Tim Kennedy

+70
Sir Prozac
Diktatorn
Gunnar Sträng
Knäcktomten
Donten_
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Sportsman
Blinders
Dustin
CKa
LuleåWinston
Lars158
Foxfun
Number 69
Kapten Haddock
Gpa
Slapshot
Kallepedal
hokkzorz
PM
Rönken
Lulefan
Högljudd
wilmus2007
farre
Sportchefen #2
GLHF
NallePhu
Polyfemos
Norrlandstoken
Tigerman
stormvägen
Bamsefar
GustenA
Mange
LulefanGBG
nummer 17
Snikne Ville
Ferros
tibet
Old Brooklyn
JohanO
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Pajala
Redbear
Freno
ski3r
Urken
Hedanders
icemask
JuniorX
Patrik82
Micke80
Qirren
KebabLasse
pingu
Jonken
NilsOskar
Wolfhunter
Myrman
Kagen
Tony Moore
Puckad
Dentos
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Salle
74 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG ons 07 sep 2016, 16:10

Kommer att tillföra mycket.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Redbear ons 07 sep 2016, 16:22

Det får vi hoppas. Blir kul att se Kennedy imorgon.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz ons 07 sep 2016, 21:54

Och snälla vila motorsågarna efter morgondagens batalj. Finns flertalet anledningar till att det kan se rackigt ut första matchen i nytt lag.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av tibet ons 07 sep 2016, 22:31

bearjew skrev:Och snälla vila motorsågarna efter morgondagens batalj. Finns flertalet anledningar till att det kan se rackigt ut första matchen i nytt lag.

Var det inte Cory Larose som dunkade in 2-3 puckar i sin premiärmatch för oss. JÄVLAR tänkte man typ då men efter den öppningen så hände inte så mycket mer egentligen från hans sida Very Happy
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz ons 07 sep 2016, 23:18

tibet skrev:
bearjew skrev:Och snälla vila motorsågarna efter morgondagens batalj. Finns flertalet anledningar till att det kan se rackigt ut första matchen i nytt lag.

Var det inte Cory Larose som dunkade in 2-3 puckar i sin premiärmatch för oss. JÄVLAR tänkte man typ då men efter den öppningen så hände inte så mycket mer egentligen från hans sida Very Happy

Kommer ihåg den matchen och att jag såg den på plats Smile Han var riktigt jetlaggad och såg rätt vilsen ut men fick vid ett tillfället stå länge och ensam framför mål, där han fick sätta dit en puck. Tror det dock bara var ett mål.


Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros tor 08 sep 2016, 11:16

bearjew skrev:
tibet skrev:
bearjew skrev:Och snälla vila motorsågarna efter morgondagens batalj. Finns flertalet anledningar till att det kan se rackigt ut första matchen i nytt lag.

Var det inte Cory Larose som dunkade in 2-3 puckar i sin premiärmatch för oss. JÄVLAR tänkte man typ då men efter den öppningen så hände inte så mycket mer egentligen från hans sida Very Happy

Kommer ihåg den matchen och att jag såg den på plats Smile Han var riktigt jetlaggad och såg rätt vilsen ut men fick vid ett tillfället stå länge och ensam framför mål, där han fick sätta dit en puck. Tror det dock bara var ett mål.


Ett mål och en assist, spelade med Bartecko. Vill minnas att han gjorde ett riktigt snyggt mål mot Frölunda, i Scnadinavium, i slutet på säsongen när han lyckades styra en puck mästerligt in målet, vilket var en viktig del i att Luleå lyckades undvika kvalserien det året. Larose var ju annars duktig på att både teka och stå framför kassen, en spelare som jag verkligen gillade - även om han inte riktigt blev det så många hade hoppats på.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville ons 21 sep 2016, 15:29

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av nummer 17 ons 21 sep 2016, 15:46


Skuggan låter oerhört nöjd med Kennedy!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG ons 21 sep 2016, 18:22

Låter bra det här.

Hoppas det stämmer som både Kennedy och Skuggan säger. Att han börjar komma in i spelsystemet och laget osv.

Fullt naturligt att han går in på Lagacés plats om denne är skadad. Större frågetecken var man placerar Kennedy om Lagacé är med. Vill inte att man splittrar på förstakedjan nu heller efter matchen senast.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tor 06 okt 2016, 21:23

Årets sämsta värvning av Osten, kan vi göra oss av med honom utan att det kostar skjortan tro?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken tor 06 okt 2016, 21:33

Precis det jag sagt hela tiden. Förstår inte hur man kan tro att en spelare som inte gjort några poäng alls i khl plötsligt ska komma till Sverige och dominera. Riktig chansning med 15/85 % enligt mig. Vi gick bet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tor 06 okt 2016, 21:38

Det enda positiva är att vi har fyra dugliga centrar i molle,lagace,falk och masto. Kan absolut tänka mig att ersätta kennedy med en målfarlig vinge.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Mange tor 06 okt 2016, 21:38

Helt värdelös...riv kontraktet, lira Lundeström istället.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GustenA tor 06 okt 2016, 21:39

En assist idag iaf.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar tor 06 okt 2016, 22:08

GustenA skrev:En assist idag iaf.
Han snubblade,
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask tor 06 okt 2016, 22:30

Kan finnas andra orsaker än dålig hockeyspelare, oro för familjen, barn annat ?!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken tor 06 okt 2016, 22:30

icemask skrev:Kan finnas andra orsaker än dålig hockeyspelare, oro för familjen, barn annat ?!

Då ska han inte spela, utan vara med sin familj.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask tor 06 okt 2016, 22:41

Urken skrev:
icemask skrev:Kan finnas andra orsaker än dålig hockeyspelare, oro för familjen, barn annat ?!

Då ska han inte spela, utan vara med sin familj.
Bra då köper vi bara spelare utan familjer hädanefter !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu tor 06 okt 2016, 22:42

Tycker vi ska kräva betydligt mer av en tilltänkt förste center!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av stormvägen tor 06 okt 2016, 22:53

pingu skrev:Tycker vi ska kräva betydligt mer av en tilltänkt förste center!

Vad får han för att försörja familjen? 300`

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken tor 06 okt 2016, 23:24

icemask skrev:
Urken skrev:
icemask skrev:Kan finnas andra orsaker än dålig hockeyspelare, oro för familjen, barn annat ?!

Då ska han inte spela, utan vara med sin familj.
Bra då köper vi bara spelare utan familjer hädanefter !

Vet inte hur du får det till det. Vad jag menar är: om han av någon anledning är orolig för familjen så kanske han bör ordna det innan han börjar arbeta. Nu gynnas ingen av parterna av hans spel. Sådant här är extremt synligt i ett arbete som hockeyspelare, där några procents prestationsbegränsning innebär stora konsekvenser i spelet.

Ge Mastomäki hans speltid istället. Han förtjänar det i alla fall för tillfället.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman tor 06 okt 2016, 23:35

Jag vill gärna ge honom åtminstone 10-12 matcher innan det är dags för utvärdering, men det är nog dags prova en ny kedja. Det finns hockeykunnande i kroppen, tidvis glimtar det till.

Kanske ingen dum idé egentligen att prova lira Tim med Fabbe & Foppa ett par matcher, och så får Mastomäki centra Sweatt och Mouillerat. Funkar det inte så får Masto gå tillbaka, funkar det bra kan det bli rena dundersuccén för båda.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken fre 07 okt 2016, 00:17

Tigerman skrev:Jag vill gärna ge honom åtminstone 10-12 matcher innan det är dags för utvärdering, men det är nog dags prova en ny kedja. Det finns hockeykunnande i kroppen, tidvis glimtar det till.

Kanske ingen dum idé egentligen att prova lira Tim med Fabbe & Foppa ett par matcher, och så får Mastomäki centra Sweatt och Mouillerat. Funkar det inte så får Masto gå tillbaka, funkar det bra kan det bli rena dundersuccén för båda.

Så är det. Och jag vill inte klaga på personen Tim. Snarare att vi Ostens beslut att värva honom/Skuggans oförmåga att få ut något av honom.

Det är tidigt än, så Skuggan bör få fler chanser att trolla fram en bra omgivning till Tim.

Däremot är jag väldigt less på att vi inte kan få en riktig förstacenter. Osten verkar ha stora problem när det gäller att värva stjärnspelare. Det här verkar bli en "vi gör det bästa av situationen"-situation. Tyvärr.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Norrlandstoken fre 07 okt 2016, 04:10

Spelade man med liten rink i Jokerit eller ändrade man förutsättningarna då man gick över till KHL. Om så är fallet kan man ju inte hålla på skylla över spel på stor rink. Tim saknar tyvärr lite av det där "Jävla anamma" känns det så här inledningsvis. Gillar dock vad jag ser hos Kael.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Micke80 fre 07 okt 2016, 06:40

Vi lät lika dant över Melart och Schira i fjol men med lite tålamod fick vi se två riktigt bra backar. Kan man inte bara vila på hanen ett tag i alla fall och se var det landar?

Jag håller med om att han inte sett bra ut, däremot har han visat att han har hockeyn i sig då och då. Frågan är ju då bara om man ska gnugga på och hoppas på en vändning eller om man ska sätta han i en annan omgivning som kanske passar honom bättre?
Jag vet inte svaret, men jag tänker inte skrika om att skeppa honom än.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville fre 07 okt 2016, 08:50

Absolut skall man ha tålamod, men trenden är inte bra för tillfället iaf.

Sen är han ett rutinerat proffs o inte t ex en spelare som lyfts upp från AS så tålamodet är såklart mindre. Och det värsta är att han inte visar några verktyg. Jämför t ex med Rajala så kunde nästan alla se att han hade grym skridskoåkning o teknik men han klarade inte av att kapitalisera på det som förväntat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad fre 07 okt 2016, 09:31

Norrlandstoken skrev:Spelade man med liten rink i Jokerit eller ändrade man förutsättningarna då man gick över till KHL. Om så är fallet kan man ju inte hålla på skylla över spel på stor rink. Tim saknar tyvärr lite av det där "Jävla anamma" känns det så här inledningsvis. Gillar dock vad jag ser hos Kael.
Tidigare antog jag felaktigt att det var liten rink, men KHL spelar på stor rink.
Kul med assist.
Men hans back föll omkull, och ändå bröt han inte in framför mål!! - Utan bågade bakom i stället!

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r fre 07 okt 2016, 12:42

Varför ha tålamod när det är så uppenbart att han inte kommer att bli den center vi förväntat oss? Med facit i hand kunde man lista ut det genom att titta på hans KHL-äventyr, men lätt att vara efterklok.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken fre 07 okt 2016, 13:10

ski3r skrev:Varför ha tålamod när det är så uppenbart att han inte kommer att bli den center vi förväntat oss? Med facit i hand kunde man lista ut det genom att titta på hans KHL-äventyr, men lätt att vara efterklok.  

Sådär känner jag också. Därför jag skrev att det känns som att detta kommer bli ett typiskt "gör det bästa av situationen"-case.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville fre 07 okt 2016, 13:23

Varför? Tomas Surovy. Timo Jutila.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros fre 07 okt 2016, 13:50

Jag har gärna tålamod med spelare som kämpar, sliter och verkligen försöker att få det att fungera, utan att lyckas. Tänk typ Vihko, när han gick tungt, eller när Cam inte var sig själv. De gav ändå allt, för att försöka att bidra och hjälpa laget.

Kennedy kämpar knappt alls, han gillar inte att gå in i närkamper, utan petar gärna med klubban eller svänger undan för att undvika kroppskontakt, de gånger han faktiskt går in i närkamper så förlorar han dem nästan alltid, för att motståndarna vill vinna mer än vad han vill. Han ser helt ointresserad ut när han ska spela försvarsspel, kolla bara på Brynäs avgörande mål igår (eller typ valfri gång hans kedja är i egen zon), och anstränger sig knappt för att skapa ytor åt varken sig själv eller sina medspelare när han inte har pucken i offensiv zon. När förstakedjan har pucken i offensiv zon och Kennedy inte har pucken är det som att vi anfaller med fyra spelare, istället för fem, samma sak när det blir kamp längsmed sargerna, då har vi två forwards som får kämpa, utan att han hjälp av en center, för han har åkt och gömt sig någonstans.

Det känns verkligen till 100% som en inställningsfråga, jag vill minnas att detta också var något som rapporterades på förhand om Kennedy, att han kunde vara loj och intresserad med dåligt kroppsspråk. Jag har inte tålamod med sånt, sätt honom på läktaren tills han är villig att spela hockey, även utan puck, och offra sig för laget för att nå framgång.

Jag är inte en av dom som vill riva kontraktet, men något måste hända för Kennedys inställning är bland det sämsta vi sett i Luleå Hockey sedan Jesse Niinimäki var här.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Polyfemos fre 07 okt 2016, 14:41

Ferros skrev:Jag har gärna tålamod med spelare som kämpar, sliter och verkligen försöker att få det att fungera, utan att lyckas. Tänk typ Vihko, när han gick tungt, eller när Cam inte var sig själv. De gav ändå allt, för att försöka att bidra och hjälpa laget.

Kennedy kämpar knappt alls, han gillar inte att gå in i närkamper, utan petar gärna med klubban eller svänger undan för att undvika kroppskontakt, de gånger han faktiskt går in i närkamper så förlorar han dem nästan alltid, för att motståndarna vill vinna mer än vad han vill. Han ser helt ointresserad ut när han ska spela försvarsspel, kolla bara på Brynäs avgörande mål igår (eller typ valfri gång hans kedja är i egen zon), och anstränger sig knappt för att skapa ytor åt varken sig själv eller sina medspelare när han inte har pucken i offensiv zon. När förstakedjan har pucken i offensiv zon och Kennedy inte har pucken är det som att vi anfaller med fyra spelare, istället för fem, samma sak när det blir kamp längsmed sargerna, då har vi två forwards som får kämpa, utan att han hjälp av en center, för han har åkt och gömt sig någonstans.

Det känns verkligen till 100% som en inställningsfråga, jag vill minnas att detta också var något som rapporterades på förhand om Kennedy, att han kunde vara loj och intresserad med dåligt kroppsspråk. Jag har inte tålamod med sånt, sätt honom på läktaren tills han är villig att spela hockey, även utan puck, och offra sig för laget för att nå framgång.

Jag är inte en av dom som vill riva kontraktet, men något måste hända för Kennedys inställning är bland det sämsta vi sett i Luleå Hockey sedan Jesse Niinimäki var här.

+1!
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1647
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r fre 07 okt 2016, 14:46

Snikne Ville skrev:Varför? Tomas Surovy. Timo Jutila.
Dixon, Rajala.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville fre 07 okt 2016, 15:36

ski3r skrev:
Snikne Ville skrev:Varför? Tomas Surovy. Timo Jutila.
Dixon, Rajala.
Du förstod alltså inte.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r fre 07 okt 2016, 15:44

Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Snikne Ville skrev:Varför? Tomas Surovy. Timo Jutila.
Dixon, Rajala.
Du förstod alltså inte.
Nej, jag förstår inte varför man ska ha tålamod med någon som kommer hit med helt fel inställning.
Knackig start men vilja: ja. Taskig inställning: nej.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG lör 08 okt 2016, 13:27

Sätt som extra. Låt han köra lite avlastningsbyten här och där och försöka hitta formen i skymundan. Visar han vilja så låta han köra några byten i PP och hoppas på islossning. Just nu tillför han inget i förstakedjan.

Bättre att låta andra spela.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken lör 08 okt 2016, 14:07

LulefanGBG skrev:Sätt som extra. Låt han köra lite avlastningsbyten här och där och försöka hitta formen i skymundan. Visar han vilja så låta han köra några byten i PP och hoppas på islossning. Just nu tillför han inget i förstakedjan.

Bättre att låta andra spela.

Maila Skuggan och signera med "forum-coacherna". Jag sanktionerar det Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu lör 08 okt 2016, 14:50

Ferros skrev:Jag har gärna tålamod med spelare som kämpar, sliter och verkligen försöker att få det att fungera, utan att lyckas. Tänk typ Vihko, när han gick tungt, eller när Cam inte var sig själv. De gav ändå allt, för att försöka att bidra och hjälpa laget.

Kennedy kämpar knappt alls, han gillar inte att gå in i närkamper, utan petar gärna med klubban eller svänger undan för att undvika kroppskontakt, de gånger han faktiskt går in i närkamper så förlorar han dem nästan alltid, för att motståndarna vill vinna mer än vad han vill. Han ser helt ointresserad ut när han ska spela försvarsspel, kolla bara på Brynäs avgörande mål igår (eller typ valfri gång hans kedja är i egen zon), och anstränger sig knappt för att skapa ytor åt varken sig själv eller sina medspelare när han inte har pucken i offensiv zon. När förstakedjan har pucken i offensiv zon och Kennedy inte har pucken är det som att vi anfaller med fyra spelare, istället för fem, samma sak när det blir kamp längsmed sargerna, då har vi två forwards som får kämpa, utan att han hjälp av en center, för han har åkt och gömt sig någonstans.

Det känns verkligen till 100% som en inställningsfråga, jag vill minnas att detta också var något som rapporterades på förhand om Kennedy, att han kunde vara loj och intresserad med dåligt kroppsspråk. Jag har inte tålamod med sånt, sätt honom på läktaren tills han är villig att spela hockey, även utan puck, och offra sig för laget för att nå framgång.

Jag är inte en av dom som vill riva kontraktet, men något måste hända för Kennedys inställning är bland det sämsta vi sett i Luleå Hockey sedan Jesse Niinimäki var här.



Håller med!
Tyckte vi förra året kunde skickat Rajala tidigare och hade då kunnat ersätta honom med mer passande spelare (Center) även om det fick bli till lägre lön Rajalas som då köpes ut.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu lör 08 okt 2016, 14:52

Urken skrev:
LulefanGBG skrev:Sätt som extra. Låt han köra lite avlastningsbyten här och där och försöka hitta formen i skymundan. Visar han vilja så låta han köra några byten i PP och hoppas på islossning. Just nu tillför han inget i förstakedjan.

Bättre att låta andra spela.

Maila Skuggan och signera med "forum-coacherna". Jag sanktionerar det Smile


Upp på läktaren med överbetalda spelare som inte visar rätt inställning bums så kanske dom själva bryter kontraktet till slut.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad lör 08 okt 2016, 17:09

Dags att steppa upp på plattan:
Inte två dåliga år i rad.

Kennedy knows he has a lot riding on the upcoming season.
“You can’t put two years where you have a bad year back-to-back or (you will) have a hard time getting a job the next year,” he said. “I’m just going to try to go over there and try to have a really good year.”
Släpp sargen nu!
Bättre att våga göra saker, och kanske göra några misstag,
då syns det i alla fall att man är med på plan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala lör 08 okt 2016, 17:25

Puckad skrev:Dags att steppa upp på plattan:
Inte två dåliga år i rad.

Kennedy knows he has a lot riding on the upcoming season.
“You can’t put two years where you have a bad year back-to-back or (you will) have a hard time getting a job the next year,” he said. “I’m just going to try to go over there and try to have a really good year.”
Släpp sargen nu!
Bättre att våga göra saker, och kanske göra några misstag,
då syns det i alla fall att man är med på plan.

max 10 matcher till sen är han gone with the wind
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad lör 08 okt 2016, 18:00

Stats är inte hela sanningen, det skall gudarna veta, men ...
Kennedy har:
-Fler blockerade skott än Foppa.
-Lika många tacklingar som  Melart och är på 5.e plats i den interna tacklingsligan.
Men också:
-Han har bara 4 skott på mål, vilket stämmer bra med 'playmaker'. Sweatt har 19 !
- Kannedy är -2, Falk är +4 ! Tood är -3 ...

Skott och tacklingar förvånade mig, och ger ju en bild av att han gör jobbet i det tysta.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu lör 08 okt 2016, 21:29

Kennedy jobbar på bra i mina ögon ligger rätt i banan etc etc, men har problem med klippet i åkningen fortf vilket är lite konstigt!

Bara ge han tid och sluta klaga han vet var det brister förmodligen och jobbar på just dem bitarna men det är svårt iom han hattat omkring i KHL utan få den speltid han behöver, Så nog förstår man varför Luleå ger han den tid han behöver för dem vet det han besitter som spelare edan som kan vara stukat är just det spelare behöver självförtroende!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18053
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros sön 09 okt 2016, 01:45

Puckad skrev:Stats är inte hela sanningen, det skall gudarna veta, men ...
Kennedy har:
-Fler blockerade skott än Foppa.
-Lika många tacklingar som  Melart och är på 5.e plats i den interna tacklingsligan.
Men också:
-Han har bara 4 skott på mål, vilket stämmer bra med 'playmaker'. Sweatt har 19 !
- Kannedy är -2, Falk är +4 ! Tood är -3 ...

Skott och tacklingar förvånade mig, och ger ju en bild av att han gör jobbet i det tysta.

Att säga att han "blockerat fler skott än Foppa" är förvisso sant, men det är att manipulera statistik när man man väljer att utelämna att Kennedy endast blockerat 2 hela skott, och att Foppa bara blockerat 1. Så jag vet inte om man kan lägga någon större vikt vid den statistiken, det kan lika gärna vara två skott som råkat träffa honom, jag kan i alla fall inte komma på att han försökt att blockera skott en enda gång.

För att gräva lite djupare på blockerade skott-statistiken så är det endast 3 ordinarie spelare som blockerat färre skott än vad Kennedy gjort - Foppa, Emanuelsson och Mastomäki. Så att göra det till något positivt känns, som sagt, väldigt manipulativt, även om just det du säger är korrekt. Det är lite som att säga att Kennedy bara blockerat hälften så många skott som Harju, som får massa kritik för att han ser loj och ointresserad ut. Ett påstående som också är sant, men inte säger så mycket eftersom Harju "bara" blockerat 4 skott.

Tacklingarna är förvisso positivt, men det hjälper inte så mycket att han gjort några tacklingar när han ändå inte kämpar i majoriteten av alla andra närkamperna han varit inblandad i, eller kunna blanda sig i.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Old Brooklyn sön 09 okt 2016, 08:59

Puckad skrev:Stats är inte hela sanningen, det skall gudarna veta, men ...
Kennedy har:
-Fler blockerade skott än Foppa.
-Lika många tacklingar som  Melart och är på 5.e plats i den interna tacklingsligan.
Men också:
-Han har bara 4 skott på mål, vilket stämmer bra med 'playmaker'. Sweatt har 19 !
- Kannedy är -2, Falk är +4 ! Tood är -3 ...

Skott och tacklingar förvånade mig, och ger ju en bild av att han gör jobbet i det tysta.
Såg en klassisk skottäckning mot Brynäs och tänkte "bra Kennedy!". Tyvärr är väl även förstakedjan mer i egen zon än vad fjärdekedjan är, vilket ger fler skottäckningar. Sen gör han mycket jobb i det tysta, men inte klanderfritt. Just nu tycker jag han är lite som en svagare variant av Falk. Det behöver ju inte vara helt fel men det är knappast den typen av spelare han är värvad för att vara, och med all sannolikhet är det inte den typen av spelare han får lön för att vara. Nåja, tänker nog ändå följa nallens råd och vänta 13 omgångar innan jag gör någon slags analys över vad jag tycker vi bör göra med honom på längre sikt, men jag tänker fortsätta att gnälla så länge han inte presterar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad sön 09 okt 2016, 09:11

Ferros skrev:Att säga att han "blockerat fler skott än Foppa" är förvisso sant, men det är att manipulera statistik när man man väljer att utelämna att Kennedy endast blockerat 2 hela skott, och att Foppa bara blockerat 1. Så jag vet inte om man kan lägga någon större vikt vid den statistiken, det kan lika gärna vara två skott som råkat träffa honom, jag kan i alla fall inte komma på att han försökt att blockera skott en enda gång.

För att gräva lite djupare på blockerade skott-statistiken så är det endast 3 ordinarie spelare som blockerat färre skott än vad Kennedy gjort - Foppa, Emanuelsson och Mastomäki. Så att göra det till något positivt känns, som sagt, väldigt manipulativt, även om just det du säger är korrekt. Det är lite som att säga att Kennedy bara blockerat hälften så många skott som Harju, som får massa kritik för att han ser loj och ointresserad ut. Ett påstående som också är sant, men inte säger så mycket eftersom Harju "bara" blockerat 4 skott.

Tacklingarna är förvisso positivt, men det hjälper inte så mycket att han gjort några tacklingar när han ändå inte kämpar i majoriteten av alla andra närkamperna han varit inblandad i, eller kunna blanda sig i.
Jag försökte inte manipulera. Däremot ville jag bredda bilden. Så jag tog mig tiden att titta på andra stats än G A + - .
Jag delar bilden som många gett hittills, att han inte levererat för sin lön ännu.
Men som Nallen säger, så vill jag ge honom tid och utrymme.

Sedan finns det en poäng i att stats säger att han blocka (hela) 2 skott, men du inte sett något.
Troligen sker saker ibland på isen som vi inte ser.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GLHF mån 10 okt 2016, 08:52

Jag är också inne på att man bör ge honom 10+ För att kunna börja se åt vad håll det börjar luta. Känns som att Todd sitter i samma fack. Men varför är redan Kael så bra?

I mina ögon så är Kennedy allt för ojämn från byte till byte. Ibland ligger han rätt och spelar smart försatt i nästa byte missa markering i egen zon. Sen har man inte fått se så mycket av hans "fina passningar" som man hoppades på. Sen håller jag med de övriga om att han ser lite seg ut, fan ibland ser han rent klumpig ut. Tänker på första matchen då han kör på målvakten och nu senast mot Brynäs då han krock/tacklar utanför egen blå då det är några minuter kvar och blir utvisad. Sen så ska man inte glömma att han kastade sig med huvudet före i slottet för att täcka ett skott. Sådant visar ändå på vilja.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz mån 10 okt 2016, 13:27

Det sista han ska göra är att börja tänka. En 30-åring som spelat på NHL-nivå med allt vad det innebär, har det i sig och instinkten. Tror snarare tänkandet begränsar honom och skapar osäkerhet. Så hoppas att det inte bli för stor bubbla. Ser att dagstidningarna och i sina bloggar redan han börjat hänga ut honom.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Hedanders tor 20 okt 2016, 22:13

Enligt EP:
Stephen Dixon 2+2 på 15 matcher. Sedan skickades han.

Tim Kennedy 0+2 på 9 matcher. Kommer han att skickas om han inte gasar upp?

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tor 20 okt 2016, 22:23

Det förvånar mig lite att man inte sett någon intervju med honom. Inte före matcherna, inte efter, ingen Fb fråga, nada.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 2 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet