Konstantin Komarek
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Konstantin Komarek
Samtidigt måste luleå betala mer för att få ett mer slagkraftigt och bredare lag till nästa säsong.
4 lina med Komarek - Connolly - Mattsson/Einar/Berglund/Olausson skulle absolut vara möjligt.
Björnkäften- Antal inlägg : 524
Björnkäften skrev:Tar Komarek före Einar och Nikupetteri alla dagar i veckan faktiskt, problemet är att Einar har avtal samt att Komarek har betydligt högre lön en Nikupetteri, samtidigt kan Niku bli utlånad och visst Komarek kan säkert spela för ett billigare avtal men han kommer inte att gå ner så jävla mycket lön oavsett hur stort hjärta för klubban han har.
Samtidigt måste luleå betala mer för att få ett mer slagkraftigt och bredare lag till nästa säsong.
4 lina med Komarek - Connolly - Mattsson/Einar/Berglund/Olausson skulle absolut vara möjligt.
Komarek har levererat ca 3 matcher på hela hans kontrakt. Vill vi vinna SM-Guld måste vi få ett BÄTTRE lag och det blir vi inte om vi fortsätter behålla de som inte levererar. Komarek är inte nog bra för att spela i en toppline i SHL och inte nog bra defensivt för att spela i en bottenline.
Pontaking- Antal inlägg : 1280
NallePhu, pingu, Hankburger and SatanicPanic like this post
DaVoc- Antal inlägg : 262
pingu, Pontaking, Hankburger and LinusFröbergsMustasch like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4171
PM, Redbear, Jonken, Kagen, Puckad, Lehto, Kanellängd and like this post
67, 24 och 71 en riktigt fin spelande lina värd en fortsättning, men nu blev det inte så. Tack och lycka till Kosta!
Polyfemos- Antal inlägg : 1661
Redbear, håkke, Lehto, Lulejoe and grottmannen like this post
Tack för de här två säsongerna i Luleå, Konstantin Komarek. Vi får se om det blir en ny sväng någon gång i framtiden. pic.twitter.com/yxaa0Fb7AJ
— Anton (@antonj85) March 30, 2023
Bara att gratulera VIK, tycker Kosta är alldeles för bra för HA.Serkan122 skrev:Komarek till Västerås
Snikne Ville- Antal inlägg : 6437
Puckad, Blitzwagen, Serkan122 and Småland like this post
Komarek och Patrik Berglund i förstalinan, lär bli många poäng.Snikne Ville skrev:Bara att gratulera VIK, tycker Kosta är alldeles för bra för HA.Serkan122 skrev:Komarek till Västerås
Blinders- Antal inlägg : 5192
Hade inte velat ha Berglund i mitt lag… ”– De ville att jag skulle skriva på nu, men de var så jävla dåliga i år så jag ville hålla mig borta, säger Berglund”. Samt allt det som hände i Brynäs.Blinders skrev:Komarek och Patrik Berglund i förstalinan, lär bli många poäng.Snikne Ville skrev:Bara att gratulera VIK, tycker Kosta är alldeles för bra för HA.Serkan122 skrev:Komarek till Västerås
Serkan122- Antal inlägg : 2960
Oj, trodde ändå någon klubb i SHL skulle rycka i honom, alternativt Liiga/DEL. Hoppas det går bra och han får hålla sig frisk.Serkan122 skrev:Komarek till Västerås
Småland- Antal inlägg : 882
Klagenfurt ville ha han sak samma RB Salzburg men tror han hellre ville spela i Sverige då blev det Västerås!Småland skrev:Oj, trodde ändå någon klubb i SHL skulle rycka i honom, alternativt Liiga/DEL. Hoppas det går bra och han får hålla sig frisk.Serkan122 skrev:Komarek till Västerås
NallePhu- Antal inlägg : 18358
Bra för Konsta. Men det kändes inte bra. Det känns inte bra alls.NallePhu skrev:Klagenfurt ville ha han sak samma RB Salzburg men tror han hellre ville spela i Sverige då blev det Västerås!Småland skrev:Oj, trodde ändå någon klubb i SHL skulle rycka i honom, alternativt Liiga/DEL. Hoppas det går bra och han får hålla sig frisk.Serkan122 skrev:Komarek till Västerås
Burskydd- Antal inlägg : 581
Puckad likes this post
Undrar om han får Bulan som kedjekamrat?
Lehto- Antal inlägg : 764
Han är kanske inte återställd efter skridsko skenan över handleden.Burskydd skrev:Nog borde väl Komarek spela i Österrikiska VM-laget ??
Puckad- Antal inlägg : 11179
Det stämmer säkertPuckad skrev:Han är kanske inte återställd efter skridsko skenan över handleden.Burskydd skrev:Nog borde väl Komarek spela i Österrikiska VM-laget ??
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Kn18J4/hockeyallsvenskan-de-25-basta-nyforvarven-2023
1) Konstantin Komarek, 30, Västerås
Position: Forward
Kommer från: Luleå
Kommentar: Det är hugget som stucket bland toppnamnen om vem som kniper förstaplatsen, men jag tror att Komarek kommer göra störst skillnad för sitt lag. Ett statement av Västerås som visar att de menar allvar med sin satsning. Österrikaren som pratar klockrent Lulemål tvingades lämna Luleå för tredje gången i karriären. Har haft lite skadeproblem de två senaste säsongerna och poängproduktionen har dalat något. Har ändå snittat nästan en halv poäng per match på drygt 300 framträdanden i SHL och är ett av Västerås mest meriterade nyförvärv någonsin. Är värvad som center, vass i powerplay och förväntningarna är rejält uppskruvade i gurkstaden. En omtyckt lagkamrat som måste klassas som ett riktigt kap, även om jag vill poängtera att bättre spelare tagit steget ned till hockeyallsvenskan utan att dominera.
Metheuz- Antal inlägg : 734
Dustin- Antal inlägg : 7023
PM, Jonken, kokostrollet, Pontaking, Puckad, Kneten, Hankburger and like this post
Han satt förövrigt avgörande straffen mot SSK, och var högst inblandad i 2 mål framåt.
Puckad likes this post
Puckad- Antal inlägg : 11179
Lehto likes this post
Jonken- Antal inlägg : 6879
Hade vi behållt Komarek istället för Zdrahal och fått Fröberg att stanna tror jag vi hade varit i en helt annan situation nu.
Vi hade suttit i samma skit oavsett tyvärr!Serkan122 skrev:Komarek fortsätter att producera 11+26 (37 poäng) på nu 30 matcher, 2 och en halv period kvar i matchen.
Hade vi behållt Komarek istället för Zdrahal och fått Fröberg att stanna tror jag vi hade varit i en helt annan situation nu.
Ja framför allt Fröberg hade varit bra att behålla.Serkan122 skrev:Komarek fortsätter att producera 11+26 (37 poäng) på nu 30 matcher, 2 och en halv period kvar i matchen.
GustenA- Antal inlägg : 3085
Stålis16 likes this post
Med Fröberg och Komarek i laget? Tyvärr väldigt svårt att se det.NallePhu skrev:Vi hade suttit i samma skit oavsett tyvärr!Serkan122 skrev:Komarek fortsätter att producera 11+26 (37 poäng) på nu 30 matcher, 2 och en halv period kvar i matchen.
Omark - Tyrväinen - Eklind
Pasic - Connolly - Andréasson
Komarek - Fröberg - Shinnimin
Hedqvist - Berglund - Nikupeteri
Einar - Olausson - Brodecki som vi också har nu då.
+ en toppvärvning som ersättare till Kempe.
Fröberg ja han kunde jag behållit!Serkan122 skrev:Med Fröberg och Komarek i laget? Tyvärr väldigt svårt att se det.NallePhu skrev:Vi hade suttit i samma skit oavsett tyvärr!Serkan122 skrev:Komarek fortsätter att producera 11+26 (37 poäng) på nu 30 matcher, 2 och en halv period kvar i matchen.
Omark - Tyrväinen - Eklind
Pasic - Connolly - Andréasson
Komarek - Fröberg - Shinnimin
Hedqvist - Berglund - Nikupeteri
Einar - Olausson - Brodecki som vi också har nu då.
+ en toppvärvning som ersättare till Kempe.
Komarek NEJ inte för det han skulle ha mot det han gjorde, Så NEj Komarek gör ingen skillnad till hur det ser ut och har sett ut!
SatanicPanic likes this post
Serkan122 skrev:Komarek fortsätter att producera 11+26 (37 poäng) på nu 30 matcher, 2 och en halv period kvar i matchen.
Tycker jag inte. Komarek kom helt enkelt inte till rätta i Luleå (rent poängmässigt) och han kunde inte hålla sig hel. Att han producerar i HA är kul för honom definitivt men det är ingen värdemätare vad han skulle kunna prestera i SHL. Att påstå att man borde behållit honom istället för att värva Zdrahal är bara att vara efterklok. Det var en logisk värvning vid tidpunkten.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Hjalmar_Vuopio and Braun like this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6437
Verkar gå bra i Västerås!
Väldigt konstig säsong från laget dock, men samtidigt har dom väl 8st ordinarie spelare skadade + att dom nu förlorade en av sina bättre spelare då Leksand kallade hem Hellberg.
Men såklart är många besvikna när dom ligger 11a i tabellen och dom har gett sken av en mycket högre målsättning även om jag personligen hade tippat dom 6-8 plats.
Efter att ha lyssnat på Sanny&Svensson podden så insåg jag också att det bara är att kasta in handduken och försöka sälja av så många som möjligt, hoppas att Brynäs går upp och satsa fullt nästa säsong.
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
|
|