Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
JoakimJ
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters

Sida 21 av 21 Föregående  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Pontaking mån 18 jan 2016, 16:35

Rönken skrev:
Groggen79 skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Saha skrev:Är det inte ganska ironiskt, att i ett försök att förbättra powerplayet, välja att peta den som har bäst pp-statistik i laget? (Cehlarik). Visar på en enorm kunskap hos tränarn som ansvarar för pp:t!
Pistol Pete är ingen favorit hos tränarna, det har vi redan lagt märke till Crying or Very sad

Synd att han inte tagit större steg i frenesin, skulle han bara vara lite fräckare i närkampsspelet skulle han kunna ligga på 17-18 minuter speltid kontinuerligt.

Cehlarik är fortfarande alldeles för valpig och tar ofta dåliga beslut. Det finns jävligt mycket hockey i killen, men än så länge är det för mycket "berg och dalar". Så jag tycker det är okej att lira Sly och Petrell före honom..

Blir lite dåligt om man går in 50/50 i sargduellerna eller svänger av och backar av från situationer. Lite trist att han inte tagit större kliv, tyckte han såg rejälare ut i slutet av förra säsongen om jag inte missminner mig?

Samtidigt säger väl statistik mer än ord? Det faktum att folk tror att unga spelare inte kommer ha stora varieringar i prestationer är lite skrattretande. Det enda som kan få spelarna att få en jämnare nivå i spelet är genom förtroende och speltid. Något som tex Wallmark fick ifjol trots att han var sämst på plan kanske 90% av matcherna andra delen av säsongen. Idag har han en mycket jämnare nivå, och detta är jag väldigt säker på att det beror på att man har gett han det förtroende som en ung spelare behöver. Detta gäller dock inte Cehlarik, spelaren som varje gång fått gå åt sidan varenda gång något gått tungt...vi såg det ifjol och vi ser det även i år i PP:t.

På vilket sätt förtjänar Harju mer speltid i PP jämfört med Cehlarik? Om Cehlarik ser orejäl ut, så är väl lagkapten Johan Harju tio gånger värre? Snacka om en utan allt just nu. Visst han gjorde 2 mål mot SAIK, men han var värdelös större delen av matchen precis som han varit större delen av säsongen.

Pontaking

Antal inlägg : 1096
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 19 jan 2016, 08:28

Har länge funderat på värva eller icke värva innan fönstret stänger denna säsong. Visst vill man alltid ha bättre spelare i laget och vi skulle kunna byta ut spelare på alla possitioner om man ska vara petiga, men vad är smartast?

Jag vill deffinitivt ha en 1a-center av klass och de var redan inför denna säsong och inkl. Walle, men de känns som vi skulle klara oss ganska bra (utan att sticka ut) när vi går in mot slutspelstider. Vi har många slutspelsforwards som få vill möta och bredare trupp än på länge, så jag tror att jag skulle sitta nöjd om de visar sig att Sweatten håller .

På backsidan skulle ju minst en riktig PP-back sitta som en fläskläpp och de aldrig dumt med den typen av förstärkning. De känns samtidigt som, vem ska vi ta bort utan att vi ruckar allt för mycket på de vi har? Visst, som ja sa så går alla att ersätta, men vad är bäst för gruppen? Förmodligen så blir de ju Oskarsson och Jaros som får backa och de känns ju halvbra när dom väl börja få speltid.

Allt detta beror ju givetvis på vad som kan dyka upp, till vilket pris och hur långt kontrakt som går att spika.
Jag vill deffinitivt inte se en Kalt el. Hovinenvärvning bara för att ha värva nått!! Jag vill nog i så fall se en värvning som ger oss nått på längre sikt. En värvning på ett längre kontrakt än säsongen ut på en bra spelare som känns som en satsning istället för en nödlösning.

Allt beror ju givet vad som dyker upp, men jag tycker inte om praktikantlösningar om de går. Jag vill ha fast anställda med större mål än att fylla plånboken.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 19 jan 2016, 10:40

Förstacenter och PP-back, förmodligen de mest exklusiva värvningarna. Tror man behöver vara ute i god tid, planera väl och prata med agenter innan kontraktslut (och sedan slanta upp rejält) - för att landa de stora fiskarna och de namnen som med garanti kommer prestera. Åtminstone har man ett större urval om man ligger steget före.

Har vi tur seglar någon misslyckad KHL-värvning eller hemvändande svensk förbi som passar mallen. De lag som inte går till slutspel i Liiga brukar väl också dumpa de största löneposterna inom kort.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 tis 19 jan 2016, 11:36

Sweatt gick i förstalinan på dagens träning! Dock uppsatt som 13:e.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 19 jan 2016, 11:42

Kul att Sweatt verkar vara ok och går rakt In i en toppkedja. Kanske kan han få fart på den kedjan? Tycker också att det är bra att man inte laborerar i onödan med de kedjor som fungerar ett tag nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 19 jan 2016, 12:56

Jaa de blev en hel del svordomar från lekledare Nilsson på träningen idag. Han fick skrika lite och tyckte de var lata på skridskorna! Skuggan imponerade även starkt i de engelska språket!!!!!!! Ja jvl!
Annars är jag väldigt orolig på Nilssons PP-uppställning med firma Harju, Cehlarik, Grana, Sweat & Schira. Vem har dom tänkt ska hålla puck ? Idag var den linan inte imponerande och var sämst av de 4 linorna som övade PP!
Lennart var med i övningarna och såg pigg ut, men var inte med i spelet!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad tis 19 jan 2016, 13:09

nummer 17 skrev:Sweatt gick i förstalinan på dagens träning! Dock uppsatt som 13:e.


Kapten Haddock skrev:Jaa de blev en hel del svordomar från lekledare Nilsson på träningen idag. Han fick skrika lite och tyckte de var lata på skridskorna! Skuggan imponerade även starkt i de engelska språket!!!!!!! Ja jvl!
Annars är jag väldigt orolig på Nilssons PP-uppställning med firma Harju, Cehlarik, Grana, Sweat & Schira. Vem har dom tänkt ska hålla puck ? Idag var den linan inte imponerande och var sämst av de 4 linorna som övade PP!
Lennart var med i övningarna och såg pigg ut, men var inte med i spelet!

Tack alla dessa rapporteringar! Uppskattas i massor!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 tis 19 jan 2016, 13:24

Kapten Haddock skrev:Jaa de blev en hel del svordomar från lekledare Nilsson på träningen idag. Han fick skrika lite och tyckte de var lata på skridskorna! Skuggan imponerade även starkt i de engelska språket!!!!!!! Ja jvl!
Annars är jag väldigt orolig på Nilssons PP-uppställning med firma Harju, Cehlarik, Grana, Sweat & Schira. Vem har dom tänkt ska hålla puck ? Idag var den linan inte imponerande och var sämst av de 4 linorna som övade PP!
Lennart var med i övningarna och såg pigg ut, men var inte med i spelet!

Jaha!! Dom har flyttat Walle?! Hur såg hans pp ut?

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad tis 19 jan 2016, 13:33

Är inte problemet att det hålls i puck alldeles för mycket i PP?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 19 jan 2016, 13:49

Puckad skrev:Är inte problemet att det hålls i puck alldeles för mycket i PP?

Så är de ju givet Puckad! I alla fall enligt mig.

Jag ber om ursäkt och kanske uttryckte mig fel i min beskrivning av PPet. Jag menar mer vem som ska vara spelfördelare och vem som ska styra PPet (den brukar hålla puck mest).

Problemet är ju oftast så att pucken hålls för länge och därför inte händer speciellt mycket just i PP. Kan ju bero på flera saker som att medspelare inte rör sig och placerar sig bra, bra försvar av motståndarna eller väldigt puckkär spelare.

De är väl här vi har saknat lite pulver förutom när Walle har blixtrat till! Han var väl förövrigt en av dom som tidigare höll puck alldeless för länge!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av hokkzorz tis 19 jan 2016, 13:58

det där med inövade varianter i PP är ngt som jag är en grav motståndare av. Inövade varianter kan man läsa av och förbereda sig emot. Söker man hela tiden det mönster som man är intränad att köra så fastnar man och PP't blir långsamt och statiskt.

Det som ger ett bra PP är:

1) snabba pass
2) exakta pass
3) rörelse och delaktighet av spelarna.

Sen är det i princip bara spela runt pucken tills dess att boxen är ur position och så tar man avsluten sen. Om det är backskott eller en genomskärare genom slottet till ngn på bortre stolpen eller skott ifrån slottet, whatever.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad tis 19 jan 2016, 14:04

Effekten av rörelser blir mångdubblad (nåja) av att flera rör sig i samklang. Därför ska rörelser tränas in, även om det bara rörelser med två inblandade. så att alla har legobitar att jobba med. Däremot får det inte döda kreativiteten, utan skall ses som starter på anfall. Varje rörelse har sina motdrag , som har sina motdrag, som ...

Nu gör bristen på inlärda mönster att alla står och tittar på Walle som dribblar, och undrar var som skall ske.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 19 jan 2016, 14:21

Det blir för statiskt. Senast mot Malmö sökte man väldigt mycket genomspel, vilket jag iofs tycker är sunt och nåt jag saknat. Men då gick man helt plötsligt mer eller mindre bara på genomspel. Sammanfattningsvis är Luleås PP alldeles för förutsägbart och man är för dåliga på att involvera backarna och o spela långa pass för att dra isär BP:et o skapa alternativa ytor. Fast det kan väl alla se, problemet är hur man skall komma tillrätta med det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 19 jan 2016, 19:15

Snikne Ville skrev:Det blir för statiskt. Senast mot Malmö sökte man väldigt mycket genomspel, vilket jag iofs tycker är sunt och nåt jag saknat. Men då gick man helt plötsligt mer eller mindre bara på genomspel. Sammanfattningsvis är Luleås PP alldeles för förutsägbart och man är för dåliga på att involvera backarna och o spela långa pass för att dra isär BP:et o skapa alternativa ytor. Fast det kan väl alla se, problemet är hur man skall komma tillrätta med det.
Saknas backar som kan leverera snabba hårda pass på bladet sida till sida. Det går för sakta på blålinjen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 19 jan 2016, 20:21

Tigerman skrev:
Snikne Ville skrev:Det blir för statiskt. Senast mot Malmö sökte man väldigt mycket genomspel, vilket jag iofs tycker är sunt och nåt jag saknat. Men då gick man helt plötsligt mer eller mindre bara på genomspel. Sammanfattningsvis är Luleås PP alldeles för förutsägbart och man är för dåliga på att involvera backarna och o spela långa pass för att dra isär BP:et o skapa alternativa ytor. Fast det kan väl alla se, problemet är hur man skall komma tillrätta med det.
Saknas backar som kan leverera snabba hårda pass på bladet sida till sida. Det går för sakta på blålinjen.

Jo de är statiskt och de är kanske en av anledningarna att de gå sakta. Dom blir helt enkelt sönderlästa av motståndarna.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Qirren tis 19 jan 2016, 20:26

Det lite jobbiga är att det såg lika uselt förra säsongen i PP när vi hade bra pp-backar (Näkyvä och Billins). Tror helt enkelt det är spelidén det brister i och inte spelarmaterialet.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad tis 19 jan 2016, 20:32

Orsak och verkan...
Är det passningarna som kommer försent, eller spelarna som inte söker nya positioner och håller sig spelbara så att direktpasset kan komma.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 ons 20 jan 2016, 11:23

Kollar dagens träning. Lassi Mikkel Cehlarik och Ekarv saknas.Själin med Asplöven, Petrell är med halvvägs. Sweatt på Cehlariks plats, junior på Mikkels. I övrigt är laget som senaste tiden. Anfallsspel, spelvändningar i högt tempo och ganska rakt spel,ofta centralt handlar dagens träning om. Pp är som tidigare förutom att Janne tar Mikkels plats. Bra fart och helt naturligt anfallsspelet i fokus nu när defensiven funkar sen lång tid tillbaka.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Diktatorn ons 20 jan 2016, 13:34

nummer 17 skrev:Kollar dagens träning. Lassi Mikkel Cehlarik och Ekarv saknas.Själin med Asplöven, Petrell är med halvvägs. Sweatt på Cehlariks plats, junior på Mikkels. I övrigt är laget som senaste tiden. Anfallsspel, spelvändningar i högt tempo och ganska rakt spel,ofta centralt handlar dagens träning om. Pp är som tidigare förutom att Janne tar Mikkels plats. Bra fart och helt naturligt anfallsspelet i fokus nu när defensiven funkar sen lång tid tillbaka.

Dom här rapporteringarna är mer än guld värda, all cred ska du ha!

För övrigt så saknas Cehlarik pga av uppkörning eller liknande
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 ons 20 jan 2016, 13:44

Aha då vet vi vart Cehlarik var. Ekarv gick på is själv efter dom andra och körde väldigt lugnt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Admin ons 20 jan 2016, 22:13

Då denna tråd nu är full fortsätter vi diskussionen här:
https://www.luleahockeyforum.com/t1098-lulea-hockeys-lag-2015-2016-del-3
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 21 Föregående  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet