Daniel Larsson

+41
nummer 17
Kapten Haddock
Puckad
Diktatorn
Donowitz
Trötto
Mr Bister
KaptenBlodskelett
Urken
Old Brooklyn
Tigerman
stormvägen
Tony Moore
Redbear
Kagen
Ivanhoe
Lulefan
Dentos
NallePhu
hokkzorz
Zeth
Slapshot
farre
Kallepedal
FruktHamster
MrA
icemask
Lars158
Rönken
MickkeJ
LuleåWinston
dubstep
Micke80
ollle
LulefanGBG
Lajon
Myrman
Högljudd
Bamsefar
Dalle
Snikne Ville
45 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Bamsefar ons 07 maj 2014, 19:15

icemask skrev:
farre skrev:Tycker att det är väldigt hög nivå på diskussionen här just nu och det är kul att se.

Det som inte är lika roligt är att vi lyckats än en gång trots facit från förra året värva en målvakt som spelat ner sitt lag till allsvenskan. Och med liknande personliga egenskaper dessutom.

Och inte blir det bättre med det bagage han bär med sig.

Det är inte så man bygger ett lag med harmoni tycker jag.
Tycker det är konstigt att inga varningsklockor ringer hos Osten för även jag bor 150mil från delfinen så blir jag snart döv av oljudet.
En målvakt som spelat ner sitt lag i allsvenskan ??????????????
nån jävla måtta får det väl vara på anklagelserna mot Larsson !!!!!!!!!!!!!
Han var väl inte ensam i laget, har du läst hans stats ???????

Bellissimo ngn.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av icemask ons 07 maj 2014, 19:36

Bamsefar skrev:
icemask skrev:
farre skrev:Tycker att det är väldigt hög nivå på diskussionen här just nu och det är kul att se.

Det som inte är lika roligt är att vi lyckats än en gång trots facit från förra året värva en målvakt som spelat ner sitt lag till allsvenskan. Och med liknande personliga egenskaper dessutom.

Och inte blir det bättre med det bagage han bär med sig.

Det är inte så man bygger ett lag med harmoni tycker jag.
Tycker det är konstigt att inga varningsklockor ringer hos Osten för även jag bor 150mil från delfinen så blir jag snart döv av oljudet.
En målvakt som spelat ner sitt lag i allsvenskan ??????????????
nån jävla måtta får det väl vara på anklagelserna mot Larsson !!!!!!!!!!!!!
Han var väl inte ensam i laget, har du läst hans stats ???????

Bellissimo ngn.
Jag kan erkänna att jag trodde på Belissimo när han kom, men jag kunde erkänna att jag hade fel !
Om mitt problem är att jag är positiv och tror gott om folk och hoppas att våra värvningar lyckas så att det går bra för LHF så kan jag ta det varje dag i veckan !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot ons 07 maj 2014, 21:25

icemask skrev:
farre skrev:Tycker att det är väldigt hög nivå på diskussionen här just nu och det är kul att se.

Det som inte är lika roligt är att vi lyckats än en gång trots facit från förra året värva en målvakt som spelat ner sitt lag till allsvenskan. Och med liknande personliga egenskaper dessutom.

Och inte blir det bättre med det bagage han bär med sig.

Det är inte så man bygger ett lag med harmoni tycker jag.
Tycker det är konstigt att inga varningsklockor ringer hos Osten för även jag bor 150mil från delfinen så blir jag snart döv av oljudet.
En målvakt som spelat ner sitt lag i allsvenskan ??????????????
nån jävla måtta får det väl vara på anklagelserna mot Larsson !!!!!!!!!!!!!
Han var väl inte ensam i laget, har du läst hans stats ???????
Det bagage han bär med sig, Daniel, LHF och Osten har lagt det bakom sig, men det verkar vara många här som vill trycka in det framför honom igen !
Lite känslan av supportrar större än klubben, vi kräver en ursäkt, kyss våra fötter, annars har du inte i vår klubb att göra scenariot på många här, LHF har gått vidare, sluta älta och gör det ni också !
låt det som varit vara historia, om det upprepar sig så får ni gärna gnida in det i ansikte på oss andra och säga vad var det vi sa och håna oss, men ta inte ut nåt i förskott !


Håller med dig. Men det är lite typiskt Lulefans att tro dom är det viktigaste och största som hänt klubben Luleå HF. Larsson är den på förhand värvning jag tror mest på.
Zaar tror jag minst på sett till förväntningarna.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av FruktHamster ons 07 maj 2014, 21:27

"På vilket sätt förringar jag andras åsikter som inte stämmer överens med mina egna?"

"Detta tar sig ofta löjliga uttryck där man t.ex. vägrar glömma eller förlåta gammalt groll."
Tolkar jag, kanske inte helt otippat, som att om man tex inte förlåter Larsson utan omsvep, så är man löjlig.
"Det tar sig även uttryck i ett slags krympande av individernas mentala förmågor och hämmar på så vis deras utveckling som människor på ett rätt skrämmande och uppenbart vis."
Och tydligen är min mentala förmåga rätt liten. Eller iaf mindre än vad den kunnat vara, hade jag förlåtit Larsson.

Nu känner jag mig egentligen inte så väldigt träffad av det här, men det är onekligen ingen vacker bild du målar upp av meningsmotståndare i denna fråga.

Som jag skrev tidigare håller jag med om mycket av det du säger om de negativa sidorna av gruppmentalitet. Något man kanske ser främst inom religion, men som även syns inom andra grupper så som politiska eller supportergrupperingar.
Vad jag vänder mig emot är tajmingen. Jag tycker personligen att folk har legitima skäl att inte vilja se Larsson i LHF. Jag tycker iaf jag själv har det. Det handlar inte om en spelare som tidigare gått till en motståndare och därför aldrig ska kunna förlåtas. Hade det varit så hade jag inte velat se Ledin i LHF heller, men som du själv påpekat har jag inga problem med honom.
Jag har heller inga problem med att ta samma beslut i min vardag, baserat på samma integritet.
Tex:
Säg att min son har en kompis (vi kan kalla kompisen Ledin), som en dag efter skolan inte vill leka med min son, för att han istället ska leka med något annat barn. Inga problem där.

Säg istället att mitt barn har en "kompis" (vi kallar denna Daniel Larsson) som snackar skit om min son och retar honom på rasterna, men när alla Larssons kompisar är upptagna, ja då duger min son att leka med. I det läget anser jag inte att det är en bra kompis och jag skulle uppmuntra min son att hitta andra att leka med i stället.

Daniel Larsson har inte varit en bra kompis. Han kanske kan bli, men jag tycker i rättvisans namn att det är han som skall sträcka fram olivkvisten, inte vi som håller på LHF, vare sig vi kallar oss supportrar eller inte. För hur du än vänder och vrider på saken, så har Larsson stått ensam i sandlådan. Har någon någonsin läst en enda kommentar från LHFs sida? Inte så mycket som ett litet bemötande på syrligheterna har jag läst. Ändå har Larsson fortsatt med sitt ältande.

Kort svar ang. supportrar vs föreningen:
Jag menar inte att supportrarna är större än föreningen. Jag menar istället att supportrarna till stora delar ÄR föreningen (märk att jag använder "supportrar" i en väldigt vid bemärkelse). Inte på officiell nivå, naturligtvis. Supportrarnas röst är itne föreningens. Men likväl så bygger hela föreningens exists på supportrarnas skuldror. Allt från slipsen på VIP-platsen som förvisso bara ser en match om året, men som likväl håller på laget när han ser matchen, till grabbarna på H (som sträcker näven i det blå, och sjunger "hej, vi hejar på Luleå") som skriker sig hesa tre dagar i veckan. Det är vi och endast vi, som gör att laget finns. Utan olja rostar maskineriet och jag tror inte ens Janne Sandström skulle spela gratis.
Med det sagt så ska vi självklart få ha åsikter om arbetet i föreningen. Vi måste däremot också veta var gränsen går och tyvärr är det svårt för vissa att förstå. Det är här jag vill föra in din princip om människa först och supporter sedan.
Men visst är det ett tveäggat svärd! För även om vi helt tar bort de negativa aspekterna av gruppmentaliteten som du berörde (rent hypotetiskt då), så är faktum att lagets existens bygger på passionen hos dess supportrar. Den passionen skapar hjältar. Den passionen får 1000 personer att unisont sjunga "Lets go Abbotts!" eller att gå i fackeltåg till arenan. Tyvärr skapar samma passion hackkycklingar. Får 1000 personer att sjunga "Domarjävel" eller elda upp motståndartröjor. Två sidor av samma mynt.
Det är inte lätt att komma till rätta med, men att vädra det är positivt. Som jag redan sagt, jag håller med i mycket av det du skriver, men tajmingen känns inte klockren. Jag tycker som sagt inte att detta handlar om ett klassiskt fall av att en supporter skriker svikare åt en spelare som lämnar klubben.


Slutligen. För att förtydliga så menade jag inte (eller sade för den delen) att du saknade integritet bara för att jag säger att det är min anledning till varför jag inte tycker LHF ska arbeta med Larsson. Det står dig helt fritt att resonera hur du vill i frågan, utan att jag kommer klistra några negativa epitet på dig.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av LuleåWinston ons 07 maj 2014, 22:01

Micke80 skrev:
LuleåWinston skrev:
Dalle skrev:Det kommer dessutom förmodligen att vara smashläge för alla långsinta Larsson-antagonister att kritisera honom när väl dalarna i hans prestationer kommer.
 

Jo, jag är en av dem. Men det är ingen utom han själv som satt sig i den här situationen med sina hatiska uttalanden om klubben man älskar -- känns på samma sätt som att någon skulle säga åt en att ens barn är fult. Larsson är på ett stort minus redan innan han spelat sin första A-lagsmatch och har väldigt mycket att bevisa. Jag hoppas det går bra för honom, men kommer naturligtvis ha betydligt sämre tålamod med honom gentemot andra spelare då han som sagt redan är på minus.

Problemet om man inte ger spelarna en ärlig chans eller sätter för mycke press på dem är at tman försvårar för spelaren att göra bra ifrån sig och hjälpa sitt kära lag. Även om man kan bli vansinnig så är det få spelare som blir bättre av att känna att ingen av de 5000 på läktaren vill se en. Man vill kunna göra bort sig en match och ändå känna att publiken stöttar en.
På det sättet blir publiken en bidragande orsak till att laget går bra, det finns en anledning till att lag med extremt krävande och ofta trångsynta fans spelar bättre på bortaplan än hemmaplan.
Jag skulle bli tårögd om jag fick höra även sittplatspubliken pusha spelarna efter det andra dåliga PP och inte bua eller höra ståplatspubliken svara upp mot motståndarlagens hataramsor med en älskaramsa istället.

Låt Daniel nu få chansen och även om han inte tar den så blir inte laget bättre om publiken inte kan svälja det och försöka pusha istället.

Jag skulle aldrig bua ut, eller det skulle kräva något extraordinärt, någon Luleåspelare. Dock står jag inte med öppna armar och ropar "Äntligen". Daniel Larsson måste vara den spelare i historien som snackat mest skit om Luleå och sedan signar med oss. Jag kommer inte på någon som ens varit i närheten. Hittar du någon får du gärna nämna namnet.

Känns lite som ett ex som snackat extremt mycket skit bakom ryggen, och nu helt plötsligt vill hon komma tillbaka (utan att be om ursäkt och istället fortsätta skylla allt på mig och få det att låta som det är hon som är stor och förlåter mig), då ingen annan vill ha henne.

Som sagt; jag hoppas det går bra för honom. Men jag har mina farhågor och är rädd för vad som händer om han blir utkonkurrerad av Lassi. Skyller han på tränarna då och går han ut  pressen och säger att han aldrig borde kommit tillbaka? Han har mycket att bevisa, både som spelare och vuxen man som slutar skylla sina fel på andra.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Zeth ons 07 maj 2014, 22:13

FruktHamster skrev:"På vilket sätt förringar jag andras åsikter som inte stämmer överens med mina egna?"

"Detta tar sig ofta löjliga uttryck där man t.ex. vägrar glömma eller förlåta gammalt groll."
Tolkar jag, kanske inte helt otippat, som att om man tex inte förlåter Larsson utan omsvep, så är man löjlig.
"Det tar sig även uttryck i ett slags krympande av individernas mentala förmågor och hämmar på så vis deras utveckling som människor på ett rätt skrämmande och uppenbart vis."
Och tydligen är min mentala förmåga rätt liten. Eller iaf mindre än vad den kunnat vara, hade jag förlåtit Larsson.

Nu känner jag mig egentligen inte så väldigt träffad av det här, men det är onekligen ingen vacker bild du målar upp av meningsmotståndare i denna fråga.

Som jag skrev tidigare håller jag med om mycket av det du säger om de negativa sidorna av gruppmentalitet. Något man kanske ser främst inom religion, men som även syns inom andra grupper så som politiska eller supportergrupperingar.
Vad jag vänder mig emot är tajmingen. Jag tycker personligen att folk har legitima skäl att inte vilja se Larsson i LHF. Jag tycker iaf jag själv har det. Det handlar inte om en spelare som tidigare gått till en motståndare och därför aldrig ska kunna förlåtas. Hade det varit så hade jag inte velat se Ledin i LHF heller, men som du själv påpekat har jag inga problem med honom.
Jag har heller inga problem med att ta samma beslut i min vardag, baserat på samma integritet.
Tex:
Säg att min son har en kompis (vi kan kalla kompisen Ledin), som en dag efter skolan inte vill leka med min son, för att han istället ska leka med något annat barn. Inga problem där.

Säg istället att mitt barn har en "kompis" (vi kallar denna Daniel Larsson) som snackar skit om min son och retar honom på rasterna, men när alla Larssons kompisar är upptagna, ja då duger min son att leka med. I det läget anser jag inte att det är en bra kompis och jag skulle uppmuntra min son att hitta andra att leka med i stället.

Daniel Larsson har inte varit en bra kompis. Han kanske kan bli, men jag tycker i rättvisans namn att det är han som skall sträcka fram olivkvisten, inte vi som håller på LHF, vare sig vi kallar oss supportrar eller inte. För hur du än vänder och vrider på saken, så har Larsson stått ensam i sandlådan. Har någon någonsin läst en enda kommentar från LHFs sida? Inte så mycket som ett litet bemötande på syrligheterna har jag läst. Ändå har Larsson fortsatt med sitt ältande.

Kort svar ang. supportrar vs föreningen:
Jag menar inte att supportrarna är större än föreningen. Jag menar istället att supportrarna till stora delar ÄR föreningen (märk att jag använder "supportrar" i en väldigt vid bemärkelse). Inte på officiell nivå, naturligtvis. Supportrarnas röst är itne föreningens. Men likväl så bygger hela föreningens exists på supportrarnas skuldror. Allt från slipsen på VIP-platsen som förvisso bara ser en match om året, men som likväl håller på laget när han ser matchen, till grabbarna på H (som sträcker näven i det blå, och sjunger "hej, vi hejar på Luleå") som skriker sig hesa tre dagar i veckan. Det är vi och endast vi, som gör att laget finns. Utan olja rostar maskineriet och jag tror inte ens Janne Sandström skulle spela gratis.
Med det sagt så ska vi självklart få ha åsikter om arbetet i föreningen. Vi måste däremot också veta var gränsen går och tyvärr är det svårt för vissa att förstå. Det är här jag vill föra in din princip om människa först och supporter sedan.
Men visst är det ett tveäggat svärd! För även om vi helt tar bort de negativa aspekterna av gruppmentaliteten som du berörde (rent hypotetiskt då), så är faktum att lagets existens bygger på passionen hos dess supportrar. Den passionen skapar hjältar. Den passionen får 1000 personer att unisont sjunga "Lets go Abbotts!" eller att gå i fackeltåg till arenan. Tyvärr skapar samma passion hackkycklingar. Får 1000 personer att sjunga "Domarjävel" eller elda upp motståndartröjor. Två sidor av samma mynt.
Det är inte lätt att komma till rätta med, men att vädra det är positivt. Som jag redan sagt, jag håller med i mycket av det du skriver, men tajmingen känns inte klockren. Jag tycker som sagt inte att detta handlar om ett klassiskt fall av att en supporter skriker svikare åt en spelare som lämnar klubben.


Slutligen. För att förtydliga så menade jag inte (eller sade för den delen) att du saknade integritet bara för att jag säger att det är min anledning till varför jag inte tycker LHF ska arbeta med Larsson. Det står dig helt fritt att resonera hur du vill i frågan, utan att jag kommer klistra några negativa epitet på dig.

±1
I stort så som jag tycker, det jag befarar är att börjar det gå dåligt för han så kommer han börja leta fel på allt och alla och det leda till att laget blir lidande,

Sen att han skulle ha mognat på 9 månader sen sist han var i media och glappa tror jag inte på.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av LulefanGBG ons 07 maj 2014, 22:42

FruktHamster skrev:"På vilket sätt förringar jag andras åsikter som inte stämmer överens med mina egna?"

"Detta tar sig ofta löjliga uttryck där man t.ex. vägrar glömma eller förlåta gammalt groll."
Tolkar jag, kanske inte helt otippat, som att om man tex inte förlåter Larsson utan omsvep, så är man löjlig.
"Det tar sig även uttryck i ett slags krympande av individernas mentala förmågor och hämmar på så vis deras utveckling som människor på ett rätt skrämmande och uppenbart vis."
Och tydligen är min mentala förmåga rätt liten. Eller iaf mindre än vad den kunnat vara, hade jag förlåtit Larsson.

Nu känner jag mig egentligen inte så väldigt träffad av det här, men det är onekligen ingen vacker bild du målar upp av meningsmotståndare i denna fråga.

Som jag skrev tidigare håller jag med om mycket av det du säger om de negativa sidorna av gruppmentalitet. Något man kanske ser främst inom religion, men som även syns inom andra grupper så som politiska eller supportergrupperingar.
Vad jag vänder mig emot är tajmingen. Jag tycker personligen att folk har legitima skäl att inte vilja se Larsson i LHF. Jag tycker iaf jag själv har det. Det handlar inte om en spelare som tidigare gått till en motståndare och därför aldrig ska kunna förlåtas. Hade det varit så hade jag inte velat se Ledin i LHF heller, men som du själv påpekat har jag inga problem med honom.
Jag har heller inga problem med att ta samma beslut i min vardag, baserat på samma integritet.
Tex:
Säg att min son har en kompis (vi kan kalla kompisen Ledin), som en dag efter skolan inte vill leka med min son, för att han istället ska leka med något annat barn. Inga problem där.

Säg istället att mitt barn har en "kompis" (vi kallar denna Daniel Larsson) som snackar skit om min son och retar honom på rasterna, men när alla Larssons kompisar är upptagna, ja då duger min son att leka med. I det läget anser jag inte att det är en bra kompis och jag skulle uppmuntra min son att hitta andra att leka med i stället.

Daniel Larsson har inte varit en bra kompis. Han kanske kan bli, men jag tycker i rättvisans namn att det är han som skall sträcka fram olivkvisten, inte vi som håller på LHF, vare sig vi kallar oss supportrar eller inte. För hur du än vänder och vrider på saken, så har Larsson stått ensam i sandlådan. Har någon någonsin läst en enda kommentar från LHFs sida? Inte så mycket som ett litet bemötande på syrligheterna har jag läst. Ändå har Larsson fortsatt med sitt ältande.

Kort svar ang. supportrar vs föreningen:
Jag menar inte att supportrarna är större än föreningen. Jag menar istället att supportrarna till stora delar ÄR föreningen (märk att jag använder "supportrar" i en väldigt vid bemärkelse). Inte på officiell nivå, naturligtvis. Supportrarnas röst är itne föreningens. Men likväl så bygger hela föreningens exists på supportrarnas skuldror. Allt från slipsen på VIP-platsen som förvisso bara ser en match om året, men som likväl håller på laget när han ser matchen, till grabbarna på H (som sträcker näven i det blå, och sjunger "hej, vi hejar på Luleå") som skriker sig hesa tre dagar i veckan. Det är vi och endast vi, som gör att laget finns. Utan olja rostar maskineriet och jag tror inte ens Janne Sandström skulle spela gratis.
Med det sagt så ska vi självklart få ha åsikter om arbetet i föreningen. Vi måste däremot också veta var gränsen går och tyvärr är det svårt för vissa att förstå. Det är här jag vill föra in din princip om människa först och supporter sedan.
Men visst är det ett tveäggat svärd! För även om vi helt tar bort de negativa aspekterna av gruppmentaliteten som du berörde (rent hypotetiskt då), så är faktum att lagets existens bygger på passionen hos dess supportrar. Den passionen skapar hjältar. Den passionen får 1000 personer att unisont sjunga "Lets go Abbotts!" eller att gå i fackeltåg till arenan. Tyvärr skapar samma passion hackkycklingar. Får 1000 personer att sjunga "Domarjävel" eller elda upp motståndartröjor. Två sidor av samma mynt.
Det är inte lätt att komma till rätta med, men att vädra det är positivt. Som jag redan sagt, jag håller med i mycket av det du skriver, men tajmingen känns inte klockren. Jag tycker som sagt inte att detta handlar om ett klassiskt fall av att en supporter skriker svikare åt en spelare som lämnar klubben.


Slutligen. För att förtydliga så menade jag inte (eller sade för den delen) att du saknade integritet bara för att jag säger att det är min anledning till varför jag inte tycker LHF ska arbeta med Larsson. Det står dig helt fritt att resonera hur du vill i frågan, utan att jag kommer klistra några negativa epitet på dig.

Som jag skrev så menade jag ingen här inne personligen utan all form av gruppinverkan på individen i en grupp där det helt uppenbar är hämmande för de mentala förmågorna att vara helt hängiven någonting utan att ifrågasätta denna sak, eller sin egen roll/agerande för den här saken. Jag menade inte att någon här inne gjort det, eller att de inte skulle ha legitima skäl för att tycka si eller så. Det är ju en fråga om en åsikt. Jag uttryckte mig kanske något oklart och osammanhängande och tog kanske upp frågan i helt fel läge men...

För mig är det helt uppenbart att sådan här gruppmentalitet i många fall är mentalt hämmande för individernas utveckling. Jag har många gånger själv känt mig väldigt hämmad av de normer eller de krav på hängivenhet som ställts i olika sammanhang. Inte kanske att jag känner att jag blivit tvingad att tycka sig eller så i någon speciell fråga, men att det faktum att det förhåller sig som det gör i gruppen hämmar mig mentalt eftersom jag inte kommer någon vart med mitt resonemang. Alla har redan bestämt sig innan hur det skall vara, inte sällan p.g.a. en princip. Så är det inte på detta forumet, men nu menade jag alltså att det skulle kunna bli så att det inom vissa grupperingar blir ett hatdrev mot Larsson med en massa människor som lätt hoppar på det tåget bara för att det skall åkas, oavsett vart tåget går.

Jag har emellertid aldrig känt så på det här forumet så det var kanske helt fel forum att ta upp saken i. Att jag använde Daniel som exempel var för att det var aktuellt och en sådan fråga som enligt mina farhågor mycket väl kan komma att utveckla sig till ett typexempel på ett sådant gruppbeteende. Daniel accepteras inte därför att Daniel helt enkelt inte accepteras. Några har legitima skäl till det men andra hakar bara på och sedan är drevet igång. Här inne tror jag kanske inte att det finns så många som inte har förmågan att tänka själva men det räcker att snacket börjar någonstans för att saken skall vara igång.

Ja sedan tycker jag att det är löjligt att inte glömma eller förlåta gammalt groll, bara för den höga principens skull, när resultaten högst sannolikt blir bättre om man gör det. Måhända har man mer känslomässiga motiv än några principer, och då är det svårt att förlåta, men då kan man åtminstone försöka att glömma.Det är ju trots allt bara hockey och några löjliga uttalanden vi pratar om. Inte folkmord eller en våldtäkt. Men det är fullt möjligt att det finns andra som helt enkelt inte kan förlåta av känslomässiga skäl, och inte heller glömma. Det respekterar jag, men tyvärr tycker jag också att det är lite löjligt.

Det var inte illa menat mot dig som person, jag tycker du är en av de vettigaste här inne, och absolut inte löjlig, det kanske bara är min brist på engagemang som lyser igenom, varför jag inte kan förstå att man inte kan släppa en sådan här grej. Jag kan inte bli så hängiven att jag inte kan se pragmatiskt på situationen. Inte när det gäller en sådan här sak åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 tor 08 maj 2014, 14:03

LuleåWinston skrev:
Micke80 skrev:
LuleåWinston skrev:
Dalle skrev:Det kommer dessutom förmodligen att vara smashläge för alla långsinta Larsson-antagonister att kritisera honom när väl dalarna i hans prestationer kommer.
 

Jo, jag är en av dem. Men det är ingen utom han själv som satt sig i den här situationen med sina hatiska uttalanden om klubben man älskar -- känns på samma sätt som att någon skulle säga åt en att ens barn är fult. Larsson är på ett stort minus redan innan han spelat sin första A-lagsmatch och har väldigt mycket att bevisa. Jag hoppas det går bra för honom, men kommer naturligtvis ha betydligt sämre tålamod med honom gentemot andra spelare då han som sagt redan är på minus.

Problemet om man inte ger spelarna en ärlig chans eller sätter för mycke press på dem är at tman försvårar för spelaren att göra bra ifrån sig och hjälpa sitt kära lag. Även om man kan bli vansinnig så är det få spelare som blir bättre av att känna att ingen av de 5000 på läktaren vill se en. Man vill kunna göra bort sig en match och ändå känna att publiken stöttar en.
På det sättet blir publiken en bidragande orsak till att laget går bra, det finns en anledning till att lag med extremt krävande och ofta trångsynta fans spelar bättre på bortaplan än hemmaplan.
Jag skulle bli tårögd om jag fick höra även sittplatspubliken pusha spelarna efter det andra dåliga PP och inte bua eller höra ståplatspubliken svara upp mot motståndarlagens hataramsor med en älskaramsa istället.

Låt Daniel nu få chansen och även om han inte tar den så blir inte laget bättre om publiken inte kan svälja det och försöka pusha istället.

Jag skulle aldrig bua ut, eller det skulle kräva något extraordinärt, någon Luleåspelare. Dock står jag inte med öppna armar och ropar "Äntligen". Daniel Larsson måste vara den spelare i historien som snackat mest skit om Luleå och sedan signar med oss. Jag kommer inte på någon som ens varit i närheten. Hittar du någon får du gärna nämna namnet.

Känns lite som ett ex som snackat extremt mycket skit bakom ryggen, och nu helt plötsligt vill hon komma tillbaka (utan att be om ursäkt och istället fortsätta skylla allt på mig och få det att låta som det är hon som är stor och förlåter mig), då ingen annan vill ha henne.

Som sagt; jag hoppas det går bra för honom. Men jag har mina farhågor och är rädd för vad som händer om han blir utkonkurrerad av Lassi. Skyller han på tränarna då och går han ut  pressen och säger att han aldrig borde kommit tillbaka? Han har mycket att bevisa, både som spelare och vuxen man som slutar skylla sina fel på andra.

Nej du har helt rätt i de och jag kommer inte på någon som har snackat så mycket skit som Larsson, det finns mindre lyckade värvningar som snackat skit om tränaren eller nån spelare som snackat skit om staden men det är få som fått så stor uppmärksamhet som "skitsnackare" som Larsson. MEN jag tror inte det gagnar mitt kära lag att vi som håller på laget inte kan släppa det. Ska jag nu hårddra det lite så skiter jag fullkomligt i hur det går för enskilda spelare så länge det går bra för laget. Det är det jag försöker få fram, om än lite halvdåligt, att jag inte tror "mitt" lag blir bättre av att vi inte släpper det som varit. Jag har förståelse för att man vill se någon annan. Hade också hellre sett JG eller Nilsson i mål, men nu är det inte så och då vill åtminstone jag att det ska gå bra för laget. Det tror jag de flesta av oss här inne vill, men frågan är om det blir större eller mindre chans att det går bra om man inte kan börja om. Jag förväntar mig inte att alla ska hylla honom på första träningen, men jag förväntar mig att man inte "mobbar ut" honom,

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av hokkzorz tor 08 maj 2014, 14:41

Zeth skrev:
Sen att han skulle ha mognat på 9 månader sen sist han var i media och glappa tror jag inte på.

Nej, för det som står i aftonbladet och expressen är ju ordagrant det som sades under intervjuerna, man har ju aldrig försökt vrida på
ett uttalande eller en intervju för att få till en reklamsäljande rubrik som kan krama fram ett par desperata reklam-klick till från folk som
tror på allt som skrivs utan besinning.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av hokkzorz tor 08 maj 2014, 14:46

Nu vet jag inte hela sanningen men om Daniel säger under intervjun om "schismen" mellan honom och Luleå Hockey

- "Det där med Luleåbråket är ett avslutat kapitel för mig, jag har gått vidare".

Expressen skriver sen:

Rubrik: Daniel Larsson i bråk med luleå, kommer aldrig spela i luleå. Daniel: -"Luleå är ett avslutat kapitel för mig".

Saker och ting är väldigt sällan så svarta eller vita som man vill att dom skall vara.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 tor 08 maj 2014, 14:56

hokkzorz skrev:Nu vet jag inte hela sanningen men om Daniel säger under intervjun om "schismen" mellan honom och Luleå Hockey

- "Det där med Luleåbråket är ett avslutat kapitel för mig, jag har gått vidare".

Expressen skriver sen:

Rubrik: Daniel Larsson i bråk med luleå, kommer aldrig spela i luleå. Daniel: -"Luleå är ett avslutat kapitel för mig".

Saker och ting är väldigt sällan så svarta eller vita som man vill att dom skall vara.

Jag känner igen det där. De flesta av oss som har blivit intervjuade någon gång och sen läst artikeln har ju känt oss felciterade eller inte känt igen oss i det som skrivits. Senaste gångerna har jag gått med på att prata med journalister enbart om dom låter mig läsa det som skrivs innan det publicerats. Av någon konstig anledning har det aldrig blivit en intervju då jag haft det kravet.

Pga detta så tar jag rätt lätt på det mesta som står i tidningarna, t o m det som sägs i tv har ju en tendens att klippas ihop så det låter annorlunda än det lät live.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av FruktHamster tor 08 maj 2014, 16:07

Men herregud, ska VI sitta och hitta på ursäkter åt honom nu?

Även jag har blivit intervjuad flertalet gånger, och även om journalister kan ha en agenda de inte är helt raka med, så har de aldrig klippt och klistrat i mina citat så det blir någon annat än det jag sagt.
Och OM det nu skulle varit så att Larsson blivit felciterad i varje intervju under 10 års tid, så borde han väl kunna spotta ur sig det nu kan man tycka.

Nej, jag tror nog intervjuerna är talande för hur han kände just då. Det är ett betydligt troligare scenario.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Bamsefar tor 08 maj 2014, 16:25

Micke80 skrev:
hokkzorz skrev:Nu vet jag inte hela sanningen men om Daniel säger under intervjun om "schismen" mellan honom och Luleå Hockey

- "Det där med Luleåbråket är ett avslutat kapitel för mig, jag har gått vidare".

Expressen skriver sen:

Rubrik: Daniel Larsson i bråk med luleå, kommer aldrig spela i luleå. Daniel: -"Luleå är ett avslutat kapitel för mig".

Saker och ting är väldigt sällan så svarta eller vita som man vill att dom skall vara.

Jag känner igen det där. De flesta av oss som har blivit intervjuade någon gång och sen läst artikeln har ju känt oss felciterade eller inte känt igen oss i det som skrivits. Senaste gångerna har jag gått med på att prata med journalister enbart om dom låter mig läsa det som skrivs innan det publicerats. Av någon konstig anledning har det aldrig blivit en intervju då jag haft det kravet.

Pga detta så tar jag rätt lätt på det mesta som står i tidningarna, t o m det som sägs i tv har ju en tendens att klippas ihop så det låter annorlunda än det lät live.

Så allt Larsson sagt har han inte sagt utan det är media som konsekvent förvrängt allt ?, det låter faktiskt föga troligt , mera ngt av en konspirationsteori grand de luxe.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av hokkzorz tor 08 maj 2014, 16:45

På tal om att misstolka. Man läser helt klart det man vill läsa.

Fruktis och Bamsefar hittar tydligen nånstanns i min post att jag skriver att ALLTING som Daniel har sagt under 10 år har misstolkats/felciterats.

Jag försöker bara påskina att allting inte är så svart och vitt som en del vill få det till. Ja jag var oxo en av dem som tyckte han var en idiot när han lämnade föreningen för 10 år sen då var det många mindre väl valda ord som sades av Daniel (i affekt får man förmoda). Sen om han hade fel? Det låter jag vara osagt men JAG har iallafall släppt det där nu, det är glömt till motsatsen bevisas.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Snikne Ville tor 08 maj 2014, 16:52

FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:
Tycker detvar rätt intetsägande. Går det bra är alla farhågor glömda, går det dåligt blir det jobbigt. Vilken målvakt gäller inte det för?

Nåja.. Tror nog herr Larsson kan tänkas få betydligt mindre tålamod än annan random målvakt. Han har helt klart bagage i form av mindre genomtänkta uttalanden om klubben han nu ska representera.
Tålamod och målvakter är inte kompatiblet överhuvudtaget, bara läsa i matchtrådarna t ex.

Det finns nog grader i helvetet ska du se..
Det är noterat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av FruktHamster tor 08 maj 2014, 18:35

hokkzorz skrev:På tal om att misstolka. Man läser helt klart det man vill läsa.

Fruktis och Bamsefar hittar tydligen nånstanns i min post att jag skriver att ALLTING som Daniel har sagt under 10 år har misstolkats/felciterats.

Jag försöker bara påskina att allting inte är så svart och vitt som en del vill få det till. Ja jag var oxo en av dem som tyckte han var en idiot när han lämnade föreningen för 10 år sen då var det många mindre väl valda ord som sades av Daniel (i affekt får man förmoda). Sen om han hade fel? Det låter jag vara osagt men JAG har iallafall släppt det där nu, det är glömt till motsatsen bevisas.

Hur har du tänkt att motsatsen ska kunna bevisas för dig? Du verkar ju rationalisera bort även de mest uppenbara saker i det här ämnet.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av hokkzorz tor 08 maj 2014, 18:53

FruktHamster skrev:
Hur har du tänkt att motsatsen ska kunna bevisas för dig? Du verkar ju rationalisera bort även de mest uppenbara saker i det här ämnet.

Genom att jag förusättningslöst ger honom chansen att bevisa att han har vuxit som person och människa utan att ta hänsyn till eventuellt bagage. Vatten under broarna mm. Det kommer märkas ganska snabbt om han är den "lockerroom cancer" som många verkar vara övertygade om att han är. Fram tills detta har framgått så tänker jag vara neutral i frågan.

Alla har sen inte Rickard Wallins sliskiga politiska korrekthet vid intervjuer heller där han säger alla "dom rätta sakerna" fastän vi alla vet hur han är "på riktigt".

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av MickkeJ tor 08 maj 2014, 19:38

hokkzorz skrev:
FruktHamster skrev:
Hur har du tänkt att motsatsen ska kunna bevisas för dig? Du verkar ju rationalisera bort även de mest uppenbara saker i det här ämnet.

Genom att jag förusättningslöst ger honom chansen att bevisa att han har vuxit som person och människa utan att ta hänsyn till eventuellt bagage. Vatten under broarna mm. Det kommer märkas ganska snabbt om han är den "lockerroom cancer" som många verkar vara övertygade om att han är. Fram tills detta har framgått så tänker jag vara neutral i frågan.

Alla har sen inte Rickard Wallins sliskiga politiska korrekthet vid intervjuer heller där han säger alla "dom rätta sakerna" fastän vi alla vet hur han är "på riktigt".
Handlar inte om att vara "politiskt korrekt" utan om att ta lite eget jäkla ansvar och inte skylla ALLA sina tillkortakommanden på andra (ofta namnangivna) personer. Du verkar långt ifrån neutral i frågan utan försvarar han starkt. Larsson ljuger gång på gång för att försöka skylla ifrån sig när han misslyckas och det drabbar andra när han går ut med skit och lögner offentligt.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 tor 08 maj 2014, 20:48

Bamsefar skrev:
Micke80 skrev:
hokkzorz skrev:Nu vet jag inte hela sanningen men om Daniel säger under intervjun om "schismen" mellan honom och Luleå Hockey

- "Det där med Luleåbråket är ett avslutat kapitel för mig, jag har gått vidare".

Expressen skriver sen:

Rubrik: Daniel Larsson i bråk med luleå, kommer aldrig spela i luleå. Daniel: -"Luleå är ett avslutat kapitel för mig".

Saker och ting är väldigt sällan så svarta eller vita som man vill att dom skall vara.

Jag känner igen det där. De flesta av oss som har blivit intervjuade någon gång och sen läst artikeln har ju känt oss felciterade eller inte känt igen oss i det som skrivits. Senaste gångerna har jag gått med på att prata med journalister enbart om dom låter mig läsa det som skrivs innan det publicerats. Av någon konstig anledning har det aldrig blivit en intervju då jag haft det kravet.

Pga detta så tar jag rätt lätt på det mesta som står i tidningarna, t o m det som sägs i tv har ju en tendens att klippas ihop så det låter annorlunda än det lät live.

Så allt Larsson sagt har han inte sagt utan det är media som konsekvent förvrängt allt ?, det låter faktiskt föga troligt , mera ngt av en konspirationsteori grand de luxe.

Nej så säger jag inte att det är, jag tog ett exempel ur mitt eget liv och varför jag inte tar så hårt på det som skrivs. Han kan mycket väl ordagrant ha sagt allt som skrivs, han kan också vara en korkad individ som går på journalistens vinklade frågor eller så (mindre troligt) har varje journalist i sverige nått emot honom och hittar på sina artiklar.

Jag tror till och med att jag skrev någonstans tidigare i tråden att laget inte vinner någonting på att man går ut och tjurar i media utan man tar det öga mot öga i omklädningsrummet. Allt gnäll man tar i media har en tendens att blåsas upp mer än bara rent frustrations-lätta hjärtat-gnäll so mdet oftast är.

Däremot tror jag inte heller att varken Larsson elelr laget blir bättre av att han känner sig ovälkommen. Jag vet inte vad ni andra tycker och tänker, men jag kan svälja stoltheten om det gör laget bättre. Jag tar t ex hellre en målvakt jag inte hade önskat och hamnar på plats 5 nästa år, än kör med det vi hade och slipper honom och hamnar på plats 9. Inte för att jag önskade hit honom, inte för att jag tror att alla journalisterna är emot honom, inte för att jag tycker det är ok allt han har sagt, utan för att jag önskar allt gott till klubben.
Om han sen visar sig vara en sk lockerroom canser eller hur det nu var någon uttryckte det så får man väll ta det från det, men vad tjänar laget på att vi gör det nu?
Hedman var en oren, obegåvad och farlig spelare som var ytterst begränsad när han kom till oss, men inte hade han blivit bättre om han inte fått chansen att bli det.
Skrbeck var gammal och slut när han kom hit men inte hade han hamnat i toppen av +/- de här två åren om han inte fått chansen.

Det enda jag försöker få fram i den här debatten är att jag vill allt gott till klubben och att jag inte tror att vägen dit är att få spelarna att känna sig ovälkommen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av farre tor 08 maj 2014, 21:24

Inte för att det behöver vara så men "vissa" i alla fall jag, kanske inte nödvändigtvis bara är arg på uttalanden utan bra besviken på klubben som inte visar någon som helst stolthet och tar emot ex flickvännen som knullat runt med ens polare i 10 hela år, och samtidigt så fort som hon fått chansen snackat skit om en och hela ens släkt och som nu blivit fet, ful och äcklig och polarna skiter fullständigt i henne nu men då och bara då när hon inte har någon annan att gå till, utan att ens be om ursäkt, tas emot med öppna armar. Och överallt står det att man är så glada över att fått tillbaka den feta, fula madrassen.
Kalle Anka förening någon??

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av farre tor 08 maj 2014, 21:28

Vet att inlägget ovan inte är så begåvat egentligen och ber om ursäkt för uttrycken, men den ska bara ses som en illustration
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av NallePhu tor 08 maj 2014, 22:17

Att ni orkar tjaffsa kring Daniel Larsson och det han sagt kring Luleå och annat, Jag ser till det han uträttar på isen och där är han klasser bättre än alla MV vi har i dag!

Lägg ned och lita på att Osten vet vad han gör för det gör jag!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 fre 09 maj 2014, 04:55

NallePhu skrev:Att ni orkar tjaffsa kring Daniel Larsson och det han sagt kring Luleå och annat, Jag ser till det han uträttar på isen och där är han klasser bättre än alla MV vi har i dag!

Lägg ned och lita på att Osten vet vad han gör för det gör jag!
Tack för visdomsorden, det är så jag känner, vill ju allt bra till klubben och har klubben och Herr Larsson löst alla knutar så får vi väll lita på att så är fallet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av LulefanGBG fre 09 maj 2014, 14:38

NallePhu skrev:Att ni orkar tjaffsa kring Daniel Larsson och det han sagt kring Luleå och annat, Jag ser till det han uträttar på isen och där är han klasser bättre än alla MV vi har i dag!

Lägg ned och lita på att Osten vet vad han gör för det gör jag!
För en gång skull är vi överrens igen!

Fast jag har väl i allra högsta grad bidragit till tjafset också, och kanske inte uttryckt mig så genomtänkt.

Annars är det skrämmande att vi börjat tycka lika så ofta du och jag!  Razz  Inte sant? Vi brukade väl ha våra duster, (eller diskussioner egentligen), också vill jag minnas. Det var kul, du får sluta tycka som mig hela tiden!  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av NallePhu fre 09 maj 2014, 20:54

LulefanGBG skrev:
NallePhu skrev:Att ni orkar tjaffsa kring Daniel Larsson och det han sagt kring Luleå och annat, Jag ser till det han uträttar på isen och där är han klasser bättre än alla MV vi har i dag!

Lägg ned och lita på att Osten vet vad han gör för det gör jag!
För en gång skull är vi överrens igen!

Fast jag har väl i allra högsta grad bidragit till tjafset också, och kanske inte uttryckt mig så genomtänkt.

Annars är det skrämmande att vi börjat tycka lika så ofta du och jag!  Razz  Inte sant? Vi brukade väl ha våra duster, (eller diskussioner egentligen), också vill jag minnas. Det var kul, du får sluta tycka som mig hela tiden!  Rolling Eyes 
Någongång måste vi väl också vara överens  lol! 
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Dentos lör 13 sep 2014, 21:23

Daniel Larsson ser enligt mig tryggare och stabilare ut än vad David Rautio gör. Riktigt skönt att inte behöva vara orolig varje gång motståndaren får igenom ett skott. Ett stort uppbyte enligt mig!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Snikne Ville lör 13 sep 2014, 21:47

Efter två matcher är det landslagsklass enligt mig. Har ju dessutom fått rätt svåra lägen då defensiven generellt inte riktigt sitter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Rönken lör 13 sep 2014, 21:54

Kan bara instämma i hyllningskören, jag var rätt så anti-Larsson på försäsongen när det kom på tal att han skulle värvas. Det grundade visserligen sig i att han haft lite underliga grejer för sig vid sidan om isen, men han är onekligen grym på isen just nu. Svårt att säga bästa målvakten i serien, men nog måste Larsson tillhöra topp4 utan problem om han fortsätter så här?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lars158 lör 13 sep 2014, 21:56

Larsson verkar bra. Han bjöd ju Saik på ett mål i första matchen. Men gjort många bra räddningar dom här två matcherna.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lulefan lör 13 sep 2014, 22:43

Finns ingenting att direkt klaga på, han känns stabil.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Ivanhoe lör 13 sep 2014, 23:06

Känns väldigt stabil. Gjorde en kanonmatch ikväll. På det hela så verkar han vara en uppgradering från Rautio.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Kagen lör 13 sep 2014, 23:22

Larsson har väl varit riktigt bra, ger ett väldigt tryggt intryck.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot sön 14 sep 2014, 07:41

Lars158 skrev:Larsson verkar bra. Han bjöd ju Saik på ett mål i första matchen. Men gjort många bra räddningar dom här två matcherna.


Vilket mål bjöd han på?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av MrA sön 14 sep 2014, 08:14

Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Larsson verkar bra. Han bjöd ju Saik på ett mål i första matchen. Men gjort många bra räddningar dom här två matcherna.


Vilket mål bjöd han på?

Jag kan tänka mig den misslyckade stötbrytningen rakt ut till en Skellefteåspelare som slog in pucken..
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot sön 14 sep 2014, 08:22

Fast det tycker jag var luleåbackens fel. Slog han inte en indianare just innan?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Snikne Ville sön 14 sep 2014, 10:01

Slapshot skrev:Fast det tycker jag var luleåbackens fel. Slog han inte en indianare just innan?
Näkyvä, ja.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 sön 14 sep 2014, 11:53

Slapshot skrev:Fast det tycker jag var luleåbackens fel. Slog han inte en indianare just innan?

Nja, Näkyvä hade pucken men fick ett slag på klubben vilket gjorde att han tappade kontrollen. Det var ju ingen indianare eftersom det inte var ett pass, men däremot slarvigt att riskera slaget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lars158 sön 14 sep 2014, 12:13

Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Larsson verkar bra. Han bjöd ju Saik på ett mål i första matchen. Men gjort många bra räddningar dom här två matcherna.


Vilket mål bjöd han på?

Andra målet mot Saik då han stöter pucken rätt ut med klubban istället för att bara blockera pucken. Men som sagt han har gjort många fin fina räddningar så jag tycker han varit riktigt bra.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lars158 sön 14 sep 2014, 12:23

Lars158 skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Larsson verkar bra. Han bjöd ju Saik på ett mål i första matchen. Men gjort många bra räddningar dom här två matcherna.


Vilket mål bjöd han på?

Andra målet mot Saik då han stöter pucken rätt ut med klubban istället för att bara blockera pucken. Men som sagt han har gjort många fin fina räddningar så jag tycker han varit riktigt bra.
Var i och för sig en Saik spelare som attackerade rätt hårt mot Larsson så kan förstå han valde stöta med klubban.
Nu när jag kolla igen så var det inte kanske att belasta Larsson för det. Kom inte ihåg/uppmärksammade i arenan att han var så relativt pressad.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av LulefanGBG sön 14 sep 2014, 13:43

Tycker Larsson sett genomgående stabil ut första två matcherna. Ett enda litet skitmisstag som renderade ett SAIK -mål en ingen målvakt är ju 100% alla matcher.

Ser väldigt lugn och fokuserad ut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot sön 14 sep 2014, 16:20

Jag tycker fortfarande att det målet får Näkyvä ta på sig. Den pucken slår man inte in framför egen målbur. Har sett Näkyvä göra flera liknande saker som bara var tur att inte motståndaren fick tag på pucken.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 sön 14 sep 2014, 18:21

Slapshot skrev:Jag tycker fortfarande att det målet får Näkyvä ta på sig. Den pucken slår man inte in framför egen målbur. Har sett Näkyvä göra flera liknande saker som bara var tur att inte motståndaren fick tag på pucken.

Som jag skrev några inlägg ovanför detta. Han spelade inte in pucken framför mål utan fick ett slag på klubban och tappade därför kontrollen på pucken som gled in framför mål. Det är viss skillnad och man bör inte bli hängd för en indianare man inte gjort.
Däremot kan man fråga om han inte borde ha spelat den hårt i sarg bakom mål mot den bortre runden där forward hade kunnat snappa upp den.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Snikne Ville lör 04 okt 2014, 19:43

Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:
Tycker detvar rätt intetsägande. Går det bra är alla farhågor glömda, går det dåligt blir det jobbigt. Vilken målvakt gäller inte det för?

Nåja.. Tror nog herr Larsson kan tänkas få betydligt mindre tålamod än annan random målvakt. Han har helt klart bagage i form av mindre genomtänkta uttalanden om klubben han nu ska representera.
Tålamod och målvakter är inte kompatiblet överhuvudtaget, bara läsa i matchtrådarna t ex.

Det finns nog grader i helvetet ska du se..
Det är noterat.
End of discussion.Danne är kung.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Rönken tis 30 dec 2014, 22:54

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/backen-ar-tillbaka/?blog=4171576&entry=8049032

"Daniel Larsson kritiserar fysträningen i Luleå och väljer nu att gå sin egen väg. Han menar att det är den som framkallat skador och sjukdomar. Låter inte bra i en grupp som ska hålla ihop." - låter lite si då där, är det vanliga Larsson-traditionerna som blossar upp?

Misstänker att ovanstående inte faller i god ton med alla forum-medlemmar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Redbear tis 30 dec 2014, 22:56

Låter som att någon är putt över att Luleå värvat en till målvakt?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av NallePhu tis 30 dec 2014, 23:03

Nje inte i mina ögon anser han att det är en bättre väg samt att det kan hålla han borta från skador bara kör, Det är jäkligt bra vara kritisk om det finns ngt och uppenbarligen så verkar inte träningen vara så vass som Larsson vill bara up side effect i mina ögon!

Misstänker det är gymmet i Boden som han kommer samarbeta med i detta fall så bara köööör som Ledin säger!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot tis 30 dec 2014, 23:14

Kanske hans dåliga inställning som fått Osten att värva en till keeper? Tror inte han blir långvarig i klubben tack och lov.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Tony Moore tis 30 dec 2014, 23:22

Pappa Larsson Evil or Very Mad som snackar via sonen igen, samma gamla repiga vinylspår som förra sejouren i LHF: buhuu någon annans fel men INTE No Daniels   pale
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av NallePhu tis 30 dec 2014, 23:29

Saxat från Kuriren:
Daniel Larsson går i från fysträningen med laget och nöter vidare på egen hand.

– Jag ska börja köra mitt gamla fysprogram igen, som jag vet har fungerat i två säsonger utan att jag haft känningar över huvud taget. Jag ska köra det fullt ut och försöka komma tillbaka på rätt spår, säger Larsson.

Det nya, eller rättare sagt gamla programmet skiljer sig rejält från de pass som målvakten kört med laget under sommaren och säsongen.

– Det är helt, helt utvecklat för målvakter. Det är bara målvaktsspecifika övningar. Det är ingenting som är likt det utespelarna håller på med. Mot det vi kör nu med laget är det natt och dag. Det vi kör har inte fungerat bra för min kropp, så nu går jag tillbaka, säger 28-åringen.

Vem är det som tagit fram programmet som du nu går tillbaka till?

– Vi är några stycken. När jag var i AIK hade jag Stefan Persson (målvaktstränare), fystränaren Fredrik Sjölander och Martin Blom som var inblandad också. Det är ren målvaktsfys, säger Daniel Larsson.

Rätt intressant målvakterna har en annan belastning än en utespelare så i grunden så förstår jag varför han går back to basic Larsson, Sedan kan man gnälla på fystränaren som inte sett det hela från en målvakts synvinkel samt hur mycket är Gusten delaktig i träningsuppläggen???
Hento var med och planlade hur dem skulle belasta bål etc etc som är målvakternas punkter och ska hålla, SÅ jag vete sjutton om man ska gnälla på Larsson hela tiden utan kan ligga en hel del i det han säger!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av stormvägen tis 30 dec 2014, 23:30

Skönt att Luleås fysträning funkar för Lassi

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 2 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet