Robin Kovacs

+68
Norlin
Donten_
keevvs
GrodanBoll
LulefanGBG
Diktatorn
Högljudd
Dilox
Sundance Kid
kamelbullen
ezz
Hellcop
Helge
Sportchefen #2
Tigerman
Snikne Ville
Lajon
NilsOskar
Polarbjörn
Kagen
wilmus2007
NallePhu
Lehto
LHF96
ski3r
Pajala
Lulefan
CKa
Wolfhunter
Popup
rasbiologen
Kapten Haddock
Rikky
MickkeJ
MrScout
Dentos
Micke80
JahNT
Donowitz
Bamsefar
tibet
LubosC
Norrlandstoken
Qirren
RSD555
GustenA
Ferros
farre
Hedanders
Blinders
Mange
MttG
Jokerman
pingu
Lillajag
Hankburger
kokostrollet
Lars158
Tony Moore
Myrman
Puckad
icemask
Old Brooklyn
Urken
Jonken
Dustin
Redbear
KaptenBlodskelett
72 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger ons nov 20, 2019 3:13 pm

Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

Ja. Det räcker ju för min del. Vad är det för folk som sjunger detta som en hyllningsramsa? Suspect

Vi har Robin Kovacs
Han körde från polisen
Han tror han spelar GTA.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sundance Kid ons nov 20, 2019 3:38 pm

Hankburger skrev:
Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

Ja. Det räcker ju för min del. Vad är det för folk som sjunger detta som en hyllningsramsa? Suspect

Vi har Robin Kovacs
Han körde från polisen
Han tror han spelar GTA.


Jag står inte på H-läktaren. Men jag kan tänka mig att en poäng med låten är att "ta makten över skandalen" och på så vis blir det svårt för motståndarsupportrarna att håna Kovacs för sin bilkörning när redan hemmafansen sjunger en ramsa om det. Så jag antar att huvudpoängen med ramsan inte är att hylla Kovacs för att han begått trafikbrott.

Men jag håller med om att ramsan inte känns så lämplig. Speciellt i och med att Kovacs varit inblandad i upprepade trafikförseelser samt att han verkar ha haft svårt att ta sitt ansvar för dom senaste incidenterna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tigerman ons nov 20, 2019 7:32 pm

Oftast är jag väldigt PK inställd vad gäller ramsor, åtminstone ogillar jag hatramsor. Men i detta fallet har jag överseende för den har en stor portion humor i botten Very Happy

Sedan har jag ju själv varit ung en gång i tiden och det där med att efterleva trafikregler var väl inte min bästa egenskap på den tiden (aningens bättre numera, om än oftast med lite moms på skyltad hastighet). Så jag ska inte kasta sten i glashuset... Embarassed

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av icemask ons nov 20, 2019 8:39 pm

Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Det han presterar på isen är nog en tagg i ögat på media framförallt när han spelar i "fel" lag.
hur tror ni han mår när det vevas i media om och bland folk om och om igen, och det vinklas som att det var han som var orsaken till olyckan, det var hans bästa vän som dog, tror det känns varje gång man drar upp det !
Jag vet inte men tror att ramsan är ett sätt att få erkännande för det han gör på isen och ett sätt att ge igen mot media och belackare
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av rasbiologen ons nov 20, 2019 9:58 pm

Kovacs kör som en tok, hela supportersverige hatar han.
Luleå hade vissa spelare i laget, Sveriges överlägset hjärnskakande laget.
Luleå har en fungerande defensiv, Sveriges tråkigaste lag.

Inte för att det är jämförbart på något sätt men han passar in i "Luleå mot Sverige" om man ska referera till en annan ramsa.

Såg paret på kvantum tidigare ikväll, undra om det var frugan som körde 😉
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1350
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan tor nov 21, 2019 1:06 am

Vad gäller ramsan så är den rätt omdömeslös och omogen.

Vad gäller vad Kovacs tycker om att media drar upp olyckan och hans trafikförseelser så... han kanske kan börja ta lite ansvar? Man kan ju till att börja med stå upp för att man gjort fel. Det blir så pinsamt när man ska komma med dåliga bortförklaringar. Han har ändå gjort sig skyldig till en rad grova trafikbrott på väldigt kort tid och det går inte skylla på åldern, han är nog gammal för att fatta bättre.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GrodanBoll tor nov 21, 2019 1:59 am

icemask skrev:Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Det han presterar på isen är nog en tagg i ögat på media framförallt när han spelar i "fel" lag.
hur tror ni han mår när det vevas i media om och bland folk om och om igen, och det vinklas som att det var han som var orsaken till olyckan, det var hans bästa vän som dog, tror det känns varje gång man drar upp det !
Jag vet inte men tror att ramsan är ett sätt att få erkännande för det han gör på isen och ett sätt att ge igen mot media och belackare
Rätta mig om jag har fel men han körde väl ca 120 på en 30-väg? Hur kan du bara vifta bort en sådan sak? Okej, ingen kom som tur är till skada men säg att det springer ut ett barn på vägen framför bilen, kommer du då försvara beteendet även då, kanske med att "det bara var otur"?
Och har väl inte stått i princip någonting om olyckan då hans vän omkom i sedan han skrev på för Luleå? Tycker hela den situationen hanterades bra av både media och Kovac. Men som någon här ovanför sa så är han bara skämmig som inte kan stå för sina handlingar nu.

Med det sagt så älskar jag att ha honom i laget av just anledningen till att han är grisig och passar bra in på "Luleå mot Sverige" bilden jag gärna ser kring laget. Men man får också dra en gräns, och min går där man sätter andra människors liv på spel och inte tar konsekvenserna för det samt vid att skriva hyllningslåtar kring nyss nämnda beteende. Det är omoget och ovärdigt en klubb som Luleå.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av icemask tor nov 21, 2019 9:46 am

GrodanBoll skrev:
icemask skrev:Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Det han presterar på isen är nog en tagg i ögat på media framförallt när han spelar i "fel" lag.
hur tror ni han mår när det vevas i media om och bland folk om och om igen, och det vinklas som att det var han som var orsaken till olyckan, det var hans bästa vän som dog, tror det känns varje gång man drar upp det !
Jag vet inte men tror att ramsan är ett sätt att få erkännande för det han gör på isen och ett sätt att ge igen mot media och belackare
Rätta mig om jag har fel men han körde väl ca 120 på en 30-väg? Hur kan du bara vifta bort en sådan sak? Okej, ingen kom som tur är till skada men säg att det springer ut ett barn på vägen framför bilen, kommer du då försvara beteendet även då, kanske med att "det bara var otur"?
Och har väl inte stått i princip någonting om olyckan då hans vän omkom i sedan han skrev på för Luleå? Tycker hela den situationen hanterades bra av både media och Kovac. Men som någon här ovanför sa så är han bara skämmig som inte kan stå för sina handlingar nu.

Med det sagt så älskar jag att ha honom i laget av just anledningen till att han är grisig och passar bra in på "Luleå mot Sverige" bilden jag gärna ser kring laget. Men man får också dra en gräns, och min går där man sätter andra människors liv på spel och inte tar konsekvenserna för det samt vid att skriva hyllningslåtar kring nyss nämnda beteende. Det är omoget och ovärdigt en klubb som Luleå.
Rättelse, du går händelserna i förväg, domen har inte fallit i målet den kommer den 26/11 så vi vet inte än om han gjort sig skyldig till hastighetsöverträdelsen.
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GrodanBoll tor nov 21, 2019 12:54 pm

icemask skrev:
GrodanBoll skrev:
icemask skrev:Media slår upp det som att han mördat någon, en trafikförseelse med bötesstraff !
Det han presterar på isen är nog en tagg i ögat på media framförallt när han spelar i "fel" lag.
hur tror ni han mår när det vevas i media om och bland folk om och om igen, och det vinklas som att det var han som var orsaken till olyckan, det var hans bästa vän som dog, tror det känns varje gång man drar upp det !
Jag vet inte men tror att ramsan är ett sätt att få erkännande för det han gör på isen och ett sätt att ge igen mot media och belackare
Rätta mig om jag har fel men han körde väl ca 120 på en 30-väg? Hur kan du bara vifta bort en sådan sak? Okej, ingen kom som tur är till skada men säg att det springer ut ett barn på vägen framför bilen, kommer du då försvara beteendet även då, kanske med att "det bara var otur"?
Och har väl inte stått i princip någonting om olyckan då hans vän omkom i sedan han skrev på för Luleå? Tycker hela den situationen hanterades bra av både media och Kovac. Men som någon här ovanför sa så är han bara skämmig som inte kan stå för sina handlingar nu.

Med det sagt så älskar jag att ha honom i laget av just anledningen till att han är grisig och passar bra in på "Luleå mot Sverige" bilden jag gärna ser kring laget. Men man får också dra en gräns, och min går där man sätter andra människors liv på spel och inte tar konsekvenserna för det samt vid att skriva hyllningslåtar kring nyss nämnda beteende. Det är omoget och ovärdigt en klubb som Luleå.
Rättelse, du går händelserna i förväg, domen har inte fallit i målet den kommer den 26/11 så vi vet inte än om han gjort sig skyldig till hastighetsöverträdelsen.
Fair enough. Mitt resonemang håller dock fortfarande, fällande dom eller inte.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tis nov 26, 2019 11:24 am

"Elitidrottsmannen döms för olovlig körning, grovt brott och vårdslöshet i trafik till 70 dagsböter á 1000 kronor"

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/tingsratten-elitidrottsmannen-ar-skyldig-nm5253854.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tis nov 26, 2019 11:26 am

Kovacs kanske börjar leverera ännu mer nu då detta är över.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tis nov 26, 2019 11:27 am


Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Dustin tis nov 26, 2019 1:42 pm

Ser att BDA-Orkesterns Erik Widman är advokat åt Kovacs. Dömd men de planerar att överklaga. Känner rent spontant att det bästa vore väl att ta domen och släppa skiten men de kanske ser möjligheter till att han ska kunna frias.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tis nov 26, 2019 1:55 pm


Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av icemask ons dec 04, 2019 1:06 pm

Jag tror inte att Kovacs går till Örebro om han fortsätter leverera som han gör nu, då blir det nog KHL eller NLA för honom.
Har inga belägg för det jag skriver men det är bara en känsla, pratar man om Emil Larsson som en KHL-export så måste ju Kovacs ligga hästlängder före !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Jokerman sön jan 12, 2020 4:05 pm

Fortsätt spela Kovacs!

Han haft det lite småtungt sista tiden, spel- och poängmässigt, men det kommer vända.

Garanterat.

Forza Kovacs!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hedanders tor jan 16, 2020 11:53 am

Kovacs lämnar Luleå direkt. Gör sin sista match ikväll mot Rögle... Fy fan. Inte konstigt att han sett ointresserad ut.

Robin Kovacs lämnar Luleå https://www.aftonbladet.se/a/lAkEwG
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GrodanBoll tor jan 16, 2020 11:57 am

Måste vara en värvning på g då? Ser inte att Luleå skulle välja att tunna ut forwardssidan inför ett slutspel. Kovac har förvisso varit värdelös mot slutet men ändå.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av keevvs tor jan 16, 2020 11:58 am

Hedanders skrev:Kovacs lämnar Luleå direkt. Gör sin sista match ikväll mot Rögle... Fy fan. Inte konstigt att han sett ointresserad ut.

Robin Kovacs lämnar Luleå https://www.aftonbladet.se/a/lAkEwG



Wow.....står ju i artikeln att även Emil Larsson är klar tydligen Evil or Very Mad

keevvs

Antal inlägg : 69
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Bamsefar tor jan 16, 2020 12:00 pm

Hedanders skrev:Kovacs lämnar Luleå direkt. Gör sin sista match ikväll mot Rögle... Fy fan. Inte konstigt att han sett ointresserad ut.

Robin Kovacs lämnar Luleå https://www.aftonbladet.se/a/lAkEwG

Lika bra det , så icke-engagerad han vart i matcherna , rädd för att skada sig kanske. Utgår ifrån att han bänkas ikväll då


Senast ändrad av Bamsefar den tor jan 16, 2020 12:03 pm, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hedanders tor jan 16, 2020 12:01 pm

keevvs skrev:
Hedanders skrev:Kovacs lämnar Luleå direkt. Gör sin sista match ikväll mot Rögle... Fy fan. Inte konstigt att han sett ointresserad ut.

Robin Kovacs lämnar Luleå https://www.aftonbladet.se/a/lAkEwG


Wow.....står ju i artikeln att även Emil Larsson är klar tydligen Evil or Very Mad

Då hade den uppdaterats sedan jag la ut den. Helvete.
STÄNG möjligheterna att gå mellan lag i samma ligor till efter säsongen. Kan det vara så svårt?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Dustin tor jan 16, 2020 12:01 pm

Konstigt att man släpper sin bästa poängplockare till en toppkonkurrent i slutet av säsongen. Är inte ofta flr att förespråka frysboxen men i det här fallet hade jag köpt det.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tor jan 16, 2020 12:01 pm

Då måste Luleå få in en 0.65 poäng per match spelare annars går det inte.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GustenA tor jan 16, 2020 12:13 pm

Detta lär betyda att pulver är på väg in. Kanske Klasen?

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu tor jan 16, 2020 12:30 pm

Allt beror på situationen är ohållbar för Kovacs man ser han presterar inte till fullo bla, Så det är nog en win win situation för båda parter!
Sedan Klasen är kvar i Lugano och är så säsongen ut!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Dilox tor jan 16, 2020 12:31 pm

NallePhu skrev:Allt beror på situationen är ohållbar för Kovacs man ser han presterar inte till fullo bla, Så det är nog en win win situation för båda parter!
Sedan Klasen är kvar i Lugano och är så säsongen ut!

Om så KLasen inte kommer är ju en sak, men inte släpper man Kovacs till en konkurrent utan att ersätta??

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Puckad tor jan 16, 2020 12:31 pm

Hade jag varit sportchef i LHF och tagit in Kovacs så hade jag gjort tydligt att det var dags att växa upp och att han förväntas vara en bra representant för LHF.

Sen kommer en olovlig körning som han bestridigt och nekat till.
Men när domen kom så blev allt klarlagt, och då skulle jag varit tydlig på att det är dags att gå skilda vägar.

Så hade jag agerat.
Move on ....


Senast ändrad av Puckad den tor jan 16, 2020 12:47 pm, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Redbear tor jan 16, 2020 12:42 pm

Enligt Expressen betalar Örebro en kvarts miljon för att frigöra Robin redan nu.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken tor jan 16, 2020 12:48 pm

Bra. Han tillförde absolut ingenting.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Redbear tor jan 16, 2020 12:50 pm

Konlikt med tränare Berglund som ligger bakom flytten enligt Aftonbladet.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan tor jan 16, 2020 12:51 pm

Fan vad skönt, äntligen. Han är en skam för #96

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hedanders tor jan 16, 2020 12:52 pm

Redbear skrev:Konlikt med tränare Berglund som ligger bakom flytten enligt Aftonbladet.

Inte ens Bulan kunde få Kovacs att mogna...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Dustin tor jan 16, 2020 1:08 pm

Redbear skrev:Enligt Expressen betalar Örebro en kvarts miljon för att frigöra Robin redan nu.

Det här och den påstådda konflikten talar tyvärr emot att vi redan har en ersättare klar. En månad har vi på oss att hitta en yttrmerforward av högsta snitt, det blir tufft.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donten_ tor jan 16, 2020 1:12 pm

Att spelare blir klar tidigt för andra klubbar är säkert inte ovanligt. Däremot att de kommer ut så här snabbt pga läcka är riktigt amatörmässigt. Fan vad det påverkar laget och spelarna.
Nu får man väl se hur Emil kommer hantera det här och påverkas.

Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GustenA tor jan 16, 2020 1:22 pm

Määk skrev:
Redbear skrev:Enligt Expressen betalar Örebro en kvarts miljon för att frigöra Robin redan nu.

Det här och den påstådda konflikten talar tyvärr emot att vi redan har en ersättare klar. En månad har vi på oss att hitta en yttrmerforward av högsta snitt, det blir tufft.
Inte för att vara sån men det är ju inte ens mycket pengar egentligen. Täcker väl en månadslön för Fabbe typ.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tor jan 16, 2020 1:24 pm

Haha nej. Fabbe tjänar runt 80 000.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GustenA tor jan 16, 2020 1:34 pm

Blinders88 skrev:Haha nej. Fabbe tjänar runt 80 000.

Brutto? Dom sociala avgifterna betalar väl ändå Luleå också?

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lehto tor jan 16, 2020 1:38 pm

Info från Sept 2019
120-150.000 kronor i månaden:
Robin Kovacs, forward
Emil Larsson, forward

50-70.000 kronor i månaden:
Jesper Sellgren, back
Karl Fabricius, forward

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tor jan 16, 2020 1:41 pm

Här är hela listan:
LULEÅ

250.000 kronor och uppåt i månaden:



200-250.000 kronor i månaden:

Joel Lassinantti, målvakt

Erik Gustafsson, back

Niklas Olausson, forward

150-200.000 kronor i månaden:

Petter Emanuelsson, forward

120-150.000 kronor i månaden:

Robin Kovacs, forward

Emil Larsson, forward

90-120.000 kronor i månaden:

Daniel Sondell, back

David Rautio, målvakt

Oscar Engsund, back

70-90.000 kronor i månaden:

Pontus Själin, back

Einar Emanuelsson, forward

50-70.000 kronor i månaden:

Jesper Sellgren, back

Karl Fabricius, forward

30-50.000 kronor i månaden:

Fredrik Styrman, back

Isac Brännström, forward

Jonas Berglund, forward

Carl Mattsson, forward

30.000 kronor eller lägre i månaden:

Nils Lundkvist, back

Noel Gunler, forward

Filip Hållander, forward

Nettolön som import:

Joonas Jalvanti, back (100-150.000 Euro per säsong)

Jack Connolly, forward (150-200.000 US-dollar per säsong)

Austin Farley, forward (30-50.000 US-dollar per säsong)

Arttu Ilomäki, forward (150-200.000 Euro per säsong)

Juhani Tyrväinen, forward (150-200.000 Euro per säsong)

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/sluta-gissa-sa-mycket-tjanar-alla-shl-stjarnor/

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville tor jan 16, 2020 2:34 pm

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Högljudd tor jan 16, 2020 2:46 pm


Må så vara men det är stor skillnad på Kåvax före Örebroavslöjandet och efter Örebroavslöjandet.

Före Örebro är han en toppspelare som tillför massor men efter är ha snarare en belastning. Han slutar åka skriskor, han slutar tacklas och skjuta, tappar puckar, slarvar med passningarna och inte ens mot Djurgården visar han känslor.

Nej en Kåvax efter Örebroavslöjandet kan vi vara utan.
Ser hellre istiden går till en junior och jag kommer då inte sakna honom.

Nu är bara frågan om tanten följer med eller om hon ärar kontraktet och stannar säsongen ut.
Har ens Örebro ett damlag?
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1010
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger tor jan 16, 2020 2:58 pm


En Kovacs i högform? Håller med men en Kovacs som bara glider för att han har huvudet någon annanstans? Då kan han lika gärna gå.

Förstår inte hur klubbar får ta kontakt med andra lags spelare under pågående säsong. De gör ju bara att spelarna slutar försöka..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Norlin tor jan 16, 2020 3:00 pm

Spekulationer:
Eftersom det verkar skurit sig mellan Kovacs och Bulan så känns det inte omöjligt att agenten läckte övergången till Örebro i förhoppningen om just detta. Robin ville iväg illa kvickt, Örebro ville ha honom så snabbt som möjligt och agenten planterade fröet som tillslut mynnade ut i mid season transfer.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz tor jan 16, 2020 3:15 pm

Sen ska vi inte överdriva eller jaga upp oss. Kovács har gjort 3 mål de senaste 15 matcherna. Är en extrem humörspelare och har visat tydliga dippar tidigare (frånsett det om Örebro).

edit: Så när Sanny skriver följande blir man inte direkt imponerad.

# Flest skottförsök från skottsektorn.
# Näst flest skott på mål från skottsektorn.
# Flest skott på mål från den ”inre skottsektorn”.
# Näst flest målchanser i laget efter en lyckad forecheck.


Senast ändrad av bearjew den tor jan 16, 2020 3:18 pm, ändrad totalt 1 gång

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville tor jan 16, 2020 3:17 pm

Norlin skrev:Spekulationer:
Eftersom det verkar skurit sig mellan Kovacs och Bulan så känns det inte omöjligt att agenten läckte övergången till Örebro i förhoppningen om just detta. Robin ville iväg illa kvickt, Örebro ville ha honom så snabbt som möjligt och agenten planterade fröet som tillslut mynnade ut i mid season transfer.

Spekulaton 2: Luleå har tidigt gjort klart för Kovacs att fortsättning i finaste tröjan inte är aktuellt, en del av anledningen till det är kanske det som spekuleras om nu. Kovacs gör därmed tidigt klart med nytt kneg vilket sedermera tyvärr kommer ut.

Luleå får nys om en ersättare man är sugen på men inte har plats för i truppen ekonomiskt eller numerärt. Därmed agerar man för att få plats, ekonomiskt och numerärt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu tor jan 16, 2020 3:20 pm

Dem får nog slumpa bort sponsorbilen hans lär väl vara svårsåld vara....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Norlin tor jan 16, 2020 3:22 pm

Snikne Ville skrev:
Norlin skrev:Spekulationer:
Eftersom det verkar skurit sig mellan Kovacs och Bulan så känns det inte omöjligt att agenten läckte övergången till Örebro i förhoppningen om just detta. Robin ville iväg illa kvickt, Örebro ville ha honom så snabbt som möjligt och agenten planterade fröet som tillslut mynnade ut i mid season transfer.

Spekulaton 2: Luleå har tidigt gjort klart för Kovacs att fortsättning i finaste tröjan inte är aktuellt, en del av anledningen till det är kanske det som spekuleras om nu. Kovacs gör därmed tidigt klart med nytt kneg vilket sedermera tyvärr kommer ut.

Luleå får nys om en ersättare man är sugen på men inte har plats för i truppen ekonomiskt eller numerärt. Därmed agerar man för att få plats, ekonomiskt och numerärt.

Dina spekulationer var trevligare läsning, det ska jag inte ljuga om, men det rimmar lite illa med ryktena om klyftan mellan spelare och coach.
Hoppas dock att det är som du tror!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville tor jan 16, 2020 3:24 pm

Norlin skrev:
Snikne Ville skrev:
Norlin skrev:Spekulationer:
Eftersom det verkar skurit sig mellan Kovacs och Bulan så känns det inte omöjligt att agenten läckte övergången till Örebro i förhoppningen om just detta. Robin ville iväg illa kvickt, Örebro ville ha honom så snabbt som möjligt och agenten planterade fröet som tillslut mynnade ut i mid season transfer.

Spekulaton 2: Luleå har tidigt gjort klart för Kovacs att fortsättning i finaste tröjan inte är aktuellt, en del av anledningen till det är kanske det som spekuleras om nu. Kovacs gör därmed tidigt klart med nytt kneg vilket sedermera tyvärr kommer ut.

Luleå får nys om en ersättare man är sugen på men inte har plats för i truppen ekonomiskt eller numerärt. Därmed agerar man för att få plats, ekonomiskt och numerärt.

Dina spekulationer var trevligare läsning, det ska jag inte ljuga om, men det rimmar lite illa med ryktena om klyftan mellan spelare och coach.
Hoppas dock att det är som du tror!
Läs om första stycket.. Smile "en del av anledningen till det är kanske det som spekuleras om nu."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Pajala tor jan 16, 2020 3:42 pm

Skönt att slippa honom, hans inställning sista tiden har verkligen visat att något inte stämmer, få se om han gråter ut i pressen när flytten till Örebro är helt klar.

Däremot är det verkligen trist att även Larsson sticker ... ja om det nu stämmer.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville tor jan 16, 2020 3:56 pm

Tycker det är lite trist men en naturlig följd av hur branschen fungerar. Luleå har fått ut mycket av Robin och förhoppningsvis även motsatsen. Grym när han är på topp och en spelare som väcker känslor på alla sätt. Han verkar dessutom under större delen av tiden ha trivts bra här vilket nog är lite speciellt när man snackar om en kille från "orten".

Bara tacka för allt positivt han bidragit med och kämpat för laget och önska honom lycka till, sköter han korten rätt har han säkert en bra karriär framför sig!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 7 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet