Robin Kovacs

+68
Norlin
Donten_
keevvs
GrodanBoll
LulefanGBG
Diktatorn
Högljudd
Dilox
Sundance Kid
kamelbullen
ezz
Hellcop
Helge
Sportchefen #2
Tigerman
Snikne Ville
Lajon
NilsOskar
Polarbjörn
Kagen
wilmus2007
NallePhu
Lehto
LHF96
ski3r
Pajala
Lulefan
CKa
Wolfhunter
Popup
rasbiologen
Kapten Haddock
Rikky
MickkeJ
MrScout
Dentos
Micke80
JahNT
Donowitz
Bamsefar
tibet
LubosC
Norrlandstoken
Qirren
RSD555
GustenA
Ferros
farre
Hedanders
Blinders
Mange
MttG
Jokerman
pingu
Lillajag
Hankburger
kokostrollet
Lars158
Tony Moore
Myrman
Puckad
icemask
Old Brooklyn
Urken
Jonken
Dustin
Redbear
KaptenBlodskelett
72 posters

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger lör 26 jan 2019, 22:58

Blinders88 skrev:3 assist ikväll, snart ikapp Connolly i poängligan:
Kovacs 24p
Connolly 26p

Kovacs har helt klart utvecklats sedan han kom till Luleå. Både som person och som spelare.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders lör 26 jan 2019, 23:30

Hankburger skrev:
Blinders88 skrev:3 assist ikväll, snart ikapp Connolly i poängligan:
Kovacs 24p
Connolly 26p

Kovacs har helt klart utvecklats sedan han kom till Luleå. Både som person och som spelare.
Vi får nog avvakta med "både som person" hehe.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tony Moore sön 03 feb 2019, 00:18

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tony Moore sön 03 feb 2019, 00:18

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Rikky sön 03 feb 2019, 00:23

Snön snubbe, och framförallt en bra spelare. Behövs lite känslor i hockey.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tony Moore sön 03 feb 2019, 09:51

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Kapten Haddock sön 03 feb 2019, 13:22

Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GustenA sön 03 feb 2019, 13:54

Kapten Haddock skrev:Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Det som talar för är ju att dom har ett litet barn, både Kovacs och tjej har rötter i huvudstan. Kovacs tjej spelar i ett lag i Stockholm. 

Det som talar emot är ju att han är AIKare. Går AIK upp så spelar han nog där nästa säsong, annars tror jag på en klubb närmare Stockholm om han inte vill testa Nordamerika.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av rasbiologen sön 03 feb 2019, 14:28

Kuriren skrev:Som uttalad AIK:are är inte Robin Kovács särskilt populär i djurgårdskretsar. Han stärkte nog inte sin status där, när han efter slutsignal hetsade mot bortaklacken genom att slå klubban i plexiglaset framför dem.

– Jag firar mot våra fans, sen fortsätter jag en bit in på långsidan. Det var glädje, säger han.

Lite för att provocera också. Eller hur?

– Nä, absolut inte, mest för att fira.

Firandet resulterade i ett matchstraff för honom efter ett bråk framför hemmaklacken där han spelade huvudroll.

– De blir väl lite irriterade men det är känslor i hockey och det ska det vara. Det är alltid lika roligt, säger Kovács.

Vad var upprinnelsen till bråket?

– Jag vet faktiskt inte. Det var väl för att jag firade och var glad liksom. De tycker att jag är AIK:are och tar åt sig.

Du fick game efter matchen. Vad sade domarna till dig?

– Ingenting. Jag visste inte ens att jag fick game.

Vad gjorde du?

– Jag firade bara. Jag har noll koll varför jag fick game.

Kovacs bidrog även i matchen, i kedjan tillsammans med Olausson och Fabricius med hårt jobb och var inne på ett mål framåt när Oscar Engsund hittade nätet från backplats.

– Jag tycker att vi gör en bra match, bra första period från vår sida. Sedan tycker jag att de får lite momentum i den andra perioden och de får längre anfall på oss, men jag tycker att vi gör en riktigt bra hockeymatch så det var skönt att få med sig tre poäng.

Lika skönt att slå Djurgården varje gång, eller hur?

– Så är det. Det är absolut lika skönt varje gång, riktigt skön känsla.t skön känsla.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 03 feb 2019, 16:17

GustenA skrev:
Kapten Haddock skrev:Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Det som talar för är ju att dom har ett litet barn, både Kovacs och tjej har rötter i huvudstan. Kovacs tjej spelar i ett lag i Stockholm. 

Det som talar emot är ju att han är AIKare. Går AIK upp så spelar han nog där nästa säsong, annars tror jag på en klubb närmare Stockholm om han inte vill testa Nordamerika.
Resonemanget förstår jag, risken finns givetvis. Men är det någon som egentligen hört något om detta? Något handfast utöver spekulationer som pekar i den riktningen?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Popup sön 03 feb 2019, 17:43

KaptenBlodskelett skrev:
GustenA skrev:
Kapten Haddock skrev:Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Det som talar för är ju att dom har ett litet barn, både Kovacs och tjej har rötter i huvudstan. Kovacs tjej spelar i ett lag i Stockholm. 

Det som talar emot är ju att han är AIKare. Går AIK upp så spelar han nog där nästa säsong, annars tror jag på en klubb närmare Stockholm om han inte vill testa Nordamerika.
Resonemanget förstår jag, risken finns givetvis. Men är det någon som egentligen hört något om detta? Något handfast utöver spekulationer som pekar i den riktningen?

Har jag fel för mig om jag säger att Kovacs har kontrakt över nästa säsong också? Med den sanningen så är väl en flytt inför nästa rätt otrolig

Popup

Antal inlägg : 49
Join date : 19-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Popup sön 03 feb 2019, 17:44

Popup skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
GustenA skrev:
Kapten Haddock skrev:Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Det som talar för är ju att dom har ett litet barn, både Kovacs och tjej har rötter i huvudstan. Kovacs tjej spelar i ett lag i Stockholm. 

Det som talar emot är ju att han är AIKare. Går AIK upp så spelar han nog där nästa säsong, annars tror jag på en klubb närmare Stockholm om han inte vill testa Nordamerika.
Resonemanget förstår jag, risken finns givetvis. Men är det någon som egentligen hört något om detta? Något handfast utöver spekulationer som pekar i den riktningen?

Har jag fel för mig om jag säger att Kovacs har kontrakt över nästa säsong också? Med den sanningen så är väl en flytt inför nästa rätt otrolig

Eller har jag missuppfattat det?

Popup

Antal inlägg : 49
Join date : 19-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders sön 03 feb 2019, 17:47

Kovacs skrev nytt kontrakt i somras fram till 19/20, låg sannolikhet att det skulle finnas en AIK-klausul. Däremot KHL, NLA och NHL lär det finnas klausuler till.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Popup sön 03 feb 2019, 17:49

Blinders88 skrev:Kovacs skrev nytt kontrakt i somras fram till 19/20, låg sannolikhet att det skulle finnas en AIK-klausul. Däremot KHL, NLA och NHL lär det finnas klausuler till.

Så jag tänkte först. Blev lite skärrad av diskussioner om att eventuellt missta Kovacs inför nästa. Tack för klargörandet!

Popup

Antal inlägg : 49
Join date : 19-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Kapten Haddock sön 03 feb 2019, 19:33

Nu var jag väldigt ironiskt i mitt inlägg.
Kovacs tar säker ett kontrakt närmare hemtrakterna i framtiden, men att han skulle hamna i DIF ser jag som långsökt, väldigt långsökt!

Kovacs är jätteung och tar nog en lösning där familjen har alternativ till både familj och arbetsliv.
Ska jag gissa vilt, så blir det i en förening eller i närheten där damlaget har en stark plats i SDHL? Eller utomlands om de erbjudandet finns för både herr och fru Kovacs?

Tror dock att vi ligger hyfsat till och gissar att vi ser hela familjen här nästa år!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz sön 03 feb 2019, 21:17

GustenA skrev:
Kapten Haddock skrev:Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Det som talar för är ju att dom har ett litet barn, både Kovacs och tjej har rötter i huvudstan. Kovacs tjej spelar i ett lag i Stockholm. 

Det som talar emot är ju att han är AIKare. Går AIK upp så spelar han nog där nästa säsong, annars tror jag på en klubb närmare Stockholm om han inte vill testa Nordamerika.

Kovacs spelar hellre med Trångsunds IF i ettan än med DIF. Han hatar Djurgården, alla DIF-fans hatar honom och han har en AIK-tatuering på vänster bröst (närmast hjärtat).

Jag lovar att springa naken längs hela Drottninggatan om detta sker.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz sön 03 feb 2019, 21:22

OM AIK däremot skulle gå upp till SHL efter denna säsong, känns det inte omöjligt att det kan bli en lösning på något vis. Livspusslet är inte optimalt om Minatsu ska spela med AIK och bo i Stockholm. Lider lite med honom, om än mycket är självvalt. Allra helst ser jag självklart honom i Luleå - och gärna Minatsu likaså.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tony Moore sön 03 feb 2019, 22:13

Någon som vet vad detta handlar om, upprört väldigt många DIFHockeyAB fans? Ska tydligen sjungits någon olämplig ramsa om/med Robin bakom H-läktaren matchdagen..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 03 feb 2019, 22:18

Tony Moore skrev:Någon som vet vad detta handlar om, upprört väldigt många DIFHockeyAB fans? Ska tydligen sjungits någon olämplig ramsa om/med Robin bakom H-läktaren matchdagen..
Det är bara att titta på videon. Den är där.  Cool
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 03 feb 2019, 22:21

KaptenBlodskelett skrev:
GustenA skrev:
Kapten Haddock skrev:Vad skulle trovärdigheten vara på ett påstående att Kovacs skulle vara klar för DIF nästa säsong?
De skulle inte funka att dra den på 1a April ens!
Det som talar för är ju att dom har ett litet barn, både Kovacs och tjej har rötter i huvudstan. Kovacs tjej spelar i ett lag i Stockholm. 

Det som talar emot är ju att han är AIKare. Går AIK upp så spelar han nog där nästa säsong, annars tror jag på en klubb närmare Stockholm om han inte vill testa Nordamerika.
Resonemanget förstår jag, risken finns givetvis. Men är det någon som egentligen hört något om detta? Något handfast utöver spekulationer som pekar i den riktningen?
Jag tolkar alla inlägg som att det inte finns något handfast som pekar i denna riktning. Tack och lov.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tony Moore sön 03 feb 2019, 22:32

KaptenBlodskelett skrev:
Tony Moore skrev:Någon som vet vad detta handlar om, upprört väldigt många DIFHockeyAB fans? Ska tydligen sjungits någon olämplig ramsa om/med Robin bakom H-läktaren matchdagen..
Det är bara att titta på videon. Den är där.  Cool
Av det jag kan uppfatta är det väl snarare hån av Robin och hans "rattande", men knappast så menat då det sjöngs av Lulefans, därav min fråga. Jaja, inte lägga någon större vikt på detta utan gå vidare mot nästa match.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders sön 03 feb 2019, 22:44

Tony Moore skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Tony Moore skrev:Någon som vet vad detta handlar om, upprört väldigt många DIFHockeyAB fans? Ska tydligen sjungits någon olämplig ramsa om/med Robin bakom H-läktaren matchdagen..
Det är bara att titta på videon. Den är där.  Cool
Av det jag kan uppfatta är det väl snarare hån av Robin och hans "rattande", men knappast så menat då det sjöngs av Lulefans, därav min fråga. Jaja, inte lägga någon större vikt på detta utan gå vidare mot nästa match.
Jag tror LuleåFans blev inspirerade av denna sång Smile

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Micke80 mån 04 feb 2019, 06:20

Tony Moore skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Tony Moore skrev:Någon som vet vad detta handlar om, upprört väldigt många DIFHockeyAB fans? Ska tydligen sjungits någon olämplig ramsa om/med Robin bakom H-läktaren matchdagen..
Det är bara att titta på videon. Den är där.  Cool
Av det jag kan uppfatta är det väl snarare hån av Robin och hans "rattande", men knappast så menat då det sjöngs av Lulefans, därav min fråga. Jaja, inte lägga någon större vikt på detta utan gå vidare mot nästa match.

Jag kunde inte riktigt utläsa exakt vad som sjöngs då kvaliten var lite halvdålig. Men om jag förstod det rätt så sjöng man om hans bilkörning och flykt från polisen. Hade det varit att håna honom för det från motståndarfansen hade jag förstått det, men ändå tyckt det varit olämpligt då det även kan kopplas till olyckan när kompisen dog (nå gränser måste det finnas).
Sjungs det av hemmasuportrarna är det näsatan ännu värre. Det innebär ju att fansen står och hyllar någon som beter sig illa ute i samhället och anser sig stå över lagen. När dessutom klubben och suporterklubben stolt brukar deklarera hur fint samarbete man har är det ännu viktigare att de ramsor som sjungs inte är till men för klubben.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Wolfhunter ons 27 feb 2019, 10:34


Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Wolfhunter lör 02 mar 2019, 12:08

Ingen mer än jag som förvåns över att inte en enda fråga om ev senare trafikbrott ställs i podden? Det har ju tagits för givet av halva hockeysverige att Robin ska vara den som står för varenda vansinnesfärd/trafikbrott senaste året, utförd av en shl-spelare. Såg en dom nyligen mot en shl-spelare som skulle ha kört ikapp på 30-sträcka i stockholmsområdet. Låter orimligt att inte ta upp detta ämne i en podd med alla rykten, om inte journalisten redan vet att det är en annan spelare som åkt dit.
Min reflektion.
Sjukt kul med hans genombrott på SHL-nivå denna säsong för övrigt.
Tecknat cmoreabonnemang dagen till ära. Hoppas på nya Kovacspoäng i eftermiddag Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av CKa lör 02 mar 2019, 14:02

Wolfhunter skrev:Ingen mer än jag som förvåns över att inte en enda fråga om ev senare trafikbrott ställs i podden? Det har ju tagits för givet av halva hockeysverige att Robin ska vara den som står för varenda vansinnesfärd/trafikbrott senaste året, utförd av en shl-spelare. Såg en dom nyligen mot en shl-spelare som skulle ha kört ikapp på 30-sträcka i stockholmsområdet. Låter orimligt att inte ta upp detta ämne i en podd med alla rykten, om inte journalisten redan vet att det är en annan spelare som åkt dit.
Min reflektion.
Sjukt kul med hans genombrott på SHL-nivå denna säsong för övrigt.
Tecknat cmoreabonnemang dagen till ära. Hoppas på nya Kovacspoäng i eftermiddag Smile

Hur menar du att det överhuvudtaget skulle vara lämpligt att ta upp det?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av tibet lör 02 mar 2019, 14:21

Wolfhunter skrev:Ingen mer än jag som förvåns över att inte en enda fråga om ev senare trafikbrott ställs i podden? Det har ju tagits för givet av halva hockeysverige att Robin ska vara den som står för varenda vansinnesfärd/trafikbrott senaste året, utförd av en shl-spelare. Såg en dom nyligen mot en shl-spelare som skulle ha kört ikapp på 30-sträcka i stockholmsområdet. Låter orimligt att inte ta upp detta ämne i en podd med alla rykten, om inte journalisten redan vet att det är en annan spelare som åkt dit.
Min reflektion.
Sjukt kul med hans genombrott på SHL-nivå denna säsong för övrigt.
Tecknat cmoreabonnemang dagen till ära. Hoppas på nya Kovacspoäng i eftermiddag Smile

Robin har nog sett till att den frågan inte skulle tas upp. Att det var han kan du nog vara lugn för. Sen är det ju inget hemskt brott som han påstås har utfört. En nyproducerad mini-me gör att ett eventuellt straff kommer bli lindrigt. Sen kan han ju faktiskt ha förmildrade omständigheter i ärendet. Om han nu ens har erkänt..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Tony Moore lör 02 mar 2019, 14:46

Någon är iaf dömd till böter https://www.aftonbladet.se/a/MgVEoB
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger lör 02 mar 2019, 17:12

Tony Moore skrev:Någon är iaf dömd till böter https://www.aftonbladet.se/a/MgVEoB
Så varenda trafikbrott som görs av påstådda SHL spelare ska alltså spekulras att vara Kovacs? Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders lör 02 mar 2019, 17:35

[size=38]EXTRA: Elitidrottare dömd för trafikbrott[/size]
[size=18][size=37][size=36]IDROTT En namnkunnig idrottare i Norrbotten har dömts för vårdslöshet i trafik.[/size]

[size=16][email=anton.olofsson@norrbottensmedia.se][size=16]David Olsson Jiglund Anton Olofsson[/email]
17:37 | 2019-02-28[/size]
Händelsen inträffade på Söder Mälarstrand i Stockholm den 1 juni förra året.
Elitidrottaren, som är ett stort namn i Norrbotten, tävlade mot ett annat fordon och körde i motsatt riktning på en väg där 30 km/h var högst tillåtna hastigheten. Elitidrottaren körde betyligt mycket fortare än den tillåtna hastigheten.
Hen har nu tilldömts 40 dagsböter på en total summa av 30 800 kronor.
– Vi ser givetvis allvarligt på det brott som har begåtts, säger en representant för elitidrottarens klubb och tillägger:
– Vi har ett stort ansvar och vill stötta och hjälpa. Vi har också haft kontinuerliga samtal med personen i fråga. Men just nu vill vi inte kommentera det här ytterligare.

I domen står det:
"Du orsakade den trafikfarliga situationen genom att ta en medveten risk eller på annat sätt allvarligt brista i den uppmärksamhet och försiktighet som med hänsyn till omständigheterna krävts för att minska riskerna för en trafikolycka".
Den namnkunnige elitidrottaren har tidigare dömts för liknande brott och misstänks även för grov olovlig körning tidigare i år.[/size][/size][/size]

https://mobil.kuriren.nu/sport/extra-elitidrottare-domd-for-trafikbrott-nm5042637.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Wolfhunter lör 02 mar 2019, 18:14

Hankburger skrev:
Tony Moore skrev:Någon är iaf dömd till böter https://www.aftonbladet.se/a/MgVEoB
Så varenda trafikbrott som görs av påstådda SHL spelare ska alltså spekulras att vara Kovacs? Smile
Lite så har det ju blivit. Tyckte frånvaron av frågor på det i podden pekar i motsatt riktning jag.
Hade det varit Robin kan jag tycka att de antingen valt att prata med en annan spelare eller krävt att få hans ord om detta. Jag kan ha fel, men tyckte att det var anmärkningsvärt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av tibet lör 02 mar 2019, 18:33

tibet skrev:
Wolfhunter skrev:Ingen mer än jag som förvåns över att inte en enda fråga om ev senare trafikbrott ställs i podden? Det har ju tagits för givet av halva hockeysverige att Robin ska vara den som står för varenda vansinnesfärd/trafikbrott senaste året, utförd av en shl-spelare. Såg en dom nyligen mot en shl-spelare som skulle ha kört ikapp på 30-sträcka i stockholmsområdet. Låter orimligt att inte ta upp detta ämne i en podd med alla rykten, om inte journalisten redan vet att det är en annan spelare som åkt dit.
Min reflektion.
Sjukt kul med hans genombrott på SHL-nivå denna säsong för övrigt.
Tecknat cmoreabonnemang dagen till ära. Hoppas på nya Kovacspoäng i eftermiddag Smile

Robin har nog sett till att den frågan inte skulle tas upp. Att det var han kan du nog vara lugn för. Sen är det ju inget hemskt brott som han påstås har utfört. En nyproducerad mini-me gör att ett eventuellt straff kommer bli lindrigt. Sen kan han ju faktiskt ha förmildrade omständigheter i ärendet. Om han nu ens har erkänt..

Läste fel. Menar inte att Robin har nåt att göra med Stockholmsärendet. Äsch....
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av icemask lör 02 mar 2019, 18:45

Tycker att vi enas om att det är Dick Axelsson !
Hentos brorsa säger att det är han !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger lör 02 mar 2019, 19:23

icemask skrev:Tycker att vi enas om att det är Dick Axelsson !
Hentos brorsa säger att det är han !

Därför var han så sur efter matchen mot Luleå. It all makes sense Surprised
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Jonken sön 24 mar 2019, 19:41

MÅSTE bara skriva detta: Vilken jävla GRYM match Robin gör ikväll !!!!
Imponerande! RESPECT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders sön 24 mar 2019, 20:05

Vi får hoppas att Reddox slag inte gav Kovacs en hjärnskakning. Cehlin fick en hjärnskakning av Wingerli förra säsongen efter en högerkrok.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av MickkeJ sön 24 mar 2019, 22:22

Blinders88 skrev:[size=38]EXTRA: Elitidrottare dömd för trafikbrott[/size]
[size=18][size=37][size=36]IDROTT En namnkunnig idrottare i Norrbotten har dömts för vårdslöshet i trafik.[/size]

[size=16][email=anton.olofsson@norrbottensmedia.se][size=16]David Olsson Jiglund Anton Olofsson[/email]
17:37 | 2019-02-28[/size]
Händelsen inträffade på Söder Mälarstrand i Stockholm den 1 juni förra året.
Elitidrottaren, som är ett stort namn i Norrbotten, tävlade mot ett annat fordon och körde i motsatt riktning på en väg där 30 km/h var högst tillåtna hastigheten. Elitidrottaren körde betyligt mycket fortare än den tillåtna hastigheten.
Hen har nu tilldömts 40 dagsböter på en total summa av 30 800 kronor.
– Vi ser givetvis allvarligt på det brott som har begåtts, säger en representant för elitidrottarens klubb och tillägger:
– Vi har ett stort ansvar och vill stötta och hjälpa. Vi har också haft kontinuerliga samtal med personen i fråga. Men just nu vill vi inte kommentera det här ytterligare.

I domen står det:
"Du orsakade den trafikfarliga situationen genom att ta en medveten risk eller på annat sätt allvarligt brista i den uppmärksamhet och försiktighet som med hänsyn till omständigheterna krävts för att minska riskerna för en trafikolycka".
Den namnkunnige elitidrottaren har tidigare dömts för liknande brott och misstänks även för grov olovlig körning tidigare i år.[/size][/size][/size]

https://mobil.kuriren.nu/sport/extra-elitidrottare-domd-for-trafikbrott-nm5042637.aspx
Är inte dagsböter baserat på personens faktiska lön och inte bara ett standard/medelinkomst belopp? Det är ju hela grejen med dagsböter; att det ska vara lika för rik som fattig.
Om 40 dagsböter bara gav ca 30 000 i böter så låter det mer som en allsvensk spelare eller någon lite mindre sport för inte tjänar Kovacs bara typ 23000 i månaden?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan sön 24 mar 2019, 22:35

MickkeJ skrev:
Är inte dagsböter baserat på personens faktiska lön och inte bara ett standard/medelinkomst belopp? Det är ju hela grejen med dagsböter; att det ska vara lika för rik som fattig.
Om 40 dagsböter bara gav ca 30 000 i böter så låter det mer som en allsvensk spelare eller någon lite mindre sport för inte tjänar Kovacs bara typ 23000 i månaden?

Riktlinjer för dagsböter: https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/riktlinjer---riksaklagarens-rar/rar_2007_02_berakning_av_dagsbotsbeloppet_uppdaterad_2011-11-23.pdf

30800 / 40 = 770kr per dag.
Av vad jag kan utröna av de riktlinjerna så bör det vara någon som tjänar minst 7-800 000 kr per år.

Exempelvis så bör en inkomst på 300 000kr ge ca 250kr/dag i dagsböter.

Men jag kan ha helt fel.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Redbear sön 24 mar 2019, 22:52

Kung king cheers

Menar inte ev. fortkörning utan matchen idag förstås Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken sön 24 mar 2019, 23:10

Riktigt bra i dagens match.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger mån 25 mar 2019, 01:09

Lulefan skrev:
MickkeJ skrev:
Är inte dagsböter baserat på personens faktiska lön och inte bara ett standard/medelinkomst belopp? Det är ju hela grejen med dagsböter; att det ska vara lika för rik som fattig.
Om 40 dagsböter bara gav ca 30 000 i böter så låter det mer som en allsvensk spelare eller någon lite mindre sport för inte tjänar Kovacs bara typ 23000 i månaden?

Riktlinjer för dagsböter: https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/riktlinjer---riksaklagarens-rar/rar_2007_02_berakning_av_dagsbotsbeloppet_uppdaterad_2011-11-23.pdf

30800 / 40 = 770kr per dag.
Av vad jag kan utröna av de riktlinjerna så bör det vara någon som tjänar minst 7-800 000 kr per år.

Exempelvis så bör en inkomst på 300 000kr ge ca 250kr/dag i dagsböter.

Men jag kan ha helt fel.

Säg att det är 800.000... Då ligger månadslönen på 66.000. Vilket skulle antingen betyda att Kovacs är riktigt billig baserad på vad han presterar eller så är det inte han. För 66.000 låter allt för lite för Kovacs.

Blinders88 skrev:Vi får hoppas att Reddox slag inte gav Kovacs en hjärnskakning. Cehlin fick en hjärnskakning av Wingerli förra säsongen efter en högerkrok.

Ska då vara en riktig efterchock i så fall med tanke på att Kovacs spelade vidare och var högst delaktig (i och med sitt pass) till Olaussons avgörande mål. Smile

Urken skrev:Riktigt bra i dagens match.

Minst sagt. 2+2 idag (tekniskt sett igår) samt bra även i första matchen är strålande. Förhoppningsvis så kan han och Larsson (2+0 samt 3+0 de senaste två) fortsätta sina finfina form. Då kan Luleå gå riktigt långt i detta slutspel. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tor 11 apr 2019, 22:32

Luleåstjärnan uppvaktas av NHL- och KHL-klubbar
ISHOCKEY Han gjorde 33 poäng på 52 matcher i grundserien och har gjort fem poäng på sju matcher i slutspelet. Nu visar klubbar från både KHL och NHL intresse för Luleå Hockeys stjärnspelare Robin Kovacs.

Kent Vikström David Olsson Jiglund21:48 | 2019-04-11
Den 22-årige forwarden är inne på sin andra säsong i Luleå Hockey. Robin Kovacs kontrakt med Luleå sträcker sig över nästa säsong – men enligt spelarens agent Michael Rosell har klubbar från världens bästa hockeyligor visat sitt intresse för honom redan nu.

– Det har varit ett ganska stort intresse för honom. Men han har ett år kvar på kontraktet i Luleå så det är det vi siktar på. Han trivs bra där uppe med familjen också, säger agenten Michael Rosell.

Vilka ligor handlar det om?

Artikelbild
BILD: Pär Bäckström / pbfoto.se | Klubbar från både NHL opch KHL har visat intresse för Luleå Hockeys forward Robin Kovacs.

– Det finns intresse från Ryssland och NHL. Men han kommer som sagt att spela i Luleå nästa år, det är jag ganska säker på.

Robin Kovacs är draftad av New York Rangers, som han sedan skrev ett avtal med, som ledde till en säsong i NHL-klubbens farmarlag Hartford Wolfpack. I dag äger inte Rangers rättigheterna till Luleåforwarden längre, utan han skulle kunna gå till valfri NHL-klubb om den möjligheten skulle uppstå.

– Inget lag har rättigheterna i NHL.

Däremot finns det begränsningar i KHL då laget CSKA Moskva äger rättigheterna till Kovacs.

– Om det är något annat lag som är intresserade så skulle man behöva trejda rättigheterna från CSKA Moskva först i sådana fall. De gäller i upp till tio år. Men han är som sagt inställd på att spela i Luleå, säger Michael Rosell.

Så här kommenterar Robin Kovacs intresset:

– Jag tar allt sådant där efter säsongen. Det enda jag tänker på just nu är nästa match. Och på det här guldet.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/stjarnan-om-smartan-blev-faktiskt-lite-radd-nm5076964.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Puckad sön 14 apr 2019, 11:35

Kovacs ska ha enorm cred för vad han visar upp i slutspelet.
Grymt driv och tävlande i varje byte !
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz sön 14 apr 2019, 14:03

Puckad skrev:Kovacs ska ha enorm cred för vad han visar upp i slutspelet.
Grymt driv och tävlande i varje byte !

Helt klart.

Önskar vi haft 3 Kovacs i förstakedjan.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Wolfhunter sön 14 apr 2019, 15:14

Klart bästa forward så här långt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken sön 14 apr 2019, 17:21

Kovacs har visat att det finns en oehörd kapacitet inom honom. Grym. Synd att han inte fått lite mer utdelning på sina inbrytningar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Bamsefar sön 14 apr 2019, 18:00

Har vart enormt nyttig och en avig spelare med stark uppsida, hoppas vi får behålla han.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Pajala mån 15 apr 2019, 16:44

Efter en lite trög start har Kovacs växlat upp rejält, bra driv i åkningen, lite småtuff i närkamperna och vågar bryta in mot mål, Lite som Larsson gjorde förra säsongen.

Har varit en av Luleås bästa spelare helt klart, har inte riktigt fått det att lossna mot ett svårslaget Frölunda, hoppas vi får några år till med honom men antar att pengarna i KHL kanske lockar mer.

Kul att läsa på andra forum också där alla verkar ha samma åsikt som oss, en svinbra spelare helt enkelt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Wolfhunter ons 08 maj 2019, 05:50

Vad skriver NSD om Kovacs val för framtiden?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av ski3r ons 08 maj 2019, 06:56

Wolfhunter skrev:Vad skriver NSD om Kovacs val för framtiden?
”Robin Kovacs har tackat nej till alla. "Jag blir kvar i Luleå", säger han.”
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 3 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet