Daniel Larsson

+41
nummer 17
Kapten Haddock
Puckad
Diktatorn
Donowitz
Trötto
Mr Bister
KaptenBlodskelett
Urken
Old Brooklyn
Tigerman
stormvägen
Tony Moore
Redbear
Kagen
Ivanhoe
Lulefan
Dentos
NallePhu
hokkzorz
Zeth
Slapshot
farre
Kallepedal
FruktHamster
MrA
icemask
Lars158
Rönken
MickkeJ
LuleåWinston
dubstep
Micke80
ollle
LulefanGBG
Lajon
Myrman
Högljudd
Bamsefar
Dalle
Snikne Ville
45 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lars158 tis dec 30, 2014 11:46 pm

stormvägen skrev:Skönt att Luleås fysträning funkar för Lassi
''Jo jag är nöjd med det Smile

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Ivanhoe tis dec 30, 2014 11:47 pm

stormvägen skrev:Skönt att Luleås fysträning funkar för Lassi

Very Happy

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Tigerman tis dec 30, 2014 11:49 pm

Håller med NallePhu här. Känner han att det är något som inte funkar nu men som funkat bra tidigare så är det klart man ska gå tillbaka.

Dock: Förvisso är det ju så att fysiken är extremt viktig för att kunna stå rätt i alla situationer, vara förberedd på skotten och därigenom kunna kontrollera returtagningen, men jag vet inte om det är just det som skulle kunna göra att bollplanket som han envisats med att ställa i mål istället för en riktig målvakt försvinner.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lars158 tis dec 30, 2014 11:52 pm

Tigerman skrev:Håller med NallePhu här. Känner han att det är något som inte funkar nu men som funkat bra tidigare så är det klart man ska gå tillbaka.

Dock: Förvisso är det ju så att fysiken är extremt viktig för att kunna stå rätt i alla situationer, vara förberedd på skotten och därigenom kunna kontrollera returtagningen, men jag vet inte om det är just det som skulle kunna göra att bollplanket som han envisats med att ställa i mål istället för en riktig målvakt försvinner.

Lassie klistrar ju inte vartenda skott. Men Lassies retur ramlar ner 30 centimeter framför Lassie och någon hundradel efteråt har Lassie plocken över pucken. Larssons retur studsar 2-2,5 meter ut rätt i slottet bara vifta in för motståndarna.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 ons dec 31, 2014 6:30 am

Om fysträningen inte håller för honom är det ju mer seriöst att göra som han gör och gå tillbaka till det som funkar.
Att det sen funkar för Lassi och har funkat för övriga målvakter tidigare kan ju ha att göra med att Larsson har en gammal skada i kroppen och därför måste ta hand om den.

Att han sedan har blivit sämre och sämre under säsongen kan ju ha att göra med att han aldrig kommer in i matchandet då han varit sjuk och skadad så enormt mycket under första halvan.
Kan en målvakt inte träna och spela fullt ut blir det ju nästan som försäsong varje match och alla vet vi ju hur bra odm brukar vara på försäsongen.

Summa summarum, Han gör rätt som går tillbaka till det som funkar men han gör fel som går ut i tidningen och gnäller. Det blir ju lätt lite onödigt stort fokus på det då Lule just värvat en ny målvakt. Bättre ta ett sanck med ledningen och förklara varför och sen låta det vara så.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Old Brooklyn ons dec 31, 2014 11:23 am

Kanske gör han rätt som går tillbaka till den träning som funkar för honom, men samtidigt går det ju att skönja ett mönster som man känner igen. "Det laget gör funkar inte för mig". Visar sig finnens kropp hålla så får gärna Larsson hitta en ny klubb, vad mig anbelangar. Lassi måste få förlängt och Ward knackar snart på underifrån.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av icemask ons dec 31, 2014 11:27 am

Varför tolkar många här inne som det som gnäll så fort Larsson uttalar sig ????????
det enda han gjort är att säga att han ändrar träningsprogram till ett som han vet fungerar för honom, om han kritiserat fystränaren eller backarna eller nåt annat så hade jag förstått men nu säger han att hans kropp inte klarar upplägget !
Ang att Lassi och inte Larsson klarar träningsupplägget beror nog på att Lassis kropp är ung och upplärd att träna på detta sätt, medan Larsson är 28 har varit i många klubbar med många olika upplägg, så att ha ett eget program att köra efter är inget speciellt framförallt för målvakter !
Kolla NHL där har alla individuella program utformade efter roll, fysik, skridskoåkning mm
Att han släppt fler returer än vanligt faller väl sig naturligt om han inte har full rörlighet pga träningsupplägg skador mm
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Old Brooklyn ons dec 31, 2014 11:33 am

Kanske för att han har en historia av att vara en gnällspik-delux?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av icemask ons dec 31, 2014 11:36 am

Old Brooklyn skrev:Kanske för att han har en historia av att vara en gnällspik-delux?
Ganska många av oss här inne faller väl under den kategorin, även mig inkluderad ? Very Happy
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Old Brooklyn ons dec 31, 2014 11:41 am

icemask skrev:
Old Brooklyn skrev:Kanske för att han har en historia av att vara en gnällspik-delux?
Ganska många av oss här inne faller väl under den kategorin, även mig inkluderad ? Very Happy
Jodå, vi alla hamnar nog där på ett eller annat sätt - men då representerar vi faktiskt inte officiellt en organisation, vilket man gör som spelare. Jag är medveten om att jag använder en tuffare måttstock när jag värderar Larsson jämfört med många andra spelare, men den måttstocken har han skramlat ihop till själv med sina uttalanden genom åren. Missförstå mig rätt - jag är på alla sätt öppen för att acceptera Larsson om han fyller mina kriterier på och utanför plan (även om dessa kriterier som sagt är svårare att uppnå för honom än för andra) men än så länge så uppfyller han inte dessa.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av icemask ons dec 31, 2014 11:52 am

Så om media frågar varför han inte kommer upp i standard, vad ska han säga ?
Antingen säger han som det är, att han bytt träningsprogram eller så säger han inget alls och när media får reda på att han bytt program och då är det en schism enl media !
Vilket föredrar du ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Old Brooklyn ons dec 31, 2014 11:57 am

icemask skrev:Så om media frågar varför han inte kommer upp i standard, vad ska han säga ?
Antingen säger han som det är, att han bytt träningsprogram eller så säger han inget alls och när media får reda på att han bytt program och då är det en schism enl media !
Vilket föredrar du ?
Tja, det beror ju på. Vad det beror på behöver ju inte alls vara samma sak som Larsson anser ligger bakom de uteblivna resultaten. Men visst, tycker han att det beror på ett felaktigt upplägg vid träningar så ska han väl säga detta. Det jag reagerar på här (kanske felaktigt i just denna situation) är att det som vanligt beror på någon annan (tränarna, laget, fystränaren, tränaren, med mera). Kanske gör han helt rätt i detta, men han får fortfarande ta att jag kommer kalla honom gnällspik - åtminstone ett tag till.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av LulefanGBG ons dec 31, 2014 12:53 pm

Skit samma, han får träna som han vill, och skylla på vem han vill (om det nu är det han gör -säger inte att han gör det), vi har ju Lassi och dessutom ett hittills oprövat kort i SHL som ser spännande ut så fungerar inte Larssons egna träning heller så tror jag inte att det är en katastrof men om den fungerar så har vi åtminstone 2 riktigt bra målvakter i Larsson och Lassi och dessutom eventuellt en till om Hovinen är så bra som man hoppas.

Lyxproblem deluxe. Sedan kan det såklart skapa problem med att någon av målvakterna inte lyckas hantera att stå utanför laget, men då är det ju upp till denna att finna sig i situationen och kämpa vidare eller att dra.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Tigerman ons dec 31, 2014 1:11 pm

Jag håller med Larsson i det han säger i en tidningsintervju om att tre (speldugliga) målvakter inte är en idealisk situation, särskilt när det gäller träningen. Det blir alltid någon som hamnar vid sidan om. Kräver mer av målvaktstränaren dessutom som då kanske inte får lika mycket tid över till att jobba med laget i övrigt.

Inte för inte som detta fenomen i NHL brukar gå under namnet "The Three-headed Monster".

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot ons dec 31, 2014 2:46 pm

Konstigt att han kommer på det efter 33 omgångar (att han har haft fel typ av träning) och just efter att Luleå värvat ny målvakt...jaja den som lever får se Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Urken ons dec 31, 2014 2:49 pm

Slapshot skrev:Konstigt att han kommer på det efter 33 omgångar (att han har haft fel typ av träning) och just efter att Luleå värvat ny målvakt...jaja den som lever får se Smile

Det är sådant här som får en att tvivla och reflektera över tidigare gånger han skyllt ifrån sig.

Å andra sidan, fungerar inte träningen för honom så är det väl ingen större deal om han kör på lite själv? Håller han ändå inte, så finns det ju en enkel lösning. Blir det bättre, ja dåså. Vadan all diskussion?

Lite så känner jag om det här uttalandet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Rönken ons dec 31, 2014 2:52 pm

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Slapshot ons dec 31, 2014 3:00 pm

Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/backen-ar-tillbaka/?blog=4171576&entry=8049032

"Daniel Larsson kritiserar fysträningen i Luleå och väljer nu att gå sin egen väg. Han menar att det är den som framkallat skador och sjukdomar. Låter inte bra i en grupp som ska hålla ihop." - låter lite si då där, är det vanliga Larsson-traditionerna som blossar upp?

Misstänker att ovanstående inte faller i god ton med alla forum-medlemmar.



Det var nog det här inlägget och det som Jimmy Pesonen tog upp som drog igång det hela... :p

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av stormvägen ons dec 31, 2014 3:11 pm

http://pettertraning.se/index.html

Petter kör väl mycket hokus pokus men varför skulle gymmet i Boden vara bättre alternativ?

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av icemask ons dec 31, 2014 8:46 pm

Ishockey/Luleå En säsong med skador och sjukdomar – nu går Daniel Larsson över till fysprogramet han körde i AIK.

Höstsäsongen har passerat. Det innebär att Daniel Larsson genomgått drygt hälften av sin comebacksäsong sedan juniortiden i Luleå Hockey.

Facit?

Inte vad burväktaren hade hoppats på.

Bodensonens säsong har kantats rejält av skador och sjukdomar. När det ena gett med sig har nästa skavank eller förkylning tagit vid.

Nu agerar målvakten.

Daniel Larsson går i från fysträningen med laget och nöter vidare på egen hand.

– Jag ska börja köra mitt gamla fysprogram igen, som jag vet har fungerat i två säsonger utan att jag haft känningar över huvud taget. Jag ska köra det fullt ut och försöka komma tillbaka på rätt spår, säger Larsson.

Det nya, eller rättare sagt gamla programmet skiljer sig rejält från de pass som målvakten kört med laget under sommaren och säsongen.

– Det är helt, helt utvecklat för målvakter. Det är bara målvaktsspecifika övningar. Det är ingenting som är likt det utespelarna håller på med. Mot det vi kör nu med laget är det natt och dag. Det vi kör har inte fungerat bra för min kropp, så nu går jag tillbaka, säger 28-åringen.

Vem är det som tagit fram programmet som du nu går tillbaka till?

– Vi är några stycken. När jag var i AIK hade jag Stefan Persson (målvaktstränare), fystränaren Fredrik Sjölander och Martin Blom som var inblandad också. Det är ren målvaktsfys, säger Daniel Larsson.



Att Jimmy Pesonen får det till att vara kritik mot fysträningen är typiskt rubrikjournalistik som många går på här på forumet TYVÄRR !!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Redbear fre jan 02, 2015 1:54 pm

Daniel Larsson ryktas till Malmö... Shocked
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av KaptenBlodskelett fre jan 02, 2015 1:56 pm

Redbear skrev:Daniel Larsson ryktas till Malmö... Shocked
OK, källa?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Rönken fre jan 02, 2015 2:00 pm

Redbear skrev:Daniel Larsson ryktas till Malmö... Shocked

Det är inte glöggen som talar nu? What a Face
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av NallePhu fre jan 02, 2015 2:04 pm

På twitter går ryktet!
Som var falskt enl Mr Madhawk då....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Redbear fre jan 02, 2015 2:23 pm

Rönken skrev:
Redbear skrev:Daniel Larsson ryktas till Malmö... Shocked

Det är inte glöggen som talar nu? What a Face

Hehe, nää.. Läste det på Twitter som sagt, men verkar inte stämma.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av KaptenBlodskelett lör jan 10, 2015 1:26 pm

Larsson på läktaren ikväll. Kanske på väg bort trots allt?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av LulefanGBG lör jan 10, 2015 1:41 pm

Rätt tycker jag om han nu inte är bra nog så är det ju bättre att ge Hovinen chansen.

Fast nu står ju Lassi väl? Men ni förstår vad jag menar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Urken lör jan 10, 2015 1:48 pm

Helt rätt kan jag tycka. Blir bra om Hovinen får chansen som backup. Känns inte särskilt meningsfullt att ha tre målvakter bara för att.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Mr Bister lör jan 10, 2015 2:05 pm

Tror nog att Hovinen står nästa SHL match

Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av icemask lör jan 10, 2015 2:10 pm

Har hört ett rykte, och ni får ta det för vad det är, ett rykte !
Att deras nyfödda har lite problem typ kolik, så herr Larsson har lite svårt att fokusera på hockeyn !
Kanske därför LHF värvat Hovinen för att avlasta Larsson !?
Men bara ett rykte !!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av KaptenBlodskelett lör jan 10, 2015 2:15 pm

icemask skrev:Har hört ett rykte, och ni får ta det för vad det är, ett rykte !
Att deras nyfödda har lite problem typ kolik, så herr Larsson har lite svårt att fokusera på hockeyn !
Kanske därför LHF värvat Hovinen för att avlasta Larsson !?
Men bara ett rykte !!!
Det är förstås möjligt. Skulle om inte annat förklara varför han ser så trött och blek ut.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Urken lör jan 10, 2015 2:18 pm

KaptenBlodskelett skrev:
icemask skrev:Har hört ett rykte, och ni får ta det för vad det är, ett rykte !
Att deras nyfödda har lite problem typ kolik, så herr Larsson har lite svårt att fokusera på hockeyn !
Kanske därför LHF värvat Hovinen för att avlasta Larsson !?
Men bara ett rykte !!!
Det är förstås möjligt. Skulle om inte annat förklara varför han ser så trött och blek ut.

Om så är fallet, vore det helt förståeligt. Hoppas det reder sig för både barnet och Daniel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Trötto tis jan 20, 2015 8:46 pm

MrMadhawk avslöjar att Daniel Larsson är Malmös huvudspår och han verkar själv vara intresserad.

Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/01/20/daniel-larsson-huvudsparet-for-malmo/
Trötto
Trötto

Antal inlägg : 47
Join date : 12-02-23

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av NallePhu tis jan 20, 2015 8:56 pm

Trötto skrev:MrMadhawk avslöjar att Daniel Larsson är Malmös huvudspår och han verkar själv vara intresserad.

Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/01/20/daniel-larsson-huvudsparet-for-malmo/
Pappa Larsson är väl rådgivaren här misstänker jag nog.......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Redbear ons jan 21, 2015 1:05 pm

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Donowitz mån maj 11, 2015 10:54 pm

Det kanske bara är jag som tror på en grymt taggad Daniel Larsson till 15/16. Jag tror nämligen att denna tjurskalle kommer träna extra hårt i sommar och överaska många när han får chansen.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Rönken mån maj 11, 2015 10:56 pm

bearjew skrev:Det kanske bara är jag som tror på en grymt taggad Daniel Larsson till 15/16. Jag tror nämligen att denna tjurskalle kommer träna extra hårt i sommar och överaska många när han får chansen.

Tycker att han såg bättre ut än förväntat i början av säsongen, sedan hände något. Skador sägs det, hoppas att han kan träna sig tillbaka igen. Enda frågetecknet är vad firma Lassi/Larsson kostar. Men behövs bra målvakter för att gå långt så.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Micke80 tis maj 12, 2015 6:33 am

Tror också han kan vara bättre än förra. Som RÖnken skriver så började han ju bra fram till alla skador och sjukdomar kom in i bilden.
Men sen när han fick gästspela igen på slutet så var han ju helt ok och kanske t o m lite mer, men inte nog bra för att peta Lassinanti.
Han bytte ju träningsprogram under säsongen och sa själv att kroppen svarade bra på det, nu med en uppbyggnadsträning efter detta program vågar man kanske tro att hans kropp orkar köra på hela vintern och våren.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Diktatorn tis maj 12, 2015 9:45 am

Verkligen ingen dålig målvakt att ha på andraspaden, om något skulle jag vara mer orolig för Lassi så här andra säsongen efter en dundersuccé men ser killen supercool och ödmjuk ut så det löser sig förhoppningsvis!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Puckad tis maj 12, 2015 10:20 am

Förutom lite surr på forumet om JG och AN, så har det varit väldigt lugnt kring målvaktsfrågan.
Det säger en hel del om hur trygga vi är med de två målvakterna vi har.

Om Daniel får vara hel så har vi två bra spadar att luta oss mot.
Inte minst viktigt i back2back matcherna!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Kapten Haddock ons maj 13, 2015 9:44 am

Jag tror och hoppas att Larsson kommer att göra en bra säsong till vintern.

Han gjorde ju några bra matcher förra säs., men verkade ha skadeproblem. De ryktades väl ett och annat tyvärr, men Larsson har väl alltid varit en som vill gå sin "egen" väg vad jag fattat.

Tycker Larsson inte kanske har jämnheten som Lassi visade upp förra säsongen, men han har en ruggig högstanivå!
Såg ett antal matcher när han spelade i ett dåligt AIK, där han under perioder totalt spikade igen när han blev lämnad ensam.

Som ni skriver, så är de bra eller rent av ett måste att ha 2 bra målvakter, när som vi t.ex ifjol hade ca 80 matcher (+ försäsong).
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av nummer 17 ons sep 23, 2015 10:39 am

Grattis Danne!!! Bästa matchen i Luleåtröjan!! Riktigt stabilt, tryggt, få returer och snabb i sidled.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Rönken fre mar 04, 2016 12:52 pm

Bump.

Är han skadad eller sjuk? Missat en del matcher nu, vet att det var en födsel nyligen. Men inte många matcher kvar inför slutspelet nu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Murveln fre mar 04, 2016 2:14 pm

Kan ju ha blivit komplikationer.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Redbear fre mar 04, 2016 2:38 pm

Från artikel:

Daniel Larsson?

– Han har kört ett par pass nu och är tillgänglig för spel.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Lars158 fre mar 04, 2016 4:52 pm

http://www.kuriren.nu/100-hockey/blev-pappa-hamnade-i-frysboxen-8759357.aspx

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Nr10 tor mar 17, 2016 2:36 pm

Ska ha en lön på 180k enligt personer inom föreningen. Bort säger jag bara!

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Tigerman tor mar 17, 2016 11:31 pm

Nr10 skrev:Ska ha en lön på 180k enligt personer inom föreningen. Bort säger jag bara!
Verkar rimligt med tanke på hans CV. Men det blir naturligtvis ingen förlängning.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Freno tis mar 29, 2016 5:35 pm

https://www.luleahockeyforum.com/t904p250-lulea-hockey-i-media-2015-2016#162103

"Innebär det att Filip kommer vara kvar så länge som ni spelar?

– Han kan ju bli skadad, det kanske är Oscar Masiello eller Samuel Ward som är hos oss. Det enda jag kan säga är att han är med oss nu, vi har en bra dialog med förbundet och både vi och Filip försöker att förbereda oss så bra vi kan inför semifinalen mot Frölunda. Vad som händer om tio dagar och fyra veckor tänker vi inte på just nu."


Enbart snack om Gustavsson, Masiello eller Ward men inget om Larsson..? Visst han har inte varit galant men om han är frisk och kry borde väl Larsson åtminstone vara solklar 3e keeper? Varför är han utfryst om nu det är fallet?

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Tigerman tis mar 29, 2016 6:05 pm

Freno skrev:https://www.luleahockeyforum.com/t904p250-lulea-hockey-i-media-2015-2016#162103

"Innebär det att Filip kommer vara kvar så länge som ni spelar?

– Han kan ju bli skadad, det kanske är Oscar Masiello eller Samuel Ward som är hos oss. Det enda jag kan säga är att han är med oss nu, vi har en bra dialog med förbundet och både vi och Filip försöker att förbereda oss så bra vi kan inför semifinalen mot Frölunda. Vad som händer om tio dagar och fyra veckor tänker vi inte på just nu."


Enbart snack om Gustavsson, Masiello eller Ward men inget om Larsson..? Visst han har inte varit galant men om han är frisk och kry borde väl Larsson åtminstone vara solklar 3e keeper? Varför är han utfryst om nu det är fallet?
Han tränar åtminstone med laget såvitt jag vet så att säga att han är utfryst är nog att ta i.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Larsson - Sida 3 Empty Sv: Daniel Larsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet