Konstantin Komarek

+74
Småland
Polyfemos
Björnkäften
Hellcop
Kraftkung
Panikvärvning
DaVoc
Monco
Dilox
Meyhem
Serkan122
Tjågen
Titan 4020
Dundernisse
Mr Bister
Hankburger
JuniorX
LinusFröbergsMustasch
Danneja
Witchfinder77
Xerzocx
Kanellängd
ski3r
PM
ezz
tibet
CKa
Micke80
MrScout
Puckad
Lulejoe
#72
farre
Lulefan
icemask
Qirren
Hedanders
Tony Moore
Rikky
Diktatorn
Sir Prozac
LHF96
Redbear
Högljudd
LulefanGBG
Norrlandstoken
Wolfhunter
Sportchefen #2
Lehto
KaptenBlodskelett
Pajala
Norlin
Urken
NeedforX
Bamsefar
Donten_
GrodanBoll
Blinders
Kagen
Donowitz
Pontaking
Dustin
Kallepedal
Jonken
Snikne Ville
Mange
Tigerman
Chris Hendrix
Johan__
Dave Rock
Beast.
Rayko
NallePhu
Salle
78 posters

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Wolfhunter tor 16 jan 2020, 23:20

Härligt Smile
Välkommen!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Sportchefen #2 tor 16 jan 2020, 23:21

Hankburger skrev:
Sportchefen #2 skrev:Enligt Mr Madhawk verkar Malmö ha fått en slant. Och han vet, för han tillhör ju klubbledningen.

Njae. MrMadHawk skriver..

"Man blir säkerligen ersatta ekonomiskt för Komarek, plus att man frigör en lön på strax över 100.000 kronor i månaden."

Med andra ord. Han spekulerar.

Nej, han vet men formulerar sig medvetet aningen vagt men ändå tydligt.
Den mest använda frasen på hans blogg är "Patrik Sylvegård har tyvärr inte gått att nå för en kommentar".
Fundera på eventuella dimridåer och dra dina egna slutsatser.
Mr Madhawk är totalt inbäddad i klubben.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Hankburger tor 16 jan 2020, 23:29

Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Sportchefen #2 skrev:Enligt Mr Madhawk verkar Malmö ha fått en slant. Och han vet, för han tillhör ju klubbledningen.

Njae. MrMadHawk skriver..

"Man blir säkerligen ersatta ekonomiskt för Komarek, plus att man frigör en lön på strax över 100.000 kronor i månaden."

Med andra ord. Han spekulerar.
Och vad säger erfarenheten om hur rätt ute Höken brukar vara när det gäller Malmö?

Min erfarenhet är att MrMadHawk oftast gör det klart när han vet och när han spekulerar. I detta fallet spekulerar han och därför ska det tas som en åsikt.. inte fakta. Hans spekulation kan absolut stämma men i sig är hans artikel inte ett belägg.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Snikne Ville tor 16 jan 2020, 23:40

Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Sportchefen #2 skrev:Enligt Mr Madhawk verkar Malmö ha fått en slant. Och han vet, för han tillhör ju klubbledningen.

Njae. MrMadHawk skriver..

"Man blir säkerligen ersatta ekonomiskt för Komarek, plus att man frigör en lön på strax över 100.000 kronor i månaden."

Med andra ord. Han spekulerar.
Och vad säger erfarenheten om hur rätt ute Höken brukar vara när det gäller Malmö?

Min erfarenhet är att MrMadHawk oftast gör det klart när han vet och när han spekulerar. I detta fallet spekulerar han och därför ska det tas som en åsikt.. inte fakta. Hans spekulation kan absolut stämma men i sig är hans artikel inte ett belägg.
OK, men det var ju inget svar på frågan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Hankburger tor 16 jan 2020, 23:57

Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Hankburger skrev:
Sportchefen #2 skrev:Enligt Mr Madhawk verkar Malmö ha fått en slant. Och han vet, för han tillhör ju klubbledningen.

Njae. MrMadHawk skriver..

"Man blir säkerligen ersatta ekonomiskt för Komarek, plus att man frigör en lön på strax över 100.000 kronor i månaden."

Med andra ord. Han spekulerar.
Och vad säger erfarenheten om hur rätt ute Höken brukar vara när det gäller Malmö?

Min erfarenhet är att MrMadHawk oftast gör det klart när han vet och när han spekulerar. I detta fallet spekulerar han och därför ska det tas som en åsikt.. inte fakta. Hans spekulation kan absolut stämma men i sig är hans artikel inte ett belägg.
OK, men det var ju inget svar på frågan.

Jag svarar väl visst på frågan? MadHawk spekulerar i detta fallet. Eller var du ute efter ett annat svar som att han brukar vara rätt ute?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Norrlandstoken fre 17 jan 2020, 06:27

Komarek gjorde det jättebra förra året, men den här säsongen har hjärnskakningen satt stora spår för prestationerna. Stundtals har det sett ut som att han blivit hårt straffad av tempot, även om skridskoåkningen aldrig varit Komareks starka sida..... Ehhhhhhe. Känns väl lite risky

Källa: Kvällsposten

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Dustin fre 17 jan 2020, 09:55

Antar det blir debut imorgon. Var ska han spela tycker ni?

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av LulefanGBG fre 17 jan 2020, 10:17

Välkommen hem!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Högljudd fre 17 jan 2020, 10:39

Määk skrev:Antar det blir debut imorgon. Var ska han spela tycker ni?

På Olles plats i 5:an och låt Olle läka, sedan skall Komarek in i pp1.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Redbear fre 17 jan 2020, 11:32

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Lehto fre 17 jan 2020, 12:07


Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av LHF96 fre 17 jan 2020, 12:09

Alltid gillat Komarek och tyckte det var synd att han lämnade men den gynnade nog hans utveckling. Grymt skoj att han är tillbaka Smile
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Urken fre 17 jan 2020, 13:23

Lite off-topic, men ändå rörande Komarek. Han har lärt sig språket grymt bra. Kommer ihåg att han lärde sig det extremt snabbt när han var i Luleå. Talar helt flytande nu, utan brytning. Very Happy

Vidare: tusan vad härligt att han är tillbaka. Jag är helnöjd. Hoppas att han kan bidra i powerplay.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Högljudd fre 17 jan 2020, 15:02

Urken skrev:Lite off-topic, men ändå rörande Komarek. Han har lärt sig språket grymt bra. Kommer ihåg att han lärde sig det extremt snabbt när han var i Luleå. Talar helt flytande nu, utan brytning. Very Happy

Vidare: tusan vad härligt att han är tillbaka. Jag är helnöjd. Hoppas att han kan bidra i powerplay.

Inte nog att han talar helt utan brytning han talar även med Luleådialekt.
Han ger ett intelektuellt intryck, en smart kille och jag välkomnar honom varmt.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Snikne Ville fre 17 jan 2020, 15:53

När hans första match blir på samma datum mot samma motstånd som när han gjorde sitt första A-lagsmål kan bara betyda att detta var förutbestämt... Very Happy
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Sir Prozac fre 17 jan 2020, 16:30

Man kunde inte bli annat än glad när man såg intervjun.
Välkommen hem!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Jonken fre 17 jan 2020, 17:34

Imorgon nätar han! "Kosta" vad det "kosta" vill! Very Happy
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Donowitz fre 17 jan 2020, 23:10

Komerek är ju riktigt farlig vid högra tekningscirkeln. Känns som att de flesta mål han gjort är direktskott därifrån. Vi lär förmodligen få se honom där i PP och tänkbart som RW om inte center i 5 mot 5.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Diktatorn fre 17 jan 2020, 23:27

Jonken skrev:Imorgon nätar han! "Kosta" vad det "kosta" vill! Very Happy

Oavsett var det landar +/- poäng mot Kovacs känns det heeeelt rätt att han kommer hem, kosta vad det vill indeed!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Blinders fre 17 jan 2020, 23:32

Känns riktigt bra att få in en spelare som vill spela för Luleå. Jag hoppas verkligen det går bra för Komarek.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Rikky fre 17 jan 2020, 23:56

Blinders88 skrev:Känns riktigt bra att få in en spelare som vill spela för Luleå. Jag hoppas verkligen det går bra för Komarek.
Verkligen! Hoppas förstås jag också och alla andra. Och jag vill tro att en annorlunda pjäs kan göra lite skillnad.
Det är 8 år sedan han spelade i Luleå. Tiden går fort..
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Jonken lör 18 jan 2020, 07:58

Är i princip redan övertygad om att Konstantin Komarek kommer vara riktigt bra i Luleå Hockey -utan att hans comeback ännu är spelad. Rejält hjärta och att det verkligen lyser om Kosta just nu -sätter garanterat även sina spår i prestationen på isen. Han kommer garanterat att lyfta Luleå Hockeys ena PP direkt.'

Hoppas att Lule Fans verkligen ger Kontantin Komarek ett varmt mottagande. (För den kärleken är GARANTERAT vara besvarad av Konstantin Komarek.)

Får Komarek bara vara hel; kommer han att leverera sitt livs hockey framöver i Luleå Hockey. Tror också att efter lite tid i LHF; kommer han också och ta ett litet steg till med rörligheten.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Tony Moore mån 27 jan 2020, 20:53

"Jag har varit oduglig - har spelat jättedåligt"

Efter ett gäng år på andra håll är Konstantin Komarek tillbaka i Luleå. I en lång intervju med hockeysverige.se berättar österrikaren om den hittills tunga återkomsten, livet som en kreativ spelare under Peter Andersson i Malmö - och hur det är att spela "Bulan-hockey".
– Det är mentalt påfrestande, säger förra säsongens succéspelare.

Efter en ettårig utflykt till Karlskrona återvände Konstantin Komarek till Malmö till förra säsongen. Återkomsten blev succéartad. Komarek gjorde 39 poäng och slutade sexa i hela SHL:s poängliga. Den här säsongen har varit tuffare.

Efter åtta poäng på 20 matcher lämnade han nyligen Malmö och återvände till Luleå, där han spelade 2008 till 2012 och tog sig från J18-laget till SHL. Nu har 27-åringen gjort tre matcher med serieledaren - och han totalsågar sitt eget spel sedan återkomsten.

– Jag har varit oduglig i alla tre. Jag har spelat jättedåligt. Alla har försökt hjälpa mig så mycket som de kan, de har hjälpt mig med vilka bågar jag ska ta på isen och sådana saker. Men det ligger hos mig att prestera. Jag kan inte komma hit och åka runt som om det vore allmänhetens åkning, dundrar han efter 3-1-segern mot Brynäs på lördagen.
– Det ligger hos mig själv, framför allt mentalt. Jag måste hitta mitt spel som jag hade förra året och som jag haft i jag vet inte hur många år innan dess. De senaste fem åren kanske, då har jag spelat jättebra ishockey. Jag kan inte vara så klen där ute nu, och åka och gömma mig.

Det är just den mentala biten som Konstantin Komarek kämpat mest med, både under säsongen och i samband med den plötsliga flytten från Malmö till Luleå.
– Det är svårt att byta lag mitt i en säsong. Sen får man inte heller glömma att oftast när man byter lag beror det på att det varit tufft mentalt på det ställe man varit på innan också, och sen ska man komma till en ny miljö på det också. Nu har jag ju en fördel i att jag känner till staden och en del människor i klubben, men allting annat är annorlunda. Allt från träningarna till hur en matchdag ser ut. Det tar ett tag att komma in i det till hundra procent, säger han och fortsätter:
– Men det går att spela bra ändå, fast man kommer till ett nytt lag. Så det där ska inte vara en ursäkt. Det är jag själv som måste börja spela bättre.

Hur mycket betyder det att du i alla fall känner till staden - och har haft "Bulan" som assisterande coach tidigare?
– Det ger en trygghet, i alla fall. Jag visste exakt hur "Bulan" var då. Sen kom jag tillbaka hit och så är han exakt likadan nu. Det betyder att jag vet hur hans ledarstil är, hur han hanterar när man spelar dåligt och när man spelar bra. Sen är det en väldigt stor trygghet att (flickvännen) Emilias familj är där också. Från att jag inte hade någon där nere så har jag den tryggheten nu. Privat har det blivit den bästa lösningen av alla, säger den nyblivne pappan Komarek.
I samband med att fjolårssuccén lämnade Malmö påbörjades en diskussion huruvida de offensivt kreativa stjärnorna kan få ut sitt max under Peter Andersson i Malmö. Spelare som Daniel Zaar, Andy Miele, Emil Molin och nu Komarek har lämnat klubben de senaste åren och gjort det bra i andra SHL-klubbar.

Men den bilden känner österrikaren inte igen.
– Jag tycker inte det är så att de inte vill ha kreativa spelare. (Jesper, assisterande tränare) Mattson är väldigt kreativ och powerplayspelet är alltid bra i Malmö. Sen är det så här, ibland fungerar det och ibland fungerar det inte. I mitt fall gick det jättebra förra året då jag fick en del förtroende och sen fick jag inte ut det i år. Men det kan ju lika gärna vara slumpen.

Vad var det då som inte fungerade i Malmö?
– Jag tycker jag spelade hyfsat bra i början av säsongen, då hade jag en bra utdelning också. Jag tror jag hade fyra mål på de fem första matcherna. Sen blev jag ju skadad däromkring och efter skadan har jag inte hittat tillbaka till mitt spel. Det måste jag jobba på. Jag måste få tillbaka självförtroendet med puck, det är där jag är bra. Men från skadan och framåt är jag inte nöjd.

Med tanke på hur bra det gick förra säsongen - kände du en större press att leverera nu?
– Ja, det gjorde jag nog. Men inte just på grund av det, att jag var bra förra året. Det gav mig snarare en trygghet, att jag vet att jag kan prestera så bra. Pressen handlade mer om att det var kontraktsår för mig och att jag hade höga mål som jag drömt om länge. Långsiktiga mål om vart jag ville. Så det var snarare jag som satte pressen på mig själv.

Medan Malmö sliter på den nedre halvan av tabellen toppar Luleå densamma. Ett Luleå som Konstantin Komarek, från håll, sett växa fram som den kanske hetaste kandidaten till SM-guldet i vår.
– Det jag kände när jag var i Malmö och såg Luleå, var att det till hundra procent var ett av två eller max tre lag som man tänkte att "de här ser jag som vinnare". Det är Luleå, ett till lag och kanske ett tredje som nog kan vinna om de får ut allting. Du kan säkert gissa vilka jag menar. När man mött Luleå så..det är verkligen som en maskin. Det är samma sak varje byte. De bara maler på och är så jävla jobbiga att möta. Och nu när man spelar i det här systemet så ser man ju att det är samma sak. De bara maler på, men har samtidigt offensivt kreativa spelare som får ut det också och gör det jättebra. Faller alla bitar på plats är Luleå ett väldigt bra lag som har chansen att gå hela vägen.

Elias Fälth gästade C More's studio under lördagen. Han hade "Bulan" Berglund som coach i Brynäs och förklarade att det inte bara var jobbigt att möta "Bulan-hockeyn" - utan även att spela den. Det fanns aldrig utrymme ens på en träning att slappna av i någon sekund här och där. Det håller också Komarek med om.
– Ja, men det måste jag säga att jag var van vid sedan innan. Peter Andersson var också väldigt strikt på träningarna och mån om att allting ska vara rätt. Så det är jag van vid. Men ja, det är mentalt påfrestande att det är så varje dag, hela tiden. Det går inte att slappna av alls, som man kanske kunde göra förut när man kunde åka runt och lattja lite på någon träning. Men det är ju bra att det är så. Jag menar, vi jobbar inte sju till fem varje dag som de med vanliga jobb. Vi har det jävligt bra. Då ska man nog  klara av att fokusera två timmar om dagen.

https://hockeysverige.se/2020/01/27/komarek-jag-har-varit-oduglig-har-spelat-jattedaligt
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Urken mån 27 jan 2020, 21:03

Kan man annat än gilla Konstantin?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Blinders mån 27 jan 2020, 21:17

Lite annat psyke på han jämfört med en viss annan spelare...

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Wolfhunter mån 27 jan 2020, 21:26

Det vore underbart om han lyckas lyfta och blir kvar. Länge.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Pajala tis 28 jan 2020, 08:20

Satan när han får gjort sitt första mål, då tror jag det släpper och han kan spela ut, kan bli en nyckelspelare i vårt PP bara bitarna faller på plats.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Hedanders ons 26 feb 2020, 11:27

12 matcher i Luleå och har gjort 8 poäng. 5 poäng på fem senaste matcherna... Tycker han har spelat bra överlag och ser gärna en förlängning!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Hedanders sön 08 mar 2020, 08:15

Snittar över 0,7 poäng per match och är jäkligt bra när det gäller.

Hoppas verkligen på en förlängning!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Qirren sön 15 mar 2020, 09:25

Enligt Ulf Engman själv på twitter så jobbar de på en förlängning vilket känns bra.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Bamsefar tis 24 mar 2020, 18:54

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Hankburger tis 24 mar 2020, 20:12


Inte förvånande däremot så är intresse bara ett intresse. Minns ni när KHL hade ett intresse för Emil Larsson? Eller Lassi? Mynnade inte ut i något. Sedan så verkar Konstantin vilja stanna även om han inte helt stänger dörren till KHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av icemask ons 25 mar 2020, 06:41

Hankburger skrev:

Inte förvånande däremot så är intresse bara ett intresse. Minns ni när KHL hade ett intresse för Emil Larsson? Eller Lassi? Mynnade inte ut i något. Sedan så verkar Konstantin vilja stanna även om han inte helt stänger dörren till KHL.
Clickbait som kommer precis efter att han i podden säger att NHL är ouppnåeligt och att KHL eventuellt ligger inom räckhåll !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Blinders ons 25 mar 2020, 09:16

Agenten som säkert beordrat Komarek att sätta lite press på Skuggan/Engman. Tror nog dom vill få Komarek på ett billigt kontrakt, under hans marknadsvärde.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Donowitz ons 25 mar 2020, 11:22

Ser också detta.

Men samtidigt lär KHL-klausul vara inskrivet i kontraktet oavsett, vilket gör att han kan lämna om rätt lag hör av sig och rätt bud kommer.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av NallePhu ons 25 mar 2020, 11:58

Ska handla om skatte skäl som jag hört varför det försvårar förhandlingarna med Komie
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av icemask ons 25 mar 2020, 12:40

NallePhu skrev:Ska handla om skatte skäl som jag hört varför det försvårar förhandlingarna med Komie
Kan du utveckla det ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av NallePhu ons 25 mar 2020, 12:43

Som jag fattat det så kan Luleå åka på en skattesmäll om dem signar hann nu, Förmodligen handlar det om ngn artistskatt misstänker jag samt att Komie bort i Danmark när han spelar i Malmö
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av icemask ons 25 mar 2020, 12:58

NallePhu skrev:Som jag fattat det så kan Luleå åka på en skattesmäll om dem signar hann nu, Förmodligen handlar det om ngn artistskatt misstänker jag samt att Komie bort i Danmark när han spelar i Malmö
Han har bott dvs folkbokförd, i Malmö på fregattgatan, sluta svamla !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av NallePhu ons 25 mar 2020, 13:25

Så tagga med och sluta hugga med hårda ord, Lätt göra det bakom en skärm so skydd
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Lulefan ons 25 mar 2020, 14:19

NallePhu skrev:Så tagga med och sluta hugga med hårda ord, Lätt göra det bakom en skärm so skydd

Börja kolla upp fakta innan du sprider dina rykten som "fakta" så kanske du slipper "hårda ord".

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Dustin fre 27 mar 2020, 13:03

Jag tror man kan få svårt att ha råd till Kosta med tanke på osäkra ekonomin. Ett kontraktsförlag med låg lön år 1 och en rejäl ökning år 2 och 3 hade kunnat vara en lösning. Samma gäller övriga spelarvärvningar.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Lehto fre 27 mar 2020, 13:57

Määk skrev:Jag tror man kan få svårt att ha råd till Kosta med tanke på osäkra ekonomin. Ett kontraktsförlag med låg lön år 1 och en rejäl ökning år 2 och 3 hade kunnat vara en lösning. Samma gäller övriga spelarvärvningar.
Tror också de kan bli tufft att förlänga honom, även om jag gärna har fel...

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Hankburger fre 27 mar 2020, 15:16

Määk skrev:Jag tror man kan få svårt att ha råd till Kosta med tanke på osäkra ekonomin. Ett kontraktsförlag med låg lön år 1 och en rejäl ökning år 2 och 3 hade kunnat vara en lösning. Samma gäller övriga spelarvärvningar.

Kom dock ihåg att Luleå blivit av med ändå hyfsat höga löneposter i form av Larsson och Kovacs samt eventuellt Lassi. Så man kan inte direkt förutsätta att man inte har råd med Komarek.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Urken fre 27 mar 2020, 15:17

Jag hade räknat med Komarek kommande säsong. Han är grym.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av farre mån 06 apr 2020, 19:27

Nu börjar jag bli lite orolig.
Dags att förlänga med Komarek innan någon annan klubb kommer in i bilden.
Han är ju så när en egen produkt man kan komma och brinner verkligen för vår klubb.
Jag hoppas man inte är dumsnåla för det kommer vi garanterat få ångra framöver.
3+1 tack!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Norrlandstoken sön 12 apr 2020, 07:45

Hoppas klubben har råd att förlänga. Tror Komarek vill

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av #72 ons 15 apr 2020, 01:02

Ett stenkast från Delfinen

E46: Konstantin Komarek – Luleå Hockey är laget i Komareks hjärta

19 Mars
70min

I veckans avsnitt möter vi Konstantin Komarek – som bland annat berättar om sina starka känslor för Luleå Hockey. "Jag kan inte riktigt svara på varför jag känner så mycket – jag har ju inte var här så länge", säger österrikaren i podcasten.
#72
#72

Antal inlägg : 7
Join date : 12-03-25
Age : 51
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Lulejoe tor 16 apr 2020, 20:46

Det får bli fjärde gången jag swishar pengar till världens bästa förening. Vill verkligen ha kvar Komarek på lång tid. Tycker alla vi supporters kan swisha valfri summa. Jag tänker iaf swisha minst en gång i månaden tills allt blir normalt igen.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Urken tor 16 apr 2020, 20:53

Lulejoe skrev:Det får bli fjärde gången jag swishar pengar till världens bästa förening. Vill verkligen ha kvar Komarek på lång tid. Tycker alla vi supporters kan swisha valfri summa. Jag tänker iaf swisha minst en gång i månaden tills allt blir normalt igen.

Fint gjort, men någonstans kan jag också tycka att hockeyspelare (som har grymt höga löner, jämförelsevis med oss vanliga Svenssons) kan gå ned i lön under sådana här perioder. Nog kan spelare få kontrakt även i dessa tider, men inte deras fantasisummor som de vanligtvis får.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Konstantin Komarek - Sida 2 Empty Sv: Konstantin Komarek

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet