Tim Kennedy

+70
Sir Prozac
Diktatorn
Gunnar Sträng
Knäcktomten
Donten_
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Sportsman
Blinders
Dustin
CKa
LuleåWinston
Lars158
Foxfun
Number 69
Kapten Haddock
Gpa
Slapshot
Kallepedal
hokkzorz
PM
Rönken
Lulefan
Högljudd
wilmus2007
farre
Sportchefen #2
GLHF
NallePhu
Polyfemos
Norrlandstoken
Tigerman
stormvägen
Bamsefar
GustenA
Mange
LulefanGBG
nummer 17
Snikne Ville
Ferros
tibet
Old Brooklyn
JohanO
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Pajala
Redbear
Freno
ski3r
Urken
Hedanders
icemask
JuniorX
Patrik82
Micke80
Qirren
KebabLasse
pingu
Jonken
NilsOskar
Wolfhunter
Myrman
Kagen
Tony Moore
Puckad
Dentos
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Salle
74 posters

Sida 5 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sundance Kid tor 03 nov 2016, 18:02

Kan ju hända att han vänder tillbaka till AHL och självmant går ner i lön för att få komma hem till USA. Han verkar ju inte trivas så bra i Europa samtidigt som han har familjen i USA. Men vet dock inte hur mycket han har fått i sign bonus. Kan ju bli en del pengar som går förlorade där.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar tor 03 nov 2016, 18:04

Så, knappast förvånande, han har ju inte presterat alls i paritet med vad man förväntat sig. En annan fråga som osökt poppar upp är hur Luleå scouting ser ut då man tydligen haft Kennedy "under lupp" en längre tid innan man signade. Hur värderade man den scoutingen egentligen?.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sportsman tor 03 nov 2016, 18:24

GLHF skrev:Jag tvivlar på att något lag är villiga att ta över hans lönepost. Sen känns det väll spontant som att han är lite för dyr för att hamna på läktaren. Tror de som står i båset får gnugga sina geniknölar och få honom att leverera en bättre och mer konsekvent hockey om inte hans lönepost för hela säsongen ska pinkas ner i ett stort svart hål.

Sen kan det tilläggas att han är inte ensam om att leverera under förväntning.

Nej det är ju ett dilemma. Dock brukar det ju ligga i spelarens egenintresse att få speltid och nå en lösning, samt klubbarna brukar kunna deala lite med lönekostnader sinsemellan...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 03 nov 2016, 19:25

Knappast första transatlanten som misslyckats här och troligen inte den sista heller
Vad man gjort i andra lag innan betyder egentligen ingenting bara för att han misslyckades i LHF betyder det inte att han är en dålig spelare
Jag tycker ni som undrar över scoutingen att ni kan kolla på andra lag och vilka dom skeppat sen dom värvat fel och fundera sen hur dom scoutat dessa felvärvningar..

Vill minnas att Skaik skeppa nån för nåt år sen hur fan kunde Lasse göra ett sånt dåligt jobb?

Det är jävligt mycket som ska spela in för att det ska bli bra för en spelare i en ny klubb.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask tor 03 nov 2016, 19:32

Lasse Proppmätt skrev:Knappast första transatlanten som misslyckats här och troligen inte den sista heller
Vad man gjort i andra lag innan betyder egentligen ingenting bara för att han misslyckades i LHF betyder det inte att han är en dålig spelare
Jag tycker ni som undrar över scoutingen att ni kan kolla på andra lag och vilka dom skeppat sen dom värvat fel och fundera sen hur dom scoutat dessa felvärvningar..

Vill minnas att Skaik skeppa nån för nåt år sen hur fan kunde Lasse göra ett sånt dåligt jobb?

Det är jävligt mycket som ska spela in för att det ska bli bra för en spelare i en ny klubb.
Ryan Vesce, Rob Schremp ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros tor 03 nov 2016, 19:40

icemask skrev:
Lasse Proppmätt skrev:Knappast första transatlanten som misslyckats här och troligen inte den sista heller
Vad man gjort i andra lag innan betyder egentligen ingenting bara för att han misslyckades i LHF betyder det inte att han är en dålig spelare
Jag tycker ni som undrar över scoutingen att ni kan kolla på andra lag och vilka dom skeppat sen dom värvat fel och fundera sen hur dom scoutat dessa felvärvningar..

Vill minnas att Skaik skeppa nån för nåt år sen hur fan kunde Lasse göra ett sånt dåligt jobb?

Det är jävligt mycket som ska spela in för att det ska bli bra för en spelare i en ny klubb.
Ryan Vesce, Rob Schremp ?

Mikko Lehtonen

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar tor 03 nov 2016, 19:43

Lasse Proppmätt skrev:Knappast första transatlanten som misslyckats här och troligen inte den sista heller
Vad man gjort i andra lag innan betyder egentligen ingenting bara för att han misslyckades i LHF betyder det inte att han är en dålig spelare
Jag tycker ni som undrar över scoutingen att ni kan kolla på andra lag och vilka dom skeppat sen dom värvat fel och fundera sen hur dom scoutat dessa felvärvningar..

Vill minnas att Skaik skeppa nån för nåt år sen hur fan kunde Lasse göra ett sånt dåligt jobb?

Det är jävligt mycket som ska spela in för att det ska bli bra för en spelare i en ny klubb.

två fel gör inte ett rätt och vad andra klubbar gör är egalt, det är intressant just för att Kennedy skulle vara den ledande centern, så man måste ha ställt upp en kravkarta som han passade för men som visade sig vara en chimär, varför är väl ngt man skall fundera över.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin tor 03 nov 2016, 20:22

Prio bör vara att bli av med Kennedy. Vi har ju bredden och att han försvinner är ju inte hela världen.  Kan man ha lite is i magen till att hitta rätt ersättare. Dyker det inte upp något riktigt bra bör man avstå helt från att värva någon center öht.  Att få igenom någon "trade", som knappt existerar på den här sidan Atlanten,  av värde ser jag nästan som omöjligt. Kan ju komma lös någon som blir less harva i AHL och man bör också hålla koll på Allsvenskan ifall det finns någon där som gör bra ifrån sig som man kan köpa lös.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman tor 03 nov 2016, 20:56

NallePhu skrev:Derek Ryan harvar på i AHL undrar om Walle kan lägga in ett gott ord månne?
Ryan går som tåget just nu i Charlotte. Han kommer att lyftas upp till NHL rätt snart tror jag, speciellt som Carolina har haft lite svårt att producera offensivt så här långt.

P.S: Blir det fortsatt snack om Ryan föreslår jag man flyttar inläggen till Silly-tråden.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask tor 03 nov 2016, 20:58

Ersättare blir Mouillierat och/eller Lundeström!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av tibet tor 03 nov 2016, 21:49

Väldigt synd att Tim aldrig kom in i laget, tror att avsaknaden av familjen tyvärr spelade in alltför negativt.
Förutsättningarna för Tim att komma in i ett nytt lag är mycket bättre nu när han är matchfärdig och familjen klar att ansluta.
Man ser att han har väldigt mycket hockey i sig men tyvärr blommade han aldrig ut, hoppas på en snabb och proffsig skilsmässa om man nu har bestämt sig för att gå skilda vägar.






tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 tor 03 nov 2016, 22:44

Tycker Kennedy skall vara kvar, behöver bara känna familjens trygghet och sedan tror jag han kommer blomstra. Några sömnlösa barnskriksnätter kommer få honom i game-mode.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken tor 03 nov 2016, 22:49

Number 69 skrev:Tycker Kennedy skall vara kvar, behöver bara känna familjens trygghet och sedan tror jag han kommer blomstra. Några sömnlösa barnskriksnätter kommer få honom i game-mode.

Om han hade visat goda intentioner, så visst. Men som det ser ut nu.. gud. Och folk klagade på Rajala förra året. Nej. Bara att inse att Kennedy är ett stort misslyckande.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman tor 03 nov 2016, 22:54

Urken skrev:
Number 69 skrev:Tycker Kennedy skall vara kvar, behöver bara känna familjens trygghet och sedan tror jag han kommer blomstra. Några sömnlösa barnskriksnätter kommer få honom i game-mode.

Om han hade visat goda intentioner, så visst. Men som det ser ut nu.. gud. Och folk klagade på Rajala förra året. Nej. Bara att inse att Kennedy är ett stort misslyckande.
Haha, ja skillnaden mellan Rajala och Kennedy är att Rajala kunde försvinna ur matcherna då och då, medan Kennedy dyker upp i matcherna då och då Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donten_ tor 03 nov 2016, 22:56

Urken skrev:
Number 69 skrev:Tycker Kennedy skall vara kvar, behöver bara känna familjens trygghet och sedan tror jag han kommer blomstra. Några sömnlösa barnskriksnätter kommer få honom i game-mode.

Om han hade visat goda intentioner, så visst. Men som det ser ut nu.. gud. Och folk klagade på Rajala förra året. Nej. Bara att inse att Kennedy är ett stort misslyckande.

Det kan ju lika gärna bli så att han blir ännu sämre.....
Inställningen och viljan att kämpa i matcher saknas ju totalt. Sen räcker det ju inte med att han höjer sig några snäpp utan det måste flera flera nivåer för det ska vara en spelare att ha kvar. Och den totala förändringen tror jag inte är möjlig och det verkar ju även LHF insett.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tor 03 nov 2016, 22:58

Jag tänkte försöka låta bli att kasta mig in i Kennedy debatten, men men ...

Det ser ut som om han inte vill vara här!
Jag ser inte det där att ge 120% för att jobba igång sig.
Det känns som om det var det här kontraktet han fick, inte det han ville ha.
Jag fattar att han har barn på hemmaplan. Men samtidigt så säger han att det blir långsamt vid sidan av isen.
- Men häng i gymet då !? Eller på isen? Hitta något att brinna för. Och gör det.
Om det är att vara pappa på heltid, var det då.

Jag begriper mig helt enkelt inte på det jag sett.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz tor 03 nov 2016, 23:06

Number 69 skrev:Tycker Kennedy skall vara kvar, behöver bara känna familjens trygghet och sedan tror jag han kommer blomstra. Några sömnlösa barnskriksnätter kommer få honom i game-mode.

Tror att du inte ens själv innerst inne tror det där Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu fre 04 nov 2016, 00:50

Det bästa om Kennedy nu lämnar är att Osten gör något åt toppspelare som inte producerar och vi får en chans till att hitta en betydligt mer producerande spelare istället.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG fre 04 nov 2016, 09:36

Inte så oväntat att man försöker gå skilda vägar. Tror inte att Kennedy trivsts riktigt, (oavsett anledning), och han har ju absolut inte presterat efter förväntningarna på att vara en förstacenter.

Om han nu lämnar, då tycker jag att vi skall sitta lugna i båten och köra på med de spelare vi har. INte stressköpa någon annan reject från KHL eller något sådant.

Vänta och se hur det går, och sedan hugga ordentligt när någon riktigt kvalitativ spelare dyker upp. Gärna någon svensk som inte platsar i NHL och som tröttnat på AHL, och som vill hem till Sverige igen.

Hoppas att det blir en smärtfri separation och inget skitsnack i media efteråt. Hoppas Kennedy hittar hem, vart hem nu än är och kan börja spela bra hockey igen, för bra hockey kan han spela. Han kan bara inte få ut det här och nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av JuniorX fre 04 nov 2016, 12:40

Fan, alltså, jag vet inte om jag vill släppa honom ännu. Man ser ju att det finns grejer i verktygslådan och om det bara klickar så kan det ju börja hända grejer.
Sen är det en annan sak om man upplever att han har svårt med attityden eller trivseln men det är ju helt omöjligt att bedöma från sidan.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad fre 04 nov 2016, 12:44

JuniorX skrev:Fan, alltså, jag vet inte om jag vill släppa honom ännu. Man ser ju att det finns grejer i verktygslådan och om det bara klickar så kan det ju börja hända grejer.
Sen är det en annan sak om man upplever att han har svårt med attityden eller trivseln men det är ju helt omöjligt att bedöma från sidan.
Jag är också där någonstans.
Frågan är väl mer: Vill han själv visa att han är en av de bästa centrarna i SHL?
samt ... Varför har vi inte sett det hittills?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala fre 04 nov 2016, 13:44

Puckad skrev:
JuniorX skrev:Fan, alltså, jag vet inte om jag vill släppa honom ännu. Man ser ju att det finns grejer i verktygslådan och om det bara klickar så kan det ju börja hända grejer.
Sen är det en annan sak om man upplever att han har svårt med attityden eller trivseln men det är ju helt omöjligt att bedöma från sidan.
Jag är också där någonstans.
Frågan är väl mer: Vill han själv visa att han är en av de bästa centrarna i SHL?
samt ... Varför har vi inte sett det hittills?
Ganska enkelt, han har varit en bra spelare och nu är han inte det, skeppa
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Knäcktomten fre 04 nov 2016, 13:49

Förutsatt att Kennedy själv vill vara kvar i LHF och kalla Luleå hemma under en stund i livet så tycker jag absolut att han skall vara kvar.

Visst kan man lätt få intrycket av att människan Kennedy inte mår jättebra under ytan. Blicken flackar, gamnacken är bitvis tung och ögonblicksskärpan går inte riktigt att frambringa. Läste någonstans att han bara träffat sin familj två veckor på hela förra säsongen. Jag hade personligen aldrig klarat av detta, jag skulle gå under mentalt. Undrar om inte den Kennedy som kom till Luleå var något skadeskjuten.

Elitidrott går ut på att vinna, men vinna kan man göra på många olika sätt. Jag tycker att Kennedy skall vara kvar i LHF och att Luleå, vi och LHF ska hjälpa honom att hitta rätt. Om man har en kollega som inte riktigt når sin fulla potential så hjälper man ju den personen, åtminstone är detta självklart för mig. När denna person sedan växer och självförtroendet återvänder så vinner alla på det. Den lojalitet som detta föder är dessutom ovärderlig. Det är sedan personer som detta som täcker skott med huvudet i slutminuten i sjunde avgörande finalmatchen. Den inställningen går inte att köpa för pengar, den måste ges möjlighet att växa fram. Det är för mig att vinna.

Att LHF är en förening som tar hand om, hjälper och utvecklar människor är för mig mer värt och viktigare än ett SM-Guld (det är förmodligen även en premiss för att öht kunna vinna ett SM-Guld idag). Sträck ut en hand och hjälp människan att nå sin fulla potential istället för att sparka ut någon som (troligen) har det aningen tungt.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin fre 04 nov 2016, 14:03

Det är elitidrott och Luleås, kanske en av seriens, bäst betalda spelare. Hade det varit en ung utvecklingsbar spelare kan jag köpa knäcktomtens resonemang men inte i det här läget. Han är här för att prestera och har betalt därefter.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu fre 04 nov 2016, 16:50

Määk skrev:Det är elitidrott och Luleås, kanske en av seriens, bäst betalda spelare. Hade det varit en ung utvecklingsbar spelare kan jag köpa knäcktomtens resonemang men inte i det här läget. Han är här för att prestera och har betalt därefter.

Håller med! Han är här för att leverera och inget annat.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu fre 04 nov 2016, 17:47

Socialverksamhet fungerar inte i detta fall och misstänker att Osten + Kennedy själva har kommit fram till ngt som läckt till media, Misstänker lite att han vill hem till sin familj och inget annat tror lite att det spelar inte så stor jäkla roll om fru och barn kommer hit utan det stavas HEMLÄNGTAN!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 fre 04 nov 2016, 23:09

NallePhu skrev:Socialverksamhet fungerar inte i detta fall och misstänker att Osten + Kennedy själva har kommit fram till ngt som läckt till media, Misstänker lite att han vill hem till sin familj och inget annat tror lite att det spelar inte så stor jäkla roll om fru och barn kommer hit utan det stavas HEMLÄNGTAN!

Och familjen väntas anlända under November så, då är hemlängtansproblemet borta!
För alla vi som jobbat utomlands vet är det den närmaste familjen som räknas här.
(förutsatt att man inte blivit avstjälpt i världens ände)
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu fre 04 nov 2016, 23:21

Number 69 skrev:
NallePhu skrev:Socialverksamhet fungerar inte i detta fall och misstänker att Osten + Kennedy själva har kommit fram till ngt som läckt till media, Misstänker lite att han vill hem till sin familj och inget annat tror lite att det spelar inte så stor jäkla roll om fru och barn kommer hit utan det stavas HEMLÄNGTAN!

Och familjen väntas anlända under November så, då är hemlängtansproblemet borta!
För alla vi som jobbat utomlands vet är det den närmaste familjen som räknas här.
(förutsatt att man inte blivit avstjälpt i världens ände)
Finns annat som inte fungerar för han förutom längtan efter familjen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lars158 lör 12 nov 2016, 18:47

50% av matcherna som denna blivit bänkad?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av tibet lör 12 nov 2016, 19:57

Får känslan av det kan ha varit sista gången han gled omkring med Luletröjan denna kväll!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av wilmus2007 lör 12 nov 2016, 20:00

tibet skrev:Får känslan av det kan ha varit sista gången han gled omkring med Luletröjan denna kväll!
Hoppas det...
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken lör 12 nov 2016, 20:05

tibet skrev:Får känslan av det kan ha varit sista gången han gled omkring med Luletröjan denna kväll!

Fick han en "pack your things" för sista gången inför tredje perioden?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 nov 2016, 20:13

Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa lör 12 nov 2016, 20:25

KaptenBlodskelett skrev:Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.

Ja fast det är bara en person i truppen som har högre månadslön än vad Donald Trump får som president. Då bör man få ha lite högre krav än att vara hyggligt nära att näta i pp.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 nov 2016, 20:28

CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.

Ja fast det är bara en person i truppen som har högre månadslön än vad Donald Trump får som president. Då bör man få ha lite högre krav än att vara hyggligt nära att näta i pp.
Jag upprepar, det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, bara att han egentligen inte var sämre än någon annan.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar lör 12 nov 2016, 20:30

idag var inte Kennedy sämre än någon annan, problemet var att alla andra var lika bra som Kennedy.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 nov 2016, 20:32

Bamsefar skrev:idag var inte Kennedy sämre än någon annan, problemet var att alla andra var lika bra som Kennedy.
Exakt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa lör 12 nov 2016, 20:34

KaptenBlodskelett skrev:
CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.

Ja fast det är bara en person i truppen som har högre månadslön än vad Donald Trump får som president. Då bör man få ha lite högre krav än att vara hyggligt nära att näta i pp.
Jag upprepar, det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, bara att han egentligen inte var sämre än någon annan.

Är alla lika dåliga så är det ändå sämst gjort av Kennedy pga presidentlön. Finns inget att försvara.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken lör 12 nov 2016, 20:46

KaptenBlodskelett skrev:
CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.

Ja fast det är bara en person i truppen som har högre månadslön än vad Donald Trump får som president. Då bör man få ha lite högre krav än att vara hyggligt nära att näta i pp.
Jag upprepar, det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, bara att han egentligen inte var sämre än någon annan.

Tror ingen la någon sådan värdering i det. Men att han inte spelade alls i tredje och Skuggan samtidigt förklarade det i stil med (lite slarvigt parafraserat) - "Nej han spelar inte mer i tredje, korrekt, vi kände att han inte gjorde sig rättvis där ute... eller nej han kan inte spela ändå". Jag kanske läste in för mycket men kändes lite som att Skuggan skulle säga att man bänkade honom men ändrade sig.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GustenA lör 12 nov 2016, 21:09

Om jag ska vara ärlig tror jag att Kennedy hade gjort det bra i princip vilken annan SHL-klubb som helst som spelar hockey.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 nov 2016, 21:12

Vilket liv för att man råkar vilja att rätt ska vara rätt. Nä, han ska inte vara kvar. Han är på tok för dålig för sin roll. Ja, det fanns andra som var lika dåliga idag, så Kennedy ska inte ta hela skulden, oavsett lön.

Innan någon fortsätter spinna vidare på löneargumentet så vill jag se korrekta siffror, annars blir det bara spekulationer. Och sådana bör vi hålla oss för goda för att argumentera utifrån, även om han säkerligen ligger i toppskiktet i ligan.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa lör 12 nov 2016, 21:17

KaptenBlodskelett skrev:Vilket liv för att man råkar vilja att rätt ska vara rätt. Nä, han ska inte vara kvar. Han är på tok för dålig för sin roll. Ja, det fanns andra som var lika dåliga idag, så Kennedy ska inte ta hela skulden, oavsett lön.

Innan någon fortsätter spinna vidare på löneargumentet så vill jag se korrekta siffror, annars blir det bara spekulationer. Och sådana bör vi hålla oss för goda för att argumentera utifrån, även om han säkerligen ligger i toppskiktet i ligan.

Hur menar du nu?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 nov 2016, 21:25

CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Vilket liv för att man råkar vilja att rätt ska vara rätt. Nä, han ska inte vara kvar. Han är på tok för dålig för sin roll. Ja, det fanns andra som var lika dåliga idag, så Kennedy ska inte ta hela skulden, oavsett lön.

Innan någon fortsätter spinna vidare på löneargumentet så vill jag se korrekta siffror, annars blir det bara spekulationer. Och sådana bör vi hålla oss för goda för att argumentera utifrån, även om han säkerligen ligger i toppskiktet i ligan.

Hur menar du nu?
Jag menar att om vi inte vet vad han tjänar, så är hans lön i förhållande till prestation svår att värdera, och meningslös att diskutera. Men ja, mycket talar för att han tjänar bra, och hans prestation är inte i paritet med någon lön över huvudtaget, så...

Nej, han ska inte vara kvar.

Nej, just ikväll var han inte sämre än någon annan egentligen.

Hoppas jag besvarat din fråga.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r lör 12 nov 2016, 21:34

Viktigare att bli av med skuggan än Kennedy imho.
Edit: Vilket säger rätt mycket med tanke på vilken besvikelse Kennedy är...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa lör 12 nov 2016, 22:36

KaptenBlodskelett skrev:
CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Vilket liv för att man råkar vilja att rätt ska vara rätt. Nä, han ska inte vara kvar. Han är på tok för dålig för sin roll. Ja, det fanns andra som var lika dåliga idag, så Kennedy ska inte ta hela skulden, oavsett lön.

Innan någon fortsätter spinna vidare på löneargumentet så vill jag se korrekta siffror, annars blir det bara spekulationer. Och sådana bör vi hålla oss för goda för att argumentera utifrån, även om han säkerligen ligger i toppskiktet i ligan.

Hur menar du nu?
Jag menar att om vi inte vet vad han tjänar, så är hans lön i förhållande till prestation svår att värdera, och meningslös att diskutera. Men ja, mycket talar för att han tjänar bra, och hans prestation är inte i paritet med någon lön över huvudtaget, så...

Nej, han ska inte vara kvar.

Nej, just ikväll var han inte sämre än någon annan egentligen.

Hoppas jag besvarat din fråga.

Han var sämst ikväll. Igen. Enda anledningen till att det känns som att han gjorde en bättre match än tidigare är att han bara spelade två perioder. Hans bästa match den här säsongen var seriepremiären mot LHC. Punkt.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 12 nov 2016, 22:39

CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Vilket liv för att man råkar vilja att rätt ska vara rätt. Nä, han ska inte vara kvar. Han är på tok för dålig för sin roll. Ja, det fanns andra som var lika dåliga idag, så Kennedy ska inte ta hela skulden, oavsett lön.

Innan någon fortsätter spinna vidare på löneargumentet så vill jag se korrekta siffror, annars blir det bara spekulationer. Och sådana bör vi hålla oss för goda för att argumentera utifrån, även om han säkerligen ligger i toppskiktet i ligan.

Hur menar du nu?
Jag menar att om vi inte vet vad han tjänar, så är hans lön i förhållande till prestation svår att värdera, och meningslös att diskutera. Men ja, mycket talar för att han tjänar bra, och hans prestation är inte i paritet med någon lön över huvudtaget, så...

Nej, han ska inte vara kvar.

Nej, just ikväll var han inte sämre än någon annan egentligen.

Hoppas jag besvarat din fråga.

Han var sämst ikväll. Igen. Enda anledningen till att det känns som att han gjorde en bättre match än tidigare är att han bara spelade två perioder. Hans bästa match den här säsongen var seriepremiären mot LHC. Punkt.
Jaja.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng mån 14 nov 2016, 16:51

Tim Kennedy har cirka 400 000 kr/månad har jag fått veta av en bekant , det är ej något jag kan bekräfta utan fått veta i andra hand . Hur det är upplagt månadslön/signon bonus bet jag inte , men min bekanta sa att det rör sig om motsvarande 400 000kr/månaden . Om det stämmer kan jag ej bekräfta.

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng mån 14 nov 2016, 17:02

Finns det någon med bra kontakter här inne? Jag skulle verkligen vilja veta om det kan stämma att han tjänar 400 000 kr/mån . Någon med kunskap och kontakter som kan bekräfta eller dementera detta? Lönen i tidningar stämmer aldrig då det är sign on bonusar , etc .

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 mån 14 nov 2016, 18:10

CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.

Ja fast det är bara en person i truppen som har högre månadslön än vad Donald Trump får som president. Då bör man få ha lite högre krav än att vara hyggligt nära att näta i pp.

Noteras bör att Mr. Trump sagt att han kommer avstå sin lön som president.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock mån 14 nov 2016, 19:51

Man ska väl inte sparka spelare hit och dit, men Tim är en kille som inte har leverarat och bör få lämna utan att passera GÅ.

Hur han är scoutad kan jag inte svara för, men de måste vara på väldigt gamla meriter. De finns spelare som inte är poängspelare, men leverar mycket för laget ändå, men de har inte Tim gjort på något sätt.

Han har gjort 4 mål på 68 matcher och de är nog sämre än någon annan spelare i Luleås A-lag.

Jag kan inte se att han ska ta spelminuter från någon annan just nu, för han tillför mest dålig energi. Tycker att han ska bänkas till han har fått ny adress. De är bättre att ge speltid till de spelare som vill spela och har nått att ge.
De är nog inte lätt att hitta ett nytt lag åt en halvskadad spelare som inte heller leverarar, men han gör mer nytta för laget på läktaren än på isen.

Sorry Tim......jag trodde på dig av någon anledning?!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 5 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet