Konstantin Komarek
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Konstantin Komarek
Redbear- Antal inlägg : 6792
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
– Komarek är bättre med puck än utan om man säger så, säger Friberg i C Mores sändning.
Komarek är helt under isen enligt min mening och inte alls den spelare luleå behöver att han ska vara, han behöver vara den mini Omark han har visat förut
Danneja- Antal inlägg : 752
pingu likes this post
Bamsefar and Lulejoe like this post
Pajala- Antal inlägg : 18971
pingu likes this post
Pasic, Lilja, Andreasson och en eventuell Omark och vi har ett BRA mycket starkare lag än i år, redan där. Ut med Rask, Sallinen, Komarov och sen lär Fröberg lämna för utlandet.
För att få ett bra lag, kan man inte rensa 10 spelare per säsong.
Då blir det rena rama Allsvenskan i omsättning. Stabilitet, stomme och säkerhetstänk.
Det gäller att ha rutin och hjärta i klubben också. Vi har varit relativt framgångsrika med Janne och Fabbe också. Ingen av dem särskilt flashiga, men ack så viktiga för stommen och stabiliteten inom klubben.
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
LinusFröbergsMustasch skrev:Viktigt med en stabil stomme.
Pasic, Lilja, Andreasson och en eventuell Omark och vi har ett BRA mycket starkare lag än i år, redan där. Ut med Rask, Sallinen, Komarov och sen lär Fröberg lämna för utlandet.
För att få ett bra lag, kan man inte rensa 10 spelare per säsong.
Då blir det rena rama Allsvenskan i omsättning. Stabilitet, stomme och säkerhetstänk.
Det gäller att ha rutin och hjärta i klubben också. Vi har varit relativt framgångsrika med Janne och Fabbe också. Ingen av dem särskilt flashiga, men ack så viktiga för stommen och stabiliteten inom klubben.
Vi vann inte guld med dom heller, att bli för nostalgisk och bara försöka behålla spelare pga anknytning och inte kompetens funkar inte heller.
Dessa spelare har blivit sämre helt enkelt.
Berglund och komarek tillhör just dessa, Einars kontrakt på 5 år är väl också något som man måste ifrågasätta, han är ett mysterium.
Visst ska man behålla en stomme i laget men då ska den också bestå av spelare som lyfter laget.
pingu, farre and Dundernisse like this post
Pajala skrev:Hur ska vi få ett bättre lag om vi behåller spelarna år efter år?
Det är en illusion att tro att man kan fylla på ett lag i SHL med ständigt bättre spelare. Marknaden ser inte ut så och det måste man bara tugga i sig. Att hålla på och yla år efter år att laget inte har tillräckligt bra spelare är helt meningslöst. De rikaste ligorna kan ju bygga lag som har en stomme av riktigt bra spelare. I de inte lika rika ligorna måste man också ha en stomme i lagen men den är mycket svårare att upprätthålla med de spelare man skulle vilja ha. Alltså måste man väva ihop någonting med spelare som inte är alltför eftertraktade på marknaden och med hyggligt stort inslag av kommande spelare som förmodas ta sig vidare med tiden. Är det svårt att begripa?
JuniorX- Antal inlägg : 4220
Bamsefar, Puckad and Hankburger like this post
JuniorX skrev:Pajala skrev:Hur ska vi få ett bättre lag om vi behåller spelarna år efter år?
Det är en illusion att tro att man kan fylla på ett lag i SHL med ständigt bättre spelare. Marknaden ser inte ut så och det måste man bara tugga i sig. Att hålla på och yla år efter år att laget inte har tillräckligt bra spelare är helt meningslöst. De rikaste ligorna kan ju bygga lag som har en stomme av riktigt bra spelare. I de inte lika rika ligorna måste man också ha en stomme i lagen men den är mycket svårare att upprätthålla med de spelare man skulle vilja ha. Alltså måste man väva ihop någonting med spelare som inte är alltför eftertraktade på marknaden och med hyggligt stort inslag av kommande spelare som förmodas ta sig vidare med tiden. Är det svårt att begripa?
Det är enkelt att begripa, Luleå lyckas inte ta steget vidare, att så många spelare blir sämre men vi kommer säkert att försöka signa majoriteten av dom ändå och vi fortsätter att missa guldet, snart 30 års väntan.
pingu likes this post
Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:Hur ska vi få ett bättre lag om vi behåller spelarna år efter år?
Det är enkelt att begripa, Luleå lyckas inte ta steget vidare, att så många spelare blir sämre men vi kommer säkert att försöka signa majoriteten av dom ändå och vi fortsätter att missa guldet, snart 30 års väntan.
Bara för att man har en stomme innebär det inte att man inte kan värva in spets och vinna SM-guld. Varje lag har en stomme av spelare. Frölunda har ju t.ex. spelare som Lasu, Lundqvist, Olsen. FBK har Åslund, Lundh etc. Osexiga namn som bidrar till stommen. Man kan inte gå ut och värva ihop nya lag år in och år ut.. då blir man ju som Modo och åker ut förr eller senare.
Så din analys är onödigt svart och vit.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:Hur ska vi få ett bättre lag om vi behåller spelarna år efter år?
Bara för att man har en stomme innebär det inte att man inte kan värva in spets och vinna SM-guld. Varje lag har en stomme av spelare. Frölunda har ju t.ex. spelare som Lasu, Lundqvist, Olsen. FBK har Åslund, Lundh etc. Osexiga namn som bidrar till stommen. Man kan inte gå ut och värva ihop nya lag år in och år ut.. då blir man ju som Modo och åker ut förr eller senare.
Man måste sikta högt ibland, Luleås stomme är just nu inte tillräckligt bra.
Håller inte med dig. Det är snarare spetsen som inte riktigt håller och att byta ut stommen kommer inte att ändra på detta.Pajala skrev:Hankburger skrev:Pajala skrev:JuniorX skrev:Pajala skrev:Hur ska vi få ett bättre lag om vi behåller spelarna år efter år?
Man måste sikta högt ibland, Luleås stomme är just nu inte tillräckligt bra.
Tony Moore and Polyfemos like this post
Mr Bister- Antal inlägg : 1524
Lehto likes this post
Kreativ lina eller skeppa. En 4c bör kunna försvara.Mr Bister skrev:Komarek ska vi behålla som en 4:e center
Dundernisse- Antal inlägg : 2928
Mr Bister skrev:Komarek ska vi behålla som en 4:e center
Tycker det vore fullständigt slöseri att sätta en spelare som Komarek i en fjärdekedja. Speciellt på det sättet som Luleå och Bulan nyttjar den.
Dundernisse likes this post
Komarek bröt fingret igår å blir borta 4 veckor .
Titan 4020- Antal inlägg : 199
...Titan 4020 skrev:Går inge bra nu !
Komarek bröt fingret igår å blir borta 4 veckor .
Blinders- Antal inlägg : 5278
Kanellängd- Antal inlägg : 875
Kanellängd skrev:Man måste nästan skratta åt eländet. Vilket helvete det är nu. Vill bara få skiten överstökad.
Pajala and Kanellängd like this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6551
Lehto likes this post
Tjågen- Antal inlägg : 142
Dustin- Antal inlägg : 7279
Dustin skrev:Komarek har nog gjort sin sista match i Luleåtröjan.
Alla tycker vi olika men här är jag beredd att hålla med .
pingu and Jojjan like this post
Redbear- Antal inlägg : 6792
#Titan4020 skrev det som enligt honom är barndomskompis med Ulf Engman.Redbear skrev:Vart står det om att Komarek brutit ett finger?
Redbear likes this post
Serkan122- Antal inlägg : 3332
Urken, Redbear, Lehto, Blitzwagen, Serkan122 and grottmannen like this post
Redbear, Dustin, kokostrollet, Donowitz, Puckad, Kneten, Serkan122 and Titan 4020 like this post
Hedanders- Antal inlägg : 2107
Hedanders skrev:Konstigt att inte nån Media skrivit om ett brutet finger på Komarek.
Kanske inte så bra av mig men gissar att Luleå är tyst så länge det går .
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Meyhem- Antal inlägg : 101
Polyfemos and Lulejoe like this post
Känns ju märkligt om han inte får förlängt när han presterar såhär + hans stora Lulehjärta.Meyhem skrev:Hoppas att Komarek får kontrakt. Spelar med så mycket hjärta för laget.
Lulejoe- Antal inlägg : 169
Årets säsong är en besvikelse och vi skriker oss hesa på Skuggans inkompetens. Då kan vi inte sitta och vilja förlänga med varenda jävel i laget. Hur mycket det än skulle kännas bra.
Vi måste gå på prestation över tid.
Det är bara att bestämma sig. Vill vi bättre? Då måste vissa bort. Som Komarek enligt mig.
Är vi nöjda med en tiondeplats och med flyt respass i kvarten varje säsong? Förläng då för all del.
Dilox- Antal inlägg : 742
Urken, pingu, PM, Pajala, Kneten and Jokerman ll like this post
Och vilka tycker du har lyst starkt denna sässe när hela laget strugglat, med undantag för Shinnimins senaste 15 matcher?Dilox skrev:Komarek var grym idag. Och har ett stort hjärta. Det tror jag ingen tvivlar på. Men har han presterat som idag i flera matcher i rad? Nej. Har han varit en av våra bättre spelare i år? Nej. Är han bättre än ifjol? Nej.
Årets säsong är en besvikelse och vi skriker oss hesa på Skuggans inkompetens. Då kan vi inte sitta och vilja förlänga med varenda jävel i laget. Hur mycket det än skulle kännas bra.
Det är bara att bestämma sig. Vill vi bättre? Då måste vissa bort. Som Komarek enligt mig.
Är vi nöjda med en tiondeplats och med flyt respass i kvarten varje säsong? Förläng då för all del.
Snikne Ville skrev:Och vilka tycker du har lyst starkt denna sässe när hela laget strugglat, med undantag för Shinnimins senaste 15 matcher?Dilox skrev:Komarek var grym idag. Och har ett stort hjärta. Det tror jag ingen tvivlar på. Men har han presterat som idag i flera matcher i rad? Nej. Har han varit en av våra bättre spelare i år? Nej. Är han bättre än ifjol? Nej.
Det är inte många. Men inte jag som sitter och vill förlänga till höger och vänster heller.
Jag håller med. Samtidigt undrar jag om våra nyförvärv är nog bra? Håller dom i SHL? Även om Omark och Andreasson kommer så saknas det två forwards, en bra center och en till etablerad målskytt, och även en-två backar beroende på vad Honka bestämmer sig för. Jag hade gärna sett Fröberg i laget istället för Connolly och sedan är ju Kempe ett osäkert kort också. Även om jag gillar Komarek och även Mattsson så måste vi ha in bättre spelare för att vinna det där guldet. Sedan pratas det om att få in Joel Kant i laget. Vart ska han få plats? Och andra juniorer? Förhoppningsvis är nyförvärven riktigt bra och Kempe blir helt återställd och hittar en hög nivå på sitt spel igen samtidigt som vi får in mer spets eller så får vi en till mellansäsong.Dilox skrev:Komarek var grym idag. Och har ett stort hjärta. Det tror jag ingen tvivlar på. Men har han presterat som idag i flera matcher i rad? Nej. Har han varit en av våra bättre spelare i år? Nej. Är han bättre än ifjol? Nej.
Monco- Antal inlägg : 345
Spelat 45 matcher och trots det en av sina svagaste senior säsonger poängmässigt. Tjecken som ska in kommer ta hans roll och annars är det bättre att satsa på Nikupeteri eller annan ung spelare i hans roll.
Har ett stort luleå hjärta men Luleå kan inte fortsätta satsa på spelare bara för att de kommer från föreningen...
DaVoc- Antal inlägg : 262
pingu likes this post
Spot on i analysen!DaVoc skrev:Prestationen över tid för Komarek är för dålig för att förlänga. Bara titta på alltid han har fått i PP2 utan att uträtta särskilt mycket. Söker mycket svåra passningar och har under grundserien försökt sig på stort antal dragningar och individuella prestationer som han inte klarar. Nej, om vi vill att laget ska lyfta nästa säsong så måste det rensas ut i truppen och Komarek är en av de spelarna som inte kan vara kvar.
Spelat 45 matcher och trots det en av sina svagaste senior säsonger poängmässigt. Tjecken som ska in kommer ta hans roll och annars är det bättre att satsa på Nikupeteri eller annan ung spelare i hans roll.
Har ett stort luleå hjärta men Luleå kan inte fortsätta satsa på spelare bara för att de kommer från föreningen...
NallePhu- Antal inlägg : 18747
pingu likes this post
Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Sportchefen #2 likes this post
Snikne Ville skrev:Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Och hur skall han få plats?
Serkan122 likes this post
"I mitt Luleå". Hur klubben resonerar vet jag inte. Men jag anser att de resonerar fel om Kosta inte bli kvar.Hankburger skrev:Snikne Ville skrev:Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Zdrahal, Pasic, Kempe och Lilja är ju ändå chansningar men är väldigt trångt om Fröberg, Tyrre och Komarek ska stanna.Snikne Ville skrev:"I mitt Luleå". Hur klubben resonerar vet jag inte. Men jag anser att de resonerar fel om Kosta inte bli kvar.Hankburger skrev:Snikne Ville skrev:Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Omark - Tyrre - Andreasson
Zdrahal - Kempe - Pasic
Komarek - Fröberg - Shinnimin
Lilja - Connolly - Einar
JB
Vill ha Lilja högre upp samt tror vi Connolly köper en roll som fjärde center? Nja på den.
Han levererar inte upp till den nivå han ska liksom, Då finns inte plats för han hur än bra han helt plötsligt är!Snikne Ville skrev:"I mitt Luleå". Hur klubben resonerar vet jag inte. Men jag anser att de resonerar fel om Kosta inte bli kvar.Hankburger skrev:Snikne Ville skrev:Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Man har redan ersatt han med Tjecken som ska in där och förmodligen blir Fröberg kvar efter det man hört, Komarek har fått beskedet att söka sig vidare från Luleå och det har han själv bekräftat dessutom till media!
pingu and Kneten like this post
Omark - Tyrre/Ny - PontaSerkan122 skrev:Zdrahal, Pasic, Kempe och Lilja är ju ändå chansningar men är väldigt trångt om Fröberg, Tyrre och Komarek ska stanna.Snikne Ville skrev:"I mitt Luleå". Hur klubben resonerar vet jag inte. Men jag anser att de resonerar fel om Kosta inte bli kvar.Hankburger skrev:Snikne Ville skrev:Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Zdrahal - Kempe - Pasic
Lilja - Connolly - Einar
JB
Vill ha Lilja högre upp samt tror vi Connolly köper en roll som fjärde center? Nja på den.
Zdrahl - Fröet - Shinnimin
Lilja - JC - Pasic
Junior - Kempe - Einar
JB städgumman
Kempe i fjärde? + Komarek är inte med där men om alla dessa skulle stanna har vi på förhand 4 starka kedjor..NallePhu skrev:Omark - Tyrre/Ny - PontaSerkan122 skrev:Zdrahal, Pasic, Kempe och Lilja är ju ändå chansningar men är väldigt trångt om Fröberg, Tyrre och Komarek ska stanna.Snikne Ville skrev:"I mitt Luleå". Hur klubben resonerar vet jag inte. Men jag anser att de resonerar fel om Kosta inte bli kvar.Hankburger skrev:Snikne Ville skrev:Punkt jävla slut.Snikne Ville skrev:I mitt Luleå skulle Kosta vara kvar, dock där kan skall vara d v s som center. Jonas som fjärde, Kosta som tredje och mer pulver på första o andra än vi kommer att ha nästa sässe.
Zdrahal - Kempe - Pasic
Lilja - Connolly - Einar
JB
Zdrahl - Fröet - Shinnimin
Lilja - JC - Pasic
Junior - Kempe - Einar
JB städgumman
Vill han vara kvar billigt och slåss om det och vill vi ha en väldigt bred trupp. Absolut förläng. Men vi kan inte ha samma lag nästa år och tro att det helt plötsligt blir bra igen.
Tuffa beslut måste tas. Det vet vi. Och alla kommer inte gilla alla beslut. Det vet vi också.
Urken, NallePhu, pingu, Mr Bister, Kneten, Hankburger, Xerzocx and DaVoc like this post
Dilox skrev:Komarek har varit grym i två matcher nu. Absolut. Men han har haft två år på sig att visa det här. Två år mot två matcher.
Vill han vara kvar billigt och slåss om det och vill vi ha en väldigt bred trupp. Absolut förläng. Men vi kan inte ha samma lag nästa år och tro att det helt plötsligt blir bra igen.
Tuffa beslut måste tas. Det vet vi. Och alla kommer inte gilla alla beslut. Det vet vi också.
Komarek har varit bra hela våren, löjligt att du ska snacka ner honom om försöka få det till att han endast levererat dessa två matcher.
Panikvärvning- Antal inlägg : 743
2+6 och 10+ senaste 10 matcherna.Panikvärvning skrev:Dilox skrev:Komarek har varit grym i två matcher nu. Absolut. Men han har haft två år på sig att visa det här. Två år mot två matcher.
Komarek har varit bra hela våren, löjligt att du ska snacka ner honom om försöka få det till att han endast levererat dessa två matcher.
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7