Tim Kennedy

+70
Sir Prozac
Diktatorn
Gunnar Sträng
Knäcktomten
Donten_
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Sportsman
Blinders
Dustin
CKa
LuleåWinston
Lars158
Foxfun
Number 69
Kapten Haddock
Gpa
Slapshot
Kallepedal
hokkzorz
PM
Rönken
Lulefan
Högljudd
wilmus2007
farre
Sportchefen #2
GLHF
NallePhu
Polyfemos
Norrlandstoken
Tigerman
stormvägen
Bamsefar
GustenA
Mange
LulefanGBG
nummer 17
Snikne Ville
Ferros
tibet
Old Brooklyn
JohanO
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Pajala
Redbear
Freno
ski3r
Urken
Hedanders
icemask
JuniorX
Patrik82
Micke80
Qirren
KebabLasse
pingu
Jonken
NilsOskar
Wolfhunter
Myrman
Kagen
Tony Moore
Puckad
Dentos
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Salle
74 posters

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock fre 02 dec 2016, 14:34

Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/kennedy-sa-nej/?blog=4171576&entry=9052359

edit
Ser att artikeln även debatteras i lagtråden.

Ja de roligaste i kråksången runt vårt lag får väl juniorernas framfart vara i alla fall!

Att Kennedy inte vill snacka med media förstår jag. Vad ska han säga när han verkar helt frisk och får gå för fullt på träning, MEN INTE får spela?

Kan nästan höra hur de låter vid en fråga hur de är!

- Jaa Tim, hur känns de? Är du redo för spel?
- Jo absolut! Jag är helt frisk och jag är i kanonform. Problemet är att de finns så många ruggigt bra juniorer, så dom går ju före!


Skulle tro att de är ganska pinsamt att degraderas från riktig NHL-spelare för 6 år sedan till läktarvärmare i SHL! Med riktig i de här sammanhanget får väl vara att han spelade en hel säsong + slutspel.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala fre 02 dec 2016, 14:40

Kapten Haddock skrev:
Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/kennedy-sa-nej/?blog=4171576&entry=9052359

edit
Ser att artikeln även debatteras i lagtråden.

Ja de roligaste i kråksången runt vårt lag får väl juniorernas framfart vara i alla fall!

Att Kennedy inte vill snacka med media förstår jag. Vad ska han säga när han verkar helt frisk och får gå för fullt på träning, MEN INTE får spela?

Kan nästan höra hur de låter vid en fråga hur de är!

- Jaa Tim, hur känns de? Är du redo för spel?
- Jo absolut! Jag är helt frisk och jag är i kanonform. Problemet är att de finns så många ruggigt bra juniorer, så dom går ju före!


Skulle tro att de är ganska pinsamt att degraderas från riktig NHL-spelare för 6 år sedan till läktarvärmare i SHL! Med riktig i de här sammanhanget får väl vara att han spelade en hel säsong + slutspel.

Detta måste ju vara yttersta beviset att han är på väg bort, det verkar som att Luleå har helt gett upp hoppet om honom, fast vi har skadade och avstängda spelare så väljer dom att låta Kennedy sitta på läktaren.

Hoppas att vi får ett slut på denna soppa och att han hittar en ny klubb asap, så länge vi dras med honom så har vi inte råd att värva nytt, Luleås ekonomi är redan hårt ansträngd.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Anthrax fre 02 dec 2016, 16:42

Hmm..ja, känns ju som sagt väldigt betungande ha det som det är nu för Kennedy, delvis lider man med honom samtidigt tycker jag verkligen han hanterat sina motgångar på ett oerhört dåligt vis, dels i hans kroppsspråk på isen sen hans gnäll i media om att det är jobbigt utan la familia, och nu med dem på plats så surar han för att han själv inte lyckats hävda sig bättre än juniorer.

Omoget.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lulefan fre 02 dec 2016, 18:34

Anthrax skrev:Hmm..ja, känns ju som sagt väldigt betungande ha det som det är nu för Kennedy, delvis lider man med honom samtidigt tycker jag verkligen han hanterat sina motgångar på ett oerhört dåligt vis, dels i hans kroppsspråk på isen sen hans gnäll i media om att det är jobbigt utan la familia, och nu med dem på plats så surar han för att han själv inte lyckats hävda sig bättre än juniorer.

Omoget.

Du vet inte om han surar för att han inte lyckats hävda sig bättre än juniorer. Du vet inte ens om han surar. Att han inte vill prata med media i nuläget är absolut inget konstigt, han har nog även blivit tillsagd att undvika media. Man ska inte måla ut personliga spekulationer som fakta.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar lör 03 dec 2016, 19:27

Adjö, och lycka till i din nästa klubb.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Mange lör 03 dec 2016, 22:11

Riktigt jävla bra första period av Kennedy som grundade i att vi släppte in mål efter bara 51 sekunder som även blev det vinnande målet för fusklunda...nej fyfan bort med sopan, att han ens får betalt är ju så sjukt
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Micke80 sön 04 dec 2016, 08:01

Tycker gårdagens match var rätt bra av Kennedy. Han kämpade på och skapade chanser. Han har fått mycket skit så här långt så då tycker jag absolut att man kan lyfta bra prestationer också.

Jag håller med om att han lät fiskrensaren gå förbi lite enkelt vid första målet, men det stora felet där var inte Kennedy utan Sandström som tjuvrusade utan chans att vinna pucken. Hade han hållit sig kall och:
- Antingen fortsatt markera Joel så Rosseli fått bryta in eller hållit i pucken
-Täcka passningsvägen vid främre stolpen från Roselli till Joel
- Täckt passningsvägen med en båge medan han gick ut på Roselli
... så hade vi inte haft ett mål i baken i det läget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Jonken sön 04 dec 2016, 10:13

Micke80 skrev:Tycker gårdagens match var rätt bra av Kennedy. Han kämpade på och skapade chanser. Han har fått mycket skit så här långt så då tycker jag absolut att man kan lyfta bra prestationer också.

Jag håller med om att han lät fiskrensaren gå förbi lite enkelt vid första målet, men det stora felet där var inte Kennedy utan Sandström som tjuvrusade utan chans att vinna pucken.
Som center -och tredje; är det hans uppgift att täcka upp för backarna; när de går ur sin ruta....
Att lämna motståndare så där rena/omarkerade framför det egna målet är inte ens junior nivå. Det var hönsgårdsförsvar där. Så enkelt är det.

Kanske skulle man istället kunna säga så här då:
Janne med sin rutin + resten av femman borde veta bättre att inte avvika allt för mycket från sina positioner i spelet utan puck -när det vet att nummer tio är inne och lirar mitten rollen. Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman sön 04 dec 2016, 12:39

Jonken skrev:
Micke80 skrev:Tycker gårdagens match var rätt bra av Kennedy. Han kämpade på och skapade chanser. Han har fått mycket skit så här långt så då tycker jag absolut att man kan lyfta bra prestationer också.

Jag håller med om att han lät fiskrensaren gå förbi lite enkelt vid första målet, men det stora felet där var inte Kennedy utan Sandström som tjuvrusade utan chans att vinna pucken.
Som center -och tredje; är det hans uppgift att täcka upp för backarna; när de går ur sin ruta....
Att lämna motståndare så där rena/omarkerade framför det egna målet är inte ens junior nivå. Det var hönsgårdsförsvar där. Så enkelt är det.

Kanske skulle man istället kunna säga så här då:
Janne med sin rutin + resten av femman borde veta bättre att inte avvika allt för mycket från sina positioner i spelet utan puck -när det vet att nummer tio är inne och lirar mitten rollen. Laughing
Rullade målet några gånger och jag har svårt att se att Kennedy skulle kunna göra så mycket mer där, i alla fall inte från det att Roselli får pucken. Han går ut mot Roselli men hinner helt enkelt inte med. Felet är i första hand att Janne hamnar på mellanhand när han lämnar bevakningen på Joel, och allt händer så fort att Engsund inte hinner ta över. Däremot ligger Kennedy kanske fel från början men det är svårt att se upprinnelsen på klippet, varför Roselli fick sitt utrymme.

Läxa till nästa match: Att hålla sig nära motståndarna i försvarszon. Fabbe och Foppa kan leda lektionen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r sön 04 dec 2016, 13:07

Jag har sagt det förut och säger det igen, det vore kul att se Kennedy när han har fått sätta ett par puckar och fått lite självförtroende. Synd att det aldrig verkar ske dock....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lars158 sön 04 dec 2016, 13:18

Visst var Kennedy något bättre igår än sina tidigare insatser. Men insatsen igår når ju fortfarande inte upp till en medel shl spelare insats

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Micke80 mån 05 dec 2016, 03:46

Jonken skrev:
Micke80 skrev:Tycker gårdagens match var rätt bra av Kennedy. Han kämpade på och skapade chanser. Han har fått mycket skit så här långt så då tycker jag absolut att man kan lyfta bra prestationer också.

Jag håller med om att han lät fiskrensaren gå förbi lite enkelt vid första målet, men det stora felet där var inte Kennedy utan Sandström som tjuvrusade utan chans att vinna pucken.
Som center -och tredje; är det hans uppgift att täcka upp för backarna; när de går ur sin ruta....
Att lämna motståndare så där rena/omarkerade framför det egna målet är inte ens junior nivå. Det var hönsgårdsförsvar där. Så enkelt är det.

Kanske skulle man istället kunna säga så här då:
Janne med sin rutin + resten av femman borde veta bättre att inte avvika allt för mycket från sina positioner i spelet utan puck -när det vet att nummer tio är inne och lirar mitten rollen. Laughing

Problemet med det resonemanget är att det är svårt att täka upp för backaran när backen går bort sig på den gubben man själv markerar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av hokkzorz mån 05 dec 2016, 08:55

Liten försvarsmiss med flera inblandade skulle jag säga. Naturligtvis blir vi maximalt straffade då hittejoel klappar till direkt och får drömträff och det blir helt otagbart för filip.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Jonken mån 05 dec 2016, 18:16

Micke80 skrev:

Problemet med det resonemanget är att det är svårt att täka upp för backaran när backen går bort sig på den gubben man själv markerar.
Sant. Joel är egentligen Jannes gubbe där. Men när pucken spelas ner i kortsargen igen; vänder Janne tillbaka för att sätta press på R-Olsen. Detta trots att Tim redan jagar honom. Oscar är precis lika chanslös som Filip är när Lundqvist får pucken och avslutar kliniskt & distinkt.

Vad detta handlar om är kommunikation/avläsnings -miss mellan Janne, Tim & Petter; dvs en trippel i fuck ups: back, center & forward. Och detta är ofta inge bra. Men det är viktigt också att förstå; att orsaken till att detta händer sker en bit före Lundqvist avslut.

Tim är helt rätt placerad först framför Filip. När Tim går ändå väljer att ut och sätta press på R-Olsen -täcker Petter upp hans yta. Dock åker Petter upp mot blå -för att vara i position för att täcka av ev passningar eller skott till/från blå. Tanken här; är att Kennedy skall tillbaka in mot slöttet -och ta ytan när backen går ut och sätter press. Våra backar stöter ner mot kortsarg på liknande sätt hur många gånger som helst under match med våra andra centrar i mitten: Detta utan att det blir samma "men; säg god dag då" i framför målet.

Detta beror på att syncen som en center skall ha i sin kedja inte finns där. Både Janne och Petter agerar precis som de annars gör i enligt direktiven.

Om LHF skall vara tätare, solidare och samspeltare; MÅSTE centerrollen -tredjegubben vara limmet och säkerheten mellan försvarsspelet och anfallspelet. Detta har man katastrofala tvåvägs (både def + off) problem med när Kennedy lirar -och offensiva envägs problem när Legacé lirar mitten fiolen. De som sätter spelet bäst och tryggast i LHF; är centrarnaFalk & Mastomäki. Både Kael & Johan har lite problem med rörligheten i det som krävs för det som "Skuggan" & Co's spelidé.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 06 dec 2016, 01:43

Jaget och Tim Kennedy före laget , låt han lira säsongen ut vet jag så har vi snart Luleå hockey i en allsvensk hockey match nära dig. Tim Kennedy hör ihop med värvningar som Machulda . Tänk att Johnatan Hedström hade 15 assist på en halv säsong , Osten tolk mobbade Hedström för att då bort han , Hedström sänkte sin lön med 50% om jag inte minns fel bara för att ta ansvar och inget fick han för det ! Säger inte att Osten gjorde fel som var hård mes Hedström men Tim Kennedy är 7 resor sämre än vad Hedström någonsin var och kostar mer , så jag tycker det är jävligt befogat att ställa STÖRRE krav på Osten

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 06 dec 2016, 02:08

Mange skrev:Riktigt jävla bra första period av Kennedy som grundade i att vi släppte in mål efter bara 51 sekunder som även blev det vinnande målet för fusklunda...nej fyfan bort med sopan, att han ens får betalt är ju så sjukt
Är väl ingen nog deal, killen har ju bara 400 000 kr/månaden , ett riktigt fynd av Luleå och Osten . Menar vem vill ha Abott och Granström för 450 000 kr/ månaden för båda spelarna , då man kan få stjärnor som Kennedy för 400 000 kr/mån? Ska bli skoj på torsdag , Mordor har värvat Bud Holloway men vi kontrar med Tim Kennedy. Ska vi säga 6-1 eller 7-1 till Morodor? Ja jag är sjukt negativ men detta betyder inte att jag inte håller på Luleå . Osten får gärna motbevisa mig landa en center-värvning av kvalité och så får tränarna till spelsystemet och PP vinet skuggan inte lyckats med på 2 säsonger ? Aha ja men hoppet är ju det sista som överger en, typ

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lulefan tis 06 dec 2016, 16:24

Gunnar Sträng skrev:
Mange skrev:Riktigt jävla bra första period av Kennedy som grundade i att vi släppte in mål efter bara 51 sekunder som även blev det vinnande målet för fusklunda...nej fyfan bort med sopan, att han ens får betalt är ju så sjukt
Är väl ingen nog deal, killen har ju bara 400 000 kr/månaden , ett riktigt fynd av Luleå och Osten . Menar vem vill ha Abott och Granström för 450 000 kr/ månaden för båda spelarna , då man kan få stjärnor som Kennedy för 400 000 kr/mån? Ska bli skoj på torsdag , Mordor har värvat Bud Holloway men vi kontrar med Tim Kennedy. Ska vi säga 6-1 eller 7-1 till Morodor? Ja jag är sjukt negativ men detta betyder inte att jag inte håller på Luleå . Osten får gärna motbevisa mig landa en center-värvning av kvalité och så får tränarna till spelsystemet och PP vinet skuggan inte lyckats med på 2 säsonger ? Aha ja men hoppet är ju det sista som överger en, typ

Det är jävligt lätt att sitta och vara efterklok. Det var väldigt många som gnällde på Abbott hans sista år i Luleå.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Old Brooklyn tor 08 dec 2016, 21:36

Riktigt bra match mot orcherna. Vad fan hände?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman tor 08 dec 2016, 21:37

Old Brooklyn skrev:Riktigt bra match mot orcherna. Vad fan hände?
5 bra perioder i rad nu. Vågar man hoppas att det kommer att hålla i sig nu, rentav?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin tor 08 dec 2016, 21:56

Tigerman skrev:
Old Brooklyn skrev:Riktigt bra match mot orcherna. Vad fan hände?
5 bra perioder i rad nu. Vågar man hoppas att det kommer att hålla i sig nu, rentav?

Krigar han som han gjorde idag kommer det att lossna. En helt annan attityd ute på isen. Nu hoppas jag inte allt för mycket men med lite grit bidrar han ju med något iaf.  Fortfarande en lång väg att vandra för både Kennedy och Luleå.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av PM tor 08 dec 2016, 22:00

Äras den som äras bör!
Bra jobb ikväll av Kennedy!
Vill se mer Very Happy

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tor 08 dec 2016, 22:12

Nu vänder det! cheers
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Myrman tor 08 dec 2016, 22:17

Gwg blev det också. Visst blir man glad! cheers
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz tor 08 dec 2016, 22:51

Kan behöva fyllas på med lite positiva ord i denna tråden.

Grym match av Kennedy som kämpade samtliga 60 minuter. Väl värd sitt första SHL-mål som var av riktig klass.

Förutom huvudpersonen skälv, stor eloge till tränarna och fys-Petter ifall de lyckats få igång Tim.


Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GLHF tor 08 dec 2016, 23:57

Ja något har hänt. Den Tim som vi fick se ikväll är inte den samma som vi sett tidigare. Några glimtar har vi fått se samt att han besitter kvalité men i övrigt har det ju varit skralt. Sen går han in och sänker mordor! (Självklart en frukt av att hela laget visade björnhjärta) men lik förbaskat ett gwg mot dem med sex fingrar. Idag är man glad Smile

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r fre 09 dec 2016, 12:50

Med tanke på hur snyggt och naturligt avslut han hade igår känns det lite synd att han inte har fått lägga några straffar(inte vad jag kommer ihåg iaf). Vem vet, kanske hade det lossnat tidigare ifall han hade fått hänga ett par puckar.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin fre 09 dec 2016, 12:55

ski3r skrev:Med tanke på hur snyggt och naturligt avslut han hade igår känns det lite synd att han inte har fått lägga några straffar(inte vad jag kommer ihåg iaf). Vem vet, kanske hade det lossnat tidigare ifall han hade fått hänga ett par puckar.

Han har fått chansen på straffar tidigare men då såg han lika loj och ointresserad som i spelet i övrigt. Men cred för att han äntligen krigade igår.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r fre 09 dec 2016, 12:59

Määk skrev:
ski3r skrev:Med tanke på hur snyggt och naturligt avslut han hade igår känns det lite synd att han inte har fått lägga några straffar(inte vad jag kommer ihåg iaf). Vem vet, kanske hade det lossnat tidigare ifall han hade fått hänga ett par puckar.

Han har fått chansen på straffar tidigare men då såg han lika loj och ointresserad som i spelet i övrigt. Men cred för att han äntligen krigade igår.
Har han, i vilken match? Förmodligen är det som du säger men jag har absolut inget minne av det Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask fre 09 dec 2016, 15:30

ski3r skrev:
Määk skrev:
ski3r skrev:Med tanke på hur snyggt och naturligt avslut han hade igår känns det lite synd att han inte har fått lägga några straffar(inte vad jag kommer ihåg iaf). Vem vet, kanske hade det lossnat tidigare ifall han hade fått hänga ett par puckar.

Han har fått chansen på straffar tidigare men då såg han lika loj och ointresserad som i spelet i övrigt. Men cred för att han äntligen krigade igår.
Har han, i vilken match? Förmodligen är det som du säger men jag har absolut inget minne av det Very Happy
Mot dif på hovet i oktober, sköt i ribba eller stolpe (tror jag)
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r lör 10 dec 2016, 20:51

Riktigt fint skott har han, det får han gärna fortsätta visa Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu lör 10 dec 2016, 22:10

Tror lite hans ljumskskada hämmat han i åkningen på buggarna man ser nu är det bett i åkningen, Nu när han är frisk får han grepp på isen samt är mer aggressiv på isen!

Frisk Kennedy då visar han KLASSEN!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman lör 10 dec 2016, 23:50

icemask skrev:
NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:
Number 69 skrev:
NallePhu skrev:
Number 69 skrev:In med Kennedy i truppen nu!
Lägg ned nu han gör ingen skillnad iofs så kan han sänka laget mer än lyfta, Dags att du börjar inse fakta och slutar svamla i mörkret!

Jag svamlar inte, jag ger uttryck för min åsikt, vilken jag tycker är både intelligent och korrekt.

Vad anser du Kennedy bidrar med i truppen då som gör skillnad som andra har missat?
Undrar jag också nu mera för jag ser inget i han som bidrar i rätt riktning.... scratch
Det som Kennedy bidrar med ser man om man läser hans tidigare stats, han bidrar med målgivande passningar, men eftersom LHF saknar ordentliga snipers så blir det inga assists, vi brunkar ju in mål som man alltid gjort !
Jag tror att man tänkte att det löser sig bara han lägger mackor så gör man mål på chanserna, därför värvades nog Emanuelsson !
Men vad händer, jo han kommer till en klubb utan fungerande spelsystem, obefintligt PP, inga snipers mm
Svårt att leverera under de förutsättningarna !
Tror nog han ser det som ett nerköp att komma till en klubb under de förhållanderna !
Det tog ett tag innan han kom på att gör ingen annan mål så får jag börja göra det själv Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lulefan sön 11 dec 2016, 02:55

Bra match av Kennedy, sjukt skönt att han börjat komma igång på allvar!

Kennedy lyckas nästan skicka Niklas Arell över sargen: https://twitter.com/cmoresport/status/807673960083156992

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock sön 11 dec 2016, 06:33

Ja de är otroligt skönt att Tim börjat leverera hockey, måla och ge energi till laget!!!

De är bara hoppas att de fortsätter efter Jul och att hittat rätt, för då kan de bli riktigt roligt.

De är sånna här gånger man blir sjukt glad, när en spelare täpper till Käften på en och visar att man har fel.

De är väldigt få jag har kapat så hårt som Tim och hans inställning, men han får gärna fortsätta visa att jag har haft fel. Få blir gladare än jag cheers
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LuleåWinston sön 11 dec 2016, 10:37

Kapten Haddock skrev:Ja de är otroligt skönt att Tim börjat leverera hockey, måla och ge energi till laget!!!

De är bara hoppas att de fortsätter efter Jul och att hittat rätt, för då kan de bli riktigt roligt.

De är sånna här gånger man blir sjukt glad, när en spelare täpper till Käften på en och visar att man har fel.

De är väldigt få jag har kapat så hårt som Tim och hans inställning, men han får gärna fortsätta visa att jag har haft fel. Få blir gladare än jag cheers

Plus 1. Jag ha också varit hård mot han. Tycker han spelar mycket mer aggressivt nu. Och varit riktigt bra senaste 2 matcherna. Kanske är så enkelt att han spelat skadad tidigare?
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu sön 11 dec 2016, 10:59

Svårt att åka på buggarna om man är ljumskskadad hugger som sjutton i åkriktningen, Vettigt beslut av medicalteam i Luleå att plocka bort han och få han frisk igen!

Resultatet är en med aggressiv och glöd under buggarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG sön 11 dec 2016, 13:08

Har de senaste matcherna varit så bra som jag förväntade mig att han skulle vara innan säsongen. En förväntan som fram till några matcher sedan varit en av de större besvikelserna på många år. Dock har han motbevisat oss i ett par matcher nu. Kanske hade vi som krävde hans avgång där och då väldigt fel. Kanske finns det en orsak till att han inte presterat tidigare, men oavsett så är det otroligt skönt att han nu knäpper oss på näsan. Få har önskat det mer än vi kritiker som sågat honom stenhårt i vår besvikelse.

Jag är försiktigt optimistisk och kan Kennedy fortsätta på inslagen bana så kan han komma att bli en riktigt bra värvning när vi sumerar säsongen. Det känns otroligt skönt att ha fel ibland och jag hoppas verkligen att jag och andra som sågat honom har tokfel och att han fortsätter att knäppa oss på näsan.

Dock är jag inte där än att jag förväntar mig stordåd hädanefter utan vi får ta det match för match helt enkelt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Hedanders sön 11 dec 2016, 14:13

LulefanGBG skrev:Har de senaste matcherna varit så bra som jag förväntade mig att han skulle vara innan säsongen. En förväntan som fram till några matcher sedan varit en av de större besvikelserna på många år. Dock har han motbevisat oss i ett par matcher nu. Kanske hade vi som krävde hans avgång där och då väldigt fel. Kanske finns det en orsak till att han inte presterat tidigare, men oavsett så är det otroligt skönt att han nu knäpper oss på näsan. Få har önskat det mer än vi kritiker som sågat honom stenhårt i vår besvikelse.

Jag är försiktigt optimistisk och kan Kennedy fortsätta på inslagen bana så kan han komma att bli en riktigt bra värvning när vi sumerar säsongen. Det känns otroligt skönt att ha fel ibland och jag hoppas verkligen att jag och andra som sågat honom har tokfel och att han fortsätter att knäppa oss på näsan.

Dock är jag inte där än att jag förväntar mig stordåd hädanefter utan vi får ta det match för match helt enkelt.

Ja, vad ska man säga? Hoppas han motbevisar oss alla.

Och vad är bättre, egentligen? En stjärna som är seriens bästa första halvan och sedan försvinner helt när det drar ihop sig till slutspel eller en som börjar leverera efter en halv säsong och sen bara accelererar?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Redbear sön 11 dec 2016, 16:57

Det stod i en artikel på NSD att han spelat skadad. Frågan är varför Luleå låtit honom göra det? Har de inte vetat om skadan? 

Nåväl, i alla fall kul att han kan motbevisa alla som ifrågasatt honom. Hoppas det fortsätter i samma stil Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu sön 11 dec 2016, 18:02

Hoppas han håller minst samma nivå i fortsättningen också så han inte bara blixtrar till ibland men spännande blir det att följa!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken mån 12 dec 2016, 18:30

http://www.shl.se/veckans-mal

In och rösta på Kennedy!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock mån 12 dec 2016, 19:15

Urken skrev:http://www.shl.se/veckans-mal

In och rösta på Kennedy!

Han är då i klar ledning. Han har 55% av rösterna Drum
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av FrankieLampard tor 15 dec 2016, 09:05

FrankieLampard
FrankieLampard

Antal inlägg : 6
Join date : 16-03-18
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala tor 15 dec 2016, 09:19

väntat, men synd av vi ersätter med en ännu kallare spelare ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG tor 15 dec 2016, 09:37

Värdigt avslut från både Tims och Luleås sida. Fint att Tim trots allt, och att han och familjen redan beslutat att åka hem, ändå går in och gör sina bästa matcher på slutet. Skönt att han ändå fick visa vad han kan. Trist såklart för Luleå, men jag tror att mycket av hans dålig prestation över lag har med familjesituationen att göra. Verkar inte finnas något missnöje från endera parten i den här affären.

Familjen kommer dessutom alltid först så helt rätt.

Best of luck Tim!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros tor 15 dec 2016, 10:32

Det känns lite bittert att vi dragits med den helt värdelösa versionen av Kennedy i 16 matcher, sen när vi äntligen får den bra versionen, som uppenbarligen funnits gömd någonstans, så lämnar han efter två matcher.

Det hade varit kul att se om han hade kunnat fortsätta som i de två sista matcherna, då var han faktiskt en bra SHL-spelare. Men om det är bäst för familjen att göra så här, så är det ju fullt förståeligt att det blir som det blir, speciellt efter det tuffa äventyret i Ryssland.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman tor 15 dec 2016, 10:32

LulefanGBG skrev:Värdigt avslut från både Tims och Luleås sida. Fint att Tim trots allt, och att han och familjen redan beslutat att åka hem, ändå går in och gör sina bästa matcher på slutet. Skönt att han ändå fick visa vad han kan. Trist såklart för Luleå, men jag tror att mycket av hans dålig prestation över lag har med familjesituationen att göra. Verkar inte finnas något missnöje från endera parten i den här affären.

Familjen kommer dessutom alltid först så helt rätt.

Best of luck Tim!
Kanske just därför han gjorde bra matcher, någon slags sten som föll bort?
Hur som helst, känns ju lite sådär att han lämnar nu när det såg ut att äntligen kunna börja lossna men är beslutet taget så är det. Bara att tacka för insatsen, även om den inte blev vad alla hoppades på. Hoppas för hans skull att han kan hitta något bra, chansen borde åtminstone finnas att han kan få ett jobb i AHL.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GustenA tor 15 dec 2016, 10:36

Tråkigt, men om det är som det framställs så har LHF ändå agerat bra. Om situationen inte är hållbar för en spelare är det så det är helt enkelt. Synd att LHF tappar vad som hade kunnat bli en riktig hård spetsspelare.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GLHF tor 15 dec 2016, 11:35

Tråkigt att det inte funkade. Hoppas iaf att det var Kennedy själv som tog initiativet till att bryta kontraktet med tanke på hur het han faktiskt var de senaste matcherna. Den spelaren vi fick se då hade vi behövt.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask tor 15 dec 2016, 12:06

Han sänkte sixfingers, det kompenserar det mindre bra. Good luck in the future !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 8 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet