Robin Kovacs

+68
Norlin
Donten_
keevvs
GrodanBoll
LulefanGBG
Diktatorn
Högljudd
Dilox
Sundance Kid
kamelbullen
ezz
Hellcop
Helge
Sportchefen #2
Tigerman
Snikne Ville
Lajon
NilsOskar
Polarbjörn
Kagen
wilmus2007
NallePhu
Lehto
LHF96
ski3r
Pajala
Lulefan
CKa
Wolfhunter
Popup
rasbiologen
Kapten Haddock
Rikky
MickkeJ
MrScout
Dentos
Micke80
JahNT
Donowitz
Bamsefar
tibet
LubosC
Norrlandstoken
Qirren
RSD555
GustenA
Ferros
farre
Hedanders
Blinders
Mange
MttG
Jokerman
pingu
Lillajag
Hankburger
kokostrollet
Lars158
Tony Moore
Myrman
Puckad
icemask
Old Brooklyn
Urken
Jonken
Dustin
Redbear
KaptenBlodskelett
72 posters

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville sön 10 nov 2019, 14:55

Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Kovacs har antagligen fått bättre betalt i Örebro och det är ett *X antal mil närmare till sina föräldrar och hans tjejs föräldrar , alltså man måste ju vara dum i huvuet om man väljer att stanna kvar här i norrbotten för ingenting .. okej det svider för oss men komigen hade någon av er ens haft tanken på stanna kvar ?

1Han och hans tjej är inte norrlänningar och har ingen anknytning hit....
2. Han och hans tjej har nyss fått barn  (antar deras familj bor söder ut)
3. Han får bättre betalt i Örebro än vad han får i Luleå
4. Örebro är påväg att etablera sig stabilt i SHL...

KONTRA

1. Han är älskad i Luleå vi har egen ramsa för han
2. Hans tjej spelar i Luleå.
3. Han hatar DIF lika mycket som vi gör ? (skönt han inte går till DIF iaf) ?

kommer inte på så mycket fördelar med at spela och bo i luleå som stockholmare tyvärr :/

det är bara jävligt tråkigt att detta kom ut samtidigt som t-shirtarna :/

Det är inte att han lämnar som gör folk bittra utan HUR han verkar lämna och NÄR han faktiskt kom överens med Örebro SOM INTE är okej. Sådant här borde vänta till i slutet av säsongen. Inte 1/3 in.. Det är oprofessionellt minst sagt.
Hur och när skiljer sig inte mot vad som är brukligt. Det vittnar ju Skuggan om. Att det kommer ut är ju däremot olyckligt men knappast något Robin styr över.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av farre sön 10 nov 2019, 15:58

Tycker hela den här "soppan" är lite av en storm i ett vattenglas.
Det är helt naturligt att de spelare som sitter på utgående kontrakt får förslag tidigt på säsongerna och det har även Skuggan erkänt att vi också jobbar på det sättet. Alltså inget att bli sur över. Sen att någon i Örebro läckt informationen medvetet eller omedvetet kommer vi aldrig få reda på.
Det har i allafall inte kommit från Kovacs så man kan ju inte bli förbannad på Robin för detta.
Är helt säker på att Robin kommer att ge allt resten av sin sista säsong här i Norrbotten och att han nog vill bli ihågkommen som en viktig pusselbit i det lag som tog hem föreningens andra SM mästerskap.

MEN
Från föreningens sida finns det nu en möjlighet att sätta ner foten och jag tror att många skulle välkomna om man nu vägrade acceptera detta beteende från spelare och visa att detta inte är OK när man spelar i Lule. Vi har ju ändå en hel del spelare på väg tillbaka från skador. Kanske kan det ge eko i hockeysverige och att fler klubbar följer efter och att man sätter en trend med att man inte accepterar att spelare skriver på för någon annan klubb medans man är bunden av kontrakt. Osannolikt, men ändå en markering om man så vill.

En svår nöt att knäcka som sagt då det verkar accepterat bland klubbarna att man gör på det här sättet och då tycker jag att vi som supportrar får helt enkelt anpassa oss till den verklighet som råder tills någon vågar säga ifrån på riktigt!
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders sön 10 nov 2019, 17:09

Visst var det Håkan Loob som många år sedan var först bland sportcheferna att göra klart med spelare tidigt på säsongen?

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan sön 10 nov 2019, 17:49

farre skrev:Tycker hela den här "soppan" är lite av en storm i ett vattenglas.
Det är helt naturligt att de spelare som sitter på utgående kontrakt får förslag tidigt på säsongerna och det har även Skuggan erkänt att vi också jobbar på det sättet. Alltså inget att bli sur över. Sen att någon i Örebro läckt informationen medvetet eller omedvetet kommer vi aldrig få reda på.
Det har i allafall inte kommit från Kovacs så man kan ju inte bli förbannad på Robin för detta.
Är helt säker på att Robin kommer att ge allt resten av sin sista säsong här i Norrbotten och att han nog vill bli ihågkommen som en viktig pusselbit i det lag som tog hem föreningens andra SM mästerskap.

MEN
Från föreningens sida finns det nu en möjlighet att sätta ner foten och jag tror att många skulle välkomna om man nu vägrade acceptera detta beteende från spelare och visa att detta inte är OK när man spelar i Lule. Vi har ju ändå en hel del spelare på väg tillbaka från skador. Kanske kan det ge eko i hockeysverige och att fler klubbar följer efter och att man sätter en trend med att man inte accepterar att spelare skriver på för någon annan klubb medans man är bunden av kontrakt. Osannolikt, men ändå en markering om man så vill.

En svår nöt att knäcka som sagt då det verkar accepterat bland klubbarna att man gör på det här sättet och då tycker jag att vi som supportrar får helt enkelt anpassa oss till den verklighet som råder tills någon vågar säga ifrån på riktigt!

Det går ju såklart att skriva in i kontrakten att man inte får förhandla med konkurrenter medan man sitter på kontrakt, sådana klausuler har jag haft på flertalet jobb. Problemet med det är väl att det är negativt för spelaren, så om det bara är en klubb som gör det så blir det en anledning att välja bort den klubben när man väljer ny arbetsgivare. Det vore bättre om det kom från högre instans, som att SHL sätter ned foten gällande det förfarandet. Men då kan jag tänka mig att det kan bli fler som sticker utomlands.

Det finns nog ingen bra lösning.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Puckad sön 10 nov 2019, 18:39

Alla sådana lösningar behöver involvera de som anser att dagens läge är ett problem.
- Problemet kanske bara finns hos dom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville sön 10 nov 2019, 19:12

Blinders88 skrev:Visst var det Håkan Loob som många år sedan var först bland sportcheferna att göra klart med spelare tidigt på säsongen?
Nej, när Percy bestämde sig för att Malmö skulle ha ett ES-lag sajnade han FBKs stjärnor med VÄLDIGT god framföhållning. Det skedde säkert före det med men Percys slakt var på en helt ny nivå.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hankburger sön 10 nov 2019, 20:49

Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Kovacs har antagligen fått bättre betalt i Örebro och det är ett *X antal mil närmare till sina föräldrar och hans tjejs föräldrar , alltså man måste ju vara dum i huvuet om man väljer att stanna kvar här i norrbotten för ingenting .. okej det svider för oss men komigen hade någon av er ens haft tanken på stanna kvar ?

1Han och hans tjej är inte norrlänningar och har ingen anknytning hit....
2. Han och hans tjej har nyss fått barn  (antar deras familj bor söder ut)
3. Han får bättre betalt i Örebro än vad han får i Luleå
4. Örebro är påväg att etablera sig stabilt i SHL...

KONTRA

1. Han är älskad i Luleå vi har egen ramsa för han
2. Hans tjej spelar i Luleå.
3. Han hatar DIF lika mycket som vi gör ? (skönt han inte går till DIF iaf) ?

kommer inte på så mycket fördelar med at spela och bo i luleå som stockholmare tyvärr :/

det är bara jävligt tråkigt att detta kom ut samtidigt som t-shirtarna :/

Det är inte att han lämnar som gör folk bittra utan HUR han verkar lämna och NÄR han faktiskt kom överens med Örebro SOM INTE är okej. Sådant här borde vänta till i slutet av säsongen. Inte 1/3 in.. Det är oprofessionellt minst sagt.
Hur och när skiljer sig inte mot vad som är brukligt. Det vittnar ju Skuggan om. Att det kommer ut är ju däremot olyckligt men knappast något Robin styr över.

SÅ man ska alltså acceptera bara för att det är "brukligt" inom ishockeyn? Vilka spelare blir klara för motståndarna 1/3 in i säsongen?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville sön 10 nov 2019, 21:27

Vad man vill acceptera är såklart upp till var och en. Vill man tro att jorden är platt är det OK, men det har ju inget med verkligheten att göra. Precis som om man vill tro att spelare med utgående kontrakt skall vänta med att säkra sin framtida karriär o försörjning till man spelat färdigt sitt gällande kontrakt. En fin tanke men som inte har nåt med verkligheten att göra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Bamsefar sön 10 nov 2019, 21:50

Inga förhandlingar innan säsongen är slut fungerar i NHL så varför det inte skulle fungera i SHL förstår jag inte.
Känner att jag skulle ha väldigt svårt att lita på Robin Kovacs i en e v slutspelsserie mot Örebro , det är stark Hentovarning på det.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sundance Kid sön 10 nov 2019, 22:04

Bamsefar skrev:Inga förhandlingar innan säsongen är slut fungerar i NHL så varför det inte skulle fungera i SHL förstår jag inte.
Känner att jag skulle ha väldigt svårt att lita på Robin Kovacs i en e v slutspelsserie mot Örebro , det är stark Hentovarning på det.

Om jag inte minns fel så är det egentligen NHL som "äger" alla spelarnas kontrakt i den ligan och inte klubbarna själva. Det är därför lagen också kan skicka spelare till vilket annat NHL-lag dom vill med kort varsel utan att spelaren har rätt att protestera om man nu inte har en no-trade klausul i kontraktet.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville sön 10 nov 2019, 23:20

I NHL är ju spelarna mer en handelsvara o livegna. Har svårt att se det funka här mtp Bosman osv. Vet inte hur regelverken ser ut i övriga europeiska ligor o KHL, nån som har koll?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Helge mån 11 nov 2019, 01:38

Om det nu är klart så skulle det vara optimalt att han sticker till Örebro redan imorgon mot någon spelare i kompensation. Typ Max Lindholm och lite stålar sen skaka hand.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Micke80 mån 11 nov 2019, 04:49

Bamsefar skrev:Inga förhandlingar innan säsongen är slut fungerar i NHL så varför det inte skulle fungera i SHL förstår jag inte.
Känner att jag skulle ha väldigt svårt att lita på Robin Kovacs i en e v slutspelsserie mot Örebro , det är stark Hentovarning på det.

Det finns många exempel på det du beskriver, både hos oss och i andra lag i SHL, dör spelarna gått ner sig. Jag tror inte det alltid handlar om en medvetenhet hos spelarna utan snarare att man undermedvetet tappar nån ynka procent men som ändå syns så mycket i totalen.
Minns det året vi signade Abbotts. Sista matchen mot Rögle det året så sa jag till bänkgrannen att jag var övertygad om att de spelar i Luleå nästa år. Jag motiverade mitt påstående med att båda bröderna hela säsongen varit i luven på våra spelare och då främst Sandström. Den här matchen körde båda på som vanligt men den där sista lilla edgen saknades. Varken bröderna eller Sandström klev in under skinnet på varandra och efter matchen klappade de hjärtligt om varandram vilket de inte gjort tidigare matcher.

Om man sen kan vinna ett SM-guld och slipper möta sitt nya lag så tror jag inte det är några problem alls att tagga till och köra sitt spel. Problemet blir om man får möta sitt nya lag i slutspelsserien och om laget man är i hamnar i en kvalserie. Just i negativt kvar ser man ofta att spelarna som inte ska vara kvar går ner sig och tar inte den där sista smällen eller täcker det där extra skottet.

Därutöver kan jag lägga till att jag tycker det är riktigt dåligt att:
-Göra klart med en ny arbetsgivare så här tidigt. - Jag vet att alla klubbar signar under säsongen, men inte så här tidigt.
-Mörka det på det här sättet.                          - Förstår att man inte går ut med det offentligt, men när det är ute måste man svara
                                                                   upp på det. Nuvarande klubb får aldrig föras bakom ljuset, arbetsrättsligt anser jag
                                                                   det landa på illojalitet.
-Signa souvenirer trots mörkningen.                   - Känner klubben till detta är det lika mycket klubbens fel. Känner inte klubben till
                                                                   detta så måste spelaren ta sitt ansvar i det här läget.
-läcka infon                                                   - Får inte att anklaga Robin, agenten, Örebro eller korvhandlaren. Om ingen vet var
                                                                   infon är läckt får vi helt enkelt bara konstatera att den är läckt och det är obra. Sen
                                                                   kan man ju vara ganska säker på att huvudpersonerna med största sannorlikhet inte
                                                                   läckt infon då dessa enbart har att förlora på det. Men dt räcker ju med att någon
                                                                   lägger ihop pusslet då familjen Kovacs frågar om bra bostadsområden, skolor,
                                                                   arbeten osv så förstår en normalbegåvad att paret är på väg dit.
-Info till arbetsgivaren                                     - Helt ok om en arbetstagare vill söka nytt jobb, men av lojalitet till sin nuvarande
                                                                   arbetsgivaren bör man informera att man går i de planerna. Om den nya
                                                                   arbetsgivaren kontaktar arbetstagaren bör arbetstagaren, innan man pratar vidare
                                                                   med den nya arbetsgivaren kontakta sin nuvarande och informera om detta. På det
                                                                   här sättet får varje klubb chansen att själva välja hur de ska hantera frågan. Låta
                                                                   allt vara som det är, ta fram ett eget kontraktsförslag, ställa spelaren eller ställa
                                                                   spelaren mot just den här arbetsgivaren.

By the way, synd vi tog hit Murase då det slutade med detta. Med tanke på att hon knappt fått stå hade vi nog kunnat hitta någon talang att förädla på sikt och på så sätt få en långsiktig lösning på målvaktsfrågan i damlaget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av LHF96 mån 11 nov 2019, 06:55

Robins svar i blaskan känns slingrande. Han säger "Det är Luleå som gäller" men han inte har kontrakt med Luleå nästa säsong, han riktar fokus mot denna säsong för att kunna säga att han inte är klar för Örebro utan att ljuga.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hellcop mån 11 nov 2019, 08:43

Får man ens rent juridiskt ha 2 st kontrakt signerade samtidigt i SHL?
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu mån 11 nov 2019, 09:21

Hellcop skrev:Får man ens rent juridiskt ha 2 st kontrakt signerade samtidigt i SHL?
Svar JA så länge dem inte löper under samma period, RK:s med Luleå kanske löper ut säg 2020-06-30 och det med ÖHK börjar 2020-07-01 så det är fullt möjligt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hellcop mån 11 nov 2019, 10:28

Påskrivet och klart?
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Dilox mån 11 nov 2019, 11:51

En svår ekvation detta. Jag tvivlar inte på att Kovacs är klar för Örebro. Inte heller på att han fortsatt vill spela bra hockey denna säsong. Sen är det inte alltid det går ihop. Vissa som varit i samma sits tidigare har ju blivit otroligt hämmade av det. Simon Hjalmarsson gick från att vara en stjärna till att bli ett ynkligt sänke. Hento har redan avhandlats.

Det finns dock exempel där det gått åt andra hållet. Arlbrandt slet som en hund hela vägen in. Enterfeldt var om möjligt ÄNNU bättre efter att övergången till Brynäs läckt.

Hur det blir i detta fall kan vi bara spekulera i. Kovacs kommer dock synas hårt misstänker jag. Han har ju varit osynlig och sett loj ut i vissa matcher tidigare - och kommit undan det med väldigt lite kritik.

Så lär fallet inte vara längre.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av icemask mån 11 nov 2019, 12:31

I det här fallet är det väl Örebro som brustit och brutit en gentlemans agreement (om det finns någon gällande detta), vill man vara konspiratoriskt lagd så kan man tänka sig att de vill sprida oro i en ev motståndare i ett slutspel
Sen är det kanske så att LHF förhandlar med andra spelare som de hoppas ger mer bang for the buck !
Pendeln slår åt båda hållen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville mån 11 nov 2019, 12:55

Min konspirationsteori är att nån DIF:are kommit över detta (agent, journalist, difiplinnämnden o annat löst SHL-folk). DIF:are gillar inte Groko och definitivt inte Robin.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Helge mån 11 nov 2019, 13:15

Snikne Ville skrev:Min konspirationsteori är att nån DIF:are kommit över detta (agent, journalist, difiplinnämnden o annat löst SHL-folk). DIF:are gillar inte Groko och definitivt inte Robin.
Och allt är styrt från Area 51 och Illuminati är även inblandade. Jag tror på Mantisar, inte första gången de sticker med viktiga papper.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Kagen tis 12 nov 2019, 20:01

Alla som våndat sig inför svåra beslut, oavsett om det gäller att säga upp sig från ett arbete, sälja eller köpa det där huset eller skilja sig vet att det är massor av tankar som stjäl enormt med energi och att det i de allra flesta fall känns mycket bättre när beslutet väl är taget.

Samma sak gäller säkert för Kovacs och därmed tror jag att han kan spela bättre resten av säsongen för Luleå om beslutet nu är taget, alldeles oavsett om det formellt är kritat och klart eller ej.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu tis 12 nov 2019, 20:56

Jag lovar er han är klar för Örebro inget snack mer om den saken om nu Luleå kommer överens med ÖHK släpp han då, Tror Minatsu går till AIK och vi får Amholt i utbyte liksom!

Han satte sig själv i skiten och det rejält med ÖHK och kontraktet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz tis 12 nov 2019, 21:00

NallePhu skrev:Jag lovar er han är klar för Örebro inget snack mer om den saken om nu Luleå kommer överens med ÖHK släpp han då, Tror Minatsu går till AIK och vi får Amholt i utbyte liksom!

Han satte sig själv i skiten och det rejält med ÖHK och kontraktet!

Knivskarp analys.

Amholt spelar i Hv71 för övrigt.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu tis 12 nov 2019, 21:05

bearjew skrev:
NallePhu skrev:Jag lovar er han är klar för Örebro inget snack mer om den saken om nu Luleå kommer överens med ÖHK släpp han då, Tror Minatsu går till AIK och vi får Amholt i utbyte liksom!

Han satte sig själv i skiten och det rejält med ÖHK och kontraktet!

Knivskarp analys.

Amholt spelar i Hv71 för övrigt.
Skit vart men Minatsu ersätts sorry för felet på Amholt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Högljudd tis 12 nov 2019, 21:21

Vi får väl be snällt och försöka övertala våran egna produkt Maria Omberg som mer eller mindre tvingades sluta för att bereda plats för Kåvax kvinna.
Maria som också fått prova på landslagsspel och som senaste säsongerna hade en betydligt bättre stats än vad Minatsu presterat hos oss das far.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz ons 13 nov 2019, 08:52

SHL-podden möter Robin Kovacs Nov 13, 2019.
https://play.acast.com/s/shlpodden/shl-poddenmoterrobinkovacs

Kommentaren 7.50 in känns rätt intressant.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lajon ons 13 nov 2019, 17:43

bearjew skrev:SHL-podden möter Robin Kovacs Nov 13, 2019.
https://play.acast.com/s/shlpodden/shl-poddenmoterrobinkovacs

Kommentaren 7.50 in känns rätt intressant.


Mer intressant 44:00 in ....

Generellt jag inga problem med att han lämnar, det var ju inte direkt oväntat?
Tråkigt att det blev Örebro bara... hur blir det med hans sambo som spelar i damlaget?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu tor 14 nov 2019, 06:50

Lajon skrev:
bearjew skrev:SHL-podden möter Robin Kovacs Nov 13, 2019.
https://play.acast.com/s/shlpodden/shl-poddenmoterrobinkovacs

Kommentaren 7.50 in känns rätt intressant.


Mer intressant 44:00 in ....

Generellt jag inga problem med att han lämnar, det var ju inte direkt oväntat?
Tråkigt att det blev Örebro bara... hur blir det med hans sambo som spelar i damlaget?
Hon kommer gå till en annan förening skulle gissa AIK igen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Snikne Ville tor 14 nov 2019, 08:10

Både Skuggan, och nu Omark, har nu berättat att det är så här det fungerar.
OBS! Den som inte vill acceptera det behöver inte.

"Omark: "Jag har då inget agg mot honom"
ISHOCKEY Uppgifterna om att Robin Kovács har skrivit på för Örebro har rört upp mycket känslor bland Luleå Hockeys supportrar. Nu uppmanar Linus Omark alla att lugna ned sig. ”Jag har då inget agg mot honom – även om han är en duktig spelare och jag hoppas att han stannar i Luleå”, säger han till Hockeysverige.

David Jiglund08:34 | 2019-11-14
Även han har tagit del av uppgifterna om att Robin Kovács ska ha skrivit på för Luleå Hockeys konkurrent.

– Jag såg det. Det spelar ingen roll. Det är så branschen fungerar. Även om Robin är klar eller inte klar, det vet jag inte, så kommer han ge allt för Luleå Hockey nu. Det är inget som Luleå-fansen behöver oroa sig för, säger Linus Omark till Hockeysverige.

Han påpekar att det är vanligt att spelare tidigt gör klart med nya klubbar i en del länder.

– Jag har aldrig gjort klart så tidigt. Men jag förstår att spelare funderar. Man kan åka på en skada och inte vara attraktiv efter det, säger Linus Omark.

Robin Kovács dementerade för några dagar sedan uppgifterna om Örebro.


– Jag har fått förslag från andra klubbar, det är inget att sticka under stol med, men jag är inte klar för någon ny klubb, sa han till Sporten i lördags."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Donowitz tor 14 nov 2019, 22:48

Fullt påslagen idag. Fanns ingen som var så tänd i byte efter byte. Vet förutsättningarna och det grundliga hatet gentemot DIF - men credd för kvällens insats ska Robin ha.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Diktatorn tor 14 nov 2019, 22:50

Kovacs var för omtyckt för att leverera. Spred ryktet om Örebro själv, skriver på för Luleå efter säsongen ändå men säger samtidigt att det bara är här för pengarna, att alla poäng kommer på bortaplan för att han älskar att lämna staden och att han inte är så förtjust i varken Jan Albin Sanström eller han finnen som stod i mål. Ni hörde det här först!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Jokerman fre 15 nov 2019, 07:33

Goooooood friiidaaaaaay!!!!!! cheers

Jag köper gärna Kovacstishan om det är någon som vill sälja.

Forza Kovacs!

Coffee
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Jokerman fre 15 nov 2019, 08:43

Robin Kovacs - Sida 6 D4998d10

En spelare som visar känslor för sin älsklingsklubb AIK, det är fan inget att yvas över. Luleå Hockey är det som gäller den här säsongen!

Vackert Kovacs! Very Happy
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av NallePhu fre 15 nov 2019, 21:30

Diktatorn skrev:Kovacs var för omtyckt för att leverera. Spred ryktet om Örebro själv, skriver på för Luleå efter säsongen ändå men säger samtidigt att det bara är här för pengarna, att alla poäng kommer på bortaplan för att han älskar att lämna staden och att han inte är så förtjust i varken Jan Albin Sanström eller han finnen som stod i mål. Ni hörde det här först!
Vad sitter du och svamlar nu då???
Orka hitta på en lögn som inte ens är nära verkligheten som du nu tror!
Enda säkra Kovacs är klar för ÖHK resten är låta vara som det är!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Diktatorn lör 16 nov 2019, 00:11

NallePhu skrev:
Diktatorn skrev:Kovacs var för omtyckt för att leverera. Spred ryktet om Örebro själv, skriver på för Luleå efter säsongen ändå men säger samtidigt att det bara är här för pengarna, att alla poäng kommer på bortaplan för att han älskar att lämna staden och att han inte är så förtjust i varken Jan Albin Sanström eller han finnen som stod i mål. Ni hörde det här först!
Vad sitter du och svamlar nu då???
Orka hitta på en lögn som inte ens är nära verkligheten som du nu tror!
Enda säkra Kovacs är klar för ÖHK resten är låta vara som det är!

Ska man verkligen behöva signera inlägg med (ironi)
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Hedanders lör 16 nov 2019, 09:19

Diktatorn skrev:
NallePhu skrev:
Diktatorn skrev:Kovacs var för omtyckt för att leverera. Spred ryktet om Örebro själv, skriver på för Luleå efter säsongen ändå men säger samtidigt att det bara är här för pengarna, att alla poäng kommer på bortaplan för att han älskar att lämna staden och att han inte är så förtjust i varken Jan Albin Sanström eller han finnen som stod i mål. Ni hörde det här först!
Vad sitter du och svamlar nu då???
Orka hitta på en lögn som inte ens är nära verkligheten som du nu tror!
Enda säkra Kovacs är klar för ÖHK resten är låta vara som det är!

Ska man verkligen behöva signera inlägg med (ironi)

Tydligen... (ej ironi)
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av rasbiologen lör 16 nov 2019, 11:13

Hellre missad ironi än styggelsen att skriva ut att det är ironi.  I övrigt så har jag kommit till ro med kovacsgate, svinigt av örebro och jag troddde att vi hade något på g med kovacs så det tog extrra hårt, men det blir full support fram till sista avblåsningen.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av LulefanGBG lör 16 nov 2019, 14:58

Robin har givetvis inte gjort något fel. Ju förr man kan ha framtiden säkrad, desto bättre mår man oftast och ju bättre man mår desto bättre förutsättningar har man att prestera.

Tycker att Robin med all önskvärd tydlighet visat att han gör sitt bästa för Luleå som är hans nuvarande arbetsgivare. Har inga som helst problem med att han visar sina sympatier för AIK heller, snarare är det uppfriskande att någon vågar visa vilka man egentligen håller varmast i sitt hjärta. Jävla mellanmjölksland! Vi är så förbannat lättkränkta!

Det vore en annan sak om det var mitt i ett möte med AIK, då vore der respektlöst mot Luleå Hockey och dess supportrar som faktiskt betalar Robins lön.

Kalla mig kappvändare, i ren affektion kände jag att det var lika bra att Luleå bänkade honom resten av säsongen när Öretgate blev känt, men jag är glad att ledningen inte låter sig styras av impulser och affekter som mig utan istället gör det enda rätta. Nu vill jag njuta av Robin på isen i varje byte. Oavsettvar han spelar nästa år.

Sedan kan man tycka att det är förjävligt att det får gå till såhär och kanske ännu värre att det läcker ut oavsett vem eller vilka som läckt saken, eller om det är helt påhittat av någon jävla bloggare, så är det oerhört respektlöst mot alla inblandade och alla som lägger ner sin själ i Luleå Hockey och dess matcher.

Man måste någonstans förstå att hockey är en produkt som säljs till hängivna konsumenter och det går inte att bete sig hur som helst och förstöra produkten för en stor del av konsumenterna. Även om det är dina motståndares supportrar du förstör för så är det i slutändan så att även de konsumerar hockeyn som helhet och gynnar därigenom även din egna förening, eller den förening där dina egna sympatier ligger.

Det blir svårt att spela utan motståndare. Förstör för dina motståndare och dess supportrar och du förstör hockeyn i sin helhet och därigenom även för din egna klubb som sagt.

Det borde finnas ett sekretesskrav kring skrivande av kontrakt eller muntliga överennskommelser där det finns en juridiskt bindande tysnadsplikt för alla parter så länge spelaren i fråga har ett annat gällande kontrakt. Så enkelt hade varit att lösa problemet, då hade den som läckt kunnat straffas. Där bord SHL som liga kunna arbeta fram något som samtliga spelare, föreningar och agenter inte bara kan acceptera utan också måste respektera. Alternativet får vara att spela i någon annan liga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av LulefanGBG lör 16 nov 2019, 15:01

F.ö. väldigt intressant diskussion här. Tummen upp till folk.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Blinders tis 19 nov 2019, 12:16


Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Lulefan tis 19 nov 2019, 12:43


Pinsamt att inte ens kunna stå för vad han gjort.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Micke80 ons 20 nov 2019, 04:47

Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av ski3r ons 20 nov 2019, 05:34

Man kan ju tycka att han borde ha lärt sig läxan när hans polare dog när de raceade.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GrodanBoll ons 20 nov 2019, 09:56

Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken ons 20 nov 2019, 10:11

GrodanBoll skrev:
Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GrodanBoll ons 20 nov 2019, 10:21

Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken ons 20 nov 2019, 10:28

GrodanBoll skrev:
Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

Ja. Det räcker ju för min del. Vad är det för folk som sjunger detta som en hyllningsramsa? Suspect
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av GrodanBoll ons 20 nov 2019, 10:54

Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Urken skrev:
GrodanBoll skrev:
Micke80 skrev:Nästan lika pinsamt att göra någon form av hyllningslåt för honom. Köra 120 km/h på en vägsträcka där det är 30km/h som gräns känns inte som någoting man ska hylla.
Även om det är viss humor i själva sången så blir det i min öron inte rätt.
Hur bra han än är en match så kommer jag aldrig att sluta upp varken med händer eller röst till den sången. Det finns så många andra bra kvalitéer hos spelaren att hylla istället för ett dåligt beslut.

Instämmer! Förstår inte att någon satt ner foten och satt stopp för den ramsan redan. Tycker man får skämmas varje gång den sjungs. Speciellt besvärligt blir det när man hör 10-14 åringar sjunga den på matcher, snacka om att man satt ett dåligt exempel för dessa ungdomar genom att hylla sådant dåligt beteendet.

Någon som kan printa ner hur ramsan går?
Kan inte hela men raderna jag syftar på är "För vi har Robin Kovac, han kör ifrån polisen".

Ja. Det räcker ju för min del. Vad är det för folk som sjunger detta som en hyllningsramsa? Suspect
Tyvärr en majoritet av de som står på H-läktaren på hemmamatcherna...

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Urken ons 20 nov 2019, 12:53

Oerhört märkligt kan jag tycka. Ingen skribent här på forumet som håller till på H och kan ge sin bild av det hela?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Kovacs - Sida 6 Empty Sv: Robin Kovacs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet