Luleå Hockey i Media 2013/2014

+48
Micke80
Riffraff
Wirbelwind
kralle
pingu
amarule
Chris Hendrix
Dalle
MickkeJ
Pajala
Högljudd
Pickadoll
Tigerman
Mr Bister
#96
LulefanGBG
Mange
NallePhu
BodenSwe
Tony Moore
Ingemar
icemask
stormvägen
KUCERA
LubosC
Old Brooklyn
Rönken
Kallepedal
Lasse Proppmätt
Dentos
storstruten
Redbear
rumpztr
Urken
Bamsefar
Ivanhoe
Purre
Lulefan
Zeb Macahan
knutten
Slapshot
Norlin
Kagen
FruktHamster
Lars158
Snikne Ville
JayDee
Admin
52 posters

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lulefan tis mar 25, 2014 8:01 pm

Är ju inte alls konstigt att publiken svikit lite i slutspelet med tanke på avslutningen i serien och de första två matcherna i kvartsfinalerna(speciellt första).

Hoppas på rejäl uppslutning imorgon! Just efter löning också och alla som kommer får ett BSTL-kit, borde bli nära fullsatt.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av stormvägen tor mar 27, 2014 7:25 am

http://mobil.nsd.se/nyheter/johansson_det_ar_ett_fiasko/8379840

Slipper gärna muntergökarna och håller med Pelle.han glömde bara " hur kan man envisas med att använda en hel säsong för att spela Linus persson i form?"

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Snikne Ville tor mar 27, 2014 8:22 am

stormvägen skrev:http://mobil.nsd.se/nyheter/johansson_det_ar_ett_fiasko/8379840

Slipper gärna muntergökarna och håller med Pelle.han glömde bara " hur kan man envisas med att använda en hel säsong för att spela Linus persson i form?"
Pelle är ju i grund och botten bara en gnällspik. Det lyste ju igenom nåt kopiöst när han gjorde sittt försök som bloggare.

edit
Vilket i sig borde innebära att han passar rätt bra på forumet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Högljudd fre mar 28, 2014 10:56 am

Luleå Hockey ser inte med blida ögon på ryktespridningen under slutspelet och överväger polisanmälan:

"– Vi tog ryktena på allvar, men till en början så oroades vi inte. Ganska så snart eskalerade uppgifterna och vi kände att det passerade alla gränser. Jag spårade och kontaktade två av personerna som hade skrivit olika saker på nätet och frågade om dessa två visste att de dom skrev var sant. Att de verkligen var säkra på sin sak. Sedan förklarade jag på vilket sätt uppgifterna skadade olika människor, säger Stöckel."

http://www.kuriren.nu/100/lulea-hockey-skakades-av-rykten-under-slutspelet-7539494.aspx

Ingen vågad gissning att dessa 2 som fick påringning av Stöckel finns här på forumet...
Kan ursprungskällan till rykena spåras tycker jag de skall få välja mellan Polisanmälan eller avbön inför alla spelare.
Det har hänt förut, jag tror det var sista året Rönken spelade och vederbörande, vi kan kalla honom Janne, fick en avhyvling modell värre.
Han är en av Rönkens största dissare sedan dess.
Återfinns säkert även han här på forumet.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Urken fre mar 28, 2014 11:10 am

Du skulle inte kunna kopiera in texten i sin helhet? Tack på förhand! Smile

Jo, det kan bli jäkligt jobbigt när rykten sprids. Precis som i detta fallet, så försöker man till en början att 'inte bry sig' för att inte spä på mer tändvätska på den startade elden. Men någonstans finns också en gräns. Till en början såg jag någon nämna det här på forumet, men dagen efter så var det flera stycken som skrev på Luleå Hockeys facebookstatusar och undrade om detta var sant. Riktigt dåligt och sjukt hur snabbt rykten sprids via sociala medier.

Hoppas de som spred dessa rykten får sig en rejäl avhyvling och verkligen skäms.

OT:
MickkeJ, den snabbtänkte av oss mods, valde helt enkelt att censurera och ta bort några inlägg när det började blåsa runt den där soppan, allt för att hålla diskussionen till hockeyn och samtidigt förhindra denna onödiga ryktesspridning som verkar uppstå lagom till slutspelet de senaste åren. Bra gjort!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn fre mar 28, 2014 12:19 pm

Urken skrev:Du skulle inte kunna kopiera in texten i sin helhet? Tack på förhand! Smile

Jo, det kan bli jäkligt jobbigt när rykten sprids. Precis som i detta fallet, så försöker man till en början att 'inte bry sig' för att inte spä på mer tändvätska på den startade elden. Men någonstans finns också en gräns. Till en början såg jag någon nämna det här på forumet, men dagen efter så var det flera stycken som skrev på Luleå Hockeys facebookstatusar och undrade om detta var sant. Riktigt dåligt och sjukt hur snabbt rykten sprids via sociala medier.

Hoppas de som spred dessa rykten får sig en rejäl avhyvling och verkligen skäms.

OT:
MickkeJ, den snabbtänkte av oss mods, valde helt enkelt att censurera och ta bort några inlägg när det började blåsa runt den där soppan, allt för att hålla diskussionen till hockeyn och samtidigt förhindra denna onödiga ryktesspridning som verkar uppstå lagom till slutspelet de senaste åren. Bra gjort!

Går det att spåra vilka som startade ryktet så ska de givetvis kölhalas ifall det är osanning. Pratar vi om själva spridandet av nämnda rykte så finns det ju några personer här på forumet som bör få sig en avhyvling, och det är det väl vi som får stå för?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Urken fre mar 28, 2014 12:59 pm

Old Brooklyn skrev:
Urken skrev:Du skulle inte kunna kopiera in texten i sin helhet? Tack på förhand! Smile

Jo, det kan bli jäkligt jobbigt när rykten sprids. Precis som i detta fallet, så försöker man till en början att 'inte bry sig' för att inte spä på mer tändvätska på den startade elden. Men någonstans finns också en gräns. Till en början såg jag någon nämna det här på forumet, men dagen efter så var det flera stycken som skrev på Luleå Hockeys facebookstatusar och undrade om detta var sant. Riktigt dåligt och sjukt hur snabbt rykten sprids via sociala medier.

Hoppas de som spred dessa rykten får sig en rejäl avhyvling och verkligen skäms.

OT:
MickkeJ, den snabbtänkte av oss mods, valde helt enkelt att censurera och ta bort några inlägg när det började blåsa runt den där soppan, allt för att hålla diskussionen till hockeyn och samtidigt förhindra denna onödiga ryktesspridning som verkar uppstå lagom till slutspelet de senaste åren. Bra gjort!

Går det att spåra vilka som startade ryktet så ska de givetvis kölhalas ifall det är osanning. Pratar vi om själva spridandet av nämnda rykte så finns det ju några personer här på forumet som bör få sig en avhyvling, och det är det väl vi som får stå för?

Så är det. Att spåra källan/kallorna till dessa rykten är inget vi kan göra. Däremot så är det på sin plats att de som spridit dessa vidare som sanningar kryper till korset och tänker till.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av FruktHamster fre mar 28, 2014 1:08 pm

Hela grejen är så sjukt tråkigt. Och att folk så gärna vill sprida sådan här dynga vidare utan några som helst belägg gör mig alltid lika förvånad.

Jag är generellt emot censur i alla dess former, men ger gärna en viretuell klapp på ryggen åt mods här på forumet som motade olle i grind och tog bort inläggen om detta på en gång. Det är långt, långt under vår värdighet att låta sådan dynga vädras.

Mest av allt tycker man synd om barnen till de "inblandade". Måttligt jävla kul att gå till skolan och få sådant svammel kastat i ansiktet. Tyvärr är vissa människor alldeles för jävla dumma för att tänka så långt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Bamsefar fre mar 28, 2014 6:59 pm

Då har rykeshistorien spridit sig som dynga gärna gör till riksmedia. De som startade denna skitspridning skulle egentligen åtalas för förtal även om det förmodligen inte håller i rätten tyvärr.http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18628233.ab
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av kralle fre mar 28, 2014 10:26 pm

Går att spåra rätt bra så länge inte personen som startade sitter på kraftig kryptering går det mesta att få fram dom flesta som startar sådana här rykten är sällan några raket forskare och har inte ens tänkt på att skydda sig men oftast rör det sig om psykiskt sjuka männsikor som inte går att komma åt i slut ändan dom har redan så mkt skit så dom kan segla utan på samhällets vanliga lagar och få en klapp på huvudet och ett par vänliga ord av fabror doktorn och byte av medecinen:)
Men seriösa firmor(nåja)som driver bloggar twitter facebook osv stänger rätt snart av sånna här tokstollar om dom får in seriösa anmälningar.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Snikne Ville lör mar 29, 2014 9:55 am

Nu har våra lokalblaskor sågat, avsatt o hånat friskt både basket- o hockeylag de senaste dagarana. Med viss rätt. Slog upp dagens tidning o tänkte läsa någon rad om vårt J18 lags SM-slutspel. Inte en rad. NSD hade en bild av artikeln frö 10 år sedan när Rönnbergs dåvarande J18 åkte ut. Så för att använda deras egen vokalbular, var är engagemanget, var är gnistan o passionen, vem tar ansvar? NÅGON MÅSTE AVGÅ!!!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Wirbelwind lör mar 29, 2014 12:52 pm

Ursäkta en okunning man, jag har inte riktigt hängt med. Vad är det för rykten som florerat runt ?

Håller med dig Snikne Ville, Medias bild av Luleå det här året har säkert påverkat den negativa stämningen kring laget och framförallt publiken. Man får i princip bara läsa tråkiga och negativa artiklar. Det är väl säkert lättare att dra till sig läsare med rubriken "Katastrof, Kris, osv." Tråkigt är det vart fall.

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Rönken lör mar 29, 2014 2:05 pm

Det var några otrohets-rykten som gick, var väl även inne här på forumet. Om jag förstod det rätt så var det att Rönnqvist skulle varit på flera spelarfruar. Ja det faller på sin egna rimlighet, jag trodde inte att det var så stort rykte. Men det verkar som att ledningen tyckte det, var det mycket snack om det i Luleå eller på vilket sätt ansågs det vara stort? Var väl mest något inlägg på Flashback och kanske något på twitter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn lör mar 29, 2014 2:05 pm

Jag håller med i den kritiska synen på våra lokala tidningar. Visst ska tidningarna granska kritiskt men nog är det väl jävligt märkligt att exempelvis Kuriren aldrig (och jag menar verkligen ALDRIG) har ett scoop om någonting vad gäller Luleå Hockey förutom ifall det gäller att någon ska lämna.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Rönken lör mar 29, 2014 2:07 pm

Old Brooklyn skrev:Jag håller med i den kritiska synen på våra lokala tidningar. Visst ska tidningarna granska kritiskt men nog är det väl jävligt märkligt att exempelvis Kuriren aldrig (och jag menar verkligen ALDRIG) har ett scoop om någonting vad gäller Luleå Hockey förutom ifall det gäller att någon ska lämna.

Ja det är en ganska unken nivå bland lokaltidningarna. Men det kan väl hänga ihop med att det princip bara är Stålnacke som har någon djupare kunskap, och han var det ju nära att man sparkade på NSD. Det är enklare att skriva negativt tänkte jag, och det lockar kanske mer. Se bara på riks-tidningar, där är det inte solskenshistorier i överflöd direkt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Riffraff lör mar 29, 2014 7:48 pm

Tjena, ny här. Ang. alla rykten så har jag hört en massa grejer som rör Rönnqvist från olika håll men tror inte direkt på något av det, om det nu är sant så ska inte ett helt spelsystem fallera på det sättet. Det märkliga är att spelet totalt föll ihop efter OS, bortsett från HV matchen till viss del, men vi vet alla hur HV71 spelade under slutet av grundserien. Huruvida det handlade om Omarks intåg eller om alla rykten påverkade spelarna vet inte någon förutom laget och ledarna själva. Jag undrar hur själva träningen gått till under uppehållet, det fanns ingen kräm i benen under denna period. Förhoppningsvis ger utvärderingen någonting i den frågan. Med facit i hand hade luleå inte backarna för att gå långt i ett slutspel, även med alla friska. Fransson är inte en PP back som vinner slutspelsmatcher och janne sandström är inte lika bra som förr, dock så får janne gärna lira 100 år till. Under rönkens första år hade vi Janne Niinimaa, Jaakola, Sandström, Robin J, Pierre J, Fälth + styrman. En fantastisk backuppsättning och jag hoppas verkligen Jaakola kommer tillbaka och att dom satsar hårt på försvarssidan nästa år, det kommer behövas för att kompensera alla forwardstapp.
Riffraff
Riffraff

Antal inlägg : 2
Join date : 14-03-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Tony Moore lör mar 29, 2014 9:15 pm

Om Swe är världssamvete är NK o NSD dito inom Swe, man ska vara objektiv in i minsta detalj, aldrig pro BD eller än mindre hylla Luleå. Kolla Norran och Allehanda, i stort sett aldrig en kritisk artikel om "deras" lag. Jag fattar inte galoppen, granskande journalistik är helt ok, kläm åt stinkande makthavare och fiffel med gemensamma resurser i vilken form som helst, men det är inte fel att med viss "hemmaplansfördel" gällande idrottslagen. Fram för positiva artiklar gällande BDs ledande idrottsklubbar (även Luleås..)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7643
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Kallepedal sön mar 30, 2014 12:39 pm

Tony Moore skrev:Om Swe är världssamvete är NK o NSD dito inom Swe, man ska vara objektiv in i minsta detalj, aldrig pro BD eller än mindre hylla Luleå. Kolla Norran och Allehanda, i stort sett aldrig en kritisk artikel om "deras" lag. Jag fattar inte galoppen, granskande journalistik är helt ok, kläm åt stinkande makthavare och fiffel med gemensamma resurser i vilken form som helst, men det är inte fel att med viss "hemmaplansfördel" gällande idrottslagen. Fram för positiva artiklar gällande BDs ledande idrottsklubbar (även Luleås..)
De så kallade supportrarna här på forum är nog ännu mer kritiska till LHF är de lokala journalisterna. Om supportrarna är så pass kritiska kan man nog inte kräva att de lokala journalisterna ska ta över supportrarnas roll, dvs att stötta laget.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Snikne Ville sön mar 30, 2014 2:25 pm

Kallepedal skrev:
Tony Moore skrev:Om Swe är världssamvete är NK o NSD dito inom Swe, man ska vara objektiv in i minsta detalj, aldrig pro BD eller än mindre hylla Luleå. Kolla Norran och Allehanda, i stort sett aldrig en kritisk artikel om "deras" lag. Jag fattar inte galoppen, granskande journalistik är helt ok, kläm åt stinkande makthavare och fiffel med gemensamma resurser i vilken form som helst, men det är inte fel att med viss "hemmaplansfördel" gällande idrottslagen. Fram för positiva artiklar gällande BDs ledande idrottsklubbar (även Luleås..)
De så kallade supportrarna här på forum är nog ännu mer kritiska till LHF är de lokala journalisterna. Om supportrarna är så pass kritiska kan man nog inte kräva att de lokala journalisterna ska ta över supportrarnas roll, dvs att stötta laget.  
Fast en journalist har väl någon sorts objektivitetskrav på sig. Det har ju inte en froumist, även om många skulle vara i behov av det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Micke80 sön mar 30, 2014 5:31 pm

Wirbelwind skrev:Ursäkta en okunning man, jag har inte riktigt hängt med. Vad är det för rykten som florerat runt ?

Håller med dig Snikne Ville, Medias bild av Luleå det här året har säkert påverkat den negativa stämningen kring laget och framförallt publiken. Man får i princip bara läsa tråkiga och negativa artiklar. Det är väl säkert lättare att dra till sig läsare med rubriken "Katastrof, Kris, osv." Tråkigt är det vart fall.

Jag har i vart fall slutat läsa båda våra lokalblaskor. Läser dem aldrig nu för tiden då det för det första är dålig journalistik och för det andra kostar en förmögenhet.
Tidigare har media alltid hänvisat till lagens supportrar då de inte fått svar på en fråga. Men nu när inte lagens supportrar orkar läsa tidningarna mer, vad ska de då hänvisa till?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt ons apr 09, 2014 10:08 am

Old Brooklyn skrev:Modo snittar över 5 700 per match. Det i en kommun som är betydligt mindre än Luleå och en tätort som är betydligt mindre än Luleå.

Visst men i ett upptagningsområde som är STÖRRE än Luleås d.v.s det finns många orter med mer befolkning på än Råne Töre Rosvik mm på samma avstånd som nämnda orter.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt ons apr 09, 2014 10:18 am

Rönken skrev:
icemask skrev:
Rönken skrev:
icemask skrev:Om det kostar så mcket för skandinavium och fbk mfl äger sina egna arenor, Satan vilket försprång de får om de har fullt varje gång !

Just Färjestad har ju haft lite dåligt med publik på senare år under seriespelet, för att vara Färjestad. Däremot HV71 som har 98-99% beläggning i sin arena och nästan alltid har siffror uppåt 7000 på matcher under seriespelet är imponerande. Tänk om Luleå hade kunnat ha åtminstone 6000 i snitt, klar skillnad, speciellt med 'nya' uppgörelsen för Coop Arena.
Bara 500 fler/match skulle ge möjlighet att erbjuda 1 spelare 200000/mån eller löneökning med 45000 till 5 spelare
Snart Matchtröja på !

Jo, fast Luleå har ju andra problem än att "det bor fler personer i Småland" bara. Det är även mycket mycket mindre avstånd i Småland från mindre närliggande orter, utöver att Jönköping är något större än Luleå som stad. Det är ganska maffiga avstånd från malmfältet och tornedalen för att ta sig till Coop Arena dessvärre.

Och glöm ej att Jönköping kommun är Luleå + Boden + Piteå tillsammans (nåja 10 000 mindre) men det bör bli en bra bild på hur mycket större det faktiskt är och då är det bara 25 till Sthlm det är samma avstånd som till Gällivare från Luleå
Och mellan Jönköping & Sthlm har du 100 000 städer som Eskilstuna Linköping Norrköping och MASSOR av småstäder på allt mellan 20-60 000 och då har vi bara åkt norrut.
Jämför det med Luleå
Norrut Råne c:a 3000 Töre c:a 3000 E10:an Morjärv 1000 Ö-kalix 5000 (nu har det gått 15 mil sen kommer byar som Landsjärv Skröven Hakkas som kanske har 6000 tillsammans innan vi når dem 25 milen Gällivare som har 18000 eller nåt sånt.
Hur mycket människor tror du det finns på detta utrymme i Södra Sverige?

HV har dessutom nåt publikpaket som dom säljer till företagare och privatpersoner man kan visst köpa 5 årskort m.a.o har man samma plats på arenan i 5 år.

Många småföretagare samt även privatpersoner nappade på det det betyder att HV bara har kanske 1000 lediga varje match jämför det med LHF:s 2000 eller mer

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av icemask ons apr 09, 2014 12:54 pm

Lasse Proppmätt skrev:
Rönken skrev:
icemask skrev:
Rönken skrev:
icemask skrev:Om det kostar så mcket för skandinavium och fbk mfl äger sina egna arenor, Satan vilket försprång de får om de har fullt varje gång !

Just Färjestad har ju haft lite dåligt med publik på senare år under seriespelet, för att vara Färjestad. Däremot HV71 som har 98-99% beläggning i sin arena och nästan alltid har siffror uppåt 7000 på matcher under seriespelet är imponerande. Tänk om Luleå hade kunnat ha åtminstone 6000 i snitt, klar skillnad, speciellt med 'nya' uppgörelsen för Coop Arena.
Bara 500 fler/match skulle ge möjlighet att erbjuda 1 spelare 200000/mån eller löneökning med 45000 till 5 spelare
Snart Matchtröja på !

Jo, fast Luleå har ju andra problem än att "det bor fler personer i Småland" bara. Det är även mycket mycket mindre avstånd i Småland från mindre närliggande orter, utöver att Jönköping är något större än Luleå som stad. Det är ganska maffiga avstånd från malmfältet och tornedalen för att ta sig till Coop Arena dessvärre.

Och glöm ej att Jönköping kommun är Luleå + Boden + Piteå tillsammans (nåja 10 000 mindre) men det bör bli en bra bild på hur mycket större det faktiskt är och då är det bara 25 till Sthlm det är samma avstånd som till Gällivare från Luleå
Och mellan Jönköping & Sthlm har du 100 000 städer som Eskilstuna Linköping Norrköping och MASSOR av småstäder på allt mellan 20-60 000 och då har vi bara åkt norrut.
Jämför det med Luleå
Norrut Råne c:a 3000 Töre c:a 3000 E10:an Morjärv 1000 Ö-kalix 5000 (nu har det gått 15 mil sen kommer byar som Landsjärv Skröven Hakkas som kanske har 6000 tillsammans innan vi når dem 25 milen Gällivare som har 18000 eller nåt sånt.
Hur mycket människor tror du det finns på detta utrymme i Södra Sverige?

HV har dessutom nåt publikpaket som dom säljer till företagare och privatpersoner man kan visst köpa 5 årskort m.a.o har man samma plats på arenan i 5 år.

Många småföretagare samt även privatpersoner nappade på det det betyder att HV bara har kanske 1000 lediga varje match jämför det med LHF:s 2000 eller mer
Det här med 5års kort, är det kraftigt rabatterade priser ?
Man har ju kvar sin plats år efter år i coop också bara man löser ut kortet i tid varje år


Senast ändrad av icemask den ons apr 09, 2014 12:57 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavning)
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt ons apr 09, 2014 1:14 pm

icemask skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Rönken skrev:
icemask skrev:
Rönken skrev:
icemask skrev:Om det kostar så mcket för skandinavium och fbk mfl äger sina egna arenor, Satan vilket försprång de får om de har fullt varje gång !

Just Färjestad har ju haft lite dåligt med publik på senare år under seriespelet, för att vara Färjestad. Däremot HV71 som har 98-99% beläggning i sin arena och nästan alltid har siffror uppåt 7000 på matcher under seriespelet är imponerande. Tänk om Luleå hade kunnat ha åtminstone 6000 i snitt, klar skillnad, speciellt med 'nya' uppgörelsen för Coop Arena.
Bara 500 fler/match skulle ge möjlighet att erbjuda 1 spelare 200000/mån eller löneökning med 45000 till 5 spelare
Snart Matchtröja på !

Jo, fast Luleå har ju andra problem än att "det bor fler personer i Småland" bara. Det är även mycket mycket mindre avstånd i Småland från mindre närliggande orter, utöver att Jönköping är något större än Luleå som stad. Det är ganska maffiga avstånd från malmfältet och tornedalen för att ta sig till Coop Arena dessvärre.

Och glöm ej att Jönköping kommun är Luleå + Boden + Piteå tillsammans (nåja 10 000 mindre) men det bör bli en bra bild på hur mycket större det faktiskt är och då är det bara 25 till Sthlm det är samma avstånd som till Gällivare från Luleå
Och mellan Jönköping & Sthlm har du 100 000 städer som Eskilstuna Linköping Norrköping och MASSOR av småstäder på allt mellan 20-60 000 och då har vi bara åkt norrut.
Jämför det med Luleå
Norrut Råne c:a 3000 Töre c:a 3000 E10:an Morjärv 1000 Ö-kalix 5000 (nu har det gått 15 mil sen kommer byar som Landsjärv Skröven Hakkas som kanske har 6000 tillsammans innan vi når dem 25 milen Gällivare som har 18000 eller nåt sånt.
Hur mycket människor tror du det finns på detta utrymme i Södra Sverige?

HV har dessutom nåt publikpaket som dom säljer till företagare och privatpersoner man kan visst köpa 5 årskort m.a.o har man samma plats på arenan i 5 år.

Många småföretagare samt även privatpersoner nappade på det det betyder att HV bara har kanske 1000 lediga varje match jämför det med LHF:s 2000 eller mer
Det här med 5års kort, är det kraftigt rabatterade priser ?
Man har ju kvar sin plats år efter år i coop också bara man löser ut kortet i tid varje år

Vet inte riktigt går på hörsägen från HV snubbe mest troligen är dom ju rabbaterade ordentligt ska höra mer om det när jag träffar människan nästa gång
Men vet att det har funnits ett sådant upplägg hos dem förut i.a.f innan dem föll bort från dem fyra stora.

Ja nu finns det ju bara Frölunda & FBK kvar av elefanterna och även dem har ju haft det svårt i några år FBK:s semi år efter år imponerar ju trots att dem gått sisådär i serien i.a.f före årsskiftet sen klättrade dem ju både i år och förra året.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn ons apr 09, 2014 2:33 pm

Lasse Proppmätt skrev:
Old Brooklyn skrev:Modo snittar över 5 700 per match. Det i en kommun som är betydligt mindre än Luleå och en tätort som är betydligt mindre än Luleå.

Visst men i ett upptagningsområde som är STÖRRE än Luleås d.v.s det finns många orter med mer befolkning på än Råne Töre Rosvik mm på samma avstånd som nämnda orter.
Vilka då?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn ons apr 09, 2014 2:58 pm

Det bor färre människor i Ö-viks kommun än det gör i Luleå kommun. Då är ändå Ö-vik en mycket större (minst tre gånger så stor) kommun till ytan. Övik gränsar till Åsele, Bjurholm, Nordmaling, Sollefteå och Kramfors. Luleå kommun gränsar till Kalix, Överkalix, Boden, Älvsbyn och Piteå.

Jag har svårt att se denna befolkningstäthet kring Örnsköldsvik. Betänk även att de har hyffsat nära till Timrå i söder och Björklöven i Norr som konkurrerar om fans.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av rumpztr ons apr 09, 2014 3:19 pm

Värt att tänka på är ju också vad det är för typ av städer som ligger i närheten, tex industristäder osv. Det är absolut inte billigt att gå på hockey för en hel familj idag och även vad det finns för andra typer av sportverksamheter i området.

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Tony Moore ons apr 09, 2014 8:10 pm

Umeborna med omnejd sägs besöka FC flitigt för att se SHL hockey, närmare än till SKA..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7643
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt tor apr 10, 2014 2:26 pm

Old Brooklyn skrev:Det bor färre människor i Ö-viks kommun än det gör i Luleå kommun. Då är ändå Ö-vik en mycket större (minst tre gånger så stor) kommun till ytan. Övik gränsar till Åsele, Bjurholm, Nordmaling, Sollefteå och Kramfors. Luleå kommun gränsar till Kalix, Överkalix, Boden, Älvsbyn och Piteå.

Jag har svårt att se denna befolkningstäthet kring Örnsköldsvik. Betänk även att de har hyffsat nära till Timrå i söder och Björklöven i Norr som konkurrerar om fans.

Visst men betänk att Ångermanland har en yta på 19000 kv/m & Norrbotten en yta på 92000 kv/m



Det bor c:a 130 000 i Ångermanland av dessa håller säkert 80 % på Modo
Kramfors och Östersund har c:a 45000 invånare ifall nu alla dessa skulle hålla på Timrå vilket jag betvivlar.

I Norrbotten bor det 198 000 det finns angränsande kommuner till Luleå som Boden & Piteå ungefär lika många som i Kramfors Östersund

Men i Pite/Boden håller garanterat hälften av befolkningen kanske t.o.m mer än hälften på Saik

Och det gör ju även i många i Malmfältskommunerna.

Detta bara för att man av gammal hävd hatar Lulenegererna eller hasafötterna eller vad man nu väljer att kalla Luleborna som inte är speciellt omtyckta och speciellt då av den äldre befolkningen i dessa områden..

Dem yngre har nog en sundare attityd mot Lueå och t.o.m LHF

Men jag folket runt Ö-vik gammal som ung sluter upp mer runt Modo än vad dom gör runt LHF.

För det finns ju även ganska mycket folk i Luleå som har nån form av agg mot LHF då dessa tror att LHF fått pengar av kommunen som vart öronmärkta till skola/vård/omsorg.

Jag var på en lång sjukbehandling för några år sedan ungefär samtidigt då ombyggnaden av Coop (höjningen av taket samt nya omklädningsrummen gymen mm) gjordes.

Då sa flera av sjuksyrrorna att dem var förbannade på LHF för att det satsades pengar på att bygga om en ishall istället för att satsa på sjukvården
Man kan ju undra om dessa var lika förbannade då Kulturens hus byggdes?

Så hur man än vrider på det så är det ändå rätt så lika förutsättningar som Modo Saik LHF har vad gäller befolkning och avstånd till arenan.

Däremot har LHF ALDRIG varit någon publikmagnet så är det bara.

Faktum är att under Rönken så har LHF haft det högsta snittet i modern tid.

Det är nog bara debutåret och något år efter som kan mäta sig.

Inte ens då vi spelade gladhockey under Micke Lundström och gjorde 180 mål på 40 omg kom det lika mycket publik till Delfinen som det gjorts dem senaste åren inte heller SM-Guld året kom upp i senaste årens snitt.

Så där kan ju alla som snackar om publiktapp mm som t.e.x Pelle i NSD mm gå och ta en historielektion innan dem sågar LHF..
Pelle går ju dessutom in under kategorin folk som har agg mot LHF.


Jag känner folk som bor i Umeå och enligt dessa så håller många på Saik numera hur underligt är inte det?

Men en del av dem äldre håller på LHF (nåja nu är ju Löven tillbaka i finrummet så då blir det väl Löven i.a.f för dessa)dock tror jag inte dom åker upp för att se hockey..





Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Dalle tor apr 10, 2014 4:16 pm

I Umeå håller man ju förstås på Luleå Hockey... Wink 

Skulle vilja påstå att den klick Umeåbor som håller på Saik är den yngre generationen och de som inte är fostrade i Björklövenskolan. Tillhör man det senare så befinner sig Saik allra längst ned på stegen. "Skellefteå finns inte" enligt dem.

Nu är det dock även så att Umeå vuxit med ca 1/3dels Luleå de senaste 25 åren och det är bl.a. många Skellefteåbor (eller personer från Norra V-botten) som flyttat till Umeå och dragit med sig sjukdomar. Det finns även en stor skara Öviksbor och västernorrlänningar som flyttat till Umeå vars hockeyränder ej heller fallit bort.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn tor apr 10, 2014 6:39 pm

Men det är 25 mil mellan Östersund och Ö-vik. Knappast i paritet med Töre och Råneå.

Att Modo är bättre på att dra folk från omgivningen kan vi väl vara överens om, och det är liksom min poäng. Att man inte kan ursäkta sig allt för mycket med upptagningsområde. Modo har varit (är?) bättre på att marknadsföra sitt lag till en bra mycket större yta än vad vi har varit (är).

Med fyrkanten som helt saknar hockeylag som konkurrerar borde vi sitta i en guldsits vad gäller detta - framförallt om man jämför med Solna-wannabe-klubben söderut.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Rönken tor apr 10, 2014 6:41 pm

När jag skrev om publiken och upptagningsområde tänkte jag personligen rent generellt. Sedan finns det orter som lyckats bättre och sämre så klart. Men i just Modos fall så har väl publiken sjunkit konstant sedan säsongen med invigningen av nya arenan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av kniba tor apr 10, 2014 10:07 pm

Lasse Proppmätt skrev:Men i Pite/Boden håller garanterat hälften av befolkningen kanske t.o.m mer än hälften på Saik

En klar majoritet hejar på LHF i Pite. Det finns ett gäng snorungar och några andra som såg sin första hockeymatch igår som hejar på SAIK. Dessa må leva om emellanåt, men majoritetens stödet för LHF är ohotat.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Rönken tor apr 10, 2014 10:34 pm

kniba skrev:
Lasse Proppmätt skrev:Men i Pite/Boden håller garanterat hälften av befolkningen kanske t.o.m mer än hälften på Saik

En klar majoritet hejar på LHF i Pite. Det finns ett gäng snorungar och några andra som såg sin första hockeymatch igår som hejar på SAIK. Dessa må leva om emellanåt, men majoritetens stödet för LHF är ohotat.

Ja absolut, visst finns det någon som håller på Skellefteå där, men princip uteslutande Luleå-fans där när jag jobbade där i krokarna var min erfarenhet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av BodenSwe fre apr 11, 2014 3:05 pm

Gillar verkligen konceptet med direktsändning och ge fansen en chans att ställa frågor och så under sändningen. Toppen!

Blir säkert några gånger nyheter av mindre vikt. Men ändå ett bra koncept.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av LulefanGBG fre apr 11, 2014 3:24 pm

Riktigt bra koncept ja!

Mrmadhawk hyllar Luleås idé: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/04/11/lulea-signar-granstrom/

Kul!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Rönken fre apr 11, 2014 5:14 pm

Tycker det känns bra att börja ha "tv-sändning" i så lång utsträckning som möjligt, känns roligare än en vanlig nyhet på hemsidan. Men som det är nu förväntar nog många (inkl. jag själv) en rätt rejäl bomb när det vankas sändning av en nyhet/presentation, men det är väl mer en vanesak.

Fast direktsändningarna man börjat med, går det att se dessa i efterhand? Jag kunde inte komma loss vid 14.00, hittar dock inte någon sändning på hemsidan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt lör apr 12, 2014 4:31 pm

F.låt jag skrev Östersund men på tänkte naturligtvis på Härnösand

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt lör apr 12, 2014 4:33 pm

Nja alla ÄLDRE jag känner i Pite håller på Saik dem höll på dem långt innan LHF ens fanns
Det finns ju dem som är äldre än 50 år eller hur?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av kniba lör apr 12, 2014 4:51 pm

Lasse Proppmätt skrev:Nja alla ÄLDRE jag känner i Pite håller på Saik dem höll på dem långt innan LHF ens fanns
Det finns ju dem som är äldre än 50 år eller hur?

Det stämmer att det finns många äldre (läs: 60+) som hejar på SAIK eller PHC. Det innebär per automatik inte att SAIK eller PHC är dominerande i den åldersgruppen. Jag vidhåller att LHF har majoritetens stöd, från de som idag tar sina första stapplande steg hela vägen till de som nu tar sina sista.

Det enda som kan hota Luleå Hockeys stöd i Pite är om PHC får ett tokryck och går upp till SHL.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Bilderberg mån apr 14, 2014 10:37 am

kniba skrev:En klar majoritet hejar på LHF i Pite. Det finns ett gäng snorungar och några andra som såg sin första hockeymatch igår som hejar på SAIK. Dessa må leva om emellanåt, men majoritetens stödet för LHF är ohotat.

Kan så vara, men tror inte det är lika självklart som du säger.

Tror dels det är lite av en generationsfråga. Beror på vilket utav lagen som är inne i sin guldålder. Yngre förmågor tenderar att dras vinnarna.

Ifall du har PT kan du kolla den här: http://www.google.se/search?q=hockeyfansen+gjorde+upp&btnG=Search&hl=en-SE&gbv=1&spell=1

Var visst nån tävling i Piteå där Skellefteå sägs ha vunnit, fast är inte 100.

Småkul läsning i övrigt - http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/slaget-om-sverige





Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt mån apr 14, 2014 6:56 pm

Nån som läst intervjun med Rönken i Pelles blogg K-Märkt på Nsd?
Om inte gör det det är en lång intervju men det bör öppna ögonen på en del som inte kan hockey

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Ingemar mån apr 14, 2014 8:11 pm

Apropå vaddå (?) slogs man ånyo idag av insikten att det nya stjärnskottet på kurrens hockeyblogg, lär ha skaffat sig sina gedigna hockeykunskaper genom en att studera eliteprospects och denna förnämliga site Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av kniba mån apr 14, 2014 8:50 pm

Bilderberg skrev:Kan så vara, men tror inte det är lika självklart som du säger.

Tror dels det är lite av en generationsfråga. Beror på vilket utav lagen som är inne i sin guldålder. Yngre förmågor tenderar att dras vinnarna.

Absolut, bland de äldre och bland de allra yngsta är det oroväckande många som hejar på SAIK. För många för att det ska vara hälsosamt. Bland de som befinner sig däremellan är LHF i klar majoritet trots ett gäng hipsters som blev intresserade av hockey igår och som låtsas som att de hejat på SAIK hela sina liv. Att heja på SAIK är nytt och häftigt, därför springer många runt med behovet att visa att de gör just det.

Jag står fast i min övertygelse om LHF:s majoritet i Pite. Titta bara på supporterbussar osv. som går från Pite till Lule och Skellefte. Knappast någon folkstorm kring SAIK-bussarna!

Bilderberg skrev:Ifall du har PT kan du kolla den här: http://www.google.se/search?q=hockeyfansen+gjorde+upp&btnG=Search&hl=en-SE&gbv=1&spell=1

Var visst nån tävling i Piteå där Skellefteå sägs ha vunnit, fast är inte 100.

Småkul läsning i övrigt - http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/slaget-om-sverige

"Hockeyns dag" (eller vad man nu kallade den), var en rolig grej där man hade lite aktiviteter, såg matchen ihop och sedan räknade antal tröjor. Det var knappast representativt för befolkningen i Pite, samtidigt som det som fällde avgörandet var en halv hockeyförening där snorungarna sprang runt i SAIK-tröjor. Den gav visserligen en fingervisning om att många hejar på SAIK i Pite.

Den andra artikeln hade aldrig skrivits om det inte var för att det var just så på den arbetsplatsen.

Detta tillför egentligen ingenting till någon diskussion, men det finns många LHF-supportrar som vill placera Pite i ett fack där LHF inte är en självklarhet. Min erfarenhet är att LHF är en självklarhet för en klar majoritet.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lars158 mån apr 14, 2014 11:54 pm


Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Ingemar tis apr 15, 2014 9:01 am

Ligger mycket i det du Smile
Tyvärr för många slipade politikersvar från hockeyspelare och tränare överlag idag. Fagerwall inger visst hopp ändå, så vi får se om Ledda & Co nästa år underhåller vid sidan av på ett lite taggigare sätt Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Micke80 tis apr 15, 2014 10:19 am


Är itne lika säker som ni och Pelle att lokalblaskorna är rätt väg att nå fram till suportrarna. Hur många av alla 15-30 åringar har nsd och kuriren i brevlådan, nu när de når ut till färre läsare, och de de når ut till redan är de som antingen följer laget eller skiter i laget. Jag tror snarare på att använda tv mer. 24 Norrbotten når ut til de flesta, nordnytt når ut till alla och SR har ju alla om inte annat i bilen. Fler kommer åt aftonbladet och expressen än NSD och Kuriren.
Däremot tror jag i sak att föreningen kan tänka på att vara lite mer underhållande utanför isen, att skapa den där luleå mot världen känslan vi hade på -80 och -90 talet.
Jag tycker man har valt en bra väg med sina livesändningar. Dom går så klart att utveckla så det flyter på bättre och kanske en trevligare miljö runt det. Men den sändningen når alla som vill se och dom får fram de nyheter dom vill ha fram.
Däremot är det lite oproffsigt att Robban står med mobilen i hand och surfar tvitter samtidigt. Låt han ha några färdiga frågor att ställa till den som intervjuas och låt nåogn annan stå i bakgrunden och sammanställa eventuella frågor på en padda framför Robert så kommer intervjuerna att flyta på bättre.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Lasse Proppmätt tis apr 15, 2014 10:48 am

Pelle får ju skylla sig själv efter hans häxjakt på LHF kurren har inte alls samma problem med LHF som Pelle har.
Hajjar han inte att det är HAN som är problemet så måste han va stenkorkad.
Hans företrädare Håkansson hade inte alls samma kalla bemötande som Pelle haft.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Old Brooklyn tis apr 15, 2014 12:44 pm

Lasse Proppmätt skrev:Pelle får ju skylla sig själv efter hans häxjakt på LHF kurren har inte alls samma problem med LHF som Pelle har.
Hajjar han inte att det är HAN som är problemet så måste han va stenkorkad.
Hans företrädare Håkansson hade inte alls samma kalla bemötande som Pelle haft.
Tror snarare att problemet är att det BARA finns Pelle. Vilken annan sportjournalist/krönikör har vi som betraktas med något sånär pondus och seriositet, och som kan tänkas ha något i närheten av ett kunnigt nätverk inom gebitet? Skulle vara Stålnacke, men han får ju i princip bara husera på bloggen. Vete fan om de avlönar honom ens.

Nu är det valparna på Kuriren som kompletterar Pelle, de där som trodde Gunnarsson lämnade eftersom han kände sig ensam. Och Kuriren vet jag inte ens om de har någon som skriver krönikor eller längre dokument om hockey? Kuriren kanske inte något problem med LHF, men det beror ju på att de inte bedriver något som jag skulle kalla seriös sportjournalistik. Det är ju inte så att det skriker kompetens om sportredaktionen på den blåa sidan av tidningshuset.

Nä, Pelle med sitt gnällande tycker jag behövs, men han behöver även flankeras av andra som håller på med seriös sportjournalistik.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Ingemar tis apr 15, 2014 1:11 pm

Micke80 skrev:

Är itne lika säker som ni och Pelle att lokalblaskorna är rätt väg att nå fram till suportrarna. Hur många av alla 15-30 åringar har nsd och kuriren i brevlådan, nu när de når ut till färre läsare, och de de når ut till redan är de som antingen följer laget eller skiter i laget. Jag tror snarare på att använda tv mer. 24 Norrbotten når ut til de flesta, nordnytt når ut till alla och SR har ju alla om inte annat i bilen. Fler kommer åt aftonbladet och expressen än NSD och Kuriren.
Däremot tror jag i sak att föreningen kan tänka på att vara lite mer underhållande utanför isen, att skapa den där luleå mot världen känslan vi hade på -80 och -90 talet.
Jag tycker man har valt en bra väg med sina livesändningar. Dom går så klart att utveckla så det flyter på bättre och kanske en trevligare miljö runt det. Men den sändningen når alla som vill se och dom får fram de nyheter dom vill ha fram.
Däremot är det lite oproffsigt att Robban står med mobilen i hand och surfar tvitter samtidigt. Låt han ha några färdiga frågor att ställa till den som intervjuas och låt nåogn annan stå i bakgrunden och sammanställa eventuella frågor på en padda framför Robert så kommer intervjuerna att flyta på bättre.
Det ena utesluter inte det andra.
Pelle har rät i en del av attitydproblemen hos slipade intetsägande spelare och tränare tycker jag. Få som bjuder på sig och det uppfattade jag som kärnan i det han skrev.
Sen har du rätt i lokalblaskornas begränsning. Speciellt nu med plus-fördärvet Razz
och att de nya greppen med livesändningar och tex radio/tv får en större roll. Gäller väl även här att det är bra om det finns kunnigt folk baki mikken så att vi inte somnar under intervjuerna Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2013/2014 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2013/2014

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet