Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
Vexet
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters

Sida 3 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask lör 26 sep 2015, 10:46

ski3r skrev:Om valet står mellan ABC och bli förnedrade på hemmaplan så är valet enkelt i min bok. Jag tror dock inte att det är så svart och vitt, det måste finnas en gyllene medelväg. Frågan är om Fagervall är mannen att hitta den, men några matcher till bör han dock få på sig.
+1, många bittra här inne som tagit ut guldet i förskott, ca halva laget nytt och det gått 3 omgångar och man kräver vinst i varje match !
Personligen hoppas jag på guld men jag tror inte det blir i år, på 2-3 år så är vi där men kanske inte i år, lagbygget är långsiktigt med sikte på långvarig tid på toppen,
Man kommer att låta spelare spela ut vissa kontrakt och sen byta mot bättre tex Petrell, Foppa och Fabbe !
Ja även om man kan tacklas, kämpa, spela box mm så måste man kunna göra mål när man får chanserna !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4156
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 10:56

icemask skrev:
ski3r skrev:Om valet står mellan ABC och bli förnedrade på hemmaplan så är valet enkelt i min bok. Jag tror dock inte att det är så svart och vitt, det måste finnas en gyllene medelväg. Frågan är om Fagervall är mannen att hitta den, men några matcher till bör han dock få på sig.
+1, många bittra här inne som tagit ut guldet i förskott, ca halva laget nytt och det gått 3 omgångar och man kräver vinst i varje match !
Personligen hoppas jag på guld men jag tror inte det blir i år, på 2-3 år så är vi där men kanske inte i år, lagbygget är långsiktigt med sikte på långvarig tid på toppen,
Man kommer att låta spelare spela ut vissa kontrakt och sen byta mot bättre tex  Petrell, Foppa och Fabbe !
Ja även om man kan tacklas, kämpa, spela box mm så måste man kunna göra mål när man får chanserna !

Tror nog många "bittra" är bittra oavsett läget faktiskt Smile Men förluster hör till sporten så att säga, fast är duktigt avklädda två hemmamatcher i rad, även om det är tidigt på säsongen så kan man önska sig förmågan att kunna ställa om till enklare spel periodvis när man blir översköljda. Nu fortsätter det istället med att vara total hönsgård och räddningen består av Danne och Lassi som håller nere siffrorna. 

Men långsiktigt så håller jag mig på den sidan som ser att Luleå ska ha ett eget spel och kunna spela sig ur stress och press. Mot mittzonsmurar får man dumpa, även i egen zon så ska man kunna göra en patenterad Robin Jonsson. Men grundiden bör bestå av att spela in ett eget spel, med långsiktiga mål så är det väl bättre att hela föreningen får in samma sorts tänk på hur uppspelen ska se ut.

Som du nämner är det tidigt på säsongen, men är väl även tidigt att redan nu ge upp hoppet och drömmarna om bra uppspel?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask lör 26 sep 2015, 11:03

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
icemask skrev:
Snikne Ville skrev:
icemask skrev:
Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Men om spelarna inte klarar av det av nämnda anledningar så är det ju fel på systemet.
Man kan ju inte ha ett spelsystem som spelarna inte klarar av när det blir tuffare motstånd.
Så var det ju ifjol och då blev det tillbaka till "ABC-hockey". Har vi verkligen värvat vår dyraste trupp någonsin o målat väggarna i guld för att spela ABC?
Om ABC vinner matcher så ja då ska vi spela det !
Mot SKE så var det de backar som spelade sarg ut direkt i och flyttar ut spelet i mittzon som klarade sig bäst, Janne, Sigalet, Mikkelsson, till viss del Melart !
Oskasson o Schira mycket puckkladd o finlir som inte gör någon glad !
Skulle vara intressant att se Själlin som inte gjort bort sig under försäsongen
Eftersom att ABC inte vinner titlar så bör inte lag med guldambitioner ägna sig åt det.
Då blir vi först med det !
Lycka till.

Börja dumpa puck från egen zon redan känns väl så där fräscht. Visst att man får dumpa lite mer än man tänkt i förväg mot t.ex. Färjestad som bara ställer upp i mittzon, men då är det ju att dumpa förbi mittzon. Men att börja dumpa från förlängd målvaktslinje mot Skellefteå, är väl precis vad Skellefteå vill se. Sedan äter man upp i mittzon och vänder igen.
Jag säger inte att vi ska dumpa puck vi ska spela ut den ur området där motståndaren inte ska få erövra den !
Under matchen igår så bågar forwards i mittzon, dvs ingen avlastning vid sarg i egen zon, då är det till mittzon pucken ska om det är där forwards är !
Antingen så drar man ner en forward till egen zon (med följd att man förlägger en större del av spelet i vår zon, där man INTE ska vara) eller så slår backarna puck sarg ut så forwards kan jobba från mittzon och framåt, inte snygga frånvändningar bakom mål eller snygga dragningar på stötande forwards !
Tyvärr så har vi bara en spelfördelande center, Lagace och 2 defensiva Masto o Granis, Harju vete faan vad han är inte spelfördelande center i alla fall, jag kan förstå att man sätter honom dit tills Wallmark börjar spela igen men det är knappt en nödlösning !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4156
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 11:13

icemask skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
icemask skrev:
Snikne Ville skrev:
icemask skrev:
Snikne Ville skrev:
Så var det ju ifjol och då blev det tillbaka till "ABC-hockey". Har vi verkligen värvat vår dyraste trupp någonsin o målat väggarna i guld för att spela ABC?
Om ABC vinner matcher så ja då ska vi spela det !
Mot SKE så var det de backar som spelade sarg ut direkt i och flyttar ut spelet i mittzon som klarade sig bäst, Janne, Sigalet, Mikkelsson, till viss del Melart !
Oskasson o Schira mycket puckkladd o finlir som inte gör någon glad !
Skulle vara intressant att se Själlin som inte gjort bort sig under försäsongen
Eftersom att ABC inte vinner titlar så bör inte lag med guldambitioner ägna sig åt det.
Då blir vi först med det !
Lycka till.

Börja dumpa puck från egen zon redan känns väl så där fräscht. Visst att man får dumpa lite mer än man tänkt i förväg mot t.ex. Färjestad som bara ställer upp i mittzon, men då är det ju att dumpa förbi mittzon. Men att börja dumpa från förlängd målvaktslinje mot Skellefteå, är väl precis vad Skellefteå vill se. Sedan äter man upp i mittzon och vänder igen.
Jag säger inte att vi ska dumpa puck vi ska spela ut den ur området där motståndaren inte ska få erövra den !
Under matchen igår så bågar forwards i mittzon, dvs ingen avlastning vid sarg i egen zon, då är det till mittzon pucken ska om det är där forwards är !
Antingen så drar man ner en forward till egen zon (med följd att man förlägger en större del av spelet i vår zon, där man INTE ska vara) eller så slår backarna puck sarg ut så forwards kan jobba från mittzon och framåt, inte snygga frånvändningar bakom mål eller snygga dragningar på stötande forwards !
Tyvärr så har vi bara en spelfördelande center, Lagace och 2 defensiva Masto o Granis, Harju vete faan vad han är inte spelfördelande center i alla fall, jag kan förstå att man sätter honom dit tills Wallmark börjar spela igen men det är knappt en nödlösning !

Fast lösningen blir väl inte att backarna ska börja försöka lobba ut pucken i mittzon? Är ganska svårt att vinna såna puckar för spelarna. En stor anledning till att många backar spelar fast sig själva är bristen på spelalternativ för att anfallarna är som bortblåsta i många uppspel. Dom få gånger anfallarna går ner längs sargerna kan högt checkande lag likt Skellefteå bara stänga dessa spelvägar, sedan lyser centern med sin frånvaro i mitten och så är det tämligen svårt att få igång något anfall.

Backarna får kamma sig, men framför allt måste anfallarna och centrarna börja visa sig och ta lite ansvar i egen zon.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask lör 26 sep 2015, 11:21

Rönken skrev:
icemask skrev:
ski3r skrev:Om valet står mellan ABC och bli förnedrade på hemmaplan så är valet enkelt i min bok. Jag tror dock inte att det är så svart och vitt, det måste finnas en gyllene medelväg. Frågan är om Fagervall är mannen att hitta den, men några matcher till bör han dock få på sig.
+1, många bittra här inne som tagit ut guldet i förskott, ca halva laget nytt och det gått 3 omgångar och man kräver vinst i varje match !
Personligen hoppas jag på guld men jag tror inte det blir i år, på 2-3 år så är vi där men kanske inte i år, lagbygget är långsiktigt med sikte på långvarig tid på toppen,
Man kommer att låta spelare spela ut vissa kontrakt och sen byta mot bättre tex  Petrell, Foppa och Fabbe !
Ja även om man kan tacklas, kämpa, spela box mm så måste man kunna göra mål när man får chanserna !

Tror nog många "bittra" är bittra oavsett läget faktiskt Smile Men förluster hör till sporten så att säga, fast är duktigt avklädda två hemmamatcher i rad, även om det är tidigt på säsongen så kan man önska sig förmågan att kunna ställa om till enklare spel periodvis när man blir översköljda. Nu fortsätter det istället med att vara total hönsgård och räddningen består av Danne och Lassi som håller nere siffrorna. 

Men långsiktigt så håller jag mig på den sidan som ser att Luleå ska ha ett eget spel och kunna spela sig ur stress och press. Mot mittzonsmurar får man dumpa, även i egen zon så ska man kunna göra en patenterad Robin Jonsson. Men grundiden bör bestå av att spela in ett eget spel, med långsiktiga mål så är det väl bättre att hela föreningen får in samma sorts tänk på hur uppspelen ska se ut.

Som du nämner är det tidigt på säsongen, men är väl även tidigt att redan nu ge upp hoppet och drömmarna om bra uppspel?
Jag håller helt med om att det är ett eget spel vi ska ha och jag håller helt med om att man måste kunna spela ett enklare spel under press !
När jag menar sarg ut så menar jag att man på ett säkert sätt slår ett första pass (behöver inte vara plexi ut, kan slås längs isen) förbi checkande forward ut i mittzon, fast det kanske ska skrivas på avlastande egen forward, som du skriver så lyser de med sin frånvaro i dagsläget !
Eftersom speliden inte riktigt framgår ännu så har jag bara de spelade matcherna att relatera till och där har det varit ömsom vin ömsom vatten, vi får säkert till det om vissa backar levererar snabbt första pass, även om det bara är till backkollegan !
Såg igår att varje gång direkt en back kladdade så var skuggan fram till dem i båset och pratade med dem, så problemet är nog rejält uppmärksammat hos tränarna !
Vår tid kommer, som Fruktis sa efter 10 omgångar så går vi obesegrade Very Happy
icemask
icemask

Antal inlägg : 4156
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad lör 26 sep 2015, 11:29

Ja! Varför har inte alla fruktis tålamod????? Vad har vi investerat i det här laget ... :joker:
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11302
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 11:33

icemask skrev:
Rönken skrev:
icemask skrev:
ski3r skrev:Om valet står mellan ABC och bli förnedrade på hemmaplan så är valet enkelt i min bok. Jag tror dock inte att det är så svart och vitt, det måste finnas en gyllene medelväg. Frågan är om Fagervall är mannen att hitta den, men några matcher till bör han dock få på sig.
+1, många bittra här inne som tagit ut guldet i förskott, ca halva laget nytt och det gått 3 omgångar och man kräver vinst i varje match !
Personligen hoppas jag på guld men jag tror inte det blir i år, på 2-3 år så är vi där men kanske inte i år, lagbygget är långsiktigt med sikte på långvarig tid på toppen,
Man kommer att låta spelare spela ut vissa kontrakt och sen byta mot bättre tex  Petrell, Foppa och Fabbe !
Ja även om man kan tacklas, kämpa, spela box mm så måste man kunna göra mål när man får chanserna !

Tror nog många "bittra" är bittra oavsett läget faktiskt Smile Men förluster hör till sporten så att säga, fast är duktigt avklädda två hemmamatcher i rad, även om det är tidigt på säsongen så kan man önska sig förmågan att kunna ställa om till enklare spel periodvis när man blir översköljda. Nu fortsätter det istället med att vara total hönsgård och räddningen består av Danne och Lassi som håller nere siffrorna. 

Men långsiktigt så håller jag mig på den sidan som ser att Luleå ska ha ett eget spel och kunna spela sig ur stress och press. Mot mittzonsmurar får man dumpa, även i egen zon så ska man kunna göra en patenterad Robin Jonsson. Men grundiden bör bestå av att spela in ett eget spel, med långsiktiga mål så är det väl bättre att hela föreningen får in samma sorts tänk på hur uppspelen ska se ut.

Som du nämner är det tidigt på säsongen, men är väl även tidigt att redan nu ge upp hoppet och drömmarna om bra uppspel?
Jag håller helt med om att det är ett eget spel vi ska ha och jag håller helt med om att man måste kunna spela ett enklare spel under press !
När jag menar sarg ut så menar jag att man på ett säkert sätt slår ett första pass (behöver inte vara plexi ut, kan slås längs isen) förbi checkande forward ut i mittzon, fast det kanske ska skrivas på avlastande egen forward, som du skriver så lyser de med sin frånvaro i dagsläget !
Eftersom speliden inte riktigt framgår ännu så har jag bara de spelade matcherna att relatera till och där har det varit ömsom vin ömsom vatten, vi får säkert till det om vissa backar levererar snabbt första pass, även om det bara är till backkollegan !
Såg igår att varje gång direkt en back kladdade så var skuggan fram till dem i båset och pratade med dem, så problemet är nog rejält uppmärksammat hos tränarna !
Vår tid kommer, som Fruktis sa efter 10 omgångar så går vi obesegrade Very Happy

Både Frölunda och Skellefteå som spelat ut Luleå har haft samma spelide i några säsonger nu, dessutom inte lika hög spelaromsättning. Skellefteå har väl knappt ens en ny junior på anfallssidan? Jimmie är knappast ny-ny. Ritola spelar inte ännu. Backsidan är väl någon/några nya, Urbom främst, men någon junior/ungdom som får mer speltid men är väl betrogen med spelsystemet. 

Men visst, kan Jocke förmedla speliden? Kan Skuggan styra ett pp? Finns ju lite frågor att fundera på... Just pp med detta material, ska ju inte gå att misslyckas nästan.

Puckad skrev:Ja!  Varför har inte alla fruktis tålamod????? Vad har vi investerat i det här laget ... :joker:

Jag har det tålamodet i tipstävlingen, så sju matcher till har ni på er att skrapa ihop poäng, sen lämnar jag perrongen pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Tony Moore lör 26 sep 2015, 11:41

ski3r skrev:
Tony Moore skrev:Spelarna kan väl tro på systemet utan att göra som det är sagt för det, beror på flera saker, spelförståelse, skicklighet, motstånd...
Men om spelarna inte klarar av det av nämnda anledningar så är det ju fel på systemet.
Man kan ju inte ha ett spelsystem som spelarna inte klarar av när det blir tuffare motstånd.
Jag vill bara lyfta tanken ett snäpp att allt inte handlar om tränarstabens kompetens att få laget att fungera, spelarna verkar drabbats av hybris på hemmaplan av allt hausande. Det finns ju något som heter eget ansvar, varje individ måste inse det och agera därefter. När ledarnas förtroende är slut bland spelarna kommer osten/Thor lyfta bort ledarna. Osten/Thor har säkert full koll på vad som händer inom truppen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7955
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kagen lör 26 sep 2015, 11:53

Luleå har bra spelare och kommer bli ännu bättre med Wallmark. Men det finns mycket kvalitet i de andra lagen också, inte minst i Skellefteå och Frölunda. Mycket av det vi bevittnat är nog en fråga om inställning, spelarna kan inte gå in med tron att de ska spela ut Skellefteå och spela för publiken.

När spelarna hittat matchtempot kommer övervägningarna också i det fysiska spelet att sitta. Det spelet måste heller inte vara snygga klockrena taklingar utan det kan vara stök och bök som suger musten ur motståndarna minst lika mycket.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av LuleåWinston lör 26 sep 2015, 13:40

Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Tony Moore skrev:Spelarna kan väl tro på systemet utan att göra som det är sagt för det, beror på flera saker, spelförståelse, skicklighet, motstånd...
Men om spelarna inte klarar av det av nämnda anledningar så är det ju fel på systemet.
Man kan ju inte ha ett spelsystem som spelarna inte klarar av när det blir tuffare motstånd.
Så var det ju ifjol och då blev det tillbaka till "ABC-hockey". Har vi verkligen värvat vår dyraste trupp någonsin o målat väggarna i guld för att spela ABC?

Personligen tycker jag vi ska spela på samma sätt som vi avslutade förra säsongen. Det fungerade och vi var extremt nära att slå ut Frölunda, och nu har vi ett skickligare lag. Varför göra det mer komplicerat?

Men jag saknar Chris Abbott enormt. Ber om ursäkt att jag drar upp hans namn igen. Men det här är första säsongen utan honom sedan vi klarade kvalserien i sista omgången. Tror tyvärr att han betydde mer än vi förstår.

Han har extremt höga krav på sig själv och sin omgivning. Kan inte minnas att vi gjort två raka plattmatcher hemma med honom som lagkapten. Förlusterna var oftast väldigt tighta med enstaka mål.

Hade han spelat gårdagens match så hade det garanterat brunnit till i skallen på honom och vi hade iallafall fått se känslor sista minuterna. Nu känner jag mig lurad på matchinträdet och skulle vilja ha tillbaka pengarna.

Harju eller någon annan måste verkligen steppa upp nu och ställa krav på sina lagkamrater och visa vägen med ett jävlaranamma som Lundqvist i Frölunda, Jimmie Ericsson i SAIK eller Chris Abbott föregående säsonger.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jonken lör 26 sep 2015, 14:04

Jag ställer faktiskt lite hopp till att man ger Johan Harju en friare kantroll när Lucas Wallmark ansluter. En lina med Harju - Wallmark - Rajala -låter ganska intressant. Alla dessa herrar är ju enormt passningsskickliga. På detta sätt kan Harju hamna framför motståndarkassen; istället för att ha rollen som spelfördelare Ex i PP. Johan gör ju merparten av sina kassar nära motståndarkassen. Rajalas handledare är ju riktigt, riktigt vass -vilket borde medföra att det dimper mer en och en annan retur för nummer 24 att raka in.

Man hoppas ju att Wallmark på andra sidan pölen lärt sig att dra ner på puckbakandet -och börjar hitta sina passningsadresser snabbare. Gärna även med one-touch lir emellanåt. Alternativen blir ju; -upp till back, avslut för styrning/retur -eller över till Rajala på andra sidan. Och det roliga är ju att Rajala är ju precis lika duktig på detta som Wallmark; vilket borde innebära den här att kedjan kan styra upp spelet från både vänster -som höger sidan i den offensiva zonen.

För Johan i en kantroll här gäller det att hänga med när Toni sätter fart och utmanar i fem mot fem -spelet. Att Lukas säkrar hemmåt innan man har pucken under kontroll i anfallszonen -eller kommer i andra våg in över blå.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6987
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 18:26

http://kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/hockeybloggen-avslojar/?blog=4171576&entry=8488942

"Enligt uppgifter till Kuriren är det klart var Lucas Wallmark går in i laget. I förstakedjan. Han ska centra mellan Bill Sweatt och Jacob Micflikier.

Jacob Lagace flyttas till andra mellan Johan Harju, som flyttas ut på kanten, och Toni Rajala."

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 18:28

Lars158 skrev:http://kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/hockeybloggen-avslojar/?blog=4171576&entry=8488942

"Enligt uppgifter till Kuriren är det klart var Lucas Wallmark går in i laget. I förstakedjan. Han ska centra mellan Bill Sweatt och Jacob Micflikier.

Jacob Lagace flyttas till andra mellan Johan Harju, som flyttas ut på kanten, och Toni Rajala."

Om det stämmer så Cehlarik i 3e. Petrell till 4e då?

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 26 sep 2015, 18:43

Konstigt i så fall.....hade varit bättre med Wallmark tillsammans med Rajala och Harju

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 19:11

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:http://kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/hockeybloggen-avslojar/?blog=4171576&entry=8488942

"Enligt uppgifter till Kuriren är det klart var Lucas Wallmark går in i laget. I förstakedjan. Han ska centra mellan Bill Sweatt och Jacob Micflikier.

Jacob Lagace flyttas till andra mellan Johan Harju, som flyttas ut på kanten, och Toni Rajala."

Om det stämmer så Cehlarik i 3e. Petrell till 4e då?

Sjukdomsinsikt, Harju på kanten är på tiden. Att ens starta säsongen så kändes så där. Men saknas en tredjecenter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kagen lör 26 sep 2015, 21:16

Sist i tabellen och media kommer gotta sig åt 'Real Luleå'. Men alla nyktra bedömare ser att det inte är någon fara på taket, inget lag har haft en lika svår inledning som Luleå med Växjö borta, Frölunda hemma, Färjestad borta (CHL) för att sedan möte Skellefteå i en back-to-back och Skellefteå tänder alltid till på max mot just Luleå.
Luleå kommer käka sig uppåt i tabellen nu och laget blir bara bättre och bättre när spelarna hittar sina positioner. Det här var en nyttig start, ett wake-up call till många spelare och kanske en och annan ledare.

Daniel Larsson visar att han är i form och att Luleå har två riktigt bra målvakter. Granström visar Abbotts upp egenskaper som vi annars bara sett hos Chris A och Per L.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken lör 26 sep 2015, 21:20

Kagen skrev:Sist i tabellen och media kommer gotta sig åt 'Real Luleå'. Men alla nyktra bedömare ser att det inte är någon fara på taket, inget lag har haft en lika svår inledning som Luleå med Växjö borta, Frölunda hemma, Färjestad borta (CHL) för att sedan möte Skellefteå i en back-to-back och Skellefteå tänder alltid till på max mot just Luleå.
Luleå kommer käka sig uppåt i tabellen nu och laget blir bara bättre och bättre när spelarna hittar sina positioner. Det här var en nyttig start, ett wake-up call till många spelare och kanske en och annan ledare.

Daniel Larsson visar att han är i form och att Luleå har två riktigt bra målvakter. Granström visar Abbotts upp egenskaper som vi annars bara sett hos Chris A och Per L.

Bra analys. Håller med i allt, men måste ändå tillägga:

saknar en center till utöver Walle, och gärna en Kukan-back.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 21:28

Walle in i första känns som troligt kanske ändå även om Kuriren nu faktiskt iallafall säger det är obekräftat.

Sweatt - Walle - Mic

Kuriren säger ju vidare:

Harju - Lagace - Rajala

Cehlarik hamnar i 3e då alltså.

Cehlarik - xx - xx

4e

xx - xx - xx

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 21:30

Lars158 skrev:Walle in i första känns som troligt kanske ändå även om Kuriren nu faktiskt iallafall säger det är obekräftat.

Sweatt - Walle - Mic

Kuriren säger ju vidare:

Harju - Lagace - Rajala

Cehlarik hamnar i 3e då alltså.

Cehlarik - xx - xx

4e

xx - xx - xx

Blir det gå den enkla vägen med att skicka Masto till AHC?

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 21:31

Lars158 skrev:Walle in i första känns som troligt kanske ändå även om Kuriren nu faktiskt iallafall säger det är obekräftat.

Sweatt - Walle - Mic

Kuriren säger ju vidare:

Harju - Lagace - Rajala

Cehlarik hamnar i 3e då alltså.

Cehlarik - xx - xx

4e

xx - xx - xx

Finns väl inte så mycket att välja på med Harju på kanten så som centeruppställningen ser ut? Granis går väl säkert in i tredje, Mastomäki får nog ta fjärde med två rutinerade rävar i Forsberg och Fabricius. Även om jag hellre sett en mer teknisk center i tredje, men Mastomäki är nog inte riktigt där ännu för att gå in i tredje. Ska nog inte börja underskatta Karlskrona - inte så dåligt som Luleå spelat två senaste.

Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JohanO lör 26 sep 2015, 21:32

Slapshot skrev:Konstigt i så fall.....hade varit bättre med Wallmark tillsammans med Rajala och Harju

Tycker det är värt att åtminstone testa Walle i första. Vågar sticka ut hakan och påstå att Lagace inte är tillräckligt vass för att centra förstakedjan och det lämnar i så fall Granis som förstacenter. Inte helt optimalt på papperet.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 26 sep 2015, 21:34

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Walle in i första känns som troligt kanske ändå även om Kuriren nu faktiskt iallafall säger det är obekräftat.

Sweatt - Walle - Mic

Kuriren säger ju vidare:

Harju - Lagace - Rajala

Cehlarik hamnar i 3e då alltså.

Cehlarik - xx - xx

4e

xx - xx - xx

Blir det gå den enkla vägen med att skicka Masto till AHC?
Känns väl som det troliga, och kanske rätta. Granström är en fjärdecenter och Mastomäki bör ha högre ambitioner. Han mår nog bra att få jobba med något mer kreativa spelare än Foppa och Fabbe, samt få mer speltid med offensivt syfte.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 21:35

Old Brooklyn skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Walle in i första känns som troligt kanske ändå även om Kuriren nu faktiskt iallafall säger det är obekräftat.

Sweatt - Walle - Mic

Kuriren säger ju vidare:

Harju - Lagace - Rajala

Cehlarik hamnar i 3e då alltså.

Cehlarik - xx - xx

4e

xx - xx - xx

Blir det gå den enkla vägen med att skicka Masto till AHC?
Känns väl som det troliga, och kanske rätta. Granström är en fjärdecenter och Mastomäki bör ha högre ambitioner. Han mår nog bra att få jobba med något mer kreativa spelare än Foppa och Fabbe, samt få mer speltid med offensivt syfte.

Fast med Harju på kanten, vem centrar då i tredje? Hedman? Mja nja, ser nog hellre att man låter Masto få köra lite mer i SHL då nästan. Sedan får man se vad som händer inom någon månad eller två.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kagen lör 26 sep 2015, 22:04

Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 22:16

Kagen skrev:
Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
I matchtråden kikar jag lite på speltid i matchen.
Känslan där är att Fabbe hamnar 13e. BP speltid tror jag Harju, Sylle, Petrell hade mer än Foppa.

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 26 sep 2015, 22:18

Rönken skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Walle in i första känns som troligt kanske ändå även om Kuriren nu faktiskt iallafall säger det är obekräftat.

Sweatt - Walle - Mic

Kuriren säger ju vidare:

Harju - Lagace - Rajala

Cehlarik hamnar i 3e då alltså.

Cehlarik - xx - xx

4e

xx - xx - xx

Blir det gå den enkla vägen med att skicka Masto till AHC?
Känns väl som det troliga, och kanske rätta. Granström är en fjärdecenter och Mastomäki bör ha högre ambitioner. Han mår nog bra att få jobba med något mer kreativa spelare än Foppa och Fabbe, samt få mer speltid med offensivt syfte.

Fast med Harju på kanten, vem centrar då i tredje? Hedman? Mja nja, ser nog hellre att man låter Masto få köra lite mer i SHL då nästan. Sedan får man se vad som händer inom någon månad eller två.
Ja, jo - framförallt nu då kanske då Ekarv är trasig.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 22:18

Lars158 skrev:
Kagen skrev:
Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
I matchtråden kikar jag lite på speltid i matchen.
Känslan där är att Fabbe hamnar 13e. BP speltid tror jag Harju, Sylle, Petrell hade mer än Foppa.

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Petrell

alltså

EDIT: Sylle eller Fabbe 13e

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 22:21

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Kagen skrev:
Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
I matchtråden kikar jag lite på speltid i matchen.
Känslan där är att Fabbe hamnar 13e. BP speltid tror jag Harju, Sylle, Petrell hade mer än Foppa.

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Petrell

alltså

EDIT: Sylle eller Fabbe 13e

Alternativt för att få in Fabbe är ju då att Masto spelar i AHC och Foppa centrar:

Petrell-Foppa-Fabbe

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JuniorX lör 26 sep 2015, 22:31

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Kagen skrev:
Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
I matchtråden kikar jag lite på speltid i matchen.
Känslan där är att Fabbe hamnar 13e. BP speltid tror jag Harju, Sylle, Petrell hade mer än Foppa.

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Petrell

alltså

EDIT: Sylle eller Fabbe 13e

Alternativt för att få in Fabbe är ju då att Masto spelar i AHC och Foppa centrar:

Petrell-Foppa-Fabbe

Så tror jag att det blir. I så fall.

JuniorX

Antal inlägg : 4162
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 22:33

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Kagen skrev:
Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
I matchtråden kikar jag lite på speltid i matchen.
Känslan där är att Fabbe hamnar 13e. BP speltid tror jag Harju, Sylle, Petrell hade mer än Foppa.

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Petrell

alltså

EDIT: Sylle eller Fabbe 13e

Alternativt för att få in Fabbe är ju då att Masto spelar i AHC och Foppa centrar:

Petrell-Foppa-Fabbe

Skulle kunna vara något kanske. Synd att Ekarv skadade sig, skulle gärna se mer av honom annars. Vad händer på sikt om Granström petas ner i fjärdekedjan och det tillkommer en till center, Lasse?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 22:39

Rönken skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Kagen skrev:
Rönken skrev:Trolig uppställning enligt mig:

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Fabricius

Petrell som extra och Sylegård utanför då?
I matchtråden kikar jag lite på speltid i matchen.
Känslan där är att Fabbe hamnar 13e. BP speltid tror jag Harju, Sylle, Petrell hade mer än edit:Fabbe

Sweatt-Wallmark-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Cehlarik-Granström-Hedman
Forsberg-Mastomäki-Petrell

alltså

EDIT: Sylle eller Fabbe 13e

Alternativt för att få in Fabbe är ju då att Masto spelar i AHC och Foppa centrar:

Petrell-Foppa-Fabbe

Skulle kunna vara något kanske. Synd att Ekarv skadade sig, skulle gärna se mer av honom annars. Vad händer på sikt om Granström petas ner i fjärdekedjan och det tillkommer en till center, Lasse?

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

Det skulle vara vad jag tror skulle hända. Vad LHF kommer göra. Inte nödvändigtvis vad jag själv anser vara det bästa.

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 22:40

Förresten tycker det såg väldigt trevligt ut:

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 26 sep 2015, 22:43

Lars158 skrev:Förresten tycker det såg väldigt trevligt ut:

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

På förhand kändes det bättre om man valt vägen med en dedikerad förstacenter av rang. Sedan får Lagace och Wallmark slåss om att vara 2/3-center. Fast jag vetikatten om man petar både Forsberg och Fabricius? Tycker dom gör det bra i en fjärdekedja, vet inte om Petrell är så bra i en sådan. Han går ganska upp och ner med F&F är mer duracellkaniner.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 26 sep 2015, 22:52

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Förresten tycker det såg väldigt trevligt ut:

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

På förhand kändes det bättre om man valt vägen med en dedikerad förstacenter av rang. Sedan får Lagace och Wallmark slåss om att vara 2/3-center. Fast jag vetikatten om man petar både Forsberg och Fabricius? Tycker dom gör det bra i en fjärdekedja, vet inte om Petrell är så bra i en sådan. Han går ganska upp och ner med F&F är mer duracellkaniner.

XX tippar jag kommer vara Forsberg när man ser hur laget matchats hittills denna säsong.
Sen Fabbe alternativt Sylle som 13e.

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- Forsberg

13e: Fabbe/Sylle


Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Patrik82 sön 27 sep 2015, 02:16

Med tanke på att en del av våra backar mer eller mindre gör bort sig på isen såhär inledningsvis, vore det inte värt att prova plocka hem Christian? tyckte även Själlin såg intressant ut det jag såg av honom på försäsongen...

Oskarsson bajsar på sig när han hamnar under press, ser även klen ut i närkamperna (+för Jaros)

Schira sprider uppspel och fastnar konstant i egen zon.

Ja, de andra gör ju också sina tabbar, fast inte lite konsekvent.

Ja jag tycker det ser ut som att det finns några spelminuter att hämta för framförallt Jaros!!


On another note som man brukar säga... jag gillar Mikkelson , men i PP tycker jag inte att han passar in riktigt...
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 sön 27 sep 2015, 10:02

Sportchefen #2 skrev:Jag tycker personligen det ser mycket oroväckande ut.
Luleå saknar en bra PP-back, Luleå skulle behöva en rightare till, och minst en riktig center för att frigöra Harju.
Att man sedan sätter ihop en brunkarkedja ser ju kul ut på pappret, men kommer de över huvud taget att få låna pucken när de är inne? Dessutom: Tjänstefel att ha Sylvegård utanför laget. Han har potential för ett stort genombrott och kommer vara på väg någon annanstans ganska snart om han inte får speltid.
Sorry om jag sabbade stämningen mitt i allt premiärpirr. Jag tror på en tung upptakt men med Wallmarks inträde och en back som kan bära PP blir det minst semi ändå.

Det här inlägget skrev jag i den här tråden på premiärdagen innan nedsläpp mot Växjö.
Jag står fast vid exakt allting efter fyra matcher.
Det är svårt att bygga nytt på så många positioner och få det att funka direkt.
Avsaknaden av en center har varit gigantisk.
När allt skruvas upp några snäpp från CHL, det vill säga man möter topplagen i SHL, så träder bristerna fram i ljuset på ett pinsamt sätt.
Det går för långsamt i huvud och ben för backarna. Onödiga utvisningar. Puckdräll. Schira, Melart och Mikkelson in i stället för backar som Näkyvä och Kukan...det är två helt olika planeter, går inte att jämföra på samma dag. Schira är det stora problemet. Rightaren är även värvad för att bära ett PP men duger inte alls som det ser ut nu. Luleå måste inse att med nuvarande backbesättning måste man spela mycket enklare i egen zon.
Tacklandet vinner inga matcher när spelarna som tacklar är för obegåvade. Jag gillar när man spelar fysiskt men det måste finnas hjärna också, annars är det meningslöst. Jimmie Ericsson - Luleås köttarkedja 2-0.

Det var länge sedan jag såg Luleå så utspelat som i de två första perioderna mot Skellefteå. Man hann knappt med att tackla. Att man gjorde match av det berodde på slumpmål och att Skellefteå lutade sig tillbaka och drog ned på farten. Det är inget att bygga på inför framtiden.
Positivt var att tränarna agerade, lyfte ut vissa spelare och försökte att balansera om laget. Det blev ändå bättre. Hedman ser okej ut, han måste få använda sin fart och kraft i rätt omgivning. Ekarv har sett bra ut, hoppas han snart är tillbaka. Jag tror han kan leda en tredjekedja, plus att han har PP-kvalitet.
Nu kan man också passa på och ge Wallmark en stor roll direkt, centra en förstakedja och leda ett 1:a PP som helst inte innehåller några backar.
Så här skulle jag vilja se att tränarna balanserade kedjorna:
1a: Rajala - Wallmark - Micflickier.
2a: Sweatt - Lagace - Hedman
3e: Harju - Ekarv - Sylvegård
4e: Petrell - Granström - Fabbe
Chelarik 13:e. Forsberg utanför, Mastomäki till Asplöven.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister sön 27 sep 2015, 10:33

Tyvärr måste vi in med Själlin och fortsätta med Schira, vi måste överse med att dom tappar pucken ibland, vi behöver några backar som kan passa pucken från försvarszon, Oscarsson och S-N till Asplöven och Jaros som 7:e back.

Mr Bister

Antal inlägg : 1490
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock sön 27 sep 2015, 10:42

Lars158 skrev:Förresten tycker det såg väldigt trevligt ut:

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

Jaa Lars. Visst är NY i första Cervenka?
Kanske dags att att gå all in för att inte guldfärgen ska ramla ner av sig själv?

Nu ska ja inte vara allt för negativ, för de är ju fortfarande början av serien (som jag sagt tidigare).

Får vi bara lite kontinuitet i kedjorna med Walle tillbaka och Cehlarik hel, så kommer de nog bli bra, men tror de är jätteviktigt att alla kedjor får spela ihop sig och ge idéerna en chans innan man roterar i kedjorna.
Visst vill man alltid ha snabba resultat, men tror mer på kontinuitet. Visst blir de skador och elände, men då finns de bra inhoppare att fylla på med istället för att bygga om allt för mycket.

Även om vi nu mött bra motstånd i början av serien, så tror jag ändå att de smyger in osäkerhet i gruppen och ledningen när vi inte får med oss vinster mot lag vi ska tampas med om titeln.
Detta mycket för de tydliga målsättningarna.

In med Foppa i 4e! & kanske gå All In på en 1a-center??!



Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 sön 27 sep 2015, 11:07

Kapten Haddock skrev:
Lars158 skrev:Förresten tycker det såg väldigt trevligt ut:

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

Jaa Lars. Visst är NY i första Cervenka?
Kanske dags att att gå all in för att inte guldfärgen ska ramla ner av sig själv?

Nu ska ja inte vara allt för negativ, för de är ju fortfarande början av serien (som jag sagt tidigare).

Får vi bara lite kontinuitet i kedjorna med Walle tillbaka och Cehlarik hel, så kommer de nog bli bra, men tror de är jätteviktigt att alla kedjor får spela ihop sig och ge idéerna en chans innan man roterar i kedjorna.
Visst vill man alltid ha snabba resultat, men tror mer på kontinuitet. Visst blir de skador och elände, men då finns de bra inhoppare att fylla på med istället för att bygga om allt för mycket.

Även om vi nu mött bra motstånd i början av serien, så tror jag ändå att de smyger in osäkerhet i gruppen och ledningen när vi inte får med oss vinster mot lag vi ska tampas med om titeln.
Detta mycket för de tydliga målsättningarna.

In med Foppa i 4e! & kanske gå All In på en 1a-center??!




Om det är just Cervenka vet jag inte, men en riktigt bra center.
Visst lätt att säga men historiskt brukar en usel start betyda en usel serie.
XX förmodligen Foppa ja när man ser hur spelarna matchats hittills denna säsong.

Lars158

Antal inlägg : 9801
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock sön 27 sep 2015, 12:00

Lars158 skrev:
Kapten Haddock skrev:
Lars158 skrev:Förresten tycker det såg väldigt trevligt ut:

Sweatt-NY-Micflikier

Harju-Wallmark-Rajala

Cehlarik-Lagace-Hedman

Petrell-Granström- XX

Jaa Lars. Visst är NY i första Cervenka?
Kanske dags att att gå all in för att inte guldfärgen ska ramla ner av sig själv?

Nu ska ja inte vara allt för negativ, för de är ju fortfarande början av serien (som jag sagt tidigare).

Får vi bara lite kontinuitet i kedjorna med Walle tillbaka och Cehlarik hel, så kommer de nog bli bra, men tror de är jätteviktigt att alla kedjor får spela ihop sig och ge idéerna en chans innan man roterar i kedjorna.
Visst vill man alltid ha snabba resultat, men tror mer på kontinuitet. Visst blir de skador och elände, men då finns de bra inhoppare att fylla på med istället för att bygga om allt för mycket.

Även om vi nu mött bra motstånd i början av serien, så tror jag ändå att de smyger in osäkerhet i gruppen och ledningen när vi inte får med oss vinster mot lag vi ska tampas med om titeln.
Detta mycket för de tydliga målsättningarna.

In med Foppa i 4e! & kanske gå All In på en 1a-center??!




Om det är just Cervenka vet jag inte, men en riktigt bra center.
Visst lätt att säga men historiskt brukar en usel start betyda en usel serie.
XX förmodligen Foppa ja när man ser hur spelarna matchats hittills denna säsong.

Nu började ju serien riktigt bra ifjol och slutade mindre bra, så allt kan ju förändras!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken sön 27 sep 2015, 12:38

Fast får ha i åtanke att Kukan gjorde en ok seriesäsong med en del misstag och ganska valpig till och från. Slutspelet var han ju dock grymt bra i, hade varit kul att se hur bra han kunnat vara den här säsongen.

Näkyvä började kalasbra men bleknade ganska snabbt efter årsskiftet och föll tillbaka en del.

Så det är lite enkla argument att dessa inte är ersatta, redan efter fyra omgångar i SHL. När bägge inte ens genomfört en hel säsong på hög nivå rakt igenom i Luleå.

Bägge hade potentiellt varit grymt bra denna säsong - men det är svårt att veta. Men visst känns bytet Kukan+Näkvyä mot några av nuvarande backarna lite tråkigt med det i åtanke. Men deras förra säsong i serien hade en del utrymme för förbättring utan snack.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot sön 27 sep 2015, 19:32

Luleå var inne på rätt väg för några säsonger sedan då man hade en inhemsk stomme i laget men det enda som saknades var den riktiga spetsen. Nu har man spets men inget hjärta i laget. Hade gott kunnat klara sig utan Schira, Melart, Mikkelson och nån ur trion. Sweatt, Rajala och Mickan för att köpa en center och satsa mer på hjärta och själ för det kan inga pengar köpa.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Luleåfan mån 28 sep 2015, 10:57

Några tankar jag funderar över

Jag är inte ensam som tror att centrar att viktigt i ett hockey lag. Den som jag ha sett under våra matcher i år som saknas är den person som kan ta pucken från bakom målet och dribbla upp den förbi blå linjen. Vet inte hur många gånger #21, #9 och co gjorde det från skellefteå. Vi satt bakom målet där och det är väldigt imponerad hur dem göra det.

Ifjol hade vi den bästa fjärde kedja i SHL. I år minus Fogström är dem helt borta. Fogström var underskattat av Luleå. Osten trodde att han var inte vart dem 50,000kr/mån men fabbe o forsberg var vart mera.

Sedan är det en fråga om hur bra våra nya stjärna är? Jag sa tidigare att jag var tveksamt om sweatt kommer upp till 40p i luleå utan Scott o Rödin på sidan. Scott är en väldigt bra center. Sedan Mcflickor hade Taffe bredvid han. Många mål chanser som skapas från det duktige center också.

Är det rättvist att kasta in Legace som förstacenter i shl efter en säsong i Allsvenskan? kanske inte det. Ska Wallmark vara förstacenter i ett lag som gå för guld? Nej det tror jag inte.

Jag tycker att Osten ha mycket att förklara i år. Skulden kan inte bara läggas på Jocke.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 28 sep 2015, 11:02

Wallmark kommer förmodligen att få centra förstalinan med Sweatt och Flicks,  Lagacè centrar andra och Harju går ut på kant med Rajala, räcker det för att lösa centerkrisen?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12164
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 mån 28 sep 2015, 11:24

Bamsefar skrev:Wallmark kommer förmodligen att få centra förstalinan med Sweatt och Flicks,  Lagacè centrar andra och Harju går ut på kant med Rajala, räcker det för att lösa centerkrisen?

Nä, förmodligen inte för det innebär sannolikt att Grana centrar 3.e och Mastomäki eller Foppa 4.e. Walle, Lagace, Grana, Masto ser inte ut som en centeruppställning i ett guldlag. Cervenka, Walle, Lagace, Grana däremot ser ut att kunna vara centrarna i ett eventuellt guldlag med tanke på hur övriga lagdelar ser ut.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 28 sep 2015, 11:58

nummer 17 skrev:
Bamsefar skrev:Wallmark kommer förmodligen att få centra förstalinan med Sweatt och Flicks,  Lagacè centrar andra och Harju går ut på kant med Rajala, räcker det för att lösa centerkrisen?

Nä, förmodligen inte för det innebär sannolikt att Grana centrar 3.e och Mastomäki eller Foppa 4.e. Walle, Lagace, Grana, Masto ser inte ut som en centeruppställning i ett guldlag. Cervenka, Walle, Lagace, Grana däremot ser ut att kunna vara centrarna i ett eventuellt guldlag med tanke på hur övriga lagdelar ser ut.
Mig veterligen spelar inte Cervenka i Luleå och då får man göra det bästa med de spelare man har, så förmodligen och förhoppningsvis har tränarna sett att Harju behöver ut på en kant för att maximera hans spetskompetens.
 Wallmark har en förmåga att "stå still" med pucken vilken gynnar fartspelare och då får Lagacè spela med Harju o Rajala då hajen är lite långsammare.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12164
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 mån 28 sep 2015, 12:30

Bamsefar skrev:
nummer 17 skrev:
Bamsefar skrev:Wallmark kommer förmodligen att få centra förstalinan med Sweatt och Flicks,  Lagacè centrar andra och Harju går ut på kant med Rajala, räcker det för att lösa centerkrisen?

Nä, förmodligen inte för det innebär sannolikt att Grana centrar 3.e och Mastomäki eller Foppa 4.e. Walle, Lagace, Grana, Masto ser inte ut som en centeruppställning i ett guldlag. Cervenka, Walle, Lagace, Grana däremot ser ut att kunna vara centrarna i ett eventuellt guldlag med tanke på hur övriga lagdelar ser ut.
Mig veterligen spelar inte Cervenka i Luleå och då får man göra det bästa med de spelare man har, så förmodligen och förhoppningsvis har tränarna sett att Harju behöver ut på en kant för att maximera hans spetskompetens.
 Wallmark har en förmåga att "stå still" med pucken vilken gynnar fartspelare och då får Lagacè spela med Harju o Rajala då hajen är lite långsammare.

Förstår inte varför du ställer en fråga när svaret ändå inte duger, trots att jag svarat på din fråga. Din fråga var ju "räcker det för att lösa centerkrisen?" Och jag svarade nej, på din fråga och gav ett exempel på vad som krävs för att lösa centerfrågan! Walle, Harju, Lagace, Grana som centrar är enligt mig att göra det bästa av centerkrisen med befintlig trupp. Men det var ju inte så du ställde frågan!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 mån 28 sep 2015, 12:33

17 23 11
6 27

10 24 26
7 56

21 31 32
41 3

9 33 52
39 8

19 extraspelare. Så tränade Luleå idag enligt en bekant på plats.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av makkanmakkan mån 28 sep 2015, 13:06

nummer 17 skrev:17 23 11
6 27

10 24 26
7 56

21 31 32
41 3

9 33 52
39 8

19 extraspelare. Så tränade Luleå idag enligt en bekant på plats.

Okej!
Lagace spelade alltså 5-6 min under förra matchen.
Enligt mig var han varken bättre eller sämre än Sweatt och Micflikier under den korta tiden.
Sedan tar han en oturlig utvisning och efter det bänkar man honom utan att ge han chansen i ett enda byte.

Tycker det är dåligt agerat och nu snackar vi om att sänka förtroendet hos en spelare totalt.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av GustenA mån 28 sep 2015, 13:14

nummer 17 skrev:17 23 11
6 27

10 24 26
7 56

21 31 32
41 3

9 33 52
39 8

19 extraspelare. Så tränade Luleå idag enligt en bekant på plats.

Är Hedman skadad? Han spelade väl hela matchen mot SAIK? Tråkigt att Lagace blev petad och extraspelare på tränare. Men har faktiskt förtroende för att Fagervall behandlar spelare korrekt, han känns som den typen.

GustenA

Antal inlägg : 3113
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet