Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

+74
Groggen79
Rakapuckar
Lodis1996
MickkeJ
Jygge80
LHF96
Chris5
JoakimJ
makkanmakkan
GustenA
Kagen
Forslund
kamelbullen
Gpa
MrRumor10
Lajon
Simon90
Niinimaa
KaptenBlodskelett
Sir Prozac
NilsOskar
Lajon3
LulefanGBG
Mr Bister
Pontaking
Rikky
Redbear
tibet
Urken
delphi
Jokerman
Admin
Tigerman
MrScout
Björnpappa
Lars158
RSD555
#96
keevvs
Sundance Kid
amarule
Sportchefen #2
Old Brooklyn
LubosC
NallePhu
Hellcop
icemask
Qirren
Mange
rasbiologen
Dilox
Dentos
Ferros
Hedanders
farre
Pajala
Patrik82
pingu
PM
Kapten Haddock
Donowitz
Hankburger
kokostrollet
Puckad
Tony Moore
Dustin
ski3r
Lulefan
Blinders
Jonken
Norrlandstoken
Lillajag
Bamsefar
Micke80
78 posters

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 01 apr 2018, 15:13

Det är mycket snack om Luleås backsida just nu så jag tänkte försöka mig på att kika lite på den. Jag skriver förra årets backar först och kommande år efter:
Engsund - Engsund
Jalvanti - Jalvanti
Själin - Själin
Sondell - Sondell
Grahn - Grahn
Johansson - Johansson
Mikkelsson - Sellgren
Sandström - Styrman
Johnston - Lundqvist

Som jag ser det så ersatte Luleå Johnston med Lundqvist redan i fjol vilket gör att den ersättningen redan är färdig och där ser jag bara fördelar i detta.
Leker man med tanken att Mikkelson ersätts av Sellgren så är det ett tapp i erfarenhet och hårdhet, men jag är ändå possitiv till den förändringen.
Styrman ersätter Sandström utan problem på isen men sen är frågan hur stort tappet blir utanför isen.
Tittar jag på helheten så som jag tror att det kommer landa så har vi egentligen samma tapp 6 backar som i fjol med förändringen att Mikkelson lämnar. Han blandade och gav rätt hårt i fjol så det känns helt ok. Ligger det sen nått i de rykten som ändå gr att vi vill ha in nått likt Erik Gustafsson så anser ajg att vi går klart plus mot i fjol på backsidan.
Jag kan förstå tankarna på att man vill ha in en härförare likt Engsund till i truppen, men hur många sådana spelare har man råd att ha i laget. Jämför man sedan med våra motståndare så har de flesta en eller max två sådana backar. Hade dock inte sagt nej till en mer spelande, skridskoskicklig back med bra skott som är stenhård, men dessa lär vara högvilt och svåra att hitta om man inte kan utveckla dem själv.

På centersidan hade och har vi:
Olausson - Olausson
Lundeström - Lundeström
Hishon - ?
Falk - Berglund

Oavsett vem vi får in som center på sista platsen lär det vara ett uppköp sett till totalen, förutsatt att vi får behålla Lundeström.

Ytterforwards
Chelin - Chelin
Kovacs - Kovacs
Larsson - Larsson
Einar - Einar
Harju - Harju
Petter - Petter
Fabbe - Fabbe
Foppa - Foppa
Levander - Lindqvist
Ledin -
Toolanen - Ersätts ej
(Hedman) - Skulle kunna räkna Kovacs som Hedmans ersättare då han hamnade utanför när Kovacs värvades under säsongen. Däremot är jag tveksam till att räkna in honom då han knappt fick spela och dessutom lämnade under förra säsongen.

Vi har kvar nästan hela fjolårets uppställning som ändå visade att de kunde spela bra hockey så när som på Ledin som ska ersättas och Levander. LEvander var inte i närheten av att ta en plats så där får man väll räkna Lindqvist som ett plus oavsett hur det går. Om Ledins ersättare är i närheten av lika bra som Clark så gör vi ett enormt stort plus även där.

Med det sagt så ser jag inte varför man redan nu ska vara oroliga inför kommande säsong. En ok center och en ok ytter gör att vi är marginellt bättre än i fjol. En bra center och en bra ytter gör att vi är betydeligt bättre än i fjol.

Att sen säga att alla andra kommer ha så mycket bättre lag är väll att gå händelserna i förväg. Bara för att klubbarna får mer pengar betyder inte att de spenderar mer eller får bättre spelare. Har hört flera klubbar säga att de inte ska spendera hela potten på spelare till a-laget. Jag har även hört talas om att det är samma spelare som vanlgit som är i omlopp med den skillnaden att alla kräver lite mer kommande år än tidigare.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Kagen sön 01 apr 2018, 15:34

Tack igen Jonken, ett ordentligt svar väl värt att läsa två gånger. Förstår din poäng nu.
Lite "It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog." Alltså det mentala är viktigast men spelsättet underlättas om fysiken också finns där. Du tar själv upp Kronwall och hans patenterade tacklingar. Sandström har väl några 'rövglidare' han med och ser vi på storlek; 'Size of the dog', så är Sandström både längre och tyngre än Kronwall.
Jag är rätt säker på att de flesta spontant skulle säga att Kronwall är den större och tyngre av de två.

Så för de flesta spelare handlar det om skalle (tuffhet), inställning och teknik för att lära sig tima tacklingar, ge och ta stryk. Precis som det handlar om ett slags mod, massor av övning och teknik för backar att våga skjuta direktskott (som ni t.ex skrev om Sondell).

Engsund är rejält mycket större än Kronwall så Grahn, Johansson, Själin osv behöver knappast känna att de måste upp i Engsunds storlek för att kunna agera tufft på isen och i praktiken ge laget samma sorts avskräckande fördel som Kronwall ger sitt lag.
Speed handlar ju egentligen om att skapa en fördel i rörlighet vs motståndarens dito och när motståndaren upplever att det finns en risk att åka på en tuff tackling är det lätt att det egna tempot dras ned något. Att åka fort kan helt enkelt göra ont.

Tack igen, antar att du saknar Jaros?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 sön 01 apr 2018, 16:26

Micke80 skrev:Det är mycket snack om Luleås backsida just nu så jag tänkte försöka mig på att kika lite på den. Jag skriver förra årets backar först och kommande år efter:
Engsund - Engsund
Jalvanti - Jalvanti
Själin - Själin
Sondell - Sondell
Grahn - Grahn
Johansson - Johansson
Mikkelsson - Sellgren
Sandström - Styrman
Johnston - Lundqvist

Som jag ser det så ersatte Luleå Johnston med Lundqvist redan i fjol vilket gör att den ersättningen redan är färdig och där ser jag bara fördelar i detta.
Leker man med tanken att Mikkelson ersätts av Sellgren så är det ett tapp i erfarenhet och hårdhet, men jag är ändå possitiv till den förändringen.
Styrman ersätter Sandström utan problem på isen men sen är frågan hur stort tappet blir utanför isen.
Tittar jag på helheten så som jag tror att det kommer landa så har vi egentligen samma tapp 6 backar som i fjol med förändringen att Mikkelson lämnar. Han blandade och gav rätt hårt i fjol så det känns helt ok. Ligger det sen nått i de rykten som ändå gr att vi vill ha in nått likt Erik Gustafsson så anser ajg att vi går klart plus mot i fjol på backsidan.
Jag kan förstå tankarna på att man vill ha in en härförare likt Engsund till i truppen, men hur många sådana spelare har man råd att ha i laget. Jämför man sedan med våra motståndare så har de flesta en eller max två sådana backar. Hade dock inte sagt nej till en mer spelande, skridskoskicklig back med bra skott som är stenhård, men dessa lär vara högvilt och svåra att hitta om man inte kan utveckla dem själv.

På centersidan hade och har vi:
Olausson - Olausson
Lundeström - Lundeström
Hishon - ?
Falk - Berglund

Oavsett vem vi får in som center på sista platsen lär det vara ett uppköp sett till totalen, förutsatt att vi får behålla Lundeström.

Ytterforwards
Chelin - Chelin
Kovacs - Kovacs
Larsson - Larsson
Einar - Einar
Harju - Harju
Petter - Petter
Fabbe - Fabbe
Foppa - Foppa
Levander - Lindqvist
Ledin -
Toolanen - Ersätts ej
(Hedman) - Skulle kunna räkna Kovacs som Hedmans ersättare då han hamnade utanför när Kovacs värvades under säsongen. Däremot är jag tveksam till att räkna in honom då han knappt fick spela och dessutom lämnade under förra säsongen.

Vi har kvar nästan hela fjolårets uppställning som ändå visade att de kunde spela bra hockey så när som på Ledin som ska ersättas och Levander. LEvander var inte i närheten av att ta en plats så där får man väll räkna Lindqvist som ett plus oavsett hur det går. Om Ledins ersättare är i närheten av lika bra som Clark så gör vi ett enormt stort plus även där.

Med det sagt så ser jag inte varför man redan nu ska vara oroliga inför kommande säsong. En ok center och en ok ytter gör att vi är marginellt bättre än i fjol. En bra center och en bra ytter gör att vi är betydeligt bättre än i fjol.

Att sen säga att alla andra kommer ha så mycket bättre lag är väll att gå händelserna i förväg. Bara för att klubbarna får mer pengar betyder inte att de spenderar mer eller får bättre spelare. Har hört flera klubbar säga att de inte ska spendera hela potten på spelare till a-laget. Jag har även hört talas om att det är samma spelare som vanlgit som är i omlopp med den skillnaden att alla kräver lite mer kommande år än tidigare.

Om du ser på det ekonomiskt så har varken Johnston eller Mikkelson ersatts. Ekonomiskt har vi

Janne->Sellgren och LundKvist (med marginal)

Finns alltså budgetutrymme för två toppbackar. Alternativt en topp-topp.


Senast ändrad av RSD555 den sön 01 apr 2018, 16:46, ändrad totalt 1 gång

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Jonken sön 01 apr 2018, 16:31

Kagen skrev:
Tack igen, antar att du saknar Jaros?
Varsågod min vän.
...och visst saknar man Jaros och Kukan.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 sön 01 apr 2018, 16:43

Centersidan ekonomiskt:

Med sign-on inräknat hade Falk runt 200' i lön
(Ca 150' lön plus 75' sign on per månad)

Hishon gissar jag kostade ca 125' per månad.

Det ger 350 000 i budgetutrymme. Berglund kanske drar 50' och Isac fått en höjning med 50'.

Det innebär att vi har ca 250 000 kvar löneutrymme per månad på centersidan.

För ytter har vi Hedmans 150 000 kvar.

Sen tror jag det kan bli ett litet extra tillskott i budgeten trots Engmans ord. Om man hittar och har plats för något extra.

Engmans ord om oförändrad budget är nog lite av ett förhandlingsknep. För att hålla nere löneanspråk.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Jonken sön 01 apr 2018, 16:47

RSD555 skrev:
Om du ser på det ekonomiskt så har varken Johnston eller Mikkelson ersatts. Ekonomiskt har vi

Janne->Sellgren och LundKvist (med marginal)

Finns altså budgetutrymme för två toppbackar. Alternativt en topp-topp.
Ta i beaktning även alla spelare Luleå hockey har förlängt med; -under -och efter säsongen. Dessa förlängningar har nog svalt en hel del "deg" från skattkistan. Utöver detta; är vi än inte kvitt varken Johnston -eller Mikkelson. Hur står ekonomisk ryggsäck kommer Luleå Hockey att sitta med OM man lyckas skeppa dessa spelare vidare?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Puckad sön 01 apr 2018, 19:54

Jonken skrev:
Kagen skrev:
Tack igen, antar att du saknar Jaros?
Varsågod min vän.
...och visst saknar man Jaros och Kukan.
skönt att jag inte är ensam !
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 00:49

Jonken skrev:
RSD555 skrev:
Om du ser på det ekonomiskt så har varken Johnston eller Mikkelson ersatts. Ekonomiskt har vi

Janne->Sellgren och LundKvist (med marginal)

Finns altså budgetutrymme för två toppbackar. Alternativt en topp-topp.
Ta i beaktning även alla spelare Luleå hockey har förlängt med; -under -och efter säsongen. Dessa förlängningar har nog svalt en hel del "deg" från skattkistan. Utöver detta; är vi än inte kvitt varken Johnston -eller Mikkelson. Hur står ekonomisk ryggsäck kommer Luleå Hockey att sitta med OM man lyckas skeppa dessa spelare vidare?

Johnston och Mikkel är inga problem för budgeten.

Har räknat med förlängningar och lyssnat på tugget runt klubben. Mina ord är inte fakta men så nära man kan komma. Har ingen direkt kontakt med skuggan eller liknande men nästan.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 00:55

Hur läget är med enskilda värvningar har jag ingen aning om. Vet dock det mesta om dem i nuvarande trupp, inklusive Mikkel och Johnston. Som jag bevisat tidigare, om man kollar tillbaka på mina inlägg.

Hur man ser på nuvarande spelare i truppen har jag koll på. Förhandlingar med nyförvärv: Noll koll

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 01:01

Man kan säga att jag är bekant med ledare inom junior/utvecklings-verksamheten. Säger inte att jag är det men kan vara så.

Jag har bra koll på bredd men ingen koll på spets. Men utifrån bredden kan man ungefärligt beräkna spetsen. Om man är nyfiken och frågvis.

Skuggan har väl dessutom förklarat allt officiellt om man lyssnar noga. Det kommer ske förändringar på backsidan=ny toppback in. Ny topp 3 center ska in, Förste eller tredje är inte bestämt. Toppytter ska in, eventuellt vänta med att kolla Petters och övrigas form vid säsongsstarten först.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 01:17

Finns ingen anledning säga upp medlemsskap kan jag lova. Blir väldigt intressant lag utan dökött nästa säsong. Svårare än någonsin för utvecklingsspelare slå sig in i truppen. Sellgren t ex behöver höja sig ett par snäpp. Fabbe och Foppa är dom man måste peta för plats i fjärde kedjan. Måste peta BÅDA. Fabbe och Foppa är med och tävlar om sista plats 12 just nu.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 01:22

Det är villkoren för juniorerna.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Jonken mån 02 apr 2018, 09:30

Jag har också förstått att minst en topp back skall in. Men jag misstänker att Luleå Hockey håller på att veva in fel typ av back. Problemet är att den viktigaste kompetensen på denna back bör helst vara en hård, granit-stabil, defensiv pjäs -istället för en två-vägare med betoning i det offensiva spelet.

Luleå Hockey behöver mer Oscar -och mer Jalle -för bära upp/grunda för allt det övriga. Luleå Hockey har traditionellt alltid haft defensiva murbräckor med enormt föreningshjärta. Bara att smaka på namnen: -Janne Sandström, -Robin Jonsson, -Fredrik Svensson, -Topi Jaakola mlf. Man kan säga att detta har genom åren varit ett signum för Luleå Hockey.

Luleå Hockey måste åter addera en bärande klippa till sitt lag; och traditionellt behålla spelaren kvar i laget.

Det håller inte för föreningen att sälja ut /vattna av allt ur föreningen. Vill lagledningen köra med kvickare hober offensivt där ute: -Fine.
MEN ALLA i föreningen kan väl inte vara kollektivt så naiva; att man tillåter att all föreningstraditionell tyngd i defensiven plötsligt urholkas?!

Missförstå mig rätt nu: Man skulle välkomna en back av Erik Gustavssons kvalité till Luleå Hockey. Men detta skulle vara en TOTALT IDIOTISKT prioritering från föreningen; om detta skulle innebära att skita att värva den SHL-solida, defensiva pjäsen man BEHÖVER MER till sitt lag.

För att klargöra:
Använder uttrycket: "solida, defensiva pjäsen". Att hitta denna defensiva kvalitet och hårdhet -kombination med ett balanserat offensivt lir; är tyvärr en HELT OMÖJLIG uppgift för Luleå Hockey. I princip alla backar med båda dessa kvalitéer (två väg) spelar i NHL.

Och finns det inte backar tillgängliga med bådakompetenserna; måste man prioritera. I grova drag:

- Defensiv: -Ruggig defensiv, -i princip noll offensiv. -grym BP.
- Tvåvägare: -OK offensiv, -OK defensiv, OK PP, OK BP.
- Offensiv: : -Bra offensivt, -värdelös defensivt, -grym PP.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 02 apr 2018, 09:51

Jonken skrev:Jag har också förstått att minst en topp back skall in. Men jag misstänker att Luleå Hockey håller på att veva in fel typ av back. Problemet är att den viktigaste kompetensen på denna back bör helst vara en hård, granit-stabil, defensiv pjäs -istället för en två-vägare med betoning i det offensiva spelet.

Luleå Hockey behöver mer Oscar -och mer Jalle -för bära upp/grunda för allt det övriga. Luleå Hockey har traditionellt alltid haft defensiva murbräckor med enormt föreningshjärta. Bara att smaka på namnen: -Janne Sandström, -Robin Jonsson, -Fredrik Svensson, -Topi Jaakola mlf. Man kan säga att detta har genom åren varit ett signum för Luleå Hockey.

Luleå Hockey måste åter addera en bärande klippa till sitt lag; och traditionellt behålla spelaren kvar i laget.

Det håller inte för föreningen att sälja ut /vattna av allt ur föreningen. Vill lagledningen att man köra med kvickare hober offensivt där ute: -Fine.
MEN ALLA i föreningen kan väl inte vara kollektivt så naiva; att man tillåter att all föreningstraditionell tyngd defensiven plötsligt urholkas?!

Missförstå mig rätt nu: Man skulle välkomna en back av Erik Gustavssons kvalité till Luleå Hockey. Men detta skulle vara ett TOTALT IDIOTISKT prioritering från föreningen; om detta skulle innebära att skita att värva den SHL-solida, defensiva pjäsen man mer behöver till sitt lag.

För att klargöra:
Använder uttrycket: "solida defensiva pjäsen". Att hitta denna defensiva kvalitet och hårdhet -kombination med ett balanserat offensivt lir; är tyvärr en helt omöjlig uppgift för Luleå Hockey. I princip alla backar med båda dessa kvalitéer spelar i NHL.

Och finns det inte backar tillgängliga med bådakompetenserna; måste man prioritera. I grova drag:

- Defensiv: -Ruggig defensiv, -i princip noll offensiv. -grym BP.
- Tvåvägare: -OK offensiv, -OK defensiv, OK PP, OK BP.
- Offensiv: : Bra offensivt, värdelös defensivt, grym PP.

Rätta mig om jag har fel, men släppte inte Luleå in tredje minst mål i årets serie?
Med det menar jag att det behöver inte betyda dålig defensiv att inte ha en massa tuffhet i laget, däremot håller jag med om att det kan vara trevligt att se en eller flera lite tuffare spelare på alla lagdelar och då framför allt på backsidan och som ytterforward.
Tittar vi på förra årets trupp så var det två backar som lyckades slå stopp på motståndarnas anfall lite oftare än de adnra, och det var Engsund och Lundqvist. Dessa är helt olika spelare och har olika spetskvalitéer men båda klarar av att slå stopp vilket kan vara viktigt att ha i samtliga backpar.

Med det sagt, ska vi värva en till så ser jag gärna din andra hands lösning. En bra tvåvägsback som kan slå stopp på spelet och leverera bra första passningar. Har han sen lite tuffhet också (likt Sigalet) blir jag än mer nöjd.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Jonken mån 02 apr 2018, 11:36

Micke80 skrev:

Rätta mig om jag har fel, men släppte inte Luleå in tredje minst mål i årets serie?
Med det menar jag att det behöver inte betyda dålig defensiv att inte ha en massa tuffhet i laget, däremot håller jag med om att det kan vara trevligt att se en eller flera lite tuffare spelare på alla lagdelar och då framför allt på backsidan och som ytterforward.
Tittar vi på förra årets trupp så var det två backar som lyckades slå stopp på motståndarnas anfall lite oftare än de adnra, och det var Engsund och Lundqvist. Dessa är helt olika spelare och har olika spetskvalitéer men båda klarar av att slå stopp vilket kan vara viktigt att ha i samtliga backpar.

Med det sagt, ska vi värva en till så ser jag gärna din andra hands lösning. En bra tvåvägsback som kan slå stopp på spelet och leverera bra första passningar. Har han sen lite tuffhet också (likt Sigalet) blir jag än mer nöjd.
Det stämmer att Luleå Hockey släppte in lite mål gångna säsongen. Men för detta defensiva kollektiv; betalade laget även ett ganska högt pris för. Det defensiva kollektivet -sög nämligen otroligt mycket must ur lagets offensiva spel.

Är det någon som känner igen de här klassikerna: "-Vi måste bara börja sätta de målchanser vi skapar". "-För dålig skärpa; vi måste ställa in siktet bättre". "-Det grinar emot oss lite nu. "-Fortsätter vi att skapa; kommer den tillslut att sitta", ......?   clown (ALL the miljonkronor questions are piling UP....)

...Så varför sitter inte puckarna...?

Jag skulle sätta pengar på följande teori: Spelarna överlag hade fel puls på sina pumpar när de skulle ta sina avslut 5 mot 5. 2 x 60 meter tvåvägs hockey på fullt blås; är ingen lek. Men det är typ också kravet i laget för två vägshockeyn: Oavsett om ditt lag har pucken -eller jagar den; åker man konstant rör. Ju längre in i ett byte = Ju högre puls. I LHFs fall försöker man köra med kortare byten -för att spelarna skall ha juice i benen att köra.

Jag hävdar följande: Spelarna i Luleå Hockey är nog överlag BETYDLIGT EFFEKTIVARE i sina avslut när spelarna på isen har en LÄGRE puls i kroppen. Intressant statistik bland laget som helhet -samt bland spelarna individuellt skulle vara: -Hur länge har spelare varit ute på isen; när de nätar 5 mot 5? Av detta får man en bild av hur effektiviteten av syra i påverkar kroppen och knoppen hos spelarna. När är spelarna flåsmässigt i ett byte mest effektiva -att hänga puckar?

Vidare:
Hur effektiva är egentligen spelarna i det offensiva spelet i samma byte; EFTER att de först har backcheckat utan puck -enligt normen i spelsystemet? Detta kontra när de inte behövt att göra det samma?

Det man OTVIVELAKTIGT kommer att komma fram till är: Alltid när en spelare kört en rinklängd med backcheck först; påverkar spelarnas sikten, koordination och reaktion ganska mycket.

En kollektiv defensiv är OERHÖRT VIKTIG i dagens SHL. Att hindra motståndarna att göra mål; lägger grunden till att vinna matcher -utan att behöva göra 5 mål själva.

Så hur exakt fungerar backchecken -och vilken effekt/vilka fördel ger detta Luleå Hockeys försvarsspel? Skiljer sig backchecken beroende på vilka spelare som är inne på isen. Jag hävdar att den gör det. Jag hävdar att centrar och forwards VET/SER vilka av Stridhs killar som är inne och stationerade mellan dem och deras målvakt; och agerar därefter. Olika backar innebäralltså olika trygghet och alternativ för de forwards som backcheckar hemåt.

Genom att addera rutin, trygghet -samt defensivkompetens i backväg: Drar logiskt ner pulsen i bytena för de backcheckande forwardsen. En solidare en-mot-en defensiv i backväg; behöver inte alltid omfatta att alla måste ner till vår keeper och sortera upp. Vid högre defensiv kompetens på backspelet; innebär större möjligheter att få stopp på motståndarnas anfallsspel redan vid egna blå. Alltid när detta lyckas; ger detta en stor fördel i att motståndare för ett ögonblick är o organiserade på isen. Detta innebär också att samtliga egna spelare ute på isen fortfarande har mer flås kvar; att kunna "gå" i ett sådant läge. Och framförallt: Det rinner inte lika mycket mjölksyra ur öronen -på spelarna som tar avsluten. Och detta bör vara med en betydande procentdifferens! Resultatet bör därmed bli att fler skott går in -istället för ribba, stolpe, mållinje -utanför -samt mitt magplattan på motståndarkeepern.

Bättre defensivkompetens i den egna zonen under tryck; blir givetvis enormt tydlig och betydande. När motståndarna jagar -och deras ledning beordrar allt man har till knäet på vår keeper; står rutinen och kompetensen pall för det. Man ger sin keeper och sitt lag möjligheten att vinna kväll efter kväll.

Meao: Det är en bättre balans i defensiven -som är nyckeln att låsa upp mycket av kompetensen vi redan har i truppen. Detta i kombination med att Luleå Hockey fortsatt ska kunna skola in orutinerade spelare till SHL-spelare. Den högre INDIVIDUELLA defensiva kompetensen bland försvarsspelarna ÄR NYCKELN till ALLT!

Jämför vi detta mot alternativet att ha pucksäkra, mer offensivt betonade backar istället: Kommer backchecken även i fortsättningen behöva jaga hela vägen hem i princip varje gång. Och även få slita och jobba till sig pucken i försvarszonen -innan man kan med raka ben glida ut och byta; medan en back blir kvar i burskydd tills fräscha ben kommit in.

Detta handlar om balans! Grunden till en högre prestation defensivt -som offensivt.
Exempel: En defensiv back klämmer in en motståndare mot planket med dunder och brak BETYDLIGT TIDIGARE; vid vår blå. En puck skickligare av våra backar kan ta trissan och snabbt slå passningen till en av de våra (som fortfarande har lite flås och kräm kvar) -som har farten uppe över offensiv blå. Detta när motståndarna är o organiserade i att skifta från anfallsspel -till försvarsspel. Detta med FLERA av deras spelare på fel sida om pucken....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Dentos mån 02 apr 2018, 16:10

För mig vore Erik Gustafsson en drömvärvning på backplats. Det enda vi möjligtvis saknar isåfall är en riktig powerplay pointback, men jag är nästan lite sugen på att ge Lundqvist det förtroende REDAN nästa säsong. Har man en supertalang ska man bygga vidare på det, och Lundqvist är en supertalang. I mina ögon är inte Lundqvist så långt efter Rasmus Dahlin i spelet som media får det att verka, får Lundqvist förtroende kan han mycket väl tacka o ta emot och leverera på en klart godkänd nivå i PP redan nästa sässe.

Har vi gett upp Erik Gustafsson nu eller vad har hänt på den fronten?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 853
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Blinders mån 02 apr 2018, 16:18

Dentos skrev:För mig vore Erik Gustafsson en drömvärvning på backplats. Det enda vi möjligtvis saknar isåfall är en riktig powerplay pointback, men jag är nästan lite sugen på att ge Lundqvist det förtroende REDAN nästa säsong. Har man en supertalang ska man bygga vidare på det, och Lundqvist är en supertalang. I mina ögon är inte Lundqvist så långt efter Rasmus Dahlin i spelet som media får det att verka, får Lundqvist förtroende kan han mycket väl tacka o ta emot och leverera på en klart godkänd nivå i PP redan nästa sässe.

Har vi gett upp Erik Gustafsson nu eller vad har hänt på den fronten?
Det var Oskar Berg på Twitter som skrev att Gustafsson valt Djurgården. Den här Oskar har haft rätt om andra värvningar tidigare.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 02 apr 2018, 17:04

Blinders88 skrev:
Dentos skrev:För mig vore Erik Gustafsson en drömvärvning på backplats. Det enda vi möjligtvis saknar isåfall är en riktig powerplay pointback, men jag är nästan lite sugen på att ge Lundqvist det förtroende REDAN nästa säsong. Har man en supertalang ska man bygga vidare på det, och Lundqvist är en supertalang. I mina ögon är inte Lundqvist så långt efter Rasmus Dahlin i spelet som media får det att verka, får Lundqvist förtroende kan han mycket väl tacka o ta emot och leverera på en klart godkänd nivå i PP redan nästa sässe.

Har vi gett upp Erik Gustafsson nu eller vad har hänt på den fronten?
Det var Oskar Berg på Twitter som skrev att Gustafsson valt Djurgården. Den här Oskar har haft rätt om andra värvningar tidigare.
Nåja Twitter rykte är Twitter rykte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18169
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 19:37

Jag hoppas på Gunderson-typ. Förebild för Lundkvist

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger mån 02 apr 2018, 19:58

Blinders88 skrev:
Dentos skrev:För mig vore Erik Gustafsson en drömvärvning på backplats. Det enda vi möjligtvis saknar isåfall är en riktig powerplay pointback, men jag är nästan lite sugen på att ge Lundqvist det förtroende REDAN nästa säsong. Har man en supertalang ska man bygga vidare på det, och Lundqvist är en supertalang. I mina ögon är inte Lundqvist så långt efter Rasmus Dahlin i spelet som media får det att verka, får Lundqvist förtroende kan han mycket väl tacka o ta emot och leverera på en klart godkänd nivå i PP redan nästa sässe.

Har vi gett upp Erik Gustafsson nu eller vad har hänt på den fronten?
Det var Oskar Berg på Twitter som skrev att Gustafsson valt Djurgården. Den här Oskar har haft rätt om andra värvningar tidigare.

Det har även Kuriren haft. Hindrar inte dem för att ha fel 8 av 10 ändå. Razz

Dessutom varför skulle Gustafsson säga att Luleå ligger bäst till för att sedan skriva på för DIF? Ett rykte som INGEN ANNAN har hört något om?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 20:26

Kan vara Luleå som hellre vill ha Gunderson-typ. Mer underhållande och publikdragande back. Som dom flesta här önskar.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger mån 02 apr 2018, 20:31

RSD555 skrev:Kan vara Luleå som hellre vill ha Gunderson-typ. Mer underhållande och publikdragande back. Som dom flesta här önskar.

Kanske det. Det är nästan vad som krävs i detta fallet eftersom man borde ersätta Johnston fullt ut (Ser inte Lundkvist som en ersättare till Johnston utan snarare som en junior som tagit Grahns plats).

Min dröm i det fallet vore ju Patrick Hersley men det är ju knappast troligt att han skulle lämna KHL med tanke på hans poängsnitt.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 20:34

Om vi mister Gustafsson till Djurgården så betyder det inte att Styrman tar hans plats.

Pengarna finns fortfarande kvar och vi kommer få något av samma värde. Ingen mening ge upp medlemsskap.

Det som är intressant är vad som ledningen hellre väljer att lägga pengarna på. Något blir det, det behöver man inte vara orolig för eller riva medlemsskap över.

Många verkar inte ha en aning om vad en budget eller ett lagbygge är.

Mitt sista inlägg i det ämnet.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av RSD555 mån 02 apr 2018, 20:40

Hankburger skrev:
RSD555 skrev:Kan vara Luleå som hellre vill ha Gunderson-typ. Mer underhållande och publikdragande back. Som dom flesta här önskar.

Kanske det. Det är nästan vad som krävs i detta fallet eftersom man borde ersätta Johnston fullt ut (Ser inte Lundkvist som en ersättare till Johnston utan snarare som en junior som tagit Grahns plats).

Min dröm i det fallet vore ju Patrick Hersley men det är ju knappast troligt att han skulle lämna KHL med tanke på hans poängsnitt.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Bra skrivet.

Om Gustafsson presenteras för Djurgården så betyder det att Skuggan och co hittat något bättre. Så det är mer logiskt skjuta raketer än gråta blod.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Dustin mån 02 apr 2018, 20:59

RSD555 skrev:
Hankburger skrev:
RSD555 skrev:Kan vara Luleå som hellre vill ha Gunderson-typ. Mer underhållande och publikdragande back. Som dom flesta här önskar.

Kanske det. Det är nästan vad som krävs i detta fallet eftersom man borde ersätta Johnston fullt ut (Ser inte Lundkvist som en ersättare till Johnston utan snarare som en junior som tagit Grahns plats).

Min dröm i det fallet vore ju Patrick Hersley men det är ju knappast troligt att han skulle lämna KHL med tanke på hans poängsnitt.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Bra skrivet.

Om Gustafsson presenteras för Djurgården så betyder det att Skuggan och co hittat något bättre. Så det är mer logiskt skjuta raketer än gråta blod.


Haha, låter ju väldigt troligt att Luleå nobbar Gustafsson för att man hittat något bättre. Presenteras Erik för en annan klubb är det för att Luleå helt enkelt inte hade råd. Jag tolkar det fortfarande som att backbesättningen är spikad men hoppas att jag har fel.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Pontaking mån 02 apr 2018, 21:18

RSD555 skrev:
Hankburger skrev:
RSD555 skrev:Kan vara Luleå som hellre vill ha Gunderson-typ. Mer underhållande och publikdragande back. Som dom flesta här önskar.

Kanske det. Det är nästan vad som krävs i detta fallet eftersom man borde ersätta Johnston fullt ut (Ser inte Lundkvist som en ersättare till Johnston utan snarare som en junior som tagit Grahns plats).

Min dröm i det fallet vore ju Patrick Hersley men det är ju knappast troligt att han skulle lämna KHL med tanke på hans poängsnitt.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Bra skrivet.

Om Gustafsson presenteras för Djurgården så betyder det att Skuggan och co hittat något bättre. Så det är mer logiskt skjuta raketer än gråta blod.

Är det verkligen rimligt att tro att vi skulle få en bättre back än Gustafsson? En OS-back som presterat bra i KHL. Jag tror att om Gustafsson är klar för Djurgården är det för att de klivit in och betalat mer pengar än Luleå. Jag skulle kalla katastrof om det visar sig att vi inte fick Erik.

Pontaking

Antal inlägg : 1153
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger mån 02 apr 2018, 22:20

Saha skrev:
RSD555 skrev:
Hankburger skrev:
RSD555 skrev:Kan vara Luleå som hellre vill ha Gunderson-typ. Mer underhållande och publikdragande back. Som dom flesta här önskar.

Kanske det. Det är nästan vad som krävs i detta fallet eftersom man borde ersätta Johnston fullt ut (Ser inte Lundkvist som en ersättare till Johnston utan snarare som en junior som tagit Grahns plats).

Min dröm i det fallet vore ju Patrick Hersley men det är ju knappast troligt att han skulle lämna KHL med tanke på hans poängsnitt.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Bra skrivet.

Om Gustafsson presenteras för Djurgården så betyder det att Skuggan och co hittat något bättre. Så det är mer logiskt skjuta raketer än gråta blod.

Är det verkligen rimligt att tro att vi skulle få en bättre back än Gustafsson? En OS-back som presterat bra i KHL. Jag tror att om Gustafsson är klar för Djurgården är det för att de klivit in och betalat mer pengar än Luleå. Jag skulle kalla katastrof om det visar sig att vi inte fick Erik.

Det beror väl på vad de betalat för honom om han skulle visa sig vara klar? Att kalla det för katastrof vore ju ganska magstarkt om det visar sig att t.ex. DIF skulle ge honom en Rajala-liknande lön t.ex.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Lodis1996 mån 02 apr 2018, 22:44

Hur som helst så måste det ju produceras mera mål från backarna nästa säs. 13 mål av alla backar denna säs är ju för dåligt. Mikkelsson 0 mål på en hel säs och t.o.m speltid i PP är på tok för dåligt. Där borde kontraktet brytas.

Lodis1996

Antal inlägg : 11
Join date : 18-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Lodis1996 mån 02 apr 2018, 23:11

Kontraktet på styrman verkar ju inte många förstå! 1 mål framåt på alla hans es,shl matcher. Och ngn def klippa har han väl aldrig varit. Men han får ju gärna överbevisa mig och många andra.

Lodis1996

Antal inlägg : 11
Join date : 18-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger mån 02 apr 2018, 23:42

Lodis1996 skrev:Kontraktet på styrman verkar ju inte många förstå! 1 mål framåt på alla hans es,shl matcher. Och ngn def klippa har han väl aldrig varit. Men han får ju gärna överbevisa mig och många andra.

Vad har hans målproduktion med hans skicklighet som back att göra? Jalvanti har gjort ett mål på fyra säsonger.. ändå är han en av lagets bästa backar rent defensivt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Lodis1996 tis 03 apr 2018, 00:39

Jag skrev även att ngn def klippa har han ju ej varit heller! Titta på hans + - statistik senaste åren. Och det jag menar om du inte förstår att produktionen måste öka på backarna! Och då tycker då jag det är fel att ta in styrman eftersom han inte är ngn stabil def back heller.

Lodis1996

Antal inlägg : 11
Join date : 18-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 03 apr 2018, 02:14

Lodis1996 skrev:Jag skrev även att ngn def klippa har han ju ej varit heller! Titta på hans + - statistik senaste åren. Och det jag menar om du inte förstår att produktionen måste öka på backarna! Och då tycker då jag det är fel att ta in styrman eftersom han inte är ngn stabil def back heller.

+/- är lika mycket kopplad till lagets prestation som personligt. Det enda sättet att veta om han kan bli en stabil back är att följa honom under en del av säsongen. Har du sett honom spela? Eller är det EP scouting som är grunden till ditt påstående?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av PM tis 03 apr 2018, 10:18

Hankburger skrev:
Lodis1996 skrev:Jag skrev även att ngn def klippa har han ju ej varit heller! Titta på hans + - statistik senaste åren. Och det jag menar om du inte förstår att produktionen måste öka på backarna! Och då tycker då jag det är fel att ta in styrman eftersom han inte är ngn stabil def back heller.

+/- är lika mycket kopplad till lagets prestation som personligt. Det enda sättet att veta om han kan bli en stabil back är att följa honom under en del av säsongen. Har du sett honom spela? Eller är det EP scouting som är grunden till ditt påstående?
Kan meddela att jag såg honom spela ett par matcher med HV och satt och tänkte att det var bra att han inte spelade för oss.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 03 apr 2018, 18:05

PM skrev:
Hankburger skrev:
Lodis1996 skrev:Jag skrev även att ngn def klippa har han ju ej varit heller! Titta på hans + - statistik senaste åren. Och det jag menar om du inte förstår att produktionen måste öka på backarna! Och då tycker då jag det är fel att ta in styrman eftersom han inte är ngn stabil def back heller.

+/- är lika mycket kopplad till lagets prestation som personligt. Det enda sättet att veta om han kan bli en stabil back är att följa honom under en del av säsongen. Har du sett honom spela? Eller är det EP scouting som är grunden till ditt påstående?
Kan meddela att jag såg honom spela ett par matcher med HV och satt och tänkte att det var bra att han inte spelade för oss.

Vore inte första gången någon utvecklas i Luleå. Så jag ställer mig neutral till värvningen av Styrman.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hellcop tis 03 apr 2018, 21:11

Tim Söderlund, har han kontrakt över nästa säsong? Några figurer pratade om att han ville lira under Bulan.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 03 apr 2018, 21:19

Hellcop skrev:Tim Söderlund, har han kontrakt över nästa säsong? Några figurer pratade om att han ville lira under Bulan.

Han lämnade ju Luleå för att han ville närmare sina föräldrar som båda är aktiva inom SAIK. Så jag betvivlar att han skulle välja Luleå. Känns även som att han inte riktigt är spelaren Luleå behöver. Visst stor utvecklingspotential och duktig redan nu men det känns som Luleå redan har dessa typer av spelare och behöver därför någon som är mer "färdigutvecklad" eller iallafall med erfaren och bättre idag än vad Söderlund är.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av PM tis 03 apr 2018, 21:22

Hankburger skrev:
PM skrev:
Hankburger skrev:
Lodis1996 skrev:Jag skrev även att ngn def klippa har han ju ej varit heller! Titta på hans + - statistik senaste åren. Och det jag menar om du inte förstår att produktionen måste öka på backarna! Och då tycker då jag det är fel att ta in styrman eftersom han inte är ngn stabil def back heller.

+/- är lika mycket kopplad till lagets prestation som personligt. Det enda sättet att veta om han kan bli en stabil back är att följa honom under en del av säsongen. Har du sett honom spela? Eller är det EP scouting som är grunden till ditt påstående?
Kan meddela att jag såg honom spela ett par matcher med HV och satt och tänkte att det var bra att han inte spelade för oss.

Vore inte första gången någon utvecklas i Luleå. Så jag ställer mig neutral till värvningen av Styrman.
Även jag hoppas att han skall utvecklas i Luleå nästa säsong och ge fingret till oss belackare Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 809714025

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 03 apr 2018, 21:25

PM skrev:
Hankburger skrev:
PM skrev:
Hankburger skrev:
Lodis1996 skrev:Jag skrev även att ngn def klippa har han ju ej varit heller! Titta på hans + - statistik senaste åren. Och det jag menar om du inte förstår att produktionen måste öka på backarna! Och då tycker då jag det är fel att ta in styrman eftersom han inte är ngn stabil def back heller.

+/- är lika mycket kopplad till lagets prestation som personligt. Det enda sättet att veta om han kan bli en stabil back är att följa honom under en del av säsongen. Har du sett honom spela? Eller är det EP scouting som är grunden till ditt påstående?
Kan meddela att jag såg honom spela ett par matcher med HV och satt och tänkte att det var bra att han inte spelade för oss.

Vore inte första gången någon utvecklas i Luleå. Så jag ställer mig neutral till värvningen av Styrman.
Även jag hoppas att han skall utvecklas i Luleå nästa säsong och ge fingret till oss belackare Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 809714025

I värsta fall så kan han ju inte direkt vara dyr.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Tony Moore tis 03 apr 2018, 21:50

Hankburger skrev:
Hellcop skrev:Tim Söderlund, har han kontrakt över nästa säsong? Några figurer pratade om att han ville lira under Bulan.

Han lämnade ju Luleå för att han ville närmare sina föräldrar som båda är aktiva inom SAIK. Så jag betvivlar att han skulle välja Luleå. Känns även som att han inte riktigt är spelaren Luleå behöver. Visst stor utvecklingspotential och duktig redan nu men det känns som Luleå redan har dessa typer av spelare och behöver därför någon som är mer "färdigutvecklad" eller iallafall med erfaren och bättre idag än vad Söderlund är.
"..Aktiva inom SAIK" men håller på DIF !?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 03 apr 2018, 21:59

Tony Moore skrev:
Hankburger skrev:
Hellcop skrev:Tim Söderlund, har han kontrakt över nästa säsong? Några figurer pratade om att han ville lira under Bulan.

Han lämnade ju Luleå för att han ville närmare sina föräldrar som båda är aktiva inom SAIK. Så jag betvivlar att han skulle välja Luleå. Känns även som att han inte riktigt är spelaren Luleå behöver. Visst stor utvecklingspotential och duktig redan nu men det känns som Luleå redan har dessa typer av spelare och behöver därför någon som är mer "färdigutvecklad" eller iallafall med erfaren och bättre idag än vad Söderlund är.
"..Aktiva inom SAIK" men håller på DIF !?

Både hans mor och far jobbar inom SAIKs organisation. Modern som läkare och fadern inom administrationen om jag inte missminner mig. Oberoende så var han "Hemmakär" när han lämnade Luleå.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article21920938.ab
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Dustin ons 04 apr 2018, 08:04

Hankburger skrev:
Tony Moore skrev:
Hankburger skrev:
Hellcop skrev:Tim Söderlund, har han kontrakt över nästa säsong? Några figurer pratade om att han ville lira under Bulan.

Han lämnade ju Luleå för att han ville närmare sina föräldrar som båda är aktiva inom SAIK. Så jag betvivlar att han skulle välja Luleå. Känns även som att han inte riktigt är spelaren Luleå behöver. Visst stor utvecklingspotential och duktig redan nu men det känns som Luleå redan har dessa typer av spelare och behöver därför någon som är mer "färdigutvecklad" eller iallafall med erfaren och bättre idag än vad Söderlund är.
"..Aktiva inom SAIK" men håller på DIF !?
<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="sv"><p lang="sv" dir="ltr">.<a href="https://twitter.com/skelleftea_aik?ref_src=twsrc%5Etfw">@Skelleftea_aik</a>:s Tim Söderlund får inget stöd från familjen i kväll: "De håller på Djurgården" <a href="https://twitter.com/hashtag/twittpuck?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#twittpuck</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/SHL?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#SHL</a> <a href="https://t.co/c9FxnHhC6C">pic.twitter.com/c9FxnHhC6C</a></p>— C More Sport (@cmoresport) <a href="https://twitter.com/cmoresport/status/981218907192258560?ref_src=twsrc%5Etfw">3 april 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Både hans mor och far jobbar inom SAIKs organisation. Modern som läkare och fadern inom administrationen om jag inte missminner mig. Oberoende så var han "Hemmakär" när han lämnade Luleå.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article21920938.ab

Jag tror du är ute och cyklar. Petter Granbergs mamma, Karin Rundad, är däremot lagläkare Skellefteå.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 04 apr 2018, 14:39

Vinner Kackerlackorna ikväll mot Timrå blir det nog en LHF-Live för Erik Gustafsson innan helgen eller tidigt nästa vecka! cheers
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Lodis1996 ons 04 apr 2018, 15:42

Ja hoppas verkligen vi får han

Lodis1996

Antal inlägg : 11
Join date : 18-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hankburger ons 04 apr 2018, 15:58

Hedanders skrev:Vinner Kackerlackorna ikväll mot Timrå blir det nog en LHF-Live för Erik Gustafsson innan helgen eller tidigt nästa vecka! cheers

Man är splittrad angående detta. Ena sekunden vill man inte att KHK blir kvar i SHL med sin extremt tråkiga antihockey men samtidigt så kan Gustafsson välja TIK före Luleå om det visar sig att de går upp.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 04 apr 2018, 18:23

Hankburger skrev:
Hedanders skrev:Vinner Kackerlackorna ikväll mot Timrå blir det nog en LHF-Live för Erik Gustafsson innan helgen eller tidigt nästa vecka! cheers

Man är splittrad angående detta. Ena sekunden vill man inte att KHK blir kvar i SHL med sin extremt tråkiga antihockey men samtidigt så kan Gustafsson välja TIK före Luleå om det visar sig att de går upp.

Exakt min tanke!

Jag tänker att vi får större chans på Gustafsson om KHK stannar kvar i SHL. Sen har vi ju haft "lätt" för Kackerlackorna iaf denna säsong.

Rent egoistiskt håller jag på Karlskrona. För hockeyn håller jag alla dagar i veckan på Timrå.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Dilox tor 05 apr 2018, 09:52

Förutom Gustafsson, har vi något konkret rykte om någon som ska värvas?

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 05 apr 2018, 10:02

Dilox skrev:Förutom Gustafsson, har vi något konkret rykte om någon som ska värvas?
Connolly?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av JoakimJ tor 05 apr 2018, 11:37

Cervenka?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av LHF96 tor 05 apr 2018, 13:16

JoakimJ skrev:Cervenka?

Börjar bli lite uttjatat med skämt om att värva cervenka, crosby etc etc Neutral

Någon som har något realistiskt att komma med? Suktar efter goda nyheter för att dämpa sorgerna över Mordors framgångar.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av JoakimJ tor 05 apr 2018, 13:34

Desperationen griper tag i oss alla till slut Wink Nej, skämt åsido. Det verkar fasligt dött just nu. Har kollat runt bland de jag känner osv men ingen har något. Nyhetstorkan är ett faktum.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet