att ta tillbaka pucken varje gång han själv tappat den när han försöker något för svårt. Riktigt krigarvilja!

Stolt över att ha Klasen i laget!

GRATTIS TILL ETT MYCKET VÄLFÖRTJÄNT REKORD LINUS!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken tis 04 mar 2014, 22:58

Han har ju chansen på att ta målrekordet också faktiskt, två matcher kvar och två mål för att tangera. Ska inte vara omöjligt för honom då han nu är uppe på ett mål / match i snitt sista 10-12 matcherna.

Sedan det här att han är en av dom hårdast jobbande i laget i bägge riktningarna tror jag nog knappt att ens Saida hade spikat om hon fortfarande varit vid liv.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av LulefanGBG tis 04 mar 2014, 23:01

Rönken skrev:Han har ju chansen på att ta målrekordet också faktiskt, två matcher kvar och två mål för att tangera. Ska inte vara omöjligt för honom då han nu är uppe på ett mål / match i snitt sista 10-12 matcherna.

Sedan det här att han är en av dom hårdast jobbande i laget i bägge riktningarna tror jag nog knappt att ens Saida hade spikat om hon fortfarande varit vid liv.
Snacka om att vi levt på honom senaste tiden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av stormvägen sön 09 mar 2014, 16:20

Linus lämnar enligt Kuriren.

Klasen! Innan du drar se till att du blir slutspelskungen!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken sön 09 mar 2014, 16:23

stormvägen skrev:Linus lämnar enligt Kuriren.

Klasen! Innan du drar se till att du blir slutspelskungen!

Kuriren fortsätter på inslagna vägen att mest verka kunna gräva fram negativa grejer Razz Kanske inte så förvånande att Klasen drar, men hoppet är/var det sista som överger en.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lars158 sön 09 mar 2014, 16:34

Sådär jävulskt värdelös artikel som det bara Kurirens sportredaktion bryr sig om publicera.
Vad säger artikeln? Precis ingenting.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken sön 09 mar 2014, 16:35

Lars158 skrev:Sådär jävulskt värdelös artikel som det bara Kurirens sportredaktion bryr sig om publicera.
Vad säger artikeln? Precis ingenting.

Haha, ja du, det vankas ju slutspel så gäller att försöka hjälpa laget.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Slapshot sön 09 mar 2014, 17:11

Eller stjälpa...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Slapshot sön 09 mar 2014, 17:24

Varför känns det som att det alltid handlar om Luleås spelare när det kommer ut i media angående att lämna laget till kommande säsong...Är det Norrbottens journalister som är idioter som tar upp sånt eller vad? Känns ju som att sådana saker inte gynnar laget precis....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Gera sön 09 mar 2014, 17:35

Är väl KHL nästa för klasen, var nog väntat.. men det svider fan  Neutral 

Gera

Antal inlägg : 19
Join date : 14-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Rönken sön 09 mar 2014, 17:38

Slapshot skrev:Varför känns det som att det alltid handlar om Luleås spelare när det kommer ut i media angående att lämna laget till kommande säsong...Är det Norrbottens journalister som är idioter som tar upp sånt eller vad? Känns ju som att sådana saker inte gynnar laget precis....

Tror nog mer eller mindre alla lag lider av det, man får nog lite tunnelseende som supporter åt ett lag. Men det känns helt klart konstigt att dra upp såna här grejer när det vankas slutspel, åtminstone av en lokaltidning - att dra upp att största stjärnan ska lämna. Kan väl gissa att framåt veckan blir det reportage-serie med alla spelare som ska lämna och vilka som har klart med ny klubb.. Sedan ett mittuppslag om att Rönnqvist är klar för annan klubb i SHL för att toppa av det framåt fredagen Laughing
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lulefan sön 09 mar 2014, 18:02

Klart de drar upp det, är ju uppenbart att NK och NSD är ute efter att dra in mer pengar, sälja lösnummer osv. Speciellt nu när det ska kosta att läsa allt på deras nättidningar. Men börjar vara ganska irriterande med rubriker som "Stjärnan lämnar laget!", så handlar det om att sämsta spelaren i laget eventuellt kommer lämna efter säsongen(bara exempel).

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av NallePhu sön 09 mar 2014, 21:08

Alltså tror på att han går till NLA och Schweiz då Bern redan hostat fram pengar för att få han till kommande säsonger, Sedan så är Bern och Schweiz ett bättre alternativ för en barnfamilj än vad KHL är då i NLA så har man inte långa resor till bortamatcherna man sover hemma efter dessa fighter!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18175
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lajon sön 09 mar 2014, 22:52

Tänk om NSD och Kurirens s.k. journalister kunde luska i varför Luleå rasat ihop totalt dom senaste omgångarna istället för det uppenbara att Klasen fått erbjudanden från Ryssland och Schweiz?

Det kan ju ett barn räkna ut.

Och hur kan man tänka så fel att man börja ta betalt för webbartiklarna när 90% av läsarna av dessa är utflyttade Norrbottningar som INTE kommer att köpa ett abonnemang.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Urken sön 09 mar 2014, 23:00

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18510619.ab

Aftonbladet som upprepar vad kurriren redan gått ut med. Jaja..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Dalle mån 10 mar 2014, 00:01

Slapshot skrev:Varför känns det som att det alltid handlar om Luleås spelare när det kommer ut i media angående att lämna laget till kommande säsong...Är det Norrbottens journalister som är idioter som tar upp sånt eller vad? Känns ju som att sådana saker inte gynnar laget precis....

Ja visst är detta ett återkommande fenomen i den norrbottniska median som tenderar att årligen uppstå när det vankas avslut på serien och slutspel. De har ju iofs manegen krattad då Luleå har en kroniskt hög spelaromsättning efter varje säsong. De behöver ju bara sticka upp fingret och se vartåt spelarflyktströmmarna drar. Trots detta är det märkligt agerande att de ständigt ska dra i dessa trådar vid detta skede av säsongen och det gynnar som du säger inte laget precis. Om man tittar på andra norrländska småtidningar som också har ett "ömsesidigt beroende" med en elitserieklubb så skulle t.ex. Per Hägglund på ÖA sällan skriva sådant om spelare i Modo eller trollen på Norran om spelare i Skellefteå, vid denna tidpunkt.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av MrA mån 10 mar 2014, 05:35

Är det inte dessutom andra eller tredje gången Kuriren "avslöjar" att Klasen är på väg bort, han var klar för KHL redan förra gången om jag inte kommer ihåg fel?

Har inte plustjänsten, men googlar man på "klasen khl kuriren" verkar två artiklar komma upp, men från 19:e nov och en 30 dec...
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Snikne Ville mån 10 mar 2014, 07:02

MrA skrev:Är det inte dessutom andra eller tredje gången Kuriren "avslöjar" att Klasen är på väg bort, han var klar för KHL redan förra gången om jag inte kommer ihåg fel?

Har inte plustjänsten, men googlar man på "klasen khl kuriren" verkar två artiklar komma upp, men från 19:e nov och en 30 dec...
Mmm...NK har en förkärlek för att "recycla" sina scoop.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lajon mån 10 mar 2014, 08:41

"Strike two" för NK, nu har Expressen samma artikel. "High fives" på redaktionen.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 6 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 15 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet